ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24 вересня 2019 рокуЛьвів№ 857/7142/19
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого судді: Гудима Л.Я.,
суддів: Довгополова О.М., Пліша М.А.,
за участю секретаря судового засідання: Бедрій Х.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області на рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 22 травня 2019 року, головуючий суддя - Дерех Н.В., ухвалене о 15:24 год. у м. Тернополі, повний текст якого складено 27.05.2019 року, у справі за адміністративним позовом Комунального підприємства "Козова комунсервіс" Козівської селищної ради, Козівської селищної ради до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області про визнання протиправними та скасування постанов і приписів,-
В С Т А Н О В И В:
В січні 2019 року позивачі - Комунальне підприємство "Козова комунсервіс" Козівської селищної ради, Козівська селищна рада звернулися в суд з позовом до ГУ ДФС у Рівненській області, в якому просили визнати протиправною та скасувати постанову Управління державної архітектурно - будівельної інспекції у Тернопільській області від 02.01.2019 року №АЗ-02.01/1-40-1019-1.18/07-19 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою Комунальне підприємство "Козова комунсервіс" Козівської селищної ради визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого п. 6 ч. 2 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у сумі 96 050,00 грн.; визнати протиправною та скасувати постанову Управління державної архітектурно - будівельної інспекції у Тернопільській області від 02.01.2019 року №АЗ-02.01/2-40-1019-1.18/06-19 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою Козівську селищну раду визнано винною у вчиненні правопорушення, передбаченого п. 6 ч. 2 ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності" та накладено штраф у сумі 96 050,00 грн.; визнати протиправним та скасувати припис №С-27.12/1 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 27.12.2018 року; визнати протиправним та скасувати припис №С-27.12/2 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 27.12.2018 року.
В обґрунтування своїх позовних вимог посилалися на те, що інформація про особу, яка здійснює авторський нагляд була відома відповідачеві до проведення заходу державного нагляду, а саме на стадії перевірки документів, що подані позивачами для отримання дозволу на проведення будівельних робіт.
При цьому, жодних порушень та зауважень до поданих документів у відповідача не було, тому ним прийняте відповідне рішення про видачу дозволу на виконання будівельних робіт від 30.10.2018 року №ТП 112183030510. На думку сторони позивачів, не може бути покладена відповідальність на позивачів за те, що відповідачем не було належним чином перевірено документи подані для отримання дозволу на виконання будівельних робіт.
Рішенням Тернопільського окружного адміністративного суду від 22 травня 2019 року адміністративний позов задоволено; визнано протиправною та скасовано постанову Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області від 02.01.2019 року №АЗ-02.01/1-40-1019-1.18/07-19; визнано протиправною та скасовано постанову Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області від 02.01.2019 року №АЗ-02.01/2-40-1019-1.18/06-19; визнано протиправним та скасовано припис Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області від 27.12.2018 року №С-27.12/1; визнано протиправним та скасовано припис Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області від 27.12.2018 року №С-27.12/2.
Не погоджуючись з вищезазначеним рішенням суду першої інстанції, Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області оскаржило в його в апеляційному порядку, яке, покликаючись на неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, порушення судом норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить суд апеляційної інстанції скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою в задоволенні адміністративного позову відмовити.
Свою апеляційну скаргу обґрунтовує тим, що при винесенні оскаржених постанов та приписів відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Апелянтом подано заяву про перенесення розгляду справи, у зв`язку з участю представника в розгляді іншої справи, яка призначена на 24.09.2019 року о 11:30 год.
Однак подана заява судом не береться до уваги, оскільки заявником на її підтвердження не долучено жодного доказу, крім цього апелянтом не підтверджено неможливості забезпечити в судове засідання іншого представника, оскільки такий є суб`єктом владних повноважень.
Відповідно до ч. 4 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється, у зв`язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів дійшла переконання, що подана апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступних підстав.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, на підставі звернення ТОВ "Юнібуд Енерго Сервіс" від 13.12.2018 року видано наказ Управління Державної архітектурно-будівельної Інспекції у Тернопільській області від 17.12.2018 року №29-П "Про проведення позапланової перевірки" та направлення для проведення планового (позапланового) заходу від 17.12.2018 року №Я-17.12/2.
У строк з 17.12.2018 року по 29.12.2018 року проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об`єкті Реконструкція очисних споруд каналізації за адресою: вул. І.Франка, смт.Козова, Козівський район, Тернопільська область.
За результатами проведення зазначеної перевірки головним інспектором будівельного нагляду Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області складено Акт №ТЮ-27.12/1 від 17.12.2018 року, яким виявлено наступне порушення: встановлено, що Козівська селищна рада, голова Адамів Я.Б . , не забезпечила здійснення авторського нагляду на об`єкті "Реконструкція очисних споруд каналізації" за адресою: вул.І.Франка, смт.Козова, Козівський район, Тернопільська область автором проекту (проектувальником). Проектна документація на даний об`єкт розроблена ТОВ "Юнібуд Енерго Сервіс" під керівництвом головного інженера проекту ОСОБА_2 , однак замовником КП "Козова Комунсервіс" Козівської селищної ради представлено наказ № 3 від 08.10.2018 року КП "Козова Комунсервіс" Козівської селищної ради, яке не являється проектувальником, про призначення відповідальним за проведення авторського нагляду на вищезазначеному об`єкті провідного інженера-проектувальника ОСОБА_3 , який проектувальником ТОВ "Юнібуд Енерго Сервіс" до розроблення проектної документації та здійснення авторського нагляду не залучався.
Згідно припису №С-27.12./1 Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 27.12.2018 року, яким вимагалось від Козівської селищної ради до 14.01.2019 року усунути порушення вимог чинного законодавства у сфері містобудівної діяльності шляхом забезпечення здійснення авторського нагляду розробником проектної документації (проектувальником).
Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області винесено Постанову від 02.01.2019 року №АЗ-02.01/2-40-10-1.18/06-19 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, передбаченого пунктом 6 частини другої ст. 2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності", якою на Козівську селищну раду накладено штраф у сумі 96 050 грн. 00 коп.
Також Управлінням на підставі звернення TOB "Юнібуд Енерго Сервіс" від 13.12.2018 №1514-01 до Державної архітектурно-будівельної інспекції України видано наказ від 17.12.2018 року № 30-П про проведення позапланової перевірки на об`єкті будівництва "Реконструкція очисних споруд каналізації за адресою: вул. І.Франка, смт. Козова, Козівський район, Тернопільська область".
На підставі вищезазначеного наказу та звернення, видано направлення для проведення планового (позапланового) заходу від 17.12.2018 № Я-17.12/1.
У строк з 17.12.2018 року по 29.12.2018 року проведено позапланову перевірку дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об`єкті "Реконструкція очисних споруд каналізації за адресою вул. І.Франка, смт. Козова, Козівський район, Тернопільська область".
За результатами проведеної позапланової перевірки головним інспектором будівельного нагляду Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області складено Акт №-ТЮ-27.12/2 від 17.12.2018 року яким виявлено наступне порушення: встановлено, що Комунальне підприємство "Козова Комунсервіс" Козівської селищної ради, директор ОСОБА_4 не забезпечило здійснення авторського нагляду на об`єкті "Реконструкція очисних споруд каналізації" за адресою: вул. І.Франка, смт. Козова, Козівський район, Тернопільська область автором проекту (проектувальником). Проектна документація на даний об`єкт розроблена ТОВ "Юнібуд Енерго Сервіс" під керівництвом головного інженера проекту ОСОБА_2 , однак замовником КП "Козова Комунсервіс" Козівської селищної ради представлено наказ №3 від 08.10.2018 року КП "Козова Комунсервіс" Козівської селищної ради, яке не являється проектувальником, про призначення відповідальним за проведення авторського нагляду на вищезазначеному об`єкті провідного інженера-проектувальника ОСОБА_3 , який проектувальником ТОВ "Юнібуд Енерго Сервіс" до розроблення проектної документації та здійснення авторського нагляду не залучався.
Даний Акт складено уповноваженої особою відповідача із застереженням про відмову від підпису його директором Комунального підприємства "Козова Комунсервіс" Козівської селищної ради.
Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області винесено Припис №С-27.12./2 про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 27.12.2018 року, яким вимагалось від Комунального підприємства "Козова Комунсервіс" Козівської селищної ради до 14.01.2019 року усунути порушення вимог чинного законодавства у сфері містобудівної діяльності шляхом забезпечення здійснення авторського нагляду розробником проектної документації (проектувальником).
В подальшому, Управлінням Державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області винесено Постанову від 02.01.2019 року №АЗ-02.01/1-40-10-1.18/07-19 про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, передбаченого пунктом 6 частини другої ст.2 Закону України "Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності", якою на Комунальне підприємство "Козова Комунсервіс" Козівської селищної ради накладено штраф у сумі 96050 грн. 00 коп.
Задовольняючи адміністративний позов, суд першої інстанції виходив з того, що інформація про особу, яка здійснює авторський нагляд була відома відповідачеві до проведення заходу державного нагляду. При цьому, позивачам був наданий відповідний дозвіл на виконання будівельних робіт із зазначенням, що авторський нагляд здійснює ОСОБА_3 , відтак відповідачем протиправно винесені оскаржені приписи та постанови.
Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, вважає їх вірними та такими, що відповідають нормам матеріального та процесуального права, а також фактичним обставинам справи з огляду на наступне.
Згідно із ст. 11 Закону України "Про архітектурну діяльність" авторський нагляд здійснюється архітектором - автором проекту об`єкта архітектури, іншими розробниками затвердженого проекту або уповноваженими ними особами. Авторський нагляд здійснюється відповідно до законодавства та договору із замовником.
Відповідно до п. 2 Порядку здійснення авторського нагляду під час будівництва об`єкта архітектури, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2007 року № 903 авторський нагляд здійснюється архітектором - автором проекту об`єкта архітектури, іншими розробниками затвердженого проекту або уповноваженими особами (далі - генеральний проектувальник) відповідно до законодавства та договору із замовником (забудовником) протягом усього періоду будівництва і передбачає контроль за відповідністю будівельно-монтажних робіт проекту.
Так, відповідно до статті 37 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності (далі - Закон) право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля", підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт.
Згідно із ч. 3 цієї статті для отримання дозволу подається заява, до якої додаються: 1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію; 2) копія розпорядчого документа щодо комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду у разі здійснення комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності (замість копії документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою); 3) проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку; 4) копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду, або згода його власника, засвідчена у встановленому законодавством порядку, на проведення будівельних робіт у разі здійснення реконструкції, реставрації чи капітального ремонту; 5) копії документів про призначення осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд; 6) інформація про ліцензію, що дає право на виконання будівельних робіт, та кваліфікаційні сертифікати; 7) результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".
Підставою для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт є: 1) неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу такого дозволу; 2) невідповідність поданих документів вимогам законодавства; 3) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах; 4) результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".
Нормами чинного законодавства передбачено повноваження органів архітектурно-будівельного контролю щодо видачі дозволу на виконання будівельних робіт, а також відмову в його видачі, за умови наявності підстав, передбачених чинним законодавством.
Однак, при вирішення питання щодо видачі дозволу на виконання будівельних робіт орган, що його видає, повинен переконатись чи відсутні підстави для відмови у видачі такого дозволу.
Матеріалами справи підтверджено, що 08.10.2018 року між Комунальним підприємством "Козова Комунсервіс" Козівської селищної ради та ФОП ОСОБА_3 укладено Договір №2 на здійснення авторського нагляду.
Додатком до вказаного Договору є Наказ Комунального підприємства "Козова Комунсервіс" №2 щодо призначення відповідальним за проведення авторського нагляду за будівництвом об`єкту "Реконструкція очисних споруд каналізації по вул.І.Франка у селищі Козова Козівського району Тернопільської області" провідного інженера - проектувальника ОСОБА_3
30.10.2018 року замовникам Козівській селищній раді, Комунальному підприємству Козова Комунсервіс", Генеральному підряднику - Державне підприємство "Спеціалізоване будівельне управління" Служби безпеки України видано дозвіл на виконання будівельних робіт №ТП112183030510 на реконструкцію очисних споруд каналізації, Тернопільська область, Козівський район, смт. Козова, вул. І.Франка.
У зазначеному дозволі зазначено, що адвокатський нагляд здійснює ОСОБА_3 (а.с. 99 зворот).
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 34 Закону дозвіл на виконання будівельних робіт, є чинним до завершення будівництва.
Відтак, в ході розгляду даної справи відповідачем не доведено факту незабезпечення замовниками здійснення авторського нагляду, що передбачено п. 6 ч. 2 ст. 2 Закону України Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності , через що оскаржені постанови та приписи є протиправними та підлягають скасуванню.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
З огляду на наведене, суд першої інстанції правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, а тому підстав для скасування рішення колегія суддів не знаходить і вважає, що апеляційну скаргу на нього слід залишити без задоволення.
Керуючись ст.ст. 243, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325 КАС України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Тернопільській області залишити без задоволення, а рішення Тернопільського окружного адміністративного суду від 22 травня 2019 року у справі №500/220/19 - без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, але може бути оскаржена в касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції протягом тридцяти днів з дня її проголошення, а у разі складення постанови в повному обсязі відповідно до ст. 243 КАС України - з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя Л. Я. Гудим судді О. М. Довгополов М. А. Пліш
Повний текст постанови складено 27.09.2019 року.
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.09.2019 |
Оприлюднено | 29.09.2019 |
Номер документу | 84567216 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гудим Любомир Ярославович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Дерех Надія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні