Рішення
від 21.05.2019 по справі 160/956/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 травня 2019 року Справа № 160/956/19

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кадникової Г.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Фінгруп Фактор" про стягнення штрафу,

ВСТАНОВИВ:

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Нацкомфінпослуг, позивач) звернулась до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Фінгруп Фактор" (код ЄДРПОУ - 38945479) (далі - ТОВ "ФК "Фінгруп Фактор", відповідач) зареєстрованого за адресою: пров. Дмитра Яворницького, буд. 1А, оф. 702, м.Дніпро, 49005, до Державного бюджету України (на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у сумі 17000,00 грн. (сімнадцять тисяч гривень 00 копійок).

В обґрунтування позовної заяви зазначено, що позивач є органом, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг. За таких обставин, 06.11.2018 року складено акт відносно відповідача про неподання інформації за № 1335/16-4/9. Постановою № 877/1335/16-4/9-П від 06.11.2018 року відносно відповідача застосовано штрафну санкцію, проте на момент пред`явлення цього позову, документів, які б підтверджували виконання зазначеної постанови до позивача не надходило, що стало підставою для звернення до суду.

04.02.2019 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду позовну заяву залишено без руху через невідповідність вимогам ст.ст. 160, 161 КАС України. На виконання ухвали суду, позивачем усунуті виявлені недоліки позовної заяви.

25.03.2019 року ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Відповідач надав до суду відзив, у якому просив у задоволенні позовної заяви відмовити посилаючись на те, що ТОВ "ФК "Фінгруп Фактор" дізналось про існування вимоги з постанови про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчиненні на ринках фінансових послуг. Листом № 20/12-2018 від 20.12.2018 року відповідач звернувся до позивача про надання можливості подати належним чином завірені копії запитуваних документів та не застосовувати штрафні санкції у розмірі 17000,00 грн., оскільки не отримало листа Нацкомфінпослуг щодо надання інформації та документів.

Дослідивши подані сторонами документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" N 2664-III від 12.07.2001р. (далі - Закон N 2664-III) фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленному законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначенихзаконом, - інші послуги (операції), пов`язані з наданням фінансових послуг. Не є фінансовими установами (не мають статусу фінансової установи) незалежні фінансові посередники, що надають послуги з видачі фінансових гарантій в порядку та на умовах, визначених Митним кодексом України.

Статтею 21 Закону N 2664-III передбачено, що державне регулювання ринків фінансових послуг здійснюється: щодо ринку банківських послуг та діяльності з переказу коштів - Національним банком України щодо ринків цінних паперів та похідних цінних паперів (деривативів) - Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, щодо інших ринків фінансових послуг - національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

Так, ТОВ "ФК "Фінгруп Фактор" набуло статусу фінансової установи шляхом внесення до Державного реєстру фінансових установ, який ведеться Нацкомфінпослуг, та є суб`єктом нагляду.

Відповідно до п.12 ч.1 ст. 28 Закону N 2664-III Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції надсилає фінансовим установам та саморегулівним організаціям обов`язкові до виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про фінансові послуги та вимагає надання необхідних документів.

Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг на адресу відповідача надіслано письмову вимогу від 24.09.2018 року №6524/16-8, якою зобов`язано у строк до 04.10.2018 року надати:

- копію договору від 10.07.2018 № 30 укладеного між ПАТ АБ "Порто-франко" та ТОВ "ФК "Фінгруп Фактор" про відступлення прав вимоги, з додатком № 1 до договору (реєстр боржників, права вимоги за якими відступаються та боржників за такими договорами) та актом приймання-передачі до договору № 30 про відступлення права вимоги від 10.07.2018, а саме право вимоги за кредитним договором № 135/3-13 від 22.02.2013 року укладеного між АБ "Порто-франко" та ТОВ "Рибницька ферма "Акватоп";

- копії первинних бухгалтерських документів, платіжні доручення, що підтверджують перерахування грошових коштів ТОВ "ФК "Фінгруп Фактор" за придбання права грошової вимоги за договором від 10.07.2018 № 30 про відступлення прав вимоги;

- копію договору № 1 від 10.07.2018 укладеного між ТОВ "ФК "Фінгруп Фактор" та ТОВ "Дністербудінвест" про відступлення прав вимоги, з додатком № 1 до договору (реєстр боржників, права вимоги за якими відступаються та боржників за такими договорами) та акт приймання передачі до договору № 1 про відступлення права вимоги від 10.07.2018 року, а саме право вимоги за кредитним договором № 135/3-13 від 22 лютого 2013 року укладеного між АБ "Порто-франко" та ТОВ "Рибницька ферма "Акватоп";

- копії первинних бухгалтерських документів, платіжні доручення, що підтверджують перерахування грошових коштів ТОВ "Дністербудінвест", за придбання права грошової вимоги за договором № 1 від 10.07.2018 про відступлення прав вимоги;

- копію договору факторингу № 13 від 17.05.2017 укладеного між ТОВ "ОТП Факторинг Україна" та ТОВ "ФК "Фінгруп Фактор" за умовами якого останній набув право вимоги за кредитним договором № 8МЕ302/161/2008 від 18 квітня 2008 року, з усіма додатками, додатковими угодами та актами прийому-передачі за договором факторингу № 13 від 17.05.2017;

- копії первинних бухгалтерських документів, платіжні доручення, що підтверджують перерахування грошових коштів ТОВ "ФК "Фінгруп Фактор", за придбання права грошової вимоги за договором факторингу № 13 від 17.05.2017 про відступлення прав вимоги;

- копію договору відступлення права вимоги № 13/1 від 17.05.2017 укладеного між ТОВ "ФК "Фінгруп Фактор" та ТОВ "Акваторія Дніпро", за умовами якого останній набув право вимоги за кредитним договором № 8МЕ302/161/2008 від 18 квітня 2008 року з усіма додатками, додатковими угодами та актами прийому-передачі за договором відступлення права вимоги № 13/1 від 17.05.2017;

- копії первинних бухгалтерських документів, платіжні доручення, що підтверджують перерахування грошових коштів ТОВ "Акваторія Дніпро", за придбання права грошової вимоги за договором відступлення прав вимоги № 13/1 від 17.05.2017.

Відповідно до п. 1.11 Розпорядження Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг № 2319 від 20.11.2012 року "Про затвердження Положення про застосування Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України" (далі Положення), посадова особа Нацкомфінпослуг при виявленні порушення законодавства про фінансові послуги, за яке застосовується захід впливу, складає акт про правопорушення.

У звязку з тим, що документи витребувані у відповідача у вказаний строк не було надано, 06.11.2018 року позивачем складено Акт №1335/16-4/9 про вчинення ТОВ "ФК "Фінгруп Фактор" правопорушення, зазначеного у статті 41 Закону України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг , у вигляді неподання інформації.

Як передбачено п. 2.2. Положення, рішення про зобов`язання порушника вжити заходів для усунення порушення оформляється письмовим розпорядженням (приписом) Нацкомфінпослуг. Метою застосування даного заходу впливу є усунення особою у визначений у розпорядженні (приписі) строк виявлених порушень законодавства про фінансові послуги.

Згідно п. 2.4 Положення, рішення про накладення штрафної санкції (штрафу) на особу за правопорушення, вчинені на ринку фінансових послуг, приймається у вигляді постанови уповноваженої особи Нацкомфінпослуг.

На підставі Акту, 06.11.2018 року позивачем винесено постанову № 877/1335/16-4/9-П про застосування до ТОВ "ФК "Фінгруп Фактор" штрафної санкції у розмірі 17000,00 грн., яка направлена відповідачу засобами поштового звязку.

Пунктом 6 Положення встановлено, що Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг має право звертатися до суду з позовами (заявами) щодо порушення законодавства про фінансові послуги, а також в інших передбачених законом випадках.

У встановлений постановою термін позивач не отримав від відповідача повідомлення про добровільну сплату суми штафу, у зв`язку з чим Нацкомфінпослуг звернулось до суду із даним позовом.

Вирішуючи питання щодо правомірності стягнення штрафу, суд зазначає наступне.

Відповідно до частин 1-2 статті 39 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" N 2664-III від 12.07.2001р., у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до закону; Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

Згідно до п.3.ч.1 ст.40 Закону N 2664-III Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може застосовувати накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Згідно приписів статті 41 Закону N 2664-III визначено, що Нацкомфінпослуг застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про застосування штрафних санкцій може бути оскаржено в суді. Штрафи, накладені національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, стягуються у судовому порядку.

Докази оскарження постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг та сплати відповідачем штрафу, встановленого Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг № 877/1335/16-4/9-П від 06.11.2018 року у матеріалах справи відсутні.

З огляду на викладене, враховуючи відсутність доказів сплати відповідачем у добровільному порядку суми вищезазначеного штрафу, адміністративний позов Національної комісії, що здійснює регулювання у сфері ринків фінансових послуг до ТОВ "ФК "Фінгруп Фактор" щодо стягнення штрафу за правопорушення, вчинені відповідачем на ринках фінансових послуг у розмірі 17000,00 грн. - підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Частиною 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

На підставі викладеного, зважаючи на всі наведені обставини в їх сукупності та з урахуванням того, що позивачем доведено, правомірність пред`явленого позову, а відповідачем доводи позовної заяви не були спростовані, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню в повному обсязі.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить із того, що відповідно до ч.2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, у зв`язку з чим судові витрати суб`єкта владних повноважень по сплаті судового збору не підлягають стягненню з відповідача.

Керуючись статтями ст.ст. 9, 73-78, 90, 139, 243, 246, 255, 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Фінгруп Фактор" про стягнення штрафу - задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Фінансова компанія "Фінгруп Фактор" (49005, м.Дніпро, пров. Дмитра Яворницького, буд.1А, оф. 702, код ЄДРПОУ 38945479) до Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , код бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106) штраф у сумі 17 000 грн. 00 коп. (сімнадцять тисяч гривень 00 копійок).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Г. В.Кадникова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.05.2019
Оприлюднено10.06.2019
Номер документу82254377
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/956/19

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 26.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 20.08.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 22.07.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Рішення від 21.05.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 25.03.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

Ухвала від 04.02.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Кадникова Ганна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні