Рішення
від 24.06.2019 по справі 160/4612/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 червня 2019 року Справа № 160/4612/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Захарчук-Борисенко Н.В., розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАНДАРТ УКРАЇНА» до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, податкових вимог,-

ВСТАНОВИВ :

21.05.2019 Товариство з обмеженою відповідальністю «СТАНДАРТ УКРАЇНА» звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, в якому просить:

- визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 12.09.2018 №0227771229, від 12.09.2018 року №0227791229, від 10.04.2019 року №0020345443, від 10.04.2019 року №0020405443, від 10.04.2019 №0020355443;

- визнати протиправними та скасувати податкові вимоги Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 03.08.2018 року №77415-17, від 04.10.2018 року №106365-17;

- стягнути з Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (адреса місцезнаходження: 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, вулиця Сімферопольська, будинок 17-А, ідентифікаційний код юридичної особи 39394856) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАНДАРТ УКРАЇНА» (адреса місцезнаходження: 52600, Дніпропетровська обл., Васильківський район, селище міського типу Васильківка, вул. Будівельників, будинок 129, ідентифікаційний код юридичної особи 32082681) витрати, понесені на сплату судового збору за рахунок бюджетних асигнувань, що передбачені на утримання Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що 03.08.2018 Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області було сформовано податкову вимогу №77415-17, згідно з якою, станом на 02.08.2018 сума податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАНДАРТ УКРАЇНА» становить 96 453,31 грн., у тому числі: земельний податок з юридичних осіб - 23 835,99 грн., орендна плата з юридичних осіб -72 617,32 грн. 17.08.2018 Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області складено акт №46135/04-36-12-29/32082681 «Про результати камеральної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАНДАРТ УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 32082681) з питання порушення терміну сплати (перерахування) плати за землю та оренду землі з юридичних осіб» , яким встановлено порушення ТОВ «СТАНДАРТ УКРАЇНА» визначених п.287.3 ст.287, п.288.7 ст. 288 Податкового кодексу України термінів сплати узгодженого грошового зобов`язання по сплаті за землю та оренду землі з юридичних осіб, а саме: порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з платежу «земельний податок з юридичних осіб» у сумі 50 350,2 грн. на 17 та 10 календарних днів; порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з платежу «орендна плата з юридичних осіб» у сумі 209 917,8 грн. на 17 та 6 календарних днів. Відповідно до вказаного Акту перевірки №46135/04-36-12-29/32082681 12.09.2018 Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області складено податкові повідомлення-рішення: №0227791229, яким зобов`язано сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 5 035,02 грн. за платежем «земельний податок з юридичних осіб» ; №0227771229, яким зобов`язано сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 20 991,78 грн. за платежем «орендна плата з юридичних осіб» . 04.10.2018 Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області сформовано податкову вимогу №106365-17, згідно з якою, станом на 04.10.2018 сума податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАНДАРТ УКРАЇНА» становить 97 134,52 грн., у тому числі: земельний податок з юридичних осіб - 18 475,99, орендна плата з юридичних осіб - 78 658,53 грн. 02.04.2018 Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області складено акт №17987/04-36-54-43/32082681 «Про результати камеральної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАНДАРТ УКРАЇНА» (код 32082681) з питання порушення терміну сплати (перерахування) плати за землю та оренду землі з юридичних осіб, яким встановлено порушення визначених п.287.3 ст.287, п.288.7 ст.288 Податкового кодексу України термінів сплати узгодженого грошового зобов`язання по сплаті за землю та оренду землі з юридичних осіб, а саме: порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з платежу «земельний податок з юридичних осіб» у сумі 73 828,4 грн. на 29, 22, 8 та 5 календарних днів; порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з платежу «орендна плата з юридичних осіб» у сумі 144 545,5 грн. на 30 та 9 календарних днів; порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з платежу «орендна плата з юридичних осіб» у сумі 196 575,55 грн. на 40, 31 та 31 календарних днів. Відповідно до вказаного Акту перевірки №17987/04-36-54-43/32082681 10.04.2019 Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області складено податкові повідомлення-рішення: №0020405443, яким зобов`язано сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 7 382,84 грн. за платежем «земельний податок з юридичних осіб» ; №0020345443, яким зобов`язано сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 14 454,55 грн. за платежем «орендна плата з юридичних осіб» ; №0020355443, яким зобов`язано сплатити штраф у розмірі 20% у сумі 39 415,11 грн. за платежем «орендна плата з юридичних осіб» .

Не погоджуючись із вказаними податковими повідомленнями-рішеннями та податковими вимогами, ТОВ СТАНДАРТ Україна звернулось до суду з даним адміністративним позовом.

Разом з адміністративним позовом від Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАНДАРТ УКРАЇНА» надійшло клопотання про забезпечення позову, в якому позивач просив заборонити Головному управлінню ДФС у Дніпропетровській області (адреса місцезнаходження: 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, вулиця Сімферопольська, будинок 17-А, ідентифікаційний код юридичної особи 39394856) та його відокремленим структурним підрозділам вчиняти будь-які дії щодо погашення податкового боргу (стягнення коштів, продаж майна) Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАНДАРТ УКРАЇНА» (адреса місцезнаходження: 52600, Дніпропетровська обл., Васильківський район, селище міського типу Васильківка, вул. Будівельників, будинок 129, ідентифікаційний код юридичної особи 32082681), в тому числі щодо стягнення коштів, опису майна та продажу майна, що перебуває в податковій заставі до набрання законної сили рішенням у справі.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.05.2019 призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи у письмовому провадженні.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 23.05.2019 судом було задоволено клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАНДАРТ УКРАЇНА» про забезпечення позову в адміністративній справі №160/4612/19 та заборонено Головному управлінню ДФС у Дніпропетровській області (адреса місцезнаходження: 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, вулиця Сімферопольська, будинок 17-А, ідентифікаційний код юридичної особи 39394856) та його відокремленим структурним підрозділам вчиняти будь-які дії щодо погашення податкового боргу (стягнення коштів, продаж майна) Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАНДАРТ УКРАЇНА» (адреса місцезнаходження: 52600, Дніпропетровська обл., Васильківський район, селище міського типу Васильківка, вул. Будівельників, будинок 129, ідентифікаційний код юридичної особи 32082681), в тому числі щодо стягнення коштів, опису майна та продажу майна, що перебуває в податковій заставі до набрання законної сили рішенням у справі.

Від представника відповідача 13.06.2019 до суду надійшов письмовий відзив на адміністративний позов, в якому останній проти задоволення позовних вимог заперечував, просив відмовити в задоволенні адміністративного позову посилаючись на те, що Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку позивача, якою було встановлено, що ТОВ СТАНДАРТ УКРАЇНА порушено терміни сплати узгодженого грошового зобов`язання з земельного податку та орендної плати, із затримкою до 30 календарних днів та більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання. За результатами камеральної перевірки Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області складено акт камеральної перевірки №46135/04-36-12-29/32082681 від 17.08.2018, щодо порушення позивачем термінів сплати узгодженого грошового зобов`язання по земельному податку та орендній платі. На підставі результатів камеральної перевірки, відповідачем винесено податкові повідомлення-рішення №0020355442 від 10.04.2019 про застосування штрафу за несвоєчасну сплату узгоджених зобов`язань з орендної плати у сумі 39 315,11 грн., №0020405443 від 10.04.2019 про застосування штрафу за несвоєчасну сплату узгоджених зобов`язань з земельного податку у сумі 7 382,84 грн. та №0020345443 від 10.04.2019 про застосування штрафу за несвоєчасну сплату узгоджених зобов`язань з орендної плати у сумі 14 454,55 грн. Отже, за приписами застосованих відповідачем при прийнятті оскаржуваних податкових повідомлень-рішень положень п.126.1 ст.126 Податкового кодексу України, органи ДФС мають застосовувати штрафні санкції за порушення платником податків граничних строків сплати узгодженого грошового зобов`язання, виходячи з розміру погашеної (сплаченої) суми податкового боргу. Таким чином Головне управління ДФС під час винесення оскаржуваних податкових повідомлень-рішень діяло в спосіб та межах, визначених чинним законодавством України. Щодо податкових вимог від 03.08.2018 №77415-17 та від 04.10.2018 №106365-17 відповідач зазначив, що відповідно до баз даних ДФС АІС Податковий блок , податкова вимога №77415-17 від 03.08.2018 самостійно погашена позивачем 31.08.2018, податкова вимога №106365-17 від 04.10.2018 самостійно погашена позивачем 04.12.2018, а тому, в силу вимог податкового кодексу є відкликаними і не підлягають скасуванню.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 03.08.2018 Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області сформовано податкову вимогу №77415-17, згідно з якою, станом на 02.08.2018 сума податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАНДАРТ УКРАЇНА» становить 96 453,31 грн., у тому числі: земельний податок з юридичних осіб - 23 835,99, орендна плата з юридичних осіб -72 617,32 грн.

17.08.2018 Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області складено акт №46135/04-36-12-29/32082681 «Про результати камеральної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАНДАРТ УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 32082681) з питання порушення терміну сплати (перерахування) плати за землю та оренду землі з юридичних осіб» , яким встановлено порушення ТОВ «СТАНДАРТ УКРАЇНА» визначених п.287.3 ст.287, п.288.7 ст. 288 Податкового кодексу України термінів сплати узгодженого грошового зобов`язання по сплаті за землю та оренду землі з юридичних осіб, а саме: порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з платежу «земельний податок з юридичних осіб» у сумі 50 350,2 грн. на 17 та 10 календарних днів; порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з платежу «орендна плата з юридичних осіб» у сумі 209 917,8 грн. на 17 та 6 календарних днів.

Відповідно до вказаного Акту перевірки №46135/04-36-12-29/32082681 12.09.2018 Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області складено податкові повідомлення-рішення: №0227791229, яким зобов`язано сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 5 035,02 грн. за платежем «земельний податок з юридичних осіб» ; №0227771229, яким зобов`язано сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 20 991,78 грн. за платежем «орендна плата з юридичних осіб» .

04.10.2018 Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області сформовано податкову вимогу №106365-17, згідно з якою, станом на 04.10.2018 сума податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАНДАРТ УКРАЇНА» становить 97 134,52 грн., у тому числі: земельний податок з юридичних осіб - 18 475,99, орендна плата з юридичних осіб -78 658,53 грн.

02.04.2018 Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області складено акт №17987/04-36-54-43/32082681 «Про результати камеральної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАНДАРТ УКРАЇНА» (код 32082681) з питання порушення терміну сплати (перерахування) плати за землю та оренду землі з юридичних осіб, яким встановлено порушення визначених п.287.3 ст.287, п.288.7 ст.288 Податкового кодексу України термінів сплати узгодженого грошового зобов`язання по сплаті за землю та оренду землі з юридичних осіб, а саме: порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з платежу «земельний податок з юридичних осіб» у сумі 73 828,4 грн. на 29, 22, 8 та 5 календарних днів; порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з платежу «орендна плата з юридичних осіб» у сумі 144 545,5 грн. на 30 та 9 календарних днів; порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з платежу «орендна плата з юридичних осіб» у сумі 196 575,55 грн. на 40, 31 та 31 календарних днів.

Відповідно до вказаного Акту перевірки №17987/04-36-54-43/32082681 10.04.2019 Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області складено податкові повідомлення-рішення: №0020405443, яким зобов`язано сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 7 382,84 грн. за платежем «земельний податок з юридичних осіб» ; №0020345443, яким зобов`язано сплатити штраф у розмірі 10% у сумі 14 454,55 грн. за платежем «орендна плата з юридичних осіб» ; №0020355443, яким зобов`язано сплатити штраф у розмірі 20% у сумі 39 415,11 грн. за платежем «орендна плата з юридичних осіб» .

ТОВ «СТАНДАРТ УКРАЇНА» не погоджується з вказаними податковими повідомленнями-рішеннями та податковими вимогами, вважає їх протиправними та такими, що підлягають скасуванню, а тому звернулось з даним адміністративним позовом до суду.

Правомірність винесених Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області податкових повідомлень-рішень є предметом розгляду даної адміністративної справи.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог суд виходить з наступного.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України (далі - ПК України).

Підпунктом 14.1.147п.14.1ст.14 ПК України встановлено, що плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Відповідно до пп.269.1.1, 269.1.2 п.269.1ст.269 ПК України платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.

Відповідно до п.288.2., п.288.3, п.288.4, п.288.5ст.288 ПК України платником орендної плати є орендар земельної ділянки.

Згідно з пп.270.1.1п.270.1ст.270 ПК України об`єктами оподаткування є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Відповідно до ст. 13 Закону України "Про оренду землі" договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Згідно із ст. 21 Закону України "Про оренду землі"орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі.

Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки; не може перевищувати 12 відсотків нормативної грошової оцінки.

Об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду.

Згідно з п. 287.1ст.287 Податкового кодексу України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.

За правилами п.287.7ст.287 ПК України у разі надання в оренду земельних ділянок (у межах населених пунктів), окремих будівель (споруд) або їх частин власниками та землекористувачами, податок за площі, що надаються в оренду, обчислюється з дати укладення договору оренди земельної ділянки або з дати укладення договору оренди будівель (їх частин).

Як передбачено п.285.1та п.285.2. ст.288 ПК України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.

Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв`язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

Згідно з п.286.2. ст.288 ПК України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

22.08.2007 позивачем з Васильківською селищною радою Васильківського району Дніпропетровської області укладено Договір оренди землі, відповідно пункту 1.2. Договору ТОВ СТАНДАРТ Україна в оренду передано земельна ділянка розміром 6,8901 га, яка знаходиться за адресою: вул.Будьоного, 60, с.Васильківка Васильківської селищної ради Васильківського району Дніпропетровської області.

Відповідно до п.3.1 вказаного Договору орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі. Розмір щорічної орендної плати складає 20504,94 грн.

В подальшому, 02.01.2015 було укладено додаткову угоду до зазначеного Договору, та викладено п.1.4 у наступній редакції: нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 01 січня 2015 року - 8213688,21 грн. Орендна плата за земельну ділянку на 2015 рік з 01 січня сплачується в розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що становить 246410,65 грн.

Також, 22.08.2007 позивачем з Васильківською селищною радою Васильківського району Дніпропетровської області укладено Договір оренди землі, відповідно до якого ТОВ СТАНДАРТ Україна в оренду передано земельну ділянку площею 5,7413 га, яка знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .Будьоного, АДРЕСА_2 , с АДРЕСА_3 Васильківської селищної ради Васильківського району Дніпропетровської області.

Відповідно до п.3.1 вказаного Договору орендна плата вноситься Орендарем у грошовій формі. Розмір орендної плати складає 17086, 11 грн.

В подальшому, 02.01.2015 було укладено додаткову угоду до зазначеного Договору, та викладено у п.1.4 у наступній редакції: нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 01 січня 2015 року - 6844203,73 грн. Орендна плата за земельну ділянку на 201 рік з 01 січня сплачується в розмірі 3% від нормативної оцінки земельної ділянки, що становить 205326,11 грн.

10.03.2011 відповідно до Договору купівлі-продажу, посвідченого державним нотаріусом Васильківської державної нотаріальної контори Гордієнко І.В., зареєстрованого в реєстрі за №550 ТОВ СТАНДАРТ УКРАЇНА придбало земельну ділянку для здійснення підприємницької діяльності загальною площею 6,0395 га, розташовану за адресою: Дніпропетровська область, Васильківський район, селище Письменне, вулиця Комсомольська, 5, кадастровий номер 1220755400:12:003:0007.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до пункту 15.1 статті 15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Згідно з підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до підпункту 9.1.10 пункту 9.1 статті 9 Податкового кодексу України плата за землю належить до загальнодержавних податків і зборів.

Підпунктом 14.1.147 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України визначено, що плата за землю - обов`язків платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Згідно з підпунктом 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Згідно з пунктом 269.1 статті 269 Податкового кодексу України платниками податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.

Підпунктом 14.1.73 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України передбачено, що землекористувачі - юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди;

Відповідно до підпункту 14.1.136 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі у розділі XIII - орендна плата).

Справляння плати за землю, в тому числі і орендної плати, здійснюється відповідно до положень розділу XIII Податкового кодексу України.

Згідно пункту 288.1 статті 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Підпунктом 288.4 статті 288 Податкового кодексу України визначено, що розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Отже, відповідно до пунктів 288.1-288.4 статті 288 Податкового кодексу України, підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об`єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.

Згідно зі статтею 18 Закону України Про оренду землі , договір оренди землі набирає чинності після його державної реєстрації.

Суд зазначає, що з аналізу наведених норм слідує, що обов`язок сплачувати орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності виникає саме з дня набрання чинності договору оренди земельної ділянки, тобто з моменту його державної реєстрації.

Підпунктом 288.5.1 пункту 288.5 статті 288 зазначеного Кодексу встановлено, що розмір орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою за розмір земельного податку: для земельних ділянок, нормативну грошову оцінку яких проведено, - у розмірі не більше 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки.

Враховуючи наведені положення Податкового кодексу України та укладених договорів оренди земельних ділянок від 22.08.2007 розмір орендної плати за земельні ділянки встановлений на рівні 3 відсотків їх нормативної грошової оцінки.

Відповідно до витягів із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок кадастровий номер 1220755100 НОМЕР_1 04:014:0005 (адреса: вул. Будівельників, 129, сел. Васильківка), кадастровий номер 1220755100:04:014:0006 (адреса: вул. Будьоного, 60, сел. Васильківка) складає 1 760 500, 00 грн. за 1 гектар.

Таким чином, річна сума орендної плати складає: (6,8901 га х 1760500,00 х 3%) + (5,7413 га х 1760500,00 х 3%) = 363 900,63 грн. + 303 226,76 грн. = 667127,39 грн.

Враховуючи наведене розмір орендної плати за один місяць складає 55593,95 грн.

З розрахунків, які містяться в Актах перевірок від №17987/04-36-54-43/32082681 та 46135/04-36-12-29/32082681 вбачається, що податкове зобов`язання за один місяць з орендної плати на землю складає 111187,90 грн., що в свою чергу становить 6% від нормативної грошової оцінки земельних ділянок та порушує норми статті 288 Податкового кодексу України.

При цьому, ТОВ СТАНДАРТ УКРАЇНА згідно з платіжними дорученнями від 11.03.2019 року №2442, від 19.12.2018 року №2381, від 30.11.2018 року №2369, від 30.11.2018 року №2367, від 30.10.2018 №2338, від 30.10.2018 року №2341, від 30.08.2018 року №2301, від 30.08.2018 №2300, від 06.07.2018 року №2252, від 29.05.2018 №2232, від 26.04.2018 року №2199, від 30.03.2018 №2179, від 19.03.2019 №2161, сплатило податкові зобов`язання, що не є меншими розмірів, встановлених договорами оренди земельних ділянок та Податковим кодексом України.

З вищенаведеного вбачається, що Головним управлінням ДФС у Дніпропетровській області здійснено помилкові розрахунки, які містяться в Актах перевірок від №17987/04-36-54-43/32082681 та 46135/04-36-12-29/32082681, що податкове зобов`язання за один місяць з орендної плати на землю складає 111187,90 грн., що в свою чергу становить 6% від нормативної грошової оцінки земельних ділянок та порушує норми статті 288 Податкового кодексу України, а тому податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 12.09.2018 №0227771229, від 12.09.2018 №0227791229, від 10.04.2019 №0020345443, від 10.04.2019 року №0020405443, від 10.04.2019 №0020355443 є протиправними, винесеними з порушенням вимог чинного законодавства та такими, що підлягають скасуванню.

Щодо позовних вимог позивача про визнання протиправними та скасування податкових вимог Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 03.08.2018 №77415-17, від 04.10.2018 №106365-17 суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.

Податкова вимога не надсилається (не вручається), якщо загальна сума податкового боргу платника податків не перевищує двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. У разі збільшення загальної суми податкового боргу до розміру, що перевищує двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, контролюючий орган надсилає (вручає) податкову вимогу такому платнику податків.

Пункт 59.3 статті 59 Податкового кодексу України встановлює, що податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов`язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов`язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Таким чином, необхідною підставою для надсилання податкової вимоги є наявність у платника податкового боргу.

При цьому за визначенням підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Судом встановлено, що оскаржувані податкові вимоги від 03.08.2018 №77415-17 та від 04.10.2018 №106365-17 прийняті у зв`язку із несплатою позивачем податкового боргу самостійно погашені позивачем, а оскаржувані податкові повідомлення-рішення винесені з порушенням вимог Податкового кодексу.

З огляду на викладене суд вважає за необхідне визнати протиправними та скасувати податкові вимоги Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 03.08.2018 року №77415-17, від 04.10.2018 року №106365-17.

В силу вимог ст. 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 ст. 73 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Згідно ч. 2ст. 73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Частиною 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Таким чином, із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Згідно з ч.1 ст.139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до приписів статті 139 КАС України, суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (49000, вул. Сімферопольська, 17-а, м. Дніпро, код ЄДРПОУ 39394856) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАНДАРТ УКРАЇНА» (52600, Дніпропетровська обл., Васильківський район, селище міського типу Васильківка, вул. Будівельників, будинок 129, код ЄДРПОУ 32082681) понесені ним судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 4211,52 грн. відповідно до платіжного доручення № 2482 від 08.05.2019, яке міститься в матеріалах справи.

Керуючись статями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю СТАНДАРТ УКРАЇНА (52600, Дніпропетровська обл., Васильківський район, селище міського типу Васильківка, вул. Будівельників, будинок 129, код ЄДРПОУ 32082681) до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (49000, вул. Сімферопольська, 17-а, м. Дніпро, код ЄДРПОУ 39394856) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, податкових вимог - задовольнити в повному обсязі.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 12.09.2018 №0227771229, від 12.09.2018 року №0227791229, від 10.04.2019 року №0020345443, від 10.04.2019 року №0020405443, від 10.04.2019 №0020355443.

Визнати протиправними та скасувати податкові вимоги Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 03.08.2018 року №77415-17, від 04.10.2018 року №106365-17.

Стягнути з Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (адреса місцезнаходження: 49000, Дніпропетровська обл., місто Дніпро, вулиця Сімферопольська, будинок 17-А, ідентифікаційний код юридичної особи 39394856) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «СТАНДАРТ УКРАЇНА» (адреса місцезнаходження: 52600, Дніпропетровська обл., Васильківський район, селище міського типу Васильківка, вул. Будівельників, будинок 129, ідентифікаційний код юридичної особи 32082681) витрати, понесені на сплату судового збору в розмірі 4211,52 грн. за рахунок бюджетних асигнувань, що передбачені на утримання Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н.В. Захарчук-Борисенко

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.06.2019
Оприлюднено25.06.2019
Номер документу82596005
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/4612/19

Ухвала від 21.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Ухвала від 05.03.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 03.02.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чумак С.Ю.

Ухвала від 30.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 16.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Рішення від 24.06.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 23.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 23.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні