Рішення
від 22.05.2019 по справі 1.380.2019.001915
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.001915

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 травня 2019 року

Львівський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Ланкевича А.З., розглянувши у письмовому провадженні в м.Львові в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Керівника Самбірської місцевої прокуратури Львівської області в інтересах держави до Відділу соціально-гуманітарної політики Луківської сільської ради про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії, -

в с т а н о в и в :

Прокурор (місцезнаходження: вул.Филипчака, 4а, м.Самбір, Львівська область, 81400) звернувся з позовною заявою, в якій просить:

- визнати протиправною бездіяльність відповідача (місцезнаходження: вул.Л.Українки, 2, с.Луки, Самбірський район, Львівська область, 81435) щодо невжиття заходів по оформленню правовстановлюючих документів на земельні ділянки, що перебувають в користуванні закладів освіти: Луківський НВК - 2,02 га; Острівська СЗШ І-ІІ ст. - 0,06 га; Чернихівська СЗШ І-ІІ ст. - 0,58 га; Ваньковицька СЗШ І-ІІ ст. - 0,7 га; Купновицька СЗШ І ст. - 0,4 га, загальною площею - 3,76 га;

- зобов`язати відповідача вчинити дії щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, що перебувають в користуванні закладів освіти: Луківський НВК - 2,02 га; Острівська СЗШ І-ІІ ст. - 0,06 га; Чернихівська СЗШ І-ІІ ст. - 0,58 га; Ваньковицька СЗШ І-ІІ ст. - 0,7 га; Купновицька СЗШ І ст. - 0,4 га, загальною площею - 3,76 га.

Посилається на те, що обов`язковою умовою фактичного використання земельної ділянки є наявність правовстановлюючих документів на земельну ділянку, оформлених у відповідності до вимог закону. При цьому, відсутність правовстановлюючих документів порушує передбачені державою принципи раціонального й ефективного використання та охорони земель та призводить до неефективного управління земельними ресурсами та землекористуванням. Відповідно до інформації відділу соціально-гуманітарної політики Луківської сільської ради, станом на 01.03.2019 року відсутні правовстановлюючі документи на земельні ділянки закладів освіти: Луківський НВК - 2,02 га; Острівська СЗШ І ст. - 0,06 га; Чернихівська СЗШ І-ІІ ст. - 0,58 га; Ваньковицька СЗШ І-ІІ ст. - 0,7 га та Купновицька СЗШ І ст. - 0,4 га. Вищевказані заклади освіти перебувають на балансі Луківської сільської ради. Протягом 2016-2019 років коштів на фінансування оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки закладів освіти не було передбачено. Разом з тим, клопотань від відділу соціально-гуманітарної політики Луківської сільської ради в сільську раду про виділення коштів на оформлення таких документів не надходило. Відтак, на вищевказані земельні ділянки навчальних закладів загальною площею 3,76 га правовстановлюючі документи залишаються не оформленими. Зазначене свідчить про бездіяльність відповідача , яка полягає у не вжитті належних заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки навчальних закладів, що у свою чергу створює передумови для зловживань щодо розпорядження такими та може призвести до негативних наслідків. З урахуванням наведеного просить позов задовольнити.

Від відповідача надійшла заява, в якій посилається на те, що позовні вимоги визнає у повному обсязі, а справу просить розглядати без участі уповноваженого представника.

Ухвалою судді від 22.04.2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами 22.05.2019 року. Однак у зв`язку із відрядженням судді справа розглядається 23.05.2019 року.

Дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

15.03.2019 року прокурором скеровано на адресу відповідача запит №05-22/404 вих.-19 стосовно інформації про перелік дошкільних та навчальних закладів на території ОТГ, у яких станом на 01.03.2019 року не оформлені правовстановлюючі документи на земельні ділянки; в кого на балансі перебувають дані дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади; за рахунок якого бюджету передбачено фінансування; чи були у 2016-2019 роках закладені кошти на фінансування оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, які перебувають в користуванні дошкільних та загальноосвітніх закладів; чи звертався Відділ соціально-гуманітарної політики Луківської сільської ради в сільську раду із запитом про виділення коштів на оформлення таких документів протягом 2016-2019 років.

У відповідь на вказаний запит Відділом соціально-гуманітарної політики Луківської сільської ради надано відповідь від 19.03.2019 року №10-13/63, згідно якої, станом на 01.03.2019 року, правовстановлюючі документи не оформлено на земельні ділянки наступних закладів освіти: Луківський НВК - 2,02 га; Острівська СЗШ І ст. - 0,06 га; Чернихівська СЗШ І-ІІ ст. - 0,58 га; Ваньковицька СЗШ І-ІІ ст. - 0,7 га та Купновицька СЗШ І ст. - 0,4 га. Усі заклади перебувають на балансі Лукківської сільської ради та фінансуються із бюджету Луківської сільської ради. Протягом 2016-2019 років коштів на фінансування оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки закладів освіти не передбачено та клопотань Відділу в сільську раду про виділення коштів на оформлення таких документів не було.

15.03.2019 року прокурор звернувся з аналогічним запитом №05-22/405 вих.-19 до голови Луківської об`єднаної територіальної громади.

19.03.2019 року Луківською сільською радою Самбірського району надано аналогічну за змістом відповідь №02-09/117 на запит прокурора від 15.03.2019 року №05-22/405 вих.-19.

15.03.2019 року прокурор звернувся з запитом №05-22/404 вих.-19 до начальника відділу у Самбірському районі Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, згідно відповіді на який в розрізі Самбірського району та м.Самбір рахуються у користуванні дошкільних та загальноосвітніх закладів земельні ділянки площами: Луківський НВК - 2,02 га; Острівська СЗШ І ст. - 0,06 га; Чернихівська СЗШ І-ІІ ст. - 0,58 га; Ваньковицька СЗШ І-ІІ ст. - 0,7 га та Купновицька СЗШ І ст. - 0,4 га. Випадків вилучення вищезгаданих земельних ділянок впродовж 2017-2019 років не виявлено.

Відсутність правовстановлюючих документів на вищевказані земельні ділянки зумовила необхідність звернення прокурора до суду з даним позовом в інтересах держави.

Вказані обставини та зміст спірних правовідносин підтверджені наявними у справі доказами.

Вирішуючи спір, суд застосовує наступні норми права.

Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з положеннями ст.14 Конституції України, земля є основним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Це право насувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку (ч.1 ст.92 Земельного кодексу України).

Згідно з пунктом а ч.2 ст.92 Земельного кодексу України, права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності.

Статтею 125 Земельного кодексу України визначено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .

Відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень , державна реєстрація прав є обов`язковою. Інформація про права па нерухоме майно та їх обтяження підлягає внесенню до Державного реєстру прав.

Враховуючи вищенаведене, обов`язковою умовою фактичного використання земельної ділянки є наявність правовстановлюючих документів на земельну ділянку, оформлених у відповідності до вимог закону.

Згідно п.1 розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.10. 2012 року №802-р, Міністерство освіти і науки, молоді та спорту, інші центральні органи виконавчої влади, у підпорядкуванні яких перебувають дошкільні, загальноосвітні навчальні заклади, Міністерство фінансів, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласна, Київська та Севастопольська міська державна адміністрація зобов`язані здійснити протягом 2012 і 2013 років заходи, пов`язані з проведенням землевпорядних робіт, оформленням правовстановлюючих документів на земельні ділянки, на яких розміщені дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади.

Відповідно до Положення про відділ соціально-гуманітарної політики Луківської сільської ради, затвердженого рішенням Луківської сільської ради від 29.01.2016 року №5 (далі - Положення), Відділ соціально-гуманітарної політики Луківської сільської ради є комунальною власністю територіальної громади села, утворюється Луківською сільською радою, підзвітний та підконтрольний сільському голові та відповідним структурним підрозділам Львівської обласної державної адміністрації.

Згідно п.3.5 Положення, Відділ соціально-гуманітарної політики Луківської сільської ради здійснює управління загальноосвітніми, дошкільними та позашкільними навчальними закладами усіх типів і форм власності, розташованими на території сільської ради, забезпечує оперативний контроль за збереженням існуючої мережі загальноосвітніх, дошкільних та позашкільних навчальних закладів; сприяє їх навчально-методичному, фінансовому та матеріально-технічному забезпеченню.

Відділ соціально-гуманітарної політики Луківської сільської ради здійснює управління навчальними закладами, закладами та установами культури, фізичної культури та спорту, які розташовані на території сільської ради і є комунальною власністю відповідної територіальної громади, організація їх фінансового забезпечення та зміцнення їх матеріальної бази; координація діяльності цих закладів, а також відповідних закладів інших форм власності (п.2.4 Положення).

Відділ соціально-гуманітарної політики Луківської сільської ради подає в установленому порядку на розгляд сільського голови, виконавчого комітету сільської ради пропозиції щодо організаційно-правового, фінансового, матеріально-технічного забезпечення функціонування відділу. Крім цього, подає пропозиції до проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку, проектів місцевого бюджету (п.п.3.2, 3.3 Положення).

Таким чином, загальноосвітні школи у Луківській сільській раді перебувають на балансі Луківської сільської ради та фінансуються із бюджету Луківської сільської ради. При цьому, Відділ соціально-гуманітарної політики Луківської сільської ряди зобов`язаний вживати заходи для належного оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки навчальних закладів, а сільська рада на пленарних засідання розглядає внесені пропозиції до бюджету та приймає відповідне рішення.

Суд враховує доводи прокурора, що відсутність правовстановлюючих документів порушує передбачені державою принципи раціонального й ефективного використання та охорони земель та призводить до неефективного управління земельними ресурсами та землекористуванням, а Відділ соціально-гуманітарної політики зобов`язаний вживати заходи для оформлення правовстановлюючих документів.

Поданими доказами підтверджується, що упродовж 2016-2019 років Відділом соціально-гуманітарної політики не внесено жодної пропозиції до сільської ради щодо проекту місцевого бюджету про виділення коштів на проведення вищевказаних робіт.

Вказане свідчить про те, що Відділом соціально-гуманітарної політики Луківської сільської ради не вживалося жодних заходів по виготовленню правовстановлюючих документів на земельні ділянки, що перебувають в користуванні навчальних закладів району.

З урахуванням досліджених судом фактичних даних в контексті вищенаведених норм, суд приходить висновку, що відповідачем допущено бездіяльність, яка виразилась у не вжитті належних заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки навчальних закладів.

Відповідно до ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. Згідно ч.4 ст.189 Кодексу адміністративного судочинства України, позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві. У разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог.

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, визнання позову відповідачем, оцінки поданих сторонами доказів, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню повністю.

Щодо судових витрат, то відповідно до ч.1 ст.142 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі вирішення справи шляхом примирення, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу п`ятдесяти відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.

Оскільки відповідач визнано позов до початку розгляду справи по суті, суд дійшов висновку про повернення на користь позивача з бюджету 1921,00 грн сплаченого судового збору.

Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 142, 189, 241-246, 250, 262, 291, 382, підп.15.5 п.15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

в и р і ш и в :

позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Відділу соціально-гуманітарної політики Луківської сільської ради щодо невжиття заходів по оформленню правовстановлюючих документів на земельні ділянки, що перебувають в користуванні закладів освіти: Луківський НВК - 2,02 га; Острівська СЗШ І-ІІ ст. - 0,06 га; Чернихівська СЗШ І-ІІ ст. - 0,58 га; Ваньковицька СЗШ І-ІІ ст. - 0,7 га; Купновицька СЗШ І ст. - 0,4 га, загальною площею - 3,76 га.

Зобов`язати Відділ соціально-гуманітарної політики Луківської сільської ради (місцезнаходження: вул.Л.Українки, 2, с.Луки, Самбірський район, Львівська область, 81435; код ЄДРПОУ: 40250569) вчинити дії щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки, що перебувають в користуванні закладів освіти: Луківський НВК - 2,02 га; Острівська СЗШ І-ІІ ст. - 0,06 га; Чернихівська СЗШ І-ІІ ст. - 0,58 га; Ваньковицька СЗШ І-ІІ ст. - 0,7 га; Купновицька СЗШ І ст. - 0,4 га, загальною площею - 3,76 га.

Повернути з Державного бюджету України на користь Прокуратури Львівської області (місцезнаходження: проспект Шевченка, 17/10, м.Львів, 79005; код ЄДРПОУ: 02910031 п`ятдесят відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову, в сумі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) гривня 00 копійок.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Суддя Ланкевич А.З.

Дата ухвалення рішення22.05.2019
Оприлюднено27.05.2019
Номер документу81914374
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.001915

Рішення від 22.05.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Ланкевич Андрій Зіновійович

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Ланкевич Андрій Зіновійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні