Рішення
від 07.06.2019 по справі 1.380.2019.002048
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа№1.380.2019.002048

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 червня 2019 року м. Львів

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Карп`як О.О., розглянувши у м. Львові за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДФС у Львівській області до Комунального підприємства Туристичний комплекс Дрогобич про стягнення коштів за податковим боргом з рахунків у банках,-

в с т а н о в и в:

До суду надійшла позовна заява Головного управління ДФС у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35) до Комунального підприємства Туристичний комплекс Дрогобич (82100, Львівська область, м. Дрогобич, майдан Шевченка, 1) про стягнення коштів за податковим боргом з рахунків у банках, в якій просить суд:

- стягнути до бюджету кошти з рахунків у банках, обслуговуючого такого платника та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів в розмірі 446 115 грн. 49 коп.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що згідно довідки про наявність заборгованості з податків і зборів у відповідача виник податковий борг перед бюджетом, який станом на 27.02.2019 року становить 446 115 грн. 49 коп., в т.ч. податок на додану вартість в сумі 153 779 грн. 14 коп., земельний податок з юридичних осіб в сумі 259 113 грн. 88 коп., податок на прибуток в сумі 31 567 грн. 70 коп., частина чистого прибутку в сумі 1 654 грн. 77 коп. (основний платіж, згідно податкового розрахунку частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до бюджету державними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями). На даний час сума боргу є узгодженою та у встановлені строки до бюджету не сплачена, тобто визнається сумою податкового боргу (узгодженою сумою податкового зобов`язання, не сплаченою платником податків у строки, визначені Податковим кодексом України). Позивач просить позов задоволити у повному обсязі.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 25.04.2019 року відкрито спрощене провадження без повідомлення (виклику) сторін згідно з положеннями статті 262 КАС України.

Даною ухвалою запропоновано відповідачу протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі подати до суду відзив на позовну заяву, а також роз`яснено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин справа буде вирішена за наявними матеріалами.

Копію вказаної ухвали суду надіслано відповідачу за адресою: 82100, Львівська область, м. Дрогобич, майдан Шевченка, 1. До суду повернулося рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення № 8210005693776.

Отже, відповідач своєчасно та належним чином повідомлений про розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження.

На час прийняття рішення у даній справі відзив на позовну заяву або заява про визнання позову від відповідача до суду не надходили.

Ухвалою від 03.06.2019 року відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

Частиною 1 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи за правилами загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі.

Відповідно до ч. 2 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України, визначено, що розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.

Суд, з`ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню з таких підстав.

Як встановлено судом, Комунальне підприємство Туристичний комплекс Дрогобич згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань перебуває на обліку в Дрогобицькій об`єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Львівській області як платник податків і зборів.

Як випливає із матеріалів справи за КП Туристичний комплекс Дрогобич рахується податковий борг в сумі 446 115,49 грн., який виник на підставі:

- податку на додану вартість в сумі 153 779,14 грн.: податкова декларація з податку на додану вартість від 16.08.2017 року на суму 18 068,00 грн.; податкова декларація з податку на додану вартість від 18.09.2017 року на суму 20 555,00 грн.; податкова декларація з податку на додану вартість від 18.10.2017 року на суму 25 758,00 грн.; податкова декларація з податку на додану вартість від 16.11.2017 року на суму 20 441,00 грн.; податкова декларація з податку на додану вартість від 18.12.2017 року на суму 24 216,00 грн.; пеня згідно інтегрованої карточки платника податків - 44 741,14 грн.

- земельний податок з юридичних осіб в сумі 259 113,88 грн.: податкова декларація плати за землю від 02.06.2016 року на суму 61 989,04 грн; податкова декларація плати за землю від 30.01.2017 року на суму 98 562,42 грн; податкова декларація плати за землю від 08.02.2017 року на суму 98 562,42 грн;

- податок на прибуток в сумі 31 567,70 грн.: податкова декларація з податку на прибуток підприємства від 07.02.2018 року на суму - 31 567,70 грн.

- частина чистого прибутку - 1 654,77 грн.: основний платіж згідно податкового розрахунку частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями № 9298253828 від 07.02.2018 року.

На підтвердження наявності вказаної суми боргу позивачем до позову подано: довідку від 27.02.2019 року № 2315/9/17.1-12, копію податкової декларації з податку на прибуток підприємства за 2017 рік, копію розрахунку чистого прибутку (доходу) ), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об`єднаннями № 9298253828 від 07.02.2018 року, копію податкової декларації з плати за землю за 2016 рік, копію податкової декларації з плати за землю за 2017 рік, копію податкової декларації з плати за землю за 2018 рік, копію податкової декларації з податку на додану вартість за липень 2017 рік, копію податкової декларації з податку на додану вартість за серпень 2017 рік, копію податкової декларації з податку на додану вартість за вересень 2017 рік, копію податкової декларації з податку на додану вартість за жовтень 2017 рік, копію податкової декларації з податку на додану вартість за листопад 2017 рік, копію податкової вимоги № 197 від 13.09.2012 року, копію довідки про взяття на облік платника податку, копію зворотного боку облікової картки платника податків.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України), зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно до п. 16.1.4 ст. 16 ПК України, платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Грошове зобов`язання платника податків відповідно до пп. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 ПК України - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Податкове зобов`язання згідно з п.п.14.1.156 п.14.1 ст.14 ПК України - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом (п.п. 14.1.175 ст. 14 ПК України).

Згідно з п. 38.1 ст. 38 ПК України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Відповідно до п. 31.1 ст. 31 ПК України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов`язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.

Відповідно до п. 46.1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою (п. 54.1 ст. 54 ПК України).

Згідно з п. 57.1 ст. 57 ПК України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Пунктом 56.11. статті 56 ПК України передбачено, що самостійно визначене платником податків податкове зобов`язання оскарженню не підлягає.

Відповідно до ст. 15 ПК України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Як вбачається з матеріалів справи, самостійно визначені у податкових деклараціях податкові зобов`язання відповідач у встановлені податковим законодавством строки не сплатив.

Відповідно до п.57.2 ст.57 ПК України, у разі коли відповідно до цього Кодексу або інших законів України контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов`язання платника податків з причин, не пов`язаних з порушенням податкового законодавства, та надсилає (вручає) податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум платнику податку, такий платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму податкового зобов`язання у строки, визначені в цьому Кодексі та в статті 297 Митного кодексу України, а якщо такі строки не визначено, - протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення про таке нарахування.

Відповідно до п.57.3. ПК України, разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Таким чином, заборгованість відповідача зі сплати зазначених грошових зобов`язань за податковими деклараціями на загальну суму 446 115,49 грн. відповідає ознакам, визначеним п.п.14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України, відповідно до якого податковим боргом визнається сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Пунктом 59.1 статті 59 ПК України визначено, що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

При цьому, відповідно до п. 59.5 ст. 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Матеріали справи свідчать, що 13.09.2012 року Дрогобицькою ОДПІ була виставлена податкова вимога № 197 КП Туристичний комплекс Дрогобич про сплату податкового боргу в сумі 30 666,07 грн.

Доказів оскарження вказаної податкової вимоги відповідач суду не надав.

В клопотанні від 30.05.19 про розгляд справи в порядку загального позовного провадження відповідач вказує, що ним оскаржуються податкові повідомлення - рішення, на підставі яких виникла частина вказаного у позові боргу. Однак, жодних доказів оскарження таких рішень до матеріалів справи не подано.

Таким чином, загальна сума податкового боргу відповідача перед бюджетом становить 446 115,49 грн. Зазначений факт підтверджується доказами, наявними в матеріалах справи.

На час розгляду справи та винесення рішення по суті заявлених позовних вимог доказів сплати зазначеної суми відповідачем суду надано не було.

Відповідно до п. 95.1 ст. 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно з пп. 95.2, 95.3 ст. 95 ПК України стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

На підставі наведеного, суд вбачає наявність передбачених чинним законодавством обставин для стягнення з Комунального підприємства Туристичний комплекс Дрогобич кошти в сумі 446 115,49 грн. з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків.

У зв`язку з цим, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись статтями 9, 14, 73-77, 90, 143, 242- 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

в и р і ш и в:

Позов Головного управління ДФС у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35; код ЄДРПОУ 39462700) до Комунального підприємства Туристичний комплекс Дрогобич (82100, Львівська область, м. Дрогобич, майдан Шевченка, 1; код ЄДРПОУ 36527548) про стягнення податкового боргу в розмірі 446 115,49 грн. - задоволити повністю.

Стягнути з Комунального підприємства Туристичний комплекс Дрогобич (82100, Львівська область, м. Дрогобич, майдан Шевченка, 1; код ЄДРПОУ 36527548) до бюджету з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків та з рахунків платника податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів кошти в розмірі 446 115 (чотириста сорок шість тисяч сто п`ятнадцять гривень) 49 коп.

Судові витрати зі сторін не стягуються.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Львівський окружний адміністративний суд.

Повне судове рішення складено 07.06.2019 року.

Суддя Карп`як Оксана Орестівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.06.2019
Оприлюднено10.06.2019
Номер документу82256937
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1.380.2019.002048

Ухвала від 31.10.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Ухвала від 26.07.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Тарас Володимирович

Рішення від 07.06.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 03.06.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

Ухвала від 25.04.2019

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Карп'як Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні