Україна
Донецький окружний адміністративний суд
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
28 травня 2019 р. Справа№200/5004/19-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Голубової Л.Б., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Енергія-Євро
до Головного управління ДФС у Донецькій області
про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 23.11.2018 року № 0270254603, № 0270264603
Товариство з обмеженою відповідальністю Енергія-Євро звернулось до суду з позовом до Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправними скасування податкових повідомлень-рішень від 23.11.2018 року № 0270254603, № 0270264603.
Заявлені вимоги позивач обґрунтував протиправністю прийняття податкових повідомлень-рішень, які винесені на підставі акту камеральної перевірки від 06.11.2018 року № 2807/05-99-46-03/30701624 та якими до позивача застосовано штрафні санкції за порушення строку сплати суми грошового зобов`язання з податку на додану вартість, у сумі 30387,59 гривень та 39491,83 гривень відповідно.
Зазначає, що підприємство позивача знаходиться в зоні проведення антитерористичної операції, відповідно до ст. 10 Закону України № 1669-VII від 02.09.2014р. Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції отримало сертифікат Донецької Торгово-промислової палати від 30.11.2018р. № 8355 про настання обставин непереборної сили з 01.10.2014 року по 01.02.2018 року при здійсненні господарської діяльності та дотриманні норм законодавчих актів України, які стосуються справляння та сплати податків та обов`язкових платежів, а тому є звільненим від негативних наслідків щодо несвоєчасної сплати податкових зобов`язань.
Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 12 квітня 2019 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання на 24 квітня 2019 року.
24 квітня 2019 року розгляд справи відкладено на 28 травня 2019 року.
Представник позивача в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялися судом належним чином.
Представник відповідача Ярова С.Е. до суду з`явилася.
Представником відповідача надано письмовий відзив (а.с. 119-121). В обґрунтування незгоди із позовом зазначає, що підставою для прийняття оскаржуваних позивачем податкових повідомлень-рішень стали висновки, що викладені в акті камеральної перевірки від 06.11.2018 року № 2807/05-99-46-03/30701624.
Актом камеральної перевірки встановлено, що позивачем порушено строки сплати узгоджених податкових зобов`язань за період з травня 2015 року по вересень 2017 року та згідно ППР від 28.11.2016 року № 0022281200, чим порушено пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16, п. 57.1. ст. 57, п. 203.2 ст. 203 Податкового кодексу України, за що до нього правомірно застосовано штрафні санкції у розмірах, встановлених абз. 2, 3 п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України. Вважає, що погашення податкових зобов`язань відбувалося з порушенням граничних термінів сплати узгоджених податкових зобов`язань, визначених самостійно платником податків у деклараціях з ПДВ з травня 2015 року по вересень 2017 року та згідно ППР від 28.11.2016 року, тому до позивача правомірно застосовані штрафні санкції.
Посилаючись на відповідність вимогам чинного законодавства викладених в акті камеральної перевірки висновків, що стали підставою для прийняття податкових повідомлень-рішень, відповідач зауважував на необґрунтованості заявлених позивачем вимог та просив суд відмовити в їх задоволенні в повному обсязі.
Відповідно до положень статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України даний предмет спору віднесено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку спрощеного позовного провадження, враховуючи, що відповідача у відповідності до норм законодавства повідомлено про наявність позову щодо визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 72-79 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Енергія-Євро є юридичною особою, яка зареєстрована та обліковується в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з кодом 30701624, про що свідчить статут підприємства (а.с. 12-22).
Позивач перебуває на податковому обліку відповідача та є платником податку на додану вартість, про що зазначено в акті камеральної перевірки позивача від 06.11.2018 року.
Фахівцями Маріупольського управління Головного управління ДФС у Донецькій області проведено камеральну перевірку ТОВ Енергія-Євро з питань своєчасності сплати узгодженого податкового зобов`язання з податку на додану вартість по податковому повідомленню-рішенню, по податковим деклараціям з ПДВ з травня 2015 року по вересень 2017 року, про що складено акт від 06.11.2018 року № 2807/05-99-46-03/30701624 (а. с. 24-28).
Згідно висновків акту перевірки встановлено порушення позивачем строків сплати узгоджених податкових зобов`язань по податковому повідомленню-рішенню, по податковим деклараціям з ПДВ з травня 2015 року по вересень 2017 року, чим порушено пп. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16, п. 57.1. ст. 57, п. 203.2 ст. 203 Податкового кодексу України, що в свою чергу передбачає відповідальність, встановлену абз. 2, 3 п. 126.1 ст. 126 Податкового кодексу України.
На підставі вказаного акту перевірки відповідачем буле прийнято спірні податкові повідомлення-рiшення від 23.11.2018 року № 0270254603 про застосування штрафних санкцій за затримку сплати грошового зобов`язання з податку на додану вартість в розмірі 30387,59 гривень (а.с. 29) та від 23.11.2018 року № 0270264603 про застосування штрафних санкцій за затримку сплати грошового зобов`язання з податку на додану вартість в розмірі 39491,83 гривень (а.с. 32).
З матеріалів справи вбачається, що позивачем спірні податкові повідомлення-рiшення від 23.11.2018 року № 0270254603 та № 0270264603 оскаржувались в адміністративному порядку, однак за результатами скарги залишені без змін рішенням ДФС України від 07.02.2019 року (а.с. 40-41).
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України.
Відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України, статті 94 Податкового кодексу України (надалі - ПК України) податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до ст. 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові, виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до п. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 ПК України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Матеріалами справи підтверджується, що податковим органом було проведено камеральну перевірку своєчасності сплати ТОВ Енергія-Євро податкових зобов`язань з податку на додану вартість по податковому повідомленню-рішенню, по податковим деклараціям з ПДВ з травня 2015 року по вересень 2017 року.
Порядок надання податкової декларації з ПДВ та строки розрахунків з бюджетом визначені статтею 203 ПК України. Так, податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Сума податкового зобов`язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
За приписами п. 57.1 ст 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Строки сплати узгоджених податкових зобов`язань по деклараціях з ПДВ за травень 2015 року вересень 2017 та ППР дійсно порушені з боку позивача.
Таким чином, погашення податкових зобов`язань з ПДВ по вказаних деклараціях та ППР відбулося за межами строків, визначених ПК України.
При цьому, статтею 10 Закону України № 1669-VII від 02.09.2014р. Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції встановлено, що протягом терміну дії цього Закону єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує настання обставин непереборної сили (форс-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції, як підстави для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежного виконання) зобов`язань, є сертифікат Торгово-промислової палати України.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2014р. №1053-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція включено м. Донецьк та м. Дружківка Донецької області, де в дійсний час знаходиться на обліку позивач.
Дію вказаного Розпорядження зупинено Розпорядженням Кабінету Міністрів України № 1079-р від 05.11.2014р.
Вказані розпорядження втратили чинність згідно з Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 р. № 1275-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України . Вказаним розпорядженням до переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція включено м. Донецьк, де раніше був зареєстрований позивач та м. Дружківка Донецької області, де в дійсний час зареєстрований позивач.
Позивачем надано у якості доказів настання форс-мажорних обставин сертифікат Донецької Торгово-промислової палати України від 30 листопада 2018 року № 8355 про настання обставин непереборної сили на підприємстві позивача по обов`язках зі сплати податків та обов`язкових платежів з 01.10.2014 року по 01.02.2018 року (а.с. 34).
Тобто, у період невиконання обов`язків платника ПДВ позивач знаходився на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , де проводилася антитерористична операція.
Крім того, суд зазначає, що приписами пункту 102.2 статті 102 ПК України передбачено, що контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
В свою чергу, грошове зобов`язання підпунктом 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень, та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Суд зазначає що, строки сплати узгоджених податкових зобов`язань по деклараціях з ПДВ за травень - жовтень 2015 року: 30 червня 2015 року - 30 жовтня 2015 року. Акт перевірки, яким встановлено порушення датований 06 листопада 2018 року, спірні ППР - 23 листопада 2018 року.
Відтак, визначені у податковому повідомленні-рішенні від 23.11.2018 року № 0270254603 грошові зобов`язання у вигляді штрафних (фінансових) санкцій прийнято за межами застосування строків давності по зобов`язанням за травень - жовтень 2015 року, про що свідчить розрахунок штрафних санкцій (а.с. 30-31).
Таким чином, погашення податкових зобов`язань з ПДВ по вказаних деклараціях відбулося за межами строків, визначених ст. 102 ПК України.
З огляду на викладене вище, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення заявлених позивачем вимог про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 23.11.2018 року № 0270254603, № 0270264603.
За вимогами ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Згідно частини 3 статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України у виняткових випадках залежно від складності справи складення рішення, постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк не більш як десять, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - п`ять днів з дня закінчення розгляду справи.
Відповідно до частини 4 статті 243 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.
З огляду на викладене, на підставі положень Податкового кодексу України, ст.ст. 2, 17, 77, 90, 139, 242-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю Енергія-Євро (місцезнаходження згідно даних з ЄДР: 84205, Донецька область, м. Дружківка, вул. Педагогічна, буд. 12, код ЄДРПОУ 30701624) до Головного управління ДФС у Донецькій області (місцезнаходження згідно даних з ЄДР: 87526, Донецька область, м. Маріуполь, вул. 130 Таганрозької дивізії, буд. 114, код ЄДРПОУ 39406028) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 23.11.2018 року № 0270254603, № 0270264603 - задовольнити.
Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС у Донецькій області від 23.11.2018 року № 0270254603 на суму 30387,59 гривень, № 0270264603 на суму 39491,83 гривень.
Стягнути з Головного управління ДФС у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39406028) за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю Енергія-Євро (код ЄДРПОУ 30701624) судові витрати з судового збору у розмірі 1921 (одну тисячу дев`ятсот двадцять одну) гривню 00 копійок.
Рішення складено у повному обсязі та підписано 30 травня 2019 року.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя Голубова Л.Б.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2019 |
Оприлюднено | 03.06.2019 |
Номер документу | 82072859 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Голубова Л.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні