Постанова
від 30.07.2019 по справі 360/192/19
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 липня 2019 року справа №360/192/19

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді Компанієць І.Д. (суддя-доповідач),

суддів Гаврищук Т.Г., Казначеєва Е.Г.,

за участю секретаря судового засідання Святодух О.Б.,

представників позивача Таращука В.І . , Фіщука В.А.,

представників відповідача Ільчука О.В., Білашової К.В.,

розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу дочірнього підприємства Лисичанський ринок Луганської обласної спілки споживчих товариств на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 14 травня 2019 року у справі №360/192/19 (головуючий І інстанції Кисельова Є.О.) за позовом дочірнього підприємства Лисичанський ринок Луганської обласної спілки споживчих товариств до Головного управління ДФС у Луганській області про скасування податкового повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просив скасувати податкове повідомлення рішення Головного управління ДФС у Луганській області від 05.09.2018 року № 00003131404 на суму 53374,36 грн. в частині штрафних санкцій у розмірі 52305,00 грн.

В обґрунтування позову зазначив, що плановою документальною перевіркою податковим органом встановлені порушення позивачем гл.2 п.2.6., п.2.11 постанови Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні № 637 від 15.12.2004 та, пп.54.3.3 п.54.3. ст.. 54 Податкового кодексу України, абз. 3, абз.6 ст.1 Указу Президента України Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки № 436/95 від 12.06.1995 року.

За результатами перевірки прийнято спірне податкове повідомлення - рішення, яке є незаконним, оскільки причиною виникнення сум як неповне оприбуткування готівкових коштів є помилкове внесення цифр до РРО при друкуванні фіскального звітного чеку. Для усунення цих помилок позивачем роздруковані фіскальні чеки, в яких відображено дані суми та складено відповідні акти на їх списання. Таким чином, позивач виконав приписи п.8 розділу 3 Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України №547 від 14.06.2016 року.

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 14 травня 2019 року в задоволенні позовних вимог відмовлено.

Не погодившись з судовим рішенням позивач звернувся з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, невідповідність висновків суду обставинам справи, просив скасувати рішення, прийняти постанову, якою задовольнити позов у повному обсязі.

Обґрунтування апеляційної скарги.

В даному спорі встановлено відсутність об`єкту оприбуткування, оскільки фактично проводилось скасування помилково проведених через РРО сум розрахунку, відтак, відсутні підстави для застосування до позивача штрафу у п`ятикратному розмірі скасованих як помилково проведених через РРО сум розрахунків., оскільки абз.3 ст.1 Указу Президента України №436/95 від 12.06.1995 року встановлена відповідальність за не оприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки.

Представники позивача в судовому засіданні підтримали доводи апеляційної скарги.

Представники відповідача заперечували проти її задоволення.

Суд, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення учасників судового процесу, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, розглядаючи справу в межах доводів апеляційної скарги, встановив наступне.

Фактичні обставини справи.

Дочірнє підприємство Лисичанський ринок Луганської обласної спілки споживчих товариств є юридичної особою, дата державної реєстрації 04.04.2001, ідентифікаційний код юридичної особи 01548036, місцезнаходження: Луганська обл., місто Лисичанськ, вулиця Красногвардійська , будинок 29, основний вид економічної діяльності - надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна (т.1, арк.спр.9).

Дочірнє підприємство Лисичанський ринок Луганської обласної спілки споживчих товариств створено на підставі рішення правління Луганської обласної спілки споживчих товариств шляхом перетворення спільного підприємства Лисичанський ринок з метою приведення у відповідність до чинного законодавства організаційно-правової форми, пункт 1.1. Статуту, затвердженого постановою № 208 від 12.08.2010 (т.1, арк.спр.10).

Відповідно до наказу Головного управління ДФС у Луганській області від 06.07.2018 № 754, посадовими особами Головного управління ДФС у Луганській області проведено документальну планову виїзну перевірку дочірнього підприємства Лисичанський ринок Луганської обласної спілки споживчих товариств (код ЄДРПОУ 01548036), з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015 по 31.12.2017, правильності нарахування, обчислення та сплати військового збору за період з 01.01.2015 по 31.12.2017, а також по єдиному внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, за результатами якої складено акт № 643/12-32-14-09/01548036 від 17.08.2018 (т.с.2 арк.спр.28-69).

За висновками акту перевірки встановлені порушення позивачем, зокрема:

-пункту 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 637, та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 за № 40/10320 зі змінами та доповненнями: не забезпечено оприбуткування готівки (у день одержання готівкових коштів) у сумі в касі підприємства в загальній сумі 12840,00 грн.

За наслідками перевірки податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення від 05.09.2018 № 00003131404, яким до ДП Лисичанський ринок за порушення гл.2 п. 2.6, п. 2.11 Постанови Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні № 637 від 15.12.2004, застосовано суми штрафних санкцій у розмірі 53374,36 грн. (т.с. 2 арк.спр.76).

Відповідно до розрахунку фінансових санкцій до податкового повідомлення-рішення фінансові санкції застосовано за не забезпечення оприбуткування готівкових коштів в касі підприємства в сумі 10407,00 грн. у п`ятикратному розмірі неоприбуткованої суми 52035,00 грн.

Позивачем надані до ГУ ДФУ у Луганській області заперечення за висновками акту, які залишені без задоволення (т.с. 2 арк.спр.70-74).

На підтвердження безпідставності висновків відповідача щодо виявленого порушення позивачем надані наступні докази.

-26.11.2015 здійснювались розрахункові операції із застосуванням РРО, фіскальний номер РРО 1209002178 на загальну суму 19097,60 грн. У КОРО № 1209002178р/6 на сторінці 59 розділу ІІ Облік руху готівки та сум розрахунків в графі 5 КОРО зроблено запис щодо обліку загальної суми розрахунків 26.11.2015 в сумі 19097,60 на підставі фіскального звітного чека № 1179 від 26.11.2015 в сумі 19097,60 грн. та зроблено службову видачу на суму 19097,60 грн. В графі 3 КОРО Службове внесення зроблено запис про внесення готівкових коштів 26.11.2015 в сумі 0,00 грн., в графі 4 КОРО Службова видача зроблено запис про видачу готівкових коштів 26.11.2015 в сумі 15852,60 грн. В касовій книзі за 26.11.2015 на сторінці 48 оприбутковано готівкові кошти отримані від надання послуг (реалізації товару) на загальну суму 15852,60 грн.;

-10.05.2016 здійснювались розрахункові операції із застосуванням РРО, фіскальний номер РРО 1209002178 на загальну суму 12104,30 грн. У КОРО № 1209002178р/7 на сторінці 60 ІІ розділу в графі 5 КОРО зроблено запис щодо обліку загальної суми розрахунків 10.05.2016 в сумі 12104,30 на підставі фіскального звітного чека № 1307 від 10.05.2016 в сумі 12104,30 грн. та зроблено службову видачу на суму 12104,30 грн. В графі 3 КОРО Службове внесення зроблено запис про внесення готівкових коштів 10.05.2016 в сумі 0,00 грн., в графі 4 КОРО Службова видача зроблено запис про видачу готівкових коштів 10.05.2016 в сумі 10205,30 грн. В касовій книзі за 10.05.2016 на сторінці 36 оприбутковано готівкові кошти отримані від надання послуг (реалізації товару) на загальну суму 10205,30 грн.;

-24.08.2016 здійснювались розрахункові операції із застосуванням РРО, фіскальний номер РРО 121209002217 на загальну суму 1199,50 грн. У КОРО № 1209002217р/7 на сторінці 25 ІІ розділу в графі 5 КОРО зроблено запис щодо обліку загальної суми розрахунків 24.08.2016 в сумі 1199,40 на підставі фіскального звітного чека № 1614 від 24.08.2016 на суму 1199,50 грн. та зроблено службову видачу на суму 1199,50 грн. В графі 3 КОРО Службове внесення зроблено запис про внесення готівкових коштів 24.08.2016 в сумі 0,00 грн., в графі 4 КОРО Службова видача зроблено запис про видачу готівкових коштів 24.08.2016 в сумі 821,50 грн. В касовій книзі за 24.08.2016 на сторінці 27 оприбутковано готівкові кошти отримані від надання послуг (реалізації товару) на загальну суму 821,50 грн.;

-30.08.2016 здійснювались розрахункові операції із застосуванням РРО, фіскальний номер РРО 1209002217 на загальну суму 1235,50 грн. У КОРО № 1209002217р/7 на сторінці 25 ІІ розділу в графі 5 КОРО зроблено запис щодо обліку загальної суми розрахунків 30.08.2016 в сумі 1235,50 на підставі фіскального звітного чека № 1619 від 30.08.2016 на суму 1235,50 грн. та зроблено службову видачу на суму 1235,50 грн. В графі 3 КОРО Службове внесення зроблено запис про внесення готівкових коштів 30.08.2016 в сумі 0,00 грн., в графі 4 КОРО Службова видача зроблено запис про видачу готівкових коштів 30.08.2016 в сумі 839,50 грн. В касовій книзі за 30.08.2016 на сторінці 32 оприбутковано готівкові кошти отримані від надання послуг (реалізації товару) на загальну суму 396,00 грн.;

-19.10.2016 здійснювались розрахункові операції із застосуванням РРО, фіскальний номер РРО 1209002217 на загальну суму 1015,90 грн. У КОРО № 1209002217р/7 на сторінці 49 ІІ розділу в графі 5 КОРО зроблено запис щодо обліку загальної суми розрахунків 19.10.2016 в сумі 1015,90 на підставі фіскального звітного чека № 1663 від 19.10.2016 на суму 1015,90 грн. та зроблено службову видачу на суму 1015,90 грн. В графі 3 КОРО Службове внесення зроблено запис про внесення готівкових коштів 19.10.2016 в сумі 0,00 грн., в графі 4 КОРО Службова видача зроблено запис про видачу готівкових коштів 19.10.2016 в сумі 919,90 грн. В касовій книзі за 19.10.2016 на сторінці 25 оприбутковано готівкові кошти отримані від надання послуг (реалізації товару) на загальну суму 919,90 грн.;

-03.12.2016 здійснювались розрахункові операції із застосуванням РРО, фіскальний номер РРО 1209002178 на загальну суму 14715,60 грн. У КОРО № 1209002178р/8 на сторінці 74 ІІ розділу в графі 5 КОРО зроблено запис щодо обліку загальної суми розрахунків 03.12.2016 в сумі 14715,60 грн. на підставі фіскального звітного чека № 1454 від 03.12.2016 на суму 14715,60 грн. та зроблено службову видачу на суму 14715,60 грн. В графі 3 КОРО Службове внесення зроблено запис про внесення готівкових коштів 03.12.2016 в сумі 0,00 грн., в графі 4 КОРО Службова видача зроблено запис про видачу готівкових коштів 03.12.2016 в сумі 13776,60 грн. В касовій книзі за 03.12.2016 на сторінці 14 оприбутковано готівкові кошти отримані від надання послуг (реалізації товару) на загальну суму 13776,60 грн.;

-07.03.2017 здійснювались розрахункові операції із застосуванням РРО, фіскальний номер РРО 1209002178 на загальну суму 8807,80 грн. У КОРО № 1209002178р/9 на сторінці 74 ІІ розділу в графі 5 КОРО зроблено запис щодо обліку загальної суми розрахунків 07.03.2017 в сумі 8807,80 грн. на підставі фіскального звітного чека № 1527 від 07.03.2017 на суму 8807,80 грн. та зроблено службову видачу на суму 8807,80 грн. В графі 3 КОРО Службове внесення зроблено запис про внесення готівкових коштів 07.03.2017 в сумі 0,00 грн., в графі 4 КОРО Службова видача зроблено запис про видачу готівкових коштів 07.03.2017 в сумі 7389,80 грн. В касовій книзі за 07.03.2017 на сторінці 43 оприбутковано готівкові кошти отримані від надання послуг (реалізації товару) на загальну суму 7389,80 грн.;

-23.06.2017 здійснювались розрахункові операції із застосуванням РРО, фіскальний номер РРО 1209002178 на загальну суму 11396,50 грн. У КОРО № 1209002178р/9 на сторінці 73 ІІ розділу в графі 5 КОРО зроблено запис щодо обліку загальної суми розрахунків 23.06.2017 в сумі 11396,50 грн. на підставі фіскального звітного чека № 1610 від 23.06.2017 на суму 11396,50 грн. та зроблено службову видачу на суму 11396,50 грн. В графі 3 КОРО Службове внесення зроблено запис про внесення готівкових коштів 23.06.2017 в сумі 0,00 грн., в графі 4 КОРО Службова видача зроблено запис про видачу готівкових коштів 23.06.2017 в сумі 9995,50 грн. В касовій книзі за 23.06.2017 на сторінці 35 оприбутковано готівкові кошти отримані від надання послуг (реалізації товару) на загальну суму 9995,50 грн.;

-14.07.2017 здійснювались розрахункові операції із застосуванням РРО, фіскальний номер РРО 1209002178 на загальну суму 2398,00 грн. У КОРО № 1209002178р/10 на сторінці 73 ІІ розділу в графі 5 КОРО зроблено запис щодо обліку загальної суми розрахунків 14.07.2017 в сумі 2398,00 грн. на підставі фіскального звітного чека № 1630 від 14.07.2017 на суму 2398,00 грн. та зроблено службову видачу на суму 2398,00 грн. В графі 3 КОРО Службове внесення зроблено запис про внесення готівкових коштів 14.07.2017 в сумі 0,00 грн., в графі 4 КОРО Службова видача зроблено запис про видачу готівкових коштів 14.07.2017 в сумі 1762,00 грн. В касовій книзі за 14.07.2017 на сторінці 3 оприбутковано готівкові кошти отримані від надання послуг (реалізації товару) на загальну суму 1762,00 грн. грн.

Відповідними комісіями ДП Лисичанський ринок були складені акти на списання чеків ЭККА, а саме: акт на списання чеку № 915 на суму 3245,00 грн. від 26.11.2015; акт на списання чеку № 1593 на суму 1899,00 грн. від 10.05.2016; акт на списання чеків №№7951/8013 на суму 378,00 грн.; акт на списання чеків №№8957-9022 на суму 396,00 грн. від 30.08.2016; акт на списання чеків №№ 7326/7341 на суму 96,00 грн. від 19.10.2016; акт на списання чеку № 3894 на суму 939,00 грн. від 02.12.2016; акт на списання чеку № 4870 на суму 1418, 00 грн. від 07.03.2017; акт на списання чеку № 5988 на суму 1400, 00 грн. від 23.06.2017; акт на списання чеку № 6295 на суму 636, 00 грн. від 14.07.2017 (т.с. 1 арк.спр. 20,24,29,40,50,57,62,67,72).

Суд першої інстанції, відмовляючи в задоволенні позову, виходив з того, що позивачем під час проведення розрахунків із застосуванням реєстратора розрахункових операцій та здійснення обліку готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків не було оприбутковано готівкові кошти в день їх фактичного надходження до каси державного підприємства. Зазначене є порушенням п.2.6 Положення №637.

Акти на списання чеків, надані позивачем, суд першої інстанції не прийняв до уваги, зазначаючи, що нормативно-правовими актами передбачено складання актів про скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку, а не актів про скасування чеків. Крім того, надані акти не містять відомостей про зазначення даних документа, які встановлюють особу покупця та відомості про товар (послугу).

Оцінка суду.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Законом, який визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг є Закон України Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг від 06.07.1995 № 265/95-ВР (далі Закон №265/95-ВР). Дія цього Закону поширюється на усіх суб`єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Відповідно до п.9 ст. 3 Закону № 265/95-ВР суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані: щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій; - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.

У період, який перевірявся податковим органом, порядок ведення касових операцій у національній валюті в Україні підприємствами (підприємцями), а також окремі питання організації банками роботи з готівкою визначався Положенням про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженим постановою Правління Національного банку України № 637 від 15.12.2004 (далі Положення №637), яке втратило чинність на підставі Постанови Національного банку України № 148 від 29.12.2017.

Згідно п.1.2 Положення № 637 оприбуткування готівки - це проведення підприємствами і підприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі, книзі обліку доходів і витрат, книзі обліку розрахункових операцій.

Касова книга - документ установленої форми, що застосовується для здійснення первинного обліку готівки в касі.

На підставі п. 1.2. Положення 637, книга обліку розрахункових операцій (далі - КОРО) прошнурована і належним чином зареєстрована в органах державної податкової служби України книга, що містить щоденні звіти, які складаються на підставі відповідних розрахункових документів щодо руху готівкових коштів, товарів (послуг).

Реєстратор розрахункових операцій (далі - РРО) пристрій або програмно-технічний комплекс, у якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій під час продажу товарів (надання послуг), операцій з купівлі продажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), встановлено пунктом 1.2 Положення № 637.

Відповідно до п.2.6 Положення № 637 уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися.

Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.

У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням реєстратора розрахункових операцій або використанням розрахункової книжки оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків реєстратора розрахункових операцій (даних розрахункової книжки).

Проте, надані позивачем докази (Z-звіти, книга обліку розрахункових операцій) свідчать про те, що дочірнім підприємством Лисичанський ринок Луганської обласної спілки споживчих товариств під час проведення розрахунків із застосуванням реєстратора розрахункових операцій та здійснення обліку готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків, в порушення пункту 2.6 Положення № 637 (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) не було оприбутковано готівкові кошти в день їх фактичного надходження до каси державного підприємства, а саме: 26.11.2015 в сумі 3245,00 грн.; 10.05.2016 в сумі 1899,00 грн.; 24.08.2016 в сумі 378,00 грн.; 30.08.2016 в сумі 396,00 грн.; 19.10.2016 в сумі 96,00 грн.; 03.12.2016 в сумі 939,00 грн.; 07.03.2016 в сумі 1418,00 грн.; 23.06.201 в сумі 1400,00 грн.; 14.07.2017 в сумі 636,00 грн. . (т.с. 2 арк.спр.79-120).

Суд зазначає, що вищезазначені суми є саме не оприбуткованими готівковими коштами, а не помилково проведеними через РРО сумами розрахунку з наступних підстав.

Відповідно до пункту 8 розділу ІІІ Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 (далі Порядок № 547), якщо сума коштів, виданих при поверненні товару чи рекомпенсації раніше оплаченої послуги, перевищує 100 гривень, матеріально відповідальна особа господарської одиниці або особа, яка безпосередньо здійснює розрахунки, повинна скласти акт про видачу коштів. В акті необхідно зазначити дані документа, що встановлює особу покупця, який повертає товар (відмовляється від послуги), відомості про товар (послугу), суму виданих коштів, номер, дату і час видачі розрахункового документа, який підтверджує купівлю товару (отримання послуги).

Такий самий акт складається при скасуванні помилково проведеної через РРО суми розрахунку. В акті вказуються дані про помилкову суму та реквізити розрахункового документа. Акти про видачу коштів та акти про скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку передаються до бухгалтерії суб`єкта господарювання і зберігаються протягом трьох років. У разі відсутності у суб`єкта господарювання бухгалтерії зазначені акти підклеюються до останньої сторінки відповідної книги ОРО.

Таким чином, при скасуванні помилково проведеної через РРО суми розрахунку матеріально відповідальна особо господарської одиниці або особа, яка безпосередньо здійснює розрахунки, повинна складати акти про скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку.

Однак, таких актів на підтвердження своїх доводів щодо скасування помилково проведених через РРО сум розрахунку позивачем не надано.

Надані позивачем акти на списання чеків ЕККА внаслідок неправильного натискання клавіш не є належними доказами скасування помилково проведених через РРО сум розрахунку з огляду на приписи пункту 8 розділу ІІІ Порядку №547.

Крім того, зазначені акти на списання чеків ЕККА не містять обов`язкових даних, визначених пунктом 8 розділу ІІІ Порядку №547, як то: даних документа, що встановлює особу покупця, який повертає товар (відмовляється від послуги), відомостей про товар (послугу).

На підставі викладеного, внаслідок не підтвердження позивачем належними доказами скасування помилково проведених через РРО сум розрахунку, суд приходить до висновку, що позивачем не відображена у повному обсязі, як того вимагає Положення № 637, готівка у книзі обліку розрахункових операцій після проведення розрахункової операції із застосуванням РРО, тобто не оприбутковано готівкові кошти в день їх фактичного надходження.

Відповідно до п.7.3 Положення № 637 відповідальність за дотримання порядку ведення операцій з готівкою покладається на підприємців, керівників підприємств. Особи, які винні в порушенні порядку ведення операцій з готівкою, притягуються до відповідальності в установленому законодавством України порядку.

Абзацом 3 статті 1 Указу Президента України від 12 червня 1995 року № 436/95 Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки передбачено, що за не оприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки до юридичних осіб всіх форм власності, фізичних осіб-громадян України, іноземних громадян та осіб без громадянства, які є суб`єктами підприємницької діяльності, а також постійних представництв нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність, застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у п`ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.

Тобто, у разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО, оприбуткуванням готівки є сукупність дій з фіксації повної суми фактичних надходжень готівки у фіскальних звітних чеках РРО (даних розрахункової книги) та відображення на їх підставі готівки у книзі обліку розрахункових операцій. Не відображення готівки у книзі обліку розрахункових операцій після проведення розрахункової операції із застосуванням РРО є порушенням порядку оприбуткування готівки, відповідальність за яке встановлена Указом № 436/95.

З оглядку на зазначене, податковим органом правильно застосовано до позивача фінансові санкції за не забезпечення оприбуткування готівкових коштів в касі підприємства в сумі 10407,00 грн. у п`ятикратному розмірі неоприбуткованої суми 52035,00 грн.

Тому підстави для скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Луганській області від 05.09.2018 № 00003131404 в частині застосування до позивача штрафних санкцій у розмірі 52305,00 грн. відсутні.

Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

За приписами пункту 1 частини 1 статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвали судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Оскільки судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення є обґрунтованим, ухваленим з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови суду першої інстанції не вбачається.

Керуючись статтями 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 327, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу дочірнього підприємства Лисичанський ринок Луганської обласної спілки споживчих товариств на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 14 травня 2019 року у справі №360/192/19 - залишити без задоволення.

Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 14 травня 2019 року у справі №360/192/19 - залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати її прийняття 30 липня 2019 року.

Касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів до Верховного Суду з дня складання повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 30 липня 2019 року.

Головуючий суддя І.Д. Компанієць

Судді Т.Г. Гаврищук

Е.Г. Казначеєв

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.07.2019
Оприлюднено01.08.2019
Номер документу83354663
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/192/19

Постанова від 30.07.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Постанова від 30.07.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 24.07.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 01.07.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Ухвала від 01.07.2019

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Компанієць Ірина Дмитрівна

Рішення від 14.05.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Рішення від 14.05.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Постанова від 09.04.2019

Адмінправопорушення

Бородянський районний суд Київської області

Стасенко Г. В.

Ухвала від 26.03.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні