ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
11 червня 2019 року справа №805/784/18-а
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: Сіваченка І.В., Блохіна А.А., Гаврищук Т.Г., розглянувши заяву Департаменту транспорту та зв`язку Маріупольської міської ради про роз`яснення постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 21 листопада 2018 року в справі № 805/784/18-а за позовом Приватного підприємства Н-Транс до Департаменту транспорту та зв`язку Маріупольської міської ради, Конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на автобусних маршрутах загального користування, що проходять у межах міста Маріуполя Департаменту транспорту та зв`язку Маріупольської міської ради, третя особа: фізична особа-підприємець ОСОБА_4 про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, а також визнання протиправним та скасування наказу в частині затвердження протоколу засідання конкурсного комітету з визначення переможців конкурсу,
УСТАНОВИВ:
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 04 червня 2018 року позовні вимоги Приватного підприємства Н-Транс до Департаменту транспорту та зв`язку Маріупольської міської ради (далі - Департамент), Конкурсного комітету з визначення автомобільних перевізників на автобусних маршрутах загального користування, що проходять у межах міста Маріуполя Департаменту транспорту та зв`язку Маріупольської міської ради (далі - Комітет), третя особа: фізична особа-підприємець ОСОБА_4 про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії, а також визнання протиправним та скасування наказу в частині затвердження протоколу засідання конкурсного комітету з визначення переможців конкурсу задоволено: визнано протиправним та скасовано рішення Комітету від 21.12.2017 в частині визначення ФОП ОСОБА_4 переможцем конкурсу за графіками № 2, 4, 11, 13, 14, 15 маршруту № 124 ЖМР Східний - ЖМР Західний та пропозиції виконкому Маріупольської міської ради укласти договір з переможцем конкурсу терміном на 5 років на транспортні засоби, які пристосовані для людей з обмеженими можливостями, оформлених протоколом від 21.12.2017; зобов`язано Департамент в межах своєї компетенції організувати засідання Комітету з перерахунку балів претендента ФОП ОСОБА_4 з дотриманням умов проведення конкурсу перевезення пасажирів за графіками № 2, 4, 11, 13, 14, 15 маршруту № 124 ЖМР Східний - ЖМР Західний відповідно до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 № 1081, та за результатами перерахунку прийняти рішення про визначення переможця конкурсу, проведеного 21.12.2017; визнано протиправним та скасовано наказ Департаменту від 22.01.2018 № 3 в частині затвердження протоколу засідання конкурсного комітету з визначення переможців конкурсу від 21.12.2017 щодо ФОП ОСОБА_4, який визначений переможцем конкурсу за графіками № 2, 4, 11, 13, 14, 15 маршруту № 124 ЖМР Східний - ЖМР Західний та пропозиції виконкому Маріупольської міської ради укласти договір з переможцем конкурсу терміном на 5 років на транспортні засоби, які пристосовані для людей з обмеженими можливостями (т.3 а.с.49-55).
Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 21 листопада 2018 року рішення Донецького окружного адміністративного суду від 04 червня 2018 року залишено без змін (т.3 а.с.167-173).
Постановою Верховного Суду від 21 березня 2019 року касаційну скаргу фізичної особи-підприємця ОСОБА_4 залишено без задоволення, а рішення судів попередніх інстанції - без змін (т.4 а.с.146-156).
На адресу Першого апеляційного адміністративного суду надійшла заява Департаменту про роз`яснення постанови від 21 листопада 2018 року, в якій зазначено, що постановою Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2018 року № 180 до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування внесено зміни. Згідно з цими змінами, у разі скасування судом рішення щодо результатів конкурсного комітету, організатор зобов`язаний провести новий конкурс. Тобто, на думку відповідача, потребує роз`яснення питання, яку редакцію Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 № 1081, необхідно застосовувати відповідачам та чи необхідно організовувати новий конкурс перевезення пасажирів за графіками № 2, 4, 11, 13, 14, 15 маршруту № 124 ЖМР Східний - ЖМР Західний .
Всі особи, які беруть участь у справі, у судове засідання не прибули, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, тому відповідно до п.2 ч.1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд апеляційної інстанції розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Суд, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи заяви про роз`яснення судового рішення, встановив наступне.
Відповідно до ч.1 ст. 254 КАС України за заявою учасника справи, державного виконавця суд роз`яснює ухвалене ним судове рішення, яке набрало законної сили, не змінюючи змісту судового рішення, шляхом постановлення ухвали.
Тобто, роз`яснення судового рішення є одним із способів усунення його недоліків, без виправлення і постановлення додаткового судового рішення цим же судом. Роз`ясненню підлягає судове рішення у разі, якщо незрозуміла його резолютивна частина та без роз`яснення якої ускладнюється його виконання.
Згідно п. п. 1-3 ч. 5 ст. 246 КАС України однією із складових частин постанови суду є резолютивна частина, в якій зазначається висновок суду про задоволення адміністративного позову чи про відмову в позові повністю або частково щодо кожної із заявлених вимог; розподіл судових витрат; строк і порядок набрання рішенням законної сили та його оскарження.
Як зазначено в п. 19 постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України № 7 від 20 травня 2013 року Про судове рішення в адміністративній справі, в ухвалі про роз`яснення судового рішення суд викладає більш повно та зрозуміло ті частини рішення, розуміння яких викликає труднощі, не змінюючи при цьому суть рішення і не торкаючись питань, які не були предметом судового розгляду.
Отже, рішення суду повинно бути зрозумілим. Зрозумілість рішення полягає в тому, що його резолютивна частина не припускає кілька варіантів тлумачення.
Підставою для роз`яснення судового рішення як засобу усунення недоліків ухваленого судового акта є його неясність, невизначеність. Фактично роз`ясненням рішення є зміна форми його викладення таким чином, щоб ті частини судового акта, які викликають труднощі для розуміння, були висвітлені ясніше та зрозуміліше. При цьому суд, роз`яснюючи рішення, не вправі вносити будь-які зміни в існуюче рішення.
Відтак, очевидним є те, що суд може роз`яснити рішення, яке підлягає виконанню та подання заяви про роз`яснення судового рішення допускається, якщо воно ще не виконано або не закінчився строк, протягом якого судове рішення може бути подане для примусового виконання.
Як свідчить зміст заяви про роз`яснення судового рішення, Департамент просить роз`яснити резолютивну частину рішень судів першої та апеляційної інстанції в частині визначення чи необхідно застосовувати зміни до Порядку проведення конкурсу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.12.2008 № 1081, внесені постановою Кабінету Міністрів України від 07 лютого 2018 року № 180, для визначення результатів конкурсу від 21.12.2017.
Тобто, фактично відповідач просить роз`яснити судові рішення в частині, що стосується їх виконання, а саме щодо застосування редакції норми права, яка набула чинності після виникнення спірних правовідносин.
Питання, викладені в заяві, стосуються виключно застосування законодавства в контексті дії норм права в часі.
Дослідивши зміст постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 21 листопада 2018 року суд зазначає, що судове рішення є чітким, ясним і додаткового роз`яснення не потребує, а обставини, на які посилається заявник, не вказують на підстави для його роз`яснення, визначені ст. 254 КАС України.
Крім того, рішенням суду апеляційної інстанції, постанова місцевого суду була залишена без змін, тобто по суті спірних правовідносин рішення місцевого суду апеляційним судом не змінювалось, а висновки місцевого суду про обґрунтованість позовних вимог підтверджені.
Відтак, постанова апеляційного суду не підлягає роз`ясненню.
При цьому чинним процесуальним законодавством не передбачено право апеляційного суду роз`ясняти рішення місцевих судів, тому за роз`ясненням рішення Донецького окружного адміністративного суду від 04 червня 2018 року Департаменту транспорту та зв`язку Маріупольської міської ради слід звертатись з відповідною заявою саме до цього суду.
В постанові Великої Палати Верховного Суду від 14.06.2018 в справі № 800/507/17 викладений аналогічний висновок про те, що право роз`яснення судового рішення належить лише суду, який постановив відповідне рішення (номер в Єдиному Державному реєстрі судових рішень - 74809402).
За таких обставин, суд апеляційної інстанції вважає, що заява про роз`яснення резолютивної частини судових рішень задоволенню не підлягає.
Керуючись статтею 241, 243, 254, 321, 325, 329 КАС України, апеляційний суд,-
У Х В А Л И В :
Відмовити у задоволенні заяви Департаменту транспорту та зв`язку Маріупольської міської ради про роз`яснення постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 21 листопада 2018 року в справі № 805/784/18-а.
Повне судове рішення - 11 червня 2019 року.
Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Верховного Суду протягом 30 днів з дня складання повного судового рішення.
Колегія суддів І. В. Сіваченко
А. А. Блохін
Т. Г. Гаврищук
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.06.2019 |
Оприлюднено | 12.06.2019 |
Номер документу | 82314038 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні