ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
07 червня 2019 року м. Київ № 640/9550/19
Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Катющенко В.П., ознайомившись з заявою про забезпечення позову в адміністративній справі за позовом Політичної партії "Об'єднання "Самопоміч" (79012, м. Львів, вул. Сахарова, 42) до Міністерства юстиції України (01001, м. Київ, вул. Архітектора Городецького, 13) про визнання протиправним та скасування наказу, -
В С Т А Н О В И В:
Політична партія "Об'єднання "Самопоміч" звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом, у якому просить суд визнати протиправним та скасувати наказ Міністерства юстиції України від 20.02.2019 № 535/5 "Про визнання свідоцтва про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації таким, що втратило чинність" в частині визнання таким, що втратило чинність, свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації газети "Об'єднання "Самопоміч" серії КВ № 21549-11449Р від 17.09.2015.
06.06.2019 до суду від представника позивача надійшла заява про забезпечення позову, шляхом зупинення дії наказу Міністерства юстиції України від 20.02.2019 № 535/5 "Про визнання свідоцтва про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації таким, що втратило чинність" в частині визнання таким, що втратило чинність, свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації газети "Об'єднання "Самопоміч" серії КВ № 21549-11449Р від 17.09.2015.
Клопотання обґрунтовано тим, що оскаржуваний наказ є очевидно протиправним та порушує право позивача на видання та розповсюдження газети "Об'єднання "Самопоміч", право брати участь у передвиборній агітації з використанням газети, порушує права позивача, передбачені статтею 12 Закону України "Про політичні партії в Україні". Таким чином, на даний час позивач позбавлений права використання власної газети у виборчому процесі на позачергових виборах до Верховної Ради України.
Згідно з частиною першою статті 154 Кодексу адміністративного судочинства України заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.
Вивчивши подану заяву, суд дійшов наступного висновку.
Відповідно до частин першої, другої статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.
Забезпечення позову допускається як до пред'явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.
Частинами першою, другою статті 151 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 3) встановленням обов'язку відповідача вчинити певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.
Суд може застосувати кілька заходів забезпечення позову. Заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами.
З системного аналізу наведених правових норм вбачається, що забезпечення адміністративного позову - це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, до вирішення адміністративної справи по суті позовних вимог, визначених Кодексом адміністративного судочинства України, заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому рішення суду, якщо його буде прийнято на користь позивача.
Суд не приймає до уваги доводи позивача в частині очевидної протиправності оскаржуваного наказу, позаяк правова оцінка вказаним обставинам буде надана судом під час розгляду даної справи.
Поряд з цим, суд вважає, що невжиття заходів забезпечення позову може істотно ускладнити виконання рішення суду, а ефективне поновлення порушених прав позивача неможливе без вжиття заходів забезпечення позову, з огляду на наступне.
Так, Указом Президента України від 21.05.2019 № 303/2019 призначено позачергові вибори до Верховної Ради України на 21.07.2019.
За визначенням статті 2 Закону України "Про політичні партії в Україні" політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об'єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.
Відповідно до пункту 3 частини першої статті 12 Закону України "Про політичні партії в Україні" політичні партії мають право використовувати державні засоби масової інформації, а також засновувати власні засоби масової інформації, як передбачено відповідними законами України.
Згідно з частиною третьою статті 16 Закону України "Про вибори народних депутатів України" позачергові вибори депутатів відбуваються в останню неділю шістдесятиденного строку з дня опублікування Указу Президента України про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України, виданого відповідно до Конституції України.
Пунктом 4 частини другої статті 68 Закону України "Про вибори народних депутатів України" передвиборна агітація може проводитися у таких формах, зокрема, оприлюднення в друкованих та аудіовізуальних (електронних) засобах масової інформації політичної реклами, виступів, інтерв'ю, нарисів, відеофільмів, аудіо- та відеокліпів, інших публікацій та повідомлень.
Згідно з частиною першою статті 71 Закону України "Про вибори народних депутатів України" передвиборна агітація з використанням засобів масової інформації усіх форм власності проводиться з дотриманням принципу рівних умов та в порядку, передбаченому цим Законом.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що невжиття заходів забезпечення позову може істотно ускладнити виконання рішення суду у даній справі, оскільки очевидною небезпекою заподіяння шкоди правам та інтересам позивача може бути відсутність можливості використання власного друкованого засобу масової інформації під час виборчого процесу.
Суд враховує, що зупинення дії спірного наказу не є прийняттям судового рішення, а є одним із видів інституту забезпечення адміністративного позову, який передбачено нормами процесуального закону. Така заборона носить тимчасовий характер, не скасовує оскаржуване рішення відповідача, а спрямована на збереження існуючого становища до розгляду спору по суті та прийняття судового рішення у справі і забезпечення його виконання.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про наявність підстав для вжиття заходів забезпечення адміністративного позову.
Керуючись статтями 150, 151, 154, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
У Х В А Л И В:
Заяву Політичної партії "Об'єднання "Самопоміч" (79012, м. Львів, вул. Сахарова, 42, ідентифікаційний код 38558365) про забезпечення позову - задовольнити.
Зупинити дію наказу Міністерства юстиції України (01001, м. Київ, вул. Архітектора Городецького, 13, ідентифікаційний код 00015622) від 20.02.2019 № 535/5 "Про визнання свідоцтва про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації таким, що втратило чинність" в частині визнання таким, що втратило чинність, свідоцтво про державну реєстрацію друкованого засобу масової інформації газети "Об'єднання "Самопоміч" серії КВ № 21549-11449Р від 17.09.2015 - до набрання законної сили рішенням суду у даній справі.
Відповідно до частини першої статті 156 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала про забезпечення позову підлягає негайному виконанню з дня її постановлення незалежно від її оскарження і відкриття виконавчого провадження.
Дана ухвала може бути пред'явлена до виконання у порядку та спосіб, встановлені Законом України "Про виконавче провадження", у строк до 8 червня 2022 року.
Відповідно до частини восьмої статті 154 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала суду може бути оскаржена за правилами, встановленими ст. ст. 293 - 297 КАС України з урахуванням підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону № 2147-VIII).
Суддя В.П. Катющенко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 07.06.2019 |
Оприлюднено | 12.06.2019 |
Номер документу | 82313392 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ісаєнко Юлія Анатоліївна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Катющенко В.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні