Рішення
від 16.05.2019 по справі 120/849/19-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Вінниця

16 травня 2019 р. Справа № 120/849/19-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Крапівницької Н.Л.,

секретаря судового засідання: Гродської

за участю представників сторін:

представника позивачів: ОСОБА_1

представників відповідача: Хомрійчука В.М., Королюк О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Вінниці в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом:

ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11

до Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області

про визнання протиправними і скасування рішень та зобов`язання повторно розглянути заяви,

В С Т А Н О В И В:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулись ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 із позовом до Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області про визнання протиправними і скасування рішень та зобов`язання повторно розглянути заяви.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивачі зазначають, що звернулись до відповідача з клопотаннями про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок орієнтовною площею 2 гектари для ведення особистого селянського господарства. Однак, рішеннями 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018 року, позивачам відмовлено у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок орієнтовною площею 2 гектари для ведення особистого селянського господарства. Відмова мотивована тим, що вказані земельні ділянки, щодо яких було подано клопотання, являються частиною земельної ділянки за кадастровим номером НОМЕР_1 площею 19,6435га, яка передалась із земель державної власності в комунальну власність для створення громадських пасовищ, згідно Проекту землеустрою, щодо відведення земельних ділянок Конівської сільської ради . Не погоджуючись з такою відмовою відповідача, позивач звернувся до суду з вимогами:

Визнати протиправним та скасувати рішення 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018р. №174 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_5";

Визнати протиправним та скасувати рішення 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018р. №175 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_3".

Визнати протиправним та скасувати рішення 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018р. №176 Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_4 .

Визнати протиправним та скасувати рішення 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018р. №177 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_10".

Визнати протиправним та скасувати рішення 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018р. №178 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_9".

Визнати протиправним та скасувати рішення 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018р. №179 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_11".

Визнати протиправним та скасувати рішення 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018р. №180 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_2".

Визнати протиправним та скасувати рішення 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018р. №181 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_8".

Визнати протиправним та скасувати рішення 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018р. №182 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_6".

Визнати протиправним та скасувати рішення 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018р. №183 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_7".

Зобов`язати Конівську сільську раду Могилів-Подільського району Вінницькій області повторно розглянути заяви ОСОБА_5 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_10 , ОСОБА_9 , ОСОБА_11 , ОСОБА_2 , ОСОБА_8 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства на території Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області.

Ухвалою суду від 19.03.2019 року відкрито провадження у справі, розгляд справи вирішено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження в судовому засіданні з викликом сторін.

25.04.2019 року на адресу суду від представника відповідача надійшов відзив (заперечення) на позовну заяву, у якому він просить відмовити в задоволенні позову. В обґрунтування своєї позиції зазначає, що наказом Головного управління Держгеокадастру у Вінницькій області №2-15572/15-16-СГ від 12.11.2016 року затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок Конівській сільській раді Могилів-Подільського району Вінницької області та передано у в комунальну власність Конівській сільській раді Могилів-Подільського району Вінницької області земельні ділянки із земель державної власності сільськогосподарського призначення на території Конівській сільській раді Могилів-Подільського району загальною площею 97,9883 га пасовища, зокрема, 19,6435 га з кадастровим номером НОМЕР_1 для сінокосіння і випасання худоби (створення громадського пасовища без зміни цільового призначення) за актом приймання передачі. Відтак, оскільки дана земельна ділянка є сформованою, згідно з проектом землеустрою щодо відведення земельної ділянки має використовуватись для сінокосіння і випасання худоби, відноситься до земель загального користування, а тому задоволення клопотань позивачів про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства буде суперечити нормам Земельного кодексу України, оскільки, у даній ситуації, має місце невідповідність цільового призначення даної земельної ділянки ( вх. № 23000 ).

Представник відповідача 15.05.19 направив до суду заперечення (зміст і обґрунтування аналогічні відзиву).

На адресу суду 16.05.2019 року, від представника позивачів, надійшла відповідь на відзив (заперечення), в якій зазначено, що наказом Держкомзему № 548 від 23.07.2010 року затверджено Класифікацію видів цільового призначення земель (далі - Класифікатор). Код та цільове призначення земель застосовуються для забезпечення обліку земельних ділянок за видами цільового призначення у державному земельному кадастрі. Згідно даного Класифікатора землі для сінокосіння і випасання худоби (01.08) та для ведення особистого селянського господарства (01.03) відносяться до однієї категорії, а саме земель сільськогосподарського призначення (01, Секція А). Громадські пасовища (18.00, Секція К) згідно Класифікатора є землями загального користування.

В даному випадку земельна ділянка за рахунок якої позивачі просили відвести їм земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства має цільове призначення - для сінокосіння і випасання худоби і відноситься до земель сільськогосподарського призначення. Таким чином, зміна цільового призначення земельних ділянок не потребується, оскільки за основним цільовим призначенням землі для особистого селянського господарства та для сінокосіння і випасання худоби відносяться до однієї категорії земель - землі сільськогосподарського призначення, які передаються у власність та надаються у користування громадянам, зокрема, для ведення особистого селянського господарства, а сільськогосподарським підприємствам - для ведення товарного сільськогосподарського виробництва. Землі для сінокосіння і випасання худоби не є землями загального користування і не відносяться до громадських пасовищ, про що вказано в Класифікаторі. Позивачі звернувшись до відповідача дотримались передбачених вказаною нормою Земельного кодексу України (далі - ЗК України) вимог до клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення у власність.

Окрім того, зазначив, що Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок Конівської сільської ради з метою передачі земель сільськогосподарського призначення державної власності в комунальну власність на території Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області не являється у відповідності до положень Закону України Про землеустрій ні схемою землеустрою і техніко-економічним обґрунтуванням використання та охорони земель, ні проектом землеустрою щодо впорядкування території населеного пункту, тому підстави для відмови наведені в оскаржуваних рішеннях є необґрунтованими.

Отже, на думку позивача, у відповідача не було жодних підстав стверджувати про невідповідність місця розташування об`єкта схемі землеустрою із формування території сільської ради, а також обґрунтованих рішень організації раціонального використання та охорони земель, оскільки ці обставини в силу ч. 7 ст. 118 ЗК України не являються підставою для відмови у надання громадянину дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

В судове засідання представник позивачів позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити посилаючись на доводи зазначені у позовній заяві та відповіді на відзив.

Представник відповідача проти задоволення позовних вимог заперечив в повному обсязі, просив суд в їх задоволенні відмовити з підстав, що викладені у відзиві на позовну заяву та запереченні.

Заслухавши пояснення, дослідивши надані сторонами докази та матеріали справи суд встановив наступне.

Так у відповідності до норм Конституції України та ЗК України, а також Закону України Про статус ветеранів війни та гарантії їх соціального захисту позивачі вирішили скористатись своїм правом на безоплатну приватизацію земельних ділянок. Відповідно, звернулись до Конівської сільської ради Могилів - Подільського району Вінницької області із клопотаннями щодо надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, орієнтовною площею 2 га, для ведення особистого селянського господарства.

Рішеннями 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області позивачам відмовлено у наданні дозволу, оскільки земельні ділянки, щодо яких подано клопотання, являються частиною земельної ділянки за кадастровим номером НОМЕР_1 площею 19,6435 га. Вказана ділянка передалась із земель державної власності в комунальну власність для створення громадських пасовищ згідно Проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок Конівської сільської ради з метою передачі земель сільськогосподарського призначення державної власності в комунальну власність на території Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області .

Не погодившись з таким рішенням, позивачі звернулися до суду з даним адміністративним позовом.

Визначаючись щодо позовних вимог, суд виходить із наступного.

Стаття 14 Конституції України гарантує право власності на землю. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Законом, який регулює земельні відносини, є Земельний кодекс України від 25.10.2001 №2768-III, а також прийняті відповідно до Конституції України та цього Кодексу нормативно-правові акти.

Відповідно до п. б ч. 1 ст. 81 ЗК України громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі, зокрема, безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності.

За приписами ч. 1-3 ст. 116 ЗК України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян проводиться, зокрема, у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом (п. в) ч. 3 ст. 116 ЗК України).

Відповідно до частини першої статті 121 ЗК України, громадяни України мають право на безоплатну передачу земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.

Статтею 122 ЗК України визначено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Розпорядження землями територіальних громад, здійснення передачі земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу, підготовка висновків щодо вилучення (викупу) та надання земельних ділянок відповідно до цього Кодексу, а також вирішення інших питань у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить до повноважень сільських, селищних, міських рад (ст. 12 ЗК України).

Відповідно до п. п. 5, 8, 9 п. б ст. 33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 року № 280/97-ВР (далі - Закон №280/97-ВР), сільським, селищним, міським радам, делеговано повноваження, щодо вирішення земельних спорів у порядку, встановленому законом; підготовка висновків щодо надання або вилучення в установленому законом порядку земельних ділянок, що проводиться органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування; організація і здійснення землеустрою, погодження проектів землеустрою.

З урахуванням наведеного, ОСОБА_2, ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , які є громадянами України, мають право на набуття права власності на земельні ділянки для особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.

Підставою для набуття прав на земельну ділянку є відповідне рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Водночас, ухвалення рішення є результатом певної правової процедури, яка йому передує.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У контексті вимог цієї конституційної норми така процедура є способом дій відповідного органу державної влади або органу місцевого самоврядування.

Порядок безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами України визначено у ст. 118 ЗК України. Відповідно до положень частини 6 цієї статті Громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

У частині 7 статті 118 ЗК України зазначено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Системний аналіз наведених правових норм дає підстави дійти висновку, що ЗК України визначено вичерпний перелік підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки. При цьому, чинним законодавством не передбачено право суб`єкта владних повноважень відступати від положень статті 118 ЗК України.

Підставою для прийняття рішень 22 сесією 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018, яким позивачам відмовлено у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність, став той факт, що вказана земельна ділянка є сформованою, згідно з проектом землеустрою щодо відведення земельної ділянки та має використовуватись для сінокосіння і випасання худоби, відноситься до земель загального користування, а тому задоволення клопотань позивачів про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства - суперечить схемі землеустрою, що міститься у технічній документації із землеустрою щодо інвентаризації земель.

Однак, суд зауважує, що згідно витягу Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 23.04.2019 №3В-0511419082019, наданого на запит Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області, земельна ділянка з кадастровим номером НОМЕР_1 , відноситься до земель сільськогосподарського призначення, цільове призначення: 01.08 для сінокосіння і випасання худоби (а.с. 69).

В контексті наведеного, суд звертає увагу на Класифікацію видів цільового призначення земель, затверджену наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 року № 548, яка визначає поділ земель на окремі види цільового призначення земель, які характеризуються власним правовим режимом, екосистемними функціями, типами забудови, типами особливо цінних об`єктів.

В зазначеному Класифікаторі зазначено, що до видів земель сільськогосподарського призначення, зокрема належать землі: для ведення особистого селянського господарства код КВЦПЗ 01.03 та для сінокосіння і випасання худоби код КВЦПЗ 01.08.

Аналіз викладених норм законодавства свідчить про те, що земельні ділянки, призначені для надання громадянам України для ведення особистого селянського господарства та для сінокосіння і випасання худоби, є одним із видів використання з основним цільовим призначенням "землі сільськогосподарського призначення". При цьому, передача громадянам України вказаних земельних ділянок у межах цільового призначення для різних видів використання (для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства), здійснюється без зміни цільового призначення.

Так, частинами 1, 2 пункту "а" частини 3 статті 22 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) визначено, що землями сільськогосподарського призначення визнаються землі, надані для виробництва сільськогосподарської продукції, здійснення сільськогосподарської науково-дослідної та навчальної діяльності, розміщення відповідної виробничої інфраструктури, у тому числі інфраструктури оптових ринків сільськогосподарської продукції, або призначені для цих цілей.

До земель сільськогосподарського призначення належать: сільськогосподарські угіддя (рілля, багаторічні насадження, сіножаті, пасовища та перелоги); несільськогосподарські угіддя (господарські шляхи і прогони, полезахисні лісові смуги та інші захисні насадження, крім тих, що віднесені до земель лісогосподарського призначення, землі під господарськими будівлями і дворами, землі під інфраструктурою оптових ринків сільськогосподарської продукції, землі тимчасової консервації тощо). Землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування громадянам - для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва, фермерського господарства.

Пунктом "а" частини 3 статті 22 Земельного кодексу України встановлено, що землі сільськогосподарського призначення передаються у власність та надаються у користування громадянам - для ведення особистого селянського господарства, садівництва, городництва, сінокосіння та випасання худоби, ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Як видно із матеріалів справи, позивачі звернулись до Конівської сільської ради Могилів-Подільського Вінницької області з заявою про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення у власність земельних ділянок комунальної форми власності сільськогосподарського призначення, для ведення особистого селянського господарства.

Разом з цим, бажані земельні ділянки є частинами земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_1 , яка згідно витягу Державного земельного кадастру має цільове призначення "для сінокосіння і випасання худоби" (а.с. 69).

Оцінюючи оскаржувані рішення, суд керується нормами частини другої статті 2 КАС України, в силу якої, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Так, критерій прийняття рішень, вчинення (невчинення) дій на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України - за змістом випливає з принципу законності, що закріплений у частині другій статті 19 Конституції України: "Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України".

"На підставі" означає, що суб`єкт владних повноважень:

- має бути утворений у порядку, визначеному Конституцією та законами України;

- зобов`язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, визначених ним.

Критерій прийняття рішення, вчинення (не вчинення) дії обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення або вчинення дії - відображає принцип обґрунтованості рішення або дії. Він вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, висновки експертів тощо. Суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями, а не конкретними обставинами. Так, само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.

Встановлення невідповідності діяльності суб`єкта владних повноважень хоча б одному із зазначених критеріїв для оцінювання його рішень, дій та бездіяльності може бути підставою для задоволення адміністративного позову.

Крім цього, п. п. 1 п. 1 ст. 26 Закону №280/97-ВР передбачено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання затвердження регламенту відповідної ради.

Судом встановлено, що Рішенням Конівської сільської ради №3 від 09.11.2015 року, затверджено регламент Конівської сільської ради 7 скликання (а.с. 131 - 166). Відповідно до ст. 3 розділу 1 вказаного регламенту, сесія ради проводиться гласно із забезпеченням права кожного бути присутнім на них, крім випадків, передбачених законодавством. Порядок доступу до засідань визначається радою відповідно до закону та цього регламенту.

Відкритість та гласність роботи ради, її президії, постійних комісій може реалізовуватись шляхом публікації звіту пленарних засідань ради, публікації її рішень у газеті "Слово Придністров`я", на офіційному сайті ради та в інший визначений радою спосіб.

Однак, у порушення основних принципів діяльності ради, передбачених регламентом Конівської сільської ради, відповідачем не забезпечено право позивачів ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 бути присутніми на 23 сесії 7 скликання 20.12.2018 року, де вирішувалось питання надання їм дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок орієнтовною площею 2 гектари для ведення особистого селянського господарства, чим позбавлено можливості виступу для надання пояснень та/або заперечень.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що:

- рішення 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018р. №174 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_5";

- рішення 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018р. №175 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_3";

- рішення 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018р. №176 Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_4 ;

- рішення 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018р. №177 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_10";

- рішення 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018р. №178 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_9";

- рішення 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018р. №179 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_11";

- рішення 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018р. №180 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_2";

- рішення 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018р. №181 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_8";

- рішення 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018р. №182 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_6";

- рішення 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018р. №183 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_7", не ґрунтуються на нормах закону, є протиправними та, відповідно, підлягають скасуванню. А відтак, адміністративний позов підлягає задоволенню.

Згідно із статтею 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до частини 1статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з частинами 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (стаття 90 КАС України).

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності свого рішення та докази, надані позивачем, суд дійшов висновку, що адміністративний позов належить задовольнити.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд вказує, що відповідно до частини першої статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Враховуючи наведену норму, витрати понесені позивачем у даній справі зі сплати судового збору підлягають відшкодуванню за рахунок бюджетних асигнувань Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018р. №174 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_5".

Визнати протиправним та скасувати рішення 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018р. №175 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_3".

Визнати протиправним та скасувати рішення 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018р. №176 Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_4 .

Визнати протиправним та скасувати рішення 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018р. №177 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_10".

Визнати протиправним та скасувати рішення 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018р. №178 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_9".

Визнати протиправним та скасувати рішення 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018р. №179 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_11".

Визнати протиправним та скасувати рішення 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018р. №180 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_2".

Визнати протиправним та скасувати рішення 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018р. №181 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_8".

Визнати протиправним та скасувати рішення 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018р. №182 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_6".

Визнати протиправним та скасувати рішення 23 сесії 7 скликання Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області від 20.12.2018р. №183 "Про відмову у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою передачі у власність для ведення особистого селянського господарства ОСОБА_7".

Зобов`язати Конівську сільську раду Могилів-Подільського району Вінницькій області повторно розглянути заяви ОСОБА_5 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_10 , ОСОБА_9 , ОСОБА_11 , ОСОБА_2 , ОСОБА_8 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 про надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства на території Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області.

Стягнути на користь ОСОБА_3 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ) сплачений при зверненні до суду судовий збір у розмірі 1536,80 грн. (одна тисяча п`ятсот тридцять шість гривень 80 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області (вул. Леніна, 48, с. Конева, Могилів-Подільський район, Вінницька область, 24042, код ЄДРПОУ 04326661).

Стягнути на користь ОСОБА_4 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_3 ) сплачений при зверненні до суду судовий збір у розмірі 1536,80 грн. (одна тисяча п`ятсот тридцять шість гривень 80 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області (вул. Леніна, 48, с. Конева, Могилів-Подільський район, Вінницька область, 24042, код ЄДРПОУ 04326661).

Стягнути на користь ОСОБА_6 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_4 ) сплачений при зверненні до суду судовий збір у розмірі 1536,80 грн. (одна тисяча п`ятсот тридцять шість гривень, 80 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області (вул. Леніна, 48, с. Конева, Могилів-Подільський район, Вінницька область, 24042, код ЄДРПОУ 04326661).

Стягнути на користь ОСОБА_7 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_5 ) сплачений при зверненні до суду судовий збір у розмірі 1536,80 грн. (одна тисяча п`ятсот тридцять шість гривень, 80 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області (вул. Леніна, 48, с. Конева, Могилів-Подільський район, Вінницька область, 24042, код ЄДРПОУ 04326661).

Стягнути на користь ОСОБА_8 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_6 ) сплачений при зверненні до суду судовий збір у розмірі 1536,80 грн. (одна тисяча п`ятсот тридцять шість гривень, 80 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Конівської сільської ради Могилів-Подільського району Вінницької області (вул. Леніна, 48, с. Конева, Могилів-Подільський район, Вінницька область, 24042, код ЄДРПОУ 04326661).

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

позивач - ОСОБА_2 ( АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_7 )

позивач - ОСОБА_3 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 )

позивач - ОСОБА_4 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_3 )

позивач - ОСОБА_5 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_8 )

позивач - ОСОБА_6 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_4 )

позивач - ОСОБА_7 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_5 )

позивач - ОСОБА_8 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_6 )

позивач - ОСОБА_9 ( АДРЕСА_4 , РНОКПП НОМЕР_9 )

позивач - ОСОБА_10 ( АДРЕСА_4 , РНОКПП НОМЕР_10 )

позивач - ОСОБА_11 ( АДРЕСА_5 , РНОКПП НОМЕР_11 )

відповідач - Конівська сільська рада Могилів-Подільського району Вінницької області (вул. Леніна, 48, с. Конева, Могилів-Подільський район, Вінницька область, 24042, код ЄДРПОУ 04326661).

Суддя підпис Крапівницька Н. Л .

Копія вірна Суддя: Секретар:

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.05.2019
Оприлюднено29.05.2019
Номер документу82009131
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/849/19-а

Постанова від 09.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Постанова від 09.10.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 30.09.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 24.07.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 10.07.2019

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 19.04.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Рішення від 16.05.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 19.03.2019

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні