ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
04 квітня 2019 року м. Дніпросправа № 808/2405/18
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді Чабаненко С.В.,
суддів: Чумака С.Ю., Юрко І.В.,
за участю секретаря судового засідання Сколишева О.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 19.09.2018 р. в адміністративній справі №808/2405/18 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СТРОЙ-МАШ-ТОРГ" до Головного управління ДФС у Запорізькій області в особі Комісії, яка приймає рішення реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю СТРОЙ-МАШ-ТОРГ звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Запорізькій області в особі Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - відповідач), в якому просив:
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12.04.2018 № 644470/38143613;
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12.04.2018 № 644472/38143613;
- зобов`язати Комісію, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийняти рішення про реєстрацію податкової накладної від 20.03.2018 № 31 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- зобов`язати Комісію, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийняти рішення про реєстрацію податкової накладної від 30.03.2018 № 35 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 19 вересня 2018 року адміністративний позов задоволено. Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12.04.2018 № 644470/38143613. Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 12.04.2018 № 644472/38143613. Зобов`язано Комісію, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166; код ЄДРПОУ 39396146) прийняти рішення про реєстрацію податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю СТРОЙ-МАШ-ТОРГ (71101, Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Кабельників, 138-А; код ЄДРПОУ 38143613) від 20.03.2018 № 31 в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зобов`язано Комісію, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166; код ЄДРПОУ 39396146) прийняти рішення про реєстрацію податкової накладної Товариства з обмеженою відповідальністю СТРОЙ-МАШ-ТОРГ (71101, Запорізька область, м. Бердянськ, вул. Кабельників, 138-А; код ЄДРПОУ 38143613) від 30.03.2018 № 35 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, ГУ ДФС у Запорізькій області подало апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на не врахування судом всіх обставин справи, незаконність та необґрунтованість рішення суду першої інстанції, просить оскаржуване рішення скасувати та прийняти нове, яким в задоволені позову відмовити в повному обсязі.
В судовому засіданні представник відповідача за довіреністю (Жовтоножко Д.Ф.) підтримав доводи апеляційної скарги та просив її задовольнити. Представник позивача за ордером (Железняк О.В.) в судовому засіданні заперечував проти доводів апеляційної скарги.
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено письмовими доказами, наявними в матеріалах справи, ТОВ СТРОЙ-МАШ-ТОРГ (код ЄДРПОУ 38143613) зареєстроване в якості юридичної особи та перебуває на податковому обліку в Бердянській об`єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області. З 13.06.2012 року позивач зареєстрований платником податку на додану вартість, що підтверджується Свідоцтвом про реєстрацію платника податку на додану вартість №200112065.
22.08.2017 між ТОВ ЛАЙТВУД (Постачальник) та ТОВ СТРОЙ-МАШ-ТОРГ (Покупець) укладено договір поставки нафтопродуктів №32/0817, відповідно до якого Постачальник зобов`язується поставити за власний кошт продукти нафто перероблення (далі - Товар ) по найменуванню, у кількості та в терміни відповідно до умов цього Договору, окремими узгодженими партіями у відповідності до заявок Покупця, а Покупець зобов`язується прийняти та оплатити поставлений Товар в установленому цим Договором порядку та розмірі. Найменування, асортимент, кількість і ціна Товару узгоджені сторонами в специфікаціях до даного Договору, що є його невід`ємною частиною (п. 1.1, п. 1.2 Договору). Поставка Товару здійснюється шляхом його доставки спеціалізованим автомобільним транспортом Постачальника в термін, зазначений у специфікації, на адресу Покупця (або Вантажоотримувача), зазначену в заявці Покупця (п. 3.1 Договору). Розрахунки за цим Договором здійснюються в національній валюті України у наступному порядку: 100% оплата по факту поставки Товару (п. 6.2 Договору). 26.09.2017 між тими самими сторонами укладено специфікацію №4, відповідно до якої Постачальник зобов`язується поставити дизельне паливо обсягом 21 000 л. на загальну суму 409 500,00 грн. (в т.ч. ПДВ 68 250,00 грн.). Пунктом 5 встановлено, що поставка здійснюється на умовах СРТ (згідно Incoterms 2010) з доставкою за адресою, вказаною Покупцем у заявках. Якість Товару підтверджено Сертифікатом відповідності (а.с. 33), зареєстрованим в Реєстрі Системи за №UA1.145.0003693-17.
28.09.2017 року Постачальником виписано видаткову накладну №843 на поставку палива дизельного ДТ-Л-К5 сорт С, кількістю 20 512,82 л., на загальну суму 400 000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 66 666,67 грн.).
Оплата Товару підтверджується Звітом про дебетові операції за рахунком ТОВ СТРОЙ-МАШ-ТОРГ з 28.09.2017 по 31.10.2017, відповідно до якого 06.10.2018 здійснено оплату на рахунок ТОВ ЛАЙТВУД у розмірі 125 800, 00 грн. (у т.ч. ПДВ 20 966,67 грн.), 09.10.2018 - 257 000,00 грн. (у т.ч. ПДВ 42 833,33 грн.), 18.10.2017 - 40 000,00 грн. (у т.ч. ПДВ 6 666,67 грн.).
В подальшому дизельне пальне, придбане у ТОВ ЛАЙТВУД , реалізоване позивачем за наступними договорами поставки:
1) від 20.02.2017 №13/0217, укладеного між позивачем (Постачальник) та ТОВ ВК БУДВОДОКАНАЛ (Покупець), невід`ємною частиною якого є Специфікація від 15.03.2018 №10. За умовами специфікації Постачальник зобов`язується поставити паливо дизельне у березні 2018 року, обсягом 8 000 л., на загальну суму 192 000,00 грн. (в т.ч. ПДВ 32 000,00 грн.). Відповідно до п. 4 специфікації поставка здійснюється на умовах - СРТ (згідно Incoterms 2010) з доставкою за заявкою. 19.03.2018 Покупцем сформовано заявку №217 на відвантаження дизельного палива. 20.03.2018 позивачем виписано видаткову накладну №26 на відпуск ТОВ ВК БУДВОДОКАНАЛ Товару у кількості 7 840 л, на загальну суму 188 160,00 грн. (в т.ч. ПДВ 31 360 грн.), який перевезено на адресу Покупця відповідно до товарно-транспортної накладної від 20.03.2018 №26 та отримано його уповноваженою особою за довіреністю від 16.03.2018 №36. За результатами даної господарської операції позивачем виписано податкову накладну від 20.03.2018 №31 на загальну суму 188 160,00 грн. (в т.ч. ПДВ 31 360 грн.).
30.03.2018 позивач подав фіскальному органу засобами електронного зв`язку вказану податкову накладну на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відповідно до отриманої того ж дня квитанції документ прийнято, проте реєстрацію зупинено у зв`язку з наступним: відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК від 20.03.2018 № 31 зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних .
Повідомленням від 06.04.2018 №5 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено позивачем направлено пояснення та документи на адресу податкового органу.
Рішенням Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 12.04.2018 №64470/38143613 відмовлено у реєстрації податкової накладної від 20.03.2018 №31 з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних;
2) від 06.12.2016 №59/2/1216, укладеного між позивачем (Постачальник) та ОСОБА_2 (Покупець), невід`ємною частиною якого є Специфікація від 28.03.2018 №06. За умовами специфікації Постачальник зобов`язується поставити паливо дизельне, обсягом 8 000 л., на загальну суму 195 840,00 грн. (в т.ч. ПДВ 32 640,00 грн.). Відповідно до п. 4 специфікації поставка здійснюється на умовах - СРТ (згідно Incoterms 2010). 30.03.2018 позивачем виписано видаткову накладну №27 на відпуск ОСОБА_2 . Товару у кількості 6 100 л, на загальну суму 149 328,00 грн. (в т.ч. ПДВ 24 888 грн.), який перевезено на адресу Покупця відповідно до товарно-транспортної накладної від 30.03.2018 №27. Оплата за товар підтверджується платіжним дорученням від 30.03.2018 №87. За результатами даної господарської операції позивачем виписано податкову накладну від 30.03.2018 №35 на загальну суму 149 328,00 грн. (в т.ч. ПДВ 24 888 грн.).
30.03.2018 позивач подав фіскальному органу засобами електронного зв`язку вказану податкову накладну на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відповідно до отриманої того ж дня квитанції документ прийнято, проте реєстрацію зупинено у зв`язку з наступним: відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК від 30.03.2018 № 35 зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних .
Повідомленням від 05.04.2018 №9 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено позивачем направлено пояснення та документи на адресу податкового органу.
Рішенням Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 12.04.2018 №64472/38143613 відмовлено у реєстрації податкової накладної від 20.03.2018 №31 з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційних описів), у тому числі рахунків-фактур/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
Задовольняючи позов, суд першої інстанції дійшов висновку щодо протиправності рішення та дій відповідача стосовно відмови позивачу у реєстрації податкових накладних та необхідності зобов`язання відповідача прийняти рішення про реєстрацію податкових накладних.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Приписами п.201.1 ст.201 ПК України передбачено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно до п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пп.201.16.1-201.16.3 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;
б) визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування;
в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Наказом Міністерства фінансів України від 13.06.17р. №567 затверджено Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до п.6. зазначеного Критерію моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 рази більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу постачання такого товару/послуг, зазначеного у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України та/або ввезення на митну територію України відповідного товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, та митних деклараціях, і переважання в такому залишку товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, більше 75 % загального такого залишку та відсутність товару/послуги, зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).
Крім того, вищенаведеним наказом також затверджений Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до п.1 Вичерпного переліку документів, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 р. № 567:
- для критерію, зазначеного у пп.1 п.6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;
- для критерію, зазначеного в пп.2 п.6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/при дбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
При цьому з вищенаведених норм вбачається, що надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
У відповідності до підпункту 201.16.1 п.201.16 ст. 201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податків протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій ПН/РК. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику ( підпункт 201.16.3 п.201.16 ст.201 ПК України).
Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію ПН/РК в ЄРПН; відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
На виконання вимог підпункту 201.16.1 п.201.16 ст. 201 ПК України Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 29.03.2017 року №190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації", яка була чинною на момент виникнення спірних правовідносин.
Цією постановою встановлено, що комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній / розрахунку коригування.
Підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування.
З огляду на вказані норми права, суд першої інстанції правильно вказав на те, що у разі прийняття рішення контролюючим органом про відмову у реєстрації у ЄРПН ПН/РК у відповідному рішенні має бути зазначено чіткі підстави для прийняття рішення про відмову а також, які саме документи складені з порушенням вимог законодавства, та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію у ЄРПН ПН/РК.
Оскільки, зупиняючи реєстрацію податкової накладної відповідач не визначив конкретний вид критеріїв оцінки ступеня ризиків, визначених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.17 року № 567, позивач був позбавлений законодавчо передбаченої можливості підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної.
Крім того, оскаржуване рішення ДФС України відповідні підстави для його прийняття не містить, що також підтверджує його необґрунтованість.
Доводи відповідача щодо неналежного способу захисту у питанні щодо зобов`язання Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийняти рішення про реєстрацію податкової накладної від 20.03.2018 № 31 та податкової накладної від 30.03.2018 № 35 в Єдиному реєстрі податкових накладних, колегія суддів розцінює критично з огляду на наступне.
Так, п.19 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 року № 117 (Порядок №117) передбачено, що Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).
При цьому п. 20 Положення № 117 передбачено, що зазначені комісії приймають рішення про:
- реєстрацію податкової накладної/ розрахунку корегування в Реєстрі;
- відмову у реєстрації податкової накладної/ розрахунку корегування в Реєстрі.
Отже, з вищевикладеного вбачається, що відповідач в даному випадку є комісією регіонального рівня в розумінні п. 19 Порядку № 117, а тому відповідно до п.20 Порядку № 117 наділений повноваженнями прийняти рішення щодо реєстрації податкових накладних.
Враховуючи викладене, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи та постанова прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстави для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови суду відсутні.
Згідно частини статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 243, 315, 316, 321, 322, 327, 329 КАС України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області - залишити без задоволення.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 19.09.2018 р. в адміністративній справі №808/2405/18 - залишити без змін.
Постанова Третього апеляційного адміністративного суду набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена протягом тридцяти днів до Верховного Суду, відповідно до ст.ст. 328 - 329 КАС України.
Головуючий - суддя С.В. Чабаненко
суддя С.Ю. Чумак
суддя І.В. Юрко
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.04.2019 |
Оприлюднено | 28.05.2019 |
Номер документу | 81981004 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні