ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 травня 2019 р.м. ХерсонСправа № 540/568/19 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Пекного А.С., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі до Державного реєстратора Київської філії комунального підприємства "Новозаводське" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Павленко Ксенії Володимирівни, за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору - Товариства з обмеженою відповідальністю "Блаинас", Херсонської міської ради про скасування реєстраційної дії,
встановив:
Головне управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (далі-позивач, ГУ ДФС у Херсонській області) звернулось до суду з позовом до Державного реєстратора Київської філії комунального підприємства "Новозаводське" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Павленко Ксенії Володимирівни (далі-відповідач), за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору - Товариства з обмеженою відповідальністю "Блаинас" (далі-третя особа) та Херсонської міської ради, в якому просить скасувати реєстраційну дію про внесення змін до відомостей про юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "Блаинас", що проведена відповідачем 18.01.2018р. №10651070001025420, а саме: зміна місцезнаходження, зміна додаткової інформації, зміна керівника юридичної особи, зміна складу або інформації про засновників.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 18.01.2018 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі ЄДРПОУ) за №10651070001025420 відповідачем проведено реєстраційну дію щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах, а саме: про зміну місцезнаходження, зміну додаткової інформації, зміну керівника юридичної особи, зміну складу або інформації про засновників ТОВ "Блаинас". Відповідно до даних ЄДРПОУ засновником та керівником ТОВ "Блаинас" є ОСОБА_1 (рнокпп НОМЕР_1 ), зареєстрований за адресою АДРЕСА_1 . Державним реєстратором відповідно до запису № 10651070001025420 змінено місцезнаходження ТОВ "Блаинас" з м. Київ, вул. Дніпровська Набережна, буд.33, оф.16 на м. Херсон, пр-т Ушакова, 58 та змінено керівника і власника з ОСОБА_2 (місце реєстрації: АДРЕСА_2 ) на ОСОБА_1 (місце реєстрації: АДРЕСА_1). У зв`язку зі зміною місцезнаходження ТОВ "Блаинас" перейшло на облік до ГУ ДФС у Херсонській області. Під час проведення перевірки достовірності перебування ТОВ "Блаинас" за адресою: м. Херсон, пр-т. Ушакова, 58, контролюючим органом встановлено, що останній за вказаною адресою не знаходиться. Крім того, з метою перевірки причетності ОСОБА_1 до діяльності ТОВ "Блаинас", позивачем здійснено вихід за адресою реєстрації останнього, але встановити його місце знаходження не вдалося. Згідно інформації Державної прикордонної служби встановлено, що 10 січня 2014 року ОСОБА_1 перетнув кордон України та до теперішнього часу відсутня інформація щодо в`їзду вказаного громадянина на територію України. На думку позивача, оскільки засновник та керівник ТОВ "Блаинас" виїхав за межі України та станом на 18.01.2018 року не повернувся, Товариство за вказаною адресою в ЄДРПОУ не знаходиться, а тому внесені відповідачем відомості щодо зміни місцезнаходження юридичної особи за №10651070001025420 від 18.01.2018 року є неправомірними та підлягають скасуванню, як такі, що проведені з порушенням вимог положень Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців".
Ухвалою від 26.03.2019р. вказаний позов залишено без руху з наданням позивачу строку на усунення недоліків. Ухвала суду виконана, недоліки позову усунуті.
Ухвалою суду від 05.04.2019р. відкрито спрощене провадження в адміністративній справі, розгляд справи призначено без повідомлення учасників (у письмовому провадженні). Цією ж ухвалою зобов`язано Херсонську міську раду надати до суду копію реєстраційної справи. Ухвала суду виконана.
Відповідач процесуальним правом надати відзив на позовну заяву не скористався, що не перешкоджає розгляду справи по суті.
Дослідивши матеріали справи та проаналізувавши норми чинного законодавства, суд дійшов до наступного.
Судом встановлено, що 29.09.2017р. у Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі-ЄДРПОУ) внесено запис про реєстрацію юридичної особи - ТОВ Блаинас , ідентифікаційний код 41623219. Засновником та керівником Товариства є Холодило Микола Михайлович; місцезнаходження Товариства: м. Київ, вул. Дніпровська Набережна, буд.33, оф.16.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, 18 січня 2018 року Державним реєстратором Київської філії КП "Новозаводське" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Павленко К. В. до ЄДРПОУ щодо ТОВ "Блаинас" (ідентифікаційний номер 41623219) внесено запис №10651070001025420 "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах" та змінено місцезнаходження, додаткову інформацію, керівника, склад або інформацію про засновників Товариства. Згідно із внесеними змінами засновником та керівником Товариства є ОСОБА_1 , який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1; місцезнаходження Товариства змінено на м. Херсон, Суворовський район, пр.-т. Ушакова, буд.58.
Для проведення вказаної реєстраційної дії Товариство надало наступні документи: Протокол №15/01-18 загальних зборів ТОВ "Блаинас" від 15 січня 2018 року, який містить інформацію про призначення на посаду директора Товариства ОСОБА_1 (нотаріально посвідчений); Довіреність від 16 січня 2018 року видана Товариством в особі директора ОСОБА_1 на ім`я ОСОБА_3 , якому надано право заяви, форми для реєстрації, перереєстрації та внесення змін в ЄДР та ін.; заява на державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в ЄДРПОУ, подана ОСОБА_3 для зміни місцезнаходження, зміни керівника та ін. ТОВ "Блаинас" та договір купівлі-продажу часток у статутному капіталі ТОВ Блаинас .
В той же час, відповідно до листа № 52/91 від 2 лютого 2018 року Державної прикордонної служби України громадянин ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 перетнув кордон України в період з 31 січня 2013 року.
Вказаний факт підтверджується витягом з бази даних "Відомостей про осіб, які перетнули державний кордон України" від 31 січня 2018 року, а саме: пункт пропуску - Ягодин, дата перетину - 10 січня 2014 року, ПІБ - ОСОБА_1 , дата народження - 1 листопада 1963 року, серія № паспорта - НОМЕР_2 , напрям - виїзд.
Інформація щодо в`їзду громадянина ОСОБА_1 на територію України в матеріалах справи відсутня.
Згідно з рапортом начальника оперативного управління ГУ ДФС у Херсонській області, копія якого міститься в матеріалах справи, за податковою адресою м.Херсон, пр.-т Ушакова, 58, ТОВ Блаинас не встановлено. За вказаною адресою встановлено багатоповерховий житловий будинок, на першому поверсі якого знаходяться відділення банків та магазин Херсонець .
На думку позивача, державна реєстрація змін до установчих документів третьої особи, які стосуються зміни місцезнаходження юридичної особи, була проведена з порушенням вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", оскільки здійснена на підставі неправдивих відомостей щодо засновника, керівника та місцезнаходження товариства.
Враховуючи, що засновник та керівник ТОВ "Блаинас" ОСОБА_1 виїхав за межі України в 2014 році та станом на 18 січня 2018 року не повернувся, Товариство за адресою реєстрації м. Херсон, пр - т Ушакова, 58 не знаходиться, а тому внесені відповідачем відомості щодо зміни місцезнаходження юридичної особи за № 10651070001025420 від 18.01.2018 року є недостовірними та підлягають скасуванню. Тобто державний реєстратор вніс до реєстру запис, який фактично не відповідав дійсності, що в свою чергу позбавляє можливості податковий орган здійснювати належний облік платника податків, що і стало підставою для звернення до суду з даним позовом.
Вирішуючи спірні правовідносини, суд враховує наступні обставини та приписи законодавства.
Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 15.05.2003 № 755-IV (далі - Закон №755-IV, в редакції, чинній на час вчинення оскаржуваної реєстраційної дії) регулює відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.
Пунктом 4 ст. 1 Закону № 755-IV, визначено поняття державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація), яке полягає у офіційному визнанні шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.
Державна реєстрація проводиться незалежно від місця знаходження юридичної чи фізичної особи в межах Автономної Республіки Крим, області, міст Києва та Севастополя, крім державної реєстрації на підставі документів, поданих в електронній формі, що проводиться незалежно від місця знаходження юридичної чи фізичної особи в межах України (ч.2 ст.4 Закону № 755-IV).
Відповідно до ч.1 ст.9 Закону №755-IV відомості про юридичну особу, громадське формування, що не має статусу юридичної особи, та фізичну особу - підприємця вносяться до Єдиного державного реєстру на підставі: відповідних заяв про державну реєстрацію; документів, що подаються для проведення інших реєстраційних дій; відомостей, отриманих у результаті інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами державних органів.
Для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою; 3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об`єднання, політичні партії; 4) документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування; 5) відомості про керівні органи громадського формування (ім`я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів; 6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов`язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи; 7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону; 8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі; 9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов`язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа; 10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов`язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи; 11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування; 12) звіт про результати емісії акцій у випадку, передбаченому абзацами третім і четвертим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону; 13) звіт про оцінку майна у випадку, передбаченому абзацом сьомим пункту 48 частини другої статті 9 цього Закону (ст.17 Закону №755-IV).
Відповідно до положень ст.25 Закону №755-IV державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі, зокрема документів, що подаються заявником для державної реєстрації.
Реєстраційна справа формується в паперовій та електронній формі після внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, державну реєстрацію фізичної особи - підприємця і державну реєстрацію включення відомостей про юридичну особу та фізичну особу - підприємця. Реєстраційна справа в паперовій формі зберігається у суб`єкта державної реєстрації за місцезнаходженням юридичної особи, громадського формування, фізичної особи - підприємця, зокрема щодо юридичної особи (крім громадського формування) та фізичної особи - підприємця - у виконавчих органах міської ради міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київській, Севастопольській міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністраціях. Суб`єкт державної реєстрації, який провів реєстраційну дію, протягом трьох робочих днів з дня її проведення надсилає документи, подані для проведення реєстрації, відповідному суб`єкту державної реєстрації, уповноваженому зберігати реєстраційні справи (ст.29 Закону №755-IV).
Таким чином, у разі виникнення у суб`єкта господарювання необхідності змінити місцезнаходження, цією особою подається державному реєстратору реєстраційна картка з визначенням нового місцезнаходження та інші документи визначені вищевказаним Законом, а державному реєстратору не надано право вимагати додаткових документів, які не передбачені цим Законом.
Державний реєстратор вносить дані до Єдиного державного реєстру щодо зміни місцезнаходження, а реєстраційну справу передає державному реєстратору за новим місцезнаходження суб`єкта підприємницької діяльності.
Судом встановлено, що представником ТОВ "Блаинас" для проведення реєстраційної дії "Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах" подано наступні документи: Протокол №15/01-18 загальних зборів ТОВ "Блаинас" від 15 січня 2018 року, який містить інформацію про призначення на посаду директора Товариства ОСОБА_1 (нотаріально посвідчений); Довіреність від 16 січня 2018 року видана Товариством в особі директора ОСОБА_1 на ім`я ОСОБА_3 , якому надано право заяви, форми для реєстрації, перереєстрації та внесення змін в ЄДР та ін.; заява на державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в ЄДРПОУ, подана ОСОБА_3 для зміни місцезнаходження, зміни керівника та ін. ТОВ "Блаинас" та договір купівлі-продажу часток у статутному капіталі ТОВ Блаинас .
Як слідує з матеріалів справи державним реєстратором внесено зміни до Єдиного державного реєстру, що не пов`язані зі змінами в установчих документах, а саме: змінено місцезнаходження, додаткову інформацію, керівника, склад або інформацію про засновників Товариства.
Відповідно до ч.1 ст.57 ГК України, установчими документами суб`єкта господарювання є рішення про його утворення або засновницький договір, а у випадках, передбачених законом, статут (положення) суб`єкта господарювання.
Відповідно до ч. 1 ст. 82 ГК України установчим документом повного товариства і командитного товариства є засновницький договір. Установчим документом акціонерного товариства, товариства з обмеженою відповідальністю і товариства з додатковою відповідальністю є статут.
За правилами ч.10 ст.82 ГК України, господарське товариство може створюватися та діяти на підставі модельного статуту в порядку, визначеному законом.
Якщо господарське товариство створюється та діє на підставі модельного статуту в рішенні про його створення, яке підписується усіма засновниками, зазначаються відомості про вид товариства, його найменування, місцезнаходження, предмет і цілі діяльності, склад засновників та учасників, розмір статутного (складеного) капіталу, розмір часток кожного з учасників, порядок внесення ними вкладів, а також інформація про провадження діяльності на основі модельного статуту.
Проаналізувавши вищенаведені норми права, вбачається, що установчим документом товариства з обмеженою відповідальністю є статут. Якщо товариство створюється на підставі модельного статуту, то відомості щодо, зокрема, місцезнаходження та засновників товариства зазначаються в рішенні про його створення.
Судом встановлено, що згідно відомостей з ЄДРПОУ установчим документом ТОВ Блаинас є модельний статут.
Модельний статут затверджено постановою Кабміну України № 1182 від 16.11.2011 року Про затвердження модельного статут товариства з обмеженою відповідальністю .
Суд зазначає, що затвердження модельного статут Кабміном України спричиняє виникнення у нього ознак нормативного акту і, відповідно, при роботі з модельним статутом товариство не може самостійно вносити до нього зміни, оскільки вони вносяться лише Кабінетом Міністрів України, що передбачено п. 66 даної постанови.
Доводи позивача щодо того, що зміна місцезнаходження та керівника юридичної особи є фактичною зміною до установчих документів в даному випадку спростовуються вищевказаними нормами права.
Суд звертає увагу на те, що створення юридичної особи, визначення її статутного документу, формування та зміна керівних органів, за своєю суттю є господарськими правовідносинами, перевірка правомірності яких не може здійснюватись за правилами адміністративного судочинства.
Таким чином, зміни до установчих документів не вносились і не могли бути внесені у зв`язку з тим, що дане товариство діяло згідно модельного статуту, до якого зміни вносить лише Кабінет Міністрів України. Отже, державним реєстратором внесено зміни до Єдиного державного реєстру, що не пов`язані зі змінами в установчих документах.
Також суд вважає за необхідне звернути увагу, що пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Зазначена законодавча норма встановлює повноваження органу доходів і зборів звертатись до суду з позовами про припинення юридичної особи, відміну державної реєстрації юридичної особи (фізичної особи-підприємця), скасування державної реєстрації змін до установчих документів саме з метою забезпечення контролю за виконанням податкового обов`язку платниками податків.
Аналогічна правова позиція неодноразово викладена у постановах Верховного Суду, зокрема від 19.02.2019 у справі №802/73/17-а, від 12.04.2019р. у справі №802/69/17-а.
У разі внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням може бути підставою для припинення цієї юридичної особи, а не мотивом для скасування реєстраційної дії про внесення змін до відомостей про юридичну особу.
Відповідно до положень Кодексу адміністративного судочинства України, зокрема ч. 4 ст. 46, громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, їх об`єднання, юридичні особи, які не є суб`єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами лише за адміністративним позовом суб`єкта владних повноважень в інших випадках, встановлених законом.
З положень вказаних вище норм права слідує, що контролюючий орган наділений законодавцем повноваженням на звернення до суду з позовом саме стосовно скасування державної реєстрації змін до установчих документів. Однак, як вже встановлено судом, зміни до установчих документів ТОВ "Блаинас" внесені не були та не могли бути.
Крім того, суд вважає за необхідне звернути увагу на факт переходу третьої особи з ДПІ у Дарницькому районі ГУ ДФС у м. Києві до ГУ ДФС у Херсонській області.
Взяття на облік платників податків - юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів здійснюється після їх державної реєстрації чи включення відомостей про них до відповідних державних реєстрів на умовах, що визначаються законодавчими актами України, крім випадків, визначених цим Кодексом, коли органами реєстрації є контролюючі органи або коли проведення державної реєстрації платника податків у відповідному статусі законодавством не передбачається (п.63.4 ст.63 ПКУ).
Центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, визначаються: порядок обліку платників податків і зборів (пп.63.10.1 п.63.10 ст.63 ПКУ).
Наказом Міністерства фінансів України 09 грудня 2011 року N 1588 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14 травня 2014 р. за N 503/25280) затверджено Порядок обліку платників податків і зборів (далі - Порядок №1588).
У разі проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження або місця проживання платника податків, внаслідок якої змінюється адміністративно-територіальна одиниця та контролюючий орган, в якому на обліку перебуває платник податків (далі - адміністративний район), а також у разі зміни податкової адреси платника податків, контролюючими органами за попереднім та новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків проводяться процедури відповідно зняття з обліку/взяття на облік такого платника податків (п.10.1 Порядку №1588).
У разі отримання з Єдиного державного реєстру даних про зміну місцезнаходження (місця проживання) платника податків, пов`язану зі зміною адміністративного району, контролюючий орган, в якому платник податків перебуває за основним місцем обліку, вносить зміни до Єдиного банку даних юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб та передає до Єдиного державного реєстру відомості про внесення відповідних відомостей до реєстрів Центрального контролюючого органу із зазначенням: дати внесення таких даних до відомчого реєстру, дати та номера запису про взяття на облік, найменування та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому платник податків перебуває на обліку, та терміну, до якого платник податків перебуває на обліку у контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання), що відповідає даті спливу одного місяця після отримання зазначеним контролюючим органом даних про зміну місцезнаходження (місця проживання) платника податків (п.10.5 Порядку №1588).
У разі отримання контролюючим органом за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків заяви про зміну місцезнаходження (місця проживання) платника податків такий орган вносить до Єдиного банку даних юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб дані із заяви та засобами інформаційної системи таких баз в електронному вигляді формує та надсилає контролюючому органу за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) повідомлення про взяття на облік/зняття з обліку платника податків у зв`язку зі зміною місцезнаходження (місця проживання) за формою N 11-ОПП (додаток 11) із заповненим I розділом (п.10.6 Порядку №1588).
Позивач не надав до суду доказів формування та надсилання контролюючому органу за попереднім місцезнаходженням ТОВ "Блаинас " повідомлення про взяття на облік/зняття з обліку платника податків у зв`язку зі зміною місцезнаходження (місця проживання) за формою №11-ОПП.
Протягом двадцяти днів після отримання відомостей або заяви про зміну місцезнаходження платника податків контролюючий орган за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків засобами інформаційної системи в електронному вигляді формує та надсилає до контролюючого органу за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків повідомлення за формою N 11-ОПП (із заповненими I та II розділами).
Дані про надсилання повідомлення за формою N 11-ОПП заносяться до журналу реєстрації заяв, повідомлень, інших документів про припинення чи зняття з обліку платників податків за формою N 6-ОПП (додаток 12), а також до Єдиного банку даних юридичних осіб або до Реєстру самозайнятих осіб (п.10.7 Порядку №1588).
Протягом двох робочих днів після надходження повідомлення за формою N 11-ОПП контролюючий орган за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків здійснює взяття його на облік (основне місце обліку), про що вносить відповідні зміни до Єдиного банку даних юридичних осіб або до Реєстру самозайнятих осіб. Відмітки про взяття на облік за новим місцезнаходженням (місцем проживання) проводяться в журналі за формою N 2-ОПП (за формою N 7-ОПП).
Якщо до дати спливу одного місяця після отримання документів про зміну місцезнаходження (місця проживання) платника податків контролюючий орган за новим місцезнаходженням (місцем проживання) не здійснив взяття такого платника на облік (основне місце обліку), то взяття на облік за новим місцезнаходженням (місцем проживання) здійснюється автоматично у день спливу такого строку (п.10.8 Порядку №1588).
Позивач не надав доказів надходження на його адресу будь-яких повідомлень від ДПІ у Дарницькому районі ГУ ДФС у м. Києві ні за формою №11-ОПП, ані за формою №6-ОПП.
Дані про взяття на облік вносяться до повідомлення за формою N 11-ОПП (заповнюється III розділ) та засобами інформаційної системи в електронному вигляді надсилаються до контролюючого органу за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) (п.10.9 Порядку №1588).
Зняття з обліку (за основним місцем обліку) за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) здійснюється автоматично одночасно із взяттям на облік (за основним місцем обліку) за новим місцезнаходженням (місцем проживання). Інформація про зняття з обліку вноситься до Єдиного банку даних юридичних осіб або до Реєстру самозайнятих осіб (п.10.10 Порядку №1588).
Дані про взяття на облік платника податків, відомості щодо якого містяться в Єдиному державному реєстрі, передаються до Єдиного державного реєстру у день взяття на облік у контролюючому органі за новим місцезнаходженням (місцем проживання) із зазначенням: дати та номера запису про взяття на облік, назви та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому платника податків взято на облік (п.10.11 Порядку №1588).
Контролюючий орган за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) передає облікову справу платника податків та інші документи щодо адміністрування податків, зборів контролюючому органу за основним місцем обліку разом з одним примірником повідомлення за формою N 11-ОПП (із заповненим IV розділом) у такі строки:
після закінчення бюджетного періоду стосовно платників податків, визначених у пункті 10.13 цього розділу;
протягом двох робочих днів після зняття з обліку в інших випадках (п.10.15 Порядку №1588).
Пакет документів включає:
реєстраційну частину облікової справи платника податків (з описом) за весь період існування платника податків;
звітну частину облікової справи платника податків (з описом), укомплектовану податковими деклараціями (звітами, розрахунками), іншими документами справи, строк зберігання яких не сплив;
довідку про стан розрахунків платника податків з бюджетом;
дані про контрольно-перевірочну роботу (в тому числі реєстр складених контролюючим органом актів (довідок) перевірок із зазначенням в реєстрі дати та номера акта перевірки, виду перевірки, перевіреного періоду, структурного підрозділу, що здійснював перевірку, місця та строку зберігання матеріалів перевірки);
документи щодо заходів із забезпечення погашення податкового боргу, якщо платник податків має податковий борг;
інформацію щодо адміністративного або судового оскарження сум грошових зобов`язань та судових справ між контролюючими органами і платником податків за останні три роки (п.10.16 Порядку №1588).
Перелік документів, що надсилаються, зазначається у супровідному листі. Документи надсилаються поштовим відправленням з оголошеною цінністю з описом вкладення та з рекомендованим повідомленням про їх вручення або доставляються нарочно працівником контролюючого органу та передаються під підпис до підрозділу, відповідального за організацію документообігу контролюючого органу за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків. Документи не можуть бути передані безпосередньо через платника податків чи інших третіх осіб (п.10.17 Порядку №1588).
У разі неможливості складання або надання документа, передбаченого нормативно-правовими актами, у зв`язку зі зміною місцезнаходження (місця проживання) платника податків формується довідка у довільній формі про неможливість складання або надання такого документа. Довідка долучається до супровідного листа, що передається до контролюючого органу за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків (п.10.18 Порядку №1588).
Витяги з ЄДР стосовно третьої особи містять суперечливу інформацію про перебування третьої особи на податковому обліку. Так, згідно витягу з ЄДР №1004896559 від 22.01.2019р. ТОВ Блаинас перебуває на обліку в ГУ ДФС у Херсонській області з 29.09.2017р.
В той же час відповідно до витягу з ЄДР №1004914461 від 25.01.2019р. ТОВ Блаинас з 29.09.2017р. перебуває на обліку у ДПІ у Дарницькому районі ГУ ДФС у м. Києві.
Тобто, згідно витягів з ЄДР ТОВ Блаинас перебуває на податковому обліку позивача ще з 29.09.2017 року, одночасно з перебуванням в цю дату на податковому обліку в ДПІ у Дарницькому районі ГУ ДФС у м. Києві з одним і тим же номером реєстрації. Отже, податкові органи не внесли в ЄДР дані про перехід третьої особи з одного органу до іншого, доказом чого є відсутність записів про прийняття її на облік позивача.
Враховуючи вищевикладене, а також враховуючи відсутність будь-яких облікових документів створених відповідно до Порядку №1588 стосовно ТОВ "Блаинас", третя особа на момент звернення до суду не взята позивачем на облік за новим місцезнаходженням, жодних доказів протилежного сторони суду не надано.
У відповідності до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Враховуючи вищевикладене та приймаючи до уваги законодавчі норми, якими встановлено повноваження податкового органу звертатись до суду з позовами про припинення юридичної особи, відміну державної реєстрації юридичної особи (фізичної особи-підприємця), скасування державної реєстрації змін до установчих документів саме з метою забезпечення контролю за виконанням податкового обов`язку платниками податків, суд не вбачає підстав для задоволення даного позову, адже податковим органом обрано не належний спосіб податкового контролю.
Вказаний висновок узгоджується з позицією Верховного Суду у справах №802/73/17-а та №802/69/17-а.
Статтею 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили.
Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Відповідно до ч. 1, 2, 3 ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.
Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.
Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Статтею 77 КАС України, встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
На підставі викладеного суд відмовляє у задоволенні позову.
Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
У задоволенні адміністративного позову Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі до Державного реєстратора Київської філії комунального підприємства "Новозаводське" Мартинівської сільської ради Пулинського району Житомирської області Павленко Ксенії Володимирівни за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору - Товариства з обмеженою відповідальністю "Блаинас", Херсонської міської ради про скасування реєстраційної дії - відмовити в повному обсязі.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Пекний А.С.
кат. 108010200
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2019 |
Оприлюднено | 31.05.2019 |
Номер документу | 82076682 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Пекний А.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні