ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
місто Київ
03 червня 2019 року справа №640/4550/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Кузьменка В.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Метеор ЛТД" (далі по тексту - позивач, ТОВ "Метеор ЛТД") доДепартаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі по тексту - відповідач, Департамент земельних ресурсів) провизнання протиправними дій відповідача щодо обстеження земельної ділянки (кадастровий номер 8000000000:69:011:0015 ), за наслідками якого складено акт обстеження земельної ділянки від 12 червня 2017 року №17-08882-09
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва, оскільки вважає протиправними дії відповідача щодо обстеження належної ТОВ "Метеор ЛТД" земельної ділянки, в обґрунтування чого зазначив, що в разі порушення суб`єктом господарювання норм земельного законодавства орган самоврядування контролю повинен проводити перевірку, повідомляти про її проведення суб`єкта господарювання та складати за її результатами акт перевірки; акт обстеження земельної ділянки складено без відома та участі представника ТОВ "Метеор ЛТД"; доказів того, що саме в межах земельної ділянки розміщені тимчасові споруди та чи обстеження здійснювалося на земельній ділянці, що перебуває в користуванні позивача.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 25 березня 2019 року відкрито провадження в адміністративній справі №640/4550/19 в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи та проведення судового засідання.
Відповідач відзиву на позовну заяву не надав; проте подав клопотання про залишення адміністративного позову без розгляду, у якому вказав про порушення позивачем строку звернення до адміністративного суду.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 03 червня 2019 року задоволено заяву про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, поновлено позивачу строк звернення до адміністративного суду та відмовлено у задоволенні клопотання відповідача про залишення позову без розгляду.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва звертає увагу на наступне.
Наявні у справі докази свідчать, що рішенням Київської міської ради від 18 листопада 2004 року №747/2157 затверджено проект відведення земельної ділянки та передано ТОВ "Метеор ЛТД" в короткострокову оренду на 1 рік земельну ділянку площею 0,41 га для будівництва офісно-готельного комплексу з торговельно-розважальними закладами і паркінгом по вул . Миколи Василенка, 2 у Солом`янському районі міста Києва за рахунок земель забудови.
На підставі вказаного рішення між Київською міською радою (орендодавець) та ТОВ "Метеор ЛТД" (орендар) укладено договір оренди земельної ділянки від 14 квітня 2005 року, зареєстрований Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 19 квітня 2015 року за №72-6-00269.
Рішенням Київської міської ради від 29 квітня 2010 року №654/4092 внесені зміни до рішення Київської міської ради від 18 листопада 2004 року №747/2157 замінивши слова та цифру "короткострокову оренду на 1 рік" словами "довгострокову оренду на 10 років".
12 червня 2017 року головним спеціалістом управління землеустрою та моніторингу земель Департаменту земельних ресурсів Сідненком Леонідом Олексійовичем відповідно до Порядку здійснення самоврядного контролю за використанням і охороною земель м. Києва, затвердженого рішенням сесії Київської міської ради від 25 вересня 2003 року №16/890, статей 187, 189 Земельного кодексу України, на підставі листа Київської місцевої прокуратури №9 від 12 травня 2017 року №10-59 3886 вих-16 проведено обстеження земельної ділянки по вул. Миколи Василенка, 2 у Солом`янському районі міста Києва , кадастровий номер 8 000 000 000 69:011:015 .
За результатами обстеження встановлено, що рішенням Київської міської ради від 18 листопада 2004 року №747/2157 передано ТОВ "Метеор ЛТД" в короткострокову оренду на 1 рік земельну ділянку площею 0,41 га для будівництва офісно-готельного комплексу з торговельно-розважальними закладами і паркінгом по вул. Миколи Василенка, 2 у Солом`янському районі міста Києва за рахунок земель забудови. Рішенням Київської міської ради від 29 квітня 2010 року №654/4092 внесено зміни до рішення Київської міської ради від 18 листопада 2004 року №747/2157 замінивши слова та цифру "короткострокову оренду на 1 рік" словами "довгострокову оренду на 10 років". Під час обстеження встановлено: земельна ділянка має тверде покриття, не огороджена. На земельній ділянці розміщено тимчасові споруди (МАФи), які використовуються для торгівлі харчовими продуктами та промисловими товарами.
За наслідками вказаного обстеження посадовою особою відповідача складено відповідний акт обстеження земельної ділянки від 12 червня 20167 року №17-0882-09 (далі по тексту - акт обстеження земельної ділянки).
Вирішуючи спір по суті позовних вимог, Окружний адміністративний суд міста Києва керується наступними мотивами.
Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 Положення про Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (нова редакція) (Ідентифікаційний код 26199097), затвердженого рішенням Київської міської ради від 19 грудня 2002 року №182/342 (в редакції рішення Київської міської ради від 10 березня 2016 року №144/144) Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Департамент) є структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та згідно з законодавством забезпечує виконання повноважень Київської міської ради та виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у сфері земельних відносин, є підзвітним та підконтрольним Київській міській раді та виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації), безпосередньо підпорядковується Київському міському голові, а з питань управління землями державної власності, розпорядження якими здійснює виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) - виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації).
Департамент у межах своєї компетенції здійснює управління землями комунальної власності територіальної громади міста Києва, землями державної власності в межах міста Києва, розпорядником яких є виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) (далі - землі державної власності в межах міста Києва), забезпечує проведення в місті земельної реформи, раціональне використання та охорону цих земель на території міста.
Одним із основних завдань Департаменту, відповідно до підпункту 2.2 пункту 2 вказаного Положення, є здійснення самоврядного контролю за використанням і охороною земель відповідно до повноважень, делегованих Київською міською радою, а також координація здійснення землеустрою та державного контролю за використанням та охороною земель у межах функцій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Правові, економічні та соціальні основи організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і спрямований на забезпечення раціонального використання і відтворення природних ресурсів та охорону довкілля визначає Закон України "Про державний контроль за використанням та охороною земель".
Відповідно до частини четвертої статті 9 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються шляхом: проведення перевірок; розгляду звернень юридичних і фізичних осіб; участі у прийнятті в експлуатацію меліоративних систем і рекультивованих земель, захисних лісонасаджень, протиерозійних гідротехнічних споруд та інших об`єктів, які споруджуються з метою підвищення родючості ґрунтів та забезпечення охорони земель; розгляду документації із землеустрою, пов`язаної з використанням та охороною земель; проведення моніторингу ґрунтів та агрохімічної паспортизації земель сільськогосподарського призначення.
Згідно з частиною першою статті 10 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право:
безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель;
давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків;
складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності;
у разі неможливості встановлення особи правопорушника земельного законодавства на місці вчинення правопорушення доставляти його до органів Національної поліції чи до приміщення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради для встановлення особи порушника та складення протоколу про адміністративне правопорушення;
викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для одержання від них усних або письмових пояснень з питань, пов`язаних з порушенням земельного законодавства України;
передавати до органів прокуратури, органів досудового розслідування акти перевірок та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки кримінального правопорушення;
проводити у випадках, встановлених законом, фотографування, звукозапис, кіно- і відеозйомку як допоміжний засіб для запобігання порушенням земельного законодавства України;
звертатися до суду з позовом щодо відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також повернення самовільно чи тимчасово зайнятих земельних ділянок, строк користування якими закінчився.
Таким чином, державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель наділені вичерпними правами.
Стаття 187 Земельного кодексу України визначає, що контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України.
При цьому відповідно до статті 189 Земельного кодексу України самоврядний контроль за використанням та охороною земель здійснюється сільськими, селищними, міськими, районними та обласними радами.
Так, з врахуванням особливостей функціонування міста Києва як столиці України та з метою запобігання порушенням земельного законодавства в місті Києві, своєчасного їх виявлення та усунення, удосконалення процедури здійснення самоврядного контролю за використанням і охороною земель розроблено Порядок здійснення самоврядного контролю за використанням і охороною земель у м. Києві, затверджений рішенням Київської міської ради від 25 вересня 2003 року №16/890 (далі по тексту - Порядок №16/890).
Згідно з пунктами 1.5-1.7 Порядку №16/890 передбачено, що самоврядний контроль за використанням і охороною земель полягає у забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства та включає правові, економічні і соціальні заходи, спрямовані на додержання вимог земельного законодавства. Самоврядний контроль повинен здійснюватись систематично, регулярно і своєчасно, що значно підвищує ефективність та результативність контрольної діяльності.
Самоврядний контроль за використанням і охороною земель передбачає постійне спостереження за станом земель, отримання від землекористувачів і землевласників відповідної проміжної та підсумкової інформації про використання земель, аналіз цієї інформації та результатів моніторингу.
Усі землі в межах міста Києва є об`єктами самоврядного контролю та охорони.
Як передбачає пункт 2.1 Порядку №16/890, забезпечення здійснення самоврядного контролю за додержанням вимог законодавства щодо раціонального використання та охорони земель покладено на Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (далі по тексту- Головне управління), правонаступником якого є відповідач.
Відповідно до пункту 2.4 Порядку №16/890 самоврядний контроль передбачає:
- контроль за станом використання земель, за станом виконання заходів щодо охорони земель;
- контроль за наявністю у землевласників і землекористувачів документів, що підтверджують їхні права на землю, проектної документації тощо;
- запобігання порушенням законодавства України у сфері використання та охорони земель, своєчасне виявлення таких порушень і вжиття відповідних заходів щодо їх усунення;
- контроль за усуненням юридичними і фізичними особами порушень земельного законодавства;
- забезпечення виконання судових рішень про звільнення самовільно зайнятих земельних ділянок;
- інформування органів виконавчої влади, органів державного управління, правоохоронних органів про виявлені порушення земельного законодавства.
Пунктом 2.5 Порядку №16/890 визначено, що самоврядний контроль за виконанням вимог земельного законодавства здійснюється шляхом:
- проведення перевірок;
- розгляду звернень фізичних і юридичних осіб;
- розгляду документації із землеустрою, пов`язаної з використанням та охороною земель тощо.
Аналіз наведених правових норм вказує, що Департамент земельних ресурсів, як орган з контролю за використанням і охороною земель, має право здійснювати самоврядний контроль лише у формі проведення перевірок, розгляду звернень та розгляду документації із землеустрою, пов`язаної з використанням та охороною земель; інших способі самоврядного контролю, у тому числі проведення обстеження земельної ділянки, законодавством не передбачено.
У свою чергу за правилами пункту 2.6 Порядку №16/890 самоврядний контроль за виконанням вимог земельного законодавства шляхом перевірок здійснюється планово та позапланово.
Позапланова перевірка - це перевірка, не передбачена планами роботи Головного управління.
У разі неможливості своєчасного повідомлення юридичних чи фізичних осіб про проведення позапланової перевірки (обмежений термін на її проведення тощо) вона проводиться без попереднього повідомлення за наявності таких обставин:
- отримання доручення від Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, органів прокуратури та інших правоохоронних органів, Київської міської ради, виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації);
- отримання заяв, скарг чи звернень громадян, поданих в установленому законодавством порядку, у яких наведена інформація про порушення земельного законодавства чи можливість виникнення ситуацій, що можуть негативно вплинути на стан земельних ресурсів;
- проведення перевірки виконання заходів з ліквідації наслідків аварій, інших надзвичайних ситуацій, що призвели до забруднення чи знищення родючого шару ґрунту;
- виявлення недостовірності даних, поданих юридичними чи фізичними особами на запит Головного управління;
- за наявності інформації щодо самовільного зайняття земельної ділянки та використання її без правовстановлюючих документів;
- при поданні юридичними чи фізичними особами письмової заяви до Головного управління про бажання проведення позапланової перевірки;
- у разі публікацій у засобах масової інформації матеріалів, що свідчать про порушення земельного законодавства;
- необхідності здійснення контролю за станом виконання раніше виданих вказівок та за усуненням раніше виявлених порушень земельного законодавства юридичними чи фізичними особами;
- за ініціативи Головного управління, якщо ним виявлені факти, що свідчать про порушення земельного законодавства.
Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Частиною другою статті 74 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Проте, відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не надав суду доказів, які б підтверджували проведення у межах спірних правовідносин саме перевірки, що позивач повідомлений про проведення відносно належної йому на праві користування земельної ділянки планової або позапланової перевірки; у справі також відсутні докази на підтвердження обставин, за наявності яких позапланова перевірка проводиться без попереднього повідомлення юридичної особи про проведення такої перевірки.
Відповідно до пункту 3.2 Порядку №16/890 передбачено, що посадові особи Головного управління мають право:
- вимагати в усній чи письмовій формі від громадян і керівників юридичних осіб усунення порушень земельного законодавства, встановлювати терміни для усунення виявлених порушень;
- обстежувати земельні ділянки, в тому числі ті, що перебувають у власності та користуванні юридичних чи фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель;
- давати у межах своєї компетенції обов`язкові для виконання юридичними чи фізичними особами, в тому числі власниками землі і землекористувачами, вказівки (попередження) з питань використання і охорони земель (дотримання вимог та усунення порушень земельного законодавства);
- складати акти перевірок дотримання вимог земельного законодавства та подавати в установленому порядку матеріали про результати перевірок до відповідних органів для притягнення винних осіб до відповідальності, а також подавати зібрані документи до Київської міської ради;
- викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для одержання від них усних або письмових пояснень з питань, пов`язаних з порушеннями земельного законодавства України.
Згідно з пунктами 6.1-6.4 Положення №16/890 Головне управління після виявлення порушень земельного законодавства складає акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства та дає вказівку про необхідність усунення порушень земельного законодавства.
Акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства та вказівка про необхідність усунення порушень земельного законодавства складаються у двох примірниках, один з яких видається особі, яка вчинила порушення земельного законодавства, або направляється їй поштою.
В акті перевірки дотримання вимог земельного законодавства зазначаються: номер акта перевірки; прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи або найменування юридичної особи, щодо яких проводиться перевірка, та їх адреси або місцезнаходження; прізвище, ім`я, по батькові та посада працівника Головного управління, який здійснює перевірку; дата та підстави проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства; дані про земельну ділянку (місце розташування, розмір, цільове призначення, наявність документів, що посвідчують право власності або право користування земельною ділянкою, та інші дані); виявлені порушення земельного законодавства; пояснення фізичної, юридичної особи з приводу виявлених порушень земельного законодавства.
В акті перевірки дотримання вимог земельного законодавства можуть бути додатково зазначені й інші відомості, пов`язані з порушеннями земельного законодавства.
Акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства підписується посадовою особою Головного управління та фізичною особою, керівником або уповноваженим представником юридичної особи, щодо яких складено акт перевірки, з наданням пояснень з приводу виявлених порушень.
Вказівка про необхідність усунення порушень земельного законодавства підписується посадовою особою Головного управління.
Для усунення порушень земельного законодавства посадовою особою Головного управління встановлюється 10-денний термін.
Таким чином, орган самоврядного контролю за використанням і охороною земель має право, за наявності підстав для проведення планової або позапланової перевірки, на підставі відповідного розпорядження та направлення на перевірку, а також за умови своєчасного повідомлення особи про проведення перевірки, проводити перевірки суб`єктів господарювання на предмет дотримання ними норм земельного законодавства. При цьому, за результатами перевірки складається акт перевірки, примірник якого надається суб`єкту господарювання на підпис.
Суд звертає увагу, що проведення перевірки дотримання вимог земельного законодавства в межах самоврядного контролю слід відрізняти від обстеження земельної ділянки.
При цьому, суд звертає увагу, що в акті обстеження земельної ділянки міститься посилання на статтю 189 Земельного кодексу України та Порядок №16/890, якими і врегульовано повноваження органів місцевого самоврядування щодо проведення саме самоврядного контролю.
Суд враховує, що відповідно до підпункту 9 пункту 3.1 Порядку №16/890 Головне управління при здійсненні самоврядного контролю за використанням і охороною земель у місті Києві відповідно до покладених на нього завдань проводить обстеження земельних ділянок щодо їх використання землекористувачами та складає відповідні акти обстеження земельних ділянок, однак, виключно для розгляду Київською міською радою питань про поновлення договорів оренди земельних ділянок.
Однак, відповідачем не доважено, а судом не встановлено, що обстеження земельної ділянки у межах спірних правовідносин здійснювалось для розгляду Київською міською радою питань про поновлення договорів оренди земельних ділянок.
Крім того, відповідно до пункту 10 рішення Київської міської ради від 02 квітня 2015 року №317/1182 "Про забезпечення недопущення самочинного будівництва та самовільного зайняття земельних ділянок" передбачено, що у разі виявлення факту самочинного будівництва без відповідних дозвільних документів або виданих з порушенням законодавства чи самовільного зайняття земельної ділянки Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), відповідній районній в місті Києві державній адміністрації забезпечити складання акта про виявлені порушення.
Вказані норми чинного законодавства дають підстави для висновку, що обстеження земельної ділянки з подальшим складання акта про обстеження земельної ділянки можливе у разі розгляду Київською міською радою питання щодо поновлення договорів оренди земельних ділянок та/або у разі виявлення факту самочинного будівництва без відповідних дозвільних документів або виданих з порушенням законодавства чи самовільного зайняття земельної ділянки.
Утім, як вбачається зі змісту акта обстеження, в ньому не зазначено інформації про самочинне будівництво та міститься посилання на рішення Київської міської ради про надання земельної ділянки про передачу ТОВ "Метеор ЛТД" в оренду земельної ділянки для будівництва офісно-готельного комплексу з торговельно-розважальними закладами і паркінгом по вул. Миколи Василенка, 2 у Солом`янському районі міста Києва.
З огляду на викладене суд приходить до висновку про відсутність у Департаменту земельних ресурсів правових підстав та повноважень щодо складання саме актів обстеження земельної ділянки, а не актів перевірки.
Крім того, суд звертає увагу, що згідно з актом обстеження земельної ділянки посадова особа відповідача обстежила земельну ділянку із кадастровим номером 8000000000:69:011:015 , у той час як позивачу передано земельну ділянку з кадастровим номером 8000000000:69:011:0015 .
Таким чином, дії відповідача щодо обстеження земельної ділянки по вул. Миколи Василенка, 2 у Солом`янському районі міста Києва , за наслідками якого складено акт обстеження земельної ділянки від 12 червня 2017 року №17-08882-09 суперечить нормам Земельного кодексу України, Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" та Порядку №16/890, а тому є протиправними.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідачем не доведено правомірність дій по проведенню обстеження земельної ділянки з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов ТОВ "Метеор ЛТД" підлягає задоволенню.
Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Таким чином, на користь позивача належить стягнути сплачену ним суму судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту земельних ресурсів.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Метеор ЛТД" задовольнити повністю.
2. Визнати протиправними дії Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) щодо обстеження земельної ділянки по вул. Миколи Василенка, 2 у Солом`янському районі міста Києва (кадастровий номер 8000000000:69:011:0015 ), за наслідками якого складено акт обстеження земельної ділянки від 12 червня 2017 року №17-08882-093.
3 . Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Метеор ЛТД" понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 1 921,00 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна гривня нуль копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Згідно з частиною першою статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Відповідно до частини другої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Частина перша статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Метеор ЛТД" (03124, м. Київ, вул. Миколи Василенка, буд. 7а; ідентифікаційний код 22904469);
Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (01601, м. Київ, вул. Хрещатик, буд. 32а; ідентифікаційний код 26199097).
Суддя В.А. Кузьменко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 03.06.2019 |
Оприлюднено | 07.06.2019 |
Номер документу | 82222864 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кузьменко В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні