Постанова
від 26.05.2010 по справі 2а-12067/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м. Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

26 травня 2010 року 08:30 № 2а-12067/09/2670

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого - судді Степанюка А.Г. при секретарі Червонопиському В.С., розглянувши справу

за адміністративним позовом Першого заступника прокурора Шевченківського району м. Києва в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України у Шевченківському районі м. Києва

до Державного підприємства Управління капітального будівництва

про стягнення заборгованості зі сплати внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування у розмірі 81 499,04грн.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено, про що повідомлено сторін після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Уточнені позовні вимоги Позивач обґрунтовує тим, що у Відповідача виникла заборгованість по внескам на обов`язкове державне пенсійне страхування в розмірі 81499,04 грн. яку Позивач просить суд стягнути в примусовому порядку. При цьому посилається на норми Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування (далі -Закон про пенсійне страхування) яким йому надано право для звернення до суду, а також визначає суб`єктів та порядок сплати внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Відповідач повноважного представника в судове засідання не направив, письмових заперечень проти позову не подав, хоча про час, дату та місце розгляду справи повідомлявся належним чином.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши повноважного представника позивача, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -

В С Т А Н О В И В:

Державне підприємство Управління капітального будівництва (код ЄДРПОУ 25276329) зареєстроване як платник внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування в Управлінні Пенсійного фонду України в Шевченківському районі м. Києва за № 01-00213.

Згідно картки особового рахунку страхувальника від 14.09.2009 року заборгованість по сплаті внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування за період з 01.11.2008 року по 14.09.2009 року складала 13305,29 грн., у тому числі недоїмка по внесках -12304,43грн. і 660,86 грн. та фінансові санкції в розмірі 340,00грн.

Позивачем було складено та направлено Відповідачу вимогу від 01.04.2009 року № 1169/1031 про сплату недоїмки з внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування в розмірі 13305,29грн.

Згідно звіту від 19.03.2010 року про суми нарахованої заробітної плати (грошового забезпечення, доходу) застрахованих осіб та суми нарахованих внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до органів Пенсійного фонду України за лютий 2010 року заборгованість за вказаний місяць склала 68193,75грн.

Таким чином, загальна сума недоїмки Відповідача по сплаті внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування складає 81499,04грн.

Оскільки вказана заборгованість не була погашена Відповідачем у встановлений строк, прокурора Шевченківського району м. Києва звернувся до суду про її примусове стягнення.

Заслухавши пояснення повноважних представників сторін, дослідивши зібрані у справі докази та оцінивши їх в сукупності, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Відповідно до п.1 ст. 14 Закону про пенсійне страхування страхувальниками є роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру,-для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.

Приписи п.1 ч.1 ст. 19 вказаного Закону визначають, що страхові внески до солідарної системи нараховуються: для роботодавця - на суми фактичних витрат на оплату праці (грошового забезпечення) працівників, що включають витрати на виплату основної і додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України Про оплату праці , виплату винагород фізичним особам за виконання робіт (послуг) за угодами цивільно-правового характеру, що підлягають обкладенню податком на доходи фізичних осіб, а також на суми оплати перших п`яти днів тимчасової непрацездатності, яка здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомоги по тимчасовій непрацездатності.

Положення п.6 ст. 20 Закону про пенсійне страхування закріплюють обов`язок страхувальників сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Базовим звітним періодом є: для страхувальників, зазначених у пунктах 1, 2, 4 статті 14 цього Закону, -календарний місяць. Перерахування страхових внесків здійснюється страхувальниками одночасно з одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплати доходу), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі або з виручки від реалізації товарів (послуг). При цьому фактичним одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплати доходу) вважається одержання відповідних сум готівкою, зарахування на банківський рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, одержання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей в рахунок зазначених виплат (доходу), фактичне здійснення із цих виплат (доходу) відрахувань, передбачених законодавством або за виконавчими документами, чи будь-яких інших відрахувань.

Відповідно до ст. 106 Закону, у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків страхувальники зобов`язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею.

Як вбачається з матеріалів справи, Відповідачем не було сплачено заборгованість по сплаті внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Положення абзацу 8 ч. 3 вказаної статті визначають, що орган Пенсійного фонду має право звернутися до суду чи господарського суду з позовом про стягнення недоїмки. У разі звернення органу Пенсійного фонду з позовом про стягнення недоїмки до суду передбачені законодавством заходи досудового врегулювання спорів не застосовуються.

Згідно п. 15 Указ про ПФ Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві, Севастополі, та управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах.

Аналогічна норма закріплена у п. 15 Положенні про Пенсійний фонд України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.10.2007 року № 1261.

Приписами пп. 2,6 п. 2.3 Положення про УПФ передбачено право Позивача, зокрема, стягувати з платників страхових внесків їх несплачені суми.

Згідно ст. 36-1 Закону України Про прокуратуру`представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом. Формами представництва є, зокрема, звернення до суду з позовами або заявами про захист прав і свобод іншої особи, невизначеного кола осіб, прав юридичних осіб, коли порушуються інтереси держави, або про визнання незаконними правових актів, дій чи рішень органів і посадових осіб.

З урахуванням наведеного, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог щодо стягнення з Відповідача заборгованості по сплаті недоїмки із страхових внесків у сумі 81499,04 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат Позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з Відповідача не підлягають.

Керуючись ст.ст. 69, 70, 71, 94, 158-163 КАС України, адміністративний суд -

ПОСТАНОВИВ :

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з державного підприємства Управління капітального будівництва (м.Київ, вул. Гончара, 55, код ЄДРПОУ 25276329) на користь Управління Пенсійного фонду України в Шевченківському районі м. Києва (01054, м. Київ, вул. Воровського, 29, ЄДРПОУ 26087323) несплачені страхові внески (недоїмку) на державне пенсійне страхування у сумі 81499,04 грн. (вісімдесят одна тисяча чотириста дев`яносто дев`ять гривень 04 коп.).

Згідно ст.ст. 185-186 КАС України сторони та інші особи, які беруть участь у справі мають право оскаржити в апеляційному порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарження подається протягом 10 днів з дня проголошення, апеляційна скарга подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Дані заяви подаються до апеляційного суду через суд першої інстанції.

Згідно ст. 254 КАС України Постанова, якщо інше не встановлено КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя А. Степанюк

Повний текст постанови виготовлено та підписано 31.05.2010 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.05.2010
Оприлюднено31.05.2019
Номер документу82065992
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12067/09/2670

Ухвала від 11.06.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 11.06.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 10.06.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Ухвала від 10.06.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Вєкуа Н.Г.

Постанова від 26.05.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Степанюк А.Г.

Ухвала від 27.02.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Мазур А.С.

Ухвала від 01.06.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Мазур А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні