Рішення
від 12.06.2019 по справі 420/1518/19
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/1518/19

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 червня 2019 року м. Одеса

Одеськийокружнийадміністративний суд в складі:

головуючогосудді: Самойлюк Г.П.,

при секретарі: Казарян С.Б.

сторін:

позивач: ОСОБА_1 . (представник за довіреністю)

відповідач: Яківець М.В. (представник за довіреністю)

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Одесі матеріали адміністративної справи за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Газтранзит (68000, Одеська обл., місто Чорноморськ, вулиця 1 Травня, будинок 3, кімната 300, код ЄДРПОУ 31209557) до Головного управління ДФС в Одеській області (65044, Одеська обл., місто Одеса, вулиця Семінарська, будинок 5, код ЄДРПОУ 39398646) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №№0009601405, 0009611405 від 04.03.2019 р., -

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю Газтранзит до Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №№0009601405, 0009611405 від 04.03.2019 р.

В обґрунтування позову зазначено, що на підставі наказу ГУ ДФС в Одеській області від 29.12.2018 р. №2755-VI, в період з 15.01.2019р. по 28.01.2019 року проводилась документальна планова виїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю ГАЗТРАНЗИТ з питань дотримання вимог податкового законодавства за період з 01.01.2015 р. по 31.12.2017 р., валютного за період з 01.01.2015 р. по 31.12.2017 р., єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2015 р. по 31.12.2017 р.,за наслідками якої складено Акт №174/15-32-14-05/31209557 від 04.02.2019 р., яким встановлено порушення п. 44.1., ст. 44, п. 198.1, п. 198.2., п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України.

04.03.2019 року Товариством отримано податкові повідомлення-рішення ГУ ДФС України в Одеській області а саме:

податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС України в Одеській області від 04.03.2019 р. №0009611405, яким збільшено суму грошового зобов`язання по податку на додану вартість на загальну суму 803 920,00 грн., в тому числі 643 136,00 грн. основного платежу та 67 885,00 грн. штрафних (фінансових) санкцій, застосованих за порушення 44.1., ст. 44, п. 198.1, п. 198.2., п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України;

податкове повідомлення-рішення ГУ ДФС України в Одеській області від 04.03.2019 р. №0009601405, яким ТОВ ГАЗТРАНЗИТ зменшено розмір від`ємного значення суми ПДВ на суму 67 885,00 грн., застосованих за порушення п. 44.1., ст. 44, п. 198.1, п. 198.2., п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України.

ТОВ ГАЗТРАНЗИТ не погоджується з податковими повідомленнями-рішеннями ГУ ДФС України в Одеській від 04.03.2019 р. №0009611405 та №0009601405, з висновками викладеними в акті перевірки від 04.02.2019 р. №174/15-32-14-05/31209557, висновками викладеними в відповіді на заперечення на Акт перевірки від 27.02.2019 року №3716/10/15-32-14-05-07, вважає їх помилковими, такими, що не відповідають фактичним обставинам та такими, що виникли в результаті невірного тлумачення умов укладених договорів та чинного законодавства України, невірного дослідження первинної документації, яка була надана Товариством перевіряючим та вважає, що зазначені податкові повідомлення-рішення є протиправними, в зв`язку з чим підлягають скасуванню.

Ухвалою від 18.03.2019 р. відкрито провадження по справі та визначено, що розгляд справи буде проводитись за правилами загального позовного провадження; встановлено відповідачу п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву; зобов`язано Головне управління ДФС в Одеській області у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання даної ухвали надати до Одеського окружного адміністративного суду належним чином засвідчені копії оскаржуваних податкових повідомлень-рішень, розрахунків податкового зобов`язання та штрафних санкцій, усіх документів, які послугували підставою для проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ Газтранзит ; встановлено позивачу п`ятиденний строк з дня отримання відзиву для подання відповіді на відзив; встановлено відповідачу п`ятиденний строк з дня отримання відповіді на відзив для подання заперечення; встановлено учасникам справи п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання заяв з процесуальних питань; призначено підготовче засідання по справі на 16.04.2019 року.

05.04.2019р. до суду надійшов відзив (вх.№12359/19), в якому відповідач проти задоволення позовних вимог заперечує та вказує, що Головним управління ДФС в Одеській області в ході перевірки враховано бази даних Єдиного реєстру податкових накладних ІС Податковий блок , Система автоматизованого співставлення податкових зобов`язань і податкового кредиту в розрізі контрагентів та під час проведення перевірки встановлено, що ТОВ Газтранзит мало взаємовідносни з сумнівними суб`єктами господарювання, а саме: ТОВ Аркада Пром Буд (код за ЄДРПОУ 40048341), ПП СКН-груп (код за ЄДРПОУ 39328301), ТОВ Гарантсервіс-Буд (код за ЄДРПОУ 40520828), ТОВ Вест Торг Груп (код за ЄДРПОУ 41135466), ТОВ Престиж АПК (код за ЄДРПОУ 41274795), ТОВ Буд Гарант Компані (код за ЄДРПОУ 41311784), ТОВ Буд Конкорд Фінанс (код за ЄДРПОУ 41322728).

Посилаючись на відсутність управлінського та технічного персоналу, необхідного для ведення фінансово-господарської діяльності підприємств-контрагентів позивача, недоведеність реальності здійснення господарських операцій, бази даних Єдиного реєстру податкових накладних ІС, відповідач зазначає, що фактичного отримання та реалізації будівельних робіт (послуг) не відбувалось, а відповідно має місце неправомірне (безпідставне) документальне оформлення нереальних господарських операцій при складанні первинних документів та їх відображення в регістрах бухгалтерського обліку і фінансової звітності.

Ухвалою суду від 16.04.2019р., яку занесено до протоколу судового засідання, у підготовчому засіданні оголошено перерву до 15.05.2019р.

Ухвалою суду від 15.05.2019р., яку занесено до протоколу судового засідання, у підготовчому засіданні оголошено перерву до 17.05.2019р.

Ухвалою від 17.05.2019 р. підготовче провадження в адміністративній справі № 420/1518/19, - закрито, призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 05.06 2019р.

У судовому засіданні 05.06 2019р. представник позивача підтримав позовні вимоги у повному обсязі та просив їх задовольнити.

У відкритому судовому засіданні представник відповідача позовні вимоги не визнав, заперечував проти задоволення позовних вимог у повному обсязі.

Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками судового процесу докази в їх сукупності, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд,-

ВСТАНОВИВ:

ТОВ ГАЗТРАНЗИТ зареєстровано рішенням Малиновської районної адміністрації виконавчого комітету Одеської міської ради 10.11.2000р. за №03567960Ю0010726, ідентифікаційний код юридичної особи 31209557.

Інформація про види діяльності, які позивач мав право здійснювати: код КВЕД 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування; код КВЕД 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням; код КВЕД 46.74 Оптова торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткуванням і приладдям до нього; код КВЕД 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах; код КВЕД 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель; код КВЕД 42.21 Будівництво трубопроводів (основний).

Головним управлінням ДФС в Одеській області прийнято наказ №10160 від 29.12.2018р. Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ ГАЗТРАНЗИТ з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2015р. по 31.12.2017р. з 15 січня 2019р. тривалістю 10 робочих днів (т. 3 а.с. 150).

15.01.2019р. Головним управлінням ДФС в Одеській області видано направлення на перевірку №141/14-05, №142/14-05, №143/14-05, №144/14-05, №145/14-05 (т. 3 а.с. 151-153).

На підставі направлень та наказу ГУ ДФС в Одеській області посадовими особами Головного управління ДФС в Одеській області проведена документальна планова виїзна перевірка ТОВ ГАЗТРАНЗИТ з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства з 01.01.2015 року по 31.12.2017 рік.

Перевіркою встановлено порушення п. 44.1, ст.. 44, п. 198.1 , п.198.2, п. 198.3ст. 198 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VІ , що призвело до заниження податку на додану вартість, що підлягає сплаті до державного бюджету, на загальну суму 643 136грн. та встановлено завищення рядку 21 Декларації Сума від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного періоду на загальну суму 67 885 грн. та складено відповідний акт документальної планової виїзної перевірки №174/15-32-14-05/31209557 від 04.02.2019р. (т. 1 а.с. 12-83).

18.02.2019р. ТОВ ГАЗТРАНЗИТ надало до ГУ ДФС в Одеській області заперечення на акт документальної планової виїзної перевірки, в якому зазначало, що реальне та фактичне здійснення господарських операцій між ТОВ ГАЗТРАНЗИТ та контрагентами підтверджується численними первинними документами: договорами, датками до цих договорів, банківськими виписками, актами прийому-передачі виконаних робіт (ф № КБ-2в), довідками про вартість виконаних будівельних робот (ф. № КБ-3), підсумковими відомостями ресурсів, видатковими накладними, актами приймання-передачі виконаних робіт, послуг (проектних та інших), актами приймання-передачі ТМЦ, які були надані перевіряючим під час перевірки,із зазначенням, що позиція правомірності та реальності вищевказаних договорів ґрунтується на нормах податкового законодавства (т. 1 а.с. 84-88).

27.02.2019р. ГУ ДФС в Одеській області повідомило ТОВ ГАЗТРАНЗИТ , що зазначені заперечення розглянуто та прийнято рішення про відмову в задоволенні вказаних заперечень (т. 1 а.с. 89-90).

Податковим повідомленням-рішенням ГУ ДФС в Одеській області №0009611405 від 04 березня 2019 р. збільшено суму грошового зобов`язання по податку на додану вартість на загальну суму 803 920 грн. 00 коп, в тому числі 643 136 грн. 00 коп. основного платежу та 160 784 грн. 00 коп. штрафних (фінансових) санкцій, застосованих за порушення 44.1., ст. 44, п. 198.1, п. 198.2., п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України(т. 1 а.с. 92);

Податковим повідомленням-рішенням ГУ ДФС України в Одеській області №0009601405 від 04 березня 2019 р. зменшено ТОВ ГАЗТРАНЗИТ розмір від`ємного значення суми ПДВ на суму 67 885грн. 00 коп., застосованих за порушення 44.1., ст. 44, п. 198.1, п. 198.2., п. 198.3 ст. 198 Податкового кодексу України(т. 1 а.с. 91).

Позивач не погоджується з вище зазначеними податковими повідомленнями-рішеннями ГУ ДФС в Одеській області, вважає їх протиправними та такими, що базуються виключно на припущеннях щодо нереальності господарських операцій з контрагентами ТОВ ГАЗТРАНЗИТ , а отже підлягають скасуванню.

Заслухавши пояснення, доводи та заперечення представників сторін, дослідивши письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст.55 Конституції України права і свободи людини і громадянина захищаються судом, кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, перелік податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 року №2755-VI (далі ПК України ).

Ст.1 ПК України визначено, що Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України (ПК України ) контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Згідно п. 75.1 ст. 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Відповідно до п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75 ПК України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок. Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Згідно ст. 77 ПК України документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок. План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки. До плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи. Періодичність проведення документальних планових перевірок платників податків визначається залежно від ступеня ризику в діяльності таких платників податків, який поділяється на високий, середній та незначний. Платники податків з незначним ступенем ризику включаються до плану-графіка не частіше, ніж раз на три календарних роки, середнім - не частіше ніж раз на два календарних роки, високим - не частіше одного разу на календарний рік. Порядок формування та затвердження плану-графіка, перелік ризиків та їх поділ за ступенями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Платники податків - юридичні особи, що відповідають критеріям, визначеним пунктом 43 підрозділу 4 розділу XX "Перехідні положення" цього Кодексу, та у яких сума сплаченого до бюджету податку на додану вартість становить не менше п`яти відсотків від задекларованого доходу за звітний податковий період, а також самозайняті особи, сума сплачених податків яких становить не менше п`яти відсотків від задекларованого доходу за звітний податковий період, включаються до плану-графіка не частіше, ніж раз на три календарних роки. Зазначена норма не поширюється на таких платників податків у разі порушення ними статей 45 , 49 , 50 , 51 , 57 цього Кодексу . Забороняється проведення документальної планової перевірки за окремими видами зобов`язань перед бюджетами, крім правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати митних платежів, податків, зборів та єдиного внеску при виплаті (нарахуванні) доходів фізичним особам, податку з доходів фізичних осіб та зобов`язань за бюджетними позиками і кредитами, що гарантовані бюджетними коштами. Про проведення документальної планової перевірки керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки. У разі планування перевірок одного й того самого платника податків контролюючими органами та органами державного фінансового контролю у звітному періоді такі перевірки проводяться зазначеними органами одночасно. Порядок координації проведення таких перевірок та залучення до перевірок інших органів, передбачених законом, визначається Кабінетом Міністрів України. Допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення документальної планової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу . Документальна планова невиїзна перевірка здійснюється у порядку, передбаченому статтею 79 цього Кодексу . Строки проведення документальної планової перевірки встановлені статтею 82 цього Кодексу . Перелік матеріалів, які можуть бути підставою для висновків під час проведення документальної планової перевірки, та порядок надання платниками податків документів для такої перевірки встановлено статтями 83 , 85 цього Кодексу . Порядок оформлення результатів документальної планової перевірки встановлено статтею 86цього Кодексу.

Відповідно до п. 133.1 ст. 133 ПК України платниками податку з числа резидентів є, зокрема, суб`єкти господарювання - юридичні особи, які провадять господарську діяльність як на території України, так і за її межами.

Підпунктом 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 ПК України визначено, що господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Відповідно до пп.134.1.1 п.134.1 ст.134 ПК України об`єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу.

Положеннями Податкового кодексу України, що були чинними на час здійснення господарської діяльності позивачем у перевіряємий період, витрати підприємства були визначені, як сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов`язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (пп. 14.1.27 п. 14.1 ст. 14 ПК України).

Пунктом 138.1 ст.138 ПК України визначено, що витрати, які враховуються при обчисленні об`єкта оподаткування, складаються із: витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами 138.4, 138.6 - 138.9, підпунктами 138.10.2 - 138.10.4 пункту 138.10, пунктом 138.11 цієї статті; інших витрат, визначених згідно з пунктом 138.5, підпунктами 138.10.5, 138.10.6 пункту 138.10, пунктами 138.11, 138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього Кодексу; крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті 139 цього Кодексу.

Пунктом 138.2 ст.138 ПК України визначено, що витрати, які враховуються для визначення об`єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.

Відповідно до пп.138.8.5 п.138.8 ст.138 ПК України до складу загальновиробничих витрат включаються, зокрема, амортизація основних засобів загальновиробничого (цехового, дільничного, лінійного) призначення; амортизація нематеріальних активів загальновиробничого (цехового, дільничного, лінійного) призначення; витрати на утримання, експлуатацію та ремонт, страхування, оперативну оренду основних засобів, інших необоротних активів загальновиробничого призначення.

Інші витрати за загальними правилами визнаються витратами того звітного періоду, в якому вони були здійснені, згідно з правилами ведення бухгалтерського обліку (п. 138.5 ст. 138 ПК). До складу інших витрат, зокрема, відносились витрати на утримання основних засобів, інших необоротних матеріальних активів загальногосподарського використання (оперативна оренда (у тому числі оренда легкових автомобілів), придбання пально-мастильних матеріалів, стоянка, паркування легкових автомобілів, страхування майна, амортизація, ремонт, опалення, освітлення, водопостачання, водовідведення, охорона) (пп.138.10.2 п. 138.10 ст.138 ПК).

Згідно пп.139.1.9 п.139.1 ст.139 ПК України визначено, що не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.

З 01.01.2017 року Податковий кодекс України набув змін.

Податковим кодексом України у новій редакції визначено, що об`єктом оподаткування є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього Кодексу (пп. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 ПК України).

Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом збільшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається: зменшення від`ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку); збільшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку).

Якщо відповідно до цього розділу передбачено здійснення коригування шляхом зменшення фінансового результату до оподаткування, то в цьому разі відбувається: збільшення від`ємного значення фінансового результату до оподаткування (збитку); зменшення позитивного значення фінансового результату до оподаткування (прибутку).

Базою оподаткування є грошове вираження об`єкту оподаткування, визначеного згідно із статтею 134 цього Кодексу з урахуванням положень цього Кодексу (п.135.1 ст.135 ПК України).

Податок нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною статтею 136 цього Кодексу, від бази оподаткування, визначеної згідно зі статтею 135 цього Кодексу (п.137.1 ст. 137 ПКУ).

Пунктом 139.1.1 та 139.1.2 п. 139.1 ст. 139 Податкового Кодексу України у новій редакції визначено, що фінансовий результат до оподаткування:

збільшується на суму витрат на створення забезпечень (резервів) для відшкодування наступних (майбутніх) витрат (крім забезпечення (резерву) витрат на оплату відпусток працівникам, інших виплат, пов`язаних з оплатою праці, та витрат на сплату єдиного соціального внеску, що нараховується на такі виплати) відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.

Зменшується на суму використання створених забезпечень (резервів) витрат (крім забезпечення (резерву) витрат на оплату відпусток працівникам, інших виплат, пов`язаних з оплатою праці, та витрат на сплату єдиного соціального внеску, що нараховується на такі виплати), сформованого відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності;

на суму коригування (зменшення) забезпечень (резервів) для відшкодування наступних (майбутніх) витрат (крім забезпечення (резерву) на відпустки працівникам, інших виплат, пов`язаних з оплатою праці, та витрат на сплату єдиного соціального внеску, що нараховується на такі виплати), на яку збільшився фінансовий результат до оподаткування відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.

Відповідно до п.198.1 ст.198 Податкового кодексу України право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій, зокрема, з придбання або виготовлення товарів (у тому числі у разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Згідно п. 198.2 ст.198 ПК України, датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається: дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг або дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.

Пунктом 198.3 ст. 198 ПК України встановлено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цьогоКодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.

Згідно п.198.6 статті 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними або оформлені з порушенням вимог чи не підтверджені митними деклараціями (іншими подібними документами згідно з пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу).

Пунктами201.1, 201.4 ст.201 ПК України визначено, що платник податку зобов`язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою податкову накладну. Податкова накладна виписується у двох примірниках у день виникнення податкових зобов`язань продавця. Оригінал податкової накладної видається покупцю, копія залишається у продавця товару (послуг).

Згідно п.201.10 ст.201 Кодексу податкова накладна видається платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, на вимогу покупця та є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Пунктом 201.6 ст. 201 Кодексу встановлено, що податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов`язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.

Виходячи із вищезазначеної норми, податкова накладна є документом, що підтверджує факт сплати покупцем ПДВ у ціні товару.

Положеннями п.44.1 ст.44 Податкового кодексу України визначено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Статтею 1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Для підтвердження даних податкового обліку можуть братись до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції. Тому витрати підприємства для цілей оподаткування податком на прибуток, а податковий кредит для цілей визначення об`єкта оподаткування податком на додану вартість повинні бути підтверджений первинними документами, що відображають реальність господарської операції, та є підставою для формування податкового обліку платника податків.

Під час з`ясування обставин у справі встановлено, що до складу витрат позивача та до податкового кредиту з ПДВ увійшли суми коштів, сплачених позивачем контрагентам-субпідрядникам: ТОВ Аркада Пром Буд (код за ЄДРПОУ 40048341), ПП СКН-груп (код за ЄДРПОУ 39328301), ТОВ Гарантсервіс-Буд (код за ЄДРПОУ 40520828), ТОВ Вест Торг Груп (код за ЄДРПОУ 41135466), ТОВ Престиж АПК (код за ЄДРПОУ 41274795), ТОВ Буд Гарант Компані (код за ЄДРПОУ 41311784), ТОВ Буд Конкорд Фінанс (код за ЄДРПОУ 41322728). Зазначені обставини підтверджуються податковою звітністю позивача з податку на прибуток та податку на додану вартість за період, що був перевірений податковим органом (т. 1, а.с. 95-247, т.2 а.с.1-244, т. 3 а.с. 1-104).

Як було встановлено судом під час судового розгляду справи, товариство з обмеженою відповідальністю ТОВ ГАЗТРАНЗИТ є підрядним підприємством, що здійснює будівельні та ремонтні роботи різних ступенів складності.

ТОВ ГАЗТРАНЗИТ (замовник) з метою здійснення власної господарської діяльності 30.10.2015 року укладено з ТОВ Аркада Пром Буд (підрядник) договір підряду №30-10/15 (т.1 а.с. 95-101) на виконання газифікації нового мікрорайону с. Ліски Крижанівської сільської ради Комінтернівського району Одеської області (п. 1.1.1 Договору).

Згідно п. 2.1 договору загальна вартість робіт складає 1 311 008,40 грн. Замовник здійснює оплату вартості робіт вказаних у п 1.1.1 Договору в строк до 31 березня 2016р.

Виконання зобов`язань сторонами за вищезазначеним договором підтверджується належними чином оформленими та підписаними сторонами первинними документами щодо надання контрагентом відповідних робіт (послуг) та сплати позивачем на його адресу коштів за них, а саме: актом прийому-передачі документації; встановлення договірної ціни; локальним кошторисом на будівні роботи №2-1-1; підсумковою відомістю до локального кошторису №2-1-1; розрахунками №№1-4 прямі затрати і загальновиробничі затрати; довідками про вартість виконаних будівних робіт і витрати, актами №1, №2; актом прийняття виконаних будівельних робіт; підсумковими відомостями ресурсів; актом№03/11-1 приймання-передачі ТМЦ; податковими накладними № 40 від 28.01.2016р., №41 від 29.01.2016р.; платіжними дорученнями №№ 409, 410, 411, 412, 455; договором № 01-03-16 про відступлення права вимоги від 01.03.2016р.; актом звіряння; оборотно-сальдовою відомістю по рахунку №631 (т.1, а.с. 95-158).

Між ТОВ ГАЗТРАНЗИТ (замовник) з метою здійснення власної господарської діяльності 01.02.2016р. укладено з ПП СКН-груп (підрядник) договір підряду №01-02/16 (т.1 а.с. 159-165) згідно якого ПП "СКН-груп" виконало будівельно-монтажні роботи при підключенні до газопостачання багатоповерхового житлового комплексу, розташованого за адресою: Гагаринське плато, 5/1 м. Одеса(п. 1.1.1 Договору).

Згідно п. 2.1 договору загальна вартість робіт складає 216 123,60 грн. Замовник здійснює оплату вартості робіт вказаних у п 1.1.1 Договору в строк до 30 квітня 2016р.

Виконання зобов`язань сторонами за вищезазначеним договором підтверджується належними чином оформленими та підписаними сторонами первинними документами щодо надання контрагентом відповідних робіт (послуг) та сплати позивачем на його адресу коштів за них, а саме: ліцензією № 640346 з додатком; актом прийому-передачі документації; встановлення договірної ціни; локальним кошторисом на будівні роботи №2-1-1; підсумковою відомістю до локального кошторису №2-1-1; довідкою про вартість виконаних будівних робіт і витрат, актом прийняття виконаних будівельних робіт; підсумковими відомостями ресурсів; актом №3 приймання-передачі ТМЦ; податковою накладною № 22 від 31.03.2016р.; платіжним дорученням № 432; оборотно-сальдовою відомість по рахунку №631 ( т.1, а.с. 166-210).

Між ТОВ ГАЗТРАНЗИТ (замовник) з метою здійснення власної господарської діяльності 28.09.2016 року укладено з ТОВ Гарантсервіс-Буд (підрядник) договір підряду №28-09/16 (т. 1 а.с. 211-218), згідно якого ТОВ. "Гарантсервіс-Буд" виконав будівельно-монтажні роботи з будівництва газопроводу до сіл Пшонянове і Мар`янівка Комінтернівського району Одеської області (п. 1.1.1 Договору).

Згідно п. 2.1 договору загальна вартість робіт складає 155 000,00 грн. Замовник здійснює оплату вартості робіт вказаних у п 1.1.1 Договору в строк до 30 листопада 2016р.

Виконання зобов`язань сторонами за вищезазначеним договором підтверджується належними чином оформленими та підписаними сторонами первинними документами щодо надання контрагентом відповідних робіт (послуг) та сплати позивачем на його адресу коштів за них, а саме: ліцензією № 33-Л з додатком; актом прийому-передачі документації; встановлення договірної ціни; локальним кошторисом на будівельні роботи №2-1-1; підсумковою відомістю до локального кошторису №2-1-1; довідками про вартість виконаних будівних робіт і витрати, актом №1, підсумковою відомістю ресурсів; актом №16/11-1 приймання-передачі ТМЦ; податковими накладними № 7 від 21.10.2016р., №8 від 21.10.2016р.; платіжним дорученням № 548; оборотно-сальдовою відомістю по рахунку №631 (т.1, а.с. 219-243).

Між ТОВ ГАЗТРАНЗИТ (замовник) з метою здійснення власної господарської діяльності 07.04.2017р. укладено з ТОВ Вест Торг Груп (підрядник) договір підряду на виконання робіт №4-2017 (т.1, а.с. 244-246) , згідно якого ТОВ "Вест Торг Груп" виконало будівельно-монтажні роботи при перекладці газопроводу середнього тиску по Деволанівському узвозі у м. Одесі (п. 1.1. Договору).

Згідно п. 2.1 договору загальна вартість робіт складає 421 423,20 грн.

Виконання зобов`язань сторонами за вищезазначеним договором підтверджується належними чином оформленими та підписаними сторонами первинними документами щодо надання контрагентом відповідних робіт (послуг) та сплати позивачем на його адресу коштів за них, а саме: актом передачі фронту робіт; встановлення договірної ціни; локальним кошторисом на будівельні роботи №6-1-1; відомістю ресурсів до локального кошторису №6-1-1; довідками про вартість виконаних будівних робіт і витрати, актом №1 прийняття виконаних будівельних робіт; підсумковою відомістю ресурсів; податковою накладною № 2 від 12.06.2017р.; платіжними дорученнями №№ 723, 724; оборотно-сальдовою відомістю по рахунку №631 (т.1 а.с. 247- т.2 а.с. 25).

01.06.2017р. між ТОВ ГАЗТРАНЗИТ (замовник) з метою здійснення власної господарської діяльності укладено з ТОВ Престиж АПК (підрядник) договір підряду №14 (т.2а.с. 26-32), згідно якого ТОВ "Престиж АПК" виконало бедівельно-монтажні роботи з будівництва газопроводу по вул. Жаботинського кут 1 Лінії у м. Одесі; (п. 1.1.1 Договору).

Згідно п. 2.1 договору загальна вартість робіт складає 420 000,00 грн. Замовник здійснює оплату вартості робіт вказаних у п 1.1.1 Договору в строк до 31 липня 2017р.

Виконання зобов`язань сторонами за вищезазначеним договором підтверджується належними чином оформленими та підписаними сторонами первинними документами щодо надання контрагентом відповідних робіт (послуг) та сплати позивачем на його адресу коштів за них, а саме: актом прийому-передачі документації; встановлення договірної ціни; локальним кошторисом на будівні роботи №2-1-1; розрахунками №№1-4 прямі затрати і загальновиробничі затрати; відомістю ресурсів до локального кошторису №2-1-1; актом №1 прийняття виконаних будівельних робіт; підсумковими відомостями ресурсів; податковою накладною № 15 від 25.07.2017р.; платіжним дорученням № 404; оборотно-сальдовою відомістю по рахунку №631 (т.2, а.с. 25-53).

11.08.2017р. між ТОВ ГАЗТРАНЗИТ (замовник) з метою здійснення власної господарської діяльності укладено з ТОВ Буд Гарант Компані (підрядник) договір підряду №11/08-17 (т.2 а.с. 55-61), згідно якого ТОВ "Буд Гарант Компані" виконало будівельно-монтажні роботи з будівництва газопроводу по вул. Жаботинського кут 1 Лінії у м. Одесі (п. 1.1.1 Договору).

Згідно п. 2.1 договору загальна вартість робіт визначається згідно Договірної ціни. Замовник здійснює оплату вартості робіт вказаних у п 1.1.1 Договору на протязі 15 календарних днів від дати підписання сторонами акту виконаних робіт.

Виконання зобов`язань сторонами за вищезазначеним договором підтверджується належними чином оформленими та підписаними сторонами первинними документами щодо надання контрагентом відповідних робіт (послуг) та сплати позивачем на його адресу коштів за них, а саме: встановлення договірної ціни; локальним кошторисом на будівельні роботи №2-1-1; підсумковою відомістю до локального кошторису №2-1-1; розрахунками №№1-4 прямі затрати і загальновиробничі затрати; актом приймання передачі документації; довідками про вартість виконаних будівних робіт і витрати, актом прийняття виконаних будівельних робіт; підсумковими відомостями ресурсів; актом №14/08-1 приймання-передачі ТМЦ; податковою накладною № 28 від 29.08.2017р.; платіжним дорученням №4; оборотно-сальдовою відомістю по рахунку №631 (т. 2 а.с. 62-108).

09.06.2017р. між ТОВ ГАЗТРАНЗИТ (замовник) з метою здійснення власної господарської діяльності укладено з ТОВ Буд Гарант Компані (підрядник) договір підряду №09/06-17 (т.2 а.с. 109-115),згідно якого ТОВ "Буд Гарант Компані" виконало будівельно-монтажні роботи з будівництва газопроводу до сіл Пшонянове та Мар`янівка Комінтернівського району Одеської області (п. 1.1.1 Договору).

Згідно п. 2.1 договору загальна вартість робіт визначається згідно Договірної ціни. Замовник здійснює оплату вартості робіт вказаних у п 1.1.1 Договору на протязі 15 календарних днів від дати підписання сторонами акту виконаних робіт.

Виконання зобов`язань сторонами за вищезазначеним договором підтверджується належними чином оформленими та підписаними сторонами первинними документами щодо надання контрагентом відповідних робіт (послуг) та сплати позивачем на його адресу коштів за них, а саме: актом приймання передачі документації; встановлення договірної ціни; локальним кошторисом на будівні роботи №1-1-1; локальним кошторисом на будівельні роботи №2-1-1; локальним кошторисом на будівельні роботи №2-1-3; локальним кошторисом на будівельні роботи №2-2-1; локальним кошторисом на будівельні роботи №2-3-1; розрахунками №№1-4 прямі затрати і загальновиробничі затрати; підсумковою відомістю ресурсів; довідками про вартість виконаних будівних робіт і витрати, актами №1, №2, №3, №4 прийняття виконаних будівельних робіт; підсумковими відомостями ресурсів; актом №10/08-1 приймання-передачі ТМЦ; податковою накладною № 14 від 17.08.2017р.; платіжним дорученням №772; оборотно-сальдовою відомістю по рахунку №631 (т. 2 а.с. 116-228).

01.11.2017р. між ТОВ ГАЗТРАНЗИТ (замовник) з метою здійснення власної господарської діяльності укладено з ТОВ Буд Конкорд Фінанс (підрядник) договір підряду №09/06-17 (т.2 а.с. 229-235), згідно якого ТОВ "Буд Конкорд Фінанс " виконало будівельно-монтажні роботи з будівництва газопроводу по вул. Незалежності, 4 в с. Фонтанка Комінтернівського району Одеської області; (п. 1.1.1 Договору).

Згідно п. 2.1 договору загальна вартість робіт визначається згідно Договірної ціни. Замовник здійснює оплату вартості робіт вказаних у п 1.1.1 Договору на протязі 20 календарних днів від дати підписання сторонами акту виконаних робіт.

Виконання зобов`язань сторонами за вищезазначеним договором підтверджується належними чином оформленими та підписаними сторонами первинними документами щодо надання контрагентом відповідних робіт (послуг) та сплати позивачем на його адресу коштів за них, а саме: актом приймання передачі документації; встановлення договірної ціни; локальним кошторисом на будівні роботи №2-1-1; відомістю ресурсів до локального кошторису №2-1-1; розрахунками №№1-4 прямі затрати і загальновиробничі затрати; довідками про вартість виконаних будівних робіт і витрати, актами прийняття виконаних будівельних робіт; підсумковими відомостями ресурсів; актом №17/11-1 приймання-передачі ТМЦ; податковою накладною № 35 від 30.11.2017р.; платіжним дорученням №64; оборотно-сальдовою відомістю по рахунку №631 (т. 2 а.с. 236 - т. 3 а.с. 17).

30.08.2017р. між ТОВ ГАЗТРАНЗИТ (замовник) з метою здійснення власної господарської діяльності укладено з ТОВ Буд Конкорд Фінанс (підрядник) договір підряду №30/08-17 (т.3 а.с. 18-24), згідно якого ТОВ "Буд Конкорд Фінанс " виконало будівельно-монтажні роботи з будівництва газопроводу по вул. Жаботинського кут 1 Лінії у м. Одесі; (п. 1.1.1 Договору).

Згідно п. 2.1 договору загальна вартість робіт складає 199 371,60 грн. Замовник здійснює оплату вартості робіт вказаних у п 1.1.1 Договору на протязі 20 календарних днів від дати підписання сторонами акту виконаних робіт.

Виконання зобов`язань сторонами за вищезазначеним договором підтверджується належними чином оформленими та підписаними сторонами первинними документами щодо надання контрагентом відповідних робіт (послуг) та сплати позивачем на його адресу коштів за них, а саме: ліцензією №31-Л з додатком; встановлення договірної ціни; локальним кошторисом на будівні роботи №2-1-1; відомістю ресурсів до локального кошторису №2-1-1; розрахунками №№1-4 прямі затрати і загальновиробничі затрати; актом приймання-передачі документації; довідками про вартість виконаних будівних робіт і витрати, актом прийняття виконаних будівельних робіт; підсумковою відомістю ресурсів; податковою накладною № 11 від 29.09.2017р.; платіжним дорученням №24, №49; оборотно-сальдовою відомістю по рахунку №631 (т. 3, а.с. 25- 56).

14.08.2017р. між ТОВ ГАЗТРАНЗИТ (замовник) з метою здійснення власної господарської діяльності укладено з ТОВ Буд Конкорд Фінанс (підрядник) договір підряду №14/08-17 (т.3 а.с. 57-63),згідно якого ТОВ "Буд Конкорд Фінанс " виконало будівельно-монтажні роботи з будівництва газопроводу в с. Мар`янівки Комінтернівського району Одеської області; (п. 1.1.1 Договору).

Згідно п. 2.1 договору загальна вартість робіт визначається згідно Договірної ціни. Замовник здійснює оплату вартості робіт вказаних у п 1.1.1 Договору на протязі 10 календарних днів від дати підписання сторонами акту виконаних робіт.

Виконання зобов`язань сторонами за вищезазначеним договором підтверджується належними чином оформленими та підписаними сторонами первинними документами щодо надання контрагентом відповідних робіт (послуг) та сплати позивачем на його адресу коштів за них, а саме: встановлення договірної ціни; локальний кошторис на будівні роботи №2-1-1; відомість ресурсів до локального кошторису №2-1-1; розрахунки №№1-4 прямі затрати і загальновиробничі затрати; довідки про вартість виконаних будівних робіт і витрати, акт прийняття виконаних будівельних робіт; підсумкові відомості ресурсів; податкова накладна № 8 від 25.09.2017р.; платіжне доручення №23; оборотно-сальдова відомість по рахунку №631 (т. 3 а.с. 25- 56).

Разом з тим, як вбачається з акту перевірки, Головне управління ДФС в Одеській області вищезазначені операції вважає нереальними та такими, що здійсненні з метою формування штучного кредиту з огляду на узагальнену податкову інформацію щодо контрагентів позивача.

Так, відповідач зазначає, що у контрагентів позивача були відсутні необхідні трудові ресурси, які були б достатніми для самостійного виконання ним ремонтних робіт зазначених у актах приймання таких робіт, що свідчить про нереальність здійснення документально оформлених господарських операцій вказаним суб`єктом.

Контрагенти позивача виконували свої зобов`язання за договорами якісно та в оговорені у договорах терміни, будь-яких зауважень у позивача, як замовника таких послуг, до підприємства-контрагента не виникало. Первинні документи за результатами господарських операції складались своєчасно та у відповідності до вимог Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні .

В обов`язок ТОВ ГАЗТРАНЗИТ при здійсненні власної господарської діяльності не входить проведення перевірки штатного розпису працівників у підприємств-контрагентів, а також наявності у них певної кількості складських приміщень та інших потужностей для ведення господарської діяльності, але всі зобов`язання за вищенаведеними договорами підряду були виконані.

При цьому судом під час судового розгляду справи було встановлено, що податковим органом в ході проведення документальної планової виїзної перевірки позивача фактичність отримання ТОВ ГАЗТРАНЗИТ послуг від контрагентів головним управлінням ДФС в Одеській області не перевірялась.

Суд зазначає, що згідно ст. 838 Цивільного кодексу України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу. Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові. Для виконання окремих видів робіт, встановлених законом, підрядник (субпідрядник) зобов`язаний одержати спеціальний дозвіл.

Статтею 838 Цивільного кодексу України передбачено, що підрядник має право, якщо інше не встановлено договором, залучити до виконання роботи інших осіб (субпідрядників), залишаючись відповідальним перед замовником за результат їхньої роботи. У цьому разі підрядник виступає перед замовником як генеральний підрядник, а перед субпідрядником - як замовник. Генеральний підрядник відповідає перед субпідрядником за невиконання або неналежне виконання замовником своїх обов`язків за договором підряду, а перед замовником - за порушення субпідрядником свого обов`язку. Замовник і субпідрядник не мають права пред`являти один одному вимоги, пов`язані з порушенням договорів, укладених кожним з них з генеральним підрядником, якщо інше не встановлено договором або законом.

При цьому відповідачем не спростовано того, що укладення договору не є єдиним способом залучення фізичних осіб до вчинення необхідних дій в процесі виконання поставки (виконання робіт, надання послуг), а податкове законодавство не ставить право платника на податковий кредит в залежності від того, за рахунок яких ресурсів (власних або залучених) здійснюється поставка товарів (робіт, послуг) постачальником.

Також чинним законодавством не регламентовано питання щодо кількості штатних працівників, або інших обов`язкових ресурсів для здійснення певного виду господарської діяльності, а податковим органом, як суб`єктом владних повноважень, що встановлював порушення з боку позивача, не зазначено ні в акті перевірки, ні у відзиві на адміністративний позов, ні у запереченнях, яка кількість зазначених ресурсів є достатньою, на його думку, для здійснення господарських операцій.

З приводу посилань відповідача на податкову інформацію, як на докази правомірності прийняття оскаржуваних рішень та нереальності господарських операцій позивача з його контрагентом, суд зазначає, що наявність певної інформації, одержаної з інформаційних систем державної податкової служби, що не оформлена рішеннями суб`єкта владних повноважень, не є юридичним фактом та утворює лише підставу для перевірки такої інформації. Зазначена податкова інформація може, на думку суду, породжувати певні сумніви у посадових осіб контролюючого органу щодо законності господарських операцій платника податків, однак не є беззаперечним доказом того факту, що в дійсності платнику податків його контрагентом послуги не надавались. Використання відповідачем при визначенні порушень платнику податків (що мають наслідком збільшення податковим органом податкових зобов`язань цього платника) лише податкової інформації комп`ютерних баз, не є належним способом діяльності суб`єкта владних повноважень позивача у відповідності до вимог ч.2 ст.19 Конституції України.

Також суд зазначає, що можливі порушення податкового законодавства з боку контрагента позивача не можуть бути самостійною та достатньою підставою для висновку про наявність таких порушень з боку ТОВ ГАЗТРАНЗИТ , а також про відсутність у позивача, як покупця послуги, права на формування витрат у господарської діяльності та податкового кредиту з ПДВ, а тому не позбавляють позивача права на їх відображення у податковому обліку.

Європейський Суд з прав людини у своїх рішеннях чітко визначив правило індивідуальної відповідальності платника податків. Тобто, добросовісний платник податків не має зазнавати негативних наслідків через порушення законодавства його контрагентом.

У разі наявності у державних органів інформації про зловживання в системі оподаткування конкретною компанією, вони повинні застосовувати відповідні заходи саме до цього суб`єкта, а не розповсюджувати негативні наслідки на інших осіб при відсутності зловживання з їх боку (Рішення Європейського суду з прав людини від 09.01.2007 року у справі "Інтерсплав проти України").

Крім того, Європейський Суд з прав людини у своєму рішенні від 22.01.2009 року ("Булвес" АД проти Болгарії") зазначив, що платник податку не повинен нести наслідків невиконання постачальником його зобов`язань зі сплати податку і в результаті сплачувати ПДВ другий раз. На думку Європейського Суду такі вимоги стали надмірним тягарем для платника податку, що порушило справедливий баланс, який повинен підтримуватися між вимогами суспільного інтересу та вимогами захисту права власності. Право на податковий кредит є "власністю" у розумінні статті 1 Протоколу №1, яке повинно розглядатися як таке, що виникло у момент повного виконання нею своїх зобов`язань щодо податкової звітності з ПДВ. Визнання права на нарахування податкового кредиту було поставлено в залежність від виконання обов`язків постачальником, в той час коли це не залежало від волі одержувача поставки - застосування відповідних положень Закону Про податок на додану вартість стало не передбаченим і самовільним. Платник податку не має абсолютно ніяких повноважень відслідковувати, контролювати і забезпечувати виконання постачальником його обов`язків із складення та подання декларації з ПДВ, а також обов`язку зі сплати ПДВ (п. 43, п. 69 зазначеного вище рішення Європейського Суду).

Отже, Європейський суд з прав людини чітко визначає правило індивідуальної відповідальності платника податків. Тобто, добросовісний платник податків не має зазнавати негативних наслідків через можливі порушення вимог податкового законодавства з боку його контрагентів.

Будь-яких доказів того, що позивач діяв без реальної господарської мети отримання прибутку, або з наміром штучного заниження бази оподаткування з податку на додану вартість, представником відповідача до суду не надано. Ним також не надано доказів визнання господарських договорів між позивачем та його контрагентом недійсними або фіктивними, притягнення посадових осіб господарюючих суб`єктів до відповідальності за порушення законних правил ведення підприємницької діяльності.

Згідно даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців контрагенти позивача ТОВ Аркада Пром Буд (код за ЄДРПОУ 40048341), ПП СКН-груп (код за ЄДРПОУ 39328301), ТОВ Гарантсервіс-Буд (код за ЄДРПОУ 40520828), ТОВ Вест Торг Груп (код за ЄДРПОУ 41135466), ТОВ Престиж АПК (код за ЄДРПОУ 41274795), ТОВ Буд Гарант Компані (код за ЄДРПОУ 41311784), ТОВ Буд Конкорд Фінанс (код за ЄДРПОУ 41322728), були зареєстровані на момент здійснення господарських правовідносин з ТОВ ГАЗТРАНЗИТ в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань як юридична особа, перебували на обліку в податковому органі та був платником податку на додану вартість.

Крім того, відповідно до видів їх господарської діяльності за КВЕД, мали змогу надавати послуги з виконання відповідних до договорів робіт, що не суперечить положенням чинного законодавства та відповідає загальноприйнятій практиці.

Крім того усі контрагенти позивача мають відповідні ліцензії Державної архітектурно-будівельної інспекції України (т.3 а.с. 131-144).

Посилання відповідача щодо вчинення контрагентами позивача кримінальних правопорушень спростовується відсутністю вироків у кримінальних справах, чи взагалі відсутністю кримінальних справ відносно ТОВ Аркада Пром Буд (код за ЄДРПОУ 40048341), ПП СКН-груп (код за ЄДРПОУ 39328301), ТОВ Гарантсервіс-Буд (код за ЄДРПОУ 40520828), ТОВ Вест Торг Груп (код за ЄДРПОУ 41135466), ТОВ Престиж АПК (код за ЄДРПОУ 41274795), ТОВ Буд Гарант Компані (код за ЄДРПОУ 41311784), ТОВ Буд Конкорд Фінанс (код за ЄДРПОУ 41322728)

Документи та інші дані, що підтверджують реальність здійснення господарської операції, що відображена в податковому обліку, повинні оцінюватися з урахуванням специфіки кожної господарської операції - умов перевезення, зберігання товарів, зміст послуг, що надаються тощо. Сама по собі наявність або відсутність окремих документів, а так само помилки у їх оформленні не є підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо з інших даних вбачається, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов`язаннях платника податку у зв`язку з його господарською діяльністю мали місце.

Аналогічна правова позиція висловлена у постанові Верховного Суду від 03.04.2018 року у справі №826/21425/15.

Відповідно до ч.2 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно ст.90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідно до ч. 1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч. 2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За таких обставин суд зазначає, що відповідачем не надано суду належних та допустимих доказів щодо правомірності та обґрунтованості оскаржуваних податкових повідомлень-рішень №№0009601405, 0009611405 від 04.03.2019 р., а тому позовні вимоги ТОВ ГАЗТРАНЗИТ про необхідність визнання їх протиправними та скасування є такими, що підлягають задоволенню.

Щодо розподілу судових витрат суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем до позовної заяви було додано платіжне доручення №408 від 13.03.2019 року, про сплату судового збору за подання адміністративного позову майнового характеру у загальній сумі 13 078,00 грн.

На підставі вищезазначеного, враховуючи наявність підстав для задоволення позовної заяви ТОВ ГАЗТРАНЗИТ у повному обсязі, суд вважає необхідним стягнути на користь позивача суму сплаченого ним судового збору з головного управління ДФС в Одеській області за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 6, 7, 8, 9, 10, 77, 90, 139, 242-246, 250, 251, 255, 295, 297 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю Газтранзит (68000, Одеська обл., місто Чорноморськ, вулиця 1 Травня, будинок 3, кімната 300, код ЄДРПОУ 31209557) до Головного управління ДФС в Одеській області (65044, Одеська обл., місто Одеса, вулиця Семінарська, будинок 5, код ЄДРПОУ 39398646) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень №№0009601405, 0009611405 від 04.03.2019 р., - задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС в Одеській області №№0009601405, 0009611405 від 04.03.2019 р.

Стягнути з Головного управління ДФС в Одеській області (65044, Одеська обл., місто Одеса, вулиця Семінарська, будинок 5; код ЄДРПОУ39398646) за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю Газтранзит (68000, Одеська обл., місто Чорноморськ, вулиця 1 Травня, будинок 3, кімната 300, код ЄДРПОУ 31209557) судовий збір у розмірі 13 078,00 грн.(тринадцять тисяч сімдесят вісім гривень 00 коп.)

Рішення може бути оскаржено до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідніположення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 12.06.2019р.

Суддя Г.П. Самойлюк

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.06.2019
Оприлюднено13.06.2019
Номер документу82344153
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/1518/19

Ухвала від 18.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 27.07.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 24.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 08.07.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Рішення від 12.06.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

Ухвала від 17.05.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

Ухвала від 18.03.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Самойлюк Г. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні