ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 620/4221/18 Суддя (судді) першої інстанції: Бородавкіна С.В.
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 травня 2019 року м. Київ
Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:
судді-доповідача Кузьменка В. В.,
суддів Василенка Я. М., Шурка О. І.,
за участю секретаря Кірієнко Н. Є.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Києві справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ТД Кардинал до Державної фіскальної служби України, Комісії ГУ ДФС у Чернігівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про визнання протиправними та скасування рішень, за апеляційною скаргою Державної фіскальної служби України та Комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації на рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 18 березня 2019, -
В С Т А Н О В И Л А:
Позивач звернувся з позовом, в якому просив визнати протиправними та скасувати рішення Комісії: №818348/41144575 від 26.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №12 від 21.06.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних; №854620/41144575 від 25.07.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №3 від 12.07.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних; №836597/41144575 від 22.06.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №14 від 22.06.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних; №870078/41144575 від 03.08.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 26.07.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Просив зобов`язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №12 від 21.06.2018, №3 від 12.07.2018, №14 від 22.06.2018 та №6 від 26.07.2018, подані ТОВ ТД Кардинал .
Рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 18 березня 2019 задоволено позовні вимоги у повному обсязі.
Не погоджуючись з зазначеним судовим рішенням, відповідачі подали апеляційну скаргу, в якій просять скасувати рішення суду першої інстанції як таке, що ухвалене з порушенням норм матеріального і процесуального права, та прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.
Апелянт мотивує свої вимоги тим, що копії документів які необхідні для реєстрації податкової накладної, які підтверджують реальність здійснення господарських операцій, до ДФС не надано.
Вказує, що Комісією розглянуто отримані від позивача документи та визнано такими, що надані у обсязі, недостатньому для надання пропозицій щодо реєстрації спірних податкових накладних, так як документи не дають можливості підтвердити господарську операцію у зв`язку з невідповідністю даних у податковій накладній та первинних документах.
В судове засідання з`явився представник апелянтів, підтримав апеляційну скаргу та просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
Представник позивача, будучи належним чином повідомленим про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, в судове засідання не з`явився.
Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні - не обов`язкова, у відповідності ч. 2 ст. 313 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності представника позивача.
Заслухавши суддю-доповідача, представника апелянтів, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, матеріали справи, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з таких підстав.
Згідно зі ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
У відповідності до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Як вбачається з матеріалів справи, між ТОВ ТД Кардинал (покупець) та СФГ Колос (постачальник) 05.10.2017 було укладено договір поставки №б/н, підписаний повноважними представниками сторін та скріплений печатками, відповідно до умов якого постачальник зобов`язується передати зерно (товар) у власність покупцеві, а покупець відповідно - прийняти та оплатити товар на умовах даного договору.
Відповідно до пункту 3.1 Договору кількість товару, що поставляється за цим договором, визначається сторонами у рахунках-фактурах, видаткових накладних, які виступають у якості специфікацій та є невід`ємною частиною даного договору.
Пунктом 4.1 Договору передбачено, що поставка товару здійснюється покупцем шляхом самовивозу.
СВГ Колос , відповідно до видаткової накладної від 18.04.2018 №14633, поставлено ТОВ ТД Кардинал пшеницю у кількості 39,14 т вартістю 199 614,00 грн. (з ПДВ). Оплата за товар проведена у повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням від 05.05.2018 №434 та банківською випискою (а.с. 57, 59 Т.1).
Транспортування товару здійснювалось автомобільним транспортом ТОВ Агроторг-М (директор ОСОБА_1 ) на замовлення ТОВ ТД Кардинал відповідно до поданої заявки від 18.04.2018 №18/04-1, відповідно до якої перевезення здійснюється автомобілем ДАФ НОМЕР_1 , водій - ОСОБА_2 , пункт навантаження - смт. Куликівка, пункт розвантаження - с. Рівнопілля (а.с. 75 Т.1). Наведена у заявці інформація відповідає даним, відображеним у товарно-транспортній накладній від 18.04.2018 №843.
18.04.2018 сторонами складено акт виконаних робіт №1 до вищевказаної заявки, згідно якого перевезення вантажу здійснено, сторони взаємних претензій одна до одної не мають.
В подальшому, придбана у СВГ Колос пшениця була перероблена ТОВ ТД Кардинал та реалізована ТОВ МТН ТРЕЙД (покупець) на підставі договору поставки №б/н, укладеного 26.12.2017 (строк дії до 31.12.2018, з можливістю пролонгації), підписаного повноважними представниками сторін та скріпленого печатками (а.с. 62-64 Т.1).
Відповідно до п. 1.1 вказаного Договору продавець зобов`язується в порядку та на умовах, визначених цим договором, поставляти покупцю (передавати у власність покупця) визначену цим договором продукцію, а покупець зобов`язується на умовах та в порядку, визначених цим договором, приймати названу продукцію та оплачувати її.
Відповідно до п. 1.2 Договору найменування продукції, загальна сума, ціна за одиницю, кількість, асортимент, якість та комплектність продукції, гарантійні зобов`язання та інше зазначено у видаткових накладних, які є невід`ємною частиною даного договору.
Поставка продукції: за рахунок та транспортом продавця, місце передачі продукції - адреса покупця (п. 3.1 Договору). Загальна сума договору складається із загальної вартості продукції, що поставляється окремими партіями протягом дії даного договору та зазначається у видаткових накладних, які є невід`ємною частиною даного договору (п. 2.1 Договору).
На виконання умов договору ТОВ ТД Кардинал виставило покупцю рахунок-фактуру №СФ-0000034 від 20 червня 2018 року на загальну суму 141 240,00 грн. (у тому числі ПДВ) (а.с. 66 Т.1), та здійснило поставку товару ТОВ МТН ТРЕЙД , а саме: крупу пшеничну у кількості 21 725, 000 кг, за ціною 5,35 грн. (без урахування ПДВ), на загальну суму 139 474,50 грн. (у тому числі ПДВ), що підтверджується видатковою накладною №РН-0000051 від 22 червня 2018 року (а.с. 70 Т.1).
Згідно бухгалтерської довідки від 23.06.2018 ТОВ МТН ТРЕЙД 21.06.2018 перерахувало позивачу попередню оплату за придбану крупу пшеничну в сумі 70 620,00 грн., що підтверджується випискою по рахунку (а.с. 72, 82 Т.1).
На попередню оплату ТОВ ТД Кардинал виписано податку накладну від 21.06.2018 №12 та направлено її відповідачу за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення у вигляді електронного файлу для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем отримано квитанцію, де зазначено: відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник D , Р .
23.06.2018 ТОВ ТД Кардинал подано до ДФС України повідомлення № 4 про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено.
Факт направлення ТОВ ТД Кардинал до ДФС України повідомлення №4 підтверджується квитанціями №1 та №2.
26.06.2018 Комісією прийнято рішення №818348/41144575 про відмову в реєстрації податкової накладної від 21.06.2018 №12 в Єдиному реєстрі податкових накладних, у зв`язку з тим, що надані ТОВ ТД Кардинал документи не є достатніми для прийняття Комісією рішення про реєстрацію податкової накладної (а.с. 40 Т.1; 184 Т.2).
Також 02.07.2018 між ТОВ ТД Кардинал (покупець) та МПП Круїз (постачальник) було укладено договір поставки зерна, підписаний уповноваженими представниками сторін та скріплений печатками (а.с. 91-92 Т.1).
Відповідно до умов вказаного договору, постачальник зобов`язується передати у власність покупця зерно пшениці в строки, обумовлені даним договором, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити товар відповідно до умов договору і видаткових накладних.
Пунктом 1.2 Договору передбачено, що найменування, кількість, ціна та місце поставки товару визначаються у видаткових накладних.
Відповідно до п. 5.1 Договору, оплата за цим договором здійснюється а підставі рахунку-фактури шляхом перерахування покупцем безготівкових коштів на поточний рахунок постачальника.
МПП Круїз , відповідно до видаткової накладної від 02.07.2018 №8422 (а.с. 99 Т.1), поставлено ТОВ ТД Кардинал пшеницю у кількості 33,491 т вартістю 170 000,00 грн. (з ПДВ). Оплата за товар проведена у повному обсязі, що підтверджується платіжними дорученнями від 20.07.2018 №562, від 23.07.2018 №572 та карткою рахунку 631 (а.с. 134, 135, 138 Т.1).
Транспортування товару здійснювалось автомобільним транспортом ТОВ Керідж на замовлення ТОВ ТД Кардинал відповідно до поданої заявки від 02.07.2018, з якої вбачається, що перевезення здійснюється автомобілем Рено Магнум НОМЕР_2 , водій - ОСОБА_3 , пункт навантаження - м. Київ, пункт розвантаження - с. Рівнопілля (а.с. 127 Т.1). Наведена у заявці інформація відповідає даним, відображеним у товарно-транспортних накладних від 02.07.2018 (а.с. 104-107 Т.1).
Придбана у МПП Круїз пшениця оприбуткована позивачем на склад, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 201 (а.с. 129), та перероблена з метою подальшої реалізації ТОВ МТН ТРЕЙД (покупець) на виконання вищевказаного договору поставки від 26.12.2017 №б/н (а.с. 113-114 Т.1).
Факт поставки ТОВ ТД Кардинал вказаному контрагенту крупи пшеничної у кількості 22 000,000 кг на загальну суму 141 240,00 грн. (з ПДВ) підтверджується видатковою накладною від 12.07.2018 №РН-0000060 (а.с. 117 Т.1).
Транспортування товару здійснювалось автомобільним транспортом ТОВ Керідж на замовлення ТОВ ТД Кардинал відповідно до поданої заявки від 02.07.2018, про що зазначено у бухгалтерській довідці від 20.07.2018 №01/20/07 (а.с. 110 Т.1), та підтверджується товарно-транспортною накладною від 12.07.2018 (а.с. 120-121 Т.1).
12.07.2018 ТОВ ТД Кардинал та ТОВ Керідж було укладено акт прийому передачі виконаних робіт (наданих послуг) №011207, які позивачем оплачені у повному обсязі, що підтверджується платіжним дорученням від 23.08.2018 №622 (а.с. 128 Т.1).
Згідно виписки по рахунку, ТОВ МТН ТРЕЙД перерахувало позивачу оплату за придбану крупу пшеничну в сумі 141 240,00 грн. (а.с. 139-141 Т.1), що відображено в оборотно-сальдовій відомості по рахунку 361 (а.с. 144 Т.1).
На попередню оплату ТОВ ТД Кардинал виписано податку накладну від 12.07.2018 №3 (а.с. 83 Т.1) та направлено її відповідачу за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення у вигляді електронного файлу для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем отримано квитанцію, де зазначено: відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник D , Р (а.с. 84-85 Т.1).
20.07.2018 ТОВ ТД Кардинал подано до ДФС України повідомлення № 5 про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено.
Факт направлення ТОВ ТД Кардинал до ДФС України повідомлення №4 підтверджується квитанціями №1 та №2 (а.с. 89, 90 Т.1).
25.07.2018 Комісією прийнято рішення №854620/41144575 про відмову в реєстрації податкової накладної від 12.07.2018 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), у зв`язку з тим, що надані ТОВ ТД Кардинал документи не дають можливості підтвердити господарську операцію у зв`язку з невідповідністю даних у податковій накладній та первинних документах (а.с. 86-87 Т.1; 186 Т.2).
Також 29.08.2017 між ТОВ ІМЕКСТРЕЙД (постачальник) та ТОВ ТД Кардинал (покупець) було укладено договір поставки №27, підписаний повноважними представниками сторін та скріплений печатками, відповідно до умов якого постачальник зобов`язується передати у власність покупця товар у асортименті, у строки, обумовлені даним договором, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити товар відповідно до умов даного договору (а.с. 151-153 Т.1).
Відповідно до п. 1.2 Договору найменування, кількість, ціна та місце поставки товару визначаються у накладних до даного договору.
Оплата за цим договором здійснюється на підставі рахунку-фактури шляхом перерахування покупцем безготівкових грошових коштів на поточний рахунок постачальника (п. 5.1 Договору).
З метою виконання вказаного договору ТОВ ІМЕКСТРЕЙД , відповідно до видаткових накладних від 16.02.2018 №РН-000038, від 19.02.2018 №РН-000039, від 20.02.2018 №РН-000042, від 14.03.2018 №РН-000054 (а.с. 156, 162, 165, 171 Т.1), поставлено ТОВ ТД Кардинал зерно кукурудзи.
Оплата за товар проведена у повному обсязі, що підтверджується карткою рахунку 631 (а.с. 187 Т.1).
12.03.2018 між ТОВ ІМЕКСТРЕЙД (зберігач) та ТОВ ТД Кардинал (поклажодавець) було укладено договір відповідального зберігання №б/н, підписаний повноважними представниками сторін та скріплений печатками, відповідно до умов якого порядку та на умовах, визначених цим договором, товарний склад зобов`язується за плату зберігати товар, переданий йому поклажодавцем і повернути цей товар поклажедавцеві у схоронності (а.с. 191-192 Т.1).
Згідно з бухгалтерської довідки від 10.07.2018 №10/10/07 на зберігання ТОВ ІМЕКСТРЕЙД позивачем було надано зерно кукурудзи вагою 391 700,000 кг (а.с. 197).
Перевізником ТОВ Керідж , відповідно до заявок на перевезення вантажу, товарно-транспортних накладних, актів прийому-передачі майна згідно договору відповідального зберігання від 12.03.2018 №б/н, за період з 16.02.2018 по 30.03.2018 було доставлено на склади ТОВ ТД Кардинал від ТОВ ІМЕКСТРЕЙД придбане позивачем зерно кукурудзи (а.с. 157-15, 163, 168, 169, 182-186, 199-250 Т.1; 1-2 Т.2).
Придбане у ТОВ ІМЕКСТРЕЙД зерно кукурудзи оприбутковано позивачем на склад, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 281 (а.с. 189 Т.1), та перероблене з метою подальшої реалізації МПП Круїз (покупець) на виконання договору поставки зерна від 13.04.2018 (а.с. 173-174 Т.1).
Відповідно до умов вказаного договору постачальник зобов`язується передати у власність покупця 300 т зерна кукурудзи в строки, обумовлені даним договором, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити товар відповідно до умов даного договору і видаткових накладних. Найменування, кількість, ціна та місце поставки товару визначаються у видаткових накладних (пункти 1.1, 1.2 Договору).
Відповідно до п. 3.3 Договору загальна сума договору становить загальну вартість фактично відвантаженого товару, в тому числі і окремих партій товару.
Відповідно до п. 4.2 Договору передача товару постачальником і його приймання покупцем по найменуванню, кількості та ціні здійснюється на підставі видаткової накладної.
Оплата за цим договором здійснюється на підставі рахунку-фактури шляхом перерахування покупцем безготівкових грошових коштів на поточний рахунок постачальника (п. 5.1 Договору).
Факт поставки ТОВ ТД Кардинал вказаному контрагенту зерна кукурудзи підтверджується видатковою накладною від 22.06.2018 №РН-00051/2 (а.с. 176 Т.1).
Перевезення товару здійснювалось автомобільним транспортом ТОВ Керідж на замовлення ТОВ ТД Кардинал відповідно до поданої заявки від 21.06.2018, про що зазначено у бухгалтерській довідці від 10.07.2018 №01/10/07 та підтверджується товарно-транспортною накладною від 22.06.2018 (а.с. 178-179, 181, 197 Т.1).
Згідно картки рахунку 361, МПП Круїз перерахувало позивачу оплату за придбане зерно кукурудзи в сумі 141 240,00 грн. (а.с. 195 Т.1).
ТОВ ТД Кардинал виписано податку накладну від 22.06.2018 №14 (а.с. 145 Т.1) та направлено її відповідачу за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення у вигляді електронного файлу для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем отримано квитанцію, де зазначено: відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник D , Р (а.с. 146 Т.1).
10.07.2018 ТОВ ТД Кардинал подано до ДФС України повідомлення №2 про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено (а.с. 148 Т.1).
11.07.2018 Комісією прийнято рішення №836597/41144575 про відмову в реєстрації податкової накладної від 22.06.2018 №14 в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), у зв`язку з тим, що надані ТОВ ТД Кардинал підтверджуючі документи надані в обсязі, недостатньому для прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної (відсутні розрахункові документи, банківські виписки, документи щодо відповідності продукції) (а.с. 147 Т.1; 185 Т.2).
25.10.2017 між СФГ Колос (постачальник) та ТОВ ТД Кардинал (покупець) було укладено договір поставки №б/н, підписаний повноважними представниками сторін та скріплений печатками, відповідно до умов якого постачальник бере на себе зобов`язання передати зерно (товар) у власність покупцеві, а покупець відповідно - прийняти та своєчасно оплатити товар, на умовах даного договору (а.с. 36-38 Т.2).
На виконання умов вказаного договору, СФГ Колос було поставлено позивачу ячмінь, оплачений ТОВ ТД Кардинал у повному обсязі, що підтверджується належним чином оформленими документами первинного бухгалтерського обліку, а саме: видатковою накладною від 10.05.2018 №15703, товарно-транспортною накладною від 10.05.2018 №965 та актом прийому передачі виконаних робіт (наданих послуг) від 10.05.2018 №6, оборотно-сальдовими відомостями по рахунку 201 та 631, платіжними дорученнями (а.с. 28, 41, 46-47, 50, 53, 56, 59, 62 Т.2).
14.06.2018 між ТОВ ТД Кардинал (покупець) та ТОВ СГП Агродім (постачальник) було укладено договір поставки №ЯФ140618, підписаний повноважними представниками сторін та скріплений печатками, відповідно до умов якого постачальник зобов`язується поставити, а покупець прийняти та оплатити товар українського походження, врожаю 2017 року на умовах, визначених у цьому договорі (а.с. 65-66 Т.2).
На виконання умов вказаного договору, ТОВ СГП Агродім було поставлено позивачу ячмінь ярий врожаю 2017 року, оплачений ТОВ ТД Кардинал у повному обсязі, що підтверджується належним чином оформленими документами первинного бухгалтерського обліку, а саме: видатковою накладною від 19.06.2018 №341, товарно-транспортною накладною від 19.06.2018 №Аr0049642 та актом прийому передачі виконаних робіт (наданих послуг) від 19.06.2018 №8, оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 631, платіжними дорученнями (а.с. 69, 72-73, 76, 79, 82, 85 Т.2).
12.02.2018 між ТОВ ТД Кардинал (покупець) та ПВТП ДЖІ-ЕН-ЕЛ (постачальник) було укладено договір поставки №40, підписаний повноважними представниками сторін та скріплений печатками, відповідно до умов якого постачальник зобов`язується передати зернові та бобові в асортименті та по цінам, вказаним у таблиці (ячмінь), а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар і сплатити за нього певну грошову суму на умовах, визначених цим договором (а.с. 88-89 Т.2).
На виконання умов вказаного договору, ПВТП ДЖІ-ЕН-ЕЛ було поставлено позивачу ячмінь, оплачений ТОВ ТД Кардинал у повному обсязі, що підтверджується належним чином оформленими документами первинного бухгалтерського обліку, а саме: видатковою накладною від 29.05.2018 №0000-000020, товарно-транспортною накладною від 29.05.2018 №Аr0049406, оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 631, платіжним дорученням від 15.06.2018 №512 (а.с. 92, 95-96, 99, 102 Т.2).
Також, як вбачається попередньої калькуляції вартості виробництва продукції (крупи перлової), затвердженої керівником ТОВ ТД Кардинал , до складу її витрат входять: ячмінь, нитки мішкозшивочні, мішки поліпропіленові (а.с. 19 Т.2).
Згідно із з оборотно-сальдовими відомостями по рахунку 26 та 201 (а.с. 16, 22, 25, 28 Т.2) на складах товариства обліковуються вищевказані оборотні активи.
На виконання умов договору поставки від 15.06.2017 №ДГ-0000029 (строк дії - до 31.12.2018), укладеного між ТОВ ТД Кардинал (продавець) та ПП ФІНН 9 (а.с. 107-109 Т.2), Товариством контрагенту було поставлено товар (крупу перлову), що підтверджується видатковою накладною від 26.07.2018 №РН-0000061 (а.с. 112, 125 Т.2).
Перевезення вантажу здійснювалось ФОП ОСОБА_4 на замовлення ПП ФІНН 9 , про що складено товарно-транспортну накладну від 26.07.2018 (а.с. 115-116 Т.2).
Відповідно до умов вищевказаного договору (п. 2.2) ПП ФІНН 9 здійснило 100% оплату вартості товару в сумі 152 900,00 грн., що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 361, випискою по рахунку (а.с. 119, 122 Т.2)
ТОВ ТД Кардинал виписано податку накладну від 26.07.2018 №6 (а.с. 4 Т.2) та направлено її відповідачу за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення у вигляді електронного файлу для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Позивачем отримано квитанцію, де зазначено: відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник D , Р .
У зв`язку із наведеним, 02.08.2018 ТОВ ТД Кардинал подано до ДФС України повідомлення №1 про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено (а.с. 7 Т.1).
03.08.2018 Комісією прийнято рішення №870078/41144575 про відмову в реєстрації податкової накладної від 26.07.2018 №6 в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН), у зв`язку з тим, що надані ТОВ ТД Кардинал підтверджуючі документи надані в обсязі, недостатньому для прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної (ненадання платником податків первинних документів щодо придбання/постачання товарів, послуг, зберігання і транспортування, розрахункових документів, банківських виписок з особових рахунків, документів щодо підтвердження відповідності продукції - відсутні документи, що підтверджують факт реалізації товару та підставу для складання податкової накладної) (а.с. 5, 6, 187 Т.2).
Не погоджуючись з такими діями відповідача та вважаючи свої права порушеними, позивач звернувся з цим позовом до суду.
Приймаючи рішення про задоволення адміністративного позову, суд першої інстанції виходив з того, що сукупність первинних документів, наданих до матеріалів справи, не дають підстав для сумніву щодо дійсності укладання договорів на виконання вимог яких складено спірні податкові накладні.
Даючи правову оцінку фактичним обставинам справи, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції з огляду на таке.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правовідносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України), який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до п. 201.1 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
В силу п. 201.10 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
За приписами пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Як убачається з квитанції, контролюючим органом сформовано висновки про відповідність податкових накладних від 21.06.2018 №12, від 12.07.2018 №3, від 22.06.2018 №14 та від 26.07.2018 №6 вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку , викладених у листі Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 №959/99-99-07-18, оскільки наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником. Водночас, у вищевказаних квитанціях фіскальним органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН. Додатково повідомлено показник: D Р (а.с. 39, 84, 146 Т.1).
За приписами пп. 201.16.2 п. 201.16 ст.201 Податкового кодексу України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Таким чином, з системного аналізу наведених норм вбачається, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків.
Як встановлено, позивачем подано до контролюючого органу повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація яких зупинена, в якому надав копії документів та пояснення на підтвердження реальності господарських операції, зокрема:
Відповідно до п. 21 Порядку № 117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Проте, матеріали справи свідчать, що позивачем по вказаним господарським операціям до контролюючого органу надіслано усі підтверджуючі документи.
Пунктом 28 Порядку №117 передбачено, що податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день, зокрема, набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Приписами пункту 20 Порядку №1246 передбачено, що у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Враховуючи викладене, колегія суддів дійшла висновку про наявність правових підстав для зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №12 від 21.06.2018, №3 від 12.07.2018, №14 від 22.06.2018 та №6 від 26.07.2018, подані ТОВ ТД Кардинал .
Згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення.
Згідно з практикою Європейського суду з прав людини, очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.
Щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд, що і вчинено судом у даній справі.
Таким чином, враховуючи вищенаведене у сукупності, беручи до уваги при цьому кожен аргумент, викладений учасниками справи, рішення суду першої інстанції у цій справі є законним та обґрунтованим і не підлягає скасуванню, оскільки суд, всебічно перевіривши обставини справи, у відповідності з нормами матеріального права та при дотриманні норм процесуального права ухвалив рішення повно і всебічно з`ясувавши обставини справи.
Керуючись ст.ст. 242, 308, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, колегія суддів, -
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України та Комісії Головного управління Державної фіскальної служби у Чернігівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації на рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 18 березня 2019 у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ТД Кардинал до Державної фіскальної служби України, Комісії ГУ ДФС у Чернігівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про визнання протиправними та скасування рішень - залишити без задоволення.
Рішення Чернігівського окружного адміністративного суду від 18 березня 2019 - залишити без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя-доповідач: В. В. Кузьменко
Судді: Я. М. Василенко
О. І. Шурко
Повний текст постанови виготовлено 04.06.2019
Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2019 |
Оприлюднено | 05.06.2019 |
Номер документу | 82168981 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні