ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
27 травня 2019 року м. Київ № 0520/6831/18-а
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Чудак О.М., розглянувши адміністративну справу за позовом Державної екологічної інспекції у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідністю "Хлібний смак" про застосування заходів реагування,
встановив:
До Донецького окружного адміністративного суду звернулася Державна екологічна інспекція у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідністю "Хлібний смак" про застосування заходів реагування у вигляді тимчасової заборони експлуатації джерела викидів №0201 труба димова від печі ФТЛ-2-24 та котла №2 типу "Карнавалійський", джерел викидів №0202, №0203, №0204, дефлектора.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 14.08.2018 адміністративну справу №0540/6831/18-а передано Окружному адміністративному суду міста Києва на підставі пункту 2 частини першої статті 29 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України).
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 14 вересня 2018 року позовну заяву Державної екологічної інспекції у Донецькій області прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
19 жовтня 2018 року відділом документального обігу, контролю та забезпечення розгляду звернень громадян (канцелярією) суду зареєстровано відзив на позовну заяву Товариства з обмеженою відповідністю "Хлібний смак", до якого було долучено заяву із запереченнями проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження. Заява відповідача мотивована складністю предмета доказування та необхідністю проведення підготовчого засідання з метою повного для всебічного встановлення обставин справи.
На підставі розпорядження керівника апарату Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 травня 2019 року №617 та згідно з витягом з протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи №0520/6831/18-а між суддями Окружного адміністративного суду міста Києва для її розгляду й вирішення визначено суддю Чудак О.М.
Суд, розглянувши подану заяву із запереченнями проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, суд дійшов наступного висновку.
Відповідно до частин першої-другою статті 12 КАС України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.
Згідно з пунктом 10 частини шостої статті 12 КАС України для цілей цього Кодексу справами незначної складності є справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.
Водночас, частиною третьою статті 12 КАС України передбачено, що загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
Так, частиною четвертою цієї статті визначено, що виключно за правилами загального позовного провадження розглядаються справи у спорах: 1) щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом; 2) щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень, якщо позивачем також заявлено вимоги про відшкодування шкоди, заподіяної такими рішеннями, діями чи бездіяльністю, у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; 3) про примусове відчуження земельної ділянки, інших об`єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності; 4) щодо оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що перевищує п`ятсот розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; 5) щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України "Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років".
Згідно з частинами другою, третьою статті 257 КАС України за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті, зміст якої відповідає змісту частини четвертої статті 12 КАС України.
При вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
За приписами статті 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" від 23 лютого 2006 року №3477-IV, суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Так, практика Європейського суду з прав людини з питань гарантій публічного характеру провадження у судових органах в контексті пункту 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, свідчить про те, що публічний розгляд справи може бути виправданим не у кожному випадку (рішення від 8 грудня 1983 року у справі "Axen v. Germany", рішення від 25 квітня 2002 року "Varela Assalino contre le Portugal"). Так, у випадках, коли мають бути вирішені тільки питання права, то розгляд письмових заяв, на думку Європейський суд з прав людини, є доцільнішим, ніж усні слухання, і розгляд справи на основі письмових доказів є достатнім. Заявник не надав переконливих доказів на користь того, що для забезпечення справедливого судового розгляду після обміну письмовими заявами необхідно було провести також усні слухання.
Згідно з частиною четвертою статті 260 КАС України якщо відповідач в установлений судом строк подасть заяву із запереченнями проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, суд залежно від обгрунтованості заперечень відповідача протягом двох днів із дня її надходження до суду постановляє ухвалу про: 1) залишення заяви відповідача без задоволення; 2) розгляд справи за правилами загального позовного провадження та заміну засідання для розгляду справи по суті підготовчим засіданням.
Беручи до уваги наведені позивачем обґрунтування, письмово викладену позицію та предмет доказування у справі, суд не вбачає необхідності викладення сторонами у зазначеній справі своїх аргументів у підготовчому засіданні, у зв`язку з чим підстави для розгляду справи за правилами загального позовного провадження відсутні.
Керуючись статтями 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України,
ухвалив:
Прийняти до свого провадження адміністративну справу №0520/6831/18-а за позовом Державної екологічної інспекції у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідністю "Хлібний смак" про застосування заходів реагування.
Заяву відповідача із запереченнями проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження залишити без задоволення.
Здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
Запропонувати позивачу протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання ухвали надати суду інші докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги.
Встановити відповідачу протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання ухвали для надання суду інших доказів, на яких ґрунтуються заперечення проти позовних вимог.
З урахуванням наявних у справі відзиву на позовну заяву та відповіді на відзив, запропонувати сторонам надати суду додаткові пояснення, заперечення проти позову.
Додаткові пояснення, заперечення проти позову з доказами, що свідчать про їх надіслання іншим учасникам справи надіслати (надати) до Окружного адміністративного суду міста Києва, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Болбочана Петра, 8, корпус 1.
Інформацію по справі можна отримати на офіційному веб - порталі судової влади України за адресою: http://court.gov.ua/fair/sud2670/.
Ухвала набирає законної сили відповідно до частини другої статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України з моменту її підписання суддею і оскарженню не підлягає.
Суддя О.М. Чудак
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.05.2019 |
Оприлюднено | 31.05.2019 |
Номер документу | 82045276 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Чудак О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні