Справа № 263/15642/18
Провадження № 2/263/535/2019
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 червня 2019 року Жовтневий районний суд м. Маріуполя Донецької області у складі головуючого судді Папаценко П.І., при секретарі Диміч Т.М., за участю позивача ОСОБА_1 , представника відповідача Смотрова Р.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Маріуполі цивільну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю ГлобалТек , треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю Комфі Трейд , Товариство з обмеженою відповідальністю Делонгі Україна , про захист прав споживачів, -
В С Т А Н О В И В :
Позивач ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю ГлобалТек , треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю Комфі Трейд , Товариство з обмеженою відповідальністю Делонгі Україна , про захист прав споживачів, в якому просила стягнути з відповідача неустойку у зв`язку із затримкою виконання гарантійного ремонту за період з 16 травня 2018 року по 28 вересня 2018 року у розмірі 5812,64 грн.
В обгунтування своїх позовних вимог позивач зазначила, що 28.04.2018 року вона придбала в магазині Комфі в місті Маріуполі м`ясорубку Kenwood модель MG51, за ціною 4 274 гривні, що підтверджується відповідним фіскальним чеком. При огляді товару в магазині претензій до роботи м`ясорубки не було. Однак, користуватися нею позивач не змогла з приводу того, що не крутився шнек. З даним питанням вона звернулася до магазину, де була придбана м`ясорубка, з письмовою заявою про повернення товару та поверненню коштів. Керівництво магазину у своїй відповіді запропонувало звернутися до сервісного центру з метою встановлення наявності поломки та з`ясування її причини, та проведення гарантійного ремонту. Також було вказано, що перелік сервісних центрів зазначено в супровідних документах на придбаний товар. В супровідних документах був вказаний телефон офіційного представника Kenwood в Україні. Зателефонувавши за тим номером, вона отримала інформацію про найближчий сервісний центр ТОВ ГлобалТек , який знаходився за адресою: м.Маріуполь, пр.Будівельників, буд.84. 02.05.2018 року позивач звернулася до сервісного центру ТОВ ГлобалТек з приводу гарантійного ремонту м`ясорубки Kenwood MG51. Сервісний центр прийняв м`ясорубку на гарантійний ремонт, про що було видано квитанцію №27115 від 02.05.2018 року. При виконанні гарантійного ремонту за домовленістю сторін узгоджується строк ремонту, який не повинен перевищувати 14 днів. За кожен день затримки усунення недоліків понад встановленого строку виконавець сплачує споживачу неустойку у розмірі 1% вартості товару. В порушення встановлений Законом України строків гарантійного ремонту, ремонт продовжувався більше чотирьох місяців, а саме з 02.05.2018 року по 28.09.2018 року, про що мається відповідна відмітка, зроблена відповідачем у гарантійному талоні, тобто 150 календарних днів. Тому, на підставі ч.9 ст.8 Закону України Про захист прав споживачів , просить стягнути з відповідача за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) неустойку.
Ухвалою Жовтневого районного суду м.Маріуполя від 16.11.2018 року відкрито провадження у цивільній справі за позовною заявою ОСОБА_1 до ТОВ ГлобалТек , треті особи: ТОВ Комфі Трейд , ТОВ Делонгі Україна , про захист прав споживачів. Розгляд справи вирішено проводити в порядку загального позовного провадження.
Ухвалою суду від 11.01.2019 року закрито підготовче засідання за даною позовною заявою та призначено справу до судового розгляду.
В судовому засіданні позивач ОСОБА_1 позовні вимоги та доводи, викладені в їх обґрунтування, підтримала в повному обсязі, просила їх задовольнити.
Представник відповідача Смотров Р.М. в судовому засіданні заперечував проти задоволення вимог позивача, оскільки з їх боку не було порушено прав позивача.
Представники третіх осіб в судове засідання не з`явилися, про день, час та місце розгляду справи повідомлялися належним чином.
Заслухавши пояснення позивача, відповідача, з`ясувавши обставини по справі та перевіривши їх доказами, суд дійшов висновку, що позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Судом встановлено, що позивач ОСОБА_1 28.04.2018 року придбала у ТОВ Комфі Трейд товар м`ясорубку Kenwood модель MG51. Покупка здійснювалась у торговому приміщенні відповідача (магазин Комфі ), яке розташоване за адресою: Запорізьке шосе, 2, м.Маріуполь, Донецька область, що підтверджується відповідним товарним чеком (а.с. 30). М`ясорубку Kenwood модель MG51, було придбано за ціною 4 274,00 грн.
Відповідно до заяви, 29.04.2018 року ОСОБА_1 звернулася до керуючого магазином Комфі ОСОБА_3 із заявою про розірвання договору купівлі-продажу товару, а саме м`ясорубки Kenwood модель MG51, у зв`язку із виробничим браком, не повертається шнек.(а.с.7).
Згідно з актом огляду зовнішнього стану товару від 29.04.2018 року, зверху на виробі маються дрібні подряпини, не провертається шнек, на сітці маються сліди потертості від ножа та потертості на ножі. (а.с.7).
Згідно з відповіддю, наданою на ім`я ОСОБА_1 представником ТОВ Комфі Трейд по роботі зі скаргами споживачів 03.05.2018 року вих. №5187п-03/07 на запит б/н від 29.04.2018 року, заявниці рекомендовано звернутися до сервісного центру для встановлення його фахівцями, уповноваженими на проведення гарантійного обслуговування товарів марки Kenwood , наявності і причини виникнення заявлених нею складнощів у роботі товару. (а.с.8).
Згідно із заявою ОСОБА_1 від 02.07.2018 року на ім`я керуючого магазину Комфі , позивач просила надати їй аналогічний товар належної якості із обмінного фонду на період проведення гарантійного ремонту м`ясорубки, який триває з 02.05.2018 року. (а.с.9).
Відповідно до квитанції №27115 від 02.05.2018 року у ОСОБА_1 прийнято м`ясорубку Kenwood модель MG51 для встановлення гарантійного випадку. Внизу на аркуші квитанції кульковою ручкою зроблено напис Техніка видана. Виданий дублікат за вимогою клієнта - 01.10.2018 року , напис завірено підписом, однак не зазначено ким саме його завірено. (а.с.10).
Згідно з гарантійним талоном №27115, ТОВ Глобал Тек проведено гарантійний ремонт, який тривав з 02.05.2018 року по 28.09.2018 року. (а.с.11).
Як вбачається зі скриншоту із сайту Урядового контактного центру, 03.07.2018 року за реєстраційним номером БУ-8181594 та номером НОМЕР_1 було відправлено звернення ОСОБА_1 до Державної служби України з питань безпечності продуктів та захисту споживачів з приводу неякісного надання послуг щодо придбання м`ясорубки Kenwood модель MG51, у якому вона просила сприяти у вирішенні питання щодо отримання акту непридатності м`ясорубки з метою повернення грошей за неякісний товар.(а.с.12-15).
Відповідно до листа на ім`я ОСОБА_1 від 04.07.2018 року №01-09/2662 на звернення від 03.07.2018 року за реєстраційним номером БУ-8181612, Головне Управління Держпродспоживслужби в Донецькій області повідомляє, що в ході розгляду наданих ОСОБА_1 документів з`ясовано, що по квитанції №27115 від 02.05.2018 року, виданої сервісним центром ГлобалТек на ремонт м`ясорубки Kenwood MG51, не можливо встановити кінцеві терміни виконання замовлення (умови договору). Квитанція повинна бути підтвердженням вчинення правочину на виконання робіт (ремонт м`ясорубки), але кінцеві терміни виконання роботи в ній не вказано. Квитанція має підпис клієнта, тобто ОСОБА_1 особисто погодилася на інші умови ремонту. Згідно з п.9 ст.8 Закону України Про захист прав споживачів при пред`явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред`явлення або за згодою сторін в інший строк. В ході проведеної роботи, керівником ТОВ ГлобалТек Смотровим Р.М. надано інформацію, що м`ясорубку було продіагностовано, необхідну запчастину (велика шестерня) замовлено. Термін поставки від виробника 4-7 тижнів. (а.с.16-17).
Відповідно до претензії від 25.07.2018 року, ОСОБА_1 звернулася до керівника сервісного центру ГлобалТек з вимогою сплатити неустойку у розмірі 42,74 грн. за кожен день затримки усунення недоліків, починаючи з 17.05.2018 року до часу звернення з даною претензією, посилаючись на те, що відповідачем було порушено процедуру прийому товару на гарантійне обслуговування та не зазначено термін виконання ремонту. (а.с.23).
Відповідно до скарги від 05.09.2018 року, ОСОБА_1 звернулася до Головного Управління Держпродспоживслужби в Донецькій області зі скаргою на дії посадових осіб сервісного центру ГлобалТек , у якій зазначила, що звернулася до сервісного центру ГлобалТек з письмовою претензією щодо термінів проведення гарантійного ремонту та сплату неустойки за тривале проведення гарантійного ремонту. Зазначила, що претензію направила засобами поштового зв`язку з повідомленням про вручення, однак поштове відправлення було повернуте як не вручене за закінченням терміну зберігання. Просила вжити заходи реагування та притягнути до відповідальності посадових осіб сервісного центру ГлобалТек .(а.с.24).
З листа, адресованого ОСОБА_1 26.09.2018 року №28-22/4432 начальником Головного Управління Держпродспоживслужби в Донецькій області, заявниці повідомлено, що керівництву СЦ ГлобалТек направлено запит для надання інформації з питань звернення. Згідно з інформацією, наданою СЦ ГлобалТек від 25.09.2018 року, запчастина (велика шестерня) надійшла на Київський склад і розсилається по сервісним центрам. Щодо проведення позапланової перевірки повідомляється, що на підставі ст.3 ЗУ Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , органам і посадовим особам, уповноваженим законами здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, у період та на території проведення антитерористичної операції тимчасово забороняється проведення планових та позапланових перевірок суб`єктів господарювання, що здійснюють діяльність у зоні проведення антитерористичної операції, крім позапланових перевірок суб`єктів господарювання, що відповідно до затверджених Кабінетом Міністрів України критеріїв оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності віднесені до суб`єктів господарювання з високим ступенем ризику.(а.с.25-26).
Спірні правовідносини регулюються положеннями Закону України Про захист прав споживачів .
Відповідно до п. 7 ст. 1 Закону України Про захист прав споживачів договір - усний чи письмовий правочин між споживачем і продавцем (виконавцем) про якість, терміни, ціну та інші умови, за яких реалізується продукція. Підтвердження вчинення усного правочину оформляється квитанцією, товарним чи касовим чеком, квитком, талоном або іншими документами (далі - розрахунковий документ ).
Згідно ст. 8 ЗУ "Про захист прав споживачів", У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов`язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.
Споживач має право пред`явити виробнику (продавцю) вимогу про безоплатне усунення недоліків товару після закінчення гарантійного строку. Ця вимога може бути пред`явлена протягом установленого строку служби, а якщо такий не встановлено - протягом десяти років, якщо в товарі було виявлено недоліки (істотні недоліки), допущені з вини виробника. Якщо цю вимогу не задоволено у строки, передбачені частиною дев`ятою цієї статті, споживач має право на свій вибір пред`явити виробникові (продавцеві) інші вимоги, відповідно до частини першої цієї статті.
Вимоги, встановлені частиною першою цієї статті щодо товарів, виготовлених за межами України, задовольняються за рахунок продавця (імпортера).
Відповідно до ст. 23 ЗУ Про захист прав споживачів , у разі порушення законодавства про захист прав споживачів суб`єкти господарювання сфери торговельного та інших видів обслуговування несуть відповідальність за: відмову споживачу в реалізації його прав, установлених частиною першою статті 8, частиною першою статті 9 і частиною третьою статті 10 цього Закону, - у десятикратному розмірі вартості продукції виходячи з цін, що діяли на час придбання цієї продукції, але не менше п`яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2002 року N 506 Про затвердження Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів Під час приймання товару на гарантійний ремонт виконавець у присутності споживача перевіряє споживчі властивості товару, його комплектність, зовнішній вигляд, заводський номер, дату виготовлення, наявність пломб виробника або виконавця (за
дорученням виробника) та гарантійних талонів і встановлює наявність заявленого недоліку. Товару надається номер,під якимтвін береться на гарантійний облік. Після прийняття товару на гарантійний ремонт виконавець видає споживачеві квитанцію за формою N 7-гарант, в якій зазначаються усі недоліки та термін виконання ремонту.
Відповідно до ст. 675 ЦК України, товар, який продавець зобов`язаний передати покупцеві, має відповідати вимогам щодо його якості в момент його передання покупцеві, якщо інший момент визначення відповідності товару цим вимогам не встановлено договором купівлі-продажу. Договором або законом може бути встановлений строк, протягом якого продавець гарантує якість товару (гарантійний строк).
Відповідно до ч. 1 ст. 676 ЦК України, гарантійний строк починається з моменту передання товару покупцеві, якщо інше не встановлено договором купівлі-продажу.
Згідно до ч. 3 ст. 680 ЦК України, якщо на товар встановлено гарантійний строк, покупець має право пред`явити вимогу у зв`язку з недоліками товару, які були виявлені протягом цього строку.
Згідно вимог ч. 1 ст. 13 ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Відповідно до положень ч.3 ст.12, ч.ч.1, 6 ст.81 ЦПК України кожна сторона зобов`язана довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.
В судовому засіданні позивачем не доведено факт наявності неузгодженого з нею строку здійснення ремонту м`ясорубки, оскільки пунктом 3 квитанції №27115 передбачено, що у випадку відсутності на складі виробника техніки в Україні потрібної для ремонта запчастини, то строк ремонта може бути збільшений більш ніж на 14 днів.
Отже, з приводу установленого строку (понад 14 днів) суд звертає увагу, що відповідно до ч. 9 ст. 8 Закону України Про захист прав споживачів при пред`явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред`явлення або за згодою сторін в інший строк. Як зазначалося вище, вказана згода сторін щодо іншого строку, була отримана від позивача при передачі товару на сервісне обслуговування, відповідно до акту квитанції за №27115.
Тому, з викладеного вбачається, що позивачем не доведено в судовому засіданні наявність протиправних дій відповідача, які призвели до порушення прав позивача як споживача, так як такі дії прямо передбачені виданною відповідачем квитанції ОСОБА_1 , умови щодо строку сервісного обслуговування позивачем не оскаржені.
Відповідно до ст. 77 ЦПК України, предметом доказування є обставини, що підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позову через його необґрунтованість, а тому відмовляє в задоволенні позовних вимог.
Згідно з ч.6 ст.141 ЦПК України якщо сторону, на користь якої ухвалено рішення, звільнено від сплати судових витрат, з другої сторони стягуються судові витрати на користь осіб, які їх понесли, пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимог, а інша частина компенсується за рахунок держави, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Оскільки позивач звільнений від сплати судового збору при зверненні до суду із зазначеним позовом, у задоволенні позову судом відмовлено, тому судові витрати по сплаті судового збору слід віднести на рахунок держави.
На підставі викладеного, керуючись Законом України Про захист прав споживачів , ст. ст. 4, 12, 13, 77, 78, 81, 82, 89, 141, 258, 259, 263-265, 268 ЦПК України, суд -
В И Р І Ш И В:
В задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю ГлобалТек , треті особи: Товариство з обмеженою відповідальністю Комфі Трейд , Товариство з обмеженою відповідальністю Делонгі Україна , про захист прав споживачів - відмовити.
Судові витрати по справі віднести на рахунок держави.
Рішення суду може бути оскаржене до Донецького апеляційного суду безпосередньо або через Жовтневий районний суд м. Маріуполя Донецької області протягом тридцяти днів з дня його оголошення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено та підписано 10.06.2019 року.
З повним текстом рішення можна ознайомитись у Єдиному державному реєстрі судових рішень за адресою: http://reyestr.court.gov.ua.
Позивач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , паспорт серія НОМЕР_2 , виданий 16.08.2001 року Жовтневим РВ Маріупольським МУ МВС України в Донецькій області, РНОКПП: НОМЕР_3 , місце реєстрації: АДРЕСА_1 .
Відповідач: Товариство з обмеженою відповідальністю ГлобалТек , код ЄДРПОУ 40920700, місцезнаходження: 87548, м. Маріуполь, пр. Будівельників, буд. 84, кв.77.
Третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю Комфі Трейд , код ЄДРПОУ 36962487, місцезнаходження: 49100, м. Дніпро, бульвар Слави, буд. 6-Б, к. 413.
Третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю Делонгі Україна , код ЄДРПОУ 37448134, місцезнаходження: 04050, м. Київ, вул.Студентська, буд. 5-7-В.
Суддя П.І.Папаценко
Суд | Жовтневий районний суд м.Маріуполя |
Дата ухвалення рішення | 07.06.2019 |
Оприлюднено | 11.06.2019 |
Номер документу | 82298434 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Жовтневий районний суд м.Маріуполя
Папаценко П. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні