ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 травня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/395/19 16 год. 20 хв.
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді: Кисильової О.Й.,
при секретарі: Пономаренко М.М.,
за участю: представника позивача - Кошуби О.В.,
представника відповідачів - Малюченка С.Я.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Ін Агро-Тех" до Державної фіскальної служби України, Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Ін Агро-Тех" (далі-позивач) звернулося до суду із позовом до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач-1), Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (далі - відповідач-2), в якому, з урахуванням уточнення позовних вимог, просить:
- визнати протиправними та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Херсонській області про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних: від 11.12.2018 року № 1020350/38152146, від 12.12.2018 року №1022367/38152146, № 1022370/38152146, № 1022368/38152146, № 1022369/38152146;
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати податкові накладні від 19.10.2018 року № 226, від 20.10.2018 року № 227, № 228, № 229 та від 24.10.2018 року №231.
Ухвалою від 19.03.2019 року у справі відкрите спрощене позовне провадження, учасникам наданий строк для подання заяв по суті справи, судове засідання призначене на 17.04.2019 року о 14:00 год.
Ухвалою від 17.04.2019 року розгляд справи відкладений на 16.05.2019 року о 14:00.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю, пояснивши наступне. ТОВ "Ін Агро-Тех" здійснює господарську діяльність за напрямком оптова торгівля фруктами й овочами. Позивач, не будучи виробником вказаного товару, закуповує його в обсягах, необхідних для подальшого постачання підприємствам-покупцям. При цьому, остаточний розрахунок з постачальниками Товариство здійснює після перерахунку грошових коштів позивачу кінцевим покупцем в якості оплати вартості товару. Позивач зазначає, що специфіка вказаного виду діяльності полягає в ідентичності кодів товарів на "вході" кодам товарів на "виході", оскільки здійснюється реалізація товару із торговою націнкою у тому самому стані, що і придбання. Реальне виконання операцій з поставки ТМЦ можливе власними силами завдяки наявності у Товариства належної матеріально-технічної бази (зокрема, офісного та складського приміщень, транспортного засобу) та 7 осіб штатного персоналу. Так, 30.03.2018 року ТОВ "Ін Агро-Тех" (постачальник) уклало договір поставки № 6164Р з ТОВ "Сільпо Фуд" (покупець), за умовами якого, покупець здійснює оплату вартості товару, отриманого від позивача, лише за умови наявності зареєстрованої в ЄРПН податкової накладної в рамках здійсненої поставки товару. На виконання умов договору поставки за фактом відвантаження товару на адресу покупця ТОВ "Сільпо Фуд", позивачем складені та направлені до ДФС України для реєстрації в ЄРПН наступні податкові накладні: від 19.10.2018 року № 226 на загальну суму 248 833,09 грн. у т.ч. ПДВ 41472, 18 грн., від 20.10.2018 року № 227 на загальну суму 277864,62 грн. у т.ч. ПДВ 46 310,76 грн., від 20.10.2018 року № 228 на загальну суму 336833,77 грн. у т.ч. ПДВ 56 138, 95 грн., від 20.10.2018 року № 229 на загальну суму 121 844,73 грн. у т.ч. ПДВ 20 307,45 грн., від 24.10.2018 року № 231 на загальну суму 353158,00 грн. у т.ч. ПДВ 58859,67 грн. 11-12.12.2018 року Комісією ГУ ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийняті рішення про відмову у реєстрації вказаних податкових накладних. Позивач зазначає, що порушений порядок зупинення реєстрації податкових накладних, правила розблокування податкових накладних. Підставою для відмови зазначено не надання копій первинних документів в повному обсязі. Однак, позивачем у поясненні, надісланому відповідачу-2 вказані обставини діяльності Товариства та надіслані всі необхідні документи. Водночас позивач зазначає, що відповідачами вже неодноразово реєструвалися аналогічні податкові накладні, а також зареєстровані податкові накладні у контрагентів-постачальників, які здійснювали продаж товару позивачу. На підставі викладеного, просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Представник відповідачів у судовому засіданні заперечив проти задоволення позовних вимог, посилаючись на наступне. 14.11.2018 року позивач направив для реєстрації в ЄРПН податкові накладні від 19.10.2018 року № 226, від 20.10.2018 року № 227, № 228, № 229 та від 24.10.2018 року № 231, реєстрація яких зупинена у зв`язку з невідповідністю вимогам пп.1.6 п. 1 "Критеріям ризиковості платника", про що позивач повідомлений квитанцією №1. Одночасно Товариству запропоновано надати пояснення та підтверджуючі документи про реальність господарської операції. Відповідач-2 зазначає, що зупинення реєстрації податкових накладних відбувалося відповідно до вимог п. 201.16 ст. 201 ПК України та постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 117 "Про затвердження порядку з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", "Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації" та "Порядку розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації". У пункті 1.6 листа Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 року № 959/99-99-07-18 "Критерії ризиковості платника податку" зазначено, що комісії Головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС розглядають питання щодо встановлення ризиковості платника податків. Товариство є учасником схеми мінімізації податкових зобов`язань з ПДВ за жовтень 2018 року, а зупинення реєстрації податкових накладних передувало його включенню до ризикових платників ПДВ. Оскаржувані рішення ґрунтувалися на тому, що під час направлення пояснень з додатками, були відсутні документи щодо підтвердження відповідності продукції (сертифікати якості), не встановлене походження товару за ланцюгом постачання, відсутні специфікації та додатки до договору поставки, які є невід`ємною його частиною, відсутні розрахункові документи та банківські виписки. Тобто, платником податку не надані копії документів, які визначені в Порядку №117. За наведених обставин просить відмовити у задоволенні позову у повному обсязі.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивши надані сторонами докази, суд встановив наступні обставини.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Ін Агро-Тех", код ЄДРПОУ 38152146, зареєстроване 18.04.2012 року за № 1 499 102 0000 014614 та здійснює господарську діяльність за наступними видами діяльності: вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур (01.11), оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин (46.21), основний вид - оптова торгівля фруктами й овочами (46.31), неспеціалізована оптова торгівля (46.90), вантажний автомобільний транспорт (49.41), інша допоміжна діяльність у сфері транспорту (52.29).
30.03.2018 року між ТОВ "Ін Агро-Тех" (постачальник) та ТОВ "Сільпо Фуд" (покупець) укладений договір поставки № 6164Р, предметом якого є передання у власність товару в асортименті, узгодженому в Логістичній специфікації.
Відповідно до п. 2.9 Договору № 6164Р обов`язковою умовою оплати поставленого товару є наявність у покупця оформлених належним чином накладної (видаткової та товарно-транспортної) та зареєстрованої в ЄРПН податкової накладної.
Оплата за товар здійснюється протягом 21 календарного дня від дати поставки за умови, що постачальник належним чином виконав умови договору.
На виконання умов вказаного договору, позивач уклав договори поставки від 25.09.2018 року № 18-9-1 з ПП "Лайтноут" та від 04.05.2018 року № 18-5-2 з ФГ "Агролайф", предметом яких є поставка товару у розмірі та на умовах, визначених договорами, розрахунок здійснюється протягом 1 календарного дня з моменту поставки або в інший обумовлений строк.
Разом з тим, на підтвердження реальності здійснення господарських операцій Товариство надало копії протоколів досліджень проб харчових продуктів на вміст радіонуклідів від 01.10.2018 року №№ 74, 75, 76, відповідно до яких продукція ПП "Лайтноут" та ФГ "Агролайф" відповідає допустимим рівням та умовам за нормативами.
19.10.2018 року ТОВ "Ін Агро-Тех" виписана податкова накладна № 226 про продаж ТОВ "Сільпо Фуд" товару (капуста пекінська, огірок ґрунтовий, гарбуз, гарбуз мускатний, капуста цвітна, кабачок) на загальну суму 248833,09 грн., в т.ч. ПДВ у сумі 41472,18 грн.
Відповідно до квитанції № 1 про реєстрацію ПН/РК кількісних і вартісних показників до ПН/ в ЄРПН від 14.11.2018 року, податкова накладна від 19.10.2018 року № 226 прийнята, реєстрація зупинена на підставі п. 201.16 ст. 201 ПК України, а саме: "ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН."
10.12.2018 року позивач направив електронне повідомлення № 5 про подання пояснень та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, яким Товариство надало наступні пояснення "ТОВ "Ін Агро-Тех" є торгівельною організацією та працює за основним видом своєї діяльності Код КВЕД 46.31 Оптова торгівля фруктами й овочами. Для здійснення діяльності використовується приміщення офісу за адресою м. Херсон, вул. Богородицька 17 оф. 506, що орендується по договору оренди № 6/18 від 14.06.2018 року у ФОП ОСОБА_1 та склад за адресою Херсонська обл. , Олешківський р -н, с. Великі Копані, вул. Соборна, № 60-а , який орендується у ПП "Лотос-Альфа" (14126087) згідно договору оренди".
Відповідно до витягу з протоколу від 11.12.2018 року № 161 на засіданні комісії ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, Комісією прийняте рішення про відмову у реєстрації податкової накладної від 19.10.2018 року № 226 з підстави: "не надано документи щодо підтвердження відповідності товару (сертифікати якості), протоколи випробувань надано частково, не на всю реалізовану продукцію. Не встановлено походження товару за ланцюгом постачання. Постачальник ПП "Лайтноут" (42309870) не є виробником сільгосппродукції та надані копії документів не дають можливості встановити походження товару. Відсутні специфікації та додатки до договору поставки, які є невід`ємною його частиною. Відсутні розрахункові документи, банківські виписки тощо".
11.12.2018 року відповідач-2 прийняв рішення № 1020350/38152146 про відмову у реєстрації ПН від 19.10.2018 року № 226 із зазначенням підстави: відсутні розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків, документи, щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Про прийняте рішення позивач повідомлений квитанцією № 2 від 11.12.2018 року.
На підтвердження вказаної господарської операції позивач надав копії наступних документів щодо взаємовідносин з ПП "Лайтноут": копія договору поставки від 04.05.2018 року № 18-9-1, копія податкової накладної № 78 від 18.10.2018 року, копія видаткової накладної № 79 від 18.10.2018 року, копія товарно-транспортної накладної № 79 від 18.10.2018 року, копія протоколу № 75 досліджень проб харчових продуктів на вміст радіонуклідів від 01.10.2018 року, копія протоколу № 76 досліджень проб харчових продуктів на вміст радіонуклідів від 01.10.2018 року. Щодо взаємовідносин з ФГ "Агролайф": копія договору поставки від 04.05.2018 року № 18-5-2, копія податкової накладної № 5 від 18.10.2018 року, копія видаткової накладної № 85 від 18.10.2018 року, копія товарно-транспортної накладної № 85 від 18.10.2018 року, копія протоколу № 74 досліджень проб харчових продуктів на вміст радіонуклідів від 01.10.2018 року. Щодо взаємовідносин з ТОВ "Сільпо Фуд": копія договору поставки від 30.03.2018 року № 6164Р, копія видаткової накладної № 220 від 19.10.2018 року, копія товарно-транспортної накладної № 220 від 19.10.2018 року.
20.10.2018 року ТОВ "Ін Агро-Тех" виписана податкова накладна № 227 про продаж ТОВ "Сільпо Фуд" товару (капуста цвітна, капуста пекінська, огірок ґрунтовий, редька дайкон, гарбуз) на загальну суму 277864,62 грн., в т.ч. ПДВ у сумі 46310,76 грн.
Відповідно до квитанції № 1 про реєстрацію ПН/РК кількісних і вартісних показників до ПН/ в ЄРПН від 14.11.2018 року, податкова накладна від 20.10.2018 року № 227 прийнята, реєстрація зупинена на підставі п. 201.16 ст. 201 ПК України, а саме: "ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН."
11.12.2018 року позивач направив електронне повідомлення № 1 про подання пояснень та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, яким Товариство надало наступні пояснення. "ТОВ "Ін Агро-Тех" є торгівельною організацією та працює за основним видом своєї діяльності Код КВЕД 46.31 Оптова торгівля фруктами й овочами. Для здійснення діяльності використовується приміщення офісу за адресою м. Херсон , вул. Богородицька 17 оф. 506, що орендується по договору оренди № 6/18 від 14.06.2018 р. у ФОП ОСОБА_1 та склад за адресою Херсонська обл. , Олешківський р- н, с . Великі Копані , вул. Соборна, в„– 60-а , який орендується у ПП "Лотос-Альфа" (14126087) згідно договору оренди".
Відповідно до витягу з протоколу від 12.12.2018 року № 162 на засіданні комісії ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, Комісією прийняте рішення про відмову у реєстрації податкової накладної від 20.10.2018 року № 227 з підстави: "не надано документи щодо підтвердження відповідності товару (сертифікати якості), протоколи випробувань надано частково, не на всю реалізовану продукцію. Не встановлено походження товару за ланцюгом постачання. Відсутні специфікації та додатки до договору поставки, які є невід`ємною його частиною. Відсутні розрахункові документи, банківські виписки тощо. Згідно даних ЄРПН не можливо встановити походження товару у основного постачальника овочів - ПП "Лайтноут" (42309870), який не є виробником сільгосппродукції, придбання здійснено у ТОВ "Монолиттехно" (42359869), який у жовтні поточного року придбав тільки морозиво у ТОВ "Толкінг" (41893929)."
12.12.2018 року відповідач-2 прийняв рішення № 1022367/38152146 про відмову у реєстрації ПН 20.10.2018 року № 227 з підстав: розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків, документи, щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Про прийняте рішення позивач повідомлений квитанцією № 2 від 12.12.2018 року.
На підтвердження вказаної господарської операції позивач надав копії наступних документів. Щодо взаємовідносин з ПП "Лайтноут": копія договору поставки від 04.05.2018 року № 18-9-1, копія податкової накладної № 79 від 19.10.2018 року, копія видаткової накладної № 80 від 19.10.2018 року, копія товарно-транспортної накладної № 80 від 19.10.2018 року, копія протоколу № 75 досліджень проб харчових продуктів на вміст радіонуклідів від 01.10.2018 року, копія протоколу № 76 досліджень проб харчових продуктів на вміст радіонуклідів від 01.10.2018 року. Щодо взаємовідносин з ФГ "Агролайф": копія договору поставки від 04.05.2018 року № 18-5-2, копія податкової накладної № 6 від 19.10.2018 року, копія видаткової накладної № 86 від 19.10.2018 року, копія товарно-транспортної накладної № 86 від 19.10.2018 року, копія протоколу № 74 досліджень проб харчових продуктів на вміст радіонуклідів від 01.10.2018 року. Щодо взаємовідносин з ТОВ "Сільпо Фуд": копія договору поставки від 30.03.2018 року № 6164Р, копія видаткової накладної № 221 від 20.10.2018 року, копія товарно-транспортної накладної № 221 від 20.10.2018 року.
20.10.2018 року ТОВ "Ін Агро-Тех" виписана податкова накладна № 228 про продаж ТОВ "Сільпо Фуд" товару (кабачок, капуста кольрабі, капуста пекінська, капуста цвітна, огірок ґрунтовий, редька зелена, редька салатна, редька чорна, стеблі селери, гарбуз мускатний, часник вітчизняний) на загальну суму 336833,77 грн., в т.ч. ПДВ у сумі 56138,95 грн.
Відповідно до квитанції № 1 про реєстрацію ПН/РК кількісних і вартісних показників до ПН/ в ЄРПН від 14.11.2018 року, податкова накладна від 20.10.2018 року № 228 прийнята, реєстрація зупинена на підставі п. 201.16 ст. 201 ПК України, а саме: "ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН."
11.12.2018 року позивач направив електронне повідомлення № 2 про подання пояснень та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, яким Товариство надало наступні пояснення: "ТОВ "Ін Агро-Тех" є торгівельною організацією та працює за основним видом своєї діяльності Код КВЕД 46.31 Оптова торгівля фруктами й овочами. Для здійснення діяльності використовується приміщення офісу за адресою АДРЕСА_1, що орендується по договору оренди № 6/18 від 14.06.2018 р. у ФОП ОСОБА_1 та склад за адресою Херсонська обл. , Олешківський р-н, с . Великі Копані , вул. Соборна, в„– 60-а , який орендується у ПП "Лотос-Альфа" (14126087) згідно договору оренди".
Відповідно до витягу з протоколу від 12.12.2018 року № 162 на засіданні комісії ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, Комісією прийняте рішення про відмову у реєстрації податкової накладної від 20.10.2018 року № 228, з підстави: "не надано документи щодо підтвердження відповідності товару (сертифікати якості), протоколи випробувань надано частково, не на всю реалізовану продукцію. Не встановлено походження товару за ланцюгом постачання. Відсутні специфікації та додатки до договору поставки, які є невід`ємною його частиною. Відсутні розрахункові документи, банківські виписки тощо. Згідно даних ЄРПН не можливо встановити походження товару у основного постачальника овочів - ПП "Лайтноут" (42309870), який не є виробником сільгосппродукції, придбання здійснено у ТОВ "Монолиттехно" (42359869), який у жовтні поточного року придбав тільки морозиво у ТОВ "Толкінг" (41893929)".
12.12.2018 року відповідач-2 прийняв рішення № 1022370/38152146 про відмову у реєстрації ПН 20.10.2018 року № 228 з підстав: розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків, документи, щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Про прийняте рішення позивач повідомлений квитанцією № 2 від 12.12.2018 року.
На підтвердження вказаної господарської операції позивач надав копії наступних документів. Щодо взаємовідносин з ПП "Лайтноут": копія договору поставки від 04.05.2018 року № 18-9-1, копія податкової накладної № 79 від 19.10.2018 року, копія видаткової накладної № 80 від 19.10.2018 року, копія товарно-транспортної накладної № 80 від 19.10.2018 року, копія протоколу № 75 досліджень проб харчових продуктів на вміст радіонуклідів від 01.10.2018 року, копія протоколу № 76 досліджень проб харчових продуктів на вміст радіонуклідів від 01.10.2018 року. Щодо взаємовідносин з ФГ "Агролайф": копія договору поставки від 04.05.2018 року № 18-5-2, копія податкової накладної № 6 від 19.10.2018 року, копія видаткової накладної № 86 від 19.10.2018 року, копія товарно-транспортної накладної № 86 від 19.10.2018 року, копія протоколу № 74 досліджень проб харчових продуктів на вміст радіонуклідів від 01.10.2018 року. Щодо взаємовідносин з ТОВ "Сільпо Фуд": копія договору поставки від 30.03.2018 року № 6164Р , копія видаткової накладної № 222 від 20.10.2018 року, копія товарно-транспортної накладної № 222 від 20.10.2018 року.
20.10.2018 року ТОВ "Ін Агро-Тех" виписана податкова накладна № 229 про продаж ТОВ "Сільпо Фуд" товару (капуста броколі, кабачок, капуста пекінська, капуста цвітна, перець білозерна, редька дайкон, редька салатна, редька чорна, гарбуз, гарбуз мускатний) на загальну суму 121844,73 грн., в т.ч. ПДВ у сумі 20307,45 грн.
Відповідно до квитанції № 1 про реєстрацію ПН/РК кількісних і вартісних показників до ПН/ в ЄРПН від 14.11.2018 року, податкова накладна від 20.10.2018 року № 229 прийнята, реєстрація зупинена на підставі п. 201.16 ст. 201 ПК України, а саме: "ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН."
11.12.2018 року позивач направив електронне повідомлення № 3 про подання пояснень та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, яким Товариство надало наступні пояснення. ТОВ "Ін Агро-Тех" є торгівельною організацією та працює за основним видом своєї діяльності Код КВЕД 46.31 Оптова торгівля фруктами й овочами. Для здійснення діяльності використовується приміщення офісу за адресою м. Херсон, вул. Богородицька 17 оф. 506, що орендується по договору оренди № 6/18 від 14.06.2018 р. у ФОП ОСОБА_1 та склад за адресою Херсонська обл. , Олешківський р-н , с . Великі Копані, вул. Соборна, № 60-а , який орендується у ПП "Лотос-Альфа" (14126087) згідно договору оренди".
Відповідно до витягу з протоколу від 12.12.2018 року № 162 на засіданні комісії ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, Комісія прийняла рішення про відмову у реєстрації податкової накладної від 20.10.2018 року № 229, з підстави: "не надано документи щодо підтвердження відповідності товару (сертифікати якості), протоколи випробувань надано частково, не на всю реалізовану продукцію. Не встановлено походження товару за ланцюгом постачання. Відсутні специфікації та додатки до договору поставки, які є невід`ємною його частиною. Відсутні розрахункові документи, банківські виписки тощо. Згідно даних ЄРПН не можливо встановити походження товару у основного постачальника овочів - ПП "Лайтноут" (42309870), який не є виробником сільгосппродукції, придбання здійснено у ТОВ "Монолиттехно" (42359869), який у жовтні поточного року придбав тільки морозиво у ТОВ "Толкінг" (41893929)".
12.12.2018 року відповідач-2 прийня рішення № 1022368/38152146 про відмову у реєстрації ПН 20.10.2018 року № 229 з підстави: розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків, документи, щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Про прийняте рішення позивач повідомлений квитанцією № 2 від 12.12.2018 року.
На підтвердження вказаної господарської операції позивач надав копії наступних документів. Щодо взаємовідносин з ПП "Лайтноут": копія договору поставки від 04.05.2018 року № 18-9-1, копія податкової накладної № 79 від 19.10.2018 року, копія видаткової накладної № 80 від 19.10.2018 року, копія товарно-транспортної накладної № 80 від 19.10.2018 року, копія протоколу № 75 досліджень проб харчових продуктів на вміст радіонуклідів від 01.10.2018 року, копія протоколу № 76 досліджень проб харчових продуктів на вміст радіонуклідів від 01.10.2018 року. Щодо взаємовідносин з ФГ "Агролайф": копія договору поставки від 04.05.2018 року № 18-5-2, копія податкової накладної № 6 від 19.10.2018 року, копія видаткової накладної № 86 від 19.10.2018 року, копія товарно-транспортної накладної № 86 від 19.10.2018 року, копія протоколу № 74 досліджень проб харчових продуктів на вміст радіонуклідів від 01.10.2018 року. Щодо взаємовідносин з ТОВ "Сільпо Фуд": копія договору поставки від 30.03.2018 року № 6164Р , копія видаткової накладної № 223 від 20.10.2018 року, копія товарно-транспортної накладної № 434328 від 20.10.2018 року.
24.10.2018 року ТОВ "Ін Агро-Тех" виписана податкова накладна № 231 про продаж ТОВ "Сільпо Фуд" товару (кабачок, капуста пекінська, капуста цвітна, огірок ґрунтовий, редька зелена, редька чорна) на загальну суму 353158,00 грн., в т.ч. ПДВ у сумі 58859,67 грн.
Відповідно до квитанції № 1 про реєстрацію ПН/РК кількісних і вартісних показників до ПН/ в ЄРПН від 14.11.2018 року, податкова накладна від 24.10.2018 року № 231 прийнята, реєстрація зупинена на підставі п. 201.16 ст. 201 ПК України, а саме: "ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН."
11.12.2018 року позивач направив електронне повідомлення № 4 про подання пояснень та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, яким Товариство надало наступні пояснення. ТОВ "Ін Агро-Тех" є торгівельною організацією та працює за основним видом своєї діяльності Код КВЕД 46.31 Оптова торгівля фруктами й овочами. Для здійснення діяльності використовується приміщення офісу за адресою м. Херсон, вул. Богородицька 17 оф. 506, що орендується по договору оренди № 6/18 від 14.06.2018 р. у ФОП ОСОБА_1 та склад за адресою Херсонська обл. , Олешківський р-н, с. Великі Копані, вул. Соборна, в„– 60-а , який орендується у ПП "Лотос-Альфа" (14126087) згідно договору оренди".
Відповідно до витягу з протоколу від 12.12.2018 року № 162 на засіданні комісії ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, Комісією прийняте рішення про відмову у реєстрації податкової накладної від 24.10.2018 року № 231, з підстави: "не надано документи щодо підтвердження відповідності товару (сертифікати якості), протоколи випробувань надано частково, не на всю реалізовану продукцію. Не встановлено походження товару за ланцюгом постачання. Відсутні специфікації та додатки до договору поставки, які є невід`ємною його частиною. Відсутні розрахункові документи, банківські виписки тощо. Згідно даних ЄРПН не можливо встановити походження товару у основного постачальника овочів - ПП "Лайтноут" (42309870), який не є виробником сільгосппродукції, придбання здійснено у ТОВ "Монолиттехно" (42359869), який у жовтні поточного року придбав тільки морозиво у ТОВ "Толкінг" (41893929)".
2.12.2018 року відповідач-2 прийняв рішення № 1022369/38152146 про відмову у реєстрації ПН 24.10.2018 року № 231 з підстави: розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків, документи, щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Про прийняте рішення позивач повідомлений квитанцією № 2 від 12.12.2018 року.
На підтвердження вказаної господарської операції позивач надав копії наступних документів. Щодо взаємовідносин з ПП "Лайтноут": копія договору поставки від 04.05.2018 року № 18-9-1, копія податкової накладної № 81 від 23.10.2018 року, копія видаткової накладної № 82 від 23.10.2018 року, копія товарно-транспортної накладної № 82 від 23.10.2018 року, копія протоколу № 75 досліджень проб харчових продуктів на вміст радіонуклідів від 01.10.2018 року, копія протоколу № 76 досліджень проб харчових продуктів на вміст радіонуклідів від 01.10.2018 року. Щодо взаємовідносин з ФГ "Агролайф": копія договору поставки від 04.05.2018 року № 18-5-2, копія податкової накладної № 8 від 23.10.2018 року, копія видаткової накладної № 88 від 23.10.2018 року, копія товарно-транспортної накладної № 88 від 23.10.2018 року, копія протоколу № 74 досліджень проб харчових продуктів на вміст радіонуклідів від 01.10.2018 року. Щодо взаємовідносин з ТОВ "Сільпо Фуд": копія договору поставки від 30.03.2018 року № 6164Р, копія видаткової накладної № 225 від 24.10.2018 року, копія товарно-транспортної накладної № 225 від 24.10.2018 року.
Позивач вважає оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних такими, що суперечать вимогам чинного податкового законодавства, а тому звернувся до суду із даним позовом.
Надаючи оцінку правомірності оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкових накладних №№ 226, 227, 228, 229 та 231, суд враховує наступні обставини господарської діяльності позивача та положення законодавства.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно із п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
За приписами п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Підпунктом 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 ПК передбачено, що письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу розглядаються Комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних чи про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту.
Згідно із п. 15 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 року № 117 (далі - Порядок № 117) письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.
Відповідно до п.п. 201.16.4 п.201.16 ст. 201 ПК податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до квитанцій № 1 від 14.11.2018 року про зупинення реєстрації податкових накладних, відповідач-1 посилається на невідповідність вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податків.
Суд зазначає, що Критерії ризиковості платника податків запроваджені для використання регіональними підрозділами ДФС України листом від 05.11.2018 року №4065/99-99-07-05-04-18.
Так, пп. 1.6 п. 1 Критерії ризиковості платника податків визначає, що платник податків відповідає критеріям ризиковості, зокрема, якщо комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:
- платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях і тимчасово окупованій території, в розумінні Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України";
- платник податку зареєстрований платником ПДВ менше трьох місяців;
- платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);
- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;
- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;
- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України;
- наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв.
Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.
Суд відмічає, що у квитанціях № 1 від 14.11.2018 року контролюючий орган не зазначив конкретного чіткого критерію ризиковості, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкових накладних № 226, № 227, №228, № 2209, № 231, чим порушив вимоги підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України.
Такий висновок суду ґрунтується на тому, що фіскальним органом у Квитанціях № 1 від 14.11.2018 року зазначено лише загальне посилання на відповідність податкових накладних критеріям ризиковості платника податків, визначених пп. 1.6 п. 1, Критерії впроваджених листом Державної фіскальної служби України від 05.11.2018 року. Натомість, підпункт "б" 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України вимагає від контролюючого органу визначення конкретного виду критерію, на підставі якого було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної. Разом з тим, пункт "в" 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України зазначає, що у квитанції про зупинення реєстрації ПН зазначаються пропозиції щодо надання пояснень та/або копій документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН. Однак, контролюючим органом не зазначено, які саме документи необхідно надати платнику.
Так, пп. 1.6 п. 1 Критерії ризиковості платника податків запроваджені для використання регіональними підрозділами ДФС України листом від 05.11.2018 року №4065/99-99-07-05-04-18 містить визначення різних критеріїв. Таким чином, фіскальний орган зобов`язаний був у Квитанціях № 1 від 14.11.2018 року про зупинення реєстрації ПН чітко вказати на конкретний вид критерію, який встановлений пунктом 1.6 Критеріїв ризиковості, оскільки визначення конкретного критерію ризику прямо впливає на можливість надання в подальшому платником податків відповідних документів.
У судовому засіданні представник відповідачів зазначив, що рішення про відмову у реєстрації податкової накладної прийнято у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів щодо підтвердження відповідності продукції, наявність, яких передбачена законом, договором та розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків.
З приводу наведених вище доводів відповідачів, суд зазначає наступне.
Згідно із п. 21 Порядку № 117 у редакції, чинній на час виникнення спірних паравовідносин, підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Так, оскаржувані рішення містять підставу відмови у реєстрації податкових накладних - надання платником податку копій документів.
Судом встановлено, що відповідно до п. 2.9 договору від 30.03.2018 року № 6164Р, укладеного між ТОВ "Ін Агро-Тех" та ТОВ "Сільпо Фуд" обов`язковою умовою оплати поставленого товару є наявність у покупця оформлених належним чином відповідної накладної (видаткової та товарно-транспортної), зареєстрованої податкової накладної в ЄРПН.
Відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Таким чином, вимога податкового органу надати розрахункові документи та банківські виписки з особових рахунків є неправомірною, оскільки відповідно до умов договору поставки № 6164Р, остаточний розрахунок здійснюється після реєстрації виписаних податкових накладних, тобто виникнення обов`язку виписка податкової накладної пов`язана з настанням першої події - поставки товару, на підтвердження чого позивачем надані видаткові та товарно-транспортні накладні.
Отже, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що позивачем надані всі документи стосовно підтвердження обставин здійснення господарських операцій, в тому числі щодо відповідності продукції.
Так, позивач надав суду копії документів про прийняття та реєстрацію ПН за аналогічними господарськими операціями позивача та ТОВ "Сільпо Фуд", а саме: податкові накладні від 27.07.2018 року № 146, від 07.08.2018 року № 142, від 18.02.2018 року № 156, від 02.09.2018 року № 180, від 11.02.2018 року № 192, 23.10.2018 року № 230, від 25.10.2018 року № 233, 27.12.2018 року № 235, від 01.11.2018 року № 240, від 06.11.2018 року № 242, від 14.11.2018 року № 245.
Суд відмічає, що зі змісту наданих відповідачу-2 документів та додаткових пояснень позивача зрозуміло вид послуг, обсяг та вартість послуг, що були надані позивачем. Відтак, висновок контролюючого органу про надання платником податку копій документів, що не відповідають обставинам господарських операцій, є безпідставним.
Частиною 1 статті 9 КАС України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 77 КАС України зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, коли судом здійснюється розгляд справ про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, у яких обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
На виконання цих вимог відповідачі, як суб`єкти владних повноважень, не надали суду достатніх доказів, які б спростовували твердження позивача, а відтак, не довели правомірності своїх рішень у повному обсязі.
Податковим органом не доведено, що рішення про відмову в реєстрації податкових накладних від 11.12.2018 року № 1020350/38152146, від 12.12.2018 року №1022367/38152146, № 1022370/38152146, № 1022368/38152146, № 1022369/38152146 прийняті ним у зв`язку ненадання платником податку копій документів, відтак, висновки податкового органу ґрунтуються на припущеннях, які не підтверджені належними доказами і не мають фактичного та правового обґрунтування.
Варто відмітити, що рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 26.04.2019 року у справі № 640/1240/19 задоволені позовні вимоги ТОВ "Гранд-Табак" до Державної фіскальної служби України. Визнано протиправними дії Державної фіскальної служби України, що полягають у запровадженні для використання регіональними підрозділами ДФС України критеріїв оцінки ризиковості платника податку, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН листом від 05.11.2018 року № 4065/99-99-07-05-04-18 "Критерії ризиковості платника податків". Зобов`язано ДФС України відкликати лист від 05.11.2018 року № 4065/99-99-07-05-04-18 "Критерії ризиковості платника податків", як такий що не підлягає виконанню.
За таких обставин суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог ТОВ "Ін Агро-Тех" та задовольняє їх у повному обсязі.
Розподіл судових витрат суд здійснює за правилами статті 139 КАС України.
Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 139, 242- 246, 250, 255 КАС України, суд, -
вирішив :
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної фіскальної служби в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних: від 11.12.2018 року № 1020350/38152146, від 12.12.2018 року № 1022367/38152146, №1022370/38152146, № 1022368/38152146, № 1022369/38152146.
Зобов`язати Державну фіскальну службу України (код ЄДРПОУ 39292197, 04053, м. Київ, Львівська площа 8) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 19.10.2018 року № 226, від 20.10.2018 року № 227, № 228, № 229 та від 24.10.2018 року № 231.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ІН АГРО-ТЕХ" (код ЄДРПУО 38152146, 73000, м. Херсон, вул. Богородицька, 17, офіс, 506) судові витрати зі сплати судового збору в сумі 9605 (дев`ять тисяч шістсот п`ять) грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (код ЄДРПОУ 39394259, 73026, м. Херсон, просп. Ушакова, 75).
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст рішення виготовлений та підписаний 21 травня 2019 р.
Суддя Кисильова О.Й. кат. 111010000
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2019 |
Оприлюднено | 24.05.2019 |
Номер документу | 81916596 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Кисильова О.Й.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні