номер провадження справи 18/52/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14.05.2019 справа № 908/791/19
м. Запоріжжя
за позовом: товариства з обмеженою відповідальністю «УКРБАКС» (61036, м. Харків, вул. Морозова, буд. 13Б)
до відповідача: товариства з обмеженою відповідальністю «АҐЕЯ» (69035, м. Запоріжжя, просп. Соборний, буд. 147)
про стягнення 485272,86 грн.
господарський суд Запорізької області у складі судді Носівець В.В.
при секретарі судового засідання Непомнящій Н.П.
учасники справи:
від ТОВ «УКРБАКС» : Матюхов В.І., наказ № 1 від 12.03.2018;
від ТОВ «АҐЕЯ» : не з`явився
Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРБАКС» звернулось до господарського суду Запорізької області з позовом про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю «АҐЕЯ» 485272,86 грн., які складаються з: 431350,00 грн. основного боргу на підставі договору по перевезенню вантажів автомобільним транспортом у внутрішньому та міжнародному сполученні № 0204/18-1 від 02.04.2018 та 53922,86 грн. штрафу.
Згідно витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 02.04.2019 справу № 908/791/19 передано на розгляд судді Носівець В.В.
Ухвалою суду від 08.04.2019 позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРБАКС» до Товариства з обмеженою відповідальністю «АҐЕЯ» про стягнення 485272,86 грн. прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі № 908/791/19, присвоєно справі номер провадження 18/52/19, ухвалено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження, розгляд справи по суті призначено на 14.05.2019 об 11:00.
В судове засідання 14.05.2019 з`явився представник позивача.
Представник позивача в судовому засіданні 14.05.2019 підтримав позовні вимоги. В процесі розгляду справи по суті подав заяву про відмову від позову за підписом директора ТОВ «УКРБАКС» Матюхова В.І., за змістом якої відмовляється від позовних вимог в частині стягнення штрафу в розмірі 53922,86 грн. та просить провадження у справі в цій частині закрити на підставі ст. 231 ГПК України. Також позивач зазначив, що наслідки відмови від позову роз`яснені, відомі та зрозумілі.
Приписами п. 1 ч. 2 ст. 46 ГПК України передбачено, що позивач вправі відмовитися від позову (всіх або частини позовних вимог), відповідач має право визнати позов (всі або частину позовних вимог) - на будь-якій стадії судового процесу.
Частинами 1-3 ст. 191 ГПК України передбачено, що позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві. До ухвалення судового рішення у зв`язку з відмовою позивача від позову або визнанням позову відповідачем суд роз`яснює сторонам наслідки відповідних процесуальних дій, перевіряє, чи не обмежений представник відповідної сторони у повноваженнях на їх вчинення. У разі відмови позивача від позову суд постановляє ухвалу про закриття провадження у справі.
Пунктом 4 ч. 1 ст. 231 ГПК України передбачено, якщо позивач відмовився від позову і його відмову прийнято господарським судом, господарський суд закриває провадження у справі.
Встановивши, що заява про відмову від позову в частині стягнення штрафу підписана уповноваженим представником позивача, суд дійшов висновку, що вказана заява не суперечить чинному законодавству і не порушує права та охоронювані законом інтереси особи, яку він представляє.
Роз`яснивши присутньому в судовому засіданні представнику позивача наслідки відповідних процесуальних дій, суд визнав за можливе прийняти відмову позивача від позову в частині стягнення штрафу в розмірі 53922,86 грн. і в цій частині позовних вимог закрити провадження у справі.
Представник відповідача у судове засідання 14.05.2019 не з`явився, про причини неявки суд не повідомив, правом на подання відзиву на позовну заяву не скористався. Про дату, час і місце проведення судового засідання у справі № 908/791/19 належним чином повідомлений, шляхом направлення судом на його юридичну адресу ухвали від 08.04.2019 у даній справі. Крім того, як вбачається із наявного в матеріалах справи рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, 23.04.2019 уповноваженою особою ТОВ «АҐЕЯ» за довіреністю отримано ухвалу суду від 08.04.2019 у справі № 908/791/19.
Таким чином, відповідач належним чином повідомлений про дату, час і місце проведення судового засідання, призначеного на 14.05.2019 у справі № 908/791/19.
Приписами ч. 9 ст. 165 ГПК України визначено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
У встановлений судом строк по 02.05.2019 відзив не поданий, про причини неподання та їх поважність не повідомлено відповідачем.
Згідно із ст. 165 ГПК України справа розглядається за наявними у ній матеріалами.
Судове засідання 14.05.2019 здійснювалося із застосуванням технічних засобів фіксації судового процесу за допомогою програмно-апаратного комплексу «Оберіг» , в порядку ст. 222 ГПК України.
У судовому засіданні 14.05.2019 оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Заслухавши представника позивача, вивчивши матеріали справи, суд
ВСТАНОВИВ:
Товариством з обмеженою відповідальністю «УКРБАКС» (перевізником/експедитором, позивачем у справі) 02.04.2018 укладено з товариством з обмеженою відповідальністю «АҐЕЯ» (замовником, відповідачем у справі) договір по перевезенню вантажів автомобільним транспортом у внутрішньому та міжнародному сполученні № 0204/18-1 (надалі - Договір).
До вказаного Договору сторонами складена та підписана додаткова угода № 1 від 13.09.2018.
Відповідно до п. п. 1.1. - 1.3. Договору Перевізник/Експедитор зобов`язується доставити ввірений йому Замовником вантаж до пункту призначення та видати його Вантажоодержувачу, а Замовник зобов`язується сплатити за перевезення вантажу встановлену даним договором плату. Конкретні умови кожного замовлення зазначаються у заявці Замовника і узгоджуються з Перевізником/Експедитором. Підтвердженою вважається заявка, підписана представниками сторін і скріплена печатками Замовника і Перевізника/Експедитора. Підтверджена заявка (надалі - Заявка) обов`язкова для виконання сторонами і є невід`ємною частиною цього Договору.
Згідно із п.п. 2.1.1, 2.1.7. п. 2.1. Договору Замовник зобов`язується надавати Перевізнику/Експедитору заявки не пізніше, ніж за 12 (дванадцять) години до часу завантаження та своєчасно оплачувати послуги Перевізника/Експедитора.
Умовами п.п. 2.2.11, 2.2.15. п. 2.2. Договору передбачені обов`язки Перевізника/Експедитора, а саме: доставити вантаж вантажоодержувачу згідно Заявки та не пізніше 10 робочих днів після розвантаження, надати Замовнику належним чином оформлені товарно-транспортні накладні та інші документи, передбачені розділом 4 дійсного Договору, які необхідні для здійснення розрахунків (оригінал CMR з відміткою Вантажоотримувача про отримання вантажу та інші).
Відповідно до пунктів 3.1., 3.2. Договору ціни на послуги (провізна плата) узгоджуються сторонами в Заявках і вказуються в рахунках-фактурах Перевізника/Експедитора. У випадку, якщо в Заявках ціни на послуги з перевезення зазначені в іноземній валюті, рахунки виставляються в національній валюті України за офіційним курсом Національного банку України, зазначеної в Заявці, станом на день розвантаження. Загальна вартість послуг за Договором складається з сукупності погоджених сторонами провізних плат за кожне перевезення.
Умовами п. 4.1. - 4.3. Договору сторони визначили, що розрахунки за цим Договором здійснюються в гривнях у безготівковій формі на підставі отриманих Замовником оригіналів: даного Договору (з додатками за наявності), Заявки по кожному перевезенню, рахунку-фактури, товарно-транспортної накладної (CMR/ТТН) з відміткою вантажоодержувача про отримання вантажу, акта наданих послуг, а також належного оформлення інших документів, що підлягають електронній реєстрації, протягом 5-ти банківських днів з дати отримання Замовником оригіналів вказаних документів, якщо в Заявці не вказані інші умови оплати за кожне окреме перевезення. Замовник має право не здійснювати розрахунок з Перевізником/Експедитором, якщо останній не надав Замовнику оригінальні примірники документів (скріплені печаткою та підписом), які вказані в п. 4.1. цього Договору, а також якщо вони не відповідають вимогам діючого законодавства України чи містять помилки та невідповідності, до часу коли такі помилки та невідповідності не будуть виправлені, а оригінальні примірники документів не будуть надані Замовнику. За фактом виконання перевезення сторони складають та підписують акт наданих послуг.
Пунктом 8.1. Договору сторони визначили, що при виконанні міжнародних перевезень за цим Договором сторони керуються правилами Конвенції про Договір міжнародного перевезення вантажів по дорогах (КДПВ/СМR) 1956 р. із змінами і доповненнями, внесеними Протоколом від 05.07.1978 р., Митної Конвенції про міжнародне перевезення вантажів із застосуванням книжки МДП (Конвенція МДП/TIR) 1975 р., Європейської Угоди про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів (ДОПНВ/ADR) 1957 р., Конвенції про спільну транзитну процедуру 1987 р., Європейської Угоди стосовно роботи екіпажів транспортних засобів, що здійснюють міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР/ESTR) 1970 р. та іншими міждержавними угодами, а також при виконанні внутрішніх перевезень сторони керуються Главою 64 та 65 Цивільного кодексу України, Правилами перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні та діючим законодавством України.
Згідно із п. 8.6. Договору він вступає в силу з моменту підписання уповноваженими представниками сторін і діє до 31 грудня 2018 року, а в частині розрахунків - до їх повного здійснення. Якщо жодна зі сторін за один місяць до закінчення строку дії Договору письмово не попередить іншу сторону про розірвання Договору, то даний Договір зберігає свою силу для сторін кожного разу ще на один рік.
Так, на виконання умов Договору між сторонами були узгоджені та підписані і скріплені печатками наступні заявки на транспортування вантажу автомобільним транспортом, а саме:
- заявка № 2К від 02.04.2018 (вартість перевезення 12000,00 грн.);
- заявка № 1К від 03.04.2018 (вартість перевезення 7500,00 грн.);
- заявка № 2К від 03.04.2018 (вартість перевезення 12000,00 грн.);
- заявка № 3К від 04.04.2018 (вартість перевезення 4200,00 грн.);
- заявка № 1К від 05.04.2018 (вартість перевезення 12000,00 грн.);
- заявка № 1К від 11.04.2018 (вартість перевезення 4200,00 грн.);
- заявка № 2К від 10.04.2018 (вартість перевезення 12000,00 грн.);
- заявка № 2К від 16.04.2018 (вартість перевезення 12000,00 грн.);
- заявка № 1К від 16.04.2018 (вартість перевезення 12000,00 грн.);
- заявка № 1К від 18.04.2018 (вартість перевезення 12000,00 грн.);
- заявка № 1К від 18.04.2018 (вартість перевезення 7600,00 грн.);
- заявка № 3К від 20.04.2018 (вартість перевезення 4200,00 грн.);
- заявка № 1К від 21.04.2018 (вартість перевезення 12000,00 грн.);
- заявка № 3К від 23.04.2018 (вартість перевезення 12000,00 грн.);
- заявка № 2К від 24.04.2018 (вартість перевезення 12000,00 грн.);
- заявка № 2К від 25.04.2018 (вартість перевезення 12000,00 грн.);
- заявка № 1К від 25.04.2018 (вартість перевезення 13200,00 грн.);
- заявка № 1К від 26.04.2018 (вартість перевезення 12000,00 грн.);
- заявка № 1К від 27.04.2018 (вартість перевезення 12000,00 грн.);
- заявка № 2К від 27.04.2018 (вартість перевезення 12000,00 грн.);
- заявка № 2К від 28.04.2018 (вартість перевезення 12000,00 грн.);
- заявка № 1К від 30.04.2018 (вартість перевезення 4200,00 грн.);
- заявка № 3К від 30.04.2018 (вартість перевезення 12000,00 грн.);
- заявка на транспортування вантажу автомобільним транспортом (вартість перевезення 10200,00 грн.);
- заявка на транспортування вантажу автомобільним транспортом (вартість перевезення 13500,00 грн.);
- заявка на транспортування вантажу автомобільним транспортом (вартість перевезення 12000,00 грн.);
- заявка № 1К від 05.05.2018 (вартість перевезення 9250,00 грн.);
- заявка на транспортування вантажу автомобільним транспортом (вартість перевезення 12000,00 грн., дата вивантаження - 07.05.2018);
- заявка на транспортування вантажу автомобільним транспортом (вартість перевезення 12000,00 грн., дата вивантаження - 08.05.2018);
- заявка № 4К від 07.05.2018 (вартість перевезення 12000,00 грн.);
- заявка № 5К від 08.05.2018 (вартість перевезення 12000,00 грн.);
- заявка на транспортування вантажу автомобільним транспортом (вартість перевезення 6500,00 грн.);
- заявка № 4К від 08.05.2018 (вартість перевезення 12000,00 грн.);
- заявка № 3К від 10.05.2018 (вартість перевезення 12000,00 грн.);
- заявка № 4К від 10.05.2018 (вартість перевезення 12000,00 грн.);
- заявка № 4К від 11.05.2018 (вартість перевезення 12000,00 грн.),
- заявка № 4К від 12.05.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 3К від 12.05.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 5К від 12.05.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 5К від 12.05.2018 (вартість перевезення 9400,00 грн.);
- заявка № 2К від 14.05.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн., автомобіль марка, модель: DAF, XF95);
- заявка № 2К від 14.05.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн., автомобіль марка, модель: Renault Magnum);
- заявка № 1К від 15.05.2018 (вартість перевезення 4200,00 грн.),
- заявка на транспортування вантажу автомобільним транспортом (вартість перевезення 12300,00 грн., дата вивантаження 16.05.2018);
- заявка № 2К від 16.05.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 1К від 17.05.2018 (вартість перевезення 4200,00 грн.);
- заявка № 3К від 17.05.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн., автомобіль марка, модель: Renault Magnum 440);
- заявка № 3К від 17.05.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн., автомобіль марка, модель: DAF, XF95);
- заявка № ЗК від 18.05.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 2К від 18.05.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 1К від 19.05.2018 (вартість перевезення 9800,00 грн.);
- заявка № 2К від 19.05.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 3К від 19.05.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 1К від 21.05.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн., дата вивантаження -22.05.2018);
- заявка № 1К від 22.05.2018 (вартість перевезення 12300,00грн.);
- заявка № 1К від 21.05.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн., дата вивантаження - 24.05.2018);
- заявка № 2К від 24.05.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 1К від 24.05.2018 (вартість перевезення 10100,00 грн.);
- заявка № 2К від 25.05.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 3К від 25.05.2018 (вартість перевезення 13500,00 грн.);
- заявка № 3К від 26.05.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка на транспортування вантажу автомобільним транспортом (вартість перевезення 10000,00 грн.);
- заявка на транспортування вантажу автомобільним транспортом (вартість перевезення 12300,00 грн., автомобіль марка, модель: МАN, TGX 18.440);
- заявка на транспортування вантажу автомобільним транспортом (вартість перевезення 12300,00 грн., автомобіль марка, модель: Renault Magnum 440);
- заявка № 1К від 30.05.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 1К від 31.05.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 1К від 01.06.2018 (вартість перевезення 13100,00 грн.);
- заявка № 3К від 01.06.2018 (вартість перевезення 13300,00 грн.);
- заявка № 1К від 02.06.2018 (вартість перевезення 13500,00 грн.);
- заявка № 2К від 02.06.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 1К від 04.06.2018 (вартість перевезення 13500,00 грн.);
- заявка № 1К від 05.06.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 1К від 06.06.2018 (вартість перевезення 13700,00 грн.);
- заявка № 2К від 08.06.2018 (вартість перевезення 13500,00 грн.);
- заявка № 1К від 08.06.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 1К від 09.06.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 1К від 10.06.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 1К від 11.06.2018 (вартість перевезення 13500,00 грн.);
- заявка № 3К від 11.06.2018 (вартість перевезення 13500,00 грн.);
- заявка № 1К від 12.06.2018 (вартість перевезення 4500,00 грн.);
- заявка № 2К від 13.06.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 3К від 13.06.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 4К від 13.06.2018 (вартість перевезення 4400,00 грн.);
- заявка № 1К від 14.06.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 2К від 14.06.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 2К від 15.06.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 3К від 15.06.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 1К від 15.06.2018 (вартість перевезення 4200,00 грн.);
- заявка № 1К від 16.06.2018 (вартість перевезення 18600,00 грн.);
- заявка № 1К від 19.06.2018 (вартість перевезення 11000,00 грн.);
- заявка № 1К від 25.06.2018 (вартість перевезення 13500,00 грн.);
- заявка № 2К від 26.06.2018 (вартість перевезення 13500,00 грн.);
- заявка № 3К від 26.06.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 1К від 26.06.2018 (вартість перевезення 18600,00 грн.);
- заявка № 4К від 26.06.2018 (вартість перевезення 13500,00 грн.);
- заявка № 1К від 27.06.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 1К від 02.07.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 3К від 02.07.2018 (вартість перевезення 13700,00 грн.);
- заявка № 2К від 02.07.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 1К від 03.07.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 2К від 03.07.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 3К від 03.07.2018 (вартість перевезення 13700,00 грн.);
- заявка № 3К від 04.07.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 2К від 04.07.2018 (вартість перевезення 18600,00 грн.);
- заявка № 4К від 04.07.2018 (вартість перевезення 13700,00 грн.);
- заявка № 1К від 04.07.2018 (вартість перевезення 12000,00 грн.);
- заявка № 2К від 05.07.2018 (вартість перевезення 13700,00 грн.);
- заявка № 3К від 05.07.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 1К від 05.07.2018 (вартість перевезення 18600,00 грн.);
- заявка № 1К від 06.07.2018 (вартість перевезення 10000,00 грн.);
- заявка № 2К від 06.07.2018 (вартість перевезення 13700,00 грн.);
- заявка № 3К від 06.07.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 4К від 06.07.2018 (вартість перевезення 18600,00 грн.);
- заявка № 1К від 07.07.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 2К від 07.07.2018 (вартість перевезення 13700,00 грн.);
- заявка № 5К від 09.07.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 3К від 09.07.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.);
- заявка № 1К від 09.07.2018 (вартість перевезення 4500,00 грн.);
- заявка № 1К від 10.07.2018 (вартість перевезення 12300,00 грн.).
На виконання вказаних заявок позивач надав відповідачу послуги з перевезення вантажу на загальну суму 1414750,00 грн., що підтверджується підписаними між ними актами надання послуг, а саме:
- актом надання послуг № 4/04-2 від 04.04.2018 на суму 12000,00 грн.;
- актом надання послуг № 4/04-6 від 04.04.2018 суму 7500,00 грн.;
- актом надання послуг № 5/04-4 від 05.04.2018 на суму 12000,00 грн.;
- актом надання послуг № 5/04-5 від 05.04.2018 на суму 4200,00 грн.;
- актом надання послуг № 6/04-7 від 06.04.2018 на суму 12000,00 грн.;
- актом надання послуг № 11/04-6 від 11.04.2018 на суму 4200,00 грн.;
- актом надання послуг № 12/04-8 від 12.04.2018 на суму 12000,00 грн.;
- актом надання послуг № 17/04-7 від 17.04.2018 на суму 12000,00 грн.;
- актом надання послуг № 17/04-5 від 17.04.2018 на суму 12000,00 грн.;
- актом надання послуг № 20/04-7 від 20.04.2018 на суму 12000,00 грн.;
- актом надання послуг № 23/04-6 від 23.04.2018 на суму 7600,00 грн.;
- актом надання послуг № 23/04-7 від 23.04.2018 на суму 4200,00 грн.;
- актом надання послуг № 23/04-8 від 23.04.2018 на суму 12000,00 грн.;
- актом надання послуг № 24/04-2 від 24.04.2018 на суму 12000,00 грн.;
- актом надання послуг № 25/04-5 від 25.04.2018 на суму 12000,00 грн.;
- актом надання послуг № 26/04-4 від 26.04.2018 на суму 12000,00 грн.;
- актом надання послуг № 26/04-5 від 26.04.2018 на суму 13200,00 грн.;
- актом надання послуг № 27/04-3 від 27.04.2018 на суму 12000,00 грн.;
- актом надання послуг № 2/05-7 від 02.05.2018 на суму 12000,00 грн.;
- актом надання послуг № 2/05-8 від 02.05.2018 на суму 12000,00 грн.;
- актом надання послуг № 2/05-9 від 02.05.2018 на суму 12000,00 грн.;
- актом надання послуг № 2/05-10 від 02.05.2018 на суму 4200,00 грн.;
- актом надання послуг № 2/05-11 від 02.05.2018 на суму 12000,00 грн.;
- актом надання послуг № 3/05-3 від 03.05.2018 на суму 10200,00 грн.
- актом надання послуг № 3/05-4 від 03.05.2018 на суму 13500,00 грн.;
- актом надання послуг № 4/05-3 від 04.05.2018 на суму 12000,00 грн.;
- актом надання послуг № 7/05-4 від 07.05.2018 на суму 9250,00 грн.;
- актом надання послуг № 7/05-1 від 07.05.2018 на суму 12000,00 грн.;
- актом надання послуг № 8/05-1 від 08.05.2018 на суму 12000,00 грн.;
- актом надання послуг № 8/05-2 від 08.05.2018 на суму 12000,00 грн.;
- актом надання послуг № 10/05-1 від 10.05.2018 на суму 12000,00 грн.;
- актом надання послуг № 10/05-2 від 10.05.2018 на суму 6500,00 грн.;
- актом надання послуг № 10/05-4 від 10.05.2018 на суму 12000,00 грн.;
- актом надання послуг № 11/05-3 від 11.05.2018 на суму 12000,00 грн.;
- актом надання послуг № 11/05-4 від 11.05.2018 на суму 12000,00 грн.;
- актом надання послуг № 14/05-1 від 14.05.2018 на суму 12000,00 грн.;
- актом надання послуг № 14/05-6 від 14.05.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 14/05-7 від 14.05.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 14/05-8 від 14.05.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 14/05-9 від 14.05.2018 на суму 9400,00 грн.;
- актом надання послуг № 15/05-3 від 15.05.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 15/05-4 від 15.05.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 15/05-5 від 15.05.2018 на суму 4200,00 грн.;
- актом надання послуг № 16/05-2 від 16.05.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 17/05-3 від 17.05.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 17/05-4 від 17.05.2018 на суму 4200,00 грн.;
- актом надання послуг № 18/05-3 від 18.05.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 18/05-4 від 18.05.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 21/05-1 від 21.05.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 21/05-2 від 21.05.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 21/05-3 від 21.05.2018 на суму 9800,00 грн.;
- актом надання послуг № 21/05-4 від 21.05.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 21/05-5 від 21.05.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 22/05-5 від 22.05.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 23/05-3 від 23.05.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 24/05-1 від 24.05.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 25/05-5 від 25.05.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 25/05-6 від 25.05.2018 на суму 10100,00 грн.;
- актом надання послуг № 25/05-9 від 25.05.2018 на суму 4700,00 грн.;
- актом надання послуг № 29/05-9 від 29.05.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 29/05-12 від 29.05.2018 на суму 13500,00 грн.;
- актом надання послуг № 29/05-4 від 29.05.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 29/05-10 від 29.05.2018 на суму 10000,00 грн.;
- актом надання послуг № 30/05-4 від 30.05.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 30/05-5 від 30.05.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 31/05-1 від 31.05.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 1/06-3 від 01.06.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 4/06-2 від 04.06.2018 на суму 13100,00 грн.;
- актом надання послуг № 4/06-3 від 04.06.2018 на суму 13300,00 грн.;
- актом надання послуг № 4/06-4 від 04.06.2018 на суму 13500,00 грн.;
- актом надання послуг № 4/06-5 від 04.06.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 5/06-4 від 05.06.2018 на суму 13500,00 грн.;
- актом надання послуг № 7/06-1 від 07.06.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 7/06-3 від 07.06.2018 на суму 13700,00 грн.;
- актом надання послуг № 11/06-2 від 11.06.2018 на суму 13500,00 грн.;
- актом надання послуг № 11/06-3 від 11.06.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 11/06-4 від 11.06.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 11/06-5 від 11.06.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 12/06-1 від 12.06.2018 на суму 13500,00 грн.;
- актом надання послуг № 12/06-2 від 12.06.2018 на суму 13500,00 грн.;
- актом надання послуг № 13/06-1 від 13.06.2018 на суму 4500,00 грн.;
- актом надання послуг № 14/06-2 від 14.06.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 14/06-3 від 14.06.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 13/06-2 від 13.06.2018 на суму 4400,00 грн.;
- актом надання послуг № 15/06-7 від 15.06.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 15/06-8 від 15.06.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 18/06-3 від 18.06.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 18/06-4 від 18.06.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 15/06-9 від 15.06.2018 на суму 4200,00 грн.;
- актом надання послуг № 18/06-5 від 18.06.2018 на суму 18600,00 грн.;
- актом надання послуг № 20/06-9 від 20.06.2018 на суму 11000,00 грн.;
- актом надання послуг № 26/06-1 від 26.06.2018 на суму 13500,00 грн.;
- актом надання послуг № 27/06-2 від 27.06.2018 на суму 13500,00 грн.;
- актом надання послуг № 27/06-1 від 27.06.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 27/06-3 від 27.06.2018 на суму 18600,00 грн.;
- актом надання послуг № 27/06-4 від 27.06.2018 на суму 13500,00 грн.;
- актом надання послуг № 28/06-1 від 28.06.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 3/07-1 від 03.07.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 3/07-2 від 03.07.2018 на суму 13700,00 грн.;
- актом надання послуг № 3/07-3 від 03.07.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 4/07-1 від 04.07.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 4/07-2 від 04.07.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 4/07-3 від 04.07.2018 на суму 13700,00 грн.;
- актом надання послуг № 5/07-1 від 05.07.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 5/07-2 від 05.07.2018 на суму 18600,00 грн.;
- актом надання послуг № 5/07-3 від 05.07.2018 на суму 13700,00 грн.;
- актом надання послуг № 5/07-4 від 05.07.2018 на суму 12000,00 грн.;
- актом надання послуг № 6/07-1 від 06.07.2018 на суму 13700,00 грн.;
- актом надання послуг № 6/07-2 від 06.07.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 6/07-3 від 06.07.2018 на суму 18600,00 грн.;
- актом надання послуг № 7/07-2 від 07.07.2018 на суму 10000,00 грн.;
- актом надання послуг № 9/07-3 від 09.07.2018 на суму 13700,00 грн.;
- актом надання послуг № 9/07-5 від 09.07.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 9/07-6 від 09.07.2018 на суму 18600,00 грн.;
- актом надання послуг № 9/07-2 від 09.07.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 9/07-4 від 09.07.2018 на суму 13700,00 грн.;
- актом надання послуг № 10/07-1 від 10.07.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 10/07-2 від 10.07.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 9/07-7 від 09.07.2018 на суму 4500,00 грн.;
- актом надання послуг № 11/07-2 від 11.07.2018 на суму 12300,00 грн.;
- актом надання послуг № 11/07-3 від 11.07.2018 на суму 12300,00 грн.
Разом з тим в підтвердження факту виконання перевезення вантажу згідно поданих заявок до матеріалів справи надані підписані сторонами та скріплені печатками товарно-транспортні накладні, засвідчені копії яких містяться в матеріалах справи.
Матеріали справи свідчать, що позивачем згідно умов Договору виписувались відповідачу рахунки на оплату транспортно-експедиційних послуг, засвідчені копії яких додані до позовної заяви.
Як свідчать матеріали справи, відповідач здійснив часткову оплату транспортно-експедиційних послуг, наданих за Договором, на загальну суму 983400,00 грн., що підтверджується звітами про дебетові та кредитові операції по рахунку позивача за період з 01.04.2018 по 30.06.2018, за період з 01.07.2018 по 30.09.2018, за період з 01.10.2018 по 31.12.2018, за період з 06.11.2018 по 06.11.2018, а саме:
- 27.04.2018 в сумі 14000,00 грн.;
- 04.05.2018 в сумі 30400,00 грн.;
- 14.05.2018 в сумі 20000,00 грн.;
- 15.05.2018 в сумі 25000,00 грн.;
- 17.05.2018 в сумі 25000,00 грн.;
- 22.05.2018 в сумі 20000,00 грн.;
- 23.05.2018 в сумі 15000,00 грн.;
- 25.05.2018 в сумі 50000,00 грн.;
- 30.05.2018 в сумі 30000,00 грн.;
- 01.06.2018 в сумі 25000,00 грн.;
- 04.06.2018 в сумі 20000,00 грн.;
- 05.06.2018 в сумі 20000,00 грн.;
- 07.06.2018 в сумі 10000,00 грн.;
- 08.06.2018 в сумі 20000,00 грн.;
- 11.06.2018 в сумі 50000,00 грн.;
- 13.06.2018 в сумі 30000,00 грн.;
- 15.06.2018 в сумі 25000,00 грн.;
- 18.06.2018 в сумі 20000,00 грн.;
- 20.06.2018 в сумі 70000,00 грн.;
- 27.06.2018 в сумі 50000,00 грн.;
- 03.07.2018 в сумі 50000,00 грн.;
- 04.07.2018 в сумі 50000,00 грн.;
- 06.07.2018 в сумі 50000,00 грн.;
- 11.07.2018 в сумі 50000,00 грн.;
- 13.07.2018 в сумі 10000,00 грн.;
- 17.07.2018 в сумі 100000,00 грн.;
- 27.07.2018 в сумі 30000,00 грн.;
- 18.09.2018 в сумі 15000,00 грн.;
- 30.10.2018 в сумі 49000,00 грн.;
- 06.11.2018 в сумі 10000,00 грн.
У зв`язку з невиконанням відповідачем своїх зобов`язань з оплати наданих послуг перевезення в повному обсязі, позивач просить стягнути з останнього борг в розмірі 431350,00 грн.
В матеріалах справи містяться два гарантійних листа відповідача, адресовані позивачу, а саме: гарантійний лист вих. № 0309/18-2 від 03.09.2018 та гарантійний листі вих. № 0310/18-1 від 03.10.2018 (у засвідчених копіях). При цьому в листі вих. № 0309/18-2 від 03.09.2018 відповідач, посилаючись на зміну керівництва та тимчасові складнощі, повідомляє та гарантує погашення заборгованості не раніше 37-38-го тижня 2018 року. Разом з тим, в гарантійному листі № 0310/18-1 від 03.10.2018 відповідач інформує позивача про те, що оплата за надані послуги буде здійснюватися щомісячно, розпочинаючи з жовтня 2018 згідно викладеного в листі графіку.
Відповідно до ч. 6 ст. 91 ГПК України, якщо подано копію (електронну копію) письмового доказу, суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи може витребувати у відповідної особи оригінал письмового доказу. Якщо оригінал письмового доказу не поданий, а учасник справи або суд ставить під сумнів відповідність поданої копії (електронної копії) оригіналу, такий доказ не береться судом до уваги.
Оскільки в судовому засіданні 14.05.2019 представник позивача не надав суду для огляду оригінал гарантійного листа вих. № 0309/18-2 від 03.09.2018, вказаний гарантійний лист не прийнятий судом як доказ відповідно до ч. 6 ст. 91 ГПК України.
Як вбачається з матеріалів справи, між позивачем та відповідачем підписувались акти звірки взаєморозрахунків з посиланням на договір № 0204/18-1 від 02.04.2018 за період: травень 2018, липень 2018, липень 2018 - жовтень 2018, засвідчені копії яких додані до позовної заяви.
У зв`язку з відсутністю оплати за надані послуги в повному обсязі позивачем на адресу відповідача 22.01.2019 направлено претензію з вимогою сплати протягом 7 днів з моменту її отримання заборгованості в розмірі 431350,00 грн. за надані послуги по перевезенню та штрафу в розмірі 38338,60 грн. В якості доказу отримання відповідачем вказаної претензії позивач надав до матеріалів справи у засвідченій копії рекомендоване повідомлення про вручення 07.02.2019 уповноваженому представнику відповідача поштового відправлення за № 6105241319693.
Проте, вказана претензія позивача залишена відповідачем без відповіді та задоволення.
Проаналізувавши норми чинного законодавства, оцінивши докази, заслухавши представника позивача, суд визнав позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню частково з наступних підстав.
За своєю правовою природою між сторонами укладено договір перевезення вантажу. Відповідно до вимог Господарського кодексу України договір вважається укладеним у випадку досягнення сторонами умов щодо його предмету, строку та ціни. Сторони досягли всіх істотних умов відносно вказаного виду договору, тобто встановили його предмет, умови перевезення, визначили умови розрахунків і розмір плати за перевезення вантажу (провізної плати), а тому відповідно до вимог ст. ст. 638, 639, 909 ЦК України та ст. ст. 180, 181, 307 ГК України, він вважається укладеним згідно із частиною 2 статті 180 ГК України, а саме подія, до якої прагнули сторони відбулася.
Згідно з ч. 1 ст. 909 ЦК України за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов`язується доставити довірений їй другою стороною (відправником) вантаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (одержувачеві), а відправник зобов`язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.
Частиною 1 ст. 307 ГК України визначено, що за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов`язується доставити ввірений їй другою стороною (вантажовідправником) вантаж до пункту призначення в установлений законодавством чи договором строк та видати його уповноваженій на одержання вантажу особі (вантажоодержувачу), а вантажовідправник зобов`язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.
Відповідно до ч. 2 - 4 ст. 909 ЦК України договір перевезення вантажу укладається у письмовій формі. Укладення договору перевезення вантажу підтверджується складенням транспортної накладної (коносамента або іншого документа, встановленого транспортними кодексами (статутами). Законом можуть бути передбачені особливості укладення та виконання договору перевезення вантажу.
Приписами ч. 1, 2 ст. 916 ЦК України передбачено, що за перевезення вантажу, пасажирів, багажу, пошти стягується провізна плата у розмірі, що визначається за домовленістю сторін, якщо інше не встановлено законом або іншими нормативно-правовими актами. Якщо розмір провізної плати не визначений, стягується розумна плата. Плата за перевезення вантажу, пасажирів, багажу, пошти, що здійснюється транспортом загального користування, визначається за домовленістю сторін, якщо вона не встановлена тарифами, затвердженими у встановленому порядку.
Умови розрахунків та плату за перевезення вантажу (ціну послуг) сторони узгодили в п. 3.1., 4.1. Договору. Так, вказаними пунктами Договору передбачено, що ціни на послуги (провізна плата) узгоджуються сторонами в Заявках і вказуються в рахунках-фактурах Перевізника/Експедитора. Розрахунки за цим Договором здійснюються в гривнях у безготівковій формі на підставі отриманих Замовником оригіналів: даного Договору (з додатками за наявності), Заявки по кожному перевезенню, рахунку-фактури, товарно-транспортної накладної (CMR/ТТН) з відміткою вантажоодержувача про отримання вантажу, акта наданих послуг, а також належного оформлення інших документів, що підлягають електронній реєстрації, протягом 5-ти банківських днів з дати отримання Замовником оригіналів вказаних документів, якщо в Заявці не вказані інші умови оплати за кожне окреме перевезення.
Разом з тим вартість послуг та умови і строки оплати сторони визначили безпосередньо в заявках на транспортування вантажу автомобільним транспортом, а саме: безготівковий розрахунок на підставі рахунка-фактури протягом 5 банківських днів з моменту отримання оригіналів документів (договору, заявки, акту виконаних робіт, рахунки-фактури), а також належного оформлення інших документів, що підлягають електронній реєстрації, термограми з ідентифікацією транспортного засобу та перевізника та зазначеними датами завантаження/вивантаження. Всі документи повинні містити відбиток оригінальної печатки і підпису Перевізника/Експедитора.
Факт належного надання позивачем послуг з перевезення вантажу за вказаними вище заявками та прийняття цих послуг відповідачем в розумінні п. 4.3. Договору підтверджується підписаними між ними та скріпленими печатками актами надання послуг, засвідчені копії яких містяться в матеріалах справи.
Матеріали справи свідчать, що послуги з перевезення вантажу за актами надання послуг позивачем виконані на загальну суму 1414750,00 грн., відповідач вказані послуги прийняв, претензій по обсягу, якості та строкам виконання робіт (надання послуг) не заявляв, а тому повинен оплатити їх вартість.
Докази у справі свідчать, що відповідач здійснив часткову оплату транспортно-експедиційних послуг, наданих за Договором, на загальну суму 983400,00 грн., що підтверджується звітами про дебетові та кредитові операції по рахунку позивача за період з 01.04.2018 по 30.06.2018, за період з 01.07.2018 по 30.09.2018, за період з 01.10.2018 по 31.12.2018, за період з 06.11.2018 по 06.11.2018.
З урахуванням здійснених часткових оплат сума заборгованості відповідача за послуги з перевезення вантажу за Договором складає 431350,00 грн.
Фактичні обставини справи та докази на їх підтвердження свідчать, що відповідач не розрахувався в повному обсязі з позивачем у встановлений строк за надані згідно умов Договору послуги з перевезення вантажу, чим порушив умови договору.
В силу загальних норм, викладених у статті 599 ЦК України та частини першої ст. 193 ГК України, суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. При цьому, до виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення ЦК України з урахуванням особливостей, передбачених ГК України.
Статтею 629 ЦК України передбачено, що договір є обов`язковим для виконання сторонами. Частиною 1 статті 530 ЦК України визначено, що якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Відповідно до ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили згідно вимог ч. 2 статті 86 ГПК України. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Позивачем доведено суду факт порушення з боку відповідача своїх зобов`язань за договором щодо не здійснення у повному обсязі оплати наданих послуг з перевезення вантажу, строк виконання зобов`язання з оплати яких настав, а наявність заборгованості в сумі 431350,00 грн. підтверджена наявними в матеріалах справи доказами з урахуванням здійснених відповідачем часткових оплат боргу. Відповідач докази сплати боргу в повному обсязі станом на день розгляду справи суду не надав, заявлених до нього вимог не спростував.
За таких обставин, позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «УКРБАКС» про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю «АҐЕЯ» основного боргу в сумі 431350,00 грн. обґрунтовані та підлягають задоволенню.
Судовий збір на підставі пункту 2 частини 1 статті 129 Господарського процесуального кодексу України покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись ст.ст. 46, 74, 76-80, 129, 165, п. 4 ч. 1 ст. 231, 233, 236-242, 247-252 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити частково.
2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «АҐЕЯ» (69035, м. Запоріжжя, просп. Соборний, буд. 147, ідентифікаційний код 37359165) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «УКРБАКС» (61036, м. Харків, вул. Морозова, буд. 13 Б, ідентифікаційний код 40619589) 431350,00 грн. (чотириста тридцять одну тисячу триста п`ятдесят грн. 00 коп.) основного боргу, 6470,25 грн. (шість тисяч чотириста сімдесят грн. 25 коп.) судового збору. Видати наказ.
3. Прийняти відмову товариства з обмеженою відповідальністю «УКРБАКС» від позову в частині стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю «АҐЕЯ» 53922,86 грн. штрафу.
4. Провадження у справі № 908/791/19 за вимогами товариства з обмеженою відповідальністю «УКРБАКС» про стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю «АҐЕЯ» 53922,86 грн. штрафу - закрити.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до п. 17.5 Перехідних положень ГПК України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Повне рішення оформлено і підписано у відповідності до вимог ст.ст. 240, 241 ГПК України 20.05.2019.
Суддя В.В. Носівець
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2019 |
Оприлюднено | 23.05.2019 |
Номер документу | 81878828 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Носівець В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні