Провадження №3/760/2486/19
Справа №760/5179/19
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 травня 2019 суддя Солом`янського районного суду м. Києва Букіна О.М., при секретарі Кривулько С.В., за участю представника Київської міської митниці ДФС Панькіна Д.В., розглянувши у судовому засіданні адміністративний матеріал, що надійшов з Київської міської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , декларант БО Міжнародний Благодійний фонд Вероніус (м. Київ, вул. Бальзака, 54/21, кв. 68, код ЄДРПОУ 41125023), зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , ІПН НОМЕР_1 , за ознаками порушення митних правил, передбачених ст. 472 Митного Кодексу України, -
ВСТАНОВИВ:
До Солом`янського районного суду м. Києва від Київської міської митниці ДФС України надійшов адміністративний матеріал з протоколом про порушення митних правил №0839/10000/18 від 12.12.2018 року, складений відносно громадянина України ОСОБА_1 , за порушення митних правил, передбачених ст. 472 МК України.
З зазначеного протоколу вбачається, що 04.12.2018 до митного оформлення в зоні діяльності відділу митного оформлення № 2 митного поста Спеціалізований , декларантом Благодійної організації Міжнародний Благодійний фонд Вероніус (код ЄДРПОУ 41125023) ОСОБА_1 подано митну декларацію на товар гуманітарна допомога: взуття і одяг бувші у використанні, підгузки, сухі сніданки , якій присвоєно №UA100210/2018/449169.
Одержувачем товару гуманітарної допомоги є Благодійна організація Міжнародний Благодійний фонд Вероніус (код ЄДРПОУ 41125023).
Разом із митною декларацією для здійснення митного оформлення ОСОБА_1 було надано наступні документи: договір дарування від 10.08.2018 № COC#08/WOC218, рахунок-проформа від 10.08.2018 № COC#08/WOC218 коносамент від 17.08.2018 № 19989543, Акт про проведення фізичного огляду товарів та інших предметів б/н від 19.11.2018 та інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення, документи, які зазначені в гр. 44 МД.
Відповідно до граф 31 (вантажні місця та опис товару) МД від 04.12.2018 № UA100210/2018/449169 товари заявлені як:
- товар № 1 гуманітарна допомога взуття для дорослих і дітей, б/в - 3 піддони, футболки, сорочки, шорти, штани жіночі, б/в - 2 піддони, одяг різний б/в - 25 коробок ;
- товар № 2 гуманітарна допомога, підгузки для дорослих, одноразові - 15 піддонів ;
- товар № 3 гуманітарна допомога, сухі сніданки/макаронні вироби, термін придатності жовтень 2019 р. - 4 піддони .
Відповідно до проведеного декларантом ОСОБА_1 фізичного огляду вантажу, було перевірено (підтверджено) кількісні та якісні характеристики товару, які співпадали з поданими товаросупровідними документами, про що було зроблено відповідні записи в Акті про проведення фізичного огляду товарів та інших предметів б/н від 19.11.2018 р.
06.12.2018 року під час здійснення митного контролю, а саме проведення огляду товару заявленого до митного оформлення за МД від 04.12.2018 № UA100210/2018/449169, було виявлено вантаж не зазначений у вказаній вище митній декларації - полотенця бувші у використанні у кількості 240 шт. та сумки полотняні з синтетичного матеріалу у кількості 265 шт., а також товари які за своїми якісними характеристиками не мають ознак використання а саме: взуття запаковане в поліетиленовій упаковці без фізичних ознак зносу арт. P.O. N # 2209 - 260 пар, взуття чорного кольору арт. P.O. N # 2207- 210 пар, кросівки білі арт. P.O. N 5083 - 122 пари, верхній одяг по зовнішньому вигляду схожий на штани шорти art. Black knit pent - 912 штук, верхній одяг по зовнішньому вигляду схожий на штани шорти синтетичні без фізичних ознак зносу art. Curvin cargo pant - 524 шт., верхній одяг по зовнішньому вигляду схожий на штани шорти синтетичні art. Curvers compression - 280 шт.; верхній одяг по зовнішньому вигляду схожий на штани шорти синтетичні art. Control pants - 720 шт.
Тобто декларантом ОСОБА_1 у МД від 04.12.2018 № UA100210/2018/449169 не заявлено за встановленою формою про товар полотенця бувші у використанні у кількості 240 шт. та сумки полотняні з синтетичного матеріалу у кількості 265 шт., взуття арт. P.O. N # 2209 - 260 пар, взуття чорного кольору арт. P.O. N # 2207- 210 пар, кросівки білі арт. P.O. N 5083 - 122 пари, верхній одяг по зовнішньому вигляду схожий на штани шорти art. Black knit pent - 912 штук, верхній одяг по зовнішньому вигляду схожий на штани шорти art. Curvin cargo pant - 524 шт., верхній одяг по зовнішньому вигляду схожий на штани шорти синтетичні art. Curvers compression - 280 шт., верхній одяг по зовнішньому вигляду схожий на штани шорти синтетичні art. Control pants - 720 шт. , який підлягає обов`язковому декларуванню.
Згідно з ч. 1 ст. 257 МК України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до Митного кодексу України (підпункти 5 а, 5 б, 5 г ст. 257), декларант зобов`язаний вносити до митної декларації відомості про товари, його найменування, кількість, торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар.
Згідно ст. 266 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого Митним кодексом України; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату.
Відповідно до п. 2 ст. 266 МК України перед подачею митної декларації декларант має право з дозволу митного органу здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах, брати проби та зразки товарів.
Згідно зі статтею 264 Митного кодексу України - з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
У разі самостійного декларування товарів декларантом передбачену Митним кодексом України відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант (пункт 4 статті 266).
Відповідно до ч. 2 ст. 459 МКУ суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених Митним кодексом України, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку (п. 43 ч. 1 ст. 4 МК України).
Таким чином, в діях декларанта ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених статтею 472 Митного кодексу України, а саме недекларування товарів, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
По даному факту 12 грудня 2018 року відносно громадянина України ОСОБА_1 складено протокол про порушення митних правил № 0839/10000/18 за ознаками порушення митних правил, передбачених статтею 472 Митного кодексу України.
Безпосередні предмети правопорушення вилучено за протоколом про порушення митних правил та передано на відповідальне зберігання до Київської міської митниці ДФС.
Загальна вартість предметів правопорушення становить 1 472 479,03 грн., яка встановлена на підставі Висновку Департаменту податкових та митних експертиз ДФС №142005901-0053 від 25.01.2019 року (листів ДПМЕ ДФС від 25.01.2019 №460/7/94-94-59-01-02 та від 11.02.2019 року №740/794-94-59-01-02).
Представник Київської міської митниці ДФС Панькін Д.В. у судовому засіданні складений протокол №0839/10000/18 підтримав в повному обсязі та просив притягнути гр. ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ст. 472 МК України, посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останньої.
Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, гр. ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, будучи належним чином повідомленим про день, час та місце судового засідання.
В поясненнях, доданих до протоколу про порушення митних правил, декларант ОСОБА_1 зазначив, що після проведення огляду та ознайомлення з п.8.3.4. Акту про проведення огляду до декларації №UA100210/2018/449169, вважав за необхідне додати, що взуття було задеклароване як б/в на основі пояснень членів Комісії з гуманітарних питань при Міністерстві соціальної політики під час засідання по визнанню даного вантажу гуманітарним. На їх думку взуття будь-якого рівня зносу, що немає індивідуальної упаковки з інформацією про товар та без етикетки з інформацією про товар не може бути комерційним вантажем, відповідно, підпадає під категорію б/в . Таке ж пояснення було надане і відповідно до речей. Склад вантажу обговорювався на основі наданих Донором документів у присутності Донора . Стосовно не задекларованих товарів, а саме полотенець б/в та сумок з синтетичного матеріалу, відповідний запит було направлено Донору .
З урахуванням вимог ст. 526 МК України, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил.
Суд, заслухавши представника митного органу, дослідивши матеріали справи, приходить до наступного висновку.
Диспозицією ст. 472 МК України передбачено порушення митних правил, яке полягає у недекларуванні товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Відповідно до ч. 1 ст. 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Водночас ч. 1 ст. 248 МК України визначено, що митне оформлення розпочинається з моменту подання органу доходів і зборів декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання органом доходів і зборів від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.
Відповідно до ч. 5 ст. 265 МК України, декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.
Правила декларування визначені ст. 257-269 МК України.
Частиною 1 статті 257 МК України встановлено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним цифровим підписом декларанта або уповноваженої ним особи.
Згідно п. 5 ч. 8 цієї ж статті визначено, що до митної декларації декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться, зокрема, відомості про товари, а саме: найменування; звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах); код товару згідно з УКТ ЗЕД; найменування країни походження товарів (за наявності); опис упаковки (кількість, вид); кількість у кілограмах (вага брутто та вага нетто) та інших одиницях виміру; фактурна вартість товарів; митна вартість товарів та метод її визначення; відомості про уповноважені банки декларанта; статистична вартість товарів.
Згідно ст. 266 МК України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого Митним кодексом України; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату.
Згідно з п. 8 ст. 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Відповідно до п. 2 ст. 266 МК України перед подачею митної декларації з метою перевірки відповідності товару опису, зазначеному у товаросупровідних документах, декларант має право з дозволу митного органу здійснювати фізичний огляд товарів.
Як вбачається з матеріалів справи, під час здійснення митного контролю, а саме проведення огляду товару заявленого декларантом ОСОБА_1 до митного оформлення за МД від 04.12.2018 № UA100210/2018/449169, було виявлено вантаж не зазначений у вказаній вище митній декларації - полотенця бувші у використанні у кількості 240 шт. та сумки полотняні з синтетичного матеріалу у кількості 265 шт., а також товари які за своїми якісними характеристиками не мають ознак використання а саме: взуття запаковане в поліетиленовій упаковці без фізичних ознак зносу арт. P.O. N # 2209 - 260 пар, взуття чорного кольору арт. P.O. N # 2207- 210 пар, кросівки білі арт. P.O. N 5083 - 122 пари, верхній одяг по зовнішньому вигляду схожий на штани шорти art. Black knit pent - 912 штук, верхній одяг по зовнішньому вигляду схожий на штани шорти синтетичні без фізичних ознак зносу art. Curvin cargo pant - 524 шт., верхній одяг по зовнішньому вигляду схожий на штани шорти синтетичні art. Curvers compression - 280 шт.; верхній одяг по зовнішньому вигляду схожий на штани шорти синтетичні art. Control pants - 720 шт.
Разом з тим, встановлено, що декларантом ОСОБА_1 було проведено фізичний огляд вантажу та було (підтверджено) перевірено кількісні та якісні характеристики товару, які співпадали з поданими товаросупровідними документами, про що було зроблено відповідні записи в Акті про проведення фізичного огляду товарів та інших предметів б/н від 19.11.2018 р.
З аналізу вищевикладеного вбачається, що за встановленою формою у МД № UA100210/2018/449169 ОСОБА_1 незаявлені точні та достовірні відомості про кількість та характеристики товару, який підлягає обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Оцінюючи матеріали справи у їх сукупності, суд вважає, що в діях ОСОБА_1 наявні ознаки складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України та винуватість останнього у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України повністю підтверджується дослідженими у судовому засідання доказами, зокрема, даними протоколу про порушення митних правил №0839/10000/18 від 12.12.2018 року, МД № UA100210/2018/449169, актом про проведення огляду товарів та інших предметів від 19.11.2018 р., поясненнями ОСОБА_1
Відповідно до вимог ст. 245 КпАП України, завданням судді при розгляді справ про адміністративне правопорушення є своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.
На підставі вищезазначеного, обираючи вид стягнення, суд враховує характер вчиненого правопорушення, а також обставини, за яких було вчинено правопорушення.
Відповідно до санкції ст. 472 МК України, вчинення правопорушення передбаченого диспозицією цієї статті, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості цих товарів, транспортних засобів з конфіскацією зазначених товарів, транспортних засобів.
З огляду на викладене, гр. ОСОБА_1 слід визнати винним у порушенні митних правил за статтею 472 Митного Кодексу України та піддати адміністративному стягненню у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією безпосереднього предмету порушення митних правил.
Крім того, відповідно до ст. 40-1 КУпАП та ЗУ Про судовий збір з гр. ОСОБА_1 підлягає стягненню судовий збір у розмірі 384,20 грн.
Керуючись ст. 41 Конституції України, ст. ст. 280, 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст. ст. 187, 248, 268, 460, 472, 527-529 Митного кодексу України, -
ПОСТАНОВИВ:
Гр. ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України та піддати адміністративному стягненню у вигляді штрафу на користь держави у розмірі 1 472 479 (один мільйон чотириста сімдесят дві тисячі чотириста сімдесят дев`ять) грн. 03 коп.
Конфіскувати в дохід держави безпосередні предмети порушення митних правил - полотенця бувші у використанні у кількості 240 шт., сумки полотняні з синтетичного матеріалу у кількості 265 шт., взуття запаковане в поліетиленовій упаковці без фізичних ознак зносу арт. P.O. N # 2209 - 260 пар, взуття чорного кольору арт. P.O. N # 2207 - 210 пар, кросівки білі арт. P.O. N 5083 - 122 пари, верхній одяг по зовнішньому вигляду схожий на штани шорти art. Black knit pent - 912 штук, верхній одяг по зовнішньому вигляду схожий на штани шорти синтетичні без фізичних ознак зносу art. Curvin cargo pant - 524 шт., верхній одяг по зовнішньому вигляду схожий на штани шорти синтетичні art. Curvers compression - 280 шт.; верхній одяг по зовнішньому вигляду схожий на штани шорти синтетичні art. Control pants - 720 шт., що вилучені відповідно до протоколу про порушення митних правил № 0839/10000/18 від 12 грудня 2018 року.
Стягнути з гр. ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 384,20 грн.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Постанова пред`являється до виконання протягом трьох місяців.
Суддя О.М. Букіна
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 08.05.2019 |
Оприлюднено | 19.05.2019 |
Номер документу | 81812245 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Букіна О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні