Рішення
від 22.05.2019 по справі 520/930/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 травня 2019 р. № 520/930/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Мороко А.С.,

за участю секретаря судового засідання - Кікояна Г.О.,

представника відповідача - Єрохіна І.О.,

розглянувши в порядку загального провадження у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду у м. Харкові адміністративну справу № 520/930/19 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ГСМ" до Головного управління ДФС у Харківській області про скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмеженою відповідальністю "АГРО-ГСМ" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДФС у Харківській області № 0183951214 від 14.11.2018.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що спірне податкове повідомлення-рішення ґрунтується на помилкових судженнях суб`єкта владних повноважень, що викладені в акті перевірки № 15739/20-40-12-14-18/39157669 від 31.10.2018.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 18.02.2019 відкрито провадження в адміністративній справі № 520/930/19 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ГСМ" до Головного управління ДФС у Харківській області про скасування податкового повідомлення-рішення.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 15.04.2019 у задоволенні клопотання представника позивача про зупинення провадження в адміністративній справі № 520/930/19 відмовлено.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 15.04.2019 суд витребував від позивача податкові накладні: № 43 від 10.05.2016, № 106 від 16.06.2016, № 88 від 13.04.2017, № 38 від 09.02.2018, № 173 від 24.04.2018, № 224 від 25.04.2018, № 275149 від 30.04.2016 та пояснення з відповідними документами щодо часу реєстрації вказаних податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Представник позивача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений своєчасно та належним чином.

Представник відповідача під час судового розгляду справи проти позову заперечував, надавши відзив на адміністративний позов, та зазначив, що при проведенні перевірки позивача податковий орган діяв у межах та у спосіб встановлені чинним законодавством України, висновки перевірки зафіксовані належним чином, а отже і винесене податкове повідомлення-рішення є законними. Просив у позові відмовити в повному обсязі.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні докази, судом встановлено наступне.

Фахівцем Головного управління ДФС у Харківській області проведена камеральна перевірка ТОВ "АГРО-ГСМ" з питання дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдин6ому реєстрі податкових накладних за 30.04.2016-25.04.2018.

Результати перевірки оформлені актом № 15739/20-40-12-14-18/39157669 від 31.10.2018, яким зафіксовані наступні висновки: порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за 30.04.2016-25.04.2018, чим порушено п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України.

З вказаного акту перевірки вбачається, що підставою для зафіксованих порушень слугував висновок податкового органу про порушення позивачем граничних строків реєстрації податкових накладних, а саме:

- № 43 від 10.05.2016 на суму ПДВ 3045,67 грн, дата реєстрації - 26.05.2016, кількість днів затримки - 1 день, розмір штрафу - 10 %, сума штрафних санкцій - 304,57 грн;

- № 106 від 16.06.2016 на суму ПДВ 9666,67 грн, дата реєстрації - 06.07.2016, кількість днів затримки - 5 днів, розмір штрафу - 10 %, сума штрафних санкцій - 966,67 грн;

- № 88 від 13.04.2017 на суму ПДВ 17920,00 грн, дата реєстрації - 13.05.2017, кількість днів затримки - 13 днів, розмір штрафу - 10 %, сума штрафних санкцій - 1792,00 грн;

- № 38 від 09.02.2018 на суму ПДВ 16083,34 грн, дата реєстрації - 13.03.2018, кількість днів затримки - 13 днів, розмір штрафу - 10 %, сума штрафних санкцій - 1608,33 грн;

- № 173 від 24.04.2018 на суму ПДВ 13416,66 грн, дата реєстрації - 17.05.2018, кількість днів затримки - 2 дні, розмір штрафу - 10 %, сума штрафних санкцій - 1341,67 грн;

- № 224 від 25.04.2018 на суму ПДВ 13266,66 грн, дата реєстрації - 17.05.2018, кількість днів затримки - 2 дні, розмір штрафу - 10 %, сума штрафних санкцій - 1326,00 грн;

- № 275149 від 30.04.2016 на суму ПДВ - 73,20 грн, дата реєстрації - 16.05.2016, кількість днів затримки - 1 день, розмір штрафу - 10 %, сума штрафних санкцій - 7,32 грн.

На підставі висновків акту перевірки № 15739/20-40-12-14-18/39157669 від 31.10.2018 податковим органом винесено податкове повідомлення-рішення № 0183951214 від 14.11.2018, яким відповідно до пункту 120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України до підприємства застосовано штраф у розмірі 10 % (7347,23 грн) за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених пунктом 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України.

Оцінюючи обґрунтованість прийнятого відповідачем рішення, суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 11 підрозділу 2 розділу ХХ ПК України з 1 лютого 2015 року реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних підлягають всі податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних (у тому числі які не надаються покупцю, виписані за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування) незалежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування.

Згідно з п. 201.1 ст. 201 ПК України (тут і далі в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Згідно з приписами п.201.10 ст.201 ПК України, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Матеріалами справи підтверджується та не заперечується позивачем, що ТОВ "АГРО-ГСМ, в порушення вимог пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, несвоєчасно зареєструвало в Єдиному реєстрі податкові накладні.

Суд не погоджується з посиланнями представника позивача на те, що в акті перевірки № 15739/20-40-12-14-18/39157669 від 31.10.2018 встановлено порушення у відношенні тих податкових накладних, які вже досліджені в акті перевірки № 2360/20-40-14-01-08/39157669, та за яким в свою чергу прийнято податкові повідомлення-рішення № 00002761401 від 26.06.2018, № 00002751401 від 26.06.2018, № 00003141401 від 01.08.2018, що скасовані рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 15.01.2019 по справі № 2040/8164/18, з наступних підстав.

Предметом розгляду справи № 2040/8164/18 є оскарження податкових повідомлень-рішень Головного управління ДФС у Харківській області № 00002761401 від 26.06.2018, № 00002751401 від 26.06.2018, № 00003141401 від 01.08.2018.

Як вбачається із розрахунку до вказаних податкових рішень в порушення ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ "АГРО-ГСМ" не зареєстровано податкові накладні на суму 130430,00 грн (внаслідок порушення 188.1 ст. 188, 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України) після спливу 10 календарних днів, наступних за днем отримання підприємством.

Таким чином, податковими повідомленнями-рішеннями, які є предметом розгляду зазначеної адміністративної справи, відповідачем застосовано штраф до позивача за відсутність факту реєстрації податкових накладних, а податковими повідомленнями-рішеннями, які оскаржує позивач у справі, що розглядається - податковим органом застосовано штраф за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних.

При цьому суд зазначає, що позивачем не надано доказів відсутності вини в реєстрації податкових накладних поза межами строків, встановлених пунктом 201.10 статті 201 ПК України, що є податковим порушення вчиненим у формі бездіяльності.

Враховуючи наявність факту порушення підприємством термінів реєстрації податкових накладних, суд вважає, що відповідачем правомірно застосовано штрафні санкції, оскільки така відповідальність у вигляді застосування штрафних санкцій передбачена Податковим кодексом України.

Відповідно до стаття 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно з частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Таким чином, позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ГСМ" є необґрунтованими та задоволенню не підлягають.

Розподіл судових витрат здійснюється відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

В И Р І Ш И В :

У задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю "АГРО-ГСМ" (місцезнаходження - (вул. Чернишевська, буд. 13, оф. 510, м. Харків, 61057, ідентифікаційний код - 39157669) до Головного управління ДФС у Харківській області (місцезнаходження - вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, ідентифікаційний код - 39599198) про скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення виготовлено 30 травня 2019 року.

Суддя А.С. Мороко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.05.2019
Оприлюднено03.06.2019
Номер документу82076189
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/930/19

Рішення від 22.05.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

Рішення від 22.05.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

Ухвала від 15.04.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

Ухвала від 03.04.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

Ухвала від 11.03.2019

Цивільне

Київський районний суд м. Одеси

Огренич І. В.

Ухвала від 18.02.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

Ухвала від 29.01.2019

Цивільне

Київський районний суд м. Одеси

Огренич І. В.

Ухвала від 05.02.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні