Ухвала
від 23.05.2019 по справі 160/4612/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УХВАЛА

23 травня 2019 р.Справа №160/4612/19

Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Захарчук - Борисенко Н.В., розглянувши клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю СТАНДАРТ УКРАЇНА про забезпечення позову в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю СТАНДАРТ УКРАЇНА до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування рішень,-

ВСТАНОВИВ:

21.05.2019 Товариство з обмеженою відповідальністю СТАНДАРТ УКРАЇНА звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, в якій просить:

- визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 12.09.2018 №0227771229, від 12.09.2018 року №0227791229, від 10.04.2019 року №0020345443, від 10.04.2019 року №0020405443, від 10.04.2019 №0020355443;

- визнати протиправними та скасувати податкові вимоги Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 03.08.2018 року №77415-17, від 04.10.2018 року №106365-17;

- стягнути з Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (адреса місцезнаходження: 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, вулиця Сімферопольська, будинок 17-А, ідентифікаційний код юридичної особи 39394856) на користь товариства з обмеженою відповідальністю СТАНДАРТ УКРАЇНА (адреса місцезнаходження: 52600, Дніпропетровська обл., Васильківський район, селище міського типу Васильківка, вул. Будівельників, будинок 129, ідентифікаційний код юридичної особи 32082681) витрати, понесені на сплату судового збору за рахунок бюджетних асигнувань, що передбачені на утримання Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.05.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

Разом із позовною заявою від Товариства з обмеженою відповідальністю СТАНДАРТ УКРАЇНА надійшло клопотання про забезпечення позову, в якому позивач просить заборонити Головному управлінню ДФС у Дніпропетровській області (адреса місцезнаходження: 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, вулиця Сімферопольська, будинок 17-А, ідентифікаційний код юридичної особи 39394856) та його відокремленим структурним підрозділам вчиняти будь-які дії щодо погашення податкового боргу (стягнення коштів, продаж майна) Товариства з обмеженою відповідальністю СТАНДАРТ УКРАЇНА (адреса місцезнаходження: 52600, Дніпропетровська обл., Васильківський район, селище міського типу Васильківка, вул. Будівельників, будинок 129, ідентифікаційний код юридичної особи 32082681), в тому числі щодо стягнення коштів, опису майна та продажу майна, що перебуває в податковій заставі до набрання законної сили рішенням у справі.

Необхідність вжиття заходів забезпечення позову шляхом заборони Головному управлінню ДФС у Дніпропетровській області та його відокремленим структурним підрозділам вчиняти будь-які дії щодо погашення податкового боргу (стягнення коштів, продаж майна) Товариства з обмеженою відповідальністю СТАНДАРТ УКРАЇНА обумовлено тим, що невжиття вищезазначених заходів (у разі задоволення позовних вимог у справі №160/4612/19), може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду, забезпечити ефективний захист та поновити порушені права та інтереси позивача, за захистом яких останнє звернулось до суду, а також існуванням очевидних ознак протиправності податкових повідомлень - рішень від 12.09.2018 №0227771229, від 12.09.2018 №0227791229, від 10.04.2019 №0020345443, від 10.04.2019 №0020405443 від 10.04.2019 №0020355443 та податкових вимог від 03.08.2018 №77415-17, від 04.10.2018 №106365-17 та порушенням прав, свобод та інтересів позивача.

Згідно з ч.1 ст. 154 КАС України заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.

Розглянувши заяву про забезпечення позову, суд дійшов висновку про необхідність її задоволення з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 3 ст. 3 КАС України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб`єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову (ч. 4 ст. 150 КАС України).

Відповідно до ст. 151 КАС України адміністративний позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 3) встановленням обов`язку відповідача вчинити певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

Згідно з ч. 2 ст. 151 КАС України заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.

Відповідно до ст. 150 Кодексу адміністративного судочинства України

1. Суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

2. Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:

1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або

2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Суд зазначає, що метою запровадження інституту забезпечення позову в адміністративному судочинстві є гарантування виконання рішення суду у випадку задоволення позову за існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення у справі.

Відповідно до роз`яснень Постанови Пленуму Верховного Суду України від 22 грудня 2006 року № 9 "Про практику застосування судами процесуального законодавства при розгляді заяв про забезпечення позову" та Постанови Пленуму Вищого Адміністративного Суду України від 06 березня 2008 року № 2 "Про практику застосування адміністративним судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства під час розгляду адміністративних справ", при розгляді заяв про забезпечення позову суд (суддя) має з урахуванням доказів, наданих позивачем на підтвердження своїх тверджень, пересвідчитись, зокрема, в тому, що між сторонами дійсно виник спір та існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання можливого рішення суду про задоволення позову; з`ясувати обсяг позовних вимог, дані про особу відповідача, а також відповідність виду забезпечення позову, який просить застосувати особа, котра звернулась з такою заявою, позовним вимогам.

З наведених вище норм слідує висновок про те, що забезпечення адміністративного позову - це сукупність процесуальних дій, які гарантують виконання судового рішення у разі задоволення позовних вимог. Вжиття заходів забезпечення адміністративного позову нерозривно пов`язано з підставами та предметом адміністративного позову і ними обумовлюється. Забезпечення позову допускається, якщо не вжиття цих заходів може ускладнити або привести до неможливості виконання рішення суду. Під час вирішення питання щодо вжиття заходів забезпечення позову суд враховує інтереси як позивача, так і відповідача.

З матеріалів справи та клопотання про забезпечення позову видно, що 03.08.2018 Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області сформовано податкову вимогу №77415-17, згідно з якою, станом на 02.08.2018 сума податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю СТАНДАРТ УКРАЇНА становить 96 453,31 грн., у тому числі: земельний податок з юридичних осіб - 23 835,99, орендна плата з юридичних осіб -72 617,32 грн. 17.08.2018 Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області складено акт №46135/04-36-12-29/32082681 Про результати камеральної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю СТАНДАРТ УКРАЇНА (код ЄДРПОУ 32082681) з питання порушення терміну сплати (перерахування) плати за землю та оренду землі з юридичних осіб , яким встановлено порушення ТОВ СТАНДАРТ УКРАЇНА визначених п.287.3 ст.287, п.288.7 ст. 288 Податкового кодексу України термінів сплати узгодженого грошового зобов`язання по сплаті за землю та оренду землі з юридичних осіб, а саме: порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з платежу земельний податок з юридичних осіб у сумі 50 350,2 грн. на 17 та 10 календарних днів; порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з платежу орендна плата з юридичних осіб у сумі 209 917,8 грн. на 17 та 6 календарних днів;

Відповідно до вказаного Акту перевірки №46135/04-36-12-29/32082681 12.09.2018 Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області складено податкові повідомлення-рішення: №0227791229, яким зобов`язано сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 5 035,02 грн. за платежем земельний податок з юридичних осіб ; №0227771229, яким зобов`язано сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 20 991,78 грн. за платежем орендна плата з юридичних осіб .

04.10.2018 Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області сформовано податкову вимогу №106365-17, згідно з якою, станом на 04.10.2018 сума податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю СТАНДАРТ УКРАЇНА становить 97 134,52 грн., у тому числі: земельний податок з юридичних осіб - 18 475,99, орендна плата з юридичних осіб -78 658,53 грн.

02.04.2018 Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області складено акт №17987/04-36-54-43/32082681 Про результати камеральної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю СТАНДАРТ УКРАЇНА (код 32082681) з питання порушення терміну сплати (перерахування) плати за землю та оренду землі з юридичних осіб, яким встановлено порушення визначених п.287.3 ст.287, п.288.7 ст.288 Податкового кодексу України термінів сплати узгодженого грошового зобов`язання по сплаті за землю та оренду землі з юридичних осіб, а саме: порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з платежу земельний податок з юридичних осіб у сумі 73 828,4 грн. на 29, 22, 8 та 5 календарних днів; порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з платежу орендна плата з юридичних осіб у сумі 144 545,5 грн. на 30 та 9 календарних днів; порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з платежу орендна плата з юридичних осіб у сумі 196 575,55 грн. на 40, 31 та 31 календарних днів;

Відповідно до вказаного Акту перевірки №17987/04-36-54-43/32082681 10.04.2019 Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області складено податкові повідомлення-рішення: №0020405443, яким зобов`язано сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 7 382,84 грн. за платежем земельний податок з юридичних осіб ; №0020345443, яким зобов`язано сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 14 454,55 грн. за платежем орендна плата з юридичних осіб ; №0020355443, яким зобов`язано сплатити штраф у розмірі 20% у сумі 39 415,11 грн. за платежем орендна плата з юридичних осіб ;

Не погоджуючись з вказаними податковими повідомленнями-рішеннями та податковими вимогами, ТОВ СТАНДАРТ УКРАЇНА оскаржило їх у судовому порядку.

При вирішенні питання про забезпечення позову адміністративний суд здійснив оцінку необхідності вжиття відповідних заходів з урахуванням такого: розумності, обґрунтованості і адекватності забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників судового процесу; наявності зв`язку між конкретним заходом до забезпечення позову і предметом позовної вимоги, зокрема, чи спроможний такий захід забезпечити фактичне виконання судового рішення в разі задоволення позову; імовірності ускладнення виконання або невиконання рішення адміністративного суду в разі невжиття таких заходів; запобігання порушенню у зв`язку із вжиттям таких заходів прав та охоронюваних законом інтересів осіб, що не є учасниками даного судового процесу.

З матеріалів справи та клопотання про забезпечення позову видно, що Товариством з обмеженою відповідальністю СТАНДАРТ УКРАЇНА було отримано повідомлення Головного управління ДФС України у Дніпропетровській області від 04.04.2019 №40000/10/04-36-54-60-14 щодо опису майна у податкову заставу, у якому зазначено, що станом на 01.04.2019 податковий борг ТОВ СТАНДАРТ УКРАЇНА складає 212,1 тис. грн. та що на будь-яке майно ТОВ СТАНДАРТ УКРАЇНА , а також на інше майно, на яке підприємство набуде прав власності у майбутньому, розповсюджуються право податкової застави, яке виникає згідно з Кодексом та не потребує письмового оформлення. Станом на 01.04.2019 загальна вартість майна ТОВ СТАНДАРТ УКРАЇНА , описаного у податкову заставу, становить 88,3 тис.грн.

Таким чином, прийняття таких податкових вимог та передання майна позивача у податкову заставу надає право відповідачу здійснювати заходи щодо примусового стягнення податкового боргу, зокрема, відповідач має право на: опис та продаж майна позивача, що передається в податкову заставу; застосування адміністративного арешту майна позивача з накладенням обтяжень на таке майно позивача; звернення до суду з позовом про стягнення коштів, які перебувають у його власності тощо.

За таких обставин, суд вважає, що у звязку із прийнятим відповідачем рішенням про опис майна у податкову заставу існує реальна загроза його виконання.

Отже, на думку суду, вчинення відповідачем до ухвалення судового рішення у справі будь-яких дій, направлених на погашення податкових зобов`язань, призведе до зупинення господарської діяльності товариства та втрати налагоджених господарських зв`язків з його контрагентами, порушення права позивача вільно та на власний розсуд розпоряджатись належним йому майном в період оскарження рішень контролюючого органу та неузгодженості визначених грошових зобов`язань, а стягнення грошових коштів чи реалізація майна позивача в рахунок погашення податкового боргу призведе до того, що захист прав та інтересів може стати неможливим або занадто ускладненим.

Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що клопотання про забезпечення позову підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 150-154, 241-243, 294, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю СТАНДАРТ УКРАЇНА про забезпечення позову в адміністративній справі №160/4612/19 - задовольнити.

Заборонити Головному управлінню ДФС у Дніпропетровській області (адреса місцезнаходження: 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, вулиця Сімферопольська, будинок 17-А, ідентифікаційний код юридичної особи 39394856) та його відокремленим структурним підрозділам вчиняти будь-які дії щодо погашення податкового боргу (стягнення коштів, продаж майна) Товариства з обмеженою відповідальністю СТАНДАРТ УКРАЇНА (адреса місцезнаходження: 52600, Дніпропетровська обл., Васильківський район, селище міського типу Васильківка, вул. Будівельників, будинок 129, ідентифікаційний код юридичної особи 32082681), в тому числі щодо стягнення коштів, опису майна та продажу майна, що перебуває в податковій заставі до набрання законної сили рішенням у справі.

Виконання ухвали з питань забезпечення адміністративного позову здійснюється негайно в порядку, встановленому законом для виконання судових рішень.

Стягувач: Товариство з обмеженою відповідальністю СТАНДАРТ УКРАЇНА (адреса місцезнаходження: 52600, Дніпропетровська обл., Васильківський район, селище міського типу Васильківка, вул. Будівельників, будинок 129, ідентифікаційний код юридичної особи 32082681).

Боржник: Головне управління ДФС у Дніпропетровській області (адреса місцезнаходження: 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, вулиця Сімферопольська, будинок 17-А, ідентифікаційний код юридичної особи 39394856).

Ухвала може бути пред`явлена до виконання в порядку Закону України "Про виконавче провадження" до 23.05.2022 року.

Оскарження ухвали не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.

Копію ухвали направити особам, які беруть участь у справі.

Ухвала суду набирає законної сили відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені статтями 295 та 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи ухвала суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н.В. Захарчук-Борисенко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.05.2019
Оприлюднено27.05.2019
Номер документу81913025
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/4612/19

Ухвала від 21.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 05.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 03.02.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 30.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 16.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Рішення від 24.06.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 23.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 23.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні