ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
04 червня 2019 року № 640/4229/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Арсірія Р. О., за участю секретаря судового засідання - Шевченко М. В. ,
за участі представника позивача - Штокалова Є.А.
представника відповідача - не прибув,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Країна Казок (код ЄДРПОУ 37392587; 04114, м. Київ, вул. Вишгородська, буд. 45-Б/1)
до Подільського районного відділу державної виконавчої служби міста Київ Головного територіального управління юстиції у м. Києві (04208, м. Київ, проспект Георгія Гонгадзе, буд. 5-б)
про визнання протиправною та скасування постанови № 58025081
прийняв до уваги таке:
Товариство з обмеженою відповідальністю Країна Казок (далі - позивач, ТОВ Країна Казок ) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва із скаргою до Подільського районного відділу державної виконавчої служби міста Київ Головного територіального управління юстиції у м. Києві (далі - відповідач) про визнання протиправною та скасування постанови про відкриття виконавчого провадження № 58025081, винесену 09.01.2019 державним виконавцем Подільського районного відділу державної виконавчої служби міста Київ Головного територіального управління юстиції у місті Києві Лещенком Андрієм Олександровичем.
Позивач обґрунтовує свої вимоги тим, що оскаржувана постанова про відкриття виконавчого провадження винесена державним виконавцем 09.01.2019 з метою примусового виконання виконавчого листа № 826/10135/17, виданого 14.12.2018 Окружним адміністративним судом міста Києва. Вказана постанова винесена з порушенням вимог ч. 4 ст. 4 Закону України Про виконавче провадження , оскільки виконавчий лист не відповідає вимогам, встановленим ст. 4 Закону України Про виконавче провадження , а саме у виконавчому листі невірно зазначена адреса місцезнаходження Боржника .
Відповідач відзив на позовну заяву не подав, про місце, дату і час розгляду справи повідомлений належним чином, неявка відповідача відповідно до ч. 3 ст. 268 Кодексу адміністративного судочинства України не перешкоджає розгляду справи.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, наголосив, що у рішенні суду та виконавчому листі в адресі місцезнаходження боржника була допущена описка, в результаті чого виконавчий лист не відповідає вимогам ст. 4 Закону України Про виконавче провадження , а тому постанова про відкриття виконавчого провадження є незаконною та підлягає скасуванню.
Суд, розглянувши письмові докази, що містяться в матеріалах справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, якими обґрунтовується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дійшов до висновку, що позов не підлягає задоволенню з огляду на таке.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Як вбачається з матеріалів справи 14.12.2018 Окружний адміністративний суд м. Києва видав виконавчий лист № 826/10135/17, за яким з ТОВ Країна казок (код ЄДРПОУ 37392587, 04114, місто Київ, вулиця Вишгородська, 4-Б/1) підлягає стягненню вартість відібраних зразків продукції та суму витрат на проведення їх експертизи у розмірі 38 280,48 грн. на рахунок Головного управління Держпродспоживслужби у місті Києві (код ЄДРПОУ 38050812, УДКСУ у Солом`янському районі ГУ ДКСУ у м. Києві, МФО 820019, р/р 31110115700010, код платежу 24060300).
На виконання вказаного виконавчого листа державним виконавцем Подільського районного відділу державної виконавчої служби міста Київ Головного територіального управління юстиції у місті Києві Лещенком Андрієм Олександровичем відкрито виконавче провадження ВП № 58025081, про що 09.01.2019 винесено постанову про відкриття виконавчого провадження, де адреса боржника ТОВ Країна казок значиться: м. Київ, вул. Вишгородська, 4-Б.
Згідно інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань місцезнаходження ТОВ Країна Казок (код ЄДРПОУ 37392587) зареєстровано за адресою: м. Київ, вул. Вишгородська, 45 Б/1.
Отже, у виконавчому листі та постанові про відкриття виконавчого провадження містяться розбіжності у адресі місцезнаходження боржника.
Підстави та порядок примусового виконання рішення суду визначені Законом України Про виконавче провадження № 1404-VIII від 02.06.2016 (далі - Закон України № 1404-VIII).
Відповідно до ст. 1 Закону України № 1404-VIII виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Засадами здійснення виконавчого провадження є дотримання верховенства права; обов`язковості виконання рішень; законності; диспозитивності; справедливості, неупередженості та об`єктивності; гласності та відкритості виконавчого провадження; розумності строків виконавчого провадження; співмірності заходів примусового виконання рішень та обсягу вимог за рішеннями; забезпечення права на оскарження рішень, дій чи бездіяльності державних виконавців, приватних виконавців (ч. 1 ст. 2 Закону України № 1404-VIII).
Відповідно до ч. 5 ст. 26 Закону України № 1404-VIII виконавець не пізніше наступного робочого дня з дня надходження до нього виконавчого документа виносить постанову про відкриття виконавчого провадження.
Відповідно до ч. 1 ст. 18 Закону України № 1404-VIII виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.
Відповідно до ч. 1 ст. 4 Закону України № 1404-VIII у виконавчому документі зазначаються: 1) назва і дата видачі документа, найменування органу, прізвище, ім`я, по батькові та посада посадової особи, яка його видала; 2) дата прийняття і номер рішення, згідно з яким видано документ; 3) повне найменування (для юридичних осіб) або прізвище, ім`я та, за наявності, по батькові (для фізичних осіб) стягувача та боржника, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або адреса місця проживання чи перебування (для фізичних осіб), дата народження боржника - фізичної особи; 4) ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань стягувача та боржника (для юридичних осіб - за наявності); реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті) боржника (для фізичних осіб - платників податків); 5) резолютивна частина рішення, що передбачає заходи примусового виконання рішень; 6) дата набрання рішенням законної сили (крім рішень, що підлягають негайному виконанню); 7) строк пред`явлення рішення до виконання.
Відповідно до п. 6 ч. 4 ст. 4 Закону України № 1404-VIII виконавчий документ повертається стягувачу органом державної виконавчої служби, приватним виконавцем без прийняття до виконання протягом трьох робочих днів з дня його пред`явлення, якщо: виконавчий документ не відповідає вимогам, передбаченим цією статтею.
Отже, чинне законодавство передбачає, що невідповідність виконавчого листа вимогам ч. 1 ст. 4 Закону України № 1404-VIII щодо його змісту є підставою для повернення такого виконавчого листа стягувачу.
Одночасно з тим, суд виходить з того, що виконавчий лист № 826/10135/17 від 14.12.2018 містить усю необхідну інформацію, в тому числі і адресу місцезнаходження боржника, а отже відповідає вимогам ч. 1 ст. 4 Закону України № 1404-VIII.
Суд приймає доводи позивача про те, що у виконавчому листі та оскаржуваній постанові про відкриття виконавчого провадження у адресі місцезнаходження боржника містяться описки, а саме адреса місцезнаходження боржника зазначена відповідно: м. Київ, вул. Вишгородська, буд 4-Б/1 та м. Київ, вул. Вишгородська, буд. 4-Б , замість адреси: м. Київ, вул. Вишгородська, буд. 45-Б/1 .
При цьому при прийнятті рішення суд виходить з того, що виконавчий лист № 826/10135/17 від 14.12.2018 є дійсним, в судовому порядку недійсним та/або таким, що не підлягає виконанню, не визнавався, а допущені у документах описки в адресі місцезнаходження боржника не свідчать про незаконність оскаржуваної постанови про відкриття виконавчого провадження.
Також суд звертає увагу, що чинним законодавством передбачений порядок (механізм) виправлення допущених помилок як у виконавчому листі, так і в документах, винесених в межах здійснення виконавчого провадження.
Відповідно до ч. ч. 1, 4 ст. 374 КАС України суд, який видав виконавчий документ, може за заявою стягувача або боржника виправити помилку, допущену при його оформленні або видачі. Про виправлення помилки у виконавчому документі суд постановляє ухвалу.
Ухвала суду про виправлення помилки у виконавчому листі є підставою для виправлення інформації щодо адреси місцезнаходження боржника і в постанові про відкриття виконавчого провадження.
Крім того, у абз. 3 ч. 3 ст. 74 Закону України № 1404-VIII передбачений порядок виправлення помилок, допущених у процесуальних документах виконавчого провадження. Так, начальник відділу, якому безпосередньо підпорядкований державний виконавець, або виконавець з власної ініціативи чи за заявою сторони виконавчого провадження може виправити допущені у процесуальних документах, винесених у виконавчому провадженні, граматичні чи арифметичні помилки, про що виноситься відповідна постанова.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов до висновку, що відповідач діяв правомірно, допущені описки в адресі місцезнаходження боржника у виконавчому листі та постанові про відкриття виконавчого провадження не свідчать про незаконність постанови та, як наслідок, не є підставою для її скасування.
Щодо заявленого клопотання про поновлення строку звернення до суду, суд дійшов такого висновку.
Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 287 КАС України позовну заяву може бути подано до суду: у десятиденний строк з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її прав, свобод чи інтересів.
Постанова про відкриття виконавчого провадження винесена 09.01.2019. Одночасно з тим, суд приймає доводи позивача, що постанова була отримана за допомогою засобів поштового зв`язку лише 05.03.2019, а тому граничний строк звернення до суду припадає на 15.03.2019.
Первинна скарга позивача була подана до суду 13.03.2019, а тому строк звернення до суду не порушений.
На підставі викладеного, керуючись статтями 6, 72- 77, 241- 246, 250, 255, 268, 271 - 272, 287, Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Країна Казок (код ЄДРПОУ 37392587; 04114, м. Київ, вул. Вишгородська, буд. 45б/1) до Подільського районного відділу державної виконавчої служби міста Київ Головного територіального управління юстиції у м. Києві (04208, м. Київ, проспект Георгія Гонгадзе, буд. 5-б) про визнання протиправною та скасування постанови № 58025081 - відмовити повністю.
Рішення суду, відповідно до частини першої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя Р.О. Арсірій
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 04.06.2019 |
Оприлюднено | 05.06.2019 |
Номер документу | 82167299 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Парінов Андрій Борисович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Арсірій Р.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні