Рішення
від 20.05.2019 по справі 580/319/19
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 травня 2019 року справа № 580/319/19

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Гаврилюка В.О.,

секретар судового засідання - Попельнуха Ю.І.,

за участю:

представника позивача - Новіка В.І.,

відповідача-1 - Лузан Л.П.,

представника відповідачів - Єременко Л.В.,

представника третьої особи - не з`явився,

розглянувши за правилами загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «МСК Будсервіс» до головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Черкаській області Лузан Лесі Петрівни, Державної архітектурно-будівельної інспекції України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради, про визнання протиправним та скасування рішення,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю «МСК Будсервіс» (далі - товариство, позивач) подало позов до головного інспектора будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Черкаській області Лузан Л.П. (далі - інспектор, відповідач), в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення № 1670 від 03.12.2018 про зупинення дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки по АДРЕСА_1 . АДРЕСА_2 (додаток до наказу департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради від 24.05.2018 № 254).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуване рішення відповідача є незаконним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки вказані містобудівні умови та обмеження були зупинені рішенням відповідача винесеним під час планової перевірки Управління планування та архітектури Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради, яке містить необґрунтовані висновки щодо допущених порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності.

Позивач наголошує, що наміри забудови земельної ділянки в повному обсязі відповідають положенням містобудівної документації, оскільки земельна ділянка за адресою: вул. Смілянська, буд. 122/3 не знаходиться в межах санітарно-захисної зони. За відсутності, зазначених у рішенні відповідача порушень П. 4.11 ДБН 360-92** «Містобудування, планування і забудова міських і сільських поселень» , розділу III Пояснювальної записки плану зонування території, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 04.12.2014 № 2-153, при видачі містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки по вул. Смілянській, 122/3, - виключає можливість зупинення дії МУО.

Окрім того, містобудівні умови та обмеження передбачають можливість підключення до мереж, але лише на підставі технічних умов, в яких встановлені всі необхідні відстані до зовнішніх мереж. Дані технічні умови видаються відповідними компетентними організаціями, у зв`язку з чим критерії підключення не можуть бути порушенні апріорі.

Позивач зазначає, що під час проведення планової перевірки управління планування та архітектури Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради відповідачем недотримано балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів позивача щодо здійснення будівництва об`єкта і цілям, на досягнення яких спрямоване здійснення державного нагляду та прийняття оскаржуваного рішення.

04 лютого 2019 року ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі, залучено до участі у справі, як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача- Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради, вирішено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання у справі на 28.02.2019.

15 лютого 2019 року Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради подав до суду пояснення, в яких зазначив, що містобудівні умови і обмеження необґрунтовано зупинені рішенням відповідача, оскільки наміри забудови земельної ділянки в повному обсязі відповідають положенням містобудівної документації, оскільки земельна ділянка за адресою вул. Смілянська, буд. 122/3 не знаходиться в межах санітарно-захисної зони.

За відсутності, зазначених у рішенні відповідача порушень П. 4.11 ДБН 360-92** «Містобудування, планування і забудова міських і сільських поселень» , розділу III Пояснювальної записки плану зонування території, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 04.12.2014 № 2-153, при видачі містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки по вул. Смілянській, 122/3, виключає можливість зупинення дії МУО № 254.

Також, третя особа зазначила, що зокрема, містобудівні умови та обмеження передбачають можливість підключення до мереж, але лише на підставі технічних умов, в яких встановлені всі необхідні відстані до зовнішніх мереж. Дані технічні умови видаються відповідними компетентними організаціями, у зв`язку з чим критерії підключення не можуть бути порушенні.

Таким чином, твердження відповідача, щодо порушень допущених вказаним виконавчим органом ради при видачі містобудівних та обмежень забудови земельної ділянки не відповідає дійсності.

З урахуванням наведеного вище Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради вважає, що відповідачем неправомірно прийнято рішення № 1670 від 03.12.2018, яким зупинено містобудівні умови і обмеження забудови земельної ділянки по вул. Смілянській, 122/3, а тому позовні вимоги ТОВ «МСК Будсервіс» є обґрунтованими, відповідають чинному законодавству та підлягають задоволенню.

28 лютого 2019 року позивач подав до суду клопотання про долучення доказів до матеріалів справи.

28 лютого 2019 року усною ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду, занесеною до протоколу судового засідання, відкладено підготовче засідання до 11.03.2019.

01 березня 2019 року до суду надійшов письмовий відзив на адміністративний позов, в якому головний інспектор будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Черкаській області Лузан Леся Петрівна просила в задоволенні позову відмовити повністю, зазначивши при цьому, що містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва від 24.05.2018 № 254 оформлені з порушенням законодавства, а саме: наміри забудови не відповідають умовам використання договору оренди; в п.7 не зазначено, що об`єкт будівництва потрапляє в охоронну зону інженерних мереж (газопровід високого тиску); відстань від фундаментів будинків і споруд до газопроводу повинна бути не менше 7-10м, чим порушено додаток 8.1 ДБН 360-92** «Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень» , п.4.14 ДБН В.2.5-20-2001 «Газопостачання» , ч. 5 ст. 29 Закону України, розділу З Пояснювальної записки Плану зонування території міста Черкаси; видані на житловий будинок розташований в санітарно-захисній зоні, що є порушенням розділу 3 Пояснювальної записки Плану зонування території міста Черкаси, п.4.11 ДБН 360-92**; згідно Плану зонування території, затвердженого Рішенням сесії Черкаської міської ради від 04.12.2014 № 2-513, земельна ділянка TOB «МСК Будсервіс» (та відповідно об`єкт будівництва) повністю знаходиться в межах санітарно-охоронної зони ТОВ «Черкаська продовольча компанія» ; згідно намірів будівництва та містобудівного розрахунку поданого разом з заявою на видачу містобудівних умов і обмежень об`єкт планується будівництво багатоквартирного п`ятисекційного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення, однак будівництво житлових будинків в санітарно-захисних зонах не допускається; станом на час видачі МУО №254 (24.05.2018) зміни до генерального плану (актуалізація) не проходили відповідну експертизу та не затверджувались відповідним рішенням органу місцевого самоврядування, зміни до плану зонування не затверджувались.

При здійсненні заходів архітектурно-будівельного нагляду посадовими особами Держархбудінспекції здійснювалися повноваження, визначенні чинним містобудівним законодавством та у спосіб, встановлений нормативними актами, а рішення про зупинення дії містобудівних умов і обмежень прийнято правомірно.

01 березня 2019 року Державна архітектурно-будівельна інспекція України подала до суду клопотання про залучення останньої в якості другого відповідача по справі.

11 березня 2019 року усними ухвалами Черкаського окружного адміністративного суду, занесеними до протоколу судового засідання, залучено до участі у справі Державну архітектурно-будівельну інспекцію України (далі - Держархбудінспекція України) в якості другого відповідача та відкладено підготовче засідання до 25.03.2019.

15 березня 2019 року до суду надійшов письмовий відзив на адміністративний позов, в якому Державна архітектурно-будівельна інспекція України просила в задоволенні позову відмовити повністю, зазначивши при цьому, що підтримує позицію інспектора, викладену у письмовому відзиві на позовну заяву та додатково зазначила, що на час перевірки та прийняття оскаржуваного рішення будівництво об`єкта не було розпочато. Відтак інспектор був наділений повноваженнями здійснювати їх перевірку, зупинення чи скасування.

Також, Держархбудінспекція України просить звернути увагу на суттєві порушення третьою особою вимог містобудівної діяльності, а саме: генерального плану, плану зонування та розділу ІІІ Пояснювальної записки до плану зонування території міста Черкаси, затвердженого рішенням сесії Черкаської міської ради № 2-513 від 04.12.2014.

Окрім того, Держархбудінспекція України зазначила, що станом на час розгляду справи відсутні будь-які рішення про внесення змін до містобудівної документації щодо зменшення відстані санітарно-захисної зони. За відсутності затвердження змін до генерального плану (його актуалізації) щодо зменшення санітарно-захисної зони містобудівні умови № 254 від 24.05.2018 є такими, що суперечать діючій містобудівній документації, тому є протиправними.

Оскільки, санітарно-захисна зона встановлена рішенням Черкаської міської ради № 2-513 від 04.12.2014, відтак, і зміни до вказаного рішення можуть вноситись Черкаською міською радою.

25 березня 2019 року третя особа подала до суду клопотання про розгляд судового засідання, призначеного на 25.03.2019, без участі представника департаменту.

Відповідно до довідки від 25.03.2019 судове засідання, призначене на 25.03.2019, оскільки суддя перебував на лікарняному, а відповідно до телефонограми, наступне судове засідання призначене на 28.03.2019.

28 березня 2019 року усними ухвалами Черкаського окружного адміністративного суду, занесеними до протоколу судового засідання, продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів та відкладено підготовче засідання до 11.04.2019.

01 квітня 2019 року позивач подав відповідь на відзив Держархбудінспекції України.

11 квітня 2019 року представник Державної архітектурно-будівельної інспекції України подав до суду клопотання про відкладення розгляду справи.

11 квітня 2019 року усною ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду, занесеною до протоколу судового засідання, відкладено підготовче засідання до 18.04.2019.

18 квітня 2019 року усною ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду, занесеною до протоколу судового засідання, закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 23.04.2019.

19 квітня 2019 року представник Державної архітектурно-будівельної інспекції України подав до суду клопотання про надання можливості ознайомитися з наданими представником позивача доказами та матеріалами, а також отримати копії цих матеріалів та клопотання про приєднання до матеріалів справи документів.

23 квітня 2019 року усною ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду, занесеною до протоколу судового засідання, оголошено перерву у розгляді справи по суті до 13.05.2019.

13 травня 2019 року усною ухвалою Черкаського окружного адміністративного суду, занесеною до протоколу судового засідання, оголошено перерву у розгляді справи по суті до 20.05.2019.

Представник позивача у судовому засіданні 20.05.2019 адміністративний позов підтримав в повному обсязі та просив його задовольнити, а представник відповідачів та інспектор проти позову заперечили та просили в його задоволенні відмовити повністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, повно, всебічно, об`єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, суд дійшов до такого висновку.

Суд встановив, що посадовими особами управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Черкаській області на підставі наказів Держархбудінспекції від 24.09.2018 № 1194 та від 02.11.2018 № 1374 проведено планову перевірку дотримання вимог чинного законодавства управлінням планування та архітектури Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради.

За результатом планової перевірки встановлено, зокрема, що містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва від 24.05.2018 № 254 оформлені з порушенням законодавства, а саме:

- наміри забудови не відповідають умовам використання договору оренди;

- в п. 7 не зазначено, що об`єкт будівництва потрапляє в охоронну зону інженерних мереж (газопровід високого тиску). Відстань від фундаментів будинків і споруд до газопроводу повинна бути не менше 7-10м, чим порушено додаток 8.1 ДБН 360-92** «Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень» , п. 4.14 ДБН В.2.5-20-2001 «Газопостачання» , ч. 5 ст. 29 Закону України, розділу 3 Пояснювальної записки Плану зонування території міста Черкаси;

- видані на житловий будинок розташований в санітарно-захисній зоні, що є порушенням розділу 3 Пояснювальної записки Плану зонування території міста Черкаси, п. 4.11 ДБН 360-92**;

- згідно Плану зонування території, затвердженого рішенням сесії Черкаської міської ради від 04.12.2014 № 2-513, земельна ділянка TOB «МСК Будсервіс» (та відповідно об`єкт будівництва) повністю знаходиться в межах санітарно-охоронної зони ТОВ «Черкаська продовольча компанія» .

-згідно намірів будівництва та містобудівного розрахунку поданого разом з заявою на видачу містобудівних умов і обмежень об`єкт планується будівництво багатоквартирного п`ятисекційного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення. Будівництво житлових будинків в санітарно-захисних зонах не допускається;

- станом на час видачі МУО № 254 (24.05.2018) зміни до генерального плану (актуалізація) не проходили відповідну експертизу та не затверджувались відповідним рішенням органу місцевого самоврядування, зміни до плану зонування не затверджувались.

За результатами проведеної перевірки складений акт від 19.11.2018, надано припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності від 19.11.2018 № 28 та прийняте рішення від 03.12.2018 № 1670 про зупинення дії містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки від 24.05.2018 № 254.

Позивач вважає, що дане рішення є протиправним та підлягає скасуванню у зв`язку з чим звернувся до суду з відповідним позовом.

Вирішуючи спір по суті, суд зазначає таке.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності визначає Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17 лютого 2011 року № 3038-VI (далі - Закон № 3038-VI), який спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Відповідно до ч. 3 ст. 6 Закону № 3038-VI до органів державного архітектурно-будівельного контролю належать: структурні підрозділи з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій; виконавчі органи з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад.

Органом державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.

Згідно ст. 41-1 Закону № 3038-VI державний архітектурно-будівельний нагляд - це сукупність заходів, спрямованих на дотримання уповноваженими органами містобудування та архітектури, структурними підрозділами Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій та виконавчими органами сільських, селищних, міських рад з питань державного архітектурно-будівельного контролю, іншими органами, що здійснюють контроль у сфері містобудівної діяльності (далі - об`єкти нагляду), вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час провадження ними містобудівної діяльності.

За ч. 2 ст. 41-1 Закону № 3038-VI державний архітектурно-будівельний нагляд здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, через головних інспекторів будівельного нагляду у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч. ч. 2, 3 ст. 8 Закону № 3038-VI планування та забудова земельних ділянок здійснюється їх власниками чи користувачами в установленому законодавством порядку. Рішення з питань планування та забудови територій приймаються сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами, районними, обласними радами, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації.

Згідно зі ст. 26 Закону № 3038-VI забудова територій здійснюється шляхом розміщення об`єктів будівництва. Суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів. Виконавчий орган сільської, селищної, міської ради вживає заходів щодо організації комплексної забудови територій відповідно до вимог цього Закону. Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Частиною 5 цієї статті визначено, що проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; 6) реєстрація права власності на об`єкт містобудування.

Згідно ст. 29 Закону № 3038-VI, основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування.

Фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.

Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі. Перелік об`єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури.

Спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні. Розгляд заяви і надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх наданні здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом семи робочих днів з дня реєстрації заяви.

Рішення про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень приймається у разі невідповідності намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

До містобудівних умов та обмежень можуть включатися вимоги щодо архітектурних та інженерних рішень. Склад, зміст, порядок надання містобудівних умов та обмежень визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури.

Містобудівні умови та обмеження містять: 1) назву об`єкта будівництва, що повинна відображати вид будівництва та місце розташування об`єкта; 2) інформацію про замовника; 3) відповідність на дату надання містобудівних умов та обмежень цільового та функціонального призначення земельної ділянки містобудівній документації на місцевому рівні; 4) гранично допустиму висотність будинків, будівель та споруд у метрах; 5) максимально допустимий відсоток забудови земельної ділянки; 6) максимально допустиму щільність населення в межах житлової забудови відповідної житлової одиниці (кварталу, мікрорайону); 7) мінімально допустимі відстані від об`єкта, що проектується, до червоних ліній, ліній регулювання забудови, існуючих будинків та споруд; 8) планувальні обмеження (охоронні зони пам`яток культурної спадщини, межі історичних ареалів, зони регулювання забудови, зони охоронюваного ландшафту, зони охорони археологічного культурного шару, в межах яких діє спеціальний режим їх використання, охоронні зони об`єктів природно-заповідного фонду, прибережні захисні смуги, зони санітарної охорони); 9) охоронні зони об`єктів транспорту, зв`язку, інженерних комунікацій, відстані від об`єкта, що проектується, до існуючих інженерних мереж.

Перелік зазначених умов є вичерпним.

Як свідчать матеріали справи, позивачем на виконання вказаних норм законодавства, маючи намір будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщення громадського призначення, позивач звернувся з відповідною заявою та пакетом документів до третьої особи.

Розглянувши заяву позивача третьою особою видано наказ від 24.05.2018 № 254, яким надано позивачеві містобудівні умови та обмеження для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими приміщеннями громадського призначення.

Зазначені містобудівні умови містять необхідні дані, які визначені частиною 5 статті 29 Закону 3038-VI.

Щодо порушень п. 4.11. додатку 8-1 ДБН 360-92** «Містобудування, планування і забудова міських і сільських поселень» та відповідності плану зонування території суд зазначає наступне.

Вказаним пунктом передбачено, що у санітарно-захисній зоні не допускається розміщувати житлові будинки, дитячі дошкільні установи, загальноосвітні школи, установи охорони здоров`я та відпочинку, спортивні споруди, сади, парки, садівницькі товариства й городи.

До територіально-виробничих утворень, відділених від сельбищної території санітарно-захисною зоною завширшки понад 1000 м, не слід включати підприємства із санітарно-захисною зоною до 100 м, особливо підприємства легкої та харчової промисловості.

Розділ III вказаного документу регламентує планувальні обмеження, які діють на території міста. Рішення щодо забудови та використання земельних ділянок приймаються з урахуванням планувальних обмежень, які діють у межах зон, кварталів та поширюються на всі будинки, споруди, земельні ділянки, інші об`єкти нерухомого майна в межах цих зон та кварталів незалежно від форм власності. Виключенням є магістралі, вулиці, використання території яких визначається їх цільовим призначенням.

Межі дії планувальних обмежень нанесені на «Плані (схемі) червоних ліній вулиць м. Черкаси» (М 1:10000), що входить до складу «Плану зонування території м. Черкаси (зонінгу)» .

Містобудівні регламенти для підзон прописані в даному розділі. Для кожної земельної ділянки дозволяється таке використання, яке відповідає видам забудови та використання, режиму використання територій з відповідними планувальними обмеженнями. Якщо земельна ділянка розміщується в зоні дії кількох планувальних обмежень, до неї застосовуються всі види обмежень та режимів використання територій або найбільш жорсткий з цих режимів.

Так, розділ III Пояснювальної записки плану зонування території поділяється на два підрозділи:

- вимоги до ділянок, що знаходяться в зонах впливу інженерно- транспортних комунікацій та санітарно-захисних зонах.

- вимоги до ділянок, що знаходяться в охоронних зонах пам`яток культурної спадщини та об`єктів природно- заповідного фонду.

Як свідчать матеріали справи, ділянка на якій планується забудова, не відноситься до пам`яток культури та об`єктів природно-заповідного фонду, також ділянка не знаходиться в зонах впливу інженерно-транспортних комунікацій, однак за висновками проведеної перевірки земельна ділянка потрапляє в санітарно-захисну зону ТОВ «Черкаська продовольча компанія» , яка знаходиться за адресою: м. Черкаси, вул. Смілянська, буд. 122/1.

В даному випадку, не переконання суду, вказаний висновок є помилковим з огляду на таке.

Відповідно до ст. 17 Закону № 3038-VI генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту. Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів. Рішення про розроблення генерального плану приймає відповідна сільська, селищна, міська рада.

Зміни до генерального плану населеного пункту можуть вноситися не частіше, ніж один раз на п`ять років. Такі зміни вносяться органом місцевого самоврядування, який затверджував генеральний план населеного пункту.

План зонування території розробляється на основі генерального плану населеного пункту (у його складі або як окремий документ) з метою визначення умов та обмежень використання території для містобудівних потреб у межах визначених зон (ч. 1 ст. 18 Закону № 3038-VI). План зонування території розробляється з метою створення сприятливих умов для життєдіяльності людини, забезпечення захисту територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, запобігання надмірній концентрації населення і об`єктів виробництва, зниження рівня забруднення навколишнього природного середовища, охорони та використання територій з особливим статусом, у тому числі ландшафтів, об`єктів історико-культурної спадщини, а також земель сільськогосподарського призначення і лісів.

План зонування території встановлює функціональне призначення, вимоги до забудови окремих територій (функціональних зон) населеного пункту, їх ландшафтної організації.

Відповідно до Генерального плану міста Черкаси, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 29.12.2011 № 3-505, спірна земельна ділянка за визначення генплану: «реструктуризація комунальних та промислових підприємств під житлову забудову, територія громадських закладів, вулично-дорожня мережа» . Функціональне призначення земельної ділянки - під розташування та подальшу експлуатацію торгівельного центру.

Згідно з Планом зонування території м. Черкаси, затвердженого рішенням Черкаської міської ради від 04.12.2014 № 2-513, земельна ділянка належить до території перспективної ділової зони Г1 п та транспортної інфраструктури ТР-3.

На даний час на замовлення Черкаської міської ради товариством з обмеженою відповідальністю «Інститут Харківпроект» розробляється проект містобудівної документації щодо внесення змін до Генерального плану м. Черкаси. Зокрема, територія на якій розташована спірна земельна ділянка, не входить до санітарно-захисної зони ТОВ «Черкаська продовольча компанія» , а саме: до ділянки, на якій планується забудова, СЗЗ знаходиться за 50 метрів, що підтверджується фрагментом внесення змін до Генерального плану м. Черкаси (актуалізація), який додається до позову.

Такі зміни у Генеральному плані міста Черкаси, як вказано у містобудівних умовах та обмеженнях, пов`язані із висновком наукового звіту за результатами робіт потреб державної санітарно-епідеміологічної експертизи ДУ «Інститут громадського здоров`я ім. О.М. Марзєєва НАМН України» від 22.12.2016 № 22.2/3664. Зокрема, у висновку експертизи рекомендовано Держспоживспілці погодити «Матеріали з обґрунтування розміру санітарно-захисної зони ТОВ «Черкаська продовольча компанія» , розташованого по вул. Смілянській, 122/1 із встановленням СЗЗ від джерела викидів забійного цеху до найближчої існуючої та запроектованої житлової забудови. Цими документами встановлено СЗЗ від джерел викидів будівлі забійного цеху ТОВ «Черкаська продовольча компанія» до найближчої існуючої та запроектованої забудови розміром - 260 м у південному напрямку (тобто у напрямку запланованої позивачем забудови).

Крім того, комісія з питань встановлення та зміни розмірів санітарно-захисних зон встановила таку зону для ТОВ «Черкаська продовольча компанія» 260 м у південному напрямку та 370 м у східному та південно-східному напрямку (протокол державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 439 від 22.12.2016).

Вказане свідчить про те, що земельна ділянка, на якій планує будівництво позивач, не потрапляє до санітарно-захисної зони ТОВ «Черкаська продовольча компанія» , а наміри забудови земельної ділянки відповідають положенням містобудівної документації, що виключає можливість зупинення дії МУО.

Щодо відсутності порушень додатку 8.1 ДБН 360-92** «Містобудування, планування і забудова міських і сільських поселень» та п. 4.14 ДБН В.2.5-20-2001 «Газопостачання» .

Додаток 8.1 ДБН 360-92** «Містобудування, планування і забудова міських і сільських поселень» відтак і п. 4.14 ДБН В.2.5-20-2001 «Газопостачання» передбачає допустимі відстані по відповідним мережам.

Таким чином, містобудівними умовами передбачають можливість підключення до мереж але лише на підставі технічних умов, в яких встановлені всі необхідні відстані до зовнішніх газових мереж.

Крім того, в матеріалах справи наявний топоплан в масштабі 1:500, який з урахуванням газопроводу високого тиску погоджений в тому числі ПАТ «Черкасигаз» з рахуванням існуючих нормативів підключення об`єкту до газопостачання.

Як свідчить витяг з проектної документації на будівництво найближча відстань до газопроводу високого тиску складає близько 12,5 метрів, що також вказує про відсутність порушень додатку 8.1 ДБН 360-92** «Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень» та п. 4.14 ДБН В.2.5-20-2001 «Газопостачання» в частині відстані фундаментів будинків і споруд до газопроводу.

Також, відповідно до договору оренди землі від 20.12.2017 року між ТОВ «МСК Будсервіс» та Черкаською міською радою позивач отримав земельну ділянку по вул. Смілянська 122/3 АДРЕСА_3 м. Черкаси в строкове платне користування. Рішенням Черкаської міської ради від 18.06.2018 року № 2-3433 змінено цільове призначення земельної ділянки по АДРЕСА_1 , що перебуває в оренді ТОВ «МСК Будсервіс» , а саме: з земель житлової та громадської забудови (землі для будівництва та обслуговування будівель торгівлі) на землі житлової га громадської забудови (для будівництва та обслуговування багатоквартирного житлового будинку з об`єктами торгово-розважальної та ринкової інфраструктури).

Таким чином, встановлені судом обставини свідчать про помилковість висновків перевірки щодо порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності і, як наслідок прийняття помилкового рішення про зупинення дії містобудівних умов та обмежень.

При цьому суд враховує інші аргументи відповідачів про необхідність відмови у задоволенні позовних вимог, проте зазначає, що ці аргументи не стали підставою для прийняття оскаржуваного рішення.

Відповідно до частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд при вирішенні спору враховує приписи статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до якої у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими, а позовні вимоги такими, що належить задовольнити.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд враховує таке.

Згідно статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: на професійну правничу допомогу; сторін та їхніх представників, що пов`язані із прибуттям до суду; пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертиз; пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; пов`язані із вчиненням інших процесуальних дій або підготовкою до розгляду справи.

Відповідно до частини 1 статті 139 вказаного Кодексу при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Зважаючи на те, що позовні вимоги ТОВ «МСК Будсервіс» підлягають задоволенню, то всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань Державної архітектурно-будівельної інспекції України.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 9, 14, 73-77, 139, 242 - 246, 255, 295, підпунктом 15.5 пункту 15 частини 1 розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

вирішив:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення № 1670 від 03.12.2018 про зупинення дії містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки по АДРЕСА_1 (додаток до наказу Департаменту архітектури та містобудування Черкаської міської ради від 24.05.2018 № 254).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної архітектурно-будівельної інспекції України на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Вдача Плюс» судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга може бути подана до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Учасники справи:

1) позивач - товариство з обмеженою відповідальністю «МСК Будсервіс» (18002, м. Черкаси, вул. Смілянська, 2, офіс 29, ідентифікаційний код 31701379);

2) відповідач-1 - головний інспектор будівельного нагляду відділу нагляду за діяльністю уповноважених органів з питань архітектури та містобудування управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Черкаській області Лузан Леся Петрівна (18002, м. Черкаси, вул. Небесної сотні, 31/1);

3) відповідач-2 - Державна архітектурно-будівельна інспекція України (01133, м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26, ідентифікаційний код 37471912);

4) третя особа - Департамент архітектури та містобудування Черкаської міської ради (18000, м. Черкаси, вул. Б. Вишневецького, 36, ідентифікаційний код 38715770).

Рішення складене у повному обсязі та підписане 30.05.2019.

Суддя В.О. Гаврилюк

Дата ухвалення рішення20.05.2019
Оприлюднено02.06.2019

Судовий реєстр по справі —580/319/19

Ухвала від 03.06.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Постанова від 19.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Постанова від 19.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 20.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 20.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 28.03.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Ухвала від 08.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 15.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Рішення від 20.05.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

Рішення від 20.05.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.О. Гаврилюк

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні