ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Справа № 420/1644/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 травня 2019 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В. за участю секретаря судового засідання Рижук В.І., представника позивача - адвоката Єпіхіної Ю.О. (за довіреністю), представника відповідача - Пояркової К.М. (за довіреністю), розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОЕКТ ІНВЕСТ ХХІ» до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОЕКТ ІНВЕСТ ХХІ» до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 28.02.2019 року №0024635006 та №0024595006.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що посадовою особою ГУ ДФС в Одеській області була проведена перевірка своєчасності реєстрації ТОВ «ПРОЕКТ ІНВЕСТ ХХІ» податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, дата виписки яких припадає на 2017-2018 роки. За результатами проведеної перевірки був складений Акт від 17.01.2019 року №127/15-32-50-06/32521649. На підставі Акту перевірки Головним управління ДФС в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0024635006 від 28.02.2019 року, відповідно до якого застосовано до позивача штраф у розмірі 10% у сумі 6731,71 грн. та податкове повідомлення-рішення №0024595006 від 28.02.2019 року, відповідно до якого застосовано до позивача штраф у розмірі 10% у сумі 286703,73 грн.

Позивач вказав, що в порушення наказу Міністерства фінансів України від 20.08.2015 року № 727 в Акті перевірки відповідачем лише зазначено, що TOB "ПРОЕКТ ІНВЕСТ XXI" в порушення статті 201 Податкового кодексу України порушило терміни при реєстрації податкових накладних в ЄРПН, без будь-якого об`єктивного та чіткого викладання всіх суттєвих обставин.

Позивач вказав, що TOB "ПРОЕКТ ІНВЕСТ XXI" здійснює операції із поставки продуктів харчування до державних учбових закладів, дошкільних закладів, пологових будинків, тощо. У зв`язку з цим, TOB "ПРОЕКТ ІНВЕСТ XXI" було укладено ряд договорів про закупівлі товарів за державні кошти, предметом яких є поставка товарів харчування відповідно до Специфікацій до договорів за переліками, зазначеними в Дислокації.

TOB "ПРОЕКТ ІНВЕСТ XXI" були складені та зареєстровані протягом 2017-2018 років зазначені в Акті перевірки від 17.01.2019 року спірні податкові накладні.

Позивач зазначив, що усі складені та зареєстровані спірні податкові накладні, що не підлягають наданню покупцю, були складені TOB "ПРОЕКТ ІНВЕСТ XXI" відносно контрагентів - неплатників податку.

Позивач вказав, що до платника податку не застосовуються штрафні санкції, які передбачені п. 120 1 .1 ст.120 1 Податкового кодексу України, у випадку порушення строків реєстрації трьох окремих видів податкових накладних: 1) що не надаються отримувачу (покупцю); 2) складених на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування; 3) складених на постачання товарів/послуг для операцій, які оподатковуються за нульовою ставкою.

Позивач зазначив, що у висновках Акту перевірки від 17.01.2019 року відповідачем жодним чином не визначено стосовно порушення реєстрації саме цих податкових накладних, які складені на неплатника податків, разом з тим зазначено, що порушення сталося стосовно податкових накладних, які надаються платнику податків.

Також позивач зазначив, що законодавець передбачає обов`язкове складення податкових накладних для операцій, що оподатковуються (в тому числі за нульовою ставкою), і операцій, звільнених від оподаткування.

Податкове законодавство передбачає випадки, коли складені в установленому порядку податкові накладні не надаються покупцю, що разом з тим не позбавляє продавця обов`язку зареєструвати такі податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування.

Позивач вказав, що трактування п.120 1 .1 та п.120 1 .2 ст. 120 1 ПК України стосовно застосування звільнення від штрафних санкцій виключно до податкових накладних двох видів, а саме: податкова накладна, що не надається отримувачу (покупцю), складена на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування, та податкова накладна, що не надається отримувачу (покупцю), складена на постачання товарів/послуг для операцій, які оподатковуються за нульовою ставкою, буде таким, що суперечить нормам податкового законодавства, оскільки податкова накладна, складена на постачання товарів/послуг для операцій, які оподатковуються за нульовою ставкою, не визначена серед податкових накладних, що не надаються отримувачу (покупцю).

Позивач зазначив, що з п.8 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №1307 від 31.12.2015 року вбачається, що із встановленого в п.120 1 .1 та п.120 1 .2 ст.120 1 ПК України переліку, до податкових накладних, які не надаються отримувачу (покупцю), про що ставиться відповідна відмітка у податковій накладній, віднесено лише податкову накладну, складену на постачання товарів/послуг для операцій, які звільнені від оподаткування.

Інші норми податкового законодавства, зокрема, Податкового кодексу України, не відносять податкову накладну, складену на постачання товарів/послуг для операцій, які оподатковуються за нульовою ставкою, до податкових накладних, що не надаються отримувачу (покупцю).

За таким обставин, позивач вважав незаконним застосування до TOB "ПРОЕКТ ІНВЕСТ XXI" штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних у розмірі, визначеному податковим повідомленням-рішенням №0024635006 від 28.02.2019 року та податковим повідомленням-рішенням №0024595006 від 28.02.2019 року.

Ухвалою від 22.03.2019 року відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі та призначено підготовче засідання на 10 квітня 2019 року об 11:00 год.

У підготовчому засіданні 10.04.2019 року оголошено перерву до 10.05.2019 року до 12:00 год. у зв`язку з необхідністю подання учасниками справи решти заяв по суті справи та додаткових доказів.

Ухвалою від 10.05.2019 року закрито підготовче провадження і призначено справу до судового розгляду по суті на 21 травня 2019 року о 14 год. 30 хв.

У судове засідання, призначене на 21.05.2019 року на 14:30 год., з`явилися представник позивача та представник відповідача.

Під час судового розгляду справи представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити з підстав, викладених у позові.

Представник відповідача проти задоволення позову заперечував. 08.04.2019 року представник відповідача надав письмовий відзив на позов, в якому зазначив, що посадовою особою Головного управління ДФС в Одеській області на підставі пункту 20.1.4 статті 20 Податкового кодексу України, в порядку статті 76 розділу II Податкового кодексу України та п.п. 75.1.1 п.75.1 ст. 75 Податкового кодексу України проведено перевірку своєчасності реєстрації позивачем податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, дата виписки яких припадає на 2017-2018 роки. Перевіркою встановлено затримання граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 Податкового кодексу України, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 Податкового кодексу України покладено обов`язок щодо такої реєстрації.

За результатами перевірки був складений Акт від 17.01.2019 р. №127/15-32-50-06/32521649 Про результати перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних TOB ПРОЕКТ ІНВЕСТ XXI .

Представник відповідача зазначив, що у разі порушення платником податку граничного строку реєстрації або відсутності реєстрації в ЄРПН податкових накладних, складених при визначенні податкових зобов`язань з податку на додану вартість відповідно до пункту 198.5 статті 198 Податкового кодексу України, до такого платника податку застосовуються штрафні санкції, визначені відповідно до статті 120 1 Податкового кодексу України, крім податкових накладних, складених відповідно до підпункту "б" пункту 198.5 статті 198 Податкового кодексу України, тобто тільки в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197 підрозділу 2 розділу XX Податкового кодексу України, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 Податкового кодексу України та операцій, передбачених пунктом 197.11 статті 197 Податкового кодексу України).

Представник відповідача вважав, що норми пункту 120 1 .1 статті 120 1 Податкового кодексу України не передбачають інших виключень щодо необхідності застосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію (відсутність реєстрації) в ЄРПН, складених відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України.

Також представник відповідача зазначив, що у графі 8 наведених позивачем податкових накладних міститься код ставки податку на додану вартість 20 , що свідчить про те, що податкові накладні складені на постачання товарів/послуг для операцій, що оподатковуються податком на додану вартість.

Заслухавши вступне слово представника позивача та представника відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд встановив наступні обставини.

Згідно Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, TOB ПРОЕКТ ІНВЕСТ XXI зареєстроване 26.06.2003 року за № 1 556 120 0000 000506 (а.с. 158-159).

Основним видом економічної діяльності TOB ПРОЕКТ ІНВЕСТ XXI є оптова торгівля іншими продуктами харчування, у тому числі рибою, ракоподібними та молюсками (код за КВЕД 46.38).

Судом встановлено, що посадовою особою ГУ ДФС в Одеській області на підставі п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України, у порядку ст.76 розділу ІІ Податкового кодексу України та п.п.75.1.1 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України проведено перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних TOB ПРОЕКТ ІНВЕСТ XXI в Єдиному реєстрі податкових накладних, дата виписки яких припадає на 2017-2018 роки.

За результатами проведеної перевірки, відповідачем складено акт №127/15-32-50-06/32521649 від 17.01.2019 року Про результати перевірки своєчасності реєстрації податкових накладних TOB ПРОЕКТ ІНВЕСТ XXI (код ЄДРПОУ 32521649) (а.с. 21-23).

Згідно висновків акту встановлено порушення позивачем граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених ст.201 ПК України, на яких відповідно до вимог ст.ст. 192 та 201 ПК України покладено обов`язок щодо такої реєстрації.

Встановлено порушення терміну реєстрації податкових накладних в ЄРПН, а саме:

1) за квітень 2017 року №230 на загальну суму 74134,94 грн. (дата виписки - 30.04.2017 року, дата реєстрації - 18.05.2017 року, кількість днів затримки - 3);

2) за квітень 2017 року №237 на загальну суму 4896,11 грн. (дата виписки - 30.04.2017 року, дата реєстрації - 18.05.2017 року, кількість днів затримки - 3);

3) за травень 2017 року №262 на загальну суму 109118,61 грн. (дата виписки - 31.05.2017 року, дата реєстрації - 16.06.2017 року, кількість днів затримки - 1);

4) за травень 2017 року №203 на загальну суму 74868,22 грн. (дата виписки - 31.05.2017 року, дата реєстрації - 16.06.2017 року, кількість днів затримки - 1);

5) за травень 2017 року №202 на загальну суму 56666,91 грн. (дата виписки - 31.05.2017 року, дата реєстрації - 19.06.2017 року, кількість днів затримки - 4);

6) за травень 2017 року №295 на загальну суму 50148,61 грн. (дата виписки - 31.05.2017 року, дата реєстрації - 16.06.2017 року, кількість днів затримки - 1);

7) за травень 2017 року №473 на загальну суму 71775,4 грн. (дата виписки - 31.05.2017 року, дата реєстрації - 16.06.2017 року, кількість днів затримки - 1);

8) за травень 2017 року №263 на загальну суму 74252,34 грн. (дата виписки - 31.05.2017 року, дата реєстрації - 16.06.2017 року, кількість днів затримки - 1);

9) за травень 2017 року №246 на загальну суму 13,33 грн. (дата виписки - 31.05.2017 року, дата реєстрації - 16.06.2017 року, кількість днів затримки - 1);

10) за травень 2017 року №272 на загальну суму 54352,44 грн. (дата виписки - 31.05.2017 року, дата реєстрації - 19.06.2017 року, кількість днів затримки - 4);

11) за травень 2017 року №260 на загальну суму 64506,67 грн. (дата виписки - 31.05.2017 року, дата реєстрації - 19.06.2017 року, кількість днів затримки - 4);

12) за травень 2017 року №172 на загальну суму 69009,61 грн. (дата виписки - 31.05.2017 року, дата реєстрації - 19.06.2017 року, кількість днів затримки - 4);

13) за травень 2017 року №211 на загальну суму 53055,66 грн. (дата виписки - 31.05.2017 року, дата реєстрації - 16.06.2017 року, кількість днів затримки - 1);

14) за травень 2017 року №294 на загальну суму 78130,47 грн. (дата виписки - 31.05.2017 року, дата реєстрації - 16.06.2017 року, кількість днів затримки - 1);

15) за травень 2017 року №169 на загальну суму 95049,3 грн. (дата виписки - 31.05.2017 року, дата реєстрації - 16.06.2017 року, кількість днів затримки - 1);

16) за травень 2017 року №315 на загальну суму 54013,89 грн. (дата виписки - 31.05.2017 року, дата реєстрації - 19.06.2017 року, кількість днів затримки - 4);

17) за травень 2017 року №269 на загальну суму 56952,62 грн. (дата виписки - 31.05.2017 року, дата реєстрації - 19.06.2017 року, кількість днів затримки - 4);

18) за травень 2017 року №173 на загальну суму 68732,81 грн. (дата виписки - 31.05.2017 року, дата реєстрації - 19.06.2017 року, кількість днів затримки - 4);

19) за травень 2017 року №369 на загальну суму 12,08 грн. (дата виписки - 31.05.2017 року, дата реєстрації - 16.06.2017 року, кількість днів затримки - 1);

20) за травень 2017 року №201 на загальну суму 64141,23 грн. (дата виписки - 31.05.2017 року, дата реєстрації - 19.06.2017 року, кількість днів затримки - 4);

21) за липень 2017 року №115 на загальну суму 952 грн. (дата виписки - 07.07.2017 року, дата реєстрації - 09.08.2017 року, кількість днів затримки - 9);

22) за липень 2017 року №100 на загальну суму 310,46 грн. (дата виписки - 05.07.2017 року, дата реєстрації - 09.08.2017 року, кількість днів затримки - 9);

23) за жовтень 2017 року №133 на загальну суму 253,82 грн. (дата виписки - 12.10.2017 року, дата реєстрації - 15.11.2017 року, кількість днів затримки - 15);

24) за жовтень 2017 року №128 на загальну суму 604,8 грн. (дата виписки - 10.10.2017 року, дата реєстрації - 15.11.2017 року, кількість днів затримки - 15);

25) за жовтень 2017 року №123 на загальну суму 2202 грн. (дата виписки - 10.10.2017 року, дата реєстрації - 15.11.2017 року, кількість днів затримки - 15);

26) за жовтень 2017 року №125 на загальну суму 178, 2 грн. (дата виписки - 11.10.2017 року, дата реєстрації - 15.11.2017 року, кількість днів затримки - 15);

27) за жовтень 2017 року №130 на загальну суму 220,92 грн. (дата виписки - 06.10.2017 року, дата реєстрації - 15.11.2017 року, кількість днів затримки - 15);

28) за жовтень 2017 року №126 на загальну суму 3775,98 грн. (дата виписки - 06.10.2017 року, дата реєстрації - 15.11.2017 року, кількість днів затримки - 15);

29) за жовтень 2017 року №129 на загальну суму 853 грн. (дата виписки - 10.10.2017 року, дата реєстрації - 15.11.2017 року, кількість днів затримки - 15);

30) за жовтень 2017 року №132 на загальну суму 6872,32 грн. (дата виписки - 10.10.2017 року, дата реєстрації - 15.11.2017 року, кількість днів затримки - 15);

31) за жовтень 2017 року №124 на загальну суму 845,6 грн. (дата виписки - 06.10.2017 року, дата реєстрації - 15.11.2017 року, кількість днів затримки - 15);

32) за жовтень 2017 року №127 на загальну суму 151, 2 грн. (дата виписки - 12.10.2017 року, дата реєстрації - 15.11.2017 року, кількість днів затримки - 15);

33) за грудень 2017 року №282 на загальну суму 507398,72 грн. (дата виписки - 31.12.2017 року, дата реєстрації - 17.01.2018 року, кількість днів затримки - 2);

34) за грудень 2017 року №472 на загальну суму 110841,7 грн. (дата виписки - 31.12.2017 року, дата реєстрації - 17.01.2018 року, кількість днів затримки - 2);

35) за грудень 2017 року №441 на загальну суму 118375,25 грн. (дата виписки - 31.12.2017 року, дата реєстрації - 17.01.2018 року, кількість днів затримки - 2);

36) за грудень 2017 року №433 на загальну суму 141543,83 грн. (дата виписки - 31.12.2017 року, дата реєстрації - 17.01.2018 року, кількість днів затримки - 2);

37) за березень 2018 року №236 на загальну суму 67317,14 грн. (дата виписки - 31.03.2018 року, дата реєстрації - 17.04.2018 року, кількість днів затримки - 2);

38) за березень 2018 року №213 на загальну суму 63017,01 грн. (дата виписки - 31.03.2018 року, дата реєстрації - 17.04.2018 року, кількість днів затримки - 2);

39) за березень 2018 року №256 на загальну суму 56132,67 грн. (дата виписки - 31.03.2018 року, дата реєстрації - 18.04.2018 року, кількість днів затримки - 3);

40) за травень 2018 року №306 на загальну суму 125942,97 грн. (дата виписки - 31.05.2018 року, дата реєстрації - 18.06.2018 року, кількість днів затримки - 3);

41) за травень 2018 року №273 на загальну суму 107627,8 грн. (дата виписки - 31.05.2018 року, дата реєстрації - 18.06.2018 року, кількість днів затримки - 3);

42) за травень 2018 року №369 на загальну суму 85953,61 грн. (дата виписки - 31.05.2018 року, дата реєстрації - 19.06.2018 року, кількість днів затримки - 4);

43) за травень 2018 року №354 на загальну суму 93329,96 грн. (дата виписки - 31.05.2018 року, дата реєстрації - 18.06.2018 року, кількість днів затримки - 3);

44) за травень 2018 року №267 на загальну суму 127760,57 грн. (дата виписки - 31.05.2018 року, дата реєстрації - 18.06.2018 року, кількість днів затримки - 3);

45) за травень 2018 року №272 на загальну суму 135965,87 грн. (дата виписки - 31.05.2018 року, дата реєстрації - 18.06.2018 року, кількість днів затримки - 3);

46) за травень 2018 року №388 на загальну суму 762,22 грн. (дата виписки - 31.05.2018 року, дата реєстрації - 19.06.2018 року, кількість днів затримки - 4).

Не погоджуючись з висновками акту перевірки №127/15-32-50-06/32521649 від 17.01.2019 року, 11.02.2019 року позивач подав до ГУ ДФС в Одеській області заперечення на акт перевірки (а.с. 25-28).

За результатами розгляду заперечень TOB ПРОЕКТ ІНВЕСТ XXI листом ГУ ДФС в Одеській області від 27.02.2019 року №3728/10/15-32-05-06-07 акт перевірки від 17.01.2019 року №127/15-32-50-06/32521649 залишено без змін, а заперечення TOB ПРОЕКТ ІНВЕСТ XXI - без задоволення (а.с. 30-35).

На підставі акта перевірки від 17.01.2019 року №127/15-32-50-06/32521649 та відповіді на заперечення від 27.02.2019 року №3728/10/15-32-05-06-07, ГУ ДФС в Одеській області прийнято податкові повідомлення-рішення від 28.02.2019 року:

- №0024635006, згідно з яким за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 67317,14 грн. до позивача застосовано штраф у розмірі 10% від суми ПДВ - у розмірі 6731,71 грн. (а.с. 15);

- №0024595006, згідно з яким за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 2865703,73 грн. до позивача застосовано штраф у розмірі 10% від суми ПДВ - у розмірі 286570,37 грн. (а.с. 17).

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата складання податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду; й) індивідуальний податковий номер.

При цьому за приписами пункту 201.4 статті 201 Податкового кодексу України, платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг протягом періоду, за який складається така податкова накладна, постачання яких має безперервний або ритмічний характер:

покупцям - платникам податку - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер протягом періоду, за який складається така податкова накладна, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом такого місяця;

покупцям - особам, не зареєстрованим платниками податку, - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведену податкову накладну з урахуванням всього обсягу постачання товарів/послуг таким покупцям, з якими постачання мають такий характер, протягом такого місяця.

У разі якщо станом на дату складення зазначених податкових накладних сума коштів, що надійшла на поточний рахунок продавця як оплата (передоплата) за товари/послуги, перевищує вартість поставлених товарів/послуг протягом місяця, таке перевищення вважається попередньою оплатою (авансом), на суму якої складається податкова накладна у загальному порядку не пізніше останнього дня такого місяця.

Для цілей цього пункту ритмічним характером постачання вважається постачання товарів/послуг одному покупцю два та більше разів на місяць.

Податкова накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі:

здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу/реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника);

виписки транспортних квитків, готельних рахунків або рахунків, які виставляються платнику податку за послуги зв`язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер постачальника (продавця), крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами;

надання платнику податку касових чеків, що містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального та податкового номерів постачальника).

Платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг, база оподаткування яких, визначена відповідно до статей 188 і 189 цього Кодексу, перевищує фактичну ціну постачання таких товарів/послуг, можуть скласти не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведену податкову накладну з урахуванням сум податку, розрахованих виходячи з перевищення бази оподаткування над фактичною ціною, визначених окремо по кожній операції з постачання товарів/послуг.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Згідно п.120 -1 .1 ст.120 -1 Податковогокодексу України, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Системний аналіз статті 201, пункту 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) дає підстави для висновку про те, що порушення платником податку на додану вартість граничного строку реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних є підставою для застосування до такого платника штрафу, за виключенням випадку порушення строку реєстрації податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю) та складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.

Тобто, для звільнення від відповідальності, передбаченої пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), необхідна наявність двох обов`язкових складових: податкова накладна не повинна надаватись отримувачу (покупцю) та, водночас, повинна бути складена на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою).

Згідно з положеннями Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, до графи 8 податкових накладних вноситься - код ставки податку на додану вартість, за якою здійснюється оподаткування операцій з постачання товарів/послуг, що постачаються.

Зокрема, у графі 8 зазначається код ставки: 20 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою; 7 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за ставкою 7 відсотків; 901 - у разі здійснення операцій з вивезення товарів за межі митної території України, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою; 902 - у разі здійснення операцій з постачання на митній території України товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою; 903 - у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування.

Судом встановлено, що податкові накладні, які зареєстровані позивачем з порушенням граничного строку, встановленого пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), містять код ставки податку на додану вартість 20 , що свідчить про те, що податкові накладні складені на постачання товарів/послуг для операцій, що оподатковуються податком на додану вартість за ставкою 20%, а не за нульовою ставкою.

За таких обставин, зареєстровані позивачем податкові накладні не можуть бути віднесені до податкових накладних, порушення граничних термінів реєстрації яких відповідно до пункту 120 1 .1 статті 120 1 Податкового кодексу України не є підставою для накладення штрафу.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 04 вересня 2018 року по справі №816/1488/17.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що до позивача правомірно застосовано штраф за порушення граничного строку, передбаченого статтею 201 Податкового кодексу України, для реєстрації податкових накладних, перелік яких наведено в акті перевірки.

Отже, податкові повідомлення-рішення від 28.02.2019 року №0024635006, згідно з яким за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 67317,14 грн. до позивача застосовано штраф у розмірі 10% від суми ПДВ - у розмірі 6731,71 грн.; та №0024595006, згідно з яким за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 2865703,73 грн. до позивача застосовано штраф у розмірі 10% від суми ПДВ - у розмірі 286570,37 грн. - прийняті Головним управлінням ДФС в Одеській області на підставі, в межах повноважень та у спосіб, які визначені законодавством, з урахуванням обставин, які мали значення для їх прийняття.

Стосовно доводів позивача про те, що у висновку акта перевірки №127/15-32-50-06/32521649 від 17.01.2019 року зазначено про порушення підприємством граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, в той час як перелічені в акті податкові накладні не повинні надаватися (отримувачу) - суд зазначає, що дана помилка в акті перевірки не впливає на наявність підстав для застосування до позивача штрафних санкцій за пунктом 120 1 .1 статті 120 1 Податкового кодексу України, оскільки для звільнення від відповідальності за вказаною правовою нормою необхідна наявність двох обов`язкових складових, про що суд зазначив вище, і друга така складова (податкова накладна складена на постачання товарів, послуг для операцій: які звільненні від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) - відсутня.

Тому вказаний довод позивача, як підставу для скасування оскаржуваних рішень - суд до уваги не бере.

Також суд зазначає, що оскаржувані рішення відповідача відповідають вимогам ч.2 ст.2 КАС України, оскільки вони прийняті: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОЕКТ ІНВЕСТ ХХІ» є безпідставними та не підлягають задоволенню, а тому в їх задоволенні належить відмовити.

Керуючись ст.ст. 2, 5-6, 9, 72, 77, 90, 241-246, п.15.5 ч.1 розділу VII КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОЕКТ ІНВЕСТ ХХІ» (вул. Чорноморська, 1, нежиле приміщення 31, м. Одеса, 65014, код ЄДРПОУ 32521649) до Головного управління ДФС в Одеській області (вул..Семінарська, буд.5, м.Одеса, 65044, код ЄДРПОУ 39398646) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень Головного управління ДФС в Одеській області № 0024635006 від 28.02.2019 року та № 0024595006 від 28.02.2019 року - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 31 травня 2019 року.

Суддя В.В. Андрухів

.

Зареєстровано 02.06.2019
Оприлюднено 03.06.2019
Дата набрання законної сили 31.05.2019

Судовий реєстр по справі 420/1644/19

Проскрольте таблицю вліво →
Рішення Суд Форма
Ухвала від 16.07.2019 П'ятий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 08.07.2019 П'ятий апеляційний адміністративний суд Адміністративне
Рішення від 31.05.2019 Одеський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 10.05.2019 Одеський окружний адміністративний суд Адміністративне
Ухвала від 22.03.2019 Одеський окружний адміністративний суд Адміністративне

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Перевірити компанію

Додайте Опендатабот до улюбленного месенджеру

Вайбер Телеграм Месенджер

Опендатабот для телефону