Рішення
від 14.05.2019 по справі 360/192/19
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

14 травня 2019 рокуСєвєродонецькСправа № 360/192/19

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

судді: Кисельової Є.О.,

при секретарі: Шопіної А.М.,

за участю

позивача ОСОБА_1

представника позивача ОСОБА_2 ,

представників відповідача Білашової К.В., Ільчука О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Дочірнього підприємства Лисичанський ринок Луганської обласної спілки споживчих товариств до Головного управління ДФС у Луганській області про скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

11 січня 2019 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов дочірнього підприємства «Лисичанський ринок» Луганської обласної спілки споживчих товариств (далі - позивач, ДП Лисичанський ринок ) до Головного управління ДФС у Луганській області (далі - відповідач, ГУ ДФС у Луганській області), в якому позивач просив суд:

-скасувати податкове повідомлення рішення Головного управління ДФС у Луганській області від 05.09.2018 № 00003131404 на суму 53374,36 грн. скасувати в частині штрафних санкцій у розмірі 52305,00 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що в липні 2018 року Головним управлінням ДФС у Луганській області було проведено планову документальну перевірку ДП Лисичанський ринок Луганської обласної спілки споживчих товариств. За її підсумками було складено акт перевірки № 643/12-32-14-09/ 01548036 від 17.08.2018. На підставі акту було винесено податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Луганській області від 05.09.2018 року № 00003131404 про сплату штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 53374 гривень 36 копійок на підставі акта перевірки № 643/12-32-14-09/ 01548036 від 17.08.2018, застосованих за порушення гл.2 п. 2.6., п 2.11 Постанови Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні № 637 від 15.12.2004 та на підставі підпункту 54.3.3 пункту 54.3. статті 54 Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 року, абз. 3, абз. 6 ст. 1 Указу Президента України Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки № 436/95 від 12.06.1995 року. Як стверджує позивач, податкове повідомлення - рішення від 05.09.2018 № 00003131404 було оскаржено в адміністративному порядку до Державної фіскальної служби України шляхом подання скарги № 48 від 20.09.2018. По результатам розгляду ДФС України винесено рішення про результати розгляду скарги № 37829/6/99-99-1 1-05-01-25 від 21.11.2018, яке позивачем отримано 27.11.2018. ДФС України даним рішенням залишило без задоволення скаргу на податкове повідомлення - рішення № 00003131404 від 05.09.2018.

Позивач вважає податкове повідомлення рішення Головного управління ДФС у Луганській області № 00003131404 від 05.09.2018 року незаконним та необґрунтованим.

21.02.2019 до відділу діловодства та обліку звернень громадян (канцелярію) суду за вхідним реєстраційним номером 9765/2019 надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач заперечував щодо задоволення позовних вимог зважаючи на їх необґрунтованість (т.с. 2 арк. спр. 1 - 11).

Судом по справі вчинено такі процесуальні дії:

-ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 25.01.2019 прийнято позовну заяву до розгляду після усунення її недоліків та відкрито провадження у справі, вирішено подальший розгляд справи здійснювати в порядку загального провадження (т.с. 1 арк.спр.1-2);

-ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 26.03.2019 продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів (т.с. 2 арк.спр.156);

-ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 15.04.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті (т.с. 2 арк.спр.179).

14.05.2019 в судовому засіданні представники позивача підтримали позовні вимоги в повному обсязі та надали суду додаткові пояснення, аналогічні викладеним в позовній заяві. Представники відповідача заперечували щодо задоволення позовних вимог в повному обсязі.

Вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 72-77,90 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд дійшов наступного.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що дочірнє підприємство «Лисичанський ринок» Луганської обласної спілки споживчих товариств є юридичної особою, дата державної реєстрації 04.04.2001, ідентифікаційний код юридичної особи - 01548036, місцезнаходження юридичної особи: Луганська обл., місто Лисичанськ, вулиця Красногвардійська , будинок 29, основний вид економічної діяльності - надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна, що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 14.05.2015 (арк.спр.9).

Дочірнє підприємство Лисичанський ринок Луганської обласної спілки споживчих товариств створено на підставі рішення правління Луганської обласної спілки споживчих товариств шляхом перетворення спільного підприємства Лисичанський ринок з метою приведення у відповідність до чинного законодавства організаційно-правової форми, пункт 1.1. Статуту, затвердженого постановою № 208 від 12.08.2010 (арк.спр.10).

Відповідно до наказу Головного управління ДФС у Луганській області від 06.07.2018 № 754, посадовими особами Головного управління ДФС у Луганській області проведено документальну планову виїзну перевірку дочірнього підприємства «Лисичанський ринок» Луганської обласної спілки споживчих товариств (код ЄДРПОУ 01548036), з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 по 31.12.2017, правильності нарахування, обчислення та сплати військового збору за період з 01.01.2015 по 31.12.2017, а також по єдиному внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за результатами якої складено акт № 643/12-32-14-09/01548036 від 17.08.2018 (далі акт перевірки) (т.с.2 арк.спр.28-69).

У висновках акту перевірки зазначені наступні порушення, зокрема:

-пункту 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 637, та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 за № 40/10320 зі змінами та доповненнями, а саме: не забезпечено оприбуткування готівки (у день одержання готівкових коштів) у сумі в касі підприємства в загальній сумі 12840,00 грн.

На підставі акта перевірки ГУ ДФС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення від 05.09.2018 № 00003131404, яким до ДП Лисичанський ринок за порушення гл.2 п. 2.6, п. 2.11 Постанови Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні № 637 від 15.12.2004, застосовано суми штрафних санкцій у розмірі 53374,36 грн. (т.с. 2 арк.спр.76).

Відповідно до розрахунку фінансових санкцій до податкового повідомлення-рішення від 05.09.2018 № 00003131404, фінансові санкції застосовано, зокрема, за порушення Положення про ведення касових операцій у національній валюті України, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 637 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 № 40/10320, а саме: пункту 2.6- не забезпечено оприбуткування готівкових коштів в касі підприємства в сумі 10407,00 грн. - у п`ятикратному розмірі неоприбуткованої суми - 52035,00 грн.;

Позивачем до в.о. начальника ГУ ДФУ у Луганській області були надані заперечення, відповідно до яких ДП Лисичанський ринок були частково не згодні з висновками акту перевірки (т.с. 2 арк.спр.70).

ГУ ДФС у Луганській області листом від 03.09.2018 № 5537/10/12-32-14-04-11 було повідомлено позивача про результат розгляду заперечень до висновків акту перевірки від 17.08.2018 № 643/1232-14-09/01548036 (арк.спр.71-74).

Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, суд виходить з такого.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Відповідно до п. п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Статтею 75 Податкового кодексу України визначено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка (абз. 5 п.п.75.1.2 п. 75.1 ст. 75 ПК України).

Відповідно до п. 86.1. ст. 86 ПК України, результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.

Законом, який визначає правові засади застосування реєстраторів

розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування

та послуг є Закон України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг від 06.07.1995 № 265/95-ВР (далі - Закон № 265/95-ВР). Дія цього Закону поширюється на усіх суб`єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Відповідно до пункту 9 статті 3 Закону № 265/95-ВР суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані: щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій; - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.

У спірний (перевіряємий) період порядок ведення касових операцій у національній валюті в Україні підприємствами (підприємцями), а також окремі питання організації банками роботи з готівкою визначався Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженим постановою Правління Національного банку України № 637 від 15.12.2004 (далі - Положення № 637), яке втратило чинність на підставі Постанови Національного банку України № 148 від 29.12.2017.

Пунктом 1.2 Положення № 637 визначалось, що оприбуткування готівки - це проведення підприємствами і підприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі, книзі обліку доходів і витрат, книзі обліку розрахункових операцій.

При цьому, касова книга - документ установленої форми, що застосовується для здійснення первинного обліку готівки в касі.

Згідно пункту 1.2. Положення 637, книга обліку розрахункових операцій (далі - КОРО) - прошнурована і належним чином зареєстрована в органах державної податкової служби України книга, що містить щоденні звіти, які складаються на підставі відповідних розрахункових документів щодо руху готівкових коштів, товарів (послуг).

Реєстратор розрахункових операцій (далі - РРО) - пристрій або програмно-технічний комплекс, у якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій під час продажу товарів (надання послуг), операцій з купівлі - продажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), встановлено пунктом 1.2 Положення № 637.

Відповідно до пункту 2.6 Положення № 637 уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися. Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів. У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням реєстратора розрахункових операцій або використанням розрахункової книжки оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків реєстратора розрахункових операцій (даних розрахункової книжки).

Виходячи з системного аналізу норм Положення вбачається, що процедура оприбуткування готівки в касах полягає не лише в роздрукуванні фіскального чеку, а і в своєчасному здійсненні запису в книзі обліку розрахункових операцій на підставі відповідного Z-звіту.

Разом з тим, судом під час встановлення фактичних обставин справи та перевірки їх доказами, які містяться у матеріалах справи, судом встановлено наступне:

-26.11.2015 здійснювались розрахункові операції із застосуванням РРО, фіскальний номер РРО - НОМЕР_1 на загальну суму 19097,60 грн. У КОРО № 1209002178р/6 на сторінці 59 розділу ІІ Облік руху готівки та сум розрахунків в графі 5 КОРО зроблено запис щодо обліку загальної суми розрахунків 26.11.2015 в сумі 19097,60 на підставі фіскального звітного чека № 1179 від 26.11.2015 в сумі 19097,60 грн. та зроблено службову видачу на суму 19097,60 грн. В графі 3 КОРО Службове внесення зроблено запис про внесення готівкових коштів 26.11.2015 в сумі 0,00 грн., в графі 4 КОРО Службова видача зроблено запис про видачу готівкових коштів 26.11.2015 в сумі 15852,60 грн. В касовій книзі за 26.11.2015 на сторінці 48 оприбутковано готівкові кошти отримані від надання послуг (реалізації товару) на загальну суму 15852,60 грн.;

-10.05.2016 здійснювались розрахункові операції із застосуванням РРО, фіскальний номер РРО - НОМЕР_1 на загальну суму 12104,30 грн. У КОРО № 1209002178р/7 на сторінці 60 ІІ розділу в графі 5 КОРО зроблено запис щодо обліку загальної суми розрахунків 10.05.2016 в сумі 12104,30 на підставі фіскального звітного чека № 1307 від 10.05.2016 в сумі 12104,30 грн. та зроблено службову видачу на суму 12104,30 грн. В графі 3 КОРО Службове внесення зроблено запис про внесення готівкових коштів 10.05.2016 в сумі 0,00 грн., в графі 4 КОРО Службова видача зроблено запис про видачу готівкових коштів 10.05.2016 в сумі 10205,30 грн. В касовій книзі за 10.05.2016 на сторінці 36 оприбутковано готівкові кошти отримані від надання послуг (реалізації товару) на загальну суму 10205,30 грн.;

-24.08.2016 здійснювались розрахункові операції із застосуванням РРО, фіскальний номер РРО - НОМЕР_2 на загальну суму 1199,50 грн. У КОРО № 1209002217р/7 на сторінці 25 ІІ розділу в графі 5 КОРО зроблено запис щодо обліку загальної суми розрахунків 24.08.2016 в сумі 1199,40 на підставі фіскального звітного чека № 1614 від 24.08.2016 на суму 1199,50 грн. та зроблено службову видачу на суму 1199,50 грн. В графі 3 КОРО Службове внесення зроблено запис про внесення готівкових коштів 24.08.2016 в сумі 0,00 грн., в графі 4 КОРО Службова видача зроблено запис про видачу готівкових коштів 24.08.2016 в сумі 821,50 грн. В касовій книзі за 24.08.2016 на сторінці 27 оприбутковано готівкові кошти отримані від надання послуг (реалізації товару) на загальну суму 821,50 грн.;

-30.08.2016 здійснювались розрахункові операції із застосуванням РРО, фіскальний номер РРО - НОМЕР_2 на загальну суму 1235,50 грн. У КОРО № 1209002217р/7 на сторінці 25 ІІ розділу в графі 5 КОРО зроблено запис щодо обліку загальної суми розрахунків 30.08.2016 в сумі 1235,50 на підставі фіскального звітного чека № 1619 від 30.08.2016 на суму 1235,50 грн. та зроблено службову видачу на суму 1235,50 грн. В графі 3 КОРО Службове внесення зроблено запис про внесення готівкових коштів 30.08.2016 в сумі 0,00 грн., в графі 4 КОРО Службова видача зроблено запис про видачу готівкових коштів 30.08.2016 в сумі 839,50 грн. В касовій книзі за 30.08.2016 на сторінці 32 оприбутковано готівкові кошти отримані від надання послуг (реалізації товару) на загальну суму 396,00 грн.;

-19.10.2016 здійснювались розрахункові операції із застосуванням РРО, фіскальний номер РРО - НОМЕР_2 на загальну суму 1015,90 грн. У КОРО № 1209002217р/7 на сторінці 49 ІІ розділу в графі 5 КОРО зроблено запис щодо обліку загальної суми розрахунків 19.10.2016 в сумі 1015,90 на підставі фіскального звітного чека № 1663 від 19.10.2016 на суму 1015,90 грн. та зроблено службову видачу на суму 1015,90 грн. В графі 3 КОРО Службове внесення зроблено запис про внесення готівкових коштів 19.10.2016 в сумі 0,00 грн., в графі 4 КОРО Службова видача зроблено запис про видачу готівкових коштів 19.10.2016 в сумі 919,90 грн. В касовій книзі за 19.10.2016 на сторінці 25 оприбутковано готівкові кошти отримані від надання послуг (реалізації товару) на загальну суму 919,90 грн.;

-03.12.2016 здійснювались розрахункові операції із застосуванням РРО, фіскальний номер РРО - НОМЕР_1 на загальну суму 14715,60 грн. У КОРО № 1209002178р/8 на сторінці 74 ІІ розділу в графі 5 КОРО зроблено запис щодо обліку загальної суми розрахунків 03.12.2016 в сумі 14715,60 грн. на підставі фіскального звітного чека № 1454 від 03.12.2016 на суму 14715,60 грн. та зроблено службову видачу на суму 14715,60 грн. В графі 3 КОРО Службове внесення зроблено запис про внесення готівкових коштів 03.12.2016 в сумі 0,00 грн., в графі 4 КОРО Службова видача зроблено запис про видачу готівкових коштів 03.12.2016 в сумі 13776,60 грн. В касовій книзі за 03.12.2016 на сторінці 14 оприбутковано готівкові кошти отримані від надання послуг (реалізації товару) на загальну суму 13776,60 грн.;

-07.03.2017 здійснювались розрахункові операції із застосуванням РРО, фіскальний номер РРО - НОМЕР_1 на загальну суму 8807,80 грн. У КОРО № 1209002178р/9 на сторінці 74 ІІ розділу в графі 5 КОРО зроблено запис щодо обліку загальної суми розрахунків 07.03.2017 в сумі 8807,80 грн. на підставі фіскального звітного чека № 1527 від 07.03.2017 на суму 8807,80 грн. та зроблено службову видачу на суму 8807,80 грн. В графі 3 КОРО Службове внесення зроблено запис про внесення готівкових коштів 07.03.2017 в сумі 0,00 грн., в графі 4 КОРО Службова видача зроблено запис про видачу готівкових коштів 07.03.2017 в сумі 7389,80 грн. В касовій книзі за 07.03.2017 на сторінці 43 оприбутковано готівкові кошти отримані від надання послуг (реалізації товару) на загальну суму 7389,80 грн.;

-23.06.2017 здійснювались розрахункові операції із застосуванням РРО, фіскальний номер РРО - НОМЕР_1 на загальну суму 11396,50 грн. У КОРО № 1209002178р/9 на сторінці 73 ІІ розділу в графі 5 КОРО зроблено запис щодо обліку загальної суми розрахунків 23.06.2017 в сумі 11396,50 грн. на підставі фіскального звітного чека № 1610 від 23.06.2017 на суму 11396,50 грн. та зроблено службову видачу на суму 11396,50 грн. В графі 3 КОРО Службове внесення зроблено запис про внесення готівкових коштів 23.06.2017 в сумі 0,00 грн., в графі 4 КОРО Службова видача зроблено запис про видачу готівкових коштів 23.06.2017 в сумі 9995,50 грн. В касовій книзі за 23.06.2017 на сторінці 35 оприбутковано готівкові кошти отримані від надання послуг (реалізації товару) на загальну суму 9995,50 грн.;

-14.07.2017 здійснювались розрахункові операції із застосуванням РРО, фіскальний номер РРО - НОМЕР_1 на загальну суму 2398,00 грн. У КОРО № 1209002178р/10 на сторінці 73 ІІ розділу в графі 5 КОРО зроблено запис щодо обліку загальної суми розрахунків 14.07.2017 в сумі 2398,00 грн. на підставі фіскального звітного чека № 1630 від 14.07.2017 на суму 2398,00 грн. та зроблено службову видачу на суму 2398,00 грн. В графі 3 КОРО Службове внесення зроблено запис про внесення готівкових коштів 14.07.2017 в сумі 0,00 грн., в графі 4 КОРО Службова видача зроблено запис про видачу готівкових коштів 14.07.2017 в сумі 1762,00 грн. В касовій книзі за 14.07.2017 на сторінці 3 оприбутковано готівкові кошти отримані від надання послуг (реалізації товару) на загальну суму 1762,00 грн. грн.

Таким чином, судом на підставі доказів, які містяться у матеріалах встановлено, що дочірнім підприємством Лисичанський ринок Луганської обласної спілки споживчих товариств під час проведення розрахунків із застосуванням реєстратора розрахункових операцій та здійснення обліку готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків, в порушення пункту 2.6 Положення № 637 (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) не було оприбутковано готівкові кошти в день їх фактичного надходження до каси державного підприємства, а саме: 26.11.2015 в сумі 3245,00 грн.; 10.05.2016 в сумі 1899,00 грн.; 24.08.2016 в сумі 378,00 грн.; 30.08.2016 в сумі 396,00 грн.; 19.10.2016 в сумі 96,00 грн.; 03.12.2016 в сумі 939,00 грн.; 07.03.2016 в сумі 1418,00 грн.; 23.06.201 в сумі 1400,00 грн.; 14.07.2017 в сумі 636,00 грн. . (т.с. 2 арк.спр.79-120).

Зазначені порушення в ході перевірки та відображені в акті перевірки не заперечувались представниками сторін у судовому засідання під час розгляду справи по суті, тобто факт не прибуткування готівкових коштів в день їх фактичного надходження до каси підприємства не заперечувався.

Суд зазначає, що згідно з пунктом 7.3 Положення № 637 відповідальність за дотримання порядку ведення операцій з готівкою покладається на підприємців, керівників підприємств. Особи, які винні в порушенні порядку ведення операцій з готівкою, притягуються до відповідальності в установленому законодавством України порядку.

Абзацом 3 статті 1 Указу Президента України від 12 червня 1995 року № 436/95 «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» передбачено, що за не оприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки до юридичних осіб всіх форм власності, фізичних осіб-громадян України, іноземних громадян та осіб без громадянства, які є суб`єктами підприємницької діяльності, а також постійних представництв нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у п`ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.

Наведені вище правові норми дають підстави для висновку, що у разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО, оприбуткуванням готівки є сукупність дій з фіксації повної суми фактичних надходжень готівки у фіскальних звітних чеках РРО (даних розрахункової книги) та відображення на їх підставі готівки у книзі обліку розрахункових операцій. Не відображення готівки у книзі обліку розрахункових операцій після проведення розрахункової операції із застосуванням РРО є порушенням порядку оприбуткування готівки, відповідальність за яке встановлена Указом № 436/95.

Такий зміст правового регулювання відповідає правовій позиції Верховного Суду, висловленій у постанові від 28 лютого 2018 року у справі № 824/2588/13-а за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Ласунка - плюс" до Хотинської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Чернівецькій області про скасування податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до статті 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, є обов`язковими для всіх суб`єктів владних повноважень, які застосовують у своїй діяльності нормативно-правовий акт, що містить відповідну норму права. Висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, враховуються іншими судами при застосуванні таких норм права.

Щодо посилань позивача як на підставу своїх вимог відносно помилкового внесення цифр до РРО при друкуванні фіскального звітного чеку та складання актів на їх списання, суд зазначає наступне.

Так, відповідно до пункту 8 розділу ІІІ Порядку

реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 (далі - Порядок № 547), якщо сума коштів, виданих при поверненні товару чи рекомпенсації раніше оплаченої послуги, перевищує 100 гривень, матеріально відповідальна особа господарської одиниці або особа, яка безпосередньо здійснює розрахунки, повинна скласти акт про видачу коштів. В акті необхідно зазначити дані документа, що встановлює особу покупця, який повертає товар (відмовляється від послуги), відомості про товар (послугу), суму виданих коштів, номер, дату і час видачі розрахункового документа, який підтверджує купівлю товару (отримання послуги).

Такий самий акт складається при скасуванні помилково проведеної через РРО суми розрахунку. В акті вказуються дані про помилкову суму та реквізити розрахункового документа. Акти про видачу коштів та акти про скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку передаються до бухгалтерії суб`єкта господарювання і зберігаються протягом трьох років. У разі відсутності у суб`єкта господарювання бухгалтерії зазначені акти підклеюються до останньої сторінки відповідної книги ОРО.

Судом встановлено, що відповідними комісіями ДП Лисичанський ринок було складено акти на списання чеків ЭККА, а саме: акт на списання чеку № 915 на суму 3245,00 грн. від 26.11.2015; акт на списання чеку № 1593 на суму 1899,00 грн. від 10.05.2016; акт на списання чеків №№7951/8013 на суму 378,00 грн.; акт на списання чеків №№8957-9022 на суму 396,00 грн. від 30.08.2016; акт на списання чеків №№ 7326/7341 на суму 96,00 грн. від 19.10.2016; акт на списання чеку № 3894 на суму 939,00 грн. від 02.12.2016; акт на списання чеку № 4870 на суму 1418, 00 грн. від 07.03.2017; акт на списання чеку № 5988 на суму 1400, 00 грн. від 23.06.2017; акт на списання чеку № 6295 на суму 636, 00 грн. від 14.07.2017 (т.с. 1 арк.спр. 20,24,29,40,50,57,62,67,72).

Аналіз положень пункту 8 розділу III Порядку

№ 547 дає підстави для висновку, що при скасуванні помилково проведеної через РРО суми розрахунку матеріально відповідальна особо господарської одиниці або особа, яка безпосередньо здійснює розрахунки, повинна складати саме акти про скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку.

Натомість, представником позивача до матеріалів адміністративної справи долучено акти на списання чеків, відповідно до яких було проведено видачу помилково складених чеків внаслідок неправильного натискання клавіш, а не акти про скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку.

Крім того, акти на списання чеків, які були надані представником позивача не містять жодних відомостей щодо зазначення даних документа, що встановлює особу покупця та відомостей про товар (послугу).

Суд зазначає, що здійснення матеріально відповідальною особою господарської одиниці або особою, яка безпосередньо здійснює розрахунки дій, що передбачені пунктом 8 розділу ІІІ Порядку № 547 є обов`язковими та не виключають відповідальність за дотримання порядку ведення операцій з готівкою, яка встановлена Указом Президента України від 12 червня 1995 року № 436/95 «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» .

З урахуванням вищевикладеного, суд, на підставі наданих доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України приходить до висновку про відсутність підстав щодо визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Луганській області від 05.09.2018 № 00003131404 в частині застосування до дочірнього підприємства Лисичанський ринок Луганської обласної спілки споживчих товариств штрафних санкцій за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів у розмірі 52305,00 грн..

Таким чином, у задоволенні адміністративного позову дочірнього підприємства «Лисичанський ринок» Луганської обласної спілки споживчих товариств слід відмовити за необґрунтованістю.

Щодо розподілу судових витрат суд зазначає, що відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При зверненні до суду з позовом позивачем було сплачено судовий збір у сумі 1921,00 грн. (т.с. 1 арк.спр.143). У зв`язку із відмовою у задоволенні позовних вимог судові витрати не підлягають стягненню на користь позивача.

На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 8, 9, 32, 77, 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову Дочірнього підприємства Лисичанський ринок Луганської обласної спілки споживчих товариств до Головного управління ДФС у Луганській області про скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Текст повного судового рішення складено 23 травня 2019 року.

Суддя Є.О. Кисельова

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.05.2019
Оприлюднено26.05.2019
Номер документу81946638
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/192/19

Постанова від 30.07.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Постанова від 30.07.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 24.07.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 01.07.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 01.07.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Рішення від 14.05.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Рішення від 14.05.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Постанова від 09.04.2019

Адмінправопорушення

Бородянський районний суд Київської області

Стасенко Г. В.

Ухвала від 26.03.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні