Ухвала
від 21.05.2019 по справі 120/1597/19-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відкриття провадження у адміністративній справі

м. Вінниця

21 травня 2019 р. Справа № 120/1597/19-а

Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Богоніс Михайло Богданович , перевіривши матеріали:

за позовом: ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 )

до: Гайсинського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області (код ЄДРПОУ 20104575, місцезнаходження: вул. Волонтерів, 17, м. Гайсин, Вінницька область, 22700)

про: визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду надійшли матеріали позовної заяви ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) до Гайсинського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області (код ЄДРПОУ 20104575, місцезнаходження: вул. Волонтерів, 17, м. Гайсин, Вінницька область, 22700) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач вказав, що з 03.03.2018 року він перебуває на обліку в Гайсинському об`єднаному управлінні Пенсійного фонду України в Вінницькій області, як внутрішньо переміщена особа та відповідно до статті 114 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування йому призначена пенсія за віком на пільгових умовах.

Однак, як зазначив позивач, відповідачем протиправно не виплачена йому пенсія нарахована за період з 03.03.2018 року по 31.01.2019 року в загальній сумі 38686,79 грн. із посиланням на неприйняття відповідного Порядку, що передбачено постановою Кабінету Міністрів України № 365 від 08.06.2016 року. Тому з метою захисту своїх прав та законних інтересів, зобов`язання відповідача вчинити дії, позивач звернувся з цим адміністративним позовом до суду.

Разом зі позовною заявою, позивачем подано клопотання про звільнення його від сплати судового збору.

Клопотання обґрунтовано тим, що крім пенсійних виплат, які є єдиним джерелом для існування, позивач інших доходів не отримує. Крім того, ОСОБА_1 вказав, що перебуває на обліку як внутрішньо переміщена особа.

Надаючи оцінку наявності підстав для задоволення клопотання позивача та звільнення його від сплати судового збору, слід зазначити наступне.

Предметом позову в цій адміністративній справі є вимога позивача про визнання протиправною бездіяльності суб`єкта владних повноважень - Гайсинського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області щодо невиплати йому пенсії та похідна від першої вимога про зобов`язання виплатити пенсію.

Як передбачено ч. 2 ст. 132 КАС України, розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору визначено Законом України Про судовий збір .

Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону України Про судовий збір , судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

В силу вимог ст. 7 Закону України Про Державний бюджет України на 2019 рік прожитковий мінімум на одну працездатну особу в розрахунку на місяць з 01.01.2019 року для працездатних осіб встановлено у розмірі 1921,00 грн.

Відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 4 Закону України Про судовий збір за подання до адміністративного суду позову немайнового характеру, який подано фізичною особою встановлено ставку судового збору 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відтак, за подання до суду цієї позовної заяви, яка містить одну позовну вимогу немайнового характеру, позивач мав би сплатити судовий збір в розмірі 768,40 грн (1921,00 грн * 0,4).

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 8 Закону України Про судовий збір враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов:

1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік.

Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті (ч. 2 ст. 8 Закону України Про судовий збір ).

Зазначене положення Закону кореспондується з приписами ч. 1 ст. 133 КАС України, відповідно до яких суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Із наведеного слідує, що при вирішенні клопотання про звільнення фізичної особи від сплати судового збору суд, на підставі поданих заявником документів, повинен перевірити спроможність сплати позивачем судового збору у встановленому законодавством порядку і розмірі (враховуючи його майновий стан), та чи не є обов`язок із сплати судового збору для позивача непропорційним. Виходячи із норми п. 1 ч. 1 ст. 8 Закону України Про судовий збір , надмірним можна вважати покладення на позивача обов`язку сплатити судовий збір у сумі, що перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік.

Як видно із позовної заяви, розмір пенсії позивача становить 3537,73 грн. За період з 03.03.2018 року по 31.01.2019 року (попередній календарний рік) позивач пенсії взагалі не отримував, що також визнається відповідачем у листі від 26.04.2019 року.

Тому, за наданою позивачем інформацією, розмір його річного доходу за попередній календарний рік становить 7075,46 грн (3537,73 грн (розмір щомісячної премії) * 2 (кількість місяців, за які виплачено пенсію).

Для вирішення питання про наявність підстав для звільнення позивача від сплати судового збору та застосовність п. 1 ч. 1 ст. 8 Закону України Про судовий збір , слід розрахувати співвідношення розміру судового збору за подання позовної заяви у цій адміністративній справі до розміру річного доходу позивача за попередній календарний рік.

Як зазначалося, розмір річного доходу позивача за попередній календарний рік становить 7075,46 грн, а розмір судового збору, що підлягає сплаті за подання адміністративного позову в цій справі 768,40 грн.

Тобто, сума судового збору яка підлягала б сплаті за подання цього позову до суду становить 10,86 % річного доходу позивач за попередній календарний рік (768,40 грн / 7075,46 грн *100).

З огляду на викладене, вважаю, що наявна передбачена п. 1 ч. 1 ст. 8 Закону України Про судовий збір , підстава для звільнення позивача від сплати судового збору за подання позову до суду в цій адміністративній справі.

Тому, клопотання позивача про звільнення його від сплати судового збору за подання позовної заяви в цій адміністративній справі слід задовольнити.

Надавши оцінку іншим вимогам до позовної заяви, що встановлені процесуальним Законом, вважаю, що вона підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства в порядку спрощеного позовного провадження, підсудна Вінницькому окружному адміністративному суду, відсутні інші підстави для залишення її без руху, повернення чи відмови у відкритті.

Враховуючи викладене, доходжу висновку про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження в адміністративній справі.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 12 КАС України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).

Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.

Згідно п. 2 ч. 1 ст. 263 КАС України, суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг.

Відтак, в силу положень ст. 12, 263 КАС України, ця справа підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Керуючись статтями 171, 248, 256, 263 КАС України,

УХВАЛИВ:

1. Заяву ОСОБА_1 про звільнення від сплати судового збору за подання позову в цій адміністративній справі - задовольнити.

2. Звільнити ОСОБА_1 від сплати судового збору за подання позову в цій адміністративній справі.

3. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) до Гайсинського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Вінницької області (код ЄДРПОУ 20104575, місцезнаходження: вул. Волонтерів, 17, м. Гайсин, Вінницька область, 22700) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії.

5. Розгляд справи здійснюватиметься суддею Богоносом Михайлом Богдановичем одноособово за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

6. Роз`яснити учасникам справи, що відповідно до вимог ч. 2 ст. 262 КАС України розгляд справи по суті буде розпочато через 15 днів з дня відкриття провадження у справі. Справу буде розглянуто у межах 30-денного строку з дня відкриття провадження у справі.

7. Встановити відповідачу строк для надання відзиву на позов протягом 15 днів з дня отримання ухвали про відкриття провадження, з поясненнями по суті заявлених вимог та доданням підтверджуючих документів, у тому числі документів, що підтверджують надіслання копії відзиву та доданих до нього документів позивачу в порядку передбаченому ст. 162 КАС України.

8. Роз`яснити відповідачу, що в силу ч. 4 ст. 159 КАС України, неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

9. Інформацію по даній справі можливо отримати на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: "http://court.gov.ua/fair/".

10. Копію ухвали суду надіслати учасникам справи.

11. Копію позовної заяви з додатками направити відповідачу.

Ухвала суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.

Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 294 КАС України ухвала про відкриття провадження у справі може бути оскаржена в апеляційному порядку окремо від рішення суду, лише у випадку її постановлення з порушення правил підсудності.

Суддя Богоніс Михайло Богданович

Дата ухвалення рішення21.05.2019
Оприлюднено22.05.2019
Номер документу81850239
СудочинствоАдміністративне
Суть: визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —120/1597/19-а

Рішення від 20.06.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Богоніс Михайло Богданович

Ухвала від 21.05.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Богоніс Михайло Богданович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні