Ухвала
від 12.06.2019 по справі 820/4328/13-а
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

12 червня 2019 року

м. Київ

справа №820/4328/13-а

адміністративне провадження №К/9901/15848/19

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду :

судді-доповідача - Усенко Є.А.,

суддів: Гімона М.М., Гусака М.Б.,

розглянув матеріали касаційної скарги Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби на ухвалу Другого апеляційного адміністративного суду від 12.03.2019 у справі за адміністративним позовом Приватного акціонерного товариства Завод Південькабель до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби та Головного управління Державної казначейської служби у Харківській області про стягнення грошових коштів,

У С Т А Н О В И В :

Харківський окружний адміністративний суд рішенням від 04.10.2018 адміністративний позов задовольнив.

Відповідач оскаржив це рішення в апеляційному порядку у межах встановленого частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України строку. Ухвалою суду апеляційної інстанції від 13.11.2018 апеляційна скарга була залишена без руху як така, що подана з порушенням вимог статті 296 Кодексу адміністративного судочинства України: до апеляційної скарги не додано документ про сплату судового збору. Ухвалою від 06.12.2018 відповідачу продовжено строк для усунення недоліків апеляційної скарги, визначених в ухвалі від 13.11.2018 на десять днів з моменту отримання копії даної ухвали. Ухвалою від 26.12.2018 апеляційний адміністративний суд відмовив у задоволенні клопотання відповідача про продовження строку на усунення недоліків апеляційної скарги та ухвалою від 27.12.2018 повернув апеляційну скаргу.

05.02.2019 відповідач повторно звернувся з апеляційною скаргою, яку ухвалою Другого апеляційного адміністративного суду від 20.02.2019 було залишено без руху у зв`язку з пропуском строку на апеляційне оскарження. Цією ж ухвалою запропоновано відповідачу надати інші докази поважності причин пропуску строку на апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції та встановлено десятиденний строк з дня отримання ухвали про залишення апеляційної скарги без руху для усунення зазначених в ухвалі недоліків.

Ухвалою Другого апеляційного адміністративного суду від 12.03.2019 (оприлюднена 14.03.2019) у задоволенні клопотання відповідача про поновлення строку на апеляційне оскарження та у відкритті апеляційного провадження відмовлено.

03.06.2019 відповідач подав до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду касаційну скаргу на ухвалу Другого апеляційного адміністративного суду від 12.03.2019, у якій просить скасувати цю ухвалу, а справу направити для продовження розгляду до апеляційного адміністративного суду.

Обґрунтовуючи касаційну скаргу, відповідач посилається на те, що обмежене фінансуванням витрат органів ДФС унеможливила реалізацію ним права на апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції в установлений законом строк, оскільки незадовільний стан фінансування витрат позбавив можливості здійснення будь-яких платежів, у тому числі і щодо сплати судового збору. Зазначає, що забезпечення права на апеляційний перегляд справи є одним із основних засад (принципів) адміністративного судочинства згідно з підпунктом 6 пункту 3 частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Згідно з пунктом 5 частини першої статті 333 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі, якщо суд у порядку, передбаченому частинами другою, третьою цієї статті, дійшов висновку, що касаційна скарга є необґрунтованою.

Відповідно до пункту 2 частини другої статті 333 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до цього Кодексу розглядаються за правилами загального позовного провадження), а також у випадку оскарження ухвали (крім ухвали, якою закінчено розгляд справи), суд може визнати касаційну скаргу необґрунтованою та відмовити у відкритті касаційного провадження, якщо правильне застосовування норми права є очевидним і не викликає розумних сумнівів щодо її застосування чи тлумачення.

Статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України визначено строк на апеляційне оскарження судового рішення, а пунктом першим частини п`ятої статті 296 цього Кодексу закріплено вимоги щодо форми та змісту апеляційної скарги, в тому числі щодо надання документа про сплату судового збору.

За правилами частини третьої статті 298 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга залишається без руху також у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 295 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду апеляційної інстанції з заявою про поновлення строку або вказати інші підстави для поновлення строку.

Суд апеляційної інстанції відмовляє у відкритті апеляційного провадження у справі, якщо скаржником у строк, визначений судом, не подано заяву про поновлення строку на апеляційне оскарження або наведені підстави для поновлення строку на апеляційне оскарження визнані судом неповажними (пункт 4 частини першої статті 299 Кодексу адміністративного судочинства України).

Статтею 44 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено обов`язок учасників справи добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов`язки, зокрема, виконувати процесуальні дії у встановлені законом або судом строки, а також виконувати інші процесуальні обов`язки, визначені законом або судом (пункти 6, 7 частини п`ятої цієї статті).

Наведеними положеннями Кодексу адміністративного судочинства України чітко обумовлений характер процесуальної поведінки, який зобов`язує учасників справи діяти сумлінно, тобто проявляти добросовісне ставлення до наявних у них прав і здійснювати їх реалізацію таким чином, щоб забезпечити неухильне та своєчасне (без суттєвих затримок та зайвих зволікань) виконання своїх обов`язків, встановлених законом або судом, зокрема, щодо дотримання строку апеляційного оскарження.

Для цього відповідач як особа, зацікавлена у поданні апеляційної скарги, повинен вчиняти усі можливі та залежні від нього дії, використовувати у повному обсязі наявні засоби та можливості, передбачені законодавством.

Беручи до уваги, що державний орган (установа), який фінансується за рахунок державного бюджету, має право в межах бюджетних асигнувань здійснити розподіл коштів з метою забезпечення сплати судового збору, обставини, пов`язані з фінансуванням витрат цього органу (установи), зокрема необхідність дотримання певної процедури погодження та/або встановлення бюджетного фінансування за видатками та/або недостатність коштів, призначених для сплати судового збору, не є безумовною підставою для поновлення строку на оскарження судового рішення, Держава має дотримуватись принципу належного урядування та не може отримувати вигоду від порушення правил та обов`язків, встановлених нею ж.

Суд апеляційної інстанції, відмовляючи у відкритті апеляційного провадження у цій справі, правильно застосував норми процесуального права, що є очевидним і не викликає розумних сумнівів щодо їх застосування чи тлумачення. У зв`язку з цим касаційна скарга визнається необґрунтованою, що, в свою чергу, відповідно до пункту 5 частини першої та пункту 2 частини другої статті 333 Кодексу адміністративного судочинства України є підставою для відмови у відкритті касаційного провадження у справі.

Керуючись статтею 248, пунктом 5 частини першої, пунктом 2 частини другої статті 333 Кодексу адміністративного судочинства України, Верховний Суд

У Х В А Л И В :

Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби на ухвалу Другого апеляційного адміністративного суду від 12.03.2019.

Копію ухвали про відмову у відкритті касаційного провадження разом з касаційною скаргою та доданими до скарги матеріалами направити скаржнику, а копію касаційної скарги залишити в суді касаційної інстанції.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання і оскарженню не підлягає.

...........................

...........................

...........................

Є.А. Усенко

М.М. Гімон

М.Б. Гусак,

Судді Верховного Суду

Дата ухвалення рішення12.06.2019
Оприлюднено13.06.2019
Номер документу82349245
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення грошових коштів

Судовий реєстр по справі —820/4328/13-а

Ухвала від 19.05.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 04.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Рішення від 19.06.2019

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Панченко О.В.

Ухвала від 12.06.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Усенко Є.А.

Ухвала від 14.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 18.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 12.03.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 20.02.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 20.02.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бартош Н.С.

Ухвала від 26.12.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Любчич Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні