Постанова
від 22.10.2019 по справі 826/14633/18
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 826/14633/18 Головуючий у 1-й інстанції: Пащенко К.С.

Суддя-доповідач: Василенко Я.М.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 жовтня 2019 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого Василенка Я.М.,

суддів Кузьменка В.В., Шурка О.І.,

при секретарі Баглай О.Є.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу приватного акціонерного товариства Гірськолижний спортивний комплекс Протасів Яр на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30.05.2019 у справі за адміністративним позовом приватного акціонерного товариства Гірськолижний спортивний комплекс Протасів Яр до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

ПАТ Гірськолижний спортивний комплекс Протасів Яр звернулось до суду першої інстанції з позовом, в якому просило:

- визнати протиправною та скасувати постанову Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 27.03.2018 № 545-ЦД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 30.05.2019 у задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням позивачем подано апеляційну скаргу, в якій просить оскаржуване рішення скасувати як таке, що прийняте із порушенням норм матеріального та процесуального права, та прийняти нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що відповідно до акта про правопорушення на ринку цінних паперів від 16.03.2018 № 258-ЦД-1-Е встановлено порушення ПрАТ ГК Протасів ЯР вимог пункту 10 статті 8 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , а саме невиконання розпорядження від 26.09.2017 № 1255-ЦД-1-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 06.11.2017).

Розпорядження виносилось у зв`язку з неподанням ПАТ ГК Протасів ЯР регулярної річної інформації за 2016 рік. У термін до 06.11.2017 позивач повинен був усунути зазначене порушення та письмово повідомити уповноважену особу про виконання розпорядження із наданням відповідних документів.

Листом від 03.11.2017 № 03/11-1ю позивач повідомив уповноважену особу НКЦПФР Жупаненка В.М. про виконання розпорядження комісії від 26.09.2017 № 1255-ЦД-1-Е, а саме подання регулярної річної інформації за 2016 рік. До вказаного листа були додані: платіжне доручення про сплату штрафу, роздруківка протоколу контролю звіту, роздруківка зображення сторінки в мережі Інтернет за адресою gora.com.ua/zvitnist.

Постановою комісії від 27.02.2018 порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПрАТ ГК Протасів ЯР .

Постановою комісії від 16.03.2018 розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПрАТ ГК Протасів ЯР призначено на 27.03.2018 о 10:00.

Листом від 19.03.2018 № 19/03-2ю позивач надав пояснення, у якому останній повідомив комісію про свою незгоду з висновками, викладеними в акті про правопорушення на ринку цінних паперів від 16.03.2018 № 258-ЦД-1-Е, оскільки ПАТ ГК Протасів ЯР виконало розпорядження від 26.09.2017 № 1255-ЦД-1-Е, про що листом від 03.11.2017 № 03/11-1ю повідомило уповноважену особу НКЦПФР Жупаненка В.М. та надало підтверджуючі документи.

27.03.2018 комісія, розглянувши справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПрАТ ГК Протасів ЯР , прийняла постанову № 545-ЦД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, якою за несвоєчасне виконання розпорядження від 26.09.2017 № 1255-ЦД-1-Е наклала на позивача штрафну санкцію у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17 000 грн.

Не погодившись із вказаною постановою комісії, позивач звернувся до суду першої інстанції із даним позовом.

Суд першої інстанції мотивував своє рішення тим, що постанова НКЦПФР від 27.03.2018 № 545-ЦД-1-Е про накладення санкції на ПАТ ГК Протасів ЯР за правопорушення на ринку цінних паперів винесена обґрунтовано, з урахуванням всіх обставин, що мають значення для її прийняття, з дотриманням процедури та порядку розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, а тому підстави для її скасування відсутні, у зв`язку із чим у задоволенні позову слід відмовити.

Апелянт у своїй скарзі зазначає, що оскаржуване рішення прийнято судом першої інстанції з ненаданням належної оцінки нормам чинного законодавства, що призвело до прийняття невірного рішення, судом порушено правильність застосування норм матеріального та процесуального права та правової оцінки обставин у справі.

Колегія суддів погоджується з рішенням суду першої інстанції та вважає доводи апелянта безпідставними, враховуючи наступне.

Спірні правовідносини, які виникли між сторонами, регулюються Конституцією України, Законом України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні (далі Закон), Законом України Про цінні папери та фондовий ринок , Положенням про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 № 2826 (далі - Положення), Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затвердженими рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 16.10.2012 № 1470 (далі - Правила), та іншими нормативно-правовими актами (тут і по тексту відповідні нормативно-правові акти наведено в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Закон України Про цінні папери та фондовий ринок регулює відносини, що виникають під час розміщення, обігу цінних паперів і провадження професійної діяльності на фондовому ринку, з метою забезпечення відкритості та ефективності функціонування фондового ринку.

Цей нормативно-правовий акт, поряд з регулюванням питань фондового ринку, видів цінних паперів, видів професійної діяльності на фондовому ринку, регулює порядок розкриття інформації на фондовому ринку.

За визначенням, яке міститься у ст. 2 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок , емітент - юридична особа, у тому числі Фонд гарантування вкладів фізичних осіб, Автономна Республіка Крим або міська рада, а також держава в особі уповноважених нею органів державної влади чи міжнародна фінансова організація, які від свого імені розміщують емісійні цінні папери та беруть на себе зобов`язання за ними перед їх власниками.

Відповідно до ч. 1 ст. 39 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок розкриття інформації на фондовому ринку здійснюється емітентами цінних паперів шляхом: розміщення її в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування її в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; подання її до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Емітенти цінних паперів зобов`язані розкривати інформацію відповідно до вимог, в обсязі та строки, встановлені цим Законом та нормативно-правовими актами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Згідно з п.п. 3, 9, 10 р. І Положення емітенти цінних паперів у випадках, передбачених цим Положенням, зобов`язані розкривати на фондовому ринку Інформацію шляхом: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів на веб-сайті www.stockmarket.gov.ua; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або комісії; розміщення на власному веб-сайті (веб-сторінці); подання до комісії. До моменту розкриття регулярної та особливої інформації емітентом шляхом оприлюднення в загальнодоступній інформаційній базі даних комісії розкриття такої Інформації на території України іншими шляхами, у тому числі шляхами, передбаченими цим Положенням, не допускається. У разі якщо емітент несвоєчасно розкриває Інформацію, розкриття якої є обов`язковим відповідно до цього Положення, емітент повинен письмово повідомити комісію листом з обґрунтуванням причин, що призвели до несвоєчасного розкриття Інформації, складеним у довільному вигляді та засвідченим підписом керівника та відбитком печатки емітента.

Обов`язок здійснювати розкриття регулярної річної інформації поширюється на осіб, які станом на 31 грудня звітного року є емітентами. Звітним періодом для складання річної інформації є календарний рік. Перший звітний рік новоствореного емітента може бути меншим за 12 місяців, він обчислюється: для акціонерних товариств - з дати державної реєстрації товариства до 31 грудня звітного року включно; для емітентів цінних паперів, крім акцій, - з дня реєстрації випуску до 31 грудня звітного року включно. Розкриття регулярної річної інформації має здійснюватися шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних комісії, розміщення на сторінці в мережі Інтернет, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним. Емітенти цінних паперів до подання регулярної річної інформації до комісії розміщують її в загальнодоступній інформаційній базі даних комісії та на сторінці в мережі Інтернет, опубліковують в офіційному друкованому виданні. Опублікування річної інформації в офіційному друкованому виданні здійснюється за формою, наведеною у додатку 44 до цього Положення, крім емітентів, які здійснили приватне (закрите) розміщення цінних паперів, а також приватних (закритих) акціонерних товариств, які не здійснювали публічного (відкритого) розміщення цінних паперів. Опублікування річної інформації в офіційному друкованому виданні здійснюється емітентами, які здійснили приватне (закрите) розміщення цінних паперів, а також приватними (закритими) акціонерними товариствами, які не здійснювали публічного (відкритого) розміщення цінних паперів, крім публічних акціонерних товариств, які здійснили приватне (закрите) розміщення цінних паперів за формою, наведеною у додатку 45 до цього Положення (гл. 4 р. ІІ Положення).

Згідно додатку 38 річна інформація емітента цінних паперів має містити, зокрема: загальні відомості; дані про дату та місце оприлюднення річної інформації; інформацію про осіб, послугами яких користується емітент; опис бізнесу, розкривається інформація, в тому числі, про судові справи, за якими розглядаються позовні вимоги у розмірі на суму 10 або більше відсотків активів емітента або дочірнього підприємства станом на початок року, стороною в яких виступає емітент, його дочірні підприємства, або судові справи, стороною в яких виступають посадові особи емітента (дата відкриття провадження у справі, сторони, зміст та розмір позовних вимог, найменування суду, в якому розглядається справа, поточний стан розгляду). У разі відсутності судових справ про це зазначається.

Отже, емітент зобов`язаний у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, здійснити розкриття регулярної річної інформації, що підлягає оприлюдненню відповідно до законодавства.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначає Закон України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні .

В силу ст. 1 цього Закону державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері; професійних учасників ринку цінних паперів - осіб, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів.

Державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством (ч. 1 ст. 5 Закону).

До основних завдань Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку відноситься: 1) формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, сприяння адаптації національного ринку цінних паперів до міжнародних стандартів; 2) координація діяльності державних органів з питань функціонування в Україні ринку цінних паперів та їх похідних; 3) здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; 4) захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень; 5) сприяння розвитку ринку цінних паперів; 6) узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та обігу цінних паперів в Україні, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення (ч. 1 ст. 7 Закону).

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно до покладених на неї завдань, серед іншого: встановлює порядок розгляду справ про правопорушення на ринку цінних паперів; встановлює вимоги, порядок та стандарти щодо обов`язкового розкриття інформації емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, забезпечує створення інформаційної бази даних про ринок цінних паперів відповідно до чинного законодавства; виконує інші завдання відповідно до закону (п.п. 14-2, 15, 8 ч. 2 ст. 7 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні ).

У відповідності до ст. 8 Закону, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право, зокрема: здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Таким чином, НКЦПФР здійснює відповідне державне регулювання ринку цінних паперів та державний контроль, і, в разі порушення вимог законодавства про цінні папери, Національна комісія накладає адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції у відношенні до правопорушника.

Зазначені приписи Закону в частині здійснення комісією державного контролю за розкриттям Інформації емітентами цінних паперів та, у випадку порушення останніми вимог законодавства про цінні папери, накладення адміністративних стягнень, штрафних та інших санкцій до винних осіб, кореспондується з п.п. 1, 2 р. X Положення, згідно яких державний контроль за розкриттям Інформації емітентами цінних паперів відповідно до вимог законодавства здійснює комісія. За неопублікування, опублікування не в повному обсязі Інформації та/або опублікування недостовірної Інформації, нерозміщення, розміщення не в повному обсязі Інформації та/або розміщення недостовірної Інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, неподання, подання не в повному обсязі Інформації та/або подання недостовірної Інформації до комісії, передбаченої цим Положенням, юридична особа несе відповідальність відповідно до закону.

Колегія суддів звертає увагу, що комісія порушила справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПАТ ГК Протасів ЯР через невиконання останнім вказаного розпорядження від 26.09.2017 № 1255-ЦД-1-Е у строк до 06.11.2017.

Порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів визначаються Правилами.

Відповідно до п. 1 р. XVII Правил за правопорушення на ринку цінних паперів, зазначені у статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , до юридичних осіб застосовуються фінансові санкції, передбачені цією статтею.

За правилами ст. 11 Закону, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб: фінансові санкції; зупиняє або анулює ліцензію на право провадження професійної діяльності на фондовому ринку, яку було видано такому професійному учаснику фондового ринку; анулює свідоцтво про реєстрацію об`єднання як саморегулівної організації фондового ринку, яке було видано такому об`єднанню.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону).

З наведеного слідує, застосування такого виду санкції, як штраф у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян можливе за факту передбаченого у п. 6 ч. 1 ст. 11 Закону порушення.

У відповідності до п.п. 5, 6, 7, 10 р. I Правил уповноважені особи комісії в межах своїх повноважень зобов`язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об`єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції. Структурним підрозділом комісії є департамент, управління, відділ центрального апарату комісії або її територіального органу, який здійснює функції щодо регулювання відповідного напряму діяльності на ринку цінних паперів. Уповноваженим підрозділом комісії є департамент, управління, відділ центрального апарату комісії або її територіального органу, який здійснює функції правозастосування. Розгляд справ про правопорушення здійснюється виключно уповноваженими особами комісії у межах наданих повноважень. Справи про правопорушення розглядаються уповноваженими особами, на підвідомчій території яких було виявлено порушення або перебуває особа, щодо якої порушено справу про правопорушення.

Справи про правопорушення щодо юридичних осіб у межах наданих повноважень розглядаються уповноваженими особами: головою комісії; членами комісії; уповноваженими комісією посадовими особами. Справи про адміністративні правопорушення в межах наданих повноважень розглядаються уповноваженими особами: головою комісії; членами комісії; уповноваженими комісією посадовими особами. Голова та члени комісії можуть розглядати справи про правопорушення і застосовувати до учасників ринку цінних паперів санкції, передбачені в розділі XVII Правил. Справа про правопорушення може бути розглянута за дорученням голови комісії колегіально в складі трьох членів комісії. У разі розгляду справи про правопорушення колегіально усі документи, що стосуються цієї справи, підписуються усіма уповноваженими особами, які здійснювали розгляд справи. У разі відсутності (відрядження, відпустки, хвороби тощо) Голови або члена комісії розгляд справи про правопорушення здійснюється іншим членом комісії. У разі відсутності (відрядження, відпустки, хвороби тощо) начальника територіального органу комісії розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів здійснюється особою, яка виконує обов`язки начальника територіального органу комісії (положень п.п. 1-5 р. ІІ Правил).

Справа про правопорушення може бути порушена тільки в тому разі, якщо є достатні дані, які вказують на наявність правопорушення. Уповноважена особа комісії розглядає справу про правопорушення та виносить рішення за справою у точній відповідності із законодавством та оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи. Провадження у справі про правопорушення зупиняється у випадках: перебування на розгляді в комісії, в судових органах або в інших державних органах іншої справи, рішення за якою матиме значення при вирішенні справи; необхідності проведення експертизи, додаткової перевірки або отримання відповідних висновків; у разі відсутності інформації про місцезнаходження особи, щодо якої порушено справу. Про зупинення провадження у справі уповноваженою особою виноситься постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів. У разі зупинення провадження у справі про правопорушення перебіг строку призупиняється з дати винесення відповідної постанови. Провадження у справі про правопорушення відновлюється після з`ясування обставин, які спричинили його зупинення, про що уповноважена особа виносить постанову про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів (п.п. 1, 3, 4, 5 р. IІІ Правил).

За п.п. 1, 5 р. IV, п.п. 1-4 р. V, п. 1 р. VI Правил уповноважена особа при виявленні правопорушення виносить постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Уповноваженою особою про вчинення правопорушення складається акт про правопорушення на ринку цінних паперів. Акт про правопорушення на ринку цінних паперів повинен містити: номер, дату, місце його складання; посаду, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала акт про правопорушення на ринку цінних паперів (у разі надання повноважень за дорученням - реквізити доручення); повне найменування юридичної особи, місцезнаходження, код за ЄДРПОУ, у разі наявності інформації - банківські реквізити, засоби зв`язку; виклад обставин правопорушення; посилання на нормативно-правовий акт, норму якого порушено; відомості про наявність повторного вчинення правопорушення особою, щодо якої складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів; інші відомості, необхідні для вирішення справи про правопорушення. Пояснення особи, щодо якої складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів, є складовою частиною акта про правопорушення на ринку цінних паперів і приєднуються до нього у вигляді додатка. Акт про правопорушення на ринку цінних паперів підписується особою, яка його склала, і керівником або представником юридичної особи, щодо якої його складено. Уповноважена особа при підготовці справи про правопорушення до розгляду вирішує такі питання: чи належить до її компетенції розгляд даної справи; чи витребувані необхідні додаткові матеріали; чи наявні підстави, передбачені в пункті 2 розділу III цих Правил; чи підлягають задоволенню клопотання осіб, які беруть участь у розгляді справ. Якщо уповноваженою особою комісії при підготовці справи до розгляду будуть встановлені підстави, передбачені в пункті 2 розділу III цих Правил, справа про правопорушення може бути закрита до визначення дати її розгляду, про що виноситься відповідна постанова, яка протягом трьох робочих днів з дати її винесення надсилається особі, щодо якої закрито справу. Якщо уповноваженою особою комісії при підготовці справи про правопорушення до розгляду будуть встановлені підстави, передбачені в пункті 4 розділу III цих Правил, провадження у справі може бути зупинено до встановлення обставин, що стали підставою для зупинення справи про правопорушення. Уповноважена особа вирішує питання, передбачені у пункті 1 цього розділу, визначає дату розгляду справи про правопорушення та виносить постанову про це, яку надсилає юридичній особі, щодо якої порушено справу, не менше ніж за п`ять робочих днів до дати розгляду справи. Справа про правопорушення щодо юридичної особи розглядається у присутності керівника та/або представника юридичної особи, яка притягується до відповідальності.

З матеріалів справи вбачається, що уповноваженою особою НКЦПФР - заступником директора департаменту - начальником управління моніторингу та нагляду за емітентами цінних паперів департаменту комісії у Центральному регіоні - Алексейчук Р.В. прийнято постанову від 27.02.2018 про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів відносно ПрАТ ГК Протасів ЯР . Цією постановою пропонувалося керівнику (уповноваженій особі) з`явитися 16.03.2018 до департаменту комісії на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів.

З копії акта про правопорушення на ринку цінних паперів від 16.03.2018 вбачається, що представник ПАТ ГК Протасів ЯР Білик Д.А. з`явився на визначений час, про що свідчить його підпис на акті.

Крім того, 16.03.2018 уповноваженою особою НКЦПФР - директором департаменту НКЦПФР в Центральному регіоні Жупаненком В .М. прийнято постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів. Розгляд справи призначено на 27.03.2018.

Відповідно до п. 14 р. І Правил постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, розпорядження про скасування розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.

Доказом надіслання вищезазначених документів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об`єкта поштового зв`язку проставлено відбиток календарного штемпеля, та касовий чек.

Колегія суддів зазначає, що в матеріалах справи наявні ксерокопії реєстру рекомендованих листів, що надсилалися відповідачем 21.03.2018 та касового чеку. Під № 3 у цьому списку значиться рекомендований лист № 0101037111512 на адресу ПАТ ГК Протасів ЯР - 03038, м. Київ, вул. Протасів Яр, 23. На реєстрі міститься відтиск штемпелю ВПЗ Київ-10 з датою 21.03.2018 .

Крім того, роздруківкою з сайту ПАТ Укрпошта вбачається, що поштове відправлення (№ 0101037111512) 21.03.2018 прийняте у ВПЗ Київ-10, а 22.03.2018 це відправлення вже знаходилось у ВПЗ Київ-38. Однак, 23.03.2018 рекомендований лист № 0101037111512 перенаправлено до іншого ВПЗ за місцем обслуговування .

За таких обставин, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 16.03.2018 вважається такою, що вручена ПАТ ГК Протасів ЯР .

Посилання апелянта на те, що починаючи з 05.10.2017 ПАТ ГК Протасів ЯР отримує всю кореспонденцію у ВПЗ Київ-42 на підставі поданої заяви, не беруться колегією суддів до уваги оскільки позивачем не зазначено та будь-якими доказами не підтверджено, що ним на адресу комісії скеровувалася відповідна заява про зміну адреси.

19.03.2018 позивач надав до комісії пояснення від 19.03.2018 № 19/03-2Ю (вх. № 17/04-13/9266 від 21.03.2018).

На розгляд справи 27.03.2018 керівник або представник ПАТ ГК Протасів ЯР не з`явилися, а тому справа була розглянута за їх відсутності, та уповноваженою особою НКЦПФР - директором Департаменту НКЦПФР в Центральному регіоні Жупаненком В.М. прийнято спірну постанову.

За таких обставин, колегія суддів вважає вірним висновок суду першої інстанції про дотримання уповноваженими особами Нацкомісії, визначеної Правилами процедури розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів щодо ПрТ ГК Протасів ЯР , за наслідками якої уповноваженою особою комісії у межах наданих повноважень, розглянуто справу про правопорушення і застосовано відповідні санкції.

Крім зазначеного, спірним у цій справі є питання невиконання розпорядження комісії від 26.09.2017 № 1255-ЦД-1-Е у строк до 06.11.2017, а саме неподання позивачем регулярної річної інформації за 2016 рік.

Відповідно до п. 12 р. І Положення при поданні Інформації до комісії емітент зобов`язаний подавати (надсилати) таку Інформацію у вигляді електронних документів відповідно до нормативно-правового акта комісії, що регулює порядок подання адміністративних даних, та інформації у вигляді електронних документів.

Інформація в електронній формі складається відповідно до опису розділів та схем XML-файлів, визначених окремим документом нормативно-технічного характеру.

Інформація складається емітентом з використанням системи довідників та класифікаторів Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженої рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 08 травня 2012 року № 646, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 25.05.2012 за № 831/21143 (зі змінами).

Порядок подання адміністративних даних та інформації у вигляді електронних документів учасниками ринку та уповноваженими рейтинговими агентствами до комісії визначений Положенням № 492.

Згідно з п. 1 р. ІІІ зазначеного Положення подання учасниками ринку та уповноваженими рейтинговими агентствами до комісії адміністративних даних та інформації у вигляді електронних документів здійснюється за таких умов:

а) формування адміністративних даних та інформації учасників ринку та уповноважених рейтингових агентств, що передаються в СЕД, у форматах, встановлених нормативно-правовими актами комісії. Для встановлених комісією форматів мають бути визначені документи нормативно-технічного характеру (шаблони, описи розділів та схем, специфікації тощо), за якими адміністративні дані та інформації учасників ринку та уповноважених рейтингових агентств можуть бути сформовані з використанням будь-якого програмного забезпечення, сумісного з даними форматами;

б) застосування учасниками ринку та уповноваженими рейтинговими агентствами ЕЦП з використанням посилених сертифікатів відкритих ключів за допомогою надійних засобів ЕЦП;

в) забезпечення формування електронних документів, що містять адміністративні дані та інформацію, з накладанням ЕЦП;

г) наявності відповідних програмно-технічних комплексів.

З змістом п. 13 р. ІІІ Положення № 492 у разі прийняття комісією адміністративних даних та інформації від професійного учасника фондового ринку протокол контролю має містити реєстраційний номер та дату прийняття адміністративних даних та інформації комісією.

Відповідно до п.п. 14. 15 Положення № 492 відсутність у протоколі контролю реєстраційного номера та дати прийняття адміністративних даних та інформації свідчить про факт невідповідності поданих адміністративних даних та інформації встановленим комісією вимогам. У цьому випадку адміністративні дані та інформація вважаються неподаними до комісії.

У разі наявності факту невідповідності поданих адміністративних даних та інформації встановленим комісією вимогам у протоколі контролю відображаються відомості щодо невідповідності адміністративних даних та інформації учасника ринку або уповноваженого рейтингового агентства встановленим комісією вимогам щодо складу, форми та формату адміністративних даних та інформації.

Як вбачається з протоколу контролю звіту від 11.10.2017, адміністративні дані (інформацію) ПАТ ГК Протасів ЯР не прийнято. Причина - невідповідність XML-файлу.

Беручи до уваги зазначене, адміністративні дані та інформація, надіслані позивачем 11.10.2017 до комісії не відповідають встановленим комісією вимогам щодо складу, форми та формату адміністративних даних та інформації, відтак вважаються неподаними.

Повторно адміністративні дані подані ПАТ ГК Протасів ЯР 21.12.2017 за вх. № 93356, про що останнім зазначено у листі від 19.03.2018 № 19/03-1Ю та підтверджено відповідачем в оскаржуваній постанові.

Отже, регулярна річна інформація за 2016 рік ПАТ ГК Протасів ЯР подана 21.12.2017.

Таким чином, встановлені вище обставини свідчать про невиконання позивачем у строк до 06.11.2017 розпорядження комісії від 26.09.2017 № 1255-ЦД-1-Е про усунення порушень законодавства про цінні папери, що, в силу ст. 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , є підставою для застосування фінансової санкції.

Отже, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що постанова НКЦПФР від 27.03.2018 № 545-ЦД-1-Е про накладення санкції на ПАТ ГК Протасів ЯР за правопорушення на ринку цінних паперів винесена обґрунтовано, з урахуванням всіх обставин, що мають значення для її прийняття, з дотриманням процедури та порядку розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів, а тому підстави для її скасування відсутні.

При цьому, проаналізувавши аргументи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що вони не спростовують правильності висновків суду першої інстанції щодо відсутності правових підстав для задоволення позову та вважає, що судом першої інстанції повно встановлено фактичні обставини справи, правильно визначено норми матеріального і процесуального права, які підлягають застосуванню, з дотриманням вимог ст. 159 КАС України.

Судом апеляційної інстанції також враховується, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Отже, колегія суддів приходить до висновку, що суд першої інстанції ухвалив законне та обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального та процесуального права.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Апелянт не надав до суду належних доказів, що б підтверджували факт протиправності рішення суду першої інстанції.

Таким чином, колегія суддів вирішила згідно ст. 316 КАС України залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду - без змін, з урахуванням того, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 244, 250, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу приватного акціонерного товариства Гірськолижний спортивний комплекс Протасів Яр залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 30.05.2019 - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду в порядку та строки, встановлені ст.ст. 328-331 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий: Василенко Я.М.

Судді: Кузьменко В.В.

Шурко О.І.

Повний текст постанови виготовлений 23.10.2019.

Дата ухвалення рішення22.10.2019
Оприлюднено25.10.2019
Номер документу85147650
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/14633/18

Постанова від 22.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Постанова від 22.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 01.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Ухвала від 01.10.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Василенко Ярослав Миколайович

Рішення від 30.05.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

Ухвала від 14.09.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Пащенко К.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні