ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29000,
м. Хмельницький, Майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
"19"
липня 2007 р.
Справа №12/424-НА
за
позовом Приватного підприємця ОСОБА_1 м.
Старокостянтинів
до
Виконавчого комітету Старокостянтинівської міської ради м. Старокостянтинів
про
визнання протиправним та скасування рішення Виконавчого комітету
Старокостянтинівської міської ради від ІНФОРМАЦІЯ_2р. НОМЕР_1 п.22 та
зобов'язання надати дозвіл на розміщення об'єкту торгівлі
Суддя Шпак В.О. Секретар судового засідання
Стельмах Д.В.
Представники сторін
Від позивача:
ОСОБА_2 -за дорученням від ІНФОРМАЦІЯ_1р.
Від
відповідача : Куц Г.Й. -за довіреністю від 10.07.2007р.
Мініх І.М. -
за довіреністю від 10.07.2007р.
Суть спору:
Позивач
просить суд визнати протиправним та скасувати рішення виконавчого комітету
Старокостянтинівської міської ради від ІНФОРМАЦІЯ_2р. НОМЕР_1 п.22 та
зобов'язати відповідача надати дозвіл на розміщення об'єкту торгівлі.
Відповідач
проти позову заперечив. Зазначив, що рішенням виконавчого комітету
Старокостянтинівської міської ради від ІНФОРМАЦІЯ_2 року НОМЕР_1 «Про надання
дозволу на розміщення та експлуатацію об'єктів торгівлі, громадського
харчування сфери послуг та побуту»приватному підприємцю ОСОБА_1 було відмовлено
в наданні дозволу на розміщення та експлуатацію об'єкту торгівельної діяльності
по АДРЕСА_1. Надання дозволу на розміщення та експлуатацію об'єктів торгівлі,
громадського харчування, сфери послуг та побуту здійснюється відповідно до
Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності». Так,
відповідно до ст. 1 вказаного Закону, документ дозвільного характеру - дозвіл,
висновок, свідоцтво, тощо, який дає суб'єкту господарювання право на
провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності. Місцеві
дозвільні органи - міські ради та їх виконавчі органи, уповноважені видавати
документи дозвільного характеру. Перелік документів, необхідних для отримання
дозволів на розміщення та експлуатацію об'єкта торгівлі визначені рішенням
Старокостянтинівської міської ради НОМЕР_2 від ІНФОРМАЦІЯ_3 року. В п.2 Додатку
рішення ради передбачений перелік документів необхідних для надання дозволу на
розміщення та експлуатацію об'єкту торгівлі. Так, Позивачем при поданні заяви
до виконавчого комітету не було подано: 1. копія дозволу на розміщення малої
архітектурної форми (МАФ), 2. асортиментний перелік товарів погоджений СЕС (для
торгівлі продуктовими товарами), 3.дозвіл, наданий державним пожежним наглядом,
4. копія договору оренди земельної ділянки. Відсутність хоча б одного документу
є підставою для відмови у надані дозвільного документу. Також слід зазначити,
що Позивач в позовній заяві посилається на договір оренди торгового місця
НОМЕР_3 від ІНФОРМАЦІЯ_4 року як на підставу для надання дозволу для розміщення
об'єкту торгівлі, що укладений з власником земельної ділянки та власником
торгового місця ПП ОСОБА_3. На підставі вказаного договору, на думку позивача,
у нього виникло право на отримання дозволу на розміщення об'єкту торгівлі, що
не відповідає дійсності. Так, зі змісту вищевказаного договору оренди торгового
місця вбачається, що в оренду передається земельна ділянка, як торгове місце,
що підтверджується п.1.1 договору оренди торгового місця, де прописано, що
Орендодавець на підставі державного акту на право власності на землю НОМЕР_4
від ІНФОРМАЦІЯ_5 року надає, а Орендар приймає в тимчасове платне користування
торгове місце АДРЕСА_1 загальною площею 12кв.м. Отже, зі змісту договору, а
також з фактичних обставин, випливає, що між сторонами укладено договір оренди
земельної ділянки. Відповідно до ст. 4 Закону України «Про оренду»,
орендодавцями земельної ділянки можуть бути фізичні чи юридичні особи, у
власності яких перебувають земельні ділянки. Так як зазначений договір не
відповідає вимогам Закону України
«Про оренду землі»(не
дотримані основні умови договору, не зареєстровано в установленому порядку)
тому він (договір) не може братись до уваги як документ, що дає право на
отримання дозволу на розміщення об'єкту торгівлі. Щодо дозволу від ІНФОРМАЦІЯ_6
року на розміщення об'єкту торгівлі, копія якого подана разом з позовною
заявоюОСОБА_4., то варто зазначити, що даний дозвіл виданий іншому приватному
підприємству для розміщення торгового центру «Планета»і не поширюється на
торгівельну діяльність позивача, яка здійснюється за його межами (на прилеглій
до торгового центру земельній ділянці). Внаслідок здійснення незаконної
торгівельної діяльності позивачем та іншими підприємцями, утворилась стихійна
торгівля. Території, на якій здійснюється торгівля, не надано статусу ринку.
Рішенням виконавчого комітету НОМЕР_5 від ІНФОРМАЦІЯ_7року зобов'язано ПП
ОСОБА_3. припинити стихійну торгівлю по вул. АДРЕСА_1.
Розглядом
матеріалів справи встановлено наступне.
ІНФОРМАЦІЯ_5р.
Старокостянтинівською міською радою виданоОСОБА_3державний акт на право
власності на землю, а саме, земельну ділянку несільськогосподарського
призначення площею 0,12805га, яка знаходиться на території АДРЕСА_1 для ведення
підприємницької діяльності.
ІНФОРМАЦІЯ_4р.
між Приватним підприємцем ОСОБА_3 (орендодавець) та ОСОБА_1 (орендар) укладено
договір НОМЕР_3 оренди торгового місця, відповідно до якого орендодавець на
підставі державного акту на право власності на землю НОМЕР_4від ІНФОРМАЦІЯ_5р.
налає, а орендар приймає в тимчасове платне користування торгове місце за
адресою АДРЕСА_1 загальною площею 12кв.м.
Рішенням
виконавчого комітету Старокостянтинівської міської Ради від ІНФОРМАЦІЯ_2р.
НОМЕР_1 п.22 відмовлено приватному підприємцю ОСОБА_1 в наданні дозволу на
розміщення та експлуатацію об'єкту торгівельної діяльності по АДРЕСА_1 у
зв'язку з тим, що здійснення торгівельної діяльності у невизначених місцях
заборонено.
Відповідно
до ст.1, ст.4 Закону України „Про дозвільну систему у сфері господарської
діяльності” дозвільні органи - органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові
особи, а також підприємства, установи, організації, уповноважені відповідно до
закону видавати документи дозвільного характеру. Порядок видачі документів
дозвільного характеру центральними органами
виконавчої влади установлюється Кабінетом Міністрів України за поданням
відповідного дозвільного органу, погодженим з уповноваженим органом.
Статтею
30 Закону України „Про місцеве самоврядування” встановлено, що до відання
виконавчих органів сільських, селищних,
міських рад належать: організація місцевих ринків, ярмарків,
сприяння розвитку всіх форм торгівлі.
Як
вбачається з матеріалів справи, торгове місце за адресою АДРЕСА_1 загальною
площею 12кв.м. знаходиться в оренді ОСОБА_1 згідно договору оренди НОМЕР_3 від
ІНФОРМАЦІЯ_4р.
Приймаючи
до уваги, що дозвіл на розміщення об'єкта торгівлі видається органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, їх
посадовими особами, а також підприємствами, установами, організаціями,
уповноваженими відповідно до закону видавати документи дозвільного характеру, а
також і те, що чинним законодавством в даному випадку не обмежено надання
відповідного дозволу, відповідач відмовляючи у наданні дозволу з тих підстав,
що місце для здійснення торгівельної діяльності є забороненим, порушив вимоги
чинного законодавства.
Виходячи
із вищенаведеного, позов Приватного підприємця ОСОБА_1 м. Старокостянтинів до
Виконавчого комітету Старокостянтинівської міської Ради м. Старокостянтинів
про визнання протиправним та скасування рішення виконавчого комітету
Старокостянтинівської міської ради від ІНФОРМАЦІЯ_2р. НОМЕР_1 п.22 та
зобов'язання надати дозвіл на розміщення об'єкту торгівлі є обґрунтованим,
підтвердженим належними доказами та підлягає задоволенню.
Керуючись
ст.ст.6, 14, 71, 86, 94, 104, 158-163, 167, 254-257, п.п.3,6-7 Розділу 7
„Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства
України, СУД, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Приватного підприємця ОСОБА_1
м. Старокостянтинів до Виконавчого комітету Старокостянтинівської міської Ради
м. Старокостянтинів про визнання протиправним та скасування рішення виконавчого
комітету Старокостянтинівської міської ради від ІНФОРМАЦІЯ_2р. НОМЕР_1 п.22 та
зобов'язання надати дозвіл на розміщення об'єкту торгівлі задоволити.
Визнати протиправним та скасувати
рішення виконавчого комітету Старокостянтинівської міської Ради від
ІНФОРМАЦІЯ_2р. НОМЕР_1 п.22 „Про надання дозволу на розміщення та експлуатацію
об'єктів торгівлі, громадського харчування, сфери послуг та побуту”.
Зобов'язати
виконавчий комітет Старокостянтинівської міської ради м. Старокостянтинів
надати дозвіл на розміщення об'єкту торгівлі Приватному підприємцю ОСОБА_1 м.
Старокостянтинів.
Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та
інші особи, які беруть участь у справі
мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково.
Заява про апеляційне оскарження
подається протягом 10 днів дня
проголошення, апеляційна скарга
подається протягом 20 днів після
подання заяви по апеляційне оскарження. Подаються до апеляційного суду через суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАСУ Постанова , якщо інше не встановлено
КАСУ набирає законної сили після
закінчення строку подання заяви
про апеляційне оскарження , якщо
таку заяву не було подано. Якщо було
подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у
строк, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після
закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо
його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду
справи.
Суддя
В.О. Шпак
Віддрук. 3 прим. :
1 - до справи,
2 - позивачу,
3 - відповідачу.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2007 |
Оприлюднено | 28.08.2007 |
Номер документу | 819822 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Шпак В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні