Ухвала
від 12.06.2019 по справі 16/21/10
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

12.06.2019 Справа № 16/21/10

м.Запоріжжя Запорізької області

Господарський суд Запорізької області у складі судді Ніколаєнка Романа Анатолійовича, за участі секретаря судового засідання Подгайної В.О., розглянувши матеріали справи про банкрутство № 16/21/10

Кредитори:

1. Товариство з обмеженою відповідальністю Юридична група ЛЕКС (69104, м.Запоріжжя, вул.Європейська, 8, кв.34, код ЄДРПОУ 38839243),

2. Концерн Міські теплові мережі (69091, м.Запоріжжя, бульв.Гвардійський, 137, код ЄДРПОУ 32121458)

3. Головне управління ДФС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, 166, код ЄДРПОУ 39396146)

Боржник - Селянське (фермерське) господарство Марія , 69006, м.Запоріжжя, вул.Трегубенка, 12 кв.38, код ЄДРПОУ 22121017

Банки , здійснюючі розрахунково-касове обслуговування боржника:

1. ЗРУ ПАТ КБ "Приватбанк", м.Запоріжжя

2. філія "Орджонікідзевське відділення ПІБ" у м.Запоріжжі, м.Запоріжжя

3. ЗОД "Райффайзен Банк Аваль", м.Запоріжжя

про банкрутство

ліквідатор -арбітражний керуючий Амельченко М.Д.

За участю представників учасників:

від боржника - ліквідатор арбітражний керуючий Амельченко М.Д., постанова Господарського суду Запорізької області від 06.04.2010 у справі № 16/21/10

від скаржника на дії ліквідатора - Косата О.С. особисто, паспорт НОМЕР_1 від 15.06.2002), адвокат Єлисеєв С.С., угода про надання правової допомоги № 15 від 12.06.2019, свідоцтво про право зайняття адвокатською діяльністю ЗП № 002139 від 09.04.2019

від ГУ ДФС у Запорізькій області - Сиваш П.О., довіреність № 214/08-01-50-05 від 21.01.2019

УСТАНОВИВ:

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 04.02.2010 за заявою Приватного підприємства Віза (69104, м.Запоріжжя, вул.Європейська, буд.8 кв.34, код ЄДРПОУ 31139747) порушено провадження у справі № 16/21/10 про банкрутство Селянського (фермерського) господарства Марія (69006, м.Запоріжжя, вул.Трегубенка, 12 кв.38, код ЄДРПОУ 22121017).

Постановою Господарського суду Запорізької області від 06.04.2010 у справі № 16/21/10 Селянське (фермерське) господарство Марія , 69006, м.Запоріжжя, вул.Трегубенка, 12 кв.38, код ЄДРПОУ 22121017 визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Амельченка М.Д.

В офіційному друкованому органі - газеті "Голос України" № 78 від 28.04.2010 опубліковано оголошення про визнання С(Ф )Г "Марія" банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

Провадження у справі неодноразово зупинялося.

Ухвалою від 02.04.2018 провадження у даній справі було зупинено до набрання законної сили судовим рішенням у кримінальному провадженні № 1-кп/334/543/17 відносно ОСОБА_2 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.15, ч.4 ст.190, ч.1 ст.366 КК України, яке розглядається Ленінським районним судом м.Запоріжжя (справа № 334/7210/14-к).

14.05.2019 судом було отримано клопотання ТОВ Юридична група ЛЕКС , м.Запоріжжя про здійснення процесуального правонаступництва.

Заявник просив поновити провадження у справі про банкрутство С(Ф)Г Марія та здійснити процесуальне правонаступництво: замінити кредитора у справі - ПП Віза його правонаступником - ТОВ Юридична група ЛЕКС з розміром кредиторських вимог в сумі 1037760,00 грн.

Зважаючи на те, що здійснення кримінального провадження у справі № 334/7210/14-к не зумовлювало неможливість розгляду по суті заяви ТОВ Юридична група ЛЕКС , провадження у справі ухвалою від 16.05.2019 було поновлено для розгляду цієї заяви та на 28.05.2019 призначено судове засідання з цього питання.

Постановленою за результатами судового засідання ухвалою від 28.05.2019 заяву ТОВ Юридична група ЛЕКС про здійснення процесуального правонаступництва у справі № 16/21/10 задоволено. Замінено кредитора у справі - Приватне підприємство Віза (69104, м.Запоріжжя, вул.Європейська, буд.8 кв.34, код ЄДРПОУ 31139747) на правонаступника - Товариство з обмеженою відповідальністю Юридична група ЛЕКС (69104, м.Запоріжжя, вул.Європейська, 8, кв.34, код ЄДРПОУ 38839243) з розміром кредиторських вимог в сумі 1 037 760,00 грн. Провадження у справі зупинено до набрання законної сили судовим рішенням у кримінальному провадженні № 1-кп/334/543/17 відносно ОСОБА_2 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.15, ч.4 ст.190, ч.1 ст.366 КК України, яке наразі розглядається Запорізьким районним судом Запорізької області (справа № 334/7210/14-к).

Судом також було отримано звіт ліквідатора арбітражного керуючого Амельченка М.Д. про оплату послуг та понесені витрати під час здійснення виконання повноважень ліквідатора в період з 06.04.2010 по 01.05.2019 (уточнений), а також клопотання ліквідатора (вих.№ 156 від 27.05.2019) про поновлення розгляду заяви про затвердження оплати послуг ліквідатора та заяви про затвердження звіту ліквідатора про понесені витрати за час здійснення ліквідаційної процедури з урахуванням цього клопотання.

Клопотання, рівно як і звіт, містить збільшений період розрахунку, суми до затвердження, т.інш., ніж у документах, що подавалися у справу раніше.

Так, раніше арбітражним керуючим Амельченком М.Д., після поновлення провадження у справі для розгляду поданої заяви Косатої Олени Станіславівни про залучення до участі у справі в якості заінтересованої особи, подавалися звіт по справі, заява про затвердження оплати послуг ліквідатора в розмірі двох мінімальних заробітних плат на місяць за рахунок боржника, звіт про оплату послуг ліквідатора та понесені витрати за час здійснення ліквідаційної процедури за період з 06.04.2010 по 01.02.2018 та заява про затвердження цього звіту. Відповідні заяви та звіт призначалися до розгляду ухвалою від 14.02.2018 разом з відкладенням розгляду заяви Косатої О.С .

Окрім того, ліквідатором раніше подавалося клопотання про продовження строку ліквідаційної процедури (вих.№ 50 від 04.04.2011).

В ході розгляду справи до суду з письмовими заявами на призначення ліквідатором С(Ф)Г Марія зверталися арбітражний керуючий Кравченко Анастасія Ігорівна (заява б/н від 16.05.2011), арбітражний керуючий Дон Віктор Олександрович (заява б/н від 16.05.2011), арбітражний керуючий Острик Сергій Юрійович (заява вих.№ 31/01/01 від 31.01.2013), арбітражний керуючий Мартиненко Наталія Михайлівна (заява б/н від 11.04.2014).

Косатою Оленою Станіславівною було подано скаргу на дії арбітражного керуючого Амельченка Миколи Дем`яновича (б/н від 11.04.2014).

Зазначається, що після вирішення заяви Косатої О.С . про залучення до участі у справі в якості заінтересованої особи, ухвалою від 02.04.2018 провадження у справі про банкрутство С(Ф)Г Марія по викладених в зазначеній ухвалі мотивах було зупинено в цілому, в тому числі з охопленням невирішених заяв та звітів ліквідатора, до набрання законної сили судовим рішенням у кримінальному провадженні № 1-кп/334/543/17 відносно ОСОБА_2 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст.15, ч.4 ст.190, ч.1 ст.366 КК України, яке розглядається Ленінським районним судом м.Запоріжжя (справа № 334/7210/14-к).

31.05.2019, розглянувши поза межами судового засідання матеріали справи № 16/21/10, керуючись засадами розгляду судових справ у розумні строки, суд дійшов висновку про поновлення провадження у справі, враховуючи надтривалий розгляд кримінальної справи за звинуваченням Кущика А.А., зміну суб`єктного складу учасників у справі про банкрутство внаслідок згаданого вище правонаступництва, а також з метою з`ясування сьогоденних обставин щодо боржника, вимог кредиторів, тощо та розгляду питання щодо подальшого руху справи.

З поновленням провадження суд визнав за необхідне призначити до розгляду невирішені у справі заяви, клопотання, звіти, скаргу.

Ухвалою від 31.05.2019 провадження у справі було поновлено та на 12.06.2019, 12.00 призначено судове засідання для розгляду клопотання ліквідатора про продовження строку ліквідаційної процедури, заяв арбітражних керуючих Дона В.О., Острика С.Ю., Мартиненко Н.М., Кравченко А.І. на участь у справі, скарги Косатої О.С. на дії ліквідатора, заяви ліквідатора про затвердження оплати послуг в розмірі двох мінімальних заробітних плат на місяць за рахунок боржника, звіту про оплату послуг ліквідатора та понесені витрати за час здійснення ліквідаційної процедури; кредиторам, боржнику, ліквідатору ухвалено надати позиції щодо подальшого руху справи про банкрутство з огляду на сьогоденні обставини у справі.

11.06.2019 судом отримано письмові пояснення (вих.№ 17 від 10.06.2019) кредитора ТОВ Юридична група ЛЕКС , де повідомлено про те, що юридичну особу Приватне підприємство Віза (ініціюючого кредитора) постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 05.05.2015 у справі № 808/1453/15 припинено. Також цей кредитор повідомив про свою позицію щодо подальшого руху справи, яка полягає в тому, що перешкоди, якими було зумовлено зупинення провадження у справі про банкрутство, а саме - кримінальне провадження № 1-кп/334/543/17, яке було порушено відносно ОСОБА_2 за фактом службового підроблення документів та замаху на вчинення шахрайських дій, на підставі яких виникли кредиторські вимоги ПП Віза у розмірі 290700,00 грн., фактично відпали в результаті того, що ПП Віза з моменту його припинення втратило статус кредитора. ТОВ Юридична група ЛЕКС зазначає, що на цей час здійснення кримінального провадження відносно ОСОБА_2 не може вплинути на подальше провадження у справі про банкрутство, а таму провадження має здійснюватися.

Того ж дня до суду подано заяву Косатої О .С. (б/н від 11.06.2019) про залишення її скарги на дії та бездіяльність арбітражного керуючого Амельченка Д.М. без розгляду. В заяві Косата О.С. просить призначене на 12.06.2019 засідання провести без її участі.

Також 11.06.2019 отримано клопотання Головного управління ДФС у Запорізькій області про заміну сторони (вих.№ 33087/10/08-01-59-05 від 11.06.2019). Заявник просить здійснити процесуальне правонаступництво та замінити кредитора у справі - ДПІ у Запорізькому районі Запорізької області на правонаступника - Вільнянську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Запорізькій області та замінити Вільнянську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Запорізькій області на правонаступника - Головне управління ДФС у Запорізькій області.

12.06.2019 отримано друге клопотання Головного управління ДФС у Запорізькій області про заміну сторони (вих.№ 33551/10/08-01-50-05 від 12.06.2019), в якому заявник просить здійснити процесуальне правонаступництво та замінити кредитора у справі - ДПІ у Ленінському районі м.Запоріжжя на правонаступника - Запорізьку об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Запорізькій області та замінити кредитора - Запорізьку об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Запорізькій області на правонаступника - Головне управління ДФС у Запорізькій області.

Крім того, Головне управління ДФС у Запорізькій області у поданому листі (вих.№ 33237/10/08-01/50-05 від 11.06.2019) на виконання ухвали від 31.05.2019 повідомило, що не має жодних заперечень щодо розгляду в судовому засіданні невирішених у справі скарги, заяв, клопотань, звітів, а також надало довідку про податкову заборгованість боржника, загальний розмір якої станом на 11.06.2019 становить 68724,61 грн.

С(Ф)Г Марія в день судового засідання надано підписану ліквідатором заяву про виключення з кредиторів, якою боржник (ліквідатор) просить виключити ПП Віза з числа кредиторів у справі про банкрутство С(Ф)Г Марія , зазначаючи, що ПП Віза втратило статус юридичної особи та як наслідок - процесуальний статус у справі про банкрутство. Також С(Ф)Г Марія надано письмову позицію про те, що оскільки кредитора ПП Віза не існує, то є відсутніми підстави для зупинення провадження у справі та наявні підстави для продовження ліквідаційної процедури і здійснення провадження у справі.

Ліквідатором в день судового засідання подано звіт ліквідатора у справі № 16/21/10 про банкрутство (вих.№ 164 від 07.06.2019, поточний), реєстр вимог кредиторів станом на 07.06.2019, а також заяву про затвердження мирової угоди від 07.06.2019, яка укладена в межах провадження у справі про банкрутство № 16/21/10 та підписана ліквідатором і головою комітету кредиторів.

В засідання, яке зафіксовано аудиозаписом за допомогою програмно-апаратного комплексу Акорд , з`явилися ліквідатор, скаржник на дії ліквідатора та її представник, а також представник ГУ ДФС у Запорізькій області.

За підсумками засідання, після заслуховування присутніх учасників, дослідження матеріалів справи, призначені до розгляду ухвалою від 31.05.2019 питання, а також клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області судом у нарадчій кімнаті вирішені. Вступну та резолютивну частини постановленої ухвали оголошено після виходу з нарадчої кімнати та повідомлено присутніх про виготовлення повного тексту ухвали протягом трьох днів після оголошення скороченого тексту.

Суд дійшов таких висновків.

У клопотанні про продовження строку ліквідаційної процедури (вих.№ 50 від 04.04.2011) ліквідатор арбітражний керуючий Амельченко М.Д., посилаючись на необхідність додаткового часу для продажу майна боржника, просив продовжити строк ліквідаційної процедури С(Ф)Г Марія на шість місяців, з 06.04.2011 до 06.10.2011.

На запитання суду до ліквідатора стосовно цього клопотання ліквідатор висловився про те, що для розгляду клопотання по суті наявна необхідність його оновлення.

Після наголошення суду на винесенні на розгляд в засіданні саме клопотання вих.№ 50 від 04.04.2011, як воно заявлено, ліквідатор заявив усне клопотання про залишення клопотання вих.№ 50 від 04.04.2011 без розгляду.

Таке заявлення ліквідатора не порушує будь-чиїх прав чи інтересів, більш того на даний випадок є підставним, а тому клопотання про продовження строку ліквідаційної процедури залишено без розгляду.

По скарзі Косатої О.С. на дії арбітражного керуючого (б/н від 11.04.2014) зазначається таке.

У скарзі, виклавши своє бачення щодо діяльності ліквідатора арбітражного керуючого Амельченка М.Д., Косатою О.С. були поставлені вимоги усунути арбітражного керуючого Амельченка М.Д. від виконання обов`язків у справі про банкрутство С(Ф)Г Марія .

Водночас, як згадувалося в описовій частині ухвали, до суду подано заяву Косатої О.С. , якою вона просить залишити скаргу на дії та бездіяльність арбітражного керуючого Амельченка Д.М. без розгляду.

Незважаючи на викладене в заяві прохання провести засідання у її відсутність, Косата О.С. особисто з`явилася в засідання суду та підтвердила своє заявлення про залишення скарги на дії ліквідатора без розгляду.

Також про залишення скарги на дії ліквідатора без розгляду в судовому засіданні заявив представник Косатої О.С.

Заяву Косатої О.С. про залишення скарги на дії арбітражного керуючого (б/н від 11.04.2014) без розгляду суд вважає такою, що не суперечить матеріалам чи обставинам справи, що не порушує будь-чиїх прав чи інтересів, а тому скаргу залишено без розгляду.

По заявах арбітражного керуючого Кравченко Анастасії Ігорівни (б/н від 16.05.2011), арбітражного керуючого Дона Віктора Олександровича (б/н від 16.05.2011), арбітражного керуючого Острика Сергія Юрійовича (вих.№ 31/01/01 від 31.01.2013), арбітражного керуючого Мартиненко Наталії Михайлівни (заява б/н від 11.04.2014) суд дійшов таких висновків.

Стосовно заяви ОСОБА_5 , то на будь-який випадок, відомостями Єдиного реєстру арбітражних керуючих встановлено, що на цей час вона не має статусу арбітражного керуючого.

Арбітражними керуючими Доном В. О., Остриком С.Ю. та Мартиненко Н.М. ухвалу суду від 31.05.2019 не виконано, письмові позиції по поданих заявах на участь у справі не надано.

Питання щодо заміни ліквідатора на цей час не є актуальним та судом не розглядається, Амельченко М.Д. статусу арбітражного керуючого не втратив, продовжує виконувати обов`язки ліквідатора у справі.

За таких обставин, заяви арбітражних керуючих Дона Віктора Олександровича (вих.б/н від 16.05.2011), ОСОБА_5 (вих.б/н від 16.05.2011), Острика Сергія Юрійовича (вих.№31/01/01 від 31.01.2013), Мартиненко Наталії Михайлівни (вих.б/н від 11.04.2014) залишено судом без розгляду.

Розглянувши заяву ліквідатора (вих.№30 від 08.02.2018) про затвердження оплати послуг у розмірі двох мінімальних заробітних плат за місяць за рахунок боржника, вислухавши ліквідатора, дослідивши матеріли справи, судом встановлено наступне.

12.02.2018 ліквідатором подано до суду заяву про затвердження оплати послуг у розмірі двох мінімальних заробітних плат на місяць за рахунок боржника.

До заяви додано копію протоколу зборів кредиторів №1 від 22.06.2010, згідно з яким, окрім іншого, було прийнято рішення про затвердження оплати послуг ліквідатора у розмірі 2,5 мінімальних заробітних плат на місяць за рахунок боржника.

Ліквідатор просить суд задовольнити його заяву та затвердити йому оплату послуг у розмірі 2 (двох) мінімальних заробітних плат.

Згідно ст. 3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за кожен місяць здійснення ним своїх повноважень встановлюється та виплачується в розмірі, встановленому комітетом кредиторів і затвердженому господарським судом, якщо інше не встановлено цим Законом, але не менше двох мінімальних заробітних плат та не більше середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи перед порушенням провадження у справі про банкрутство. Оплата послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) у зв`язку з виконанням ним своїх обов`язків здійснюються в порядку, встановленому цим Законом, за рахунок коштів, одержаних від продажу майна боржника, або за рахунок коштів кредиторів чи коштів, одержаних у результаті виробничої діяльності боржника.

Таким чином, Закон передбачає надання послуг, виконання повноважень арбітражним керуючим на умовах їх оплатності.

Комітетом кредиторів у справі було прийнято рішення про затвердження оплати послуг ліквідатору у розмірі 2,5 мінімальних заробітних плат. В свою чергу ліквідатор просить суд затвердити оплату його послуг у розмірі 2 мінімальних заробітних плат, оскільки це не суперечить ст.3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", узгоджується з його нормами та не порушує будь-чиїх прав.

Таким чином, суд вважає, що заява ліквідатора не суперечить діючому законодавству та підлягає задоволенню.

З врахуванням цього слід затвердити оплату послуг ліквідатора С(Ф)Г "Марія" арбітражного керуючого Амельченка М.Д. у розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожен місяць здійснення ним своїх повноважень за рахунок коштів, одержаних від продажу майна та виробничої діяльності боржника.

Розглянувши звіт ліквідатора С(Ф)Г "Марія" - арбітражного керуючого Амельченка М.Д. про оплату послуг та відшкодування витрат арбітражного керуючого під час здійснення виконання повноважень ліквідатора за період з 06.04.2010 по 01.05.2019, заслухавши пояснення ліквідатора та дослідивши матеріали справи, суд зазначає наступне.

Як свідчать матеріали справи, ліквідатором неодноразово надавались до суду відповідні звіти про оплату грошової винагороди та відшкодування витрат.

До початку судового засідання ліквідатором подано клопотання (вих.№168 від 12.06.2019), в якому ліквідатор просить не розглядати на даний час звіт про оплату грошової винагороди та понесені витрати за час ліквідаційної процедури, а розглянути спочатку заяву про затвердження оплати послуг ліквідатора у розмірі двох мінімальних заробітних плат за рахунок боржника.

Проте, будь-яких обґрунтувань свого клопотання ліквідатором не зазначено ні в тексті клопотання, ні надано усно в засіданні суду.

Суд зазначає, що законодавством не передбачено такої дії суду, як не розглядати певне клопотання, заяву. Оскільки ліквідатором було подано до суду відповідний звіт, який судом було прийнято та призначено саме до розгляду в судовому засіданні, то суд має розглянути звіт.

Клопотання про залишення звіту без розгляду чи з певних обґрунтованих причин відкладення його розгляду ліквідатором не було надано до суду у письмовому вигляді та не заявлено усно.

Відповідно до приписів Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", суд за результатами розгляду звіту ліквідатора про оплату грошової винагороди та відшкодування витрат може його або затвердити, або відмовити в затвердженні (повністю, частково).

Крім того, як зазначено вище, судом було розглянуто та задоволено заяву ліквідатора про затвердження оплати послуг, тому суд не вбачає будь-яких перешкод для розгляду звіту ліквідатора про оплату грошової винагороди та відшкодування витрат. Ліквідатором не було наведено заперечень проти розгляду судом звіту по суті.

Згідно з положеннями ст.3-1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", оплата послуг арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) за кожен місяць здійснення ним своїх повноважень встановлюється та виплачується в розмірі, встановленому комітетом кредиторів і затвердженому господарським судом, якщо інше не встановлено цим Законом, але не менше двох мінімальних заробітних плат та не більше середньомісячної заробітної плати керівника боржника за останні дванадцять місяців його роботи перед порушенням провадження у справі про банкрутство. Звіт про оплату послуг, відшкодування витрат арбітражного керуючого затверджується рішенням комітету кредиторів та ухвалою господарського суду.

Ліквідатором 12.02.2018 було подано до суду звіт (вих.№27 від 08.02.2018) про затвердження оплати послуг ліквідатора та понесених витрат під час здійснення ліквідаційної процедури в період з 06.04.2010 по 01.02.2018, згідно з яким оплата послуг ліквідатора за вказаний період із розрахунку двох мінімальних заробітних плат склала 228 756,40 грн., загальний розмір витрат ліквідатора склав 27009,81 грн. Зазначається, що за період ліквідаційної процедури ліквідатором було стягнуто дебіторську заборгованість в сумі 95 200,00 грн., за рахунок чого проведено часткове відшкодування кредиторських вимог, частково послуг ліквідатора та частково - витрат. До звіту було надано протокол (б/н від 08.02.2018) зборів комітету кредиторів боржника, на яких, окрім іншого, був затверджений зазначений вище звіт ліквідатора.

У подальшому, 27.03.2018 ліквідатором подано аналогічний за змістом звіт (вих.№62 від 23.03.2018) за той самий період із заявою (вих.№61 від 23.03.2018) про його затвердження.

27.05.2019 ліквідатором із клопотанням (вих.№156 від 27.05.2019) про поновлення провадження у справі, був наданий уточнений звіт про оплату послуг та понесені витрати під час здійснення виконання повноважень ліквідатора у період з 06.04.2010 по 01.05.2019, згідно з яким за вказаний період розмір оплати послуг становить 308756,40 грн., розмір понесених витрат - 27 209,81 грн., а за рахунок стягнутої дебіторської заборгованості в сумі 95200, грн. були повністю відшкодовані витрати на суму 27209,81 грн. та частково відшкодовано оплату послуг на суму 66710,19 грн., внаслідок чого зазначається про заборгованість з оплати послуг ліквідатора в сумі 242 046,21 грн.

07.06.2019 відбулися збори комітету кредиторів, на порядку денному яких, серед іншого, було затвердження витрат ліквідатора, здійснених під час ліквідаційної процедури. За результатами засідання комітетом кредиторів з даного питання було вирішено затвердити звіт ліквідатора про оплату послуг та понесені витрати під час здійснення виконання повноважень ліквідатора в період з 06.04.2010 по 01.05.2019, а саме: оплату послуг в сумі 308 756,40 грн. (заборгованість з оплати послуг становить 242046,21 грн.), витрати арбітражного керуючого у розмірі 27 209,81 грн., стягнута дебіторська заборгованість - 95 200,00 грн.

Ліквідатору затверджено судом оплату послуг у розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожен місяць здійснення ним своїх повноважень за рахунок коштів, одержаних від продажу майна та виробничої діяльності боржника.

В судовому засіданні ліквідатор доповів про проведений розрахунок суми оплати послуг (із розрахунку двох мінімальних заробітних плат за кожен місяць здійснення ним своїх повноважень), який також наведено у наданому до суду 27.05.2019 уточненому звіті, і за період з 06.04.2010 по 01.05.2019 розмір оплати послуг визначено в сумі 308 756,40 грн., з яких ліквідатором за рахунок стягнутої дебіторської заборгованості було відшкодовано суму 66 710,19 грн.

Вирішуючи питання щодо розміру оплати послуг арбітражного керуючого за конкретний період виконання ним повноважень ліквідатора, господарський суд має визначити, який саме період виконання арбітражним керуючим обов`язків ліквідатора підлягає оплаті, яка саме сума та з яких джерел підлягає до сплати на користь арбітражного керуючого, оскільки фактичне отримання арбітражним керуючим оплати послуг неможливо без затвердження ухвалою господарського суду розміру, періоду, джерела та порядку оплати послуг арбітражного керуючого. При визначенні розміру оплати послуг ліквідатора під час здійснення ним ліквідаційної процедури у справі про банкрутство господарський суд має досліджувати не тільки період здійснення ліквідатором ліквідаційної процедури, а й дії, які вчинялись ліквідатором в цей період (постанова ВГСУ від 06.12.2017 у справі № 908/61/13-г, постанова Верховного Суду від 01.03.2018 у справі №910/32824/15).

Слід зазначити, що провадження у даній справі неодноразово зупинялось (ухвали суду від 07.06.2011, 15.04.2014, 02.04.2018, 28.05.2018), і час зупинення провадження тривав, здебільшого, понад рік (з 07.06.2011 до 04.02.2013, з 15.04.2014 по 18.01.2018), про що свідчать відповідні ухвали у даній справі.

Матеріали справи підтверджують, що за час зупинення провадження у справі ліквідатором не вживались активні заході щодо ліквідаційної процедури, отже враховуючи вищенаведене, період зупинення провадження у справі ліквідатором безпідставно включено до періоду розрахунку розміру оплати послуг.

Судом було перевірено наведений ліквідатором у звіті розрахунок розміру оплати послуг та встановлено, що за виключенням періоду часу, коли провадження у даній справі було зупинено, розмір оплати послуг арбітражного керуючого Амельченка М.Д. за виконання повноважень ліквідатора у справі становить 66 359,55 грн.

Враховуючи вищенаведене, суд вважає, що звіт ліквідатора арбітражного керуючого Амельченка М.Д. про оплату послуг під час здійснення виконання повноважень ліквідатора за період з 06.04.2010 по 01.05.2019 слід затвердити частково в сумі 66359,55 грн., які відшкодовано, а в іншій частині в затвердженні звіту слід відмовити.

Стосовно звіту ліквідатора в частині понесених витрат в ліквідаційній процедурі за період з 06.04.2010 по 01.05.2019 в розмірі 27 209,81 грн., то ліквідатор помилково включив до складу витрат суму 200 грн., яка фактично була спрямована на погашення кредиторських вимог Косатої О.В. з заробітної плати, про що зазначив і сам ліквідатор, і свідчать наявні в матеріалах справи копії платіжних документів.

Слід зауважити, що у раніше поданих до суду звітах (12.02.2018 та 27.03.2018) ліквідатором вірно зазначалась сума понесених витрат у розмірі 27 009,81 грн.

В засіданні ліквідатор погодився із помилковістю включення суми 200 грн. до суми витрат.

До матеріалів звіту ліквідатором було надано копії платіжних документів, які підтверджують понесені ліквідатором витрати в сумі 27009,81 грн., які складаються з оплати послуг охорони, послуг БТІ з проведення поточної інвентаризації, публікації оголошень щодо справи в друкованих засобах масової інформації.

Варто зазначити, що наявні в матеріалах справи докази свідчать, що за час ліквідаційної процедури ліквідатором були понесені значно більші витрати, що він особисто підтвердив в судовому засіданні, зокрема, на сплату судових витрат, за отримання довідок реєстраційних органів, вчинення нотаріальних дій, тощо.

На запитання суду ліквідатор пояснив, що до звіту були включені лише витрати з оплати послуг охорони, послуг БТІ з проведення поточної інвентаризації, публікації оголошень щодо справи в друкованих засобах масової інформації з урахуванням позиції щодо цього територіального управління юстиції, яким неодноразово проводились перевірки діяльності арбітражного керуючого Амельченка М.Д. під час виконання повноважень ліквідатора С(Ф)Г "Марія", і фактичний розмір понесених витрат є значно більшим. Проте враховуючий позицію територіального управління юстиції та тривалий час розгляду справи, ліквідатор визнав за доцільне включити до звіту про відшкодування витрат лише витрати на суму 27 009,81 грн.

За таких обставин, звіт ліквідатора арбітражного керуючого Амельченка М.Д. про відшкодування витрат арбітражного керуючого за період з 06.04.2010 по 01.05.2019 в сумі 27 009,81грн., які відшкодовано, слід затвердити.

Крім того, враховуючи встановлені обставини, ліквідатору слід розподілити одержані за рахунок стягнення дебіторської заборгованості грошові кошти у порядку, встановленому статтею 31 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом в редакції до 19.01.2013.

Розглянувши клопотання Головного управління ДФС у Запорізькій області про заміну кредиторів, суд вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

Матеріалами справи підтверджується, що в межах даної справи про банкрутство Державною податковою інспекцією у Запорізькому районі Запорізької області було подано заяву про визнання кредитором у справі про банкрутство С(Ф)Г Марія (вих.№ 4594/10/10-016 від 05.05.2010), якою заявлено грошові вимоги до боржника в сумі 65720,95 грн.

Також в межах даної справи заяву про визнання грошових вимог (вих.№ 2438/10-24 від 18.02.2011) було подано Державною податковою інспекцією у Ленінському районі м.Запоріжжя, якою заявлено вимоги до С(Ф)Г Марія в розмірі 3003,66 грн.

Зазначені вимоги були розглянуті ліквідатором, ним визнані та включені до реєстру вимог кредиторів С(Ф )Г Марія .

Податкові органи зазнали реформування, реорганізації з присутнім у цих процесах правонаступництвом.

Зокрема, згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 06.08.2014 №311 Про утворення територіальних органів Державної фіскальної служби та визнання такими, що втратили чинність, деяких актів Кабінету Міністрів України утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної фіскальної служби за переліком згідно з додатком 1 та реорганізовано територіальні органи Міністерства доходів і зборів шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної фіскальної служби за переліком згідно з додатком 2.

В тому числі, утворено Головне управління ДФС у Запорізькій області, територіальні органи ДФС у Запорізькій області.

Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 04.11.2015 № 892 Деякі питання територіальних органів Державної фіскальної служби перейменовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби за переліком згідно з додатком 1 та реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної фіскальної служби за переліком згідно з додатком 2.

В тому числі, Державну податкову інспекцію в Орджонікідзевському районі м.Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області перейменовано у Запорізьку об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Запорізькій області та реорганізовано Державну податкову інспекцію у Ленінському районі м.Запоріжжя Головного управління ДФС у Запорізькій області шляхом приєднання до Запорізької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області, а Державну податкову інспекцію у Запорізькому районі Головного управління ДФС у Запорізькій області - шляхом приєднання до Вільнянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області.

На підставі постанови Кабінету Міністрів України № 296 від 28.03.2018 Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання як структурних підрозділів до відповідних територіальних органів Служби за переліком, зокрема Запорізьку об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Запорізькій області, Вільнянську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Запорізькій області приєднано до Головного управління ДФС у Запорізькій області.

З метою реалізації постанови Кабінету Міністрів України № 296 від 28.03.2018, наказом Державної фіскальної служби України №80 від 01.02.2019 Про затвердження положень про головні управління ДФС в областях та м.Києві затверджено в тому числі Положення про Головне управління ДФС у Запорізькій області.

Відповідно до п. 1 Положення Головне управління ДФС у Запорізькій області є правонаступником усіх прав та обов`язків Вільнянської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області та Запорізької об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області.

Ст.52 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що у разі заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив.

Клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області є обґрунтованими та правомірними, внаслідок чого клопотання слід задовольнити, замінити кредитора у справі - Державну податкову інспекцію у Запорізькому районі Запорізької області на правонаступника - Вільнянську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Запорізькій області та останню - на Головне управління ДФС у Запорізькій області, а також замінити кредитора - Державну податкову інспекцію у Ленінському районі м.Запоріжжя на правонаступника - Запорізьку об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Запорізькій області та останню - на Головне управління ДФС у Запорізькій області.

Заявлення ліквідатора про виключення ПП Віза з числа кредиторів у справі про банкрутство С(Ф)Г Марія не є таким, що ґрунтується на законі.

Виходячи з положень Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом в редакції до 19.01.2013, за якою здійснюється провадження у даній справі, у ліквідаційній процедурі грошові вимоги кредиторів розглядає ліквідатор, який також складає та веде реєстр вимог кредиторів.

Господарський суд, за відсутності спорів, грошові вимоги у ліквідаційній процедурі не розглядає та не затверджує реєстр вимог кредиторів, при цьому, виконуючи контролюючу функцію, надає оцінку веденню реєстру вимог ліквідатором та за необхідності спрямовує його на приведення у відповідність до вимог закону та обставин у справі, а на певних стадіях - корегує.

Приведені в описовій частині даної ухвали доводи ліквідатора та ТОВ Юридична група ЛЕКС щодо відсутності наразі перешкод для подальшого здійснення провадження у справі про банкрутство С(Ф)Г Марія суд поділяє.

Представленими ними копіями судових рішень підтверджено, що постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 05.05.2015 у справі № 808/1453/15 припинено юридичну особу - Приватне підприємство Віза (69104, м.Запоріжжя, вул.Європейська, буд.8 кв.34, код ЄДРПОУ 31139747).

Отриманим судом витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 12.06.2019 підтверджується, що 02.05.2019 до реєстру внесено запис про припинення ПП Віза , код ЄДРПОУ 31139747 за судовим рішенням.

Згідно з ч.5 ст.104 ЦК України юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

У відповідності до ст.609 ЦК України зобов`язання припиняється ліквідацією юридичної особи (боржника або кредитора).

В зв`язку з поданням ліквідатором укладеної у справі 07.06.2019 мирової угоди із заявою про її затвердження, необхідно призначити судове засідання для розгляду мирової угоди.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.3-1, 5, 24, 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 14.05.1992 №2343-ХІІ, п.1-1 розд.Х Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VІ, ст.ст. 3, 12, 20, 52, 232 - 235 Господарського процесуального кодексу України в редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VIII, суд

УХВАЛИВ:

1. Клопотання ліквідатора - арбітражного керуючого Амельченка М.Д. (вих.№50 від 04.04.2011) про продовження строку ліквідаційної процедури Селянського (фермерського) господарства "Марія" по справі №16/21/10 на шість місяців, з 06.04.2011 до 06.10.2011 - залишити без розгляду.

2. Скаргу (вих.б/н від 11.04.2014) Косатої Олени Станіславівни на дії арбітражного керуючого, ліквідатора у справі № 16/21/10 про банкрутство СФГ "Марія", Амельченка М.Д. залишити без розгляду.

3. Заяви арбітражних керуючих Дона Віктора Олександровича (вих.б/н від 16.05.2011), Кравченко Анастасії Ігорівни (вих.б/н від 16.05.2011), Острика Сергія Юрійовича (вих.№31/01/01 від 31.01.2013), Мартиненко Наталії Михайлівни (вих.б/н від 11.04.2014) залишити без розгляду.

4. Затвердити оплату послуг ліквідатора СФГ "Марія" арбітражного керуючого Амельченка М.Д. у розмірі двох мінімальних заробітних плат за кожен місяць здійснення ним своїх повноважень за рахунок коштів, одержаних від продажу майна та виробничої діяльності боржника.

5. Звіт ліквідатора арбітражного керуючого Амельченка М.Д. про оплату послуг під час здійснення виконання повноважень ліквідатора за період з 06.04.2010 по 01.05.2019 затвердити частково в сумі 66 359,55 грн., які відшкодовано, затвердити повністю звіт про відшкодування витрат арбітражного керуючого в сумі 27 009,81грн., які відшкодовано.

В іншій частині в задоволенні звіту - відмовити.

6. Клопотання Головного управління ДФС у Запорізькій області про заміну сторони задовольнити.

Замінити кредитора у справі - Державну податкову інспекцію у Запорізькому районі Запорізької області на правонаступника - Вільнянську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Запорізькій області.

Замінити Вільнянську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Запорізькій області на правонаступника - Головне управління ДФС у Запорізькій області.

Замінити кредитора у справі - Державну податкову інспекцію у Ленінському районі м.Запоріжжя на правонаступника - Запорізьку об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Запорізькій області.

Замінити Запорізьку об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Запорізькій області на правонаступника - Головне управління ДФС у Запорізькій області.

7. Прийняти мирову угоду, укладену 07.06.2019 боржником - СФГ "Марія" та головою комітету кредиторів боржника - ТОВ "Юридична група "Лекс" у справі про банкрутство № 16/21/10, та призначити її до розгляду в судовому засіданні на 25.06.2019 о 09.00.

Засідання відбудеться в приміщенні господарського суду Запорізької області за адресою: 69001, м. Запоріжжя, вул.Гетьманська, 4. Номер телефону гарячої лінії суду: (061) 764-89-30.

Зобов`язати:

ліквідатора - невідкладно направити копії мирової угоди всім кредиторам, докази надіслання представити суду; надати всі додатки до заяви про затвердження мирової угоди, передбачені ч.1 ст.38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" в редакції до 19.01.2013; привести реєстр вимог кредиторів у відповідність до даної ухвали та обставин у справі на цей час, реєстр з відображенням в ньому сум погашених вимог кредиторів надати суду;

ГУ ДФС у Запорізькій області, Концерн МТМ - надати довідку про розмір грошових вимог до боржника, інформацію про погашення вимог у ліквідаційній процедурі, письмові позиції по мировій угоді та її затвердження судом.

Явку ліквідатора, представників кредиторів, боржника в судове засідання визнати обов`язковою.

Копії ухвали надіслати боржнику, ліквідатору, кредиторам, арбітражним керуючим Дону В. О. , Острику С.Ю. та Мартиненко Н .М.; Кравченко А.І., Косатій О.С.

Ухвала господарського суду набирає законної сили негайно після її оголошення, відповідно до ст. 235 ГПК України.

Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом 10 днів з дня складення повного тексту ухвали за правилами, визначеними ст. ст. 254-259 ГПК України, шляхом подання апеляційної скарги наразі через Господарський суд Запорізької області.

Повний текст ухвалу складено та підписано 14.06.2019.

Суддя Р.А.Ніколаєнко

Дата ухвалення рішення12.06.2019
Оприлюднено14.06.2019
Номер документу82400755
СудочинствоГосподарське
Сутьправо зайняття адвокатською діяльністю ЗП № 002139 від 09.04.2019 від ГУ ДФС у Запорізькій області - Сиваш П.О., довіреність № 214/08-01-50-05 від 21.01.2019

Судовий реєстр по справі —16/21/10

Ухвала від 17.10.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 19.08.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 08.08.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 25.06.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 12.06.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 28.05.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 31.05.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 16.05.2019

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 02.04.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 14.02.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні