Справа № 539/2117/19
Провадження № 1-кс/539/837/2019
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 червня 2019 року м. Лубни
Слідчий суддя Лубенського міськрайонного суду Полтавської області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , з участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши клопотання слідчого Лубенського ВП ГУ НП в Полтавській області ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей і документів в межах кримінального провадження №42019171240000044, внесеного 20.03.2019 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 197-1 КК України,-
В С Т А Н О В И В :
Слідчій Лубенського ВП ГУ НП в Полтавській області ОСОБА_4 звернувся в суд з клопотанням про надання тимчасового доступу до речей і документів, в межах кримінального провадження №42019171240000044, внесеного 20.03.2019 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.197-1 КК України, мотивуючи тим, що невідомими особами самовільно, всупереч установленому законом порядку, в порушення вимог Водного кодексу України, Земельного кодексу України, архітектурних правил та норм здійснено будівництво будівель та споруд у прибережній смузі водного об`єкту ставка загальнодержавного значення, площею 18 га, розташованого на землях ІНФОРМАЦІЯ_1 .
20.03.2019 по даному факту Лубенською місцевою прокуратурою Полтавської області розпочато досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42019171240000044 за ч.4 ст. 197-1 КК України.
У ході проведення досудового розслідування встановлено, що 07.07.2009 укладено договір оренди землі між ІНФОРМАЦІЯ_2 в особі ОСОБА_5 (орендодавець) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » в особі ОСОБА_6 (орендар) щодо передачі в оренду земельної ділянки загальною площею 27,38 га, у тому числі землі водного фонду (під водним об`єктом - ставком) 18,80 га, прибережної захисної смуги (пасовище) 8,35 га та гідротехнічної споруди 0,23 га, яка знаходиться на території Вищебулатецької сільської ради Лубенського району Полтавської області з метою риборозведення та вилову риби терміном на 5 років.
29.03.2011 укладено додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки від 23.07.2009 кадастровий номер 5322881400:07:002:0002 між ІНФОРМАЦІЯ_2 в особі голови ОСОБА_7 (орендодавець) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » в особі ОСОБА_6 (орендар) щодо передачі в оренду земельної ділянки загальною площею 27,38 га, у тому числі землі водного фонду (під водним об`єктом - ставком) 18,80 га, прибережної захисної смуги (пасовище) 8,35 га та гідротехнічної споруди 0,23 га , яка знаходиться на території Вищебулатецької сільської ради Лубенського району Полтавської області з метою риборозведення та вилову риби терміном на 20 років (з 23.07.2009 по 01.01.2029).
22.12.2010 ОСОБА_6 придбав у приватну власність садовий будинок АДРЕСА_1 , що знаходиться на території Вищебулатецької сільської ради Лубенського району Полтавської області в садово-городному товаристві « ІНФОРМАЦІЯ_4 », що розташований на приватизованій земельній ділянці 0,11 га кадастровий номер земельної ділянки 5322881400:07:001:0210. На час придбання даної земельної ділянки на її території було збудовано наступні споруди : незавершене будівництво будинку площею 49,3 кв.м, погріб, вбиральня, два сараї та вигрібна яма. В подальшому ОСОБА_6 продовжив будівництво та на даний час ним вже добудовано будинок та збудовані інші господарські споруди.
Дана земельна ділянка згідно даних Публічної кадастрової карти розташована в межах прибережної захисної смуги водних об`єктів на території Вищебулатецької сільської ради Лубенського району Полтавської області.
Відповідно до пункту «а» частини першої статті 58 Земельного кодексу України та статті 4 Водного кодексу України до земель водного фонду належать землі, зайняті морями, річками, озерами, водосховищами, іншими водними об`єктами, болотами, а також островами. Крім того, до земель водного фонду України відносяться землі, на яких хоча і не розташований водний фонд, але за своїм призначенням вони сприяють функціонуванню водного фонду.
Так, за положеннями статті 4 Водного кодексу України, статті 58 Земельного кодексу України до таких земель відносяться землі зайняті прибережними захисними смугами вздовж морів, річок та навколо водойм; гідротехнічними, іншими водогосподарськими спорудами та каналами, а також землі, виділені під смуги відведення для них; береговими смугами водних шляхів.
Отже, прибережна захисна смуга є частиною водоохоронної зони відповідної ширини вздовж річки, моря, навколо водойм, на якій з метою охорони поверхневих водних об`єктів від забруднення, засмічення та збереження їх водності встановлено більш суворий режим господарської діяльності, ніж на решті території водоохоронної зони (статті 1, 88, 90 Водного кодексу України, статті 60, 61 Земельного кодексу України).
Відповідно до ст. 60 Земельного кодексу України вздовж річок, морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм з метою охорони поверхневих водних об`єктів від забруднення і засмічення та збереження їх водності встановлюються прибережні захисні смуги. Прибережні захисні смуги встановлюються по берегах річок та навколо водойм уздовж урізу води (у меженний період) шириною - для середніх річок, водосховищ на них, водойм, а також ставків площею понад 3 гектари - 50 метрів.
При крутизні схилів більше трьох градусів мінімальна ширина прибережної захисної смуги подвоюється.
Згідно ст.89 Водного кодексу України прибережні захисні смуги є природоохоронною територією з режимом обмеженої господарської діяльності. У прибережних захисних смугах уздовж річок, навколо водойм та на островах забороняється будівництво будь-яких споруд (крім гідротехнічних, гідрометричних та лінійних), миття та обслуговування транспортних засобів і техніки.
Землі водного фонду (в т.ч. прибережна захисна смуга) можуть перебувати лише в державній чи комунальній власності та використовуватися лише відповідно до її цільового призначення з урахуванням законодавчих обмежень щодо ведення господарської діяльності. Тобто, передача земель водного фонду для будівництва не передбачено приписами законодавства та наявна імперативна заборона використання вказаної категорії земель в інших цілях ніж визначено законом.
Громадянам та юридичним особам органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування із земель водного фонду можуть передаватися на умовах оренди земельні ділянки прибережних захисних смуг, смуг відведення і берегових смуг водних шляхів, а також озера, водосховища, інші водойми, болота та острови для сінокосіння, рибогосподарських потреб, культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, проведення науково-дослідних робіт тощо (частина четверта статті 59 Земельного кодексу України).
Отже, за змістом зазначених норм права землі під водними об`єктами загальнодержавного значення, зокрема зайняті поверхневими водами: водотоками (річки, струмки), штучні водойми (водосховища, ставки) і канали; іншими водними об`єктами; підземними водами та джерела; внутрішніми морськими водами та територіальним морем, як землі зайняті водним фондом України, а також прибережні захисні смуги вздовж річок (у тому числі струмків та потічків), морів і навколо озер, водосховищ та інших водойм у разі відображення у проектній документації із землеустрою відповідних відомостей не могли передаватись у власність громадян, оскільки є землями водного фонду України.
Відповідно до ст. 20 Закону України «Про землеустрій» землеустрій проводиться в обов`язковому порядку на землях усіх категорій незалежно від форми власності в разі надання, вилучення (викупу), відчуження земельних ділянок.
За змістом п. і) ч. 1 ст. 184 Земельного кодексу України землеустрій передбачає проведення топографо-геодезичних, картографічних, ґрунтових, геоботанічних та інших обстежень і розвідувань земель.
Згідно ст. 50 Закону України «Про землеустрій» проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок включають: завдання на розроблення проекту землеустрою; пояснювальну записку; копію клопотання (заяви) про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у разі формування та/або зміни цільового призначення земельної ділянки за рахунок земель державної чи комунальної власності); рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (у випадках, передбачених законом); письмову згоду землевласника (землекористувача), засвідчену нотаріально (у разі викупу (вилучення) земельної ділянки в порядку, встановленому законодавством), або рішення суду; довідку з державної статистичної звітності про наявність земель та розподіл їх за власниками земель, землекористувачами, угіддями; матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування (у разі формування земельної ділянки); відомості про обчислення площі земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); копії правовстановлюючих документів на об`єкти нерухомого майна для об`єктів будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми та значними наслідками, які розташовані на земельній ділянці; розрахунок розміру втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва (у випадках, передбачених законом); розрахунок розміру збитків власників землі та землекористувачів (у випадках, передбачених законом); акт приймання-передачі межових знаків на зберігання (у разі формування земельної ділянки); акт перенесення в натуру (на місцевість) меж охоронних зон, зон санітарної охорони, санітарно-захисних зон і зон особливого режиму використання земель за їх наявності (у разі формування земельної ділянки); перелік обмежень у використанні земельних ділянок; викопіювання з кадастрової карти (плану) або інші графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки (у разі формування земельної ділянки); кадастровий план земельної ділянки; матеріали перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість) (у разі формування земельної ділянки); матеріали погодження проекту землеустрою.
За змістом положень Інструкції з заповнення державної статистичної звітності з кількісного обліку земель (форми NN 6-зем, 6а-зем, 6б-зем, 2-зем), затвердженої наказом ІНФОРМАЦІЯ_5 N 377 від 05.11.98 (яка була чинною під час відведення вищевказаних земельних ділянок у власність, класифікація земель прийнята згідно зі "Стандартною статистичною класифікацією землекористування ЄЕК", як змішана: за видами земельних угідь та видами економічної діяльності. Розподіл за графами є таким: у графі 75 - дані про озера, прибережні замкнуті водойми, лимани: водоймища, які розміщені в заглибленнях земної поверхні, заповнені водою і практично повністю оточені суходолом.
Тобто, довідки з державної статистичної звітності про розподіл земель за угіддями, які отримані в ході розроблення проектної документації із землеустрою повинні містити відомості про включення до складу угідь земельної ділянки земель водного фонду.
Крім того, під час виготовлення документації із землеустрою у відповідності до ст. 36 Закону України «Про землеустрій», з метою отримання інформації про якісний стан земель, здійснюється обстеження земель, які підлягають відведенню у власність чи користування.
У зв`язку з цим, проектна документація із землеустрою містить в собі інформацію, що має істотне значення для встановлення обставин передачі у приватну власність земель водного фонду, а тому має суттєве доказове значення для кримінального провадження.
Відповідно до підпункту 1.1 пункту 1 Розділу І Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затверджених наказом Міністерства юстиції України № 53/5 від 08.10.1998 (у редакції наказу Міністерства юстиції України № 1420/5 від 26.04.2017) для проведення судових експертиз надаються оригінали документів, що обумовлює необхідність у вилученні оригіналу проекту із землеустрою щодо відведення вищевказаної земельної ділянки у власність, які містять оригінали документів з державної статистичної звітності про розподіл земель за угіддями .
Відповідно до ч. 15 ст. 186 Земельного кодексу України оригінал відповідної документації із землеустрою подається розробником для погодження територіальному органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Відповідно до п. 4 Загальної частини «Порядку ведення Державного земельного кадастру», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1051 від 17.10.2012, ведення Державного земельного кадастру здійснює Держгеокадастр та його територіальні органи. Держателем Державного земельного кадастру є Держгеокадастр.
Згідно з ст. 32 Закону України «Про землеустрій» розробники документації із землеустрою зобов`язані безоплатно передавати копії матеріалів у Державний фонд документації із землеустрою.
У Положенні про Державний фонд документації із землеустрою, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України № 1553 від 17.11.2004, визначено, що Державний фонд документації із землеустрою (далі - Державний фонд) формується на основі збирання, обробки, обліку матеріалів, отриманих у результаті проведення землеустрою незалежно від місця розташування земельних ділянок та форми власності на них, для використання їх органами державної влади та органами місцевого самоврядування, а також підприємствами, установами, організаціями і громадянами.
Місцевий фонд створюється, формується і ведеться територіальними органами Держгеокадастру, що провадять свою діяльність на районному (міському) рівні. Місцевий фонд призначений для обліку та зберігання документації із землеустрою, проведеного на місцевому рівні.
Відповідно до Постанови КМУ від 31.08.2016 за № 581 прийнято рішення про ліквідацію територіальних органів Держгеокадастру та Держземагентства в районах та містах обласного значення з їх подальшою реорганізацією у структурні підрозділи головних управлінь Держгеокадастру в областях. Згідно п. 2 вищевказаної постанови відділ у Лубенському районі є структурним підрозділом ІНФОРМАЦІЯ_6 .
Таким чином, документація із землеустрою на вказану вище земельну ділянку має знаходитись у ІНФОРМАЦІЯ_7 , розташованому за адресою: АДРЕСА_2 .
З метою виконання завдань кримінального провадження, отримання документів, які мають істотне доказове значення для встановлення обставин вчинення кримінального правопорушення, забезпечення повноти, всебічності та об`єктивності проведення досудового розслідування, а саме встановлення обставин за яких, всупереч установленому законом порядку, самовільно здійснено будівництво будівель та споруд у прибережній смузі водного об`єкту загальнодержавного значення, наявна необхідність у тимчасовому доступі до документів з подальшим вилученням їх оригіналів (здійснення їх виїмки), що перебувають у володінні посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_7 , розташованому за адресою: АДРЕСА_2 , а саме: проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із вказаним вище кадастровим номером.
Вказані документи не становлять собою та не включають документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Слідчий прохає надати йому тимчасовий доступ до документів, тобто можливість ознайомитись з ними та вилучити їх оригінали (здійснити їх виїмку), а саме проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером: 5322881400:07:001:0210, який зберігається у ІНФОРМАЦІЯ_7 , розташованому за адресою: АДРЕСА_2 .
Ознайомившись із заявленим клопотанням та доданими до нього матеріалами, заслухавши прокурора, який підтримав подання, слідчий суддя вважає, що заявлене клопотання слід задовольнити з наступних підстав.
Під час розгляду клопотання встановлено, що, згідно матеріалів кримінального провадження, невідомими особами самовільно, всупереч установленому законом порядку, в порушення вимог Водного кодексу України, Земельного кодексу України, архітектурних правил та норм здійснено будівництво будівель та споруд у прибережній смузі водного об`єкту ставка загальнодержавного значення, площею 18 га, розташованого на землях ІНФОРМАЦІЯ_1 .
20.03.2019 по даному факту Лубенською місцевою прокуратурою Полтавської області розпочато досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42019171240000044 за ч.4 ст. 197-1 КК України.
Слідчому необхідно ознайомитись із документацією по землеустрою, яка не містить охоронювану законом таємницю.
Враховуючи вищевикладене, слідчий суддя вважає, що слідчим доведено те, що вказана інформація має суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, а тому вказане клопотання щодо надання тимчасового доступу слід задовольнити.
Керуючись ст.ст. 159-164, 166, 167, 372 КПК України, -
У Х В А Л И В :
Клопотання слідчого СВ Лубенського ВП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей і документів задовольнити.
В межах кримінального провадження №42019171240000044, внесеного 20.03.2019 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 197-1 КК України надати тимчасовий доступ до документів, тобто можливість ознайомитись з ними та вилучити їх оригінали (здійснити їх виїмку), а саме проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером: 5322881400:07:001:0210, який зберігається у ІНФОРМАЦІЯ_7 , розташованому за адресою: АДРЕСА_2 .
Посадовим особам ІНФОРМАЦІЯ_7 надати слідчому Лубенського ВП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_4 та слідчому відділу розслідування особливо важливих злочинів СУ ГУНП в Полтавській області ОСОБА_8 тимчасовий доступ до зазначених в ухвалі документів та можливість вилучити їх оригінали.
Строк дії ухвали закінчується 11.07.2019 року.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів, слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає і набирає законної сили з моменту її проголошення.
Слідчий суддя Лубенського
міськрайонного суду ОСОБА_1
Суд | Лубенський міськрайонний суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 12.06.2019 |
Оприлюднено | 16.02.2023 |
Номер документу | 82345897 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Лубенський міськрайонний суд Полтавської області
Іващенко Ю. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні