ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
14 травня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/586/19
Луганський окружний адміністративний суд
у складі головуючого судді Кисельової Є.О.,
за участю
секретаря судового засідання Шопіної А.М.
та
представників сторін:
від позивача - Шиганського В.В.,
від відповідача - Анохіної Г.О.,
розглянувши у відкритому в судовому засіданні справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю 100 ШИН в особі ліквідатора Шиганського Віталія Володимировича до Головного управління ДФС у Луганській області про скасування податкового повідомлення-рішення,-
ВСТАНОВИВ:
В лютому 2019 року товариство з обмеженою відповідальністю " 100 ШИН" в особі ліквідатора Шиганського Віталія Володимировича (далі - позивач) звернулось до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Луганській області (далі - відповідач), в якому позивач просить скасувати податкове повідомлення-рішення від 05.11.2018 № 00000271401, яким товариству з обмеженою відповідальністю " 100 ШИН" зменшено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, у розмірі 1 669 116 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що в період з 03.09.2018 по 07.08.2018 Головним управлінням ДФС у Луганській області проведено документальну позапланову невиїзну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю " 100 ШИН" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 по 02.09.2018, правильності нарахування, обчислення та сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору за період з 01.07.2015 по 02.09.2018, а також по єдиному внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за наслідками якої складено акт від 14.09.2018 № 707/12-32-14-01/37873875.
Актом від 14.09.2018 № 707/12-32-14-01/37873875 з боку позивача серед іншого встановлено порушення позивачем пункту 44.1 статті 44, пункту 85.2 статті 85, пункту 189.1 статті 189, пункту 198.5 статті 198, пункту 199.1 статті 199, пунктів 198.1-198.3, 198.6 статті 198, пунктів 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, та через відсутність документів бухгалтерського обліку не підтверджено суму від`ємного значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, за період з 01.09.2015 по 02.09.2018 в частини неправильного визначення показників розділу ІІІ "Розрахунки за звітний період" декларації з податку на додану вартість, внаслідок чого завищено позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду податку на додану вартість (рядок 18) всього на загальну суму 1669 116 грн. у тому числі: за лютий 2016 року на суму 173214 грн.; за березень 2016 року на суму 59595,00 грн.; за квітень 2016 року на суму 8655,00 грн., за травень 2016 року на суму 14488,00 грн., за липень 2016 року на суму 15289,00 грн; за серпень 2016 року на суму 4291,00 грн.; за вересень 2016 року на суму 4945,00 грн.; за жовтень 2016 року на суму 4099,00 грн; за листопад 2016 року на суму 4889,00 грн.; за грудень 2016 року на суму 23537,00 грн.; за січень 2017 року на суму 6199,00 грн.; за лютий 2017 року на суму 16772,00 грн.; за березень 2017 року на суму 26200,00 грн.; за квітень 2017 року на суму 956197,00 грн.; за травень 2017 року на суму 332053,00 грн.; за червень 2017 року на суму 15640,00 грн.; за вересень 2017 року на суму 3053,00 грн.
На підставі акта від 14.09.2018 № 707/12-32-14-01/37873875 відповідачем прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення.
Окрім того, при визначенні даного порушення, визначено ненадання позивачем первинних, бухгалтерських, та інших документів для проведення перевірки.
Позивач вважає, що зроблені Головним управлінням ДФС у Луганській області висновки про встановлені порушення за результатами проведеної перевірки, та які викладені в акті є хибними, необ`єктивними та безпідставними, останні не відповідають фактичним обставинам та виникли в результаті неправильного тлумачення чинного законодавства України, у зв`язку з чим і податкове повідомлення - рішення, яке приймалось за результатами цієї перевірки є незаконним, суперечить нормам чинного законодавства та підлягає скасуванню, з огляду на таке.
Облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, проводився на підставі первинних документів, облікових та інші регістрів бухгалтерського обліку, фінансової та статистичної звітності, інших документів по обчисленню та сплаті податків та зборів, які зберігаються належним чином протягом установлених статтею 44 Податкового кодексу України строків їх зберігання.
Товариство з обмеженою відповідальністю "100 ШИН" знаходиться в процедурі ліквідації, при цьому, всі первинні документи, облікові та інші регістри, бухгалтерська та статистична звітність, інші документи по обчисленню та сплаті податків та зборів, зберігаються належним чином протягом установлених статтею 44 цього кодексу строків їх зберігання.
Відповідно до вимог листа від 22.08.2018 № 5539/10/12-32-14-01-08, отриманого позивачем 01.09.2018 від Головного управління ДФС у Луганській області, була відсутня можливість своєчасно (протягом двох днів) передати всі необхідні копії документів, у зв`язку з їх великим обсягом, та територіальну віддаленість, оскільки місцезнаходженням ліквідатора товариства Шиганського В.В. є місто Київ, а документи для проведення перевірки потрібно було надати до Головного управління ДФС у Луганській області за адресою: Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Енергетиків, 72.
Товариство з обмеженою відповідальністю " 100 ШИН" при визначенні поняття "податкове зобов`язання" застосовувало в такому значенні як загальна сума податку на додану вартість, одержана (нарахована) у звітному (податковому) періоді, а при визначенні поняття "податковий кредит" - в такому значенні як сума, на яку товариство з обмеженою відповідальністю " 100 ШИН" має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду. Податкове зобов`язання розраховувалось, виходячи з загальної суми податку на додану вартість, одержаної (нарахованої) позивачем у звітному податковому періоді, що і відображалося у першому розділі декларації з податку на додану вартість, датою виникнення якого (податкового зобов`язання), відповідно до статті 187 Податкового кодексу України була дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбулася будь-яка з подій що сталася раніше, а саме: або дата зарахування коштів від покупця/замовника, або дата відвантаження товарів. При визначенні бази оподаткування операцій з постачання товарів/послуг позивач керувався приписами статті 188 Податкового кодексу України, тобто виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім податків та зборів передбачених пунктом 188.1 статті 188 Податкового кодексу України). При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не була нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не була нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не була нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції. За необхідності, відповідно до пункту 192.1 статті 192 Податкового кодексу України проводилось коригування податкових зобов`язань та податкового кредиту, результат перерахунку податкових зобов`язань та податкового кредиту, у зв`язку з коригуванням, відображався у складі податкової декларації за звітні/податкові періоди, в яких відбувалося таке коригування.
При визначенні податкового кредиту, який відображається у другому розділі податкової декларації з податку на додану вартість, товариство з обмеженою відповідальністю " 100 ШИН" керувалося приписами статті 198 Податкового кодексу України, враховуючи суми, які відносяться до податкового кредиту відповідно до пункту 198.1 статті 198 Податкового кодексу України, та датою виникнення яких є дата згідно з пунктом 198.2 статті 198 Податкового кодексу України.
Згідно з пунктом 56.1 статті 56 Податкового кодексу України позивач направив до Державної фіскальної служби України скаргу про перегляд податкового повідомлення-рішення від 05.11.2018 № 00000271401. Державною фіскальною службою України прийнято рішення від 15.01.2019 № 1908/6/99-99-11-04-02-25 про результати розгляду скарги, яким залишено без змін податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Луганській області від 05.11.2018 № 00000271401, а скаргу - без задоволення.
З посиланням на положення статті 44, пункт 56.18 статті 56, 187, 188, пункту 192.1 статті 192, пунктів 198.1, 198.2 статті 198, пункту 201.7 статті 201 Податкового кодексу України позивач вважає протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскаржуване податкове повідомлення-рішення.
Головне управління ДФС у Луганській області позов не визнало, про що подало відзив на позовну заяву, в якому у задоволенні позовних вимог просить відмовити повністю (т. 4 арк. спр. 1-5).
Ухвалою суду від 18.02.2019 відкрито провадження у справі, вирішено розглядати справу за правилами загального позовного провадження (том. 1 арк. спр. 1-2).
Ухвалою суду від 15.04.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті (том 4 арк. спр. 183)
Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги в повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеним в позовній заяві.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позовних вимог заперечувала, надала пояснення, аналогічні викладеним у відзиві на позовну заяву.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77 КАС України, суд встановив таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю " 100 ШИН" зареєстровано як юридична особа 12.10.2011, № запису 1 556 102 0000 042628, перебуває на обліку в державній податковій інспекції у м. Лисичанську Головного управління ДФС у Луганській області, 14.08.2018 за № 13811410015002172 внесено судове рішення про визнання юридичної особи банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, голова комісії з припинення або ліквідатор - Шиганський Віталій Володимирович, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 13.02.2019 за № 1005001099 . Вказаний факт представниками сторін в судовому засіданні не заперечувався, про що також відображено у акті перевірки від 14.09.2018 № 707/12-32-14-01/37873875 Про результати документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ 100 ШИН (код ЄДРПОУ 37873875) з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 по 02.09.2018, правильності нарахування, обчислення та сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору за період з 01.07.2015 по 02.09.2018, а також по єдиному внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (том. 1 арк. спр. 12-35).
22 серпня 2018 року на адресу ліквідатора товариства з обмеженою відповідальністю " 100 Шин" Шиганського В.В. відповідачем направлено лист від 22.08.2018 № 5339/10/12-32-14-01-08 "Про надання документів про проведення перевірки" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 по 02.09.2018, правильності нарахування, обчислення та сплати податку на доходи фізичних осіб та військового збору за період з 01.07.2015 по 02.09.2018, а також по єдиному внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, з додатками - копією наказу Головного управління ДФС у Луганській області від 22.08.2018 № 949 "Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки" та оригіналом повідомлення про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки від 22.08.2018 № 370, які вручено дружині ОСОБА_1 01.09.2018, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення № 9340101866783 (т. 4 арк. спр. 8-11).
У листі від 22.08.2018 № 5339/10/12-32-14-01-08 "Про надання документів про проведення перевірки" зазначено, що товариству з обмеженою відповідальністю " 100 ШИН" відповідно до пункту 85.2 статті 85 розділу ІІ Податкового кодексу України слід, починаючи із зазначеного терміну, забезпечити надання всіх необхідних документів, що підтверджують дані податкових декларацій (розрахунків), зокрема, фінансову, статистичну та іншу звітність, регістри податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, а також первинні та інші документи, які використовувались в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (т. 4 арк. спр. 4-6, 9).
В ході перевірки відповідачем направлено ліквідатору товариства з обмеженою відповідальністю " 100 ШИН" Шиганському В.В. лист від 03.09.2018 № 5536/10/12-32-14-01-08 "Щодо надання документів для проведення перевірки", який отримано Шиганським В.В. 10.09.2018, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 9340101884188 (т. 4 арк. спр. 29-32).
Представник позивача у судовому засіданні не заперечував факт отримання зазначених запитів та ту обставину, що витребувані документи не надавав та не звертався до Головного управління ДФС у Луганській області з заявами про перенесення термінів проведення перевірки.
У зв`язку з наведеним під час перевірки посадовими особами Головного управління ДФС у Луганській області складені акти відмови у наданні документів для перевірки товариства з обмеженою відповідальністю " 100 Шин" (код за ЄДРПОУ 37873875) від 03.09.2018 № 1202/12-32-14-01/37873875, від 04.09.2018 № 1206/12-32-14-01/37873875, від 05.09.2018 № 1233/12-32-14-01/37873875, від 06.09.2018 № 1240/12-32-14-01/37873875, від 07.09.2018 № 1243/12-32-14-01/37873875 (т. 4 арк. спр. 14-28).
Відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, підпункту 78.1.7 пункту 78.1 статті 78, статті 79 Податкового кодексу України, у зв`язку з порушенням справи про визнання боржника банкрутом відповідно до постанови господарського суду Луганської області від 08.08.2018 № 913/351/18, згідно з наказом Головного управління ДФС у Луганській області від 22.08.2018 № 949, на підставі повідомлення від 22.08.2018 № 370, посадовими особами Головного управління ДФС у Луганській області проведено документальну позапланову невиїзну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю " 100 ШИН" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 по 02.09.2018, правильності нарахування, обчислення та сплати податку на доходи фізичних осіб та військовому збору за період з 01.07.2015 по 02.09.2018, а також по єдиному внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за наслідками якої складено акт від 14.09.2018 № 707/12-32-14-01/37873875 (том 4 арк. спр. 35-81).
Згідно з пунктом 3 розділу IV "Висновок" акта від 14.09.2018 № 707/12-32-14-01/37873875 перевіркою встановлено порушення товариством з обмеженою відповідальністю " 100 Шин" підпунктів 14.1.179, 14.1.181, 14.1 статті 14, пункту 85, пункту 187 статті 187, пункту 188.1 статті 188, пунктів 192.1, 192.3 статті 192, пункту 198.1 статті 198 розділу V, пункту 44 статті 44, пункту 45 статті 45 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України в результаті чого завищено позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду податку на додану вартість (рядок 18) всього на загальну суму 1669 116 грн. у тому числі: за лютий 2016 року на суму 173214 грн.; за березень 2016 року на суму 59595,00 грн.; за квітень 2016 року на суму 8655,00 грн., за травень 2016 року на суму 14488,00 грн., за липень 2016 року на суму 15289,00 грн; за серпень 2016 року на суму 4291,00 грн.; за вересень 2016 року на суму 4945,00 грн.; за жовтень 2016 року на суму 4099,00 грн; за листопад 2016 року на суму 4889,00 грн.; за грудень 2016 року на суму 23537,00 грн.; за січень 2017 року на суму 6199,00 грн.; за лютий 2017 року на суму 16772,00 грн.; за березень 2017 року на суму 26200,00 грн.; за квітень 2017 року на суму 956197,00 грн.; за травень 2017 року на суму 332053,00 грн.; за червень 2017 року на суму 15640,00 грн.; за вересень 2017 року на суму 3053,00 грн.
17 вересня 2019 року відповідачем складено акт про неможливість вручення матеріалів перевірки № 1282/12-32-14-01/37873875 та листом від 17.09.2018 № 5778/10/12-32-14-01-08 "Про направлення акта перевірки" направлено ліквідатору банкрута товариства з обмеженою відповідальністю " 100 ШИН" акт від 14.09.2018 № 707/12-32-14-01/37873875, який отримано 22.10.2018 (том 4 арк. спр. 33).
Згідно з пунктом 54.3 статті 54, пунктом 58.1 статті 58 Податкового кодексу України на підставі акта перевірки від 14.09.2018 № 707/12-32-14-01/37873875 Головним управлінням ДФС у Луганській області прийнято податкове повідомлення-рішення форми "Р" від 05.11.2018 № 00000271401, яким товариству з обмеженою відповідальністю " 100 ШИН" зменшено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, у розмірі 1669116,00 грн за (том 4 арк. спр. 83).
Оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 05.11.2018 № 00000271401 направлено позивачу листом від 05.11.2018 № 6678/10/12-32-14-01-07 та отримано Шиганським В.В. 12.11.2018, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 9340101983275 (том 4 арк. спр. 82).
В порядку адміністративного оскарження товариством з обмеженою відповідальністю " 100 ШИН" до Державної фіскальної служби України направлено скаргу від 19.11.2018 за вих. № 01-98 про скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Луганській області від 05.11.2018 № 00000271401 (том 3 арк. спр. 109-111).
Рішенням Державної фіскальної служби України від 15.01.2019 № 1908/6/99-99-11-04-02-25 про результати розгляду скарг податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Луганській області від 05.11.2018 № 00000271401 залишено без змін, а скарги - без задоволення (том 3 арк. спр. 112-114).
Судом в ході розгляду справи достовірно встановлено, що після отримання акта від 14.09.2018 № 707/12-32-14-01/37873875 та до прийняття податкового повідомлення-рішення від 05.11.2018 № 00000271401 документи, що підтверджують показники, відображені платником податків у податковій звітності, до Головного управління ДФС у Луганській області позивачем не надавались.
Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, надаючи оцінку обставинам (фактам), якими обґрунтовано вимоги і заперечення учасників справи, суд виходить з такого.
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до підпункту 54.3.2 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України (тут і надалі посилання на норми податкового кодексу України наводяться в редакції, що діяла на час виникнення спірних правовідносин) контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.
Абзацом третім пункту 58.1 статті 58 Податкового кодексу України визначено, що контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян) або якщо за результатами перевірки контролюючим органом встановлено факт завищення розміру задекларованого від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованої платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу.
Відповідно до абзаців першого, другого пункту 44.1 статті 44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Платники податків зобов`язані забезпечити зберігання документів, визначених пунктом 44.1 цієї статті, а також документів, пов`язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом не менш як 1095 днів (2555 днів - для документів та інформації, необхідної для здійснення податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до статті 39 цього Кодексу) з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а в разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності (пункт 44.3 статті 44 Податкового кодексу України).
Згідно з пунктом 44.4 статті 44 Податкового кодексу України якщо документи, визначені у пункті 44.1 цієї статті, пов`язані з предметом перевірки, проведенням процедури адміністративного оскарження прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення або судового розгляду, такі документи повинні зберігатися до закінчення перевірки та передбаченого законом строку оскарження прийнятих за її результатами рішень та/або вирішення справи судом, але не менше строків, передбачених пунктом 44.3 цієї статті.
Відповідно до абзацу першого пункту 44.6 статті 44 Податкового кодексу України у разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в абзаці другому пункту 44.7 цієї статті платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.
Якщо платник податків після закінчення перевірки та до прийняття рішення контролюючим органом за результатами такої перевірки надає документи, що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, не надані під час перевірки (у випадках, передбачених абзацами другим і четвертим пункту 44.7 цієї статті), такі документи повинні бути враховані контролюючим органом під час розгляду ним питання про прийняття рішення (абзац другий пункту 44.6 статті 44 Податкового кодексу України).
Абзацом першим пункту 44.7 статті 44 Податкового кодексу України визначено, що у разі якщо посадова особа контролюючого органу, яка здійснює перевірку, відмовляється з будь-яких причин від врахування документів, наданих платником податків під час проведення перевірки, платник податків має право до закінчення перевірки надіслати листом з повідомленням про вручення та з описом вкладеного або надати безпосередньо до контролюючого органу, який проводить перевірку, копії таких документів (засвідчені печаткою платника податків (за наявності печатки) та підписом платника податків - фізичної особи або посадової особи платника податків - юридичної особи).
Абзацом другим пункту 44.7 статті 44 Податкового кодексу України регламентовано, що протягом п`яти робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта перевірки, платник податків має право подати контролюючому органу, що проводив перевірку, заперечення та/або додаткові документи, які підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності.
Зміст наведених правових норм свідчить, що обов`язок контролюючого органу здійснювати перевірку на підставі первинних документів кореспондується з обов`язком платника податків зберігати такі первинні документи та надавати їх при перевірці. Не надання таких документів нормами пункту 44.6 статті 44 Податкового кодексу України прирівнюється до їх відсутності.
Як зазначено вище, в ході судового розгляду справи встановлено, що відповідачем надсилалися запити про надання документів для проведення перевірки, які отримано ліквідатором товариства з обмеженою відповідальністю " 100 ШИН" Шиганським В.В. , який у судовому засіданні не заперечував факт отримання зазначених запитів та ту обставину, що витребувані документи не надавав ні в ході перевірки, ні в період між закінченням перевірки та до прийняття контролюючим органом податкового повідомлення-рішення, не звертався до Головного управління ДФС у Луганській області з заявами про перенесення термінів проведення перевірки, що у відповідності до положень пункту 44.6 статті 44 Податкового кодексу України є підставою вважати, що такі документи були відсутні у такого платника на час складення звітності.
У зв`язку з цим, подані позивачем до суду первинні документи, які не були надані на вимогу контролюючого органу, відповідно до положень пункту 44.6 статті 44 Податкового кодексу України та статей 73, 74 КАС України є неналежними і недопустимими доказами.
Отже, висновок контролюючого органу про встановлення перевіркою порушення товариством з обмеженою відповідальністю " 100 Шин" підпунктів 14.1.179, 14.1.181, 14.1 статті 14, пункту 85, пункту 187 статті 187, пункту 188.1 статті 188, пунктів 192.1, 192.3 статті 192, пункту 198.1 статті 198 розділу V, пункту 44 статті 44, пункту 45 статті 45 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України в результаті чого завищено позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду податку на додану вартість (рядок 18) всього на загальну суму 1669 116 грн. у тому числі: за лютий 2016 року на суму 173214 грн.; за березень 2016 року на суму 59595,00 грн.; за квітень 2016 року на суму 8655,00 грн., за травень 2016 року на суму 14488,00 грн., за липень 2016 року на суму 15289,00 грн; за серпень 2016 року на суму 4291,00 грн.; за вересень 2016 року на суму 4945,00 грн.; за жовтень 2016 року на суму 4099,00 грн; за листопад 2016 року на суму 4889,00 грн.; за грудень 2016 року на суму 23537,00 грн.; за січень 2017 року на суму 6199,00 грн.; за лютий 2017 року на суму 16772,00 грн.; за березень 2017 року на суму 26200,00 грн.; за квітень 2017 року на суму 956197,00 грн.; за травень 2017 року на суму 332053,00 грн.; за червень 2017 року на суму 15640,00 грн.; за вересень 2017 року на суму 3053,00 грн., є обґрунтованим.
Таким чином, податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Луганській області форми "Р" від 05.11.2018 № 00000271401, яким товариству з обмеженою відповідальністю " 100 ШИН" зменшено суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду, у розмірі 1669116,00 грн за декларацією з податку на додану вартість за червень 2018 року, яка у межах спірних правовідносин є останнім перевіреним періодом, є законним та таким, що у повній мірі відповідає критеріям, визначеним частиною другою статті 2 КАС України, дотримання яких перевіряє адміністративний суд у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень.
За встановлених в цій справі обставин та з урахуванням правового регулювання спірних правовідносин суд дійшов висновку, що позовні вимоги необґрунтовані і у задоволенні позову слід відмовити повністю.
За правилами статті 139 КАС України понесені позивачем витрати у виді судового збору за подання даного позову покладаються на позивача та відшкодуванню не підлягають.
Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 72, 77, 90, 91, 94, 132, 139, 241-246, 250, 255, Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю 100 ШИН в особі ліквідатора Шиганського Віталія Володимировича до Головного управління ДФС у Луганській області про скасування податкового повідомлення-рішення від 05 листопада 2018 року № 00000271401 - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Текст повного рішення суду складено 21 травня 2019 року.
Суддя Є.О. Кисельова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2019 |
Оприлюднено | 22.05.2019 |
Номер документу | 81853755 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Ястребова Любов Вікторівна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Є.О. Кисельова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні