Рішення
від 05.06.2019 по справі 640/18922/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

05 червня 2019 року № 640/18922/18

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Огурцов О.П. розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Глав Пив Трест"

до Головного управління ДФС у м. Києві

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 03.08.2018

№ 0004154001, № 0004164001, № 0004174001, № 0004184001,

за участю:

представник позивача - Карпенко Віктор Константинович (ордер серія ЧН № 055366 від 14.02.2019),

представник відповідача - Безсмертна Марія Вячеславівна (довіреність від 11.03.2019 № 881/26-15-10-07-13),

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Глав Пив Трест" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у м. Києві про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 03.08.2018 №№ 0004154001, 0004164001, 0004174001, 0004184001.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 20.11.2018 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, призначено розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 05.03.2019 ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного провадження з повідомленням (викликом) учасників справи та призначено судове засідання.

У судовому засіданні 16.05.2019 були допитані свідки ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , які в порядку статті 141 Кодексу адміністративного судочинства України були приведені до присяги, зі змістом статей 384, 385 Кримінального кодексу України були ознайомлені.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв (форми 2-РС) було подано своєчасно 10.02.2017 засобами електронного зв`язку з в електронній формі, прийнято податковим органом та зареєстровано за № 9015809953 та відповідні звіти містять достовірні відомості, оскільки сам факт залишків пива солодового на кінець кожного звітного періоду підтверджується виробничими звітами повара, актами комісії про зняття залишків пива солодового та іншими первинними документами бухгалтерського обліку. Також позивач зазначив про те, що інспектором було придбано пачку цигарок "Кемел Компакт блу" за ціною 32,50 грн., водночас помилково було пробито чек на суму 35,70 грн. на іншу марку цигарок "Кемел блу" та наявна в приміщенні розкоркована пляшка бренді виноградного марочного "Коблево резерв" без наявності марки акцизного збору була розкоркована офіціантом на замовлення клієнта.

Представник позивача у судовому засіданні підтримав позовні вимоги.

Відповідач проти позовних вимог заперечив, надав суду заперечення на адміністративний позов, обґрунтовані тим, що перевіркою встановлені факти роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів (продаж одної пачки сигарет Кемел блу за ціною 35,70 грн., у той же час на пачці зазначена ціна 31 грн., або з урахуванням 5% акцизного податку максимальна роздрібна ціна повинна складати 32,55 грн.), зберігання з метою реалізації алкогольного напою, без марки акцизного податку встановленого зразка, порушення граничного терміна подання звіту за формою 2-РС звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв за січень 2017 року (граничний термін подання - 09.02.2017, фактично подано 10.02.2017, вхідний №9015809953). Також відповідач зазначив про те, що за результатами фактичної перевірки позивача встановлено, що ним у звітах №2-РС звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв протягом жовтня-грудня 2016 року, січня - серпня 2017 року, січня-червня 2018 року щомісячно надавались недостовірні дані до контролюючого органу (ДФС України), а саме, у зазначених звітах платником податків відображені об`єми залишків вироблених алкогольних напоїв, але згідно з показниками оборотно - сальдової відомості по рахунку 26 готова продукція залишки пива власного виробництва на кінець звітних місяців відсутні.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечив проти позовних вимог.

У судовому засіданні суд ухвалив перейти до розгляду справу у порядку спрощеного провадження без виклику сторін.

Головним управлянням ДФС у м. Києві проведено фактичну перевірку з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними виробами напоями та/або тютюновими виробами Товариства з обмеженою відповідальністю "Глав Пив Трест" за результатами якої складено акт від 16.07.2018 № 2786/26-15-40-01/37819645.

Зазначеним актом встановлено факт допущення позивачем порушення частини третьої статті 16 та статті 11 1 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

03.08.2018 на підставі акту від 16.07.2018 № 2786/26-15-40-01/37819645 прийняті податкові повідомлення - рішення, яким до Товариства з обмеженою відповідальністю "Глав Пив Трест" застосовано штрафні (фінансові) санкції (штраф):

- № 0004154001 у розмірі 357 000,00 грн. на підставі абзацу 18 частини другої статті 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів";

- № 0004164001 у розмірі 17 000,00 грн. на підставі абзацу 18 частини другої статті 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів";

- № 0004174001 у розмірі 10 000,00 грн. на підставі абзацу 15 частини другої статті 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів";

- № 0004184001 у розмірі 17 000,00 грн. на підставі абзацу 13 частини другої статті 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

За результатами адміністративного оскарження рішенням Державної фіскальної служби України від 09.10.2018 № 33039/6/99-99-11-03-01-25 про результати розгляду скарги податкові повідомлення - рішення від 03.08.2018 №0004154001, №0004164001, №0004174001, №0004184001 залишено без змін, а скаргу без задоволення.

Позивач не погоджуючись з податковими повідомленнями - рішеннями звернувся з відповідним позовом до суду.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов висновку про те, що права та інтереси за захистом яких позивач звернувся до суду були порушені з огляду на наступне.

Щодо податкових повідомлень рішень від 03.08.2018 №0004154001 та №0004164001 суд зазначає наступне.

Відповідно до частини третьої статті 16 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" суб`єкти господарювання, які отримали ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю спиртом, алкогольними напоями і тютюновими виробами та здійснюють таку діяльність та/або експорт, імпорт зазначеної продукції, подають до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати такі ліцензії, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів за формою, встановленою цим органом.

Пунктами 1 та 2 розділу І Порядку заповнення форми звіту N 2-РС "Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв" затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 № 49 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.03.2016 за № 341/28471 встановлено, що звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв (далі - Звіт) подають суб`єкти господарювання незалежно від форми власності до органів ДФС за основним місцем обліку в електронній формі. Звіт в електронній формі подається засобами електронного зв`язку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, як передбачено для податкової звітності.

Згідно з пунктом 3 вказаного Порядку звіт складається окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, подається до органів ДФС за основним місцем обліку суб`єкта господарювання.

Відповідно до пункту 4 Порядку заповнення форми звіту N 2-РС "Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв" затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 № 49 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.03.2016 за № 341/28471 інформація подається за видами алкогольних напоїв. Підприємства - виробники виноробної продукції додатково заповнюють розділ II Звіту "Обсяги отримання та відвантаження виноматеріалів".

Пунктом 12 розділу ІІ вказаного Порядку встановлено, що у графі 13 вказується кількість алкогольних напоїв у місцях зберігання на кінець звітного місяця.

Отже, суб`єкти господарювання, які отримали ліцензії на виробництво та/або оптову торгівлю спиртом, алкогольними напоями і тютюновими виробами та здійснюють таку діяльність та/або експорт, імпорт зазначеної продукції, подають 10 числа місяця, що настає за звітним до органів ДФС за основним місцем обліку в електронній формі звіт про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів за формою, встановленою цим органом в якому має бути, зокрема, зазначено інформація про кількість алкогольних напоїв у місцях зберігання на кінець звітного місяця.

Відповідач встановлюючи актом від 16.07.2018 № 2786/26-15-40-01/37819645 факт допущення позивачем порушення частини третьої статті 16 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" виходив з того, що:

- звіт 2-РС "про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв" за січень 2017 року подано з порушенням законодавчо встановлених строків;

- позивачем звіти 2-РС "про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв" складено з недостовірними показниками, оскільки дані щодо залишків пива власного виробництва зазначені у звітах не відповідають даним оборотно - сальдової відомості 26 "готова продукція" та у зв`язку з ненадання позивачем у повному обсязі усіх запитуваних документів, що підтверджують обсяги виробленого та реалізованого пива власного виробництва за перевіряємий період не підтверджено показники зазначені у графі 4 (залишки на початок звітного місяця в місцях зберігання), у графі 5 (вироблено у звітному місяці), у графах 8, 9 (реалізовано у звітному місяці, усього та на внутрішньому ринку), у графі 13 (залишок на кінець звітного місяця в місцях зберігання) звіту 2-РС.

Позивач у позовній заяві зазначає про те, що звіт 2-РС "про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв" за січень 2017 року було подано ним своєчасно 10.02.2017 на підтвердження чого надав суду квитанцію № 2.

З аналізу положень статті 16 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" та Порядку заповнення форми звіту N 2-РС "Звіт про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв" затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 № 49 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.03.2016 за № 341/28471, яким врегульовано порядок заповнення подання звітів 2-РС "про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв" не зазначено, як саме має обраховуватись термін подання звітів 2-РС "про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв", у той, час як формулювання проте, що звіти "подають 10 числа місяця, що настає за звітним " допускає його неоднозначне трактування.

Підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Податкового кодексу України встановлено, що податкове законодавство України ґрунтується на таких принципах, зокрема, презумпції правомірності рішень платника податку, яка передбачає, що в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу;

Частиною першою статті 251, частиною першою статті 252 та частиною першою статті 255 Цивільного кодексу України встановлено, що строком є певний період у часі, зі спливом якого пов`язана дія чи подія, яка має юридичне значення. Строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами. Якщо строк встановлено для вчинення дії, вона може бути вчинена до закінчення останнього дня строку. У разі, якщо ця дія має бути вчинена в установі, то строк спливає тоді, коли у цій установі за встановленими правилами припиняються відповідні операції.

Відповідно до частини другої статті 251 та частиною другою статті 252 Цивільного кодексу України терміном є певний момент у часі, з настанням якого пов`язана дія чи подія, яка має юридичне значення. Термін визначається календарною датою або вказівкою на подію, яка має неминуче настати.

З огляду на зазначене, враховуючи презумпцію правомірності рішень платника податку, а також положення Цивільного кодексу України щодо порядку обчислення строку та терміну, суд дійшов висновку враховуючи неоднозначність формулювання "подають 10 числа місяця, що настає за звітним " про відсутність підстав вважати факт подання позивачем звіту 2-РС "про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв" за січень 2017 року 10.02.2017 несвоєчасним поданням звіту.

Частиною першою статті 2 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність" встановлено, що цей Закон поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, на представництва іноземних суб`єктів господарської діяльності (далі - підприємства), які зобов`язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність, а також на операції з виконання державного та місцевих бюджетів і складання фінансової звітності про виконання бюджетів з урахуванням бюджетного законодавства.

Відповідно до частин першої та другої статті 3 вказаного Закону метою ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності є надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансовий стан та результати діяльності підприємства. Бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Згідно з частиною п`ятою статті 8 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність" підприємство самостійно визначає за погодженням з власником (власниками) або уповноваженим ним органом (посадовою особою) відповідно до установчих документів облікову політику підприємства.

Отже, підприємство зобов`язано забезпечувати ведення бухгалтерського обліку, водночас йому надано право самостійно визначати за погодженням з власником (власниками) або уповноваженим ним органом (посадовою особою) відповідно до установчих документів облікову політику підприємства.

Позивач, як на обґрунтування достовірності відомостей зазначених в звітах 2-РС "про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв" посилається на те, що враховуючи той факт, що на підприємстві крім виробництва пива існує виробництво інших харчових блюд, то політика бухгалтерського обліку, а саме позивачем обрано торгівельний метод бухгалтерського обліку відповідно до якого він ведеться згідно Методичних рекомендацій щодо впровадження національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку у сфері громадського харчування і побутових послуг, гармонізованих з міжнародними стандартами, затверджених наказом Міністерство економіки та з питань європейської інтеграції України, від 17.06.2003 № 157, зводиться до того, що бухгалтерські проводки здійснюються після продажу виготовлених товарів та харчових блюд та відповідно поки товар (пиво) чи вироблене блюдо не буде продано, бухгалтерська проводка в рахунку 26 "Готова продукція" не відображується.

На підтвердження відповідності даних зазначених в графі 13 (залишок на кінець звітного місяця в місцях зберігання) звітів 2-РС позивачем надано суду копії звітів "про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв" жовтень, листопад, грудень 2016 року, січень, лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2017 року, січень лютий, березень, квітень, травень, червень 2018 року, актів контрольної продукції, наказів "Про призначення ціни продажу на пиво власного виробництва", технологічних карток.

В акті від 16.07.2018 № 2786/26-15-40-01/37819645 відповідачем зазначено про те, що позивачем не надано до перевірки у повному обсязі усіх запитуваних документів, що підтверджують обсяги виробленого та реалізованого пива власного виробництва за перевіряємий період.

Допитана у судовому засіданні у якості свідка головний бухгалтер позивача ОСОБА_2 зазначила про те, що на день початку проведення фактичної перевірки вона не могла надати у повному обсязі запитувані документи у повному обсязі, з огляду на що частина документів у тому числі оборотно - сальдова відомість рахунку 26 "готова продукція" та документи на підтвердження достовірності даних зазначених в графі 13 (залишок на кінець звітного місяця в місцях зберігання) звітів 2-РС.

Під час допиту у якості свідка ГДРІ ОСОБА_3 зазначив про те, що позивачем не було надано до перевірки документи необхідні для підтвердження відомостей зазначених в звітах 2-РС та заперечив факт додаткового отримання документів. На питання щодо того, коли перевіряючими було отримано оборотно - сальдову відомість рахунку 26 "готова продукція", зазначив про те, що вона була надана головним бухгалтером в день початку проведення перевірки, водночас доказів на підтвердження відповідного факту ним суду надано не було.

Таким чином, хоча свідок ГДРІ ОСОБА_3 не визнає факт надання позивачем додаткових документів, водночас ним не надано доказів на підтвердження факту отримання оборотно - сальдової відомості рахунку 26 "готова продукція" в день початку перевірки, у той час, як свідок ОСОБА_2 , яка займає посаду головного бухгалтера позивача заперечує факт надання відповідних документів в день початку проведення перевірки та зазначає, що вони були надані у складі додатково наданих відповідачу документів

Відповідно до частин першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

З огляду на зазначене, враховуючи те, що позивачем надано суду документи на підтвердження достовірності даних відображених в графі 13 (залишок на кінець звітного місяця в місцях зберігання) звітів 2-РС, у той час, як відповідачем не надано суду доказів на підтвердження відсутності факту надання позивачем відповідних документів, суд дійшов висновку про те, що відповідачем не доведено факт зазначення позивачем у звітах 2-РС недостовірних даних.

Податковими повідомленнями - рішення від 03.08.2018 № 0004154001 та №0004164001 на позивача накладено штраф на підставі абзацу 18 частини другої статті 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".

Відповідно до абзацу 18 частини другої статті 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" до суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі неподання чи несвоєчасного подання звіту або подання звіту з недостовірними відомостями про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів до органу виконавчої влади, уповноваженого Кабінетом Міністрів України видавати відповідні ліцензії, - у розмірі 17000 гривень.

З огляду на зазначене враховуючи встановлення судом відсутності факту несвоєчасного подання позивачем звіту 2-РС за січень 2017 року та недоведеність відповідачем факту зазначення позивачем у звітах 2-РС недостовірних даних, суд дійшов висновку про наявність підстав для скасування податкових повідомлень - рішень 03.08.2018 № 0004154001 та №0004164001.

Щодо податкового повідомлення - рішення від 03.08.2018 №0004184001 суд зазначає наступне.

Відповідно до частини четвертої статті 11 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного податку в порядку, визначеному законодавством. У разі зміни зразка марок акцизного податку вже закуплені марки попереднього зразка застосовуються у виробництві алкогольних напоїв та тютюнових виробів до їх повного використання, а марковані такими марками алкогольні напої та тютюнові вироби знаходяться в обігу до їх повної реалізації в межах терміну придатності для споживання.

Згідно з пунктом 15 Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.07.1996 №854 зберігання та реалізація алкогольних напоїв, крім алкогольних напоїв з вмістом спирту етилового від 1,2 до 8,5 відсотка об`ємних одиниць, вироблених в Україні, дозволяється тільки за наявності марки акцизного податку на пляшці або на іншій тарі згідно із законодавством.

Відповідно до акту від 16.07.2018 № 2786/26-15-40-01/37819645 перевіркою встановлено факт зберігання з метою подальшої реалізації алкогольного напою - пляшки бренді виноградного марочного "Коблево резерв" (40% сув.) 0,5 л./2208 20 29 00 без наявності марки акцизного збору.

Позивач у позовній заяві зазначає про те, що акцизна марка з вказаного алкогольного напою була знята барменом ОСОБА_4 під час розкоркування плашки на замовлення клієнта.

На підтвердження факту придбання плашки алкогольного напою - пляшки бренді виноградного марочного "Коблево резерв" (40% сув.) 0,5 л./2208 20 29 00 у виробника відповідної продукції Товариства з обмеженою відповідальністю "Баядера Логістік" позивачем надано суду видаткову накладну від 24.05.2018 № 87155/82874.

Відповідачем доказів та обґрунтувань на спростування вказаних посилань позивача суду надано не було, як і не було зазначено про причини неможливості їх надання.

Основним видом діяльності позивача за КВЕД є "56.10 Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування (основний)" та також позивачем здійснюється діяльність за КВЕД "КВЕД 56.30 Обслуговування напоями".

Таким чином факт відкриття алкогольного напою - пляшки бренді виноградного марочного "Коблево резерв" (40% сув.) 0,5 л./2208 20 29 00 з метою його повної чи часткової реалізації, який передбачає зняття марки акцизного збору, повністю відповідає виду основної діяльності позивача.

З огляду на зазначене суд дійшов висновку про необґрунтованість висновку відповідача щодо допущення позивачем порушення статті 11 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та наявність підстав для скасування податкового повідомлення - рішення від 03.08.2018 № 0004184001.

Щодо податкового повідомлення - рішення від 03.08.2018 №0004174001 суд зазначає наступне.

Статтею 11 1 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів встановлено, що встановлена виробником або імпортером максимальна роздрібна ціна на тютюнові вироби наноситься на пачку, коробку або сувенірну коробку тютюнових виробів разом з датою їх виготовлення. Максимальна роздрібна ціна за пачку, коробку або сувенірну коробку наноситься визначеним виробником способом у визначеному виробником місці і складається з її цифрового виразу та скороченого найменування грошової одиниці України. Нанесення максимальної роздрібної ціни та дати виготовлення на упаковку тютюнових виробів, призначених для вивезення (експортування) за межі митної території України, здійснюється згідно з умовами відповідної угоди на експорт.

Відповідно до абзацу 15 частини другої статті 17 вказаного Закону до суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів, збільшеними на суми акцизного податку з реалізації через роздрібну торговельну мережу тютюнових виробів, - 100 відсотків вартості наявних у суб`єкта господарювання тютюнових виробів, але не менше 10000 гривень.

Актом від 16.07.2018 № 2786/26-15-40-01/37819645 встановлено, що факт реалізації однієї пачки сигарет Кемел Блу за ціною 35,70 грн., на що продавцем видано фіскальний чек від 06.07.2018 № 62082 на повну суму покупки. Максимальна роздрібна ціна зазначена на пачці складає 31,00 грн. за пачку (що з урахуванням 5% акцизного податку становить 32,55 грн.).

Додатком до зазначеного акту є фотографія пачки сигарет "Кемел блу компакт".

Позивач у позовній заяві зазначає про те, що інспектором було придбано пачку цигарок "Кемел блу компакт" за ціною 32.50 грн., водночас помилково було вибито чек на суму 35,70 на іншу марку цигарок "Кемел блу". На підтвердження вказаних фактів позивачем надано суду бухгалтерську довідку "Про роздрібні ціни на цигарки марки "КЕМЕЛ" у пивоварні - ресторані "ШАТО Robert Doms" відповідно до якої вартість мачки цигарок "Кемел Компакт блу" становить 32,50 грн. та "Кемел блу" - 35,70 грн.

У фіскальному чеку від 06.07.2018 № 62082 видом товару на який його було видано зазначено "СИГАРЕТИ КЕМЕЛ БЛУ".

Відповідачем доказів та обґрунтувань на спростування вказаних посилань позивача суду надано не було, як і не було зазначено про причини неможливості їх надання.

Таким чином, позивачем не було здійснено роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів, збільшеними на суми акцизного податку з реалізації через роздрібну торговельну мережу тютюнових виробів, а було проведено розрахунок з покупцем не за той товар, який фактично було реалізовано.

З огляду на зазначене, враховуючи те, що порушення, відповідальність за яке передбачена абзацом 15 частини другої статті 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів , позивачем допущено не було, суд дійшов висновку про наявність підстав для визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення від 03.08.2018 № 0004174001.

Керуючись статтями 241, 243 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Глав Пив Трест" (01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 24, код ЄДРПОУ 37819645) до Головного управління ДФС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 39439980) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 03.08.2018 №0004154001, №0004164001, №0004174001, №0004184001 - задовольнити повністю .

2. Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення - рішення Головного управління ДФС у м. Києві від 03.08.2018 №0004154001, №0004164001, №0004174001, №0004184001.

3. Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Глав Пив Трест" (01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 24, код ЄДРПОУ 37819645) понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 6015 (шість тисяч п`ятнадцять) грн. 00 коп. за рахунок асигнувань Головного управління ДФС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 39439980).

Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.П. Огурцов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення05.06.2019
Оприлюднено05.06.2019
Номер документу82193037
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/18922/18

Ухвала від 20.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 25.11.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Ухвала від 18.10.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 25.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Постанова від 25.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 05.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 05.08.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Рішення від 05.06.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 05.03.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 04.02.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні