Рішення
від 07.06.2019 по справі 140/1311/19
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 червня 2019 року ЛуцькСправа № 140/1311/19

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого - судді Лозовського О.А.,

розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Волинській області до приватного підприємства Акрополь про стягнення заборгованості по фінансових санкціях,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДФС у Волинській області (далі - ГУ ДФС у Волинській області, позивач) звернулося з позовом до приватного підприємства Акрополь (далі - ПП Акрополь , відповідач) про стягнення заборгованості по фінансових санкціях в сумі 13 600,00 грн. до місцевого бюджету.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 25.01.2018 на підставі наказу від 23.01.2018 №294 та направлень від 23.01.2018 №039, №040, №041 ГУ ДФС у Волинській області проведено фактичну перевірку магазину з кафетерієм, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 а, де здійснює господарську діяльність ПП Акрополь . Під час перевірки податковим органом складено акт від 25.01.2018 №03/17/40-01/25087350, яким встановлено факт продажу алкогольних напоїв (пива) особі, яка не досягла 18 років та факт продажу алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці суб`єктом господарювання, що не має статусу суб`єкта господарювання громадського харчування.

ГУ ДФС у Волинській області України на підставі акту перевірки прийнято рішення від 25.07.2018 №000601-40 про застосування фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі: 6800 грн. - за факт продажу алкогольних напоїв (пива) особі, яка не досягла 18 років; 6800 грн. - за факт продажу алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці суб`єктом господарювання, що не має статусу суб`єкта господарювання громадського харчування. Відповідачем в добровільному порядку не сплачено штраф, тому позивач просить стягнути з ПП Акрополь заборгованість по фінансових санкціях у розмірі 13 600,00 грн.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 22.04.2019 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито спрощене позовне провадження у справі, постановлено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Відповідач відзив на позов не подав.

Відповідно до частини шостої статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.

Судом встановлено, що 25.01.2018 на підставі наказу від 23.01.2018 №294 та направлень від 23.01.2018 №039, №040, №041 ГУ ДФС у Волинській області проведено фактичну перевірку магазину з кафетерієм, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 м АДРЕСА_1 /а, де здійснює господарську діяльність ПП Акрополь (код ЄДРПОУ 25087350). Під час перевірки податковим органом складено акт від 25.01.2018 №03/17/40-01/25087350.

Перевіркою встановлено, що 25.01.2019 о 16 год. 05 хв. продавцем-директором Філюк О.А. здійснено продаж алкогольних напоїв, пиво світле пастеризоване Рогань Монастирське ємністю 0,5 л. вміст спирту 5,6% об`єму по ціні 12,80 грн., неповнолітньому ОСОБА_1 ІНФОРМАЦІЯ_1 , чим порушено вимоги статті 15-3 Закону України від 19.12.1995 №481/95-BP Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів (із змінами та доповненнями), у разі порушення якої до суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу в розмірі 6 800,00 гривень.

Для розгляду та складання протоколу за частиною другою статті 156 Кодексу про адміністративні правопорушення України по факту продажу в магазині з кафетерієм алкогольних напоїв (пива) особі, яка недосягла 18 років, матеріали перевірки листом від 29.01.2018 №1383/10/03-20-40-01-20 направлені відповідачем до Луцького відділу поліції ГУНП у Волинській області.

07.03.2018 від Луцького відділу поліції ГУНП у Волинській області надійшов лист від 10.02.2018 №3/823, в якому повідомляється, що на продавця-директора Філюк О.А. складено адміністративний протокол за частиною другою статті 156 Кодексу України про адміністративні правопорушення за фактом продажу алкогольних напоїв (пива) особі, яка недосягла 18 років, який направлено до Луцького міськрайонного суду Волинської області.

ГУ ДФС у Волинській області 07.03.2018 за №3675/10/03-20-40-01-13 направило лист до Луцького міськрайонного суду Волинської області щодо надання інформації про те, чи надходили від Луцького відділу поліції ГУНП у Волинській області на адресу суду матеріали справи про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_2 та одночасно повідомити, чи було притягнуто винну особу до відповідальності за фактом продажу алкогольних напоїв (пива) особі, яка недосягла 18 років, згідно частини другої статті 156 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Станом на 25.07.2018 відповідь від Луцького міськрайонного суду Волинської області до ГУ ДФС у Волинській області не надходила.

Крім того, ГУ ДФС у Волинській області листом від 07.03.2018 №3673/10/03-20-40-01-20 звернулось до Адміністративної комісії Луцької міської ради, щодо інформації, чи надходили від Луцького відділу поліції ГУНП у Волинській області на розгляд матеріали справи про адміністративне правопорушення за частиною другою статті 156 Кодексу України про адміністративні правопорушення за фактом продажу алкогольних напоїв (пива) особі, яка недосягла 18 років особою, що здійснювала розрахункову операцію в магазині з кафетерієм продавцем-директором Філюк О.А та одночасно повідомити, чи було притягнуто винну особу до відповідальності за фактом продажу алкогольних напоїв (пива) особі, яка недосягла 18 років.

На вищевказаний лист 27.03.2018 №5433/10 від Адміністративної комісії Луцької міської ради отримано відповідь, в якій повідомляється, що матеріали справи про адміністративне правопорушення за частиною другою статті 156 Кодексу України про адміністративні правопорушення стосовно ОСОБА_2 на розгляд адміністративної комісії не надходили.

Щодо факту продажу алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці без наявності документа, що засвідчує статус закладу громадського харчування, то в магазині з кафетерієм відповідачем було реалізовано на розлив для споживання на місці 2 по 50 мл. Коньяку Шереулі грузинський 3-х зірковий по ціні 21,00 грн. за 50 мл. На час проведення перевірки не надано документ, що засвідчує статус суб`єкта господарювання громадського харчування, чим порушено вимоги статті 15-3 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів (із змінами та доповненнями).

07.03.2018 ГУ ДФС у Волинській області направлено лист №3674/10/03-20-40-01-13 до управління Держпродспоживслужби у Волинській області про надання інформації, чи відповідає магазин з кафетерієм, що знаходиться за адресою: м. Луцьк, п-т Грушевського, 4/а, вимогам закладу громадського харчування (ресторанного господарства) де здійснює торгівлю суб`єкт господарювання ПП Акрополь (код ЄДРПОУ 25087350) та чи є ПП Акрополь суб`єктом господарювання громадського харчування.

21.03.2018 ГУ ДФС у Волинській області від Луцького міського управління Головного управління Держпродспоживслужби у Волинській області отримано лист від 20.03.2018 №20.07/84, в якому зазначено, що ПП Акрополь , яке знаходиться за адресою: м. Луцьк, п-т Грушевського, 4/а, внесене до Державного реєстру потужностей операторів ринку за видами діяльності: Заклад громадського харчування ; Роздрібна торгівля харчовими продуктами та видано рішення № r-UA-03-19-1631 від 13.02.2018.

Як вбачається з матеріалів справи, перевірка магазину з кафетерієм, де здійснює господарську діяльність ПП Акрополь проводилась 25.01.2018, а відповідно до листа Луцького міського управління Головного управління Держпродспоживслужби у Волинській області ПП Акрополь внесено до Державного реєстру потужностей операторів ринку за видами діяльності: Заклад громадського харчування 13.02.2018, тобто на час проведення перевірки 25.01.2018 ПП Акрополь не було внесено в Державний реєстр потужностей операторів ринку, що засвідчує статус суб`єкта господарювання громадського харчування.

Відповідно до статті 15-3 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці дозволяється тільки суб`єктам господарювання громадського харчування та спеціалізованим відділам, що мають статус суб`єктів господарювання громадського харчування, суб`єктів господарювання з універсальним асортиментом товарів.

Абзацом десятим частини другої статті 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів встановлено, що до суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі порушення вимог статті 15-3 цього Закону - 6800 гривень.

На підставі акту від 25.01.2018 №03/17/40-01/25087350 ГУ ДФС у Волинській області України прийнято рішення від 25.07.2018 №000601-40 про застосування фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 13 600,00 грн. за продаж алкогольних напоїв (пива) особі, яка не досягла 18 років; продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці суб`єктом господарювання, що не має статусу суб`єкта господарювання громадського харчування.

Вказане рішення було надіслано на адресу відповідача рекомендованим листом 26.07.2018, із роз`ясненням порядку його оскарження, порядку сплати штрафу, однак, 27.08.2018 Луцьким відділенням поштового зв`язку №16, даний лист повернуто з відміткою За закінченням встановленого строку зберігання , про що Комісією ДФС було складено Акт про причини невручення рішення про застосування фінансових санкцій від 25 липня 2018 року №00000601-40 до суб`єкта господарської діяльності ПП Акрополь , РНОКПП НОМЕР_1 , яким Комісія вирішила рішення про застосування фінансових санкцій від 25.07.2018 №000601-40, вважати врученим 27.08.2018 у день повернення Укрпоштою рекомендованого листа із вказаним рішенням.

Відповідач вищевказане рішення ні в адміністративному, ні в судовому порядку не оскаржував. Відтак, таке рішення у встановленому порядку не скасоване та не виконане відповідачем в повному обсязі протягом 30 днів з дня вручення його копії.

Як передбачено частиною п`ятою статті 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів , у разі невиконання суб`єктом господарювання рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду. Аналогічні положення містить пункт 10 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів , затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 року №790, згідно з яким у разі невиконання суб`єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду.

З матеріалів справи вбачається, що ПП Акрополь не надано суду доказів сплати в добровільному порядку фінансової санкції в сумі 13 600,00 грн., тому суд дійшов висновку, що позовні вимоги законні, обґрунтовані, підтверджені належними доказами та підлягають до задоволення в повному обсязі.

Згідно із частиною другою статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Відтак, судові витрати у вигляді сплаченого позивачем судового збору в сумі 1 921,00 грн. згідно із платіжним дорученням від 10.04.2019 №598 з відповідача стягненню не підлягають.

Керуючись статтями 139, 243-246, 257, 262 Кодексу адміністративного судочинства України та на підставі Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів , суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Приватного підприємства Акрополь (45625, Волинська область, Луцький район, село Тарасове, вулиця Набережна, будинок 7-а, код ЄДРПОУ 25087350) на користь місцевого бюджету (Банк Казначейство України (ЕАП) МФО 899998 н/р 31412561003002, отримувач коштів УК у м. Луцьку /м. Луцьк/ 21081500, ідентифікаційний код одержувача 38009628, код виду сплати 135) заборгованість по сплаті фінансових санкцій у розмірі 13 600 (тринадцять тисяч шістсот) гривень 00 копійок.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.А. Лозовський

Дата ухвалення рішення07.06.2019
Оприлюднено09.06.2019

Судовий реєстр по справі —140/1311/19

Рішення від 05.09.2019

Цивільне

Немирівський районний суд Вінницької області

Науменко С. М.

Рішення від 07.06.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Лозовський Олександр Анатолійович

Ухвала від 17.05.2019

Цивільне

Немирівський районний суд Вінницької області

Науменко С. М.

Ухвала від 22.04.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Лозовський Олександр Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні