Рішення
від 30.05.2019 по справі 826/14633/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

30 травня 2019 року № 826/14633/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Пащенка К.С., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу

за позовом Приватного акціонерного товариства Гірськолижний спортивний

комплекс Протасів ЯР

до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку

про визнання протиправною та скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

У вересні 2018 року Приватне акціонерне товариство Гірськолижний спортивний комплекс Протасів ЯР (адреса: 03038, м. Київ, вул. Протасів Яр, 23, ідентифікаційний код 31806735) (далі - позивач або ПрАТ ГК Протасів ЯР ) подало на розгляд Окружному адміністративному суду міста Києва позов № 07/09-1ю від 07.09.2018 до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (адреса: 01010, м. Київ, вул. Московська, 8, ідентифікаційний код 37956207) (надалі - відповідач або НКЦПФР або Комісія), у якому просить суд визнати протиправною та скасувати постанову від 27.03.2018 № 545-ЦД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, винесену уповноваженою особою Комісії - директором Департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Центральному регіоні - Жупаненком Віктором Миколайовичем.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що ПрАТ ГК Протасів ЯР виконало розпорядження відповідача від 26.09.2017 № 1255-ЦД-1-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери в строк до 06.11.2017. Зокрема, 03.11.2017 на адресу Департаменту НКЦПФР у Центральному регіоні було надіслано лист, яким позивач повідомив відповідача про виконання зазначеного розпорядження. До вказаного листа були додані: платіжне доручення про сплату штрафу, роздруківка протоколу контролю звіту, роздруківка зображення сторінки в мережі Інтернет за адресою gora.com.ua/zvitnist. Однак, відповідач у постанові № 545-ЦД-1-Е не надав належну правову оцінку вказаним обставинам, зазначивши лише те, що відповідно до протоколу контролю звіту від 11.10.2017 адміністративні дані (інформацію) не прийнято у зв`язку з помилками. Водночас, зі змісту протоколу контролю звіту неможливо встановити, в чому саме полягає невідповідність адміністративних даних, поданих ПрАТ ГК Протасів ЯР 11.10.2017, встановленим Комісією вимогам щодо складу, форми та формату адміністративних даних та інформації із посиланням на відповідний абзац п. 5 розділу III Положення про подання адміністративних даних та інформації у вигляді електронних документів до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затв. Рішенням Комісії від 13.05.2011 № 492 (надалі - Положення № 492). Крім того, відповідач, в порушення п. 4 розділу V Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затв. Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 № 1470 (в мотивувальній частині рішення - Правила), не надіслав позивачу зазначену постанову, у зв`язку із чим останньому не було відомо про дату розгляду справи про правопорушення, що унеможливило участь в розгляді справи про правопорушення керівника та/або представника ПрАТ ГК Протасів ЯР , надання ними пояснень, додаткових доказів, заявления клопотань.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України (нижче - КАС України), суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 14.09.2018 (суддя Пащенко К.С.) відкрито провадження у даній адміністративній справі; постановлено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи та проведення судового засідання; запропоновано відповідачу надати відзив протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення відповідачем ухвали про відкриття провадження у справі.

У відзиві № 14/04/29277 від 08.10.2018 на позов НКЦПФР зазначає, що розпорядженням від 26.09.2017 № 1255-ЦД-1-Е зобов`язано позивача усунути порушення законодавства про цінні папери в строк до 06.11.2017, а саме подати до Комісії регулярну річну інформацію за 2016 рік. 11.10.2017 ПрАТ ГК Протасів ЯР отримало протокол контролю звіту, в якому вказано, що адміністративні дані не прийнято, причиною є - невідповідність схемі XML-файлу. Відповідно до наявної інформацію, регулярну річну інформацію за 2016 рік позивачем подано до Комісії 21.12.2017 за вх. № 93356. Зазначене свідчить про несвоєчасне виконання розпорядження від 26.09.2017 № 1255-ЦД-1-Е. Крім того, постанову про розгляд справи про правопорушення було надіслано рекомендованим листом на адресу позивача, зазначену в ЄДР, що відповідає п. 14 Правил.

У запереченнях № 12/09-1ю від 12.10.2018 на відзив ПрАТ ГК Протасів ЯР відмічає, що Комісія вказує про те, що постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 16.03.2018 була надіслана 19.03.2018 на адресу позивача рекомендованим листом. Проте, належних та допустимих доказів відповідач не надав, оскільки поштове відправлення було відправлено без опису, а тому ідентифікувати вкладення неможливо, а також встановити чи було там вкладення взагалі. Крім того, поштове відправлення № 0101037111512 надійшло до відділення поштового зв`язку Київ-10. Однак починаючи з 05.10.2017 ПрАТ ГК Протасів ЯР отримує усю кореспонденцію у ВПЗ Київ-42 на підставі заяви позивача, що підтверджується отриманням відзиву на позов саме у ВПЗ Київ-42. Отже, постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів позивач взагалі не отримував.

У поясненнях від 24.10.2018 № 14/04/30891 на зазначені вище заперечення позивача Комісія відмітила, що положеннями Правил не передбачено обов`язку Комісії направляти поштове відправлення з описом вкладення. Постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 16.03.2018 була надіслана рекомендованим листом на адресу ПрАТ ГК Протасів ЯР , яка міститься в ЄДР, а саме: м. Київ, вул. Протасів Яр, буд. 23. Крім того, позивач отримав постанову про порушення справи на ринку цінних паперів від 27.02.2018, яку так як і постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів було надіслано на адресу: м. Київ, вул. Протасів Яр, буд. 23.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Відповідно до Акта про правопорушення на ринку цінних паперів від 16.03.2018 № 258-ЦД-1-Е встановлено порушення ПрАТ ГК Протасів ЯР вимог пункту 10 статті 8 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , а саме невиконання розпорядження від 26.09.2017 № 1255-ЦД-1-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 06.11.2017).

Розпорядження виносилось у зв`язку з неподанням ПрАТ ГК Протасів ЯР регулярної річної інформації за 2016 рік. У термін до 06.11.2017 позивач повинен був усунути зазначене порушення та письмово повідомити уповноважену особу про виконання розпорядження із наданням відповідних документів.

Листом від 03.11.2017 № 03/11-1ю позивач повідомив уповноважену особу НКЦПФР Жупаненка В.М. про виконання розпорядження Комісії від 26.09.2017 № 1255-ЦД-1-Е, а саме подання регулярної річної інформації за 2016 рік. До вказаного листа були додані: платіжне доручення про сплату штрафу, роздруківка протоколу контролю звіту, роздруківка зображення сторінки в мережі Інтернет за адресою gora.com.ua/zvitnist.

Постановою Комісії від 27.02.2018 порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПрАТ ГК Протасів ЯР .

Постановою Комісії від 16.03.2018 розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПрАТ ГК Протасів ЯР призначено на 27.03.2018 о 10:00.

Листом від 19.03.2018 № 19/03-2ю позивач надав пояснення, у якому останній повідомив Комісію про свою незгоду з висновками, викладеними в Акті про правопорушення на ринку цінних паперів від 16.03.2018 № 258-ЦД-1-Е, оскільки ПрАТ ГК Протасів ЯР виконало розпорядження від 26.09.2017 № 1255-ЦД-1-Е, про що листом від 03.11.2017 № 03/11-1ю повідомило уповноважену особу НКЦПФР Жупаненка В.М. та надало підтверджуючі документи.

27.03.2018 Комісія, розглянувши справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПрАТ ГК Протасів ЯР , прийняла постанову № 545-ЦД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, якою за несвоєчасне виконання розпорядження від 26.09.2017 № 1255-ЦД-1-Е наклала на позивача штрафну санкцію у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17 000 грн.

Не погодившись із вказаною постановою Комісії, позивач звернувся до суду із відповідним позовом про визнання її протиправною та скасування.

Вирішуючи спір по суті, суд вказує на таке.

Спірні правовідносини, які виникли між сторонами, регулюються Конституцією України, Законом України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні (в рішенні альтернативно - Закон), Законом України Про цінні папери та фондовий ринок , Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затв. Рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 № 2826 (за текстом - Положення), Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затв. Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 № 1470 (в мотивувальній частині рішення - Правила), та іншими нормативно-правовими актами (тут і по тексту відповідні нормативно-правові акти наведено в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Закон України Про цінні папери та фондовий ринок регулює відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку.

Цей нормативно-правовий акт, поряд з регулюванням питань фондового ринку, видів цінних паперів, видів професійної діяльності на фондовому ринку, регулює порядок розкриття інформації на фондовому ринку.

За визначенням, яке міститься у ст. 2 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок , емітент - юридична особа, у тому числі Фонд гарантування вкладів фізичних осіб, Автономна Республіка Крим або міська рада, а також держава в особі уповноважених нею органів державної влади чи міжнародна фінансова організація, які від свого імені розміщують емісійні цінні папери та беруть на себе зобов`язання за ними перед їх власниками.

Відповідно до ч. 1 ст. 39 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом: розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Емітенти цінних паперів зобов`язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно з п.п. 3, 9, 10 р. І Положення емітенти цінних паперів у випадках, передбачених цим Положенням, зобов`язані розкривати на фондовому ринку Інформацію шляхом: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів на веб-сайті www.stockmarket.gov.ua; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії; розміщення на власному веб-сайті (веб-сторінці); подання до Комісії. До моменту розкриття регулярної та особливої інформації емітентом шляхом оприлюднення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії розкриття такої Інформації на території України іншими шляхами, у тому числі шляхами, передбаченими цим Положенням, не допускається. У разі якщо емітент несвоєчасно розкриває Інформацію, розкриття якої є обов`язковим відповідно до цього Положення, емітент повинен письмово повідомити Комісію листом з обґрунтуванням причин, що призвели до несвоєчасного розкриття Інформації, складеним у довільному вигляді та засвідченим підписом керівника та відбитком печатки емітента.

Обов`язок здійснювати розкриття регулярної річної інформації поширюється на осіб, які станом на 31 грудня звітного року є емітентами. Звітним періодом для складання річної інформації є календарний рік. Перший звітний рік новоствореного емітента може бути меншим за 12 місяців, він обчислюється: для акціонерних товариств - з дати державної реєстрації товариства до 31 грудня звітного року включно; для емітентів цінних паперів, крім акцій, - з дня реєстрації випуску до 31 грудня звітного року включно. Розкриття регулярної річної інформації має здійснюватися шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на сторінці в мережі Інтернет, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Емітенти цінних паперів до подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії та на сторінці в мережі Інтернет, опубліковують в офіційному друкованому виданні. Опублікування річної інформації в офіційному друкованому виданні здійснюється за формою, наведеною у додатку 44 до цього Положення, крім емітентів, які здійснили приватне (закрите) розміщення цінних паперів, а також приватних (закритих) акціонерних товариств, які не здійснювали публічного (відкритого) розміщення цінних паперів. Опублікування річної інформації в офіційному друкованому виданні здійснюється емітентами, які здійснили приватне (закрите) розміщення цінних паперів, а також приватними (закритими) акціонерними товариствами, які не здійснювали публічного (відкритого) розміщення цінних паперів, крім публічних акціонерних товариств, які здійснили приватне (закрите) розміщення цінних паперів за формою, наведеною у додатку 45 до цього Положення (гл. 4 р. ІІ Положення).

Згідно додатку 38 річна інформація емітента цінних паперів має містити, зокрема: загальні відомості; дані про дату та місце оприлюднення річної інформації; інформацію про осіб, послугами яких користується емітент; опис бізнесу, розкривається інформація, в тому числі, про судові справи, за якими розглядаються позовні вимоги у розмірі на суму 10 або більше відсотків активів емітента або дочірнього підприємства станом на початок року, стороною в яких виступає емітент, його дочірні підприємства, або судові справи, стороною в яких виступають посадові особи емітента (дата відкриття провадження у справі, сторони, зміст та розмір позовних вимог, найменування суду, в якому розглядається справа, поточний стан розгляду). У разі відсутності судових справ про це зазначається.

Отже, емітент зобов`язаний у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, здійснити розкриття регулярної річної інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до законодавства.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначає Закон України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні .

В силу ст. 1 цього Закону державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері; професійних учасників ринку цінних паперів - осіб, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів.

Державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством (ч. 1 ст. 5 Закону).

До основних завдань Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку відноситься: 1) формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, сприяння адаптації національного ринку цінних паперів до міжнародних стандартів; 2) координація діяльності державних органів з питань функціонування в Україні ринку цінних паперів та їх похідних; 3) здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; 4) захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень; 5) сприяння розвитку ринку цінних паперів; 6) узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та обігу цінних паперів в Україні, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення (ч. 1 ст. 7 Закону).

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно до покладених на неї завдань, серед іншого: встановлює порядок розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів; встановлює вимоги, порядок та стандарти щодо обов`язкового розкриття інформації емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, забезпечує створення інформаційної бази даних про ринок цінних паперів відповідно до чинного законодавства; виконує інші завдання відповідно до закону (п.п. 14-2, 15, 8 ч. 2 ст. 7 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні ).

У відповідності до ст. 8 Закону, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право, зокрема: здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Таким чином, НКЦПФР здійснює відповідне державне регулювання ринку цінних паперів та державний контроль, і, в разі порушення вимог законодавства про цінні папери, Національна комісія накладає адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції у відношенні до правопорушника.

Зазначені приписи Закону в частині здійснення Комісією державного контролю за розкриттям Інформації емітентами цінних паперів та, у випадку порушення останніми вимог законодавства про цінні папери, накладення адміністративних стягнень, штрафних та інших санкцій до винних осіб, кореспондується з п.п. 1, 2 р. X Положення, згідно яких державний контроль за розкриттям Інформації емітентами цінних паперів відповідно до вимог законодавства здійснює Комісія. За неопублікування, опублікування не в повному обсязі Інформації та/або опублікування недостовірної Інформації, нерозміщення, розміщення не в повному обсязі Інформації та/або розміщення недостовірної Інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, неподання, подання не в повному обсязі Інформації та/або подання недостовірної Інформації до Комісії, передбаченої цим Положенням, юридична особа несе відповідальність відповідно до закону.

Сторонами не оспорюється факт неподання ПрАТ ГК Протасів ЯР регулярної річної інформації за 2016 рік, у зв`язку із цим Комісією було прийнято розпорядження від 26.09.2017 № 1255-ЦД-1-Е.

Проте, через невиконання вказаного розпорядження у строк до 06.11.2017, Комісія порушила справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПрАТ ГК Протасів ЯР .

Порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів визначаються Правилами.

Відповідно до п. 1 р. XVII Правил, за правопорушення на ринку цінних паперів, зазначені у статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , до юридичних осіб застосовуються фінансові санкції, передбачені цією статтею.

За правилами ст. 11 Закону, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб: фінансові санкції; зупиняє або анулює ліцензію на право провадження професійної діяльності на фондовому ринку, яку було видано такому професійному учаснику фондового ринку; анулює свідоцтво про реєстрацію об`єднання як саморегулівної організації фондового ринку, яке було видано такому об`єднанню.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону).

З наведеного слідує, застосування такого виду санкції, як штраф у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян можливе за факту передбаченого у п. 6 ч. 1 ст. 11 Закону порушення.

У відповідності до п.п. 5, 6, 7, 10 р. I Правил, уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов`язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об`єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції. Структурним підрозділом Комісії є департамент, управління, відділ центрального апарату Комісії або її територіального органу, який здійснює функції щодо регулювання відповідного напряму діяльності на ринку цінних паперів. Уповноваженим підрозділом Комісії є департамент, управління, відділ центрального апарату Комісії або її територіального органу, який здійснює функції правозастосування. Розгляд справ про правопорушення здійснюється виключно уповноваженими особами Комісії у межах наданих повноважень. Справи про правопорушення розглядаються уповноваженими особами, на підвідомчій території яких було виявлено порушення або перебуває особа, щодо якої порушено справу про правопорушення.

Справи про правопорушення щодо юридичних осіб у межах наданих повноважень розглядаються уповноваженими особами: Головою Комісії; членами Комісії; уповноваженими Комісією посадовими особами. Справи про адміністративні правопорушення в межах наданих повноважень розглядаються уповноваженими особами: Головою Комісії; членами Комісії; уповноваженими Комісією посадовими особами. Голова та члени Комісії можуть розглядати справи про правопорушення і застосовувати до учасників ринку цінних паперів санкції, передбачені в розділі XVII Правил. Справа про правопорушення може бути розглянута за дорученням Голови Комісії колегіально в складі трьох членів Комісії. У разі розгляду справи про правопорушення колегіально усі документи, що стосуються цієї справи, підписуються усіма уповноваженими особами, які здійснювали розгляд справи. У разі відсутності (відрядження, відпустки, хвороби тощо) Голови або члена Комісії розгляд справи про правопорушення здійснюється іншим членом Комісії. У разі відсутності (відрядження, відпустки, хвороби тощо) начальника територіального органу Комісії розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів здійснюється особою, яка виконує обов`язки начальника територіального органу Комісії (положень п.п. 1-5 р. ІІ Правил).

Справа про правопорушення може бути порушена тільки в тому разі, якщо є достатні дані, які вказують на наявність правопорушення. Уповноважена особа Комісії розглядає справу про правопорушення та виносить рішення за справою у точній відповідності із законодавством та оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи. Провадження у справі про правопорушення зупиняється у випадках: перебування на розгляді в Комісії, в судових органах або в інших державних органах іншої справи, рішення за якою матиме значення при вирішенні справи; необхідності проведення експертизи, додаткової перевірки або отримання відповідних висновків; у разі відсутності інформації про місцезнаходження особи, щодо якої порушено справу. Про зупинення провадження у справі уповноваженою особою виноситься постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів. У разі зупинення провадження у справі про правопорушення перебіг строку призупиняється з дати винесення відповідної постанови. Провадження у справі про правопорушення відновлюється після з`ясування обставин, які спричинили його зупинення, про що уповноважена особа виносить постанову про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів (п.п. 1, 3, 4, 5 р. IІІ Правил).

З правових конструкцій вказаних пунктів Правил, в їх сукупності, слідує про: перелік уповноважених осіб, які розглядають справи про правопорушення, та їх повноваження; процедурні питання (порушення справи, зупинення та поновлення справи) провадження у справах про правопорушення на ринку цінних паперів щодо юридичних осіб. При цьому, розгляд справ про правопорушення здійснюється виключно уповноваженими особами Комісії у межах наданих повноважень.

За п.п. 1, 5 р. IV, п.п. 1-4 р. V, п. 1 р. VI Правил, уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів. Акт про правопорушення на ринку цінних паперів повинен містити: номер, дату, місце його складання; посаду, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала акт про правопорушення на ринку цінних паперів (у разі надання повноважень за дорученням - реквізити доручення); повне найменування юридичної особи, місцезнаходження, код за ЄДРПОУ, у разі наявності інформації - банківські реквізити, засоби зв`язку; виклад обставин правопорушення; посилання на нормативно-правовий акт, норму якого порушено; відомості про наявність повторного вчинення правопорушення особою, щодо якої складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів; інші відомості, необхідні для вирішення справи про правопорушення. Пояснення особи, щодо якої складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів, є складовою частиною акта про правопорушення на ринку цінних паперів і приєднуються до нього у вигляді додатка. Акт про правопорушення на ринку цінних паперів підписується особою, яка його склала, і керівником або представником юридичної особи, щодо якої його складено. Уповноважена особа при підготовці справи про правопорушення до розгляду вирішує такі питання: чи належить до її компетенції розгляд даної справи; чи витребувані необхідні додаткові матеріали; чи наявні підстави, передбачені в пункті 2 розділу III цих Правил; чи підлягають задоволенню клопотання осіб, які беруть участь у розгляді справ. Якщо уповноваженою особою Комісії при підготовці справи до розгляду будуть встановлені підстави, передбачені в пункті 2 розділу III цих Правил, справа про правопорушення може бути закрита до визначення дати її розгляду, про що виноситься відповідна постанова, яка протягом трьох робочих днів з дати її винесення надсилається особі, щодо якої закрито справу. Якщо уповноваженою особою Комісії при підготовці справи про правопорушення до розгляду будуть встановлені підстави, передбачені в пункті 4 розділу III цих Правил, провадження у справі може бути зупинено до встановлення обставин, що стали підставою для зупинення справи про правопорушення. Уповноважена особа вирішує питання, передбачені у пункті 1 цього розділу, визначає дату розгляду справи про правопорушення та виносить постанову про це, яку надсилає юридичній особі, щодо якої порушено справу, не менше ніж за п`ять робочих днів до дати розгляду справи. Справа про правопорушення щодо юридичної особи розглядається у присутності керівника та/або представника юридичної особи, яка притягується до відповідальності.

Вказаними вище положеннями Правил передбачено процедуру розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів щодо юридичних осіб.

Як свідчать матеріали справи, уповноваженою особою НКЦПФР - заступником директора департаменту - начальником управління моніторингу та нагляду за емітентами цінних паперів Департаменту Комісії у Центральному регіоні - Алексейчук Р.В. прийнято постанову від 27.02.2018 про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів відносно ПрАТ ГК Протасів ЯР . Цією постановою пропонувалося керівнику (уповноваженій особі) з`явитися 16.03.2018 до Департаменту Комісії на підписання Акта про правопорушення на ринку цінних паперів.

З копії Акта про правопорушення на ринку цінних паперів від 16.03.2018 вбачається, що представник ПрАТ ГК Протасів ЯР Білик Д.А. з`явився на визначений час, про що свідчить його підпис на Акті.

Крім того 16.03.2018 уповноваженою особою НКЦПФР - директором Департаменту НКЦПФР в Центральному регіоні Жупаненком В.М. прийнято постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Розгляд справи призначено на 27.03.2018.

Відповідно до п. 14 р. І Правил постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, розпорядження про скасування розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.

Доказом надіслання вищезазначених документів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об`єкта поштового зв`язку проставлено відбиток календарного штемпеля, та касовий чек.

Комісією до відзиву на позов додано ксерокопії реєстру рекомендованих листів, що надсилалися відповідачем 21.03.2018 та касового чеку. Під № 3 у цьому списку значиться рекомендований лист № 0101037111512 на адресу ПрАТ ГК Протасів ЯР - 03038, м. Київ, вул. Протасів Яр, 23. На реєстрі міститься відтиск штемпелю ВПЗ Київ-10 з датою 21.03.2018 .

Крім того, роздруківкою з сайту ПАТ Укрпошта вбачається, що поштове відправлення (№ 0101037111512) 21.03.2018 прийняте у ВПЗ Київ-10, а 22.03.2018 це відправлення вже знаходилось у ВПЗ Київ-38. Проте, 23.03.2018 рекомендований лист № 0101037111512 перенаправлено до іншого ВПЗ за місцем обслуговування .

У розрізі зазначеного, суд погоджується з доводами Комісії, що постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 16.03.2018 вважається такою, що вручена ПрАТ ГК Протасів ЯР .

Посилання позивача на те, що починаючи з 05.10.2017 ПрАТ ГК Протасів ЯР отримує усю кореспонденцію у ВПЗ Київ-42 на підставі поданої заяви суд знаходить безпідставними, оскільки позивачем не зазначено та будь-якими доказами не підтверджено, що ним на адресу Комісії скеровувалася відповідна заява про зміну адреси.

19.03.2018 позивач надав до Комісії пояснення від 19.03.2018 № 19/03-2Ю (вх. № 17/04-13/9266 від 21.03.2018).

На розгляд справи 27.03.2018 керівник або представник ПрАТ ГК Протасів ЯР не з`явилися, а тому справа була розглянута за їх відсутності, та уповноваженою особою НКЦПФР - директором Департаменту НКЦПФР в Центральному регіоні Жупаненком В.М. прийнято спірну постанову.

За таких обставин, суд приходить до висновку про дотримання уповноваженими особами Нацкомісії, визначеної Правилами процедури розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів щодо ПрАТ ГК Протасів ЯР , за наслідками якої уповноваженою особою Комісії у межах наданих повноважень, розглянуто справу про правопорушення і застосовано відповідні санкції.

Крім зазначеного, спірним у цій справі є питання невиконання розпорядження Комісії від 26.09.2017 № 1255-ЦД-1-Е у строк до 06.11.2017, а саме неподання позивачем регулярної річної інформації за 2016 рік.

Відповідно до п. 12 р. І Положення при поданні Інформації до Комісії емітент зобов`язаний подавати (надсилати) таку Інформацію у вигляді електронних документів відповідно до нормативно-правового акта Комісії, що регулює порядок подання адміністративних даних, та інформації у вигляді електронних документів.

Інформація в електронній формі складається відповідно до опису розділів та схем XML-файлів, визначених окремим документом нормативно-технічного характеру.

Інформація складається емітентом з використанням Системи довідників та класифікаторів Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженої рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 08 травня 2012 року № 646, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 25 травня 2012 року за № 831/21143 (зі змінами).

Порядок подання адміністративних даних та інформації у вигляді електронних документів учасниками ринку та уповноваженими рейтинговими агентствами до Комісії визначений Положенням № 492.

Згідно з п. 1 р. ІІІ зазначеного Положення, подання учасниками ринку та уповноваженими рейтинговими агентствами до Комісії адміністративних даних та інформації у вигляді електронних документів здійснюється за таких умов:

а) формування адміністративних даних та інформації учасників ринку та уповноважених рейтингових агентств, що передаються в СЕД, у форматах, встановлених нормативно-правовими актами Комісії. Для встановлених Комісією форматів мають бути визначені документи нормативно-технічного характеру (шаблони, описи розділів та схем, специфікації тощо), за якими адміністративні дані та інформації учасників ринку та уповноважених рейтингових агентств можуть бути сформовані з використанням будь-якого програмного забезпечення, сумісного з даними форматами;

б) застосування учасниками ринку та уповноваженими рейтинговими агентствами ЕЦП з використанням посилених сертифікатів відкритих ключів за допомогою надійних засобів ЕЦП;

в) забезпечення формування електронних документів, що містять адміністративні дані та інформацію, з накладанням ЕЦП;

г) наявності відповідних програмно-технічних комплексів.

З змістом п. 13 р. ІІІ Положення № 492 у разі прийняття Комісією адміністративних даних та інформації від професійного учасника фондового ринку протокол контролю має містити реєстраційний номер та дату прийняття адміністративних даних та інформації Комісією.

Відповідно до п.п. 14. 15 Положення № 492 відсутність у протоколі контролю реєстраційного номера та дати прийняття адміністративних даних та інформації свідчить про факт невідповідності поданих адміністративних даних та інформації встановленим Комісією вимогам. У цьому випадку адміністративні дані та інформація вважаються неподаними до Комісії.

У разі наявності факту невідповідності поданих адміністративних даних та інформації встановленим Комісією вимогам у протоколі контролю відображаються відомості щодо невідповідності адміністративних даних та інформації учасника ринку або уповноваженого рейтингового агентства встановленим Комісією вимогам щодо складу, форми та формату адміністративних даних та інформації.

Як вбачається з протоколу контролю звіту від 11.10.2017, адміністративні дані (інформацію) ПрАТ ГК Протасів ЯР не прийнято. Причина - невідповідність XML-файлу.

Беручи до уваги зазначене, адміністративні дані та інформація, надіслані позивачем 11.10.2017 до Комісії не відповідають встановленим Комісією вимогам щодо складу, форми та формату адміністративних даних та інформації, відтак вважаються неподаними.

Повторно адміністративні дані подані ПрАТ ГК Протасів ЯР 21.12.2017 за вх. № 93356, про що останнім зазначено у листі від 19.03.2018 № 19/03-1Ю та підтверджено відповідачем в оскаржуваній постанові.

Отже, регулярна річна інформація за 2016 рік ПрАТ ГК Протасів ЯР подана 21.12.2017.

Встановлені судом обставини свідчать про невиконання позивачем у строк до 06.11.2017 розпорядження Комісії від 26.09.2017 № 1255-ЦД-1-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери, що, в силу ст. 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , є підставою для застосування фінансової санкції.

Отже, суд вважає, що постанова НКЦПФР від 27.03.2018 № 545-ЦД-1-Е про накладення санкції на ПрАТ ГК Протасів ЯР за правопорушення на ринку цінних паперів винесена обґрунтовано, з урахуванням всіх обставин, що мають значення для її прийняття, з дотриманням процедури та порядку розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, а тому підстави для її скасування відсутні.

Згідно ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу.

На думку суду, доказів, які б спростовували доводи відповідача, позивач суду не надав.

Статтею 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Надаючи оцінку кожному окремому специфічному доводу всіх учасників справи, що мають значення для правильного вирішення адміністративної справи, суд застосовує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану в пункті 58 рішення у справі "Серявін та інші проти України" (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain) № 303-A, пункт 29).

Наведена позиція ЄСПЛ також застосовується у практиці Верховним Судом, що, як приклад, відображено у постанові від 28 серпня 2018 року (справа № 802/2236/17-а).

Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, виходячи з наведених висновків в цілому, проаналізувавши всі обставини справи, з урахуванням нормативного регулювання спірних правовідносин, суд приходить до висновку, що позовні вимоги ПрАТ ГК Протасів ЯР є необґрунтованими та такими, що задоволенню не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись статтями 6, 72- 77, 139, 241- 246, 250, 255 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову Приватного акціонерного товариства Гірськолижний спортивний комплекс Протасів ЯР - відмовити повністю.

Рішення, відповідно до ст. 255 КАС України, рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Окружний адміністративний суд м. Києва.

Суддя К.С. Пащенко

Дата ухвалення рішення30.05.2019
Оприлюднено02.06.2019
Номер документу82107674
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправною та скасування постанови

Судовий реєстр по справі —826/14633/18

Постанова від 22.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Постанова від 22.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 01.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 01.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Рішення від 30.05.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 14.09.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні