Рішення
від 29.05.2019 по справі 1.380.2019.001074
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №1.380.2019.001074

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 травня 2019 року

Львівський окружний адміністративний суд у складі:

головуючий-суддя Костецький Н.В.

секретар судового засідання Витвицька В.П.

за участю:

представник позивача Симканич В.В.

представник відповідачів Чабан О.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження в залі суду в м. Львові адміністративну справу за позовом приватного підприємства Асканій до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -

в с т а н о в и в :

приватне підприємство Асканій (далі - ПП Асканій ) звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Державної фіскальної служби України (далі - ГУ ДФС України), Головного управління Державної фіскальної служби у Львівській області (далі - ГУ ДФС у Львівській області) в якому, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просить суд:

- визнати протиправними та скасувати рішення ДФС у Львівській області від 31.05.2018 року №748789/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 16.06.2017 року №6, від 31.05.2018 року №748762/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 22.06.2017 року №11, від 31.05.2018 року №748734/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 22.06.2017 № 10, від 10.12.2018 року №1018306/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 08.12.2017 року №6, від 12.12.2018 року №1022397/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 15.12.2017 року №9, від 12.12.2018 року №1022393/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 12.12.2017 року №7, від 25.10.2018 року №966239/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 17.11.2017 року № 4, від 03.12.2018 року №1010652/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 01.12.2017 року № 10;

- зобов`язати ДФС України зареєструвати датою фактичного отримання в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 16.06.2017 року №6, від 22.06.2017 року №11, від 22.06.2017 року № 10, від 08.12.2017 року № 6, від 15.12.2017 року № 9, від 12.12.2017 року №7, від 17.11.2017 року № 4, від 01.12.2017 року № 10;

- стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з ДФС у Львівській області на користь ПП Асканій судові витрати: судовий збір за подання позову в сумі 15 368 ,00 грн, та витрати на професійну правничу допомогу в сумі 15 000, 00 грн.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що згідно оскаржуваних рішень про реєстрацію або відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та рішень Комісії з питань розгляду скарг, підставою, що слугувала для відмови у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, зазначено ненадання платником податків копій документів, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, що підтверджують реальність здійснення господарський операцій. ПП Асканій не погоджується із рішеннями про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та рішеннями Комісії з питань розгляду скарг ДФС України про відмову у реєстрації 8 (восьми) податкових накладних на загальну суму 1 215 725,16 грн, в т.ч. ПДВ 202 623, 36 грн в Єдиному реєстрі податкових накладних, вважає їх такими, що суперечать вимогам чинного законодавства України, не відповідають фактичним обставинам справи та підлягають скасуванню, оскільки позивачем були надані всі первинні документи, що підтверджують реальність здійснення господарських операцій.

Ухвалою суду від 27.03.2019 року відкрито провадження в адміністративній справі, вирішено розгляд справи проводити в порядку загального позовного провадження та запропоновано відповідачу у п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали подати відзив на позовну заяву.

Представник відповідачів надав до суду відзив на позов (вх.№12350) від 11.04.2019, в якому просив відмовити у задоволенні позову та зазначив, що відповідно до квитанції про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних повідомлено про причину зупинення реєстрації: відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПК/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріям ризиковості платника податків та запропоновано надати пояснення та/або копію документів, достатніх для реєстрації податкової накладної. Оскільки наданні платником податку копії документів не є достатніми для прийняття відповідного рішення про реєстрацію, комісією було прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної.

Протокольною ухвалою суду від 23.04.2019 року закрито підготовче провадження та призначено справу для розгляду по суті.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги, з урахуванням поданої заяви про уточнення позову (вх.№13878), підтримав у повному обсязі, та з підстав викладених в позовній заяві просив суд позов задовольнити повністю.

Представник відповідачів - ГУ ДФС України та ГУ ДФС у Львівській області у судовому засіданні проти позовних вимог заперечував повністю та з підстав, викладених у відзиві на позов, просив суд у позові відмовити повністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши подані документи і матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позовні вимоги підлягають до задоволення з наступних підстав.

ПП Асканій (код ЄДРПОУ 22340771), зареєстроване як юридична особа 24.02.1997, за номером запису в Єдиному державному реєстрі 1 415 120 0000 015869.

За результатами своєї діяльності, на виконання вимог Податкового кодексу України, позивачем складено та направлено для реєстрації в Єдиний реєстр податкових накладних податкові накладні: від 16.06.2017 року № 6 на суму 149 520, 00 грн (в т.ч. ПДВ 24 920, 00 грн); від 22.06.2017 року №11 на суму 150 000, 00 грн (в т.ч. ПДВ 25 000, 00 грн); від 22.06.2017 року № 10 на суму 141 504, 00 грн (в т.ч. ПДВ 23 584, 00 грн); від 08.12.2017 року № 6 на суму 165 624, 13 грн (в т.ч. ПДВ 27 604, 02 грн); від 15.12.2017 року № 9 на суму 168 064, 26 грн (в т.ч. ПДВ 28 010, 71 грн); від 12.12.2017 року №7 на суму 156 766, 12 грн (в т.ч. ПДВ 26 127, 69 грн); від 17.11.2017 року № 4 на суму 152 680, 14 грн (в т.ч. ПДВ 25 446, 69 грн); від 01.12.2017 року № 10 на суму 131 566, 51 грн (в т.ч. ПДВ 21 927, 75 грн).

Відповідно до квитанції від 12.07.2017 № 1 (т.1 арк.спр.29), від 12.07.2017 № 1 (т.1 арк.спр.70), від 12.07.2017 № 1 (т.1 арк.спр.99), від 27.12.2017 (т.1 арк.спр.155), від 28.12.2017 (т.1 арк.спр.193), від 28.12.2017 (т.1 арк.спр.233), від 09.12.2017 (т.2 арк.спр.21), від 29.12.2017 (т.2 арк.спр.54) вищевказані податкові накладні прийнято, реєстрація зупинена відповідно до пункту п. 201.16 ст. 201 ПКУ. Як на причини зупинки реєстрації зазначених податкових накладних вказано на те, що такі відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄДРПН відповідно до пункту в п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

Позивачем скеровувалися повідомлення щодо подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 29.05.2018 №1 (т.1, арк.спр.30), 30.05.2018 №3 (т.1, арк.спр.71), 30.05.2018 №2 (т.1, арк.спр.100), 04.12.2018 №1 (т.1, арк.спр.156), 15.12.2018 №4 (т.1, арк.спр.194), 11.12.2018 №3 (т.1, арк.спр.234), 24.10.2018 №4 (т.2, арк.спр.22), 29.11.2018 №1 (т.2, арк.спр.55).

Згідно з квитанціями від 31.05.2018 №1, від 30.05.2018 №1, від 30.05.2018 №1, від 04.12.2018 №1 та від 04.12.2018 №2, від 12.12.2018 №1 та від 12.12.2018 №2, від 11.12.2018 №1 та від 12.12.2018 №2, від 24.10.2018 №1 та від 24.10.2018 №2, від 30.11.2018 №1 та від 30.11.2018 №2 позивача повідомлено про те, що документ прийнято. Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України та до районного рівня.

Комісією Головного управління ДФС у Львівській області прийнято рішення: від 31.05.2018 року №748789/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 16.06.2017 року №6, від 31.05.2018 року №748762/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 22.06.2017 року №11, від 31.05.2018 року №748734/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 22.06.2017 № 10, від 10.12.2018 року №1018306/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 08.12.2017 року №6, від 12.12.2018 року №1022397/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 15.12.2017 року №9, від 12.12.2018 року №1022393/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 12.12.2017 року №7, від 25.10.2018 року №966239/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 17.11.2017 року № 4, від 03.12.2018 року №1010652/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 01.12.2017 року № 10 з підстав ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена. В якості додаткової інформації вказано ненадання платником податку копій документів: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки фактури, інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договороих накладних/розрахунках

Не погоджуючись із вказаним рішенням, позивач подав скарги на рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, визначеному пунктом 56.23 статті 56 Податкового кодексу України (т.1 - арк.спр.65, 94, 150, 185, 225; т.2 - арк.спр.13, 49, 82).

Рішеннями Комісії з питань розгляду скарг від 20.06.2018 року №13128/22340771/2 про відмову у реєстрації податкової накладної від 22.06.2017 року №10; від 22.06.2018 року №13773/22340771/2 про відмову у реєстрації податкової накладної від 22.06.2017 року №11; від 22.06.2018 року №13785/22340771/2 про відмову у реєстрації податкової накладної від 16.06.2017 року №6; від 02.01.2019 року №6/22340771/2 про відмову у реєстрації податкової накладної від 15.12.2017 року №9; від 02.01.2019 року №11/22340771/2 про відмову у реєстрації податкової накладної від 12.12.2017 року №7; від 02.01.2019 року №12/22340771/2 про відмову у реєстрації податкової накладної від 08.12.2017 року №6 скарги позивача залишено без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін. Крім того, згідно листа ДФС України від 22.02.2019 № 8800/6/99-99-11-03-04-15 (т.2 арк. спр. 87 - 88), повідомлено, що рішеннями від 12.11.2018 року №42577/22340771/2 про відмову у реєстрації податкової накладної від 17.12.2017 року №4 та від 26.12.2018 року №53918/22340771/2 про відмову у реєстрації податкової накладної від 01.12.2017 року №10 залишено скарги позивача без задоволення, а рішення контролюючого органу без змін.

Не погоджуючись з такими рішеннями позивач звернувся до суду за захистом своїх прав та охоронюваних законом інтересів.

Надаючи правову оцінку спірним відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюється Податковим кодексом України (далі - ПК України).

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п. 201.10 статті 201 ПК України (в редакції на час зупинення реєстрації спірних податкових накладних) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженийпостановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 341, далі - Порядок №1246).

Згідно із пунктом 2 цього Порядку податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДФС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку (пункт 11 Порядку №1246).

Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: - відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); - чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; - реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; - дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; - наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; - наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 2001.3 і 2001.9 статті 2001 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); - наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; - факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; - відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; - дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункт 12 Порядку №1246).

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку №1246). Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС (пункт 14 Порядку №1246).

У разі відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації таких податкових накладних та/або розрахунків коригування відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу, формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування, в якій зазначаються відомості та перелік документів, визначених підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку (пункт 17 Порядку №1246).

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу. У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567 (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, далі - Критерії оцінки, Перелік документів).

У пункті 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567 (чинного на момент виникнення спірних правовідносин) міститься визначення таких критеріїв (Моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями):

1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб`єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі;

3) розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна вартості товару/послуг більше ніж удвічі та/або зміна номенклатури товарів/послуг (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД - зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг - перших двох цифр кодів).

Письмові пояснення та копії документів, зазначені у Переліку документів, платник податку подає до ДФС в електронному вигляді засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами (пункт 2 Переліку документів).

Згідно з пунктом 1 Вичерпного переліку документів, вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік) (чинного на момент виникнення спірних правовідносин), у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567 (далі - Критерії):

1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання- передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;

2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до пункту 201.16. статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України. На виконання цієї норми 21.02.2018 Кабінет Міністрів України прийняв постанову №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних . Цією постановою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 117);

Порядок № 117 містить наступні положення: 19. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). 20. Зазначені комісії приймають рішення про: - реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; - відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. 21. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: - ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; - ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; - надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства. 22. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі. 23. Комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 15 цього Порядку: - щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, менше 30 млн. гривень, приймається рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яке реєструється в окремому Реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, та надсилається платнику податку у порядку, встановленому статтею 42 Кодексу; - щодо платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податковердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Постанови Кабінету Міністрів України Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про рВерховний суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду в постановах від 23.10.2018 у справі № 822/1817/18, від 04.12.2018 у справі №821/1173/17 висловив таку правову позицію: … можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт шостий Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд. Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності .

ПП Асканій з метою реєстрації податкової накладної від 16.06.2017 року № 6 подано контролюючому органу: видаткову накладну № 32 від 16.06.2017р.; договір купівлі - продажу № 6 від 03.01.2017р.; накладну №10 від 16.06.2017р.; договір купівлі - продажу №7 від 03.01.2017р.; договір купівлі - продажу № 4 від 18.05.2016; товаро-транспортну накладну №29 від 16.06.2017р.; платіжне доручення №260 від 12.07.2017р.; платіжне доручення №240 від 23.06.2017р.; платіжне доручення №253 від 06.07.2017р.; платіжне доручення №214 від 23.05.2017р.; платіжне доручення №252 від 06.07.2017р.; платіжне доручення №258 від 12.07.2017р.; платіжне доручення №264 від 14.07.2017р.; виписку по рахунку від 19.06.2017 р.; виписку по рахунку від 21.06.2017 р.

Також, з метою реєстрації податкової накладної від 22.06.2017 року № 11 позивачем подано контролюючому органу: видаткову накладну № 35 від 27.06.2017р.; договір купівлі - продажу № 6/2017 від 26.06.2017р.; товаро-транспортну накладну №35 від 27.06.2017р.; платіжне доручення №249 від 04.07.2017р.; платіжне доручення №246 від 30.06.2017р.; платіжне доручення №251 від 05.07.2017р.; видаткову накладну №35 від 27.06.2017р.; виписку по рахунку від 22.06.2017 р.; договір купівлі - продажу № 1/01/06 від 01.06.2017р.

Для реєстрації податкової накладної від 22.06.2017 року № 10 позивачем надана контролюючому органу: видаткова накладна № 29 від 23.06.2017р.; товаро-транспортна накладна №28 від 23.06.2017р.; товаро-транспортна накладна №27 від 23.06.2017р.; договір купівлі - продажу від 23.01.2017р.; договір поставки від 14.08.2016; видаткова накладна №33 від 22.06.2017р.; товаро-транспортна накладна №33 від 22.06.2017р.; виписка по рахунку від 22.06.2017р.; виписка по рахунку від 29.06.2017р.; виписка по рахунку від 04.07.2017р.; видаткова накладна №29 від 23.06.2017р.; товаро-транспортна накладна №28 від 23.06.2017р.; товаро-транспортна накладна №27 від 23.06.2017р.; платіжне доручення №265 від 17.07.2017 р.; платіжне доручення №254 від 06.07.2017 р.; платіжне доручення №259 від 12.07.2017 р.; платіжне доручення №239 від 23.06.2017 р.

Для реєстрації податкової накладної від 08.12.2017 року № 6 позивачем надана контролюючому органу: видаткова накладна №64 від 08.12.2017р.; товаро-транспортна накладна №64 від 08.12.2016р.; договір купівлі - продажу №4 від 18.05.2017р.; виписка по рахунку від 19.12.2017р.; видаткова накладна №26 від 07.12.2017р; договір купівлі - продажу №01/12/17 від 06.12.2017р.; платіжне доручення №361 від 06.12.2017р.; платіжне доручення №363 від 07.12.2017р.; договір перевезення вантажу №19/04/2016/1 від 19.04.2016р.; акт виконаних робіт №15-12-017-1 від 15.12.2017р.; виписка по рахунку від 28.12.2017р.; посвідчення якості зерна №001236 від 08.12.2017р.

Для реєстрації податкової накладної від 15.12.2017 року № 9 позивачем надана контролюючому органу: договір купівлі - продажу №4 від 18.05.2017р.; видаткова накладна №67 від 15.12.2017р; товаро-транспортна накладна №67 від 15.12.2017р.; виписка по рахунку від 28.12.2017р.; виписка по рахунку від 11.01.2018р.; договір поставки №21 від 28.11.2017р.; видаткова накладна №119 від 30.11.2017р.; платіжне доручення №356 від 28.11.2017р.; договір перевезення вантажу №19/04/2016/1 від 19.04.2016р.; акт виконаних робіт №15-12-017-1 від 15.12.2017р.; виписка по рахунку від 28.12.2017 р.; посвідчення якості зерна №001238 від 15.12.2017р.

Для реєстрації податкової накладної від 12.12.2017 року № 7 позивачем надана контролюючому органу: видаткова накладна №65 від 12.12.2017р.; товаро-транспортна накладна №65 від 12.12.2017р.; договір купівлі-продажу б/н від 03.11.2015р.; виписка по рахунку від 15.12.2017р.; договір поставки №21 від 28.11.2017 р.; видаткова накладна №213 від 12.12.2017р.; платіжне доручення №367 від 13.12.2017р.; платіжне доручення №365 від 12.12.2017р.; договір перевезення вантажу №19/04/2016/1 від 19.04.2016р.; акт виконаних робіт №12-12-017-1 від 12.12.2017р.; виписка по рахунку від 13.12.2017р.; посвідчення якості зерна №001237 від 12.12.2017р.

Для реєстрації податкової накладної від 17.11.2017 року № 4 позивачем надана контролюючому органу: видаткова накладна №56 від 17.11.2017р.; товаро-транспортна накладна №56 від 17.11.2017р.; договір купівлі-продажу №4 від 18.05.2016р.; виписка по рахунку від 19.12.2017р.; договір №17/11 від 17.11.2017 р.; видаткова накладна №49 від 17.11.2017р; платіжне доручення №341 від 03.11.2017р.; платіжне доручення №352 від 20.11.2017р.; біржова угода №58-02/4 від 25.10.2002р.; витяг про реєстрацію права власності від 02.06.2003р.; зміни до біржової угоди від 19.05.2003р.

Також, з метою реєстрації податкової накладної від 01.12.2017 року № 10 позивачем надано контролюючому органу: видаткова накладна №59 від 01.12.2017р.; товаро-транспортна накладна №59 від 01.12.2017р.; договір купівлі-продажу б/н від 03.11.2015р.; виписка по рахунку від 08.12.2017р.; видаткова накладна №78 від 30.11.2017р.; платіжне доручення №364 від 08.12.2017р.; договір перевезення вантажу №19/04/2016/1 від 19.04.2016р.; договір поставки №2903 від 01.12.2016р.; акт виконаних робіт №12-12-017-1 від 12.12.2017р.; посвідчення якості зерна №001237 від 12.12.2017р.; видаткова накладна від 13.12.2017 року.

Відповідно до квитанції від 12.07.2017 № 1 (т.1 арк.спр.29), від 12.07.2017 № 1 (т.1 арк.спр.70), від 12.07.2017 № 1 (т.1 арк.спр.99), від 27.12.2017 (т.1 арк.спр.155), від 28.12.2017 (т.1 арк.спр.193), від 28.12.2017 (т.1 арк.спр.233), від 09.12.2017 (т.2 арк.спр.21), від 29.12.2017 (т.2 арк.спр.54) вищевказані податкові накладні прийнято, реєстрація зупинена відповідно до пункту п. 201.16 ст. 201 ПКУ. Причиною зупинки реєстрації зазначених податкових накладних вказано на те, що такі відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567.

Контролюючий орган отримав ці документи та прийняв вищезазначені оскаржувані рішення від 31.05.2018 року №748789/22340771, від 31.05.2018 року №748762/22340771, від 31.05.2018 року №748734/22340771, від 10.12.2018 року №1018306/22340771, від 12.12.2018 року №1022397/22340771, від 12.12.2018 року №1022393/22340771, від 25.10.2018 року №966239/22340771, від 03.12.2018 року №1010652/22340771 з підстав ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена. В якості додаткової інформації вказано ненадання платником податку копій документів: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки фактури, інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Суд зазначає, що визначення фіскальним органом у квитанціях конкретного критерію ризику прямо впливає на можливість надання в подальшому платником податків відповідних документів, перелік яких міститься у Наказі № 567 Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .

Отже, вживання податковим органом загального посилання на пункт шостий Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічна позиція висловлена в постанові Верховного суду у складі Касаційного адміністративного суду від 04.12.2018 у справі № 821/1173/17 (адміністративне провадження № К/9901/62719/18).

Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки, викладені в постановах Верховного суду.

Суд зазначає, що позивач документально підтвердив, що разом із повідомленнями від 29.05.2018 №1, 30.05.2018 №3, 30.05.2018 №2, 04.12.2018 №1, 15.12.2018 №4, 11.12.2018 №3, 24.10.2018 №4, 29.11.2018 №1 надав пояснення та копії документів, що засвідчують факт здійснення господарських операцій ПП Асканій .

Абзацом 1 Постанови Кабінету Міністрів України Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації від 29.03.2017 № 190 (далі - Постанова №190 в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин) установлено, що комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.

Абзацом 2 Постанови №190 визначено, що підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу;

- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу;

- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.

Однак, суд звертає увагу, що Комісією ДФС всупереч вимогам пункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України під час зупинення реєстрації податкової накладної не було визначено вичерпного переліку документів, надання якого дало б позивачу можливість реєстрації податкових накладних.

Відмова у прийнятті до реєстрації податкових накладних з підстав ненадання копій документів достатніх для прийняття рішення можлива виключно за умови наявності вичерпного переліку таких документів (пункт в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України).

При зупиненні реєстрації податкової накладної з посиланням на ненадання платником податків достатніх документів, комісія має навести дані щодо документів, надання яких дасть можливість прийняти податкову накладну до реєстрації.

Згідно з квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних, контролюючим органом не було наведено вичерпного переліку документів, надання яких необхідно для реєстрації зупиненої податкової накладної. Комісією ДФС лише процитовано норму законодавства без будь-якої конкретизації обставин справи, зокрема, посилання на конкретний документ, який складений з порушенням законодавства та з яким саме порушенням він складений.

Підсумовуючи свої висновки суд дійшов переконання, що рішення ДФС у Львівській області від 31.05.2018 року №748789/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 16.06.2017 року №6, від 31.05.2018 року №748762/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 22.06.2017 року №11, від 31.05.2018 року №748734/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 22.06.2017 № 10, від 10.12.2018 року №1018306/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 08.12.2017 року №6, від 12.12.2018 року №1022397/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 15.12.2017 року №9, від 12.12.2018 року №1022393/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 12.12.2017 року №7, від 25.10.2018 року №966239/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 17.11.2017 року № 4, від 03.12.2018 року №1010652/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 01.12.2017 року № 10 є такими, що не відповідають встановленим у ч. 2 ст. 2 КАС України критеріям правомірності, обґрунтованості, добросовісності та розсудливості, а тому підлягають скасуванню як протиправні.

Щодо позовної вимоги зобов`язати ДФС України зареєструвати датою фактичного отримання в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 16.06.2017 року №6, від 22.06.2017 року №11, від 22.06.2017 року № 10, від 08.12.2017 року № 6, від 15.12.2017 року № 9, від 12.12.2017 року №7, від 17.11.2017 року № 4, від 01.12.2017 року № 10 суд зазначає наступне.

Приписами пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246 (далі - Порядок № 1246), передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду). У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Таким чином, нормами ПК України та Порядку № 1246 чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію відповідних податкових накладних та зазначення дат їх реєстрації.

Водночас, у даному випадку, задоволення вказаної позовної вимоги, є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для зобов`язання Державну фіскальну службу України зареєструвати датою фактичного отримання в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 16.06.2017 року №6, від 22.06.2017 року №11, від 22.06.2017 року № 10, від 08.12.2017 року № 6, від 15.12.2017 року № 9, від 12.12.2017 року №7, від 17.11.2017 року № 4, від 01.12.2017 року № 10.

Щодо стягнення з відповідача витрат на професійну правничу допомогу в сумі 15 000, 00 грн суд зазначає, що для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

На підтвердження здійсненної правової допомоги, необхідно долучати розрахунок погодинної вартості правової допомоги, наданої у справі, який має бути передбачений договором про надання правової допомоги, та може міститися у акті приймання-передачі послуг за договором. Розрахунок платної правової допомоги повинен відображати вартість години за певний вид послуги та час витрачений на: участь у судових засіданнях; вчинення окремих процесуальних дій поза судовим засіданням; ознайомлення з матеріалами справи в суді тощо.

Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд у постанові від 01 жовтня 2018 року у справі № 569/17904/17.

На підтвердження понесених позивачем витрат на правничу допомогу до позову було надано договір №01/03/19 від 01.03.2019 та платіжне доручення №274 від 05.03.2019 (т.1 арк.спр.25-27).

Вказані документи не відповідають вищевказаним вимогам щодо підтвердження понесених судових витрат, а отже, вимога позивача про відшкодування йому витрат на професійну правничу допомогу в сумі 15 000, 00 грн задоволенню не підлягає.

Закріплений у ч. 1 ст. 9 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та обєктивному дослідженні.

У розумінні ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначеніКонституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

За таких обставин, суд вважає, що оскаржувані рішення відповідача про відмову в реєстрації податкових накладних не відповідають передбаченим ч. 2 ст. 2 КАС України критеріям обґрунтованості та пропорційності індивідуального акта суб`єкта владних повноважень, а тому такі рішення є протиправними та підлягають скасуванню.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 6, 8, 9, 77, 243-246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України,суд,-

вирішив:

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправними та скасувати рішення ДФС у Львівській області від 31.05.2018 року №748789/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 16.06.2017 року №6, від 31.05.2018 року №748762/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 22.06.2017 року №11, від 31.05.2018 року №748734/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 22.06.2017 № 10, від 10.12.2018 року №1018306/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 08.12.2017 року №6, від 12.12.2018 року №1022397/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 15.12.2017 року №9, від 12.12.2018 року №1022393/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 12.12.2017 року №7, від 25.10.2018 року №966239/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 17.11.2017 року № 4, від 03.12.2018 року №1010652/22340771, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної від 01.12.2017 року № 10.

Зобов`язати ДФС України зареєструвати датою фактичного отримання в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 16.06.2017 року №6, від 22.06.2017 року №11, від 22.06.2017 року № 10, від 08.12.2017 року № 6, від 15.12.2017 року № 9, від 12.12.2017 року №7, від 17.11.2017 року № 4, від 01.12.2017 року № 10.

В задоволенні позовних вимог в частині стягнення витрат на професійну правничу допомогу в сумі 15 000, 00 грн - відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Львівській області (вул. Стрийська, 35, м. Львів, 79003, код ЄДРПОУ 39462700) на користь приватного підприємства Асканій (вул. Торф`яна, 7, м. Львів, 79058, код ЄДРПОУ 22340771) 15 368 (п`ятнадцять тисяч триста шістдесят вісім), 00 грн судового збору.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст судового рішення виготовлено 06.06.2019.

Суддя Костецький Н.В.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.05.2019
Оприлюднено07.06.2019
Номер документу82221771
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.001074

Ухвала від 10.07.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 06.03.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

Ухвала від 04.02.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Большакова Олена Олегівна

Ухвала від 06.08.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Старунський Дмитро Миколайович

Ухвала від 16.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Старунський Дмитро Миколайович

Рішення від 29.05.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 27.03.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 12.03.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні