Рішення
від 30.05.2019 по справі 520/1362/19
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 травня 2019 р. № 520/1362/19

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Панова М.М.,

за участю секретаря судового засідання - Кравчені Т.І.,

представника позивача - не прибув,

представника відповідача - Павленка О.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа Менеджмент ЛТД" до Головного управління ДФС у Харківській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Альфа Менеджмент ЛТД" звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0179771215 від 07.11.2018, яким застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 393122,49 грн. (триста дев`яносто три тисячі сто двадцять дві гривні 49 копійок) за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 3931224,89 грн. (три мільйони дев`ятсот тридцять одна тисяча двісті двадцять чотири гривні 89 копійок).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що на підставі акту, складеного за результатами камеральної перевірки ТОВ Альфа Менеджмент ЛТД з питання дотримання граничних термінів реєстрації податкових накладних та реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, Головним управлінням ДФС у Харківській прийнято податкове повідомлення-рішення та застосовано штраф за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів. Посилаючись на пункти 76.1, 76.2 статті 76 Податкового кодексу України та пункти 201.1, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України позивач вказав, що податковий орган наділений повноваженнями проводити камеральну перевірку, при проведенні якої підлягають перевірці дані, задекларовані платником податків у поданій ним до податкового органу податковій звітності. Позивач вважає вказане податкове повідомлення-рішення противоправним, внаслідок недоведеності складу податкового правопорушення та порушення способу встановлення податкового правопорушення, покладеного в основу прийняття спірного податкового повідомлення-рішення. Просить суд скасувати зазначене податкове повідомлення-рішення.

Представник позивача в судове засідання не прибув. Подав до канцелярії суду відповідь на відзив, в якій просив задовольнити позов в повному обсязі та розгляд справи проводити без участи позивача у письмовому провадженні.

Представник відповідача проти позову заперечував та просив відмовити у його задоволенні. В обґрунтування своїх заперечень зазначив, що та зазначив, що згідно із підпунктом 75.1.1. п. 75,1 ст. 75 Податкового кодексу України податковому органу надано беззаперечне право на проведення камеральних перевірок з питань своєчасності подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних. Посилаючись на абз. 2 та 3 п. 120-1. 1 ст. 120-1 Податкового кодексу України відповідач вказав, що порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених статтею 201 Податкового кодексу України, тягнуть за собою накладення на платників податку на додану вартість, на яких відповідно до вимог статей 192 та 201 Податкового кодексу України покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши думку осіб, які беруть участь у справі, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що Головним державним ревізор-інспектором відділу камеральних перевірок податкової звітності з обслуговування Східного управління податків і зборів з юридичних осіб Головного управління ДФС у Харківській області Порядинською О.В. проведено камеральну перевірку ТОВ Альфа Менеджмент ЛТД щодо дотримання строків реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, за результатами якої складено акт №15177/20-40-12-15- 19/41708040 від 19.10.2018.

Відповідно до вказаного акта перевірки відповідачем встановлено порушення позивачем пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, що полягає в порушенні граничних термінів реєстрації податкових накладних, які підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: податкова накладна №27 від 31.08.2018 на суму податку на додану вартість 340000,00 грн., яка зареєстрована 19.09.2018, де кількість днів порушення термінів реєстрації складає 4 дні; податкова накладна №31 від 31.08.2018 на суму податку на додану вартість 256605,00 грн., яка зареєстрована 19.09.2018, де кількість днів порушення термінів реєстрації складає 4 дні; податкова накладна №26 від 31.08.2018 на суму податку на додану вартість 340000,00 грн., яка зареєстрована 19.09.2018, де кількість днів порушення термінів реєстрації складає 4 дні; податкова накладна №28 від 31.08.2018 на суму податку на додану вартість 340000,00 грн., яка зареєстрована 19.09.2018, де кількість днів порушення термінів реєстрації складає 4 дні; податкова накладна №30 від 31.08.2018 на суму податку на додану вартість 340000,00 грн., яка зареєстрована 19.09.2018, де кількість днів порушення термінів реєстрації складає 4 дні; податкова накладна №29 від 31.08.2018 на суму податку на додану вартість 340000,00 грн., яка зареєстрована 19.09.2018, де кількість днів порушення термінів реєстрації складає 4 дні; податкова накладна №34 від 31.08.2018 на суму податку на додану вартість 331292,33 грн., яка зареєстрована 24.09.2018, де кількість днів порушення термінів реєстрації складає 9 днів; податкова накладна №33 від 31.08.2018 на суму податку на додану вартість 277222,25 грн., яка зареєстрована 24.09.2018, де кількість днів порушення термінів реєстрації складає 9 днів; податкова накладна №32 від 31.08.2018 на суму податку на додану вартість 338017,87 грн., яка зареєстрована 24.09.2018, де кількість днів порушення термінів реєстрації складає 9 днів; податкова накладна №36 від 31.08.2018 на суму податку на додану вартість 339905,85 грн., яка зареєстрована 24.09.2018, де кількість днів порушення термінів реєстрації складає 9 днів; податкова накладна №37 від 31.08.2018 на суму податку на додану вартість 339353,02 грн., яка зареєстрована 24.09.2018, де кількість днів порушення термінів реєстрації складає 9 днів; податкова накладна №35 від 31.08.2018 на суму податку на додану вартість 339828,57 грн., яка зареєстрована 24.09.2018, де кількість днів порушення термінів реєстрації складає 9 днів.

07.11.2018 на підставі висновків акта перевірки ГУ ДФС у Харківській прийнято податкове повідомлення-рішення форми Н №0179771215 та застосовано штраф у розмірі 10% у сумі 393122,49 грн. (триста дев`яносто три тисячі сто двадцять дві гривні 49 копійок) за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 3931224,89 грн. (три мільйони дев`ятсот тридцять одна тисяча двісті двадцять чотири гривні 89 копійок).

Надаючи оцінку правомірності винесення оскарженого повідомлення-рішення форми Н від 07.11.2018 №0179771215, суд виходить з такого.

Згідно з пунктом 75.1 статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Згідно із положеннями підпункту 75.1.1. пункту 75.1. ст. 75 Податкового кодексу України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Підпунктами 76.1-76.3 статті 76 76.1. Податкового кодексу України визначено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова. Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу. Камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.

Отже, предметом камеральної перевірки охоплюються питання своєчасності реєстрації податкових накладних. Виявлення контролюючим органом цього порушення не потребує наявності будь-яких документів платника податку або необхідності витребувати такі в останнього, достатніми є дані Єдиного реєстру податкових накладних, дані податкових декларацій та дані системи електронного адміністрування податку на додану вартість.

Як встановлено судом камеральну перевірку позивача щодо дотримання строків реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям - платникам податку на додану вартість, та розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних проведено 19.10.2018. Об`єктом перевірки були податкові накладні, зареєстровані в Єдиному реєстрі податкових накладних 19.09.2018 та 24.09.2018. Отже камеральну перевірку проведено в межах строку, встановленого ст.76 Податкового кодексу України, та відповідно до повноважень контролюючого органу, встановлених ст.75 Податкового кодексу України.

Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що Головне управління ДФС у Харківській області правомірно проведено камеральну перевірку, предметом якої є дотримання позивачем строків реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З урахуванням викладеного суд зазначає, що доводи позивача, щодо порушення способу встановлення податкового правопорушення, покладеного в основу прийняття спірного податкового повідомлення-рішення, не відповідають нормам діючого законодавств.

Надаючи оцінку доводам позивача щодо недоведеності складу податкового правопорушення, суд виходить із наступного.

Порядок складання податкової накладної, порядок її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних регламентовано статтею 201 Податкового кодексу України.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) визначено, що реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Так, згідно з пунктом 120-1.1 статті 120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничних термінів реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів.

Відповідно до пункту 109.1 статті 109 Податкового кодексу України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Суд відзначає, що факт несвоєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних позивачем не оспорюється, тому не підлягає доказуванню. Позивач не навів жодних доводів на спростування факту несвоєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Оскільки за порушення термінів реєстрації податкових накладних встановлена відповідальність згідно з положеннями п.120-1 Податкового кодексу України, то застосування такої відповідальності контролюючим органом до позивача не суперечить вимогам Податкового кодексу України.

Таким чином, суд відхиляє доводи позивача щодо недоведеності складу податкового правопорушення.

Згідно до п.п. 1, 3 ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі -КАС України), у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

З урахуванням встановлених під час судового розгляду фактичних обставин справи та враховуючи допущення позивачем порушення терміну реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд дійшов висновку про правомірність податкового повідомлення - рішення від 07.11.2018 №0179771215 (форми "Н").

Таким чином, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа Менеджмент ЛТД" задоволенню не підлягають.

Керуючись ст. 241-246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В :

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Альфа Менеджмент ЛТД" (вул. Киргизька, буд. 19, м. Харків, 61105, ЄДРПОУ 41708040) до Головного управління ДФС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, ЄДРПОУ 39599198) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст судового рішення складено 04 червня 2019 року.

Суддя М.М.Панов

Дата ухвалення рішення30.05.2019
Оприлюднено06.06.2019
Номер документу82165570
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —520/1362/19

Рішення від 30.05.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 17.04.2019

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Галій С. П.

Ухвала від 15.02.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панов М.М.

Ухвала від 31.01.2019

Кримінальне

Київський районний суд м. Одеси

Галій С. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні