ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 500/220/19
22 травня 2019 рокум.Тернопіль Тернопільський окружний адміністративний суд, у складі:
головуючої судді Дерех Н.В.
за участю:
секретаря судового засідання Заблоцька І.І.
представника позивачів ОСОБА_1
представника відповідача ОСОБА_10
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін адміністративну справу за позовом Комунального підприємства "Козова комунсервіс" Козівської селищної ради, Козівської селищної ради до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області про визнання протиправними та скасування постанов і приписів,
ВСТАНОВИВ:
Комунальне підприємство "Козова комунсервіс" Козівської селищної ради (надалі, позивач-1), Козівська селищна рада (надалі, позивач-2) звернулися до Тернопільського окружного адміністративного суду з позовом до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області (надалі, відповідач), в якому просили, з урахуванням уточнених позовних вимог:
- визнати протиправною та скасувати постанову Управління державної архітектурно - будівельної інспекції у Тернопільській області від 02.01.2019 року №АЗ-02.01/1-40-1019-1.18/07-19 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою Комунальне підприємство "Козова комунсервіс" Козівської селищної ради визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п.6 ч.2 ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у сумі 96050,00 грн.;
- визнати протиправною та скасувати постанову Управління державної архітектурно - будівельної інспекції у Тернопільській області від 02.01.2019 року №АЗ-02.01/2-40-1019-1.18/06-19 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою Козівську селищну раду визнано винною у вчиненні правопорушення, передбаченого п.6 ч.2 ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у сумі 96050,00 грн.;
- визнати протиправним та скасувати припис №С-27.12/1 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 27.12.2018 року;
- визнання протиправним та скасування припису №С-27.12/2 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 27.12.2018 року.
В обґрунтування позовних вимог представник позивачів зазначив, що 30.10.2018 року замовникам Козівська селищна рада, Комунальне підприємство "Козова Комунсервіс" видано дозвіл на виконання будівельних робіт, а саме Реконструкцію очисних споруд каналізації за адресою Тернопільська область, Козівський район, смт.Козова, вул.І.Франка. Генеральним підрядником за вказаним дозволом є Державне підприємство "Спеціалізоване будівельне управління" Служби безпеки України".
Проектна документація розроблена ТОВ "Юнібуд Енерго Сервіс" під керівництвом ФОП ОСОБА_4 та затверджена Рішенням Козівської селищної ради "Про затвердження проектної документації" № 1264 від 26.07.2018 року. Авторський нагляд на вказаному проекті здійснює ФОП ОСОБА_4 .
Представник позивачів вважає, що інформація про особу, яка здійснює авторський нагляд була відома відповідачеві до проведення заходу державного нагляду, а саме на стадії перевірки документів, що подані позивачами для отримання дозволу на проведення будівельних робіт.
При цьому, представник позивачів зазначив, що жодних порушень та зауважень до поданих документів у відповідача не було та ним було прийняте відповідне рішення про видачу дозволу на виконання будівельних робіт від 30.10.2018 року №ТП 112183030510.
На думку сторони позивачів, не може бути покладена відповідальність за те, що відповідачем не було належним чином перевірено документи подані для отримання дозволу на виконання будівельних робіт, а відтак оскаржувані приписи та постанови є неправомірними та такими, що підлягають скасуванню.
Представник позивачів також подав до суду письмові пояснення на адміністративний позов.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 30.01.2019 року позовну заяву залишено без руху та надано строк для усунення недоліків до 11.02.2019 року. У вказаний строк позивачі усунули недоліки позовної заяви, яку залишено без руху.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 14.02.2019 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін. Судове засідання у справі призначено на 12.03.2019 року о 10:00 год.
Представник відповідача подав до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що у відповідності до законодавства, яке регулює здійснення авторського нагляду, авторський нагляд має здійснювати автор проекту (архітектор), а в даному випадку працівник TOB Юнібуд Енерго Сервіс або уповноважена даним Товариством особа. Представник відповідача вважає, що законодавством не розмежовано здійснення авторського нагляду по виду будівництва, натомість п. 1, 3 ст. 37 Закону України про регулювання містобудівної діяльності передбачає, що право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (ССЗ) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля", підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт, а для отримання дозволу на виконання будівельних робіт подається заява, до якої додаються визначений перелік документів. На думку сторони відповідача, здійснення авторського нагляду обов`язкове для виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми наслідками(СС2). Додатково вказав, що постанова про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності виноситься за фактом правопорушення, яке фіксується у протоколі про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, а припис виноситься з метою застосування заходів щодо усунення порушень із визначенням терміну виконання. З огляду на наведене, представник відповідача вважає, що позивачами допущено порушення законодавства у сфері містобудівної діяльності, а відповідачем правомірно винесені оскаржувані приписи та постанови.
Представник відповідача подав також до суду доповнення до відзиву на позовну заяву, в якому зазначив, що відповідач належним чином повідомив суб`єктів містобудування про розгляд справи про правопорушення сфері містобудівної діяльності. Вказав що авторський нагляд є обов`язковим у спірному випадку. Також зазначив, що 07.02.2019 головним інспектором будівельного нагляду сектору по роботі з дозвільними документами Управління прийнято рішення про анулювання дозволу на виконання будівельних робіт від 30.10.2018 року №ТП112183030510.
12.03.2019 року розгляд справи відкладено до 21.03.2019 року о 10:30 год. у зв`язку із перебуванням головуючої судді на 21.03.2019 року о 10:30 год.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 21.03.2019 року розгляд справи відкладено до 04.04.2019 року о 11:30 год.
Ухвалою Тернопільського окружного адміністративного суду від 04.04.2019 року розгляд справи відкладено до 17.04.2019 року о 14:00 год.
17.04.2019 року у відкритому судовому засіданні оголошено перерву до 22.05.2019 року о 14:00 год.
22.05.2019 року у судовому засіданні представник позивачів позовні вимоги підтримав, просив задовольнити їх повністю з мотивів, наведених у позовній заяві.
Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечила, просила відмовити у його задоволенні з мотивів, наведених у відзиві на позовну заяву, доповненнях до відзиву на позовну заяву.
Судом встановлено, що на підставі звернення ТОВ "Юнібуд Енерго Сервіс" від 13.12.2018 року видано наказ Управління Державної архітектурно-будівельної Інспекції у Тернопільській області від 17.12.2018 року №29-П "Про проведення позапланової перевірки" та направлення для проведення планового (позапланового) заходу від 17.12.2018 року №Я-17.12/2.
У строк з 17.12.2018 року по 29.12.2018 року проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об`єкті Реконструкція очисних споруд каналізації за адресою вул.І.Франка, смт.Козова, Козівський район, Тернопільська область.
За результатами проведення зазначеної перевірки головним інспектором будівельного нагляду Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області складено Акт №ТЮ-27.12/1 від 17.12.2018 року, яким виявлено наступне порушення: встановлено, що Козівська селищна рада, голова ОСОБА_5 не забезпечила здійснення авторського нагляду на об`єкті "Реконструкція очисних споруд каналізації" за адресою: вул.І.Франка, смт.Козова, Козівський район, Тернопільська область автором проекту (проектувальником. Проектна документація на даний об`єкт розроблена ТОВ "Юнібуд Енерго Сервіс" під керівництвом головного інженера проекту Дьяченко І.С ., однак замовником КП "Козова Комунсервіс" Козівської селищної ради представлено наказ № 3 від 08.10.2018 року КП "Козова Комунсервіс" Козівської селищної ради, яке не являється проектувальником, про призначення відповідальним за проведення авторського нагляду на на вищезазначеному об`єкті провідного інженера-проектувальника ОСОБА_4 , який проектувальником ТОВ "Юнібуд Енерго Сервіс" до розроблення проектної документації та здійснення авторського нагляду не залучався.
Даний Акт складено уповноваженої особою відповідача із застереженням про відмову від підпису його заступником голови Козівської селищної ради.
Вищезазначені документи були надіслані цінним листом з описом вкладення Козівській селищній раді 28.12.2018 та отримано 09.01.2019.
Згідно припису №С-27.12./1 Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 27.12.2018 року, яким вимагалось від Козівської селищної ради: до 14.01.2019 року усунути порушення вимог чинного законодавства у сфері містобудівної діяльності шляхом забезпечення здійснення авторського нагляду розробником проектної документації (проектувальником).
Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області винесено Постанову від 02.01.2019 року №АЗ-02.01/2-40-10-1.18/06-19 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, передбаченого пунктом 6 частини другої ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності", якою на Козівську селищну раду накладено штраф у сумі 96050 грн. 00 коп.
Вищезазначена постанова була надіслана 03.01.2019 рекомендованим листом через відділення поштового зв`язку та отримана 04.01.2019.
Також Управлінням на підставі звернення TOB Юнібуд Енерго Сервіс від 13.12.2018 № 1514-01 до Державної архітектурно-будівельної інспекції України видано наказ від 17.12.2018 року № 30-П про проведення позапланової перевірки на об`єкті будівництва Реконструкція очисних споруд каналізації за адресою: вул. І.Франка, смт. Козова, Козівський район, Тернопільська область".
На підставі вищезазначеного наказу та звернення, видано направлення для проведення планового (позапланового) заходу від 17.12.2018 № Я-17.12/1.
У строк з 17.12.2018 року по 29.12.2018 року проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об`єкті "Реконструкція очисних споруд каналізації за адресою вул.І . Франка, смт.Козова, Козівський район, Тернопільська область".
За результатами проведеної позапланової перевірки головним інспектором будівельного нагляду Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області складено Акт №-ТЮ-27.12/2 від 17.12.2018 року яким виявлено наступне порушення: встановлено, що Комунальне підприємство "Козова Комунсервіс" Козівської селищної ради, директор ОСОБА_7 не забезпечило здійснення авторського нагляду на об`єкті "Реконструкція очисних споруд каналізації" за адресою: вул.І.Франка, смт.Козова, Козівський район, Тернопільська область автором проекту (проектувальником. Проектна документація на даний об`єкт розроблена ТОВ "Юнібуд Енерго Сервіс" під керівництвом головного інженера проекту ОСОБА_8 ., однак замовником КП "Козова Комунсервіс" Козівської селищної ради представлено наказ № 3 від 08.10.2018 року КП "Козова Комунсервіс" Козівської селищної ради , яке не являється проектувальником, про призначення відповідальним за проведення авторського нагляду на вищезазначеному об`єкті провідного інженера-проектувальника ОСОБА_4 , який проектувальником ТОВ "Юнібуд Енерго Сервіс" до розроблення проектної документації та здійснення авторського нагляду не залучався.
Даний Акт складено уповноваженої особою відповідача із застереженням про відмову від підпису його директором Комунального підприємства "Козова Комунсервіс" Козівської селищної ради.
Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області винесено Припис №С-27.12./2 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 27.12.2018 року, яким вимагалось від Комунального підприємства "Козова Комунсервіс" Козівської селищної ради до 14.01.2019 року усунути порушення вимог чинного законодавства у сфері містобудівної діяльності шляхом забезпечення здійснення авторського нагляду розробником проектної документації (проектувальником).
Вказаний Припис підписаний із застереження про відмову від його отримання директором КП "Козова Комунсервіс", а також зазначено, що примірник припису надіслано поштою.
Вищезазначені документи були надіслані цінним листом з описом вкладення КП Козова Комунсервіс Козівської селищної ради 28.12.2018 та отримані позивачем Комуналтним підприємством "Козова Комунсервіс" 09.01.2019 року.
В подальшому, Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області винесено Постанову від 02.01.2019 року №АЗ-02.01/1-40-10-1.18/07-19 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, передбаченого пунктом 6 частини другої ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності", якою на Комунальне підприємство "Козова Комунсервіс" Козівської селищної ради накладено штраф у сумі 96050 грн. 00 коп.
Вищезазначена постанова була надіслана 03.01.2019 року рекомендованим листом через відділення поштового зв`язку та отримана 04.01.2019 року.
Таким чином, позивачі були належним чином повідомлені про документи, які були складені за результатом проведення позапланового заходу, та не були позбавлені права подавати будь-які докази та пояснення стосовно предмета перевірки.
Крім того, уповноваженою особою Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області складено Протокол №ЛЮ-27.12/1 від 27.12.2018 про виявлене порушення, вчинене Козівською селищною радою, а також Протокол №ЛЮ-27.12/2 від 27.12.2018 року про виявлене порушення, вчинене Комунальним підприємством "Козова Комунсервіс" Козівської селищної ради.
Не погоджуюсь із зазначеними Приписами та Постановами, позивачі звернулися з даним позовом до суду.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає, що відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
У відповідності до частини 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі, КАС України), у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно ст. 11 Закону України Про архітектурну діяльність авторський нагляд здійснюється архітектором - автором проекту об`єкта архітектури, іншими розробниками затвердженого проекту або уповноваженими ними особами. Авторський нагляд здійснюється відповідно до законодавства та договору із замовником.
Відповідно до п. 2 Порядку здійснення авторського нагляду під час будівництва об`єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 № 903 авторський нагляд здійснюється архітектором - автором проекту об`єкта архітектури, іншими розробниками затвердженого проекту або уповноваженими особами (далі - генеральний проектувальник) відповідно до законодавства та договору із замовником (забудовником) протягом усього періоду будівництва і передбачає контроль за відповідністю будівельно- монтажних робіт проекту.
Системний аналіз норм чинного законодавства України дає підстави вважати, що авторський нагляд, це контроль, який здійснюється автором проекту об`єкта будівництва, іншими розробниками затвердженого проекту або уповноваженими ними особами під час будівництва об`єкта відповідно до вимог чинного законодавства та договору із замовником з метою забезпечення відповідності виконаних будівельних робіт проектній документації.
Відповідно до пункту 6 частини другої ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" суб`єкти містобудування, які є замовниками будівництва об`єктів (у разі провадження містобудівної діяльності), або ті, що виконують функції замовника і підрядника одночасно, несуть відповідальність у вигляді штрафу за такі правопорушення, зокрема: незабезпечення замовником здійснення авторського нагляду у випадках, якщо такий нагляд є обов`язковим згідно із законодавством, - у розмірі п`ятдесяти прожиткових мінімумів для працездатних осіб.
Як вбачається з матеріалів справи, 25.07.2013 року між СМП Тернопільське науково-виробниче підприємство "Тернобуд" (Виконавець) та Козівською селищною радою (Замовник) укладено Договір № 42-13/81 на виготовлення проектно-кошторисної документації по капітальному ремонту очисних споруд каналізації каналізаційної мережі по вул.І.Франка у селищі Козова Козівського району Тернопільської області.
Також, 05.05.2015 року між Козівською селищною радою (Замовник) та ТОВ "Юнібуд Енерго Сервіс" (Виконавець) укладено Договір №03/05-15/30 на виконання проектно-вишукувальних робіт: коригування робочого проекту робочого проекту "Реконструкція очисних споруд каналізації по вул . І.Франка у селищі Козова Козівського району Тернопільсько області ".
В подальшому, між Козівською селищною радою (Замовник) та ТОВ "Юнібуд Енергосервіс" укладено Договір №01/05-18/74 від 19.06.2018 року на виконання проектних робіт за вказаним робочим проектом.
Таким чином, роботи з реконструкції вказаного об`єкту виконуються за проектом, який було відкориговано проектною організацію ТОВ "Юнібуд Енерго Сервіс".
У відповідності до Рішення Тендерного комітету комунального підприємства, що оформлене Протоколом №6 від 06.09.2018 року переможцем процедури відкритих торгів визнано Державне підприємство "Спеціалізоване будівельне управління" Служби безпеки України. Поряд з цим, тендерна пропозиція ТОВ "Юнібуд Енерго Сервіс" була відхилена, як така, що не відповідає кваліфікаційним критеріям та тендерній документації замовника.
25.09.2018 року начальник Комунального підприємства "Козова Комунсервіс" звернувся до ТОВ "Юнібуд Енергосервіс" з листом №79, в якому просив заключити договір на здійснення авторського нагляду за роботами по об`єкту "Реконструкція очисних споруд каналізації по вул.І.Франка у селищі Козова Козівського району Тернопільської області".
При цьому, як слідує з пояснення представника позивачів, вказане звернення залишилося без відповіді.
Рішенням двадцять другої сесії сьомого скликання (перше засідання) Козівської селищної ради від 26.07.2018 року №1264 "Про затвердження проектної документації "Реконструкція очисних споруд каналізації по вул.І.Франка у селищі Козова Козівського району Тернопільської області", затверджено робочий проект "Реконструкція очисних споруд каналізації по вул.І.Франка у селищі Козова Козівського району Тернопільської області", а також передано функції замовника по реконструкції очисних споруд каналізації по вул.І.Франка, Комунальному підприємству Козівської селищної ради "Козова Комунсервіс".
Рішенням двадцять третьої сесії сього скликання (друге засідання) Козівської селищної ради від 05.10.2018 року №1325" "Про здійснення авторського нагляду за проектом" Реконструкція очисних споруд каналізації по вулиці І.Франка у селищі Козова Козівського району Тернопільської області" призначено Комунальне підприємство Козівської селищної ради "Козова комунсервіс" у якості генерального проектувальника за вказаним проектом, а також делеговано повноваження щодо здійснення авторського нагляду за його виконанням.
Разом з тим, при прийнятті рішення по суті справи, суд приймає до уваги посилання сторони позивачів на п.п. 8.4 "Договору на виконання проектних робіт" від 19.06.2018 року №01/05-18/74, у відповідності до якого передбачалося, що авторські майнові права на проектну документацію, створену за даним Договором, належать Замовнику та Виконавцю спільно в рівних частках відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України. Таким чином, суд вважає, що делегування повноважень Козівською селищною радою Комунальному підприємству "Козова Комунсервіс" є такими, що відповідають вимогам чинного законодавства України.
08.10.2018 року між Комунальним підприємством "Козова Комунсервіс" Козівської селищної ради та ФОП ОСОБА_4 укладено Договір №2 на здійснення авторського нагляду. Поряд з цим, додатком до вказаного Договору є Наказ Комунального підприємства "Козова Комунсервіс" №2 щодо призначення відповідальним за проведення авторського нагляду за будівництвом об`єкту "Реконструкція очисних споруд каналізації по вул.І.Франка у селищі Козова Козівського району Тернопільської області" провідного інженера - проектувальника ОСОБА_4
30.10.2018 року замовникам Козівська селищна рада, Комунальному підприємству Козова Комунсервіс", Генеральному підряднику Державне підприємство "Спеціалізоване будівельне управління" Служби безпеки України видано дозвіл на виконання будівельних робіт №ТП112183030510 на реконструкцію очисних споруд каналізації, Тернопільська область, Козівський район, смт.Козова, вул.І.Франка.
Також, Комунальне підприємство "Козова Комунсервіс" Козівської селищної ради 26.12.2018 року направило лист № 106 на адресу Управління архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області, в якому довело до відома інформацію стосовно функцій з проведення авторського нагляду.
У контексті наведеного, суд вважає, що інформація про особу, яка здійснює авторський нагляд була відома відповідачеві до проведення заходу державного нагляду. При цьому, позивачам був наданий відповідний дозвіл на виконання будівельних робіт із зазначенням, що авторський нагляд здійснює ОСОБА_4
Крім того, відповідно до п.п.4.1 "Настанови щодо проведення авторського нагляду за будівництвом", затвердженої Наказом Міністерства регіонального розвитку та житлово-комунального господарства України від 31.12.2014 року №393 (ДСТУ-Н Б А.22-11:2014), авторський нагляд за підготовкою робочої документаціях або окремих її розділів у разі, коли така документація розробляється іншим проектувальником, доцільно здійснювати генеральним проектувальником відповідно до договору про розроблення проекту об`єкта будівництва".
На думку суду, до здійснення авторського нагляду за виконанням окремих видів будівельних робіт можуть залучатися представники проектних організацій, які не брали участь у проектуванні.
При цьому, як передбачено п.2.4 "ДБН А.2.2.-4.-2003. Положення про авторський нагляд за будівництвом будинків і споруд", у виняткових випадках при значних відстанях від об`єкта будівництва до місця знаходження організації проектувальника, генеральний проектувальник може залучати за договором для здійснення авторського нагляду за будівництвом стосовно окремих розділів проекту місцеві спеціалізовані проектні організації або уповноважену фізичну особу з інших організацій, які не брали участі у розробці даного проекту і повинні працювати під контролем генерального проектувальника.
З огляду на це, суд не приймає до уваги доводи сторони відповідача про те, що авторський нагляд має здійснюватися автором проекту (архітектором), в даному випадку працівником ТОВ "Юнібуд Енерго Сервіс" або уповноваженою даним Товариством особою.
Таким чином, суд вважає, що позивачі мали право залучити до здійснення авторського нагляду Ліфанова О.М., а відповідачем протиправно винесені оскаржувані приписи та постанови.
Європейський Суд з прав людини від 20.10.2011 у справі "Рисовський проти України " зазначив, що потреба виправити минулу "помилку" не повинна непропорційним чином втручатися в нове право, набуте особою, яка покладалася на легітимність добросовісних дій державного органу. Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються.
При цьому, суд зазначає, що дозвіл на виконання будівельних робіт від 30.10.2018 року № ТП112183030510 "Реконструкція очисних споруд каналізації" за адресою вул.І.Франка, смт.Козова, Козівський район, Тернопільська область ( замовники КП " Козова комунсервіс" Козвської селищної ради, Козівська селищна рада), у якому ОСОБА_4 зазначений як особа, яка здійснює авторський нагляд та є головним інженером проекту було анульовано 07.02.2019 року, тобто вказаний Дозвіл був чинним на момент здійснення позапланового заходу відповідачем.
Згідно частиною першою статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього кодексу. Частиною другою статті 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення повністю.
У відповідності до частини першої ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа, а тому всі судові витрати позивачів слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1.Позов Комунального підприємства "Козова комунсервіс" Козівської селищної ради, Козівської селищної ради до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області про визнання протиправними та скасування постанов і приписів - задовольнити повністю.
2.Визнати протиправною та скасувати постанову Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області від 02.01.2019 року №АЗ-02.01/1-40-1019-1.18/07-19.
3.Визнати протиправною та скасувати постанову Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області від 02.01.2019 року №АЗ-02.01/2-40-1019-1.18/06-19.
4.Визнати протиправним та скасувати припис Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області від 27.12.2018 року №С-27.12/1.
5.Визнати протиправним та скасувати припис Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області від 27.12.2018 року №С-27.12/2.
6.Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області (Тернопільська область, м.Тернопіль, вул.Шпитальна,7) на користь Козівської селищної ради (Тернопільська область, Козівський район, смт.Козова, вул.Грушевського, 32, код ЄДРПОУ 04525573) судовий збір у розмірі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн. 00 коп. сплачений згідно платіжного доручення №7 від 14.01.2019 року та судовий збір у розмірі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн.00 коп. сплачений згідно платіжного доручення №35 від 04.02.2019 року
7.Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області (Тернопільська область, м.Тернопіль, вул.Шпитальна,7) на користь Комунального підприємства "Козова комунсервіс" Козівської селищної ради (Тернопільська область, Козівський район, смт.Козова, вул.Тернопільська,9 код ЄДРПОУ 35452861) судовий збір у розмірі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн.00 коп. сплачений згідно платіжного доручення №2016 від 05.02.2019 року та судовий збір у розмірі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн.00 коп. сплачений згідно платіжного доручення №2007 від 16.01.2019 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 27 травня 2019 року.
Головуючий суддя Дерех Н.В.
копія вірна
Суддя Дерех Н.В.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2019 |
Оприлюднено | 28.05.2019 |
Номер документу | 81978697 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні