ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
"24" травня 2019 р. справа № 300/923/19
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Матуляк Я.П., розглянувши в порядку письмового провадження заяву про розгляд за правилами загального позовного провадження справи за позовом ОСОБА_1 до виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради про скасування рішення від 04.04.2019 року за № 395 в частині та клопотання про залучення третьої особи у даній справі, -
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради про скасування рішення "Про надання вихідних даних - містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва" від 04.04.2019 року за № 395 в частині з підстав неправомірного скасування дії будівельного паспорту на забудову земельної ділянки НОМЕР_1 / НОМЕР_2 від 07.08.2018 року для будівництва індивідуального житлового будинку на АДРЕСА_1 , виданого ОСОБА_1
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10.05.2019 року відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
23.05.2019 року на адресу суду від представника виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради надійшла заява із запереченням проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження. Вказана заява мотивована складністю справи, оскільки предметом позовних вимог є рішення органу місцевого самоврядування у сфері містобудівної діяльності у зв`язку з чим відповідач просить суд здійснювати розгляд справи № 300/923/19 за правилами загального позовного провадження.
Статтею 12 Кодексу адміністративного судочинства України регламентовано, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
Водночас, частинами 4 та 5 статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що виключно за правилами загального позовного провадження розглядаються справи у спорах:
1) щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом;
2) щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб;
3) про примусове відчуження земельної ділянки, інших об`єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності;
4) щодо оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб;
5) щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років".
Умови, за яких суд має право розглядати справи у загальному або спрощеному позовному провадженні, визначаються цим Кодексом.
Приписи частини 4 статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України кореспондуються із нормами частини 4 статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України та визначають перелік адміністративних справ, що належить розглядати виключно за правилами загального позовного провадження.
Суд зазначає, що зважаючи на предмет позову, справа № 300/923/19 не відноситься до категорій справ, які підлягають розгляду виключно за правилами загального позовного провадження згідно частини 4 статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до частини 1 статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.
Згідно частини 2 коментованої статті за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.
У відповідності до частини 1 статті 260 Кодексу адміністративного судочинства України, питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження у справі.
Згідно з частиною 4 статті 260 Кодексу адміністративного судочинства України якщо відповідач в установлений судом строк подасть заяву із запереченнями проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, суд залежно від обґрунтованості заперечень відповідача протягом двох днів із дня її надходження до суду постановляє ухвалу про: 1) залишення заяви відповідача без задоволення; 2) розгляд справи за правилами загального позовного провадження та заміну засідання для розгляду справи по суті підготовчим засіданням.
Розглянувши заяву представника відповідача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження, суд звертає увагу відповідача, що необхідність розгляду цієї справи за правилами загального позовного провадження повинна бути належним чином обґрунтована із зазначенням конкретних підстав, які ускладнюють чи унеможливлюють повний та всебічний розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Згідно з частиною 3 статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Враховуючи, що відповідачем не обґрунтована необхідність та наявність істотних підстав для розгляду даної адміністративної справи за правилами загального позовного провадження з посиланням на конкретні докази, в суду відсутні правові підстави у задоволенні клопотання відповідача в частині здійснення розгляду справи в загальному позовному провадженні.
Також, 23.05.2019 року на адресу суду від представника виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради надійшло клопотання про залучення до участі у справі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Департамент містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради, оскільки рішення по справі може вплинути на обов`язки вказаного органу.
Відповідно до частини 2 статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
Суд зазначає, що предметом даного спору є оскарження рішення виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради "Про надання вихідних даних - містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва" від 04.04.2019 року за № 395 в частині, яким скасовано дію будівельного паспорту на забудову земельної ділянки НОМЕР_1 / НОМЕР_2 від 07.08.2018 року для будівництва індивідуального житлового будинку на АДРЕСА_1 , виданого ОСОБА_1 .
Судом встановлено, що будівельний паспорт забудови земельної ділянки по АДРЕСА_1 за реєстраційним № 162/18-31.2.1-02 виданий індивідуальному забудовнику ОСОБА_1 07.08.2018 року Департаментом містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради.
Згідно підпункту 2.3.12. Положення про Департамент містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради, затвердженого рішенням Івано-Франківської міської ради від 16.05.2017 року за № 124-12 до основних функцій Департаменту відноситься забезпечення надання власникам, користувачам земельних ділянок будівельних паспортів, містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.
Таким чином, прийняття рішення по суті та вирішення заявлених позовних вимог може вплинути на права, інтереси або обов`язки Департаменту містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради, а відтак суд дійшов переконання про необхідність залучення вказаного виконавчого органу Івано-Франківської міської ради до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.
Зважаючи на вищевикладене, суд прийшов до висновку, що заявлене клопотання про залучення до участі у справі третьої особи є обґрунтованим та таким, що підлягає до задоволення.
Враховуючи вищенаведене, керуючись статтями 12, 49, 241-243, 248, 257, 260 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
У Х В А Л И В:
Заяву виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради про розгляд за правилами загального позовного провадження справи № 300/923/19 за позовом ОСОБА_1 до виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради про скасування рішення від 04.04.2019 року за № 395 в частині - залишити без задоволення.
Клопотання виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради про залучення третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача до участі у справі № 300/923/19 за позовом ОСОБА_1 до виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради про скасування рішення від 04.04.2019 року за № 395 в частині - задовольнити.
Залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Департамент містобудування, архітектури та культурної спадщини Івано-Франківської міської ради (код ЄДРПОУ 40216470, вул. Незалежності, 9, м. Івано-Франківськ, 76018).
Ухвала, окремо від рішення суду, не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
Відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя Матуляк Я.П.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.05.2019 |
Оприлюднено | 26.05.2019 |
Номер документу | 81946180 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Довгополов Олександр Михайлович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Матуляк Я.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні