Рішення
від 17.05.2019 по справі 320/1222/19
МЕЛІТОПОЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

Дата документу 17.05.2019

Справа №320/1222/19

Провадження №2-а/320/52/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 травня 2019 року Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області у складі:

головуючого - судді Урупи І.В.

за участі - секретаря судового засідання Литвиненко В.Є.,

розглянувши у порядку спрощеного провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до капрала 2 взводу 2 роти 2 батальйону ДПП УПП в Запорізькій області Курдельчука Ігоря Олександровича про скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення,

В С Т А Н О В И В :

Позивач звернувся до Мелітопольського міськрайонного суду з адміністративним позовом, в якому просить скасувати постанову по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режим серії АР № 625322 від 07.02.2019 про накладення на нього штрафу в розмірі 510 грн. та закрити провадження у справі про адміністративне правопорушення, посилаючись на те, що постановою про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі серія АР №625322 капралом поліцейського взводу 2 роти 2 батальйону ДПП УПП в Запорізькій області від 07.02.219 на нього було накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 510,00 грн. за адміністративне правопорушення, передбачене ст. 132 1 Кодексу України про

адміністративні правопорушення. В постанові вказано, що він керуючи транспортним засобом ГАЗ 3307, номерний знак НОМЕР_1 перевозив небезпечний вантаж, а саме кисневі балони у кількості 24 шт. (пусті) з порушенням спеціальних правил, а саме - без свідоцтва-ДОПНВ, чим порушив п. 22.5 Правил дорожнього руху. На підставі ст. 247 КпАП вважає, що дії капрала Курдельчука І.О. щодо розгляду справи про адміністративне правопорушення і винесення постанови про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу у розмірі 510,00 грн. є незаконними через відсутність події і складу адміністративного правопорушення. Так, пункт 22.5 Правил дорожнього руху, порушення якого зазначено у Постанові АР №625322, передбачає, що перевезення небезпечних вантажів здійснюється за спеціальними правилами, діючими на сьогоднішній день спеціальними правилами є Правила дорожнього перевезення небезпечних вантажів, затверджені Наказом Міністерства внутрішніх справ України 04 серпня 2018 року № 656 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 11 вересня 2018 р. за № 1041/32493, які визначають порядок та основні вимоги до забезпечення безпеки дорожнього перевезення небезпечних вантажів на всій території України. Загальними положеннями Правил визначено що вони діють на всій території України, розроблені з урахуванням вимог додатків А, B до Європейської Угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів від 30 вересня 1957 року (ДОПНВ) до якої Україна приєдналася у 2000 році, обов`язкові до виконання для суб`єктів господарювання незалежно від форм власності та фізичних осіб, які є учасниками дорожнього перевезення небезпечних вантажів. Також п. 4 Загальних положень Правил встановлено, що дорожнє перевезення небезпечних вантажів територією України здійснюється з урахуванням вимог додатків А, В Європейської Угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів. Підрозділом 1.1.3.6 додатка А до Європейської Угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів передбачено застосування спрощених вимог до перевезень на транспортних одиницях незалежно від їх дозволеної максимальної маси, що перевозять небезпечні вантажі в пакуваннях без перевищення максимальної кількості на транспортну одиницю, зазначеної в підрозділі 1.1.3.6 додатка А до Європейської Угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів. Згідно таблиці до п 1.1.3.6.3 додатку А Європейської Угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів максимальна кількість вантажів, на перевезення яких розповсюджується звільнення, пов`язані з кількістю небезпечних вантажів для перевезення на одній транспортні одиниці, для кисню стиснутого становить 1000 літрів (номінальна місткість посудин в літрах), тому що кисень за Переліком небезпечних вантажів віднесено до 3 транспортної категорії та 3 групи пакування. Зважаючи на місткість балонів кисневих в 40 л, 1000 літрів становить 25 балонів. В Постанові АР №625322 зазначена кількість балонів - 24 та зафіксовано, що балони пусті, а згідно п. 1.1.3.2 додатку А вимоги ДОПНВ не застосовуються у випадку, коли тиск газу у посудині (балоні) при температурі 150С не перевищує 200 кПа (2 бара) і якщо під час перевезення газ повністю знаходиться в газоподібному стані. Тобто, пусті балони не враховуються як небезпечний вантаж. Тобто, чинними нормативними документи не передбачено наявність свідоцтва-ДОПНВ при перевезенні 24 кисневих балонів (особливо пустих). Таким чином, вище зазначені обставини свідчать про необґрунтованість адміністративного стягнення.

В судове засідання позивач не з`явився, надав заяву про розгляд справи у його відсутність, на задоволенні позову наполягає.

Відповідач капрал 2 взводу 2 роти 2 батальйону ДПП УПП в Запорізькій області Курдельчук І.О. в судове засідання не з`явився, про дату, час і місце розгляду справи був повідомлений належним чином, що підтверджується рекомендованим поштовим повідомленням про вручення судової повістки, відзив на позовну заяву не надав.

Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу у даному випадку не здійснювалось.

Ухвалою суду від 02 квітня 2019 року позовна заява була прийнята до розгляду, відкрито провадження у справі за даним адміністративним позовом у порядку спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання для розгляду справи по суті.

Судом встановлено та з матеріалів справи вбачаються наступні обставини.

Постановою АР № 625322 винесеною 07.02.2019 капралом 2 взводу 2 роти 2 батальйону ДПП УПП в Запорізькій області Курдельчуком І.О. ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності за ст. 132 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу на суму 510 гривень, за те, що позивач 07 лютого 2019 року, керуючи транспортним засобом ГАЗ3307, державний номер НОМЕР_2 , рухався по вул. Космічна поблизу будинку 140 в м. Запоріжжя, перевозив небезпечний вантаж, а саме кисневі балони у кількості 24 шт. (пусті) з порушенням спеціальних правил, а саме у водія відсутнє свідоцтво ДОПНВ, чим порушив п. 22.5 Правил дорожнього руху. /а.с.42/.

Відповідно до 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 7 КУпАП гарантовано, що ніхто не може бути підданим заходу впливу у зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставі і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюються на основі суворого додержання законності.

Єдиний порядок дорожнього руху на всій території України, відповідно до Закону України Про дорожній рух визначається Правилами дорожнього руху (далі - Правила), затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року № 1306.

Згідно з п. 1.9. Правил дорожнього руху, особи, які порушують ці Правила, несуть відповідальність згідно із законодавством.

Правила дорожнього руху відповідно до Закону України Про дорожній рух встановлюють єдиний порядок дорожнього руху на всій території України. Учасники дорожнього руху зобов`язані знати й неухильно виконувати вимоги цих Правил. Особи, які порушують ці Правила, несуть відповідальність згідно із законодавством. Дії або бездіяльність учасників дорожнього руху та інших осіб не повинні створювати небезпеку чи перешкоду для руху, загрожувати життю або здоров`ю громадян, завдавати матеріальних збитків. Кожний учасник дорожнього руху має право розраховувати на те, що й інші учасники виконують ці Правила.

Крім того, відповідно до ст. 245 КУпАП, завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Відповідно до положень пункту 4 розділу І Інструкції з оформлення поліцейськими матеріалів про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксовані не в автоматичному режимі, затвердженої наказом Міністерства внутрішніх справ України №1395від 07.11.2015 року та зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 10.11.2015 року за №1408/27853 (далі - Інструкція), у разі виявлення правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, розгляд якого віднесено до компетенції Національної поліції України, поліцейський виносить постанову у справі про адміністративне правопорушення без складання відповідного протоколу.

Постанова виноситься у разі виявлення адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, передбачених статтями, зокрема ст. 132-1 КУпАП.

Згідно з п. 2 розділу ІІІ Інструкції, постанова у справі про адміністративні правопорушення, передбачені ст. 132-1 КУпАП, виноситься на місці вчинення адміністративного правопорушення.

Відповідно до ст. 132-1 КУпАП, порушення правил дорожнього перевезення небезпечних вантажів, правил проїзду великогабаритних і великовагових транспортних засобів автомобільними дорогами, вулицями або залізничними переїздами - тягне за собою накладення штрафу на водіїв у розмірі тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, відповідальних за технічний стан, обладнання, експлуатацію транспортних засобів, уповноважених з питань безпеки перевезення небезпечних вантажів, громадян - суб`єктів господарської діяльності - у розмірі сорока неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Судом встановлено, що позивач дійсно 07 лютого 2019 року, керуючи транспортним засобом ГАЗ 3307, державний номер НОМЕР_2 , рухаючись по вул. Космічна поблизу будинку 140 в м. Запоріжжя, перевозив кисневі балони у кількості 24 шт. (пусті) без свідоцтва ДОПНВ.

Суд вважає за необхідне зазначити, що постанова про притягнення до адміністративної відповідальності є рішенням суб`єкта владних повноважень, актом індивідуальної дії, який встановлює відповідні права та обов`язки для особи, щодо якої він винесений.

Таке рішення суб`єкта владних повноважень має бути обґрунтованим на момент його прийняття, оскільки воно має значимі наслідки для суб`єктів приватного права, що знаходяться в нерівному положенні по відношенні до суб`єкта владних повноважень.

Так, правилами дорожнього перевезення небезпечних вантажів, затвердженими Наказом Міністерства внутрішніх справ України 04 серпня 2018 року № 656 та зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 11 вересня 2018 р. за № 1041/32493, які визначають порядок та основні вимоги до забезпечення безпеки дорожнього перевезення небезпечних вантажів на всій території України та діють на всій території України, розроблені з урахуванням вимог додатків А, B до Європейської Угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів від 30 вересня 1957 року (далі - ДОПНВ) до якої Україна приєдналася у 2000 році, обов`язкові до виконання для суб`єктів господарювання незалежно від форм власності та фізичних осіб, які є учасниками дорожнього перевезення небезпечних вантажів. Також п. 4 Загальних положень Правил встановлено, що дорожнє перевезення небезпечних вантажів територією України здійснюється з урахуванням вимог додатків А, В ДОПНВ.

Пунктом с підрозділу 1.1.3.2 додатка А до Європейської Угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів передбачено, що ДОПНВ не застосовується до перевезення газів, що відносяться до груп А та О (відповідно до підрозділу 2.2.2.1), якщо тиск газу в сосуді або цистерні при температурі 20?С не перевищує 200кПа (2бар) та якщо газ не є скрапленим або охолодженим скрапленим газом. Сюди включаються будь які види сосудів та цистерн, наприклад які є частиною машин та приборів.

Кисень відповідно до підрозділу 2.2.2.1. відноситься до групи О.

Тобто, якщо під час перевезення кисень повністю знаходиться в газоподібному стані ДОПНВ не застосовується. Тобто, пусті балони не враховуються як небезпечний вантаж.

З протоколу про адміністративне правопорушення вбачається, що балони, які перевозив позивач були порожні.

Крім того, підрозділом 1.1.3.6 додатка А до ДОПНВ передбачено застосування спрощених вимог до перевезень на транспортних одиницях незалежно від їх дозволеної максимальної маси, що перевозять небезпечні вантажі в пакуваннях без перевищення максимальної кількості на транспортну одиницю, зазначеної в підрозділі 1.1.3.6 додатка А до ДОПНВ. Згідно таблиці до п 1.1.3.6.3 додатку А ДОПНВ максимальна кількість вантажів, на перевезення яких розповсюджується звільнення, пов`язані з кількістю небезпечних вантажів для перевезення на одній транспортні одиниці, для кисню стиснутого становить 1000 літрів (номінальна місткість посудин в літрах), тому що кисень за Переліком небезпечних вантажів віднесено до 3 транспортної категорії та 3 групи пакування.

Зважаючи на місткість балонів кисневих в 40 л, 1000 літрів становить 25 балонів.

Тобто, чинними нормативними документи не передбачено отримання свідоцтва-ДОПНВ при перевезенні кисневих балонів в кількості меншої ніж 25 шт.

В постанові про адміністративне правопорушення АР №625322 зафіксовано, що позивачем перевозилося балони в кількості 24 шт.

За таких обставин суд приходить до висновку, що в діях позивача відсутній склад адміністративного правопорушення передбаченого ст. 132-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а тому постанова у справі про адміністративне правопорушення серії АР № 625322 від 07.02.2019 не може вважатися такою, що відповідає чинному законодавству у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху та підлягає скасуванню.

Відповідно до п. 1 ст. 247 Кодексу України про

адміністративні правопорушення провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за обставин, якщо відсутня подія і склад адміністративного правопорушення.

Відповідно до ч. 1 ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Згідно ч. 1 ст. 138 КАС України, предметом доказування є обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи (причини пропущення строку для звернення до суду тощо) та які належить встановити при ухваленні судового рішення у справі.

Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З огляду на встановлені у справі обставини, беручи до уваги вищевикладене, суд вважає за необхідне заявлений у справі позов задовольнити.

Керуючись статями 6, 7, 9, 10, 12, 19, 20, 72-77, 90, 94,192, 193, 210, 211, 241-246, 257, 258, 262, 286 Кодексу адміністративного судочинства України, Кодексом України про

адміністративні правопорушення, Правилами дорожнього перевезення небезпечних вантажів, Європейською Угодою про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів, суд

В И Р І Ш И В :

Адміністративний позов ОСОБА_1 до капрала 2 взводу 2 роти 2 батальйону ДПП УПП в Запорізькій області Курдельчука Ігоря Олександровича про скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення, задовольнити.

Скасувати постанову серії АР № 625322 від 07.02.2019 винесену капралом 2 взводу 2 роти 2 батальйону ДПП УПП в Запорізькій області Курдельчуком Ігорем Олександровичем про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення, за ст. 132-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення відносно ОСОБА_1 .

Справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ст. 132-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення закрити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Рішення може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його проголошення.

Повне судове рішення складене 17.05.2019.

Суддя:

СудМелітопольський міськрайонний суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення17.05.2019
Оприлюднено21.05.2019
Номер документу81824222
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/1222/19

Ухвала від 25.11.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Бєлова Людмила Василівна

Ухвала від 11.07.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 17.06.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Ухвала від 15.05.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Єгорова Наталія Миколаївна

Рішення від 30.12.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Рішення від 17.05.2019

Адміністративне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Урупа І. В.

Ухвала від 05.04.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 18.03.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 02.04.2019

Адміністративне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Урупа І. В.

Ухвала від 19.02.2019

Адміністративне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Урупа І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні