Рішення
від 21.05.2019 по справі 914/40/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.: (057) 702-07-99, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua

Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

21.05.2019р. Справа №914/40/19

за позовом Приватного акціонерного товариства Карлсберг Україна , м.Запоріжжя

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю Захід-Агросервіс , м.Маріуполь

про стягнення заборгованості в сумі 2636193,64 грн.

Суддя Левшина Г.В.

при секретарі судового засідання Хохуля М.С.

Представники сторін:

від позивача: не з`явився

від відповідача: не з`явився

В засіданні суду брали участь:

СУТЬ СПРАВИ:

Приватне акціонерне товариство Карлсберг Україна , м.Запоріжжя, позивач, звернувся до господарського суду Львівської області з позовом до відповідача, Товариства з обмеженою відповідальністю Еко-солод , м.Червоноград (ЄДРПОУ 38505271), про стягнення заборгованості в сумі 2636193,64 грн., у тому числі основний борг в сумі 239653,97 грн., пеня в сумі 239653,97 грн.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на неналежне виконання відповідачем грошових зобов`язань за договорами поставки №2755/16 від 01.09.2016р., №2700/16 від 13.09.2016р.

Ухвалою господарського суду Львівської області від 11.01.2019р. по справі №914/40/19 залишено вищевказаний позов без руху, у зв`язку з тим, що згідно ЄДР за ідентифікаційним номером 38505271 зареєстрована інша юридична особа, а саме - Товариство з обмеженою відповідальністю Захід-Агросервіс , м.Маріуполь. Вказаною ухвалою надано позивачу строк для усунення недоліків шляхом подання до господарського суду Львівської області доказів реєстрації у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань - визначеного у позові в якості відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю Еко-солод , м.Червоноград.

25.01.2019р. до господарського суду Львівської області від Приватного акціонерного товариства Карлсберг Україна , м.Запоріжжя надійшло клопотання про залучення документів та уточненої позовної заяви, за змістом яких позивач вказує належним відповідачем Товариство з обмеженою відповідальністю Захід-Агросервіс , м.Маріуполь.

Ухвалою господарського суду Львівської області від 30.01.2019р. по справі №914/40/19 постановлено передати позовну заяву Приватного акціонерного товариства Карлсберг Україна , м.Запоріжжя до Товариства з обмеженою відповідальністю Захід-Агросервіс , м.Маріуполь за встановленою підсудністю до господарського суду Донецької області.

26.02.2019р. матеріали позовної заяви №914/40/19 надійшли до господарського суду Донецької області.

Ухвалою від 27.02.2019р. по справі №914/40/19 позовну заяву Приватного акціонерного товариства Карлсберг Україна , м.Запоріжжя залишено без руху, надано Приватному акціонерному товариству Карлсберг Україна , м.Запоріжжя строк для усунення недоліків його позовної заяви протягом п`яти днів з дня отримання копії ухвали про залишення її без руху шляхом надання доказів відправлення позовної заяви та додатків до неї на адресу відповідача, а саме опису вкладення.

12.03.2019р. на адресу господарського суду Донецької області від позивача надійшло клопотання від 06.03.2019р. про долучення до матеріалів справи опису вкладення у цінний лист на підтвердження відправлення на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю Захід-Агросервіс , м.Маріуполь матеріалів позову.

Ухвалою господарського суду Донецької області від 13.03.2019р. відкрите провадження у справі №914/40/19, призначено справу до розгляду в порядку загального позовного провадження, підготовче судове засідання призначено на 02.04.2019р. об 11.15 год.

У підготовче судове засідання представник відповідача не з`явився, позивач підтримав заявлені позовні вимоги.

Ухвалою від 02.04.2019р. відкладено підготовче засідання на 23.04.2019 року об 11:00 год.

17.04.2019р. від позивача до канцелярії суду надійшло клопотання про розгляд справи в судовому засіданні без участі представника.

17.04.2019р. до суду від позивача надійшла заява про зменшення розміру позовних вимог від 12.04.2019р., в якій останній зменшив позовні вимоги в частині стягнення основного боргу, у зв`язку з неврахуванням здійснених відповідачем платежів від 22.11.2018р. на суму 1100,00 грн., і просить суд стягнути з відповідача заборгованість в сумі 2635093,64 грн., у тому числі основний борг в сумі 2395439,67 грн., пеня в сумі 239543,97 грн. Крім того, позивачем до вказаної заяви додано: відкоригований розрахунок суми заборгованості, таблиці розрахунків за поставку дробини із заводу в м. Львів та м. Київ, копії банківських виписок за 22.11.2018р. та 10.08.2018р., докази направлення даної заяви з додатками на адресу відповідача.

Відповідно до п.2 ч.2 ст.46 Господарського процесуального кодексу України позивач вправі збільшити або зменшити розмір позовних вимог - до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає за доцільне прийняти до розгляду заяву позивача про уточнення позовних вимог.

У підготовче судове засідання 23.04.2019р. представники сторін не з`явились.

Ухвалою суду від 23.04.2019р. закрито підготовче провадження та призначено розгляд справи по суті на 21.05.2019 року об 11:00 год.

17.05.2019р. до суду від позивача надійшло клопотання про долучення документів до матеріалів справи.

20.05.2019р. до суду від позивача надійшло клопотання про долучення документів до матеріалів справи.

Відповідач в судове засідання не з`явився, причин неявки не повідомив, відзиву на позовну заяву не надав.

Згідно позовної заяви та витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю Захід-Агросервіс зареєстровано за адресою: 87524, Донецька обл., м. Маріуполь, Центральний р-н, просп. Металургів, буд. 198, за якою і здійснювалось направлення поштової кореспонденції судом.

12.04.2019р., 20.05.2019р. відповідні поштові конверти було повернуто органом поштового зв`язку на адресу суду за закінченням встановленого строку зберігання.

Відповідно до ст.120 Господарського процесуального кодексу України суд викликає учасників справи у судове засідання або для участі у вчиненні процесуальної дії, якщо визнає їх явку обов`язковою. Виклики і повідомлення здійснюються шляхом вручення ухвали в порядку, передбаченому цим Кодексом для вручення судових рішень. Учасники судового процесу зобов`язані повідомляти суд про зміну свого місцезнаходження чи місця проживання під час розгляду справи. У разі відсутності заяви про зміну місця проживання ухвала про повідомлення чи виклик надсилається учасникам судового процесу, які не мають офіційної електронної адреси, та за відсутності можливості сповістити їх за допомогою інших засобів зв`язку, які забезпечують фіксацію повідомлення або виклику, за останньою відомою суду адресою і вважається врученою, навіть якщо відповідний учасник судового процесу за цією адресою більше не знаходиться або не проживає.

Отже, відповідача було належним чином повідомлено про час та місце проведення судового засідання, тому судом створені всі необхідні умови для вирішення спору на принципах змагальності, рівності учасників процесу перед законом.

За таких обставин, враховуючи достатність зібраних по справі доказів, згідно ст.165 Господарського процесуального кодексу України справа розглянута за наявними матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення позивача, господарський суд встановив:

Відповідно до ст.509 Цивільного кодексу України, ст.173 Господарського кодексу України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

Зобов`язання згідно із ст.ст.11, 509 Цивільного кодексу України, ст.174 Господарського кодексу України виникають, зокрема, з договору та інших правочинів.

01.09.2016р. між Публічним акціонерного товариства Карлсберг Україна (позивач, постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю Еко-солод (покупець) було підписано договір поставки №2755/16, за умовами якого постачальник зобов`язався в порядку та на умовах, визначених в цьому договорі поставити, а покупець, у випадку відсутності зауважень до якості, прийняти і оплатити відходи пивоварного виробництва: дробину пивну (далі - товар).

Згідно наданого позивачем до матеріалів справи витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 21.01.2019р. вбачається, що 21.12.2018р. приватним нотаріусом Герич Іриною Богданівною за номером №14011050010001203 внесено зміни про юридичну особу, а саме, змінено повне найменування Товариства з обмеженою відповідальністю Еко-солод (код ЄДРПОУ 38505271) на Товариство з обмеженою відповідальністю Захід-Агросервіс (код ЄДРПОУ 38505271).

Отже, станом на час розгляду справи найменуванням позивача є Товариство з обмеженою відповідальністю Захід-Агросервіс , що враховується судом при вирішенні спору.

Згідно п.2.1 договору поставки №2755/16 від 01.09.2016р. товар постачається партіями. Кількість товару, що поставляється, згідно даної угоди, становить 30% від всієї кількості товару виробленого постачальником протягом дії даного угоди та орієнтовно становить 20700 тон.

Відповідно до п.2.2 договору поставки №2755/16 від 01.09.2016р. поставка товару здійснюється на умовах EXW, 03026, м.Київ, вул. Пирогівський шлях, 137 - склад постачальника (ІНКОТЕРМС, 2000).

За умовами п.2.3 договору поставки №2755/16 від 01.09.2016р. моментом переходу права власності на товар від постачальника до покупця є момент передачі товару від постачальника до покупця, на відповідному складі та підписання покупцем видаткової накладної на товар. Датою поставки вважається дата підписання покупцем видаткової накладної на товар на складі постачальника.

Кожна партія товару повинна супроводжуватися рахунком-накладною. Постачальник повідомляє факсом, або електронною поштою покупця про дату відвантаження товару за три дні до здійснення відвантаження та узгоджує час прибуття покупця за товаром в пункт поставки (п.2.4 договору поставки №2755/16 від 01.09.2016р.).

Згідно п.2.5 договору поставки №2755/16 від 01.09.2016р. відвантаження товару здійснюється насипом в автотранспорт покупця.

Початок відвантаження товару - 01.09.2016р. (п.2.6 договору поставки №2755/16 від 01.09.2016р.).

Відповідно до п.3.1 договору поставки №2755/16 від 01.09.2016р. загальна вартість договору орієнтовно становить, та не може перевищувати 14076000 грн. (чотирнадцять мільйонів сімдесят шість тисяч гривань), включаючи ПДВ 2346000 грн. (два мільйони триста сорок шість тисяч гривень).

Згідно п.3.2 договору поставки №2755/16 від 01.09.2016р. вартість товару, що поставляється за даним договором становить:

- дробина пивна - 680,00 грн. (шістсот вісімдесят гривень) за 1 тону, в т.ч. ПДВ - 113,33 грн. і може змінюватись в період дії даного договору за ініціативи постачальника, про що сторони укладають додаткову угоду на підставі пропозиції постачальника.

Умови оплати - відтермінування 2 (два) робочі дні з моменту передачі товару. Покупець оплачує товару шляхом безготівкового перерахування грошових коштів на поточний рахунок постачальника відповідно до банківських реквізитів останнього, в національній валюті України - гривні, в сумі закупки товару (п.3.3 договору поставки №2755/16 від 01.09.2016р.).

Пунктом 5.1 договору поставки №2755/16 від 01.09.2016р. сторонами встановлено, що передача товару здійснюється відповідно до умов поставки, що підтверджується підписанням представниками сторін видаткових накладних.

Договір діє з дати підписання його сторонами до 31 серпня 2018 року, але в будь-якому випадку до повного виконання сторонами зобов`язань за договором (п.9.1 договору поставки №2755/16 від 01.09.2016р.).

Крім цього, 13.09.2016р. між Публічним акціонерного товариства Карлсберг Україна (позивач, постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю Еко-солод (яке перейменовано на Товариство з обмеженою відповідальністю Захід-Агросервіс , про що судом зазначено вище) (відповідач, покупець) було підписано договір поставки №2700/16, за умовами якого постачальник зобов`язався в порядку та на умовах, визначених в цьому договорі поставити, а покупець, у випадку відсутності зауважень до якості, прийняти і оплатити відходи пивоварного виробництва: дробину пивну (далі - товар).

Згідно п.2.1 договору поставки №2700/16 від 13.09.2016р. товар постачається партіями. Кількість товару, що поставляється, згідно даної угоди, становить 30% від всієї кількості товару виробленого постачальником протягом дії даного угоди та орієнтовно становить 7680 тон.

Відповідно до п.2.2 договору поставки №2700/16 від 13.09.2016р. поставка товару здійснюється на умовах EXW, м. Львів, вул. Клепарівська, 18 - склад постачальника (ІНКОТЕРМС, 2000).

За умовами п.2.3 договору поставки №2700/16 від 13.09.2016р. моментом переходу права власності на товар від постачальника до покупця є момент передачі товару від постачальника до покупця, на відповідному складі та підписання покупцем видаткової накладної на товар. Датою поставки вважається дата підписання покупцем видаткової накладної на товар на складі постачальника.

Кожна партія товару повинна супроводжуватися рахунком-накладною. Постачальник повідомляє факсом, або електронною поштою покупця про дату відвантаження товару за три дні до здійснення відвантаження та узгоджує час прибуття покупця за товаром в пункт поставки (п.2.4 договору поставки №2700/16 від 13.09.2016р.).

Згідно п.2.5 договору поставки №2700/16 від 13.09.2016р. відвантаження товару здійснюється насипом в автотранспорт покупця.

Початок відвантаження товару - 01.10.2016р. (п.2.6 договору поставки №2700/16 від 13.09.2016р.).

Відповідно до п.3.1 договору поставки №2700/16 від 13.09.2016р. загальна вартість договору орієнтовно становить, та не може перевищувати 3916800 грн. (три мільйони дев`ятсот шістдесят тисяч вісімсот гривань), включаючи ПДВ 652800 грн. (шістсот п`ятдесят дві тисячі вісімсот гривень).

Згідно п.3.2 договору поставки №2755/16 від 01.09.2016р. вартість товару, що поставляється за даним договором становить:

- дробина пивна - 510,00 грн. (п`ятсот десять гривень) за 1 тону, в т.ч. ПДВ - 85,00 грн. і може змінюватись в період дії даного договору за ініціативи постачальника, про що сторони укладають додаткову угоду на підставі пропозиції постачальника.

Умови оплати - відтермінування 2 (два) робочі дні з моменту передачі товару. Покупець оплачує товару шляхом безготівкового перерахування грошових коштів на поточний рахунок постачальника відповідно до банківських реквізитів останнього, в національній валюті України - гривні, в сумі закупки товару (п.3.3 договору поставки №2700/16 від 13.09.2016р.).

Пунктом 5.1 договору поставки №2700/16 від 13.09.2016р. сторонами встановлено, що передача товару здійснюється відповідно до умов поставки, що підтверджується підписанням представниками сторін видаткових накладних.

Договір діє з дати підписання його сторонами до 30 вересня 2018 року, але в будь-якому випадку до повного виконання сторонами зобов`язань за договором (п.9.1 договору поставки №2700/16 від 13.09.2016р.).

На виконання договорів поставки №2755/16 від 01.09.2016р. та №2700/16 від 13.09.2016р. позивач поставив відповідачу товар за рахунками-накладними №5668 від 14.05.2018р. на суму 67411,80 грн. (товарно-транспортні накладні №5668 від 14.05.2018р.), №12026 від 30.05.2018р. на суму 40422,60 грн. (товарно-транспортні накладні №12026 від 30.05.2018р.), №12664 від 31.05.2018р. на суму 34129,20 грн. (товарно-транспортні накладні №12664 від 31.05.2018р.), №12694 від 31.05.2018р. на суму 32966,40 грн. (товарно-транспортні накладні №12694 від 31.05.2018р.), №1331 від 04.06.2018р. на суму 33690,60 грн. (товарно-транспортні накладні №1331 від 04.06.2018р.), №1940 від 05.06.2018р. на суму 69859,80 грн. (товарно-транспортні накладні №1940 від 05.06.2018р.), №4373 від 11.06.2018р. на суму 41269,20 грн. (товарно-транспортні накладні №4373 від 11.06.2018р.), №4982 від 12.06.2018р. на суму 30742,80 грн. (товарно-транспортні накладні №4982 від 12.06.2018р.), №8475 від 20.06.2018р. на суму 33537,60 грн. (товарно-транспортні накладні №8475 від 20.06.2018р.), №9012 від 21.06.2018р. на суму 30912,97 грн. (товарно-транспортні накладні №41/2692 від 21.06.2018р., №42/2694 від 21.06.2018р.), №9582 від 21.06.2018р. на суму 30273,77 грн. (товарно-транспортні накладні №43/2715 від 21.06.2018р., №44/2719 від 21.06.2018р.), №9869 від 22.06.2018р. на суму 34649,40 грн. (товарно-транспортні накладні №9869 від 22.06.2018р.), №9586 від 22.06.2018р. на суму 15422,50 грн. (товарно-транспортна накладна №45/2725 від 22.06.2018р.) , №10352 від 22.06.2018р. на суму 14252,88 грн. (товарно-транспортна накладна №46/2734 від 22.06.2018р.), №10356 від 23.06.2018р. на суму 47015,48 грн. (товарно-транспортні накладні №47/2758 від 23.06.2018р., №48/2759 від 23.06.2018р.,№49/2760 від 23.06.2018р.), №10358 від 24.06.2018р. на суму 28655,36 грн. (товарно-транспортні накладні №50/2773 від 24.06.2018р., №51/2774 від 24.06.2018р.), №10361 від 25.06.2018р. на суму 36393,82 грн. (товарно-транспортні накладні №53/2785 від 25.06.2018р., №52/2786 від 25.06.2018р.), №11057 від 25.06.2018р. на суму 30899,38 грн. (товарно-транспортні накладні №55/2797 від 25.06.2018р., №54/2796 від 25.06.2018р.), №11730 від 26.06.2018р. на суму 31538,58 грн. (№56/2814 від 26.06.2018р., №57/2819 від 26.06.2018р.), №11732 від 27.06.2018р. від 30450,58 грн. (товарно-транспортні накладні №59/2824 від 27.06.2018р., №58/2823 від 27.06.2018ор.), №12785 від 27.06.2018р. на суму 60207,56 грн. (товарно-транспортні накладні №60/2826 від 27.06.2018р., №61/2842 від 27.06.2018р., №62/2844 від 27.06.2018р., №63/2848 від 27.06.2018р), №12788 від 28.06.2018р. на суму 46131,47 грн. (товарно-транспортні накладні №64/2851 від 28.06.2018р., №65/2853 від 28.06.2018р., №66/2855 від 28.06.2018р.), №12896 від 29.06.2018р. на суму 21930,00 грн. (товарно-транспортні накладні №12896 від 29.06.2018р.), №13161 від 30.06.2018р. на суму 69737,40 грн. (товарно-транспортні накладні №13161 від 30.06.2018р.), №332 від 02.07.2018р. на суму 11311,80 грн. (товарно-транспортні накладні №332 від 02.07.2018р.), №714 від 02.07.2018р. на суму 16782,50 грн. (товарно-транспортні накладні №1/2900 від 02.07.2018р), №723 від 03.07.2018р. на суму 31144,19 грн. (товарно-транспортні накладні №2/2911 від 03.07.2018р., №3/2912 від 03.07.2018р), №1127 від 03.07.2018р. на суму 20903,33 грн., №1129 від 04.07.2018р. на суму 14715,29 грн. (товарно-транспортна накладна №5/2933 від 04.07.2018р.), №1709 від 05.07.2018р. на суму 17965,70 грн. (товарно-транспортна накладна №7/2954 від 05.07.2018р.), №2247 від 05.07.2018р. на суму 15939,29 грн. (товарно-транспортна накладна №6/2960 від 05.07.2018р.), №2254 від 06.07.2018р. на суму 15694,49 грн. (товарно-транспортні накладні №8/2971 від 06.07.2018р., №9/2973 від 06.07.2018р.) , №12576 від 06.07.2018р. на суму 16388,10 грн.(товарно-транспортна накладна №9/2973 від 06.07.2018р.), №2890 від 07.07.2018р. на суму 33565,00 грн. (товарно-транспортні накладні №10/2998 від 07.07.2018р., №11/2999 від 07.07.2018р) , №2913 від 08.07.2018р. на суму 31212,18 грн. (товарно-транспортні накладні №13/3015 від 08.07.2018р., №12/3013 від 08.07.2018р), №2923 від 09.07.2018р. на суму 14987,29 грн. (товарно-транспортна накладна №14/3019 від 09.07.2018р.), №2936 від 09.07.2018р. на суму 38607,00 грн. (товарно-транспортні накладні №2936 від 09.07.2018р.), №3481 від 09.07.2018р. на суму 41017,84 грн. (товарно-транспортні накладні №16/3032 від 09.07.2018р., №15/3029 від 09.07.2018р.), №3484 від 10.07.2018р. на суму 16442,50 грн. (товарно-транспортна накладна №17/3037 від 10.07.2018р.), №4057 від 10.07.2018р. на суму 16700,90 грн. (товарно-транспортна накладна №18/3049 від 10.07.2018р.), №4063 від 11.07.2018р. на суму 41065,20 грн. (товарно-транспортні накладні №4063 від 11.07.2018р.), №6147 від 13.07.2018р. на суму 14334,48 грн. (товарно-транспортна накладна №19/3085 від 13.07.2018р.), №6154 від 14.07.2018р. на суму 16088,89 грн. (товарно-транспортна накладна №20/3099 від 14.07.2018р.), №6158 від 15.07.2018р. на суму 51734,70 грн. (товарно-транспортні накладні №22/3108 від 15.07.2018р., 23/3105 від 15.07.2018р., №21/3104 від 15.07.2018р.), №6685 від 17.07.2018р. на суму 31837,79 грн. (товарно-транспортні накладні №24/3139 від 17.07.2018р., №25/3141 від 17.07.2018р.), №6847 від 17.07.2018р. на суму 12025,80 грн. (товарно-транспортні накладні №6847 від 17.07.2018р.), №7209 від 18.07.2018р. на суму 30613,78 грн. (товарно-транспортні накладні №26/3160 від 18.07.2018р., №27/3162 від 18.07.2018р.), №8291 від 20.07.2018р. на суму 36244,21 грн. (товарно-транспортні накладні №29/3191 від 20.07.2018р., №30/3192 від 20.07.2018р.), №9055 від 20.07.2018р. на суму 36244,21 грн. (товарно-транспортні накладні №29/3191 від 20.07.2018р., №30/3192 від 20.07.2018р.), №9060 від 21.07.2018р. на суму 32588,59 грн. (товарно-транспортні накладні №31/3211 від 21.07.2018р., №32/3209 від 21.07.2018р.), №9062 від 22.07.2018р. на суму 32232,19 грн. (товарно-транспортні накладні №33/3234 від 22.07.2018р., №34 від 22.07.2018р.), №9550 від 24.07.2018р. на суму 30110,58 грн. (товарно-транспортні накладні №35/3262 від 24.07.2018р., №36/3264 від 24.07.2018р.), №10107 від 25.07.2018р. на суму 48837,90 грн. (товарно-транспортні накладні №37/3270 від 25.07.2018р., №38/3275 від 25.07.2018р., №39/3276 від 25.07.2018р.), №10648 від 26.07.2018р. на суму 32599,39 грн. (товарно-транспортна накладна №40/3299 від 26.07.2018р., №41/3301 від 26.07.2018р.), №11272 від 27.07.2018р. на суму 52564,31 грн. (товарно-транспортні накладні №43/3319 від 27.07.2018р., №44/3317 від 27.07.2018р., №42/3321 від 27.07.2018р.), №11917 від 28.07.2018р. на суму 18006,50 грн. (товарно-транспортна накладна №45/3353 від 28.07.2018р.), №12396 від 31.07.2018р. на суму 49341,10 грн. (товарно-транспортні накладні №46/3401 від 31.07.2018р., №47/3402 від 31.07.2018р., №48/3404 від 31.07.2018р.), №12674 від 31.07.2018р. на суму 15313,69 грн. (товарно-транспортна накладна №49/3413 від 31.07.2018р.), №1348 від 02.08.2018р. на суму 30994,58 грн. (товарно-транспортні накладні №1/3445 від 02.08.2018р., №2/3449 від 02.08.2018р.), №2163 від 03.08.2018р. на суму 48280,28 грн. (товарно-транспортні накладні №3/3458 від 03.08.2018р., №5/3461 від 03.08.2018р., №4/3464 від 03.08.2018р.), №2165 від 04.08.2018р. на суму 46063,48 грн. (товарно-транспортні накладні №6/3481 від 04.08.2018р., №8/3484 від 04.08.2018р., №7/3486 від 04.08.2018р) №2171 від 05.08.2018р. на суму 31157,78 грн. (товарно-транспортні накладні №9/3502 від 05.08.2018р., №10/3503 від 05.08.2018р), №2659 від 07.08.2018р. на суму 31620,18 грн. (товарно-транспортна накладна №11/3535 від 07.08.2018р., №12/3537 від 07.08.2018р), №3206 від 08.08.2018р. на суму 33496,99 грн. (товарно-транспортні накладні №13/3557 від 08.08.2018р., №14/3559 від 08.08.2018р.), №4355 від 09.08.2018р. на суму 3590,42 грн. (товарно-транспортні накладні №15/3580 від 09.08.2018р., №16/3581 від 09.08.2018р.), №5074 від 10.08.2018р. на суму 16768,90 грн. (товарно-транспортна накладна №17/3610 від 10.08.2018р.), №4435 від 10.08.2018р. на суму 33201,00 грн. (товарно-транспортні накладні №4435 від 10.08.2018р.), №5078 від 11.08.2018р. на суму 17884,10 грн. (товарно-транспортна накладна №20/3615 від 11.08.2018р.), №5092 від 12.08.2018р. на суму 14892,08 грн. (товарно-транспортна накладна №19/3630 від 12.08.2018р.), №5106 від 13.08.2018р. на суму 30654,58 грн. (товарно-транспортні накладні №20/3649 від 13.08.2018р., №21/3650 від 13.08.2018р.), №5108 від 13.08.2018р. на суму 20165,40 грн. (товарно-транспортні накладні №5108 від 13.08.2018р.), №5634 від 14.08.2018р. на суму 31334,59 грн., (товарно-транспортні накладні №22/3668 від 14.08.2018р., №23/3670 від 14.08.2018р.) №5866 від 14.08.2018р. на суму 21450,60 грн. (товарно-транспортні накладні №5866 від 14.08.2018р.), №6052 від 15.08.2018р. на суму 31633,79 грн. (товарно-транспортні накладні №25/3684 від 15.08.2018р., №24/3683 від 15.0.82018р.), №6127 від 15.08.2018р. на суму 23878,20 грн. (товарно-транспортні накладні №6127 від 15.08.2018р.), №6627 від 16.08.2018р. на суму 64545,98 грн. (товарно-транспортні накладні №26/3705 від 16.08.2018р., №27/3707 від 16.08.2018р., №28/3709 від 16.08.2018р., №29/3711 від 16.08.2018р.), №7138 грн. від 17.08.2018р. на суму 36869,82 грн. (товарно-транспортні накладні №30/3731 від 17.08.2018р., №31/3734 від 17.08.2018р.), всього на суму 2395549,67 грн. з урахуванням часткового погашення заборгованості відповідачем.

Отримання відповідачем товару, зазначеного у рахунках-накладних, підтверджується підписом його представника на зазначених накладних.

При цьому, позивачем надано до матеріалів справи лист відповідача №11 від 26.09.2016р. з приводу забезпечення на територію ПАТ Карлсберг Україна , що знаходиться за адресою: місто Київ, вул.Пирогівський шлях, 137, за період з 01.10.2016р. по 31.08.2018р. на завод позивача співробітника - Боровського Володимира Васильовича.

Директором філії ПАТ Карлсберг Україна надано дозвіл на проведення на території філії ПАТ Карлсберг Україна у місті Києві на виконання організацій відвантаження пивної продукції з 01.10.2016р. по 31.08.2018р. ОСОБА_1 .

Крім того, позивачем додано до матеріалів справи інформаційний лист (для пред`явлення за місцем вимоги), адресований генеральному директору ПрАТ Карлберг Україна від ОСОБА_2 , згідно якого останній інформує та підтверджує, що протягом 2018 року, ОСОБА_2 на території заводу Філії ПрАТ Карлсберг Україна Львівська пивоварня у м. Львів, діючи як представник ТОВ Еко-солод приймав товар від ПрАТ Карлсберг Україна за рахунками-накладними згідно списку зазначеного в листі.

Факт отримання від позивача товару за договорами поставки №2755/16 від 01.09.2016р., №2700/16 від 13.09.2016р. на вказану суму з боку відповідача не спростований.

Згідно вимог ст.ст.525, 615 Цивільного кодексу України одностороння відмова від виконання зобов`язання і одностороння зміна умов договору не допускаються.

За приписом ст.526 Цивільного кодексу України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

За змістом ст.193 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Згідно п.3.3 договорів поставки №2755/16 від 01.09.2016р. та №2700/16 від 13.09.2016р. умови оплати - відтермінування 2 (два) робочі дні з моменту передачі товару. Покупець оплачує товар шляхом безготівкового перерахування грошових коштів на поточний рахунок постачальника відповідно до банківських реквізитів останнього, в національній валюті України - гривні, в сумі закупки товару.

Таким чином, відповідач мав сплатити вартість товару, отриманого від позивача:

- за рахунком-накладною №5668 від 14.05.2018р. в строк до 16.05.2018р.;

- за рахунком-накладною №12026 від 30.05.2018р. в строк до 01.06.2018р.;

- за рахунком-накладною №12694 від 31.05.2018р., №12664 від 31.05.2018р. в строк до 04.06.2018р.;

- за рахунком-накладною №1331 від 04.06.2018р. в строк до 06.06.2018р.;

- за рахунком-накладною №1940 від 05.06.2018р. в строк до 07.06.2018р.;

- за рахунком-накладною №4373 від 11.06.2018р. в строк до 13.06.2018р.;

- за рахунком-накладною №4982 від 12.06.2018р. в строк до 14.06.2018р.;

- за рахунком-накладною №8475 від 20.06.2018р. в строк до 22.06.2018р.;

- за рахунками-накладними №9012 від 21.06.2018р., №9582 від 21.06.2018р. в строк до 23.06.2018р.;

- за рахунками-накладними №9869 від 22.06.2018р., №9586 від 22.06.2018р., №10352 від 22.06.2018р. в строк до 25.06.2018р. (24.06.2018р. - вихідний день);

- за рахунком-накладною №10356 від 23.06.2018р. в строк до 26.06.2018р. (24.06.2018р. - вихідний день);

- за рахунком-накладною №10358 від 24.06.2018р. в строк до 26.06.2018р.

- за рахунками-накладними №10361 від 25.06.2018р., №11057 від 25.06.2018р. в строк до 27.06.2018р.;

- за рахунком-накладною №11730 від 26.06.2018р. в строк до 02.07.2018р. (28.06.2018р. - День Конституції України, 29.06.2018р. - неробочий день, який переноситься на 23.06.2018р. згідно розпорядження Кабінету Міністрів України №1-р від 11.01.2018р. Про перенесення робочих днів у 2018 році, 30.06.2018р. та 01.07.2018р. - вихідні дні);

- за рахунками-накладними №11732 від 27.06.2018р., №12785 від 27.06.2018р. в строк до 03.07.2018р. 28.06.2018р. - День Конституції України, 29.06.2018р. - неробочий день, який переноситься на 23.06.2018р. згідно розпорядження Кабінету Міністрів України №1-р від 11.01.2018р. Про перенесення робочих днів у 2018 році, 30.06.2018р. та 01.07.2018р. - вихідні дні);

- за рахунком-накладною №12788 від 28.06.2018р. в строк до 03.07.2018р. (29.06.2018р. - неробочий день, який переноситься на 23.06.2018р. згідно розпорядження Кабінету Міністрів України №1-р від 11.01.2018р. Про перенесення робочих днів у 2018 році, 30.06.2018р. та 01.07.2018р. - вихідні дні);

- за рахунком-накладною №12896 від 29.06.2018р. в строк до 03.07.2018р. (30.06.2018р. та 01.07.2018р. - вихідні дні);

- за рахунком-накладною №13161 від 30.06.2018р. в строк до 03.07.2018р. (01.07.2018р. - вихідний день);

- за рахунками-накладними №332 від 02.07.2018р., №714 від 02.07.2018р. в строк до 04.07.2018р.;

- за рахунками-накладними №723 від 03.07.2018р., №1127 від 03.07.2018р. в строк 05.07.2018р.;

- за рахунком-накладною №1129 від 04.07.2018р. в строк до 06.07.2018р.;

- за рахунками-накладними №1709 від 05.07.2018р., №2247 від 05.07.2018р. в строк до 09.07.2018р. (07.07.2018р., 08.07.2018р. - вихідні дні);

- за рахунками-накладними №2254 від 06.07.2018р., №12576 від 06.07.2018р. в строк до 10.07.2018р. (07.07.2018р., 08.07.2018р. - вихідні дні);

- за рахунком-накладною №2890 від 07.07.2018р. в строк до 10.07.2018р. (08.07.2018р. - вихідний день);

- за рахунком-накладною №2913 від 08.07.2018р. в строк до 10.07.2018р.;

- за рахунками-накладними №2923 від 09.07.2018р., №2936 від 09.07.2018р., №3481 від 09.07.2018р. до 11.07.2018р.;

- за рахунками-накладними №3484 від 10.07.2018р., №4057 від 10.07.2018р. до 12.07.2018р.;

- за рахунком-накладною №4063 від 11.07.2018р. в строк до 13.07.2018р;

- за рахунком-накладною №6147 від 13.07.2018р. в строк до 17.07.2018р. (14.07.2018р., 15.07.2018р. - вихідні дні);

- за рахунком-накладною №6154 від 14.07.2018р. в строк до 17.07.2018р. (15.07.2018р. - вихідний день);

- за рахунком-накладною №6158 від 15.07.2018р. в строк 17.07.2018р.;

- за рахунками-накладними №6685 від 17.07.2018р., №6847 від 17.07.2018р. в строк до 19.07.2018р.;

- за рахунком-накладною №7209 від 18.07.2018р. в строк до 20.07.2018р.;

- за рахунками-накладними №8291 від 20.07.2018р., №9055 від 20.07.2018р. в строк 24.07.2018р. (21.07.2018р., 22.07.2018р. - вихідні дні);

- за рахунком-накладною №9060 від 21.07.2018р. в строк до 24.07.2018р. (22.07.2018р. - вихідний день);

- за рахунком-накладною №9062 від 22.07.2018р. в строк до 22.07.2018р.;

- за рахунком-накладною №9550 від 24.07.2018р. в строк до 26.07.2018р.;

- за рахунком-накладною №10107 від 25.07.2018р. в строк до 27.07.2018р.;

- за рахунком-накладною №10648 від 26.07.2018р. в строк до 30.07.2018р. (28.07.2018р., 29.07.2018р. - вихідні дні);

- за рахунком-накладною №11272 від 27.07.2018р. в строк до 31.07.2018р. (28.07.2018р., 29.07.2018р. - вихідні дні);

- за рахунком-накладною №11917 від 28.07.2018р. в строк до 31.07.2018р. (29.07.2018р. - вихідний день);

- за рахунком-накладною №12396 від 31.07.2018р., №12674 від 31.07.2018р. в строк до 02.08.2018р.;

- за рахунком-накладною №1348 від 02.08.2018р. в строк до 06.08.2018р. (04.08.2018р., 05.08.2018р. - вихідні дні);

- за рахунком-накладною №2163 від 03.08.2018р. в строк до 07.082018р. (04.08.2018р., 05.08.2018р. - вихідні дні);

- за рахунком-накладною №2165 від 04.08.2018р. в строк до 07.08.2018р. (05.08.2018р. - вихідний день);

- за рахунком-накладною №2171 від 05.08.2018р. в строк до 07.08.2018р.;

- за рахунком-накладною №2659 від 07.08.2018р. в строк до 09.08.2018р.;

- за рахунком-накладною №3206 від 08.08.2018р. в строк до 10.08.2018р.;

- за рахунком-накладною №4355 від 09.08.2018р. в строк до 13.08.2018р. (11.08.2018р., 12.08.2018р. - вихідні дні);

- за рахунками-накладними №5074 від 10.08.2018р., №4435 від 10.08.2018р. в строк до 14.08.2018р. (11.08.2018р., 12.08.2018р. - вихідні дні);

- за рахунком-накладною №5078 від 11.08.2018р. в строк до 14.08.2018р. (12.08.2018р. - вихідний день);

- за рахунком-накладною №5092 від 12.08.2018р. в строк до 14.08.2018р.;

- за рахунками-накладними №5106 від 13.08.2018р., №5108 від 13.08.2018р. в строк до 15.08.2018р.;

- за рахунками-накладними №5634 від 14.08.2018р., №5866 від 14.08.2018р. в строк до 16.08.2018р;

- за рахунками-накладними №6052 від 15.08.2018р., №6127 від 15.08.2018р. в строк до 17.08.2018р.;

- за рахунком-накладною №6627 від 16.08.2018р. в строк до 20.08.2018р. (18.08.2018р., 19.08.2018р. - вихідні дні);

- за рахунком-накладною №7138 грн. від 17.08.2018р. в строк до 21.08.2018р. (18.08.2018р., 19.08.2018р. - вихідні дні).

За висновками суду, свої зобов`язання щодо своєчасної та повної сплати позивачу грошових коштів в сумі 2395439,67 грн. за договорами поставки №2755/16 від 01.09.2016р. та №2700/16 від 13.09.2016р. всупереч ст.526 Цивільного кодексу України, ст.193 Господарського кодексу України відповідач не виконав.

Відповідач заперечень проти вказаних позовних вимог не надав, викладені позивачем обставини та надані докази не спростував.

За таких обставин, враховуючи, що позов в частині вимог про стягнення основного боргу доведений позивачем та обґрунтований матеріалами справи, вимоги про стягнення з відповідача на користь позивача основного боргу в сумі 2395439,67 грн. підлягають задоволенню.

Статтею 230 Господарського кодексу України передбачено, що штрафними санкціями у цьому кодексі визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов`язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов`язання.

Відповідно до ч.3 ст.549 Цивільного кодексу України пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання.

Згідно п.6.1 договорів поставки №2755/16 від 01.09.2016р. та №2700/16 від 13.09.2016р. у випадку прострочення оплати товару покупець сплачує постачальнику неустойку у розмірі 0,5% від суми невчасно оплаченого товару за кожен день прострочення, але не більше 10% від вартості невчасно оплаченого товару.

На підставі вказаного пункту договорів позивачем здійснено нарахування пені у розмірі 10% від вартості невчасно оплаченого товару за кожною видатковою накладною окремо та заявлено вимоги про стягнення з відповідача пені в загальній сумі 239543,97 грн. (з урахуванням заяви про зменшення розміру позовних вимог від 12.04.2019р.).

За висновками суду, розрахунок пені, проведений позивачем, є арифметично вірним, таким, що відповідає законодавству, фактичним обставинам та матеріалам справи.

За таких обставин, виходячи з того, що позов повністю доведений позивачем та обґрунтований матеріалами справи, враховуючи, що відповідач заперечень проти позову не надав, вимоги про стягнення з відповідача заборгованості в сумі 2635093,64 грн., у тому числі основний борг в сумі 2395439,67 грн., пеня в сумі 239543,97 грн., підлягають задоволенню.

Судовий збір підлягає віднесенню на відповідача повністю.

При цьому, у зв`язку зі зменшенням позовних вимог судовий збір у розмірі 16,51 грн. згідно з п.1 ч.1 ст.7 Закону України Про судовий збір підлягає поверненню позивачу з державного бюджету України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.13, 46, 74, 76-79, 120, 129, 236-241, 247-252 Господарського процесуального кодексу України, суд,

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги Приватного акціонерного товариства Карлсберг Україна , м.Запоріжжя до Товариства з обмеженою відповідальністю Захід-Агросервіс , м.Маріуполь про стягнення заборгованості в сумі 2635093,64 грн., у тому числі основний борг в сумі 2395439,67 грн., пеня в сумі 239543,97 грн., задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Захід-Агросервіс (87524, Донецька обл., м. Маріуполь, Центральний р-н, просп. Металургів, буд. 198) на користь Приватного акціонерного товариства Карлсберг Україна (69076, м. Запоріжжя, вул. Василя Стуса, буд. 6, п/р 26004500300561 у відділені КІБ АТ Креді Агріколь Банк , МФО 300614, ІПН 003775108241, ЄДРПОРУ 00377511) основний борг в сумі 2395439,67 грн., пеню в сумі 239543,97 грн., всього заборгованість в сумі 2635093,64 грн., судовий збір в сумі 39526,40 грн.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Повернути Приватному акціонерному товариству Карлсберг Україна (69076, м. Запоріжжя, вул. Василя Стуса, буд. 6, п/р 26004500300561 у відділені КІБ АТ Креді Агріколь Банк , МФО 300614, ІПН 003775108241, ЄДРПОРУ 00377511) з державного бюджету України судовий збір в сумі 16,51 грн., сплачений згідно платіжного доручення №042208 від 04.12.2018р.

В судовому засіданні 21.05.2019р. оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Повний текст рішення підписано 21.05.2019р.

Згідно із ст.241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга відповідно до ст.256 Господарського процесуального кодексу України на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга може бути подана учасниками справи до Східного апеляційного господарського суду через господарський суд Донецької області (п.17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України).

Суддя Г.В. Левшина

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення21.05.2019
Оприлюднено21.05.2019
Номер документу81845562
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/40/19

Ухвала від 19.06.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

Г.В. Левшина

Ухвала від 19.06.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

Г.В. Левшина

Рішення від 21.05.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

Г.В. Левшина

Рішення від 21.05.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

Г.В. Левшина

Ухвала від 23.04.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

Г.В. Левшина

Ухвала від 02.04.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

Г.В. Левшина

Ухвала від 13.03.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

Г.В. Левшина

Ухвала від 27.02.2019

Господарське

Господарський суд Донецької області

Г.В. Левшина

Ухвала від 30.01.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Артимович В.М.

Ухвала від 11.01.2019

Господарське

Господарський суд Львівської області

Артимович В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні