Рішення
від 17.05.2019 по справі 120/818/19-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

17 травня 2019 р. Справа № 120/818/19-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Жданкіної Наталії Володимирівни, розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до приватного акціонерного товариства "Тростянецька центральна районна аптека" про стягнення штрафних (фінансових) санкцій,

в с т а н о в и в :

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулась Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку з адміністративним позовом (далі - позивач) до приватного акціонерного товариства "Тростянецька центральна районна аптека" (далі - відповідач) про стягнення штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 10200,00 грн.

На обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що за відповідачем рахується заборгованість перед Державним бюджетом України у зв`язку з несплатою у добровільному порядку штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів. Зазначає також, що у відношенні до приватного акціонерного товариства "Тростянецька центральна районна аптека" було складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів, у яких зафіксовано порушення відповідачем статті 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок , пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 № 2826.

Вказує, що за результатами розгляду справ 10.12.2018 були винесені постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів № 338-ПД-1-Е, № 339-ПД-1-Е, № 340-ПД-1-Е у загальному розмірі 10200, 00 грн. Враховуючи, що заборгованість відповідачем у добровільному порядку не погашена, позивач звернувся до суду з даним позовом про стягнення її в примусовому порядку.

Ухвалою від 19.03.2019 відкрито провадження у даній справі та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження (ст. 262 КАС України) без повідомлення сторін (у письмовому провадженні). Даною ухвалою також надано відповідачу строк на подання відзиву на позовну заяву.

Копію ухвали про відкриття провадження суд направляв відповідачу на адресу місця її реєстрації, що внесена до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (вул. Луніна, 31, смт. Тростянець, Вінницька область, 224300). Однак, до суду повернувся не вручений конверт зі вмістом поштового відправлення з відміткою поштового відділення зв`язку: "за закінченням терміну зберігання". За таких обставин, суд вважає, що відповідно до ч. 11 ст. 126 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) копія ухвали від 19.03.2019 вручена відповідачу належним чином. Разом із тим, своїм правом на подання відзиву на позовну заяву відповідач не скористався.

На підставі частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Дослідивши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.

Приватне акціонерне товариство "Тростянецька центральна районна аптека" є юридичною особою, яка зареєстрована у встановленому законом порядку, що підтверджується даними, наявними в ЄДР юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за ідентифікаційним кодом в ЄДРПОУ 01975137.

Відповідно до постанови № 438-ПД-5-Е від 31.10.2018 порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПрАТ "Тростянецька центральна районна аптека". Постановою від 31.10.2018 встановлено, що ПрАТ "Тростянецька центральна районна аптека" не розкрило річну інформацію про емітента за 2017 рік шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та пункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 за № 2826 (зі змінами).

Факт вчинення правопорушення на ринку цінних паперів підтверджується відсутністю річної інформації ПрАТ "Тростянецька центральна районна аптека" за 2017 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР.

Відповідно до постанови № 439-ПД-5-Е від 31.10.2018 року порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПрАТ "Тростянецька центральна районна аптека". Постановою від 31.10.2018 встановлено, що ПрАТ "Тростянецька центральна районна аптека" не розкрило річну інформацію про емітента за 2017 рік шляхом її опублікування в офіційному друкованому виданні у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та пункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826 (зі змінами).

Відповідно до постанови № 440-ПД-5-Е від 31.10.2018 порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПрАТ "Тростянецька центральна районна аптека". Постановою від 31.10.2018 встановлено, що ПрАТ "Тростянецька центральна районна аптека" не розкрило регулярну річну інформацію про емітента за 2017 рік шляхом подання до Комісії у строком не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням вимог ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" та пункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджених Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013р. № 2826 (зі змінами).

Факт вчинення правопорушення на ринку цінних паперів підтверджується відсутністю річної інформації ПрАТ "Тростянецька центральна районна аптека" за 2017 рік в ПТК Система моніторингу фондового ринку.

Актами № 434-ПД-5-Е, № 435-ПД-5-Е, № 436-ПД-5-Е про правопорушення на ринку цінних паперів від 14.11.2018 зафіксовано факти вчинення правопорушення на ринку цінних паперів ПрАТ "Тростянецька центральна районна аптека".

26.11.2018 винесено постанови № 428-ПД-1-Е, № 429-ПД-1-Е, № 430-ПД-1-Е про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПрАТ "Тростянецька центральна районна аптека".

Відповідно до постанови № 338-ПД-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 10.12.2018 до ПрАТ "Тростянецька центральна районна аптека" застосовано штрафну санкцію у вигляді 200 (двісті) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3400 (три тисячі чотириста) гривень.

Відповідно до постанови № 339-ПД-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 10.12.2018 до ПрАТ "Тростянецька центральна районна аптека" застосовано штрафну санкцію у вигляді 200 (двісті) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3400 (три тисячі чотириста) гривень.

Відповідно до постанови № 340-ПД-1-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 10.12.2018 до ПрАТ "Тростянецька центральна районна аптека" застосовано штрафну санкцію у вигляді 200 (двісті) неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить у гривневому еквіваленті 3400 (три тисячі чотириста) гривень.

ПрАТ "Тростянецька центральна районна аптека" штрафні санкції не сплатило, тому позивач звернувся до суду з позовом про стягнення штрафних санкцій.

Визначаючись щодо заявлених позовних вимог суд виходить з наступного.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначені Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Законом України "Про цінні папери та фондовий ринок", підзаконними нормативно-правовими актами.

Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Згідно із частиною 1 статті 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи (стаття 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні").

Згідно з частиною 1 статті 39 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 №3480-IV емітенти цінних паперів зобов`язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до частини 1 статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Частиною 4 статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" встановлено, що річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: - розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; - опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; - розміщення на власному веб-сайті.

Відповідно до частини 6 статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" строки, порядок і форми розкриття регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) і додаткових відомостей, що містяться у такій інформації, встановлюються Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку встановлює додаткові вимоги до розкриття регулярної інформації про емітента та вживає заходів щодо її розкриття.

Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 за №2826 затверджено Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів (далі - Положення №2826).

Це Положення регулює склад, порядок і строки розкриття на фондовому ринку регулярної (квартальної, річної), особливої інформації, інформації про іпотечні цінні папери, сертифікати фонду операцій з нерухомістю, інформації в повідомленні про проведення загальних зборів (далі - Інформація) емітентами цінних паперів та подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі - Комісія), інформації, що міститься в проспекті емісії (інформації про випуск іпотечних сертифікатів (далі - інформація про випуск)) цінних паперів та звіті про результати розміщення (звіті про підсумки випуску іпотечних сертифікатів (далі - підсумки випуску)) цінних паперів емітентами цінних паперів, інформації, передбаченої статтями 65 - 65 2 Закону України "Про акціонерні товариства" та пунктом 2 розділу II; Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 23 березня 2017 року N 1983-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення рівня корпоративного управління в акціонерних товариствах", строки (терміни) та перелік оприлюднення публічними акціонерними товариствами інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до вимог законодавства, на власному веб-сайті, опублікування відомостей про створення акціонерного товариства однією особою або про придбання однією особою усіх акцій товариства (пункт 1 Положення №2826).

Дія цього Положення поширюється на емітентів цінних паперів та на іноземних емітентів - нерезидентів, цінні папери яких розміщені та/або допущені до обігу на території України (пункт 2 Положення №2826).

Пунктом 3 розділу І Положення №2826 встановлено, що емітенти цінних паперів у випадках, передбачених цим Положенням, зобов`язані розкривати на фондовому ринку Інформацію шляхом:

- розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів на веб-сайті www.stockmarket.gov.ua (далі - загальнодоступна інформаційна база даних Комісії);

- опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії (далі - офіційні друковані видання);

- розміщення на власному веб-сайті (веб-сторінці);

- подання до Комісії.

Пунктом 1 глави 4 розділу ІІ Положення № 2826 визначено, що обов`язок здійснювати розкриття регулярної річної інформації поширюється на осіб, які станом на 31 грудня звітного року є емітентами.

Згідно з пунктом 4 глави 4 розділу ІІ Положення №2826 розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на сторінці в мережі Інтернет, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Пунктом 12 розділу І Положення №2826 передбачено, що при поданні Інформації до Комісії емітент зобов`язаний подавати (надсилати) таку Інформацію у вигляді електронних документів відповідно до нормативно-правового акта Комісії, що регулює порядок подання адміністративних даних, та інформації у вигляді електронних документів.

Подання адміністративних даних та інформації учасниками фондового ринку у вигляді електронних документів здійснюється відповідно до Положення про подання адміністративних даних та інформації у вигляді електронних документів до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 13.05.2016 № 492, яке визначає порядок формування та передавання електронних документів у системі електронного документообігу для подання адміністративних даних та інформації учасниками ринку та уповноваженими рейтинговими агентствами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Як слідує зі змісту актів № 434-ПД-5-Е, № 435-ПД-5-Е, № 436-ПД-5-Е від 14.11.2018 про правопорушення на ринку цінних паперів, в порушення вищезазначених норм товариством не розкрито річну інформацію емітента цінних паперів за 2017 рік: шляхом її розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, шляхом її опублікування в одному з офіційних друкованих видань, шляхом подання до Комісії річної інформації емітента цінних паперів.

Пунктом 14 частини 1 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно пунктів 5-7 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації, за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, а також за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

З огляду на вищезазначені порушення 10.12.2018 уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийняті постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, якими застосовано до ПрАТ "Тростянецька центральна районна аптека"штрафні санкції у вигляді штрафу у розмірі 3400 грн. за кожне правопорушення, загалом 10200 грн.

Згідно з пунктом 14 розділу 1 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 №1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за №1855/22167, постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, розпорядження про скасування розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.

Доказом надіслання вищезазначених документів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об`єкта поштового зв`язку проставлено відбиток календарного штемпеля, та касовий чек.

Як встановлено судом, постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів разом із супровідним листом від надіслані позивачем на адресу відповідача рекомендованим листом, що підтверджується фіскальним чеком, списком згрупованих рекомендованих відправлень.

Доказів оскарження відповідачем зазначених вище постанов до суду не надано.

Відповідно до частини 3 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

З огляду на викладене, враховуючи, що доказів сплати відповідачем заборгованості по штрафним санкціям за правопорушення на ринку цінних паперів згідно постанов № 338-ПД-1-Е, № 339-ПД-1-Е, № 3401-ПД-1-Е від 10.12.2018 до суду не надано, позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

в и р і ш и в :

Адміністративний позов задовольнити.

Стягнути з приватного акціонерного товариства "Тростянецька центральна районна аптека" (вул. Луніна, 31, смт. Тростянець, Вінницька область, 224300, код ЄДРПОУ 01975137) штрафні санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у сумі 10200 (десять тисяч двісті) гривень 00 коп. в дохід Державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім`я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (вул. Московська, буд.8, корпус 30, Київ, 01010, код ЄДРПОУ 37956207);

Відповідач: Приватне акціонерне товариство "Тростянецька центральна районна аптека" (вул. Луніна, 31, смт. Тростянець, Вінницька область, 224300, код ЄДРПОУ 01975137) .

Повний текст судового рішення складено 17.05.2019.

Суддя Жданкіна Наталія Володимирівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.05.2019
Оприлюднено21.05.2019
Номер документу81814640
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/818/19-а

Рішення від 17.05.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Жданкіна Наталія Володимирівна

Ухвала від 19.03.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Жданкіна Наталія Володимирівна

Ухвала від 11.03.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Жданкіна Наталія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні