Рішення
від 13.06.2019 по справі 534/333/19
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 червня 2019 року м. ПолтаваСправа № 534/333/19

Полтавський окружний адміністративний суд у складі судді Супруна Є.Б., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження справу №534/333/19 за позовом ОСОБА_1 до Кременчуцького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

06.03.2019 позивач ОСОБА_1 звернувся до Комсомольського міського суду Полтавської області з позовом до Кременчуцького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області (надалі - відповідач, Кременчуцьке ОУПФ), в якому просить визнати дії відповідача щодо не зарахування його стажу роботи з 03.01.1995 по 29.12.2005 на Тернівському воєнізованому гірничорятувальному загоні, Криворізькому воєнізованому гірничорятувальному загоні та Харківському зведеному гірничорятувальному загоні за списком №1 протиправними, а також зобов`язати відповідача зарахувати вказаний період до пільгового стажу за списком №1 та здійснити перерахунок призначеної пільгової пенсії з 01.02.2018.

Ухвалою Комсомольського міського суду Полтавської області від 11.03.2019 справу передано до Полтавського окружного адміністративного суду в порядку п. 2 ч. 1 ст. 29 КАС України без вирішення питання про відкриття провадження.

22.04.2019 справа надійшла до Полтавського окружного адміністративного суду та в цей же день розподілена судді Супруну Є.Б.

Ухвалою судді Полтавського окружного адміністративного суду від 02.05.2019 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у письмовому провадженні).

28.05.2019 до суду засобами електронного зв`язку (поштою 31.05.2019) від відповідача надійшла заява про залишення адміністративного позову ОСОБА_1 без розгляду через пропуск ним шестимісячного строку звернення до суду, оскільки позивач про порушення своїх прав дізнався у лютому 2018 року у зв`язку з отриманням відповідей відповідача та ГУ ПФУ у Полтавській області від 13.02.2018 та 03.05.2018 відповідно (а.с. 70-71).

29.05.2019 від відповідача надійшов відзив на позов, за змістом якого Кременчуцьке ОУПФ заперечує проти задоволення позовних вимог з підстав правомірності виключення з розрахунку пільгового стажу ОСОБА_1 за списком №1 періоду його роботи з 03.01.1995 по 29.12.2005 (період, за який ДВГРЗ ДСНС України не визнає себе правонаступником зобов`язань ліквідованих формувань). При цьому позивачеві листом від 13.02.2018 №3606/08-10 було роз`яснено, що у разі відсутності правонаступника, підтвердження періодів роботи, що зараховуються до трудового стажу для призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється у порядку, визначеному Пенсійним фондом України за погодженням з Мінсоцполітики та Мінфіном (а.с. 74-75).

Позивач правом на подачу відповіді на відзив не скористався. До суду лише 13.06.2019 повернувся конверт адресований позивачу, яким його поінформавано про відкриття провадження у справі та призначення справи до судового розгляду, з відміткою засобу поштового зв`язку "за закінченням терміну зберігання".

На підставі частини одинадцятої статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України вважається, що така повістка вручена належним чином 13.06.2019.

У зв`язку з цим суд здійснює розгляд даної справи в перший же день отримання відомостей про інформування усіх учасників справи про судовий розгляд на підставі частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи за відсутності заперечень з цього приводу та за наявними у справі матеріалами в межах строку, встановленого статтею 263 цього ж Кодексу.

Суд, вивчивши матеріали справи, встановив наступні обставини та відповідні до них правовідносини.

З матеріалів справи, зокрема із записів трудової книжки, суд встановив, що ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) працював на Тернівському воєнізованому гірничорятувальному загоні, Криворізькому воєнізованому гірничорятувальному загоні та Харківському зведеному гірничорятувальному загонах з 03.01.1995 по 01.01.2009 (а.с. 11-13).

Згідно з протоколом №760 від 26.09.2006 ОСОБА_1 призначено пенсію за віком на пільгових умовах за списком №1 з 19.05.2006. Загальний стаж (повний) становить 34 роки 3 місяці 10 днів (а.с. 86).

У лютому 2018 року за заявою позивача йому була призначена пенсія у зменшеному розмірі.

Листом від 13.02.2018 №3606/08-10 заступник начальника Кременчуцького ОУПФ ОСОБА_2 повідомив позивача про те, що ДДВГРЗ ДСНС України листами №01/3-2098 та №01/3-2106 від 16.11.2017 відкликав раніше видані ОСОБА_1 довідки про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії у зв`язку з тим, що вони не містили інформацію по перейменування, ліквідацію, правонаступництво аварійно-рятувальних формувань, які діяли до створення ДВГРЗ ДСНС України, та щодо яких у Загоні відсутнє правонаступництво, та видав нові довідки №1/2-341 від 14.11.2017 за період з 03.01.1995 по 29.12.2005 та №01/2-345 від 14.11.2017 за період з 30.12.2005 по 31.12.2008 (а.с. 14).

Вказаним листом також повідомлено, що з 01.02.2018 розмір пенсії позивача становить 7264,55 грн. Страховий стаж (повний) - 55 років 3 місяці 12 днів, в т.ч. за Списком №1 - 11 років.

Як з`ясував суд, дійсно на підставі наказу ДСНС України від 13.05.2013 №215 Криворізький спеціальний воєнізований гірничорятувальний загін МНС України перейменований на Державний воєнізований гірничорятувальний (аварійно-рятувальний) загін державної служби України з надзвичайних ситуацій (надалі - ДВГРЗ ДСНС України)

Відповідно до довідки ДВГРЗ ДСНС України від 14.11.2017 №01/2-341, виданої ОСОБА_3 він дійсно працював повний робочий день в:

Тернівському гірничорятувальному загоні, Криворізькому воєнізованому гірничорятувальному загоні (Криворізький ВГРЗ): за період з 03.01.1995 (наказ №1 від 03.01.1995) по 31.08.1995 за професією респіраторник, що передбачено Списком №1, розділ 1, підрозділ 5. Гірничорятувальні частини (станції), позиція 1010600б-18029; за період з 01.09.1995 (наказ №110 к від 01.09.1995) по 31.07.2002 на посаді командира відділення, що передбачено Списком 1, розділ 1, підрозділ 5 Гірничорятувальні частини (станції), позиція 1010600б-23003; за період з 01.08.2002 (наказ 265к від 02.08.2002) по 15.01.2003 на посаді виконуючого обов`язки командира пункту, що передбачено Списком 1, розділ 1, підрозділ 5. Гірничорятувальні частини (станції), позиція 1010600б-23012; за період з 16.01.2003 по 16.03.2003 на посаді виконуючого обов`язки командира пункту, що передбачено Списком 1, розділ 1 підрозділ 5. Аварійно-рятувальні частини (станції), позиція 1.5б; за період з 17.03.2003 (наказ 85к від 14.03.2003) по 17.02.2004 (наказ №14к від 17.02.2004) на посаді командира пункту, що передбачено Списком 1, розділ 1, підрозділ 5. Аварійно-рятувальні частини (станції), позиція 1.5б.

Південному регіональному спеціальному (воєнізованому) аварійно-рятувальному загоні (Південний регіональний СВАРЗ) з 01.06.2005 (наказ №251к від 02.06.2005) по 29.12.2005 (наказ №565к від 29.12.2005) на посаді командира пункту, що передбачено Списком 1, розділ 1, підрозділ 5. Аварійно-рятувальні частини (станції), позиція 1.5б.

Крім того, у довідці від 14.11.2017 №01/2-341 вказано додаткові відомості: Тернівський ВГРЗ (код ОКПО 00190839) ліквідований з 01.11.2001 (наказ №178 від 31.10.2001), а структурні одиниці передані до Криворізького ВГРЗ. Криворізький ВГРЗ (код ЄДРПОУ 00190851) ліквідований з 01.01.2004 в зв`язку з ліквідацією ДВГРС (наказі №208 від 05.12.2003 ГШ ДВГРС), а структурні одиниці передані в Південний регіональний СВАРЗ. Південний регіональний СВАРЗ (код ЄДРПОУ 26462591) не був юридичною особою та існував як філія Державної спеціалізованої (воєнізованої) аварійно-рятувальної служби Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій (код ЄДРПОУ 26475829). Державна спеціалізована (воєнізована) аварійно-рятувальна служба Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій була ліквідована 05.10.2015 без визначення правонаступників (№ запису 10741170004276). ДВГРЗ ДСНС України не є правонаступником зобов`язань ліквідованих загонів (а.с. 83-84).

На підставі отриманої інформації по пенсійній справі ОСОБА_1 було проведено перерахунок внаслідок виключення з розрахунку пільгового стажу за списком №1 періоду з 03.01.1995 по 29.12.2005 (період, за який ДВГРЗ ДСНС України не визнає себе правонаступником зобов`язань ліквідованих формувань). Роз`яснено, що у разі відсутності правонаступника, підтвердження періодів роботи, що зараховуються до трудового стажу для призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється у порядку, визначеному постановою правління Пенсійного фонду України від 10.11.2006 №18-1 "Про затвердження Порядку підтвердження періодів роботи, що зараховуються до трудового стажу для призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років", відповідно до якого підтвердження періодів роботи, що дає право на призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років здійснюється відповідними комісіями, які створюються при головних управліннях Пенсійного фонду України (а.с. 14).

За наданням роз`яснень з приводу перерахунку розміру пенсії в бік зменшення позивач звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області (а.с. 15), на що отримав відповідь від 03.05.2018 №524/Л-02, аналогічну змісту відповіді Кременчуцького ОУПФ від 13.02.2018 №3606/08-10. Також роз`яснено порядок та перелік документів, з якими необхідно звернутися за підтвердженням пільгового стажу до комісії з питань підтвердження стажу роботи на посадах, що дають право на призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років. Крім того, зобов`язано Кременчуцьке ОУПФ вжити заходів щодо витребування від ДВГРЗ ДСНС України копій статутних документів, підтверджуючих, що зазначене підприємство не є правонаступником ліквідованих підприємств (а.с. 16).

Не погоджуючись з діями Кременчуцького ОУПФ щодо не зарахування до трудового стажу стажу, що відноситься до пільгового, за період з 03.01.1995 по 29.12.2005, вважаючи їх такими, що порушують його права на належне пенсійне забезпечення, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку позовним вимогам, суд виходить з наступного.

Підставою для виключення з пільгового стажу позивача за Списком №1 періоду його роботи з 03.01.1995 по 29.12.2005 слугували отримані Кременчуцьким ОУПФ листи ДВГРЗ ДСНС України від 16.11.2017 №01/3-2106 та №01/3-2098 про відкликання раніше виданих ОСОБА_3 довідок про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії у зв`язку з тим, що вказані довідки не містять інформацію про перейменування, ліквідацію, правонаступництво аварійно-рятувальних формувань, які діяли до створення ДВГРЗ ДСНС України та щодо яких у Законі відсутнє правонаступництво (а.с. 79-81).

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про пенсійне забезпечення" від 05.11.1991 №1788-XII громадяни України мають право на державне пенсійне забезпечення за віком, по інвалідності, у зв`язку з втратою годувальника та в інших випадках, передбачених цим Законом.

Згідно з пунктом "а" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" ( в редакції, чинній на момент призначення пенсії позивачу) від 05.11.1991 №1788-XII працівники, зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці, - за списком N 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджуваним Кабінетом Міністрів України, і за результатами атестації робочих місць: чоловіки - після досягнення 50 років і при стажі роботи не менше 20 років, з них не менше 10 років на зазначених роботах; жінки - після досягнення 45 років і при стажі роботи не менше 15 років, з них не менше 7 років 6 місяців на зазначених роботах.

Постановою Кабінету Міністрів України від 16.01.2003 №36 "Про затвердження списків виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах" передбачено, що право на пенсію на пільгових умовах мають робітники аварійно-рятувальних частин (станцій): 1.5а а) робітники 1.5а набирачі проб у шахтах (рудниках); 1.5а ремонтувальники респіраторів та протигазів; 1.5а респіраторники; 1.5б б) керівники та фахівці (командний склад); 1.5б командири взводів, їх заступники (помічники) ; 1.5б командири відділень, їх заступники (помічники); 1.5б командири загонів, їх заступники (помічники); 1.5б командири пунктів, їх заступники (помічники).

Відповідно до статті 62 Закону України "Про пенсійне забезпечення" від 05.11.1991 №1788-XII основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.

На реалізацію положень статті 62 Закону України "Про пенсійне забезпечення" Кабінетом Міністрів України 12.08.1993 був затверджений Порядок підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України за №637 (надалі - Порядок №637), пунктом 1 якого визначено, що основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.

Згідно з пунктом 20 Порядку №637 у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установлені для окремих категорій працівників, для підтвердження спеціального трудового стажу приймаються уточнюючі довідки підприємств, установ, організацій або їх правонаступників.

Відповідно до записів трудової книжки позивача від 27.04.1974 суд встановив, що:

03.01.1995 він прийнятий респіраторником 1-го взводу ПВГРП Тернівського ВГРЗ;

01.09.1995 переведений командиром відділення 1-го взводу ПВГРП на Тернівському ВГРЗ. Тернівський ВГРЗ ліквідований з 01.11.2001 з передачею структурних одиниць в Криворізький ВГРЗ ДВГРС МНС України;

01.11.2001 переведений в Полтавський ВГРП на посаду командира відділення;

01.08.2002 призначений виконуючим обов`язки командира ПВГРП;

17.03.2003 затверджений на посаді командира ПВГРП;

17.02.2004 звільнений з Криворізького ВГРЗ в зв`язку з переведенням в Східний РС (В)АРЗ;

18.02.2004 прийнятий за переведенням з Криворізького ВГРЗ на посаду командира відділення ГРВ Харківського зведеного воєнізованого гірничо-рятувального (аварійно-рятувального) загону;

01.09.2004 переведений на посаду командира Комсомольського (воєнізованого) гірничорятувального пункту;

31.05.2005 звільнений за переведенням до Південного РСВАРЗ;

01.06.2005 прийнятий по переведенню в Комсомольський воєнізований гірничорятувальний пункт Криворізького спеціального воєнізованого гірничорятувального загону на посаду командира пункту;

29.12.2005 звільнений з посади командира пункту по переведенню в Криворізький ВГРЗ.

Враховуючи те, що позивач у вищевказані періоди працював на посадах респіраторника, командира відділення та командира пункту, робота на яких надає право на пенсію за віком на пільгових умовах відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.01.2003 №36 "Про затвердження списків виробництв, робіт, професій, посад і показників, зайнятість в яких дає право на пенсію за віком на пільгових умовах", яка була чинною на момент виконання ОСОБА_1 . відповідних робіт, позивач дійсно має право на зарахування таких періодів до пільгового стажу, що підтверджується й поведінкою самого відповідача, який у лютому 2018 року призначив пенсію позивачу на пільгових умовах.

Окрім зазначеного, пільговий стаж позивача та факт проведення атестації робочих місць за умовами праці підтверджується наступними документами:

- архівна довідка від 22.03.2018 №599 архівного відділу виконкому Криворізької міської ради, у розрахункових відомостях із зарплати працівників, наказах з кадрових питань (особового складу) особових картках звільнених працівників Тернівського ВГРЗ штабу ВГРЧ (2001 р. - Полтавський ПВГРП Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи; 2004 р. Східний регіональний спеціальний воєнізований аварійно-рятувальний загін ДСВАРС) ОСОБА_4 А.О., ІНФОРМАЦІЯ_1 значиться командир відділення з вересня 1995 року (так у документі); - у зв`язку з ліквідацією з 01.11.2001 Тернівський ВГРЗ та передачею структурних одиниць загону до складу Криворізького ВГРЗ згідно наказу Головного Штабу ДВГРС від 24.10.2001 №78, перевести особовий склад Тернівського ВГРЗ з 01 листопада 2001 в Полтавський ПВГРП командиром відділення (наказ №326к від 01.11.2001); - у зв`язку з реорганізацією ДВГРС звільнений з КВГРЗ по переведенню в Східний С(В)АРЗ командиром ПВГРП з 17.02.2004 п. 5 ст. 36 КЗпП України (наказ №14к від 17.02.2004); - звільнений командир Комсомольського воєнізованого гірничорятувального пункту 29.12.2005 згідно (п. 5 ст. 36 КЗпП України) (наказ №565к від 29.12.2005), у наказах по особовому складу відсутні накази про переведення на іншу роботу, роботу з неповним робочим днем, про надання відпустки без збереження заробітної плати (а.с. 20).

- архівна довідка від 22.03.2018 №600/1 архівного відділу виконкому Криворізької міської ради, у розрахункових відомостями із зарплати працівників Полтавського ПВГРП Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи; 2004 р. Східний регіональний спеціальний воєнізований аварійно-рятувальний загін ДСВАРС) відображає дані про заробітну плату ОСОБА_1 за період січень 2001 року - лютий 2004 року (а.с. 48);

- довідка для уточнення особливого характеру роботи чи умов праці, необхідних для нарахування пенсії на пільгових умовах б/д №52/14, відповідно до якої ОСОБА_1 дійсно працював у Східному регіональному спеціальному (воєнізованому) аварійно-рятувальному загоні, до складу якого входив Харківський зведений воєнізований гірничорятувальний (аварійно-рятувальний) загін, з повним робочим днем з 18.02.2014 по 31.05.2005 (а.с. 53);

- накази Південного регіонального спеціального (воєнізованого) аварійно-рятувального загону від 29.09.2005 №215 "Про проведення атестації робочих місць за умовами праці для визначення права робітників на пільгове пенсійне забезпечення" (а.с. 24), від 03.06.2004 №75 "Про результати атестації робочих місць за умовами праці для визначення права робітників на пільгове пенсійне забезпечення"; наказ штабу ВГРЧ Південного регіону Державної воєнізованої гірничорятувальної (аварійно-рятувальної) служби від 04.02.2000 №8 "Про результати атестації робочих місць за умовами праці" (а.с. 35); наказ Воєнізованої гірничорятувальної служби від 25.07.1994 №70 (а.с. 39); наказ Південного регіонального спеціального (воєнізованого) аварійно-рятувального загону від 28.07.2005 №166 "Про проведення атестації робочого місця за умовами праці для визначення права робітників на пільгове пенсійне забезпечення" (а.с. 47), наказ Харківського воєнізованого гірничорятувального загону від 03.02.2003 №9 "Про результати атестації робочих місць за умовами праці для визначення права робітників на пільгове пенсійне забезпечення" (а.с. 54).

Надаючи оцінку діям Кременчуцького ОУПФ щодо виключення з розрахунку пільгового стажу за Списком №1 періоду роботи позивача з 03.01.1995 по 29.12.2005 (період, за який ДВГРЗ ДСНС України не визнає себе правонаступником зобов`язань ліквідованих формувань), суд виходить з наступного.

Приймаючи рішення, вчиняючи дії (бездіяльність), суб`єкт владних повноважень має виходити з критеріїв, закріплених в частині другій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, як-то: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Надаючи оцінку правомірності дій Кременчуцького ОУПФ на предмет її відповідності критерію "у спосіб", суд зазначає, що цей критерій означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний дотримуватися встановленої законом процедури і форми прийняття рішення або вчинення дії і повинен обирати лише визначені законом засоби.

Так, Закон України "Про пенсійне забезпечення" визначає трудову книжку, як основний документ, що підтверджує стаж роботи. Порядок №637 розширює перелік документів, що підтверджують трудовий стаж, визначає процедуру підтвердження трудового стажу показаннями свідків, особливості підтвердження трудового стажу окремих категорій працівників, правила підтвердження трудового стажу.

Проте, ні Закон, ні Порядок не передбачають права пенсійного органу виключати з розрахунку вже включений трудовий стаж особи, який надає право на пільгову пенсію.

У зв`язку з цим суд дійшов висновку про невідповідність дій Кременчуцького ОУПФ в частині виключення з розрахунку пільгового стажу за Списком №1 позивача періоду роботи з 03.01.1995 по 29.12.2005 критерію "у спосіб визначений Конституцією та законами України", оскільки Порядком №637, як Законом України "Про пенсійне забезпечення", не передбачено повноваження органів Пенсійного фонду на виключення з розрахунку пільгового стажу періодів роботи особи у зв`язку з відкликанням підприємствами (установами, організаціями) раніше виданих довідок на підтвердження трудового стажу працівника.

Крім того, суд зауважує, що позивач не може нести відповідальність за зміст, повноту та достовірність офіційних документів, які видаються органами державної влади, іншими установами та організаціями на виконання їх повноважень. Так само, негативні наслідки, у зв`язку із вищезазначеним не можуть впливати на гарантовану державою трудову пенсію за віком на пільгових умовах.

Враховуючи вищезазначене, суд приходить до висновку про необхідність визнання протиправними дій відповідача щодо виключення з розрахунку пільгового стажу за Списком №1 періоду роботи ОСОБА_1 з 03.01.1995 по 29.12.2005, у зв`язку з чим суд зобов`язує відповідача включити вказаний період до розрахунку пільгового стажу ОСОБА_1 за Списком №1, здійснивши перерахунок пенсії позивача з 01.02.2018, тобто з моменту виплати пенсії у зменшеному розмірі.

Враховуючи викладене, позов підлягає задоволенню у повному обсязі.

Щодо заяви відповідача про залишення адміністративного позову без розгляду у зв`язку з пропуском позивачем строку звернення до адміністративного суду з позовом, суд зазначає наступне.

Відповідно до частин першої та другої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Вирішуючи заяву відповідача, суд виходить з такого.

Обставини, наведені позивачем у позовній заяві щодо виключення з трудового стажу позивача періоду його роботи з 03.01.1995 по 29.12.2005 та отримання у зв`язку з цим пенсії з лютого 2018 року у зменшеному розмірі свідчать, що фактично має місце триваюче порушення прав особи. Обставини, наведені відповідачем у своїй заяві зробленого судом висновку не спростовують.

У зв`язку з цим суд визнає твердження відповідача щодо пропуску строку необґрунтованим, а тому відмовляє у задоволенні заяви Кременчуцького ОУПФ про залишення позову без розгляду.

Згідно з приписами частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України сплачений позивачем судовий збір підлягає стягненню з відповідача.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Кременчуцького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області (вул. Велика Набережна, 9, м. Кременчук, Полтавська область, 39630, код ЄДРПОУ 40367050) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

Визнати протиправними дії Кременчуцького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області (вул. Велика Набережна, 9, м. Кременчук, Полтавська область, 39630, код ЄДРПОУ 40367050) щодо виключення з розрахунку пільгового стажу за Списком №1 періоду роботи ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) з 03.01.1995 по 29.12.2005.

Зобов`язати Кременчуцьке об`єднане управління Пенсійного фонду України Полтавської області (вул. Велика Набережна, 9, м. Кременчук, Полтавська область, 39630, код ЄДРПОУ 40367050) зарахувати період роботи ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) з 03.01.1995 по 29.12.2005 до розрахунку пільгового стажу за Списком №1 та здійснити перерахунок призначеної пільгової пенсії з 01.02.2018.

Стягнути на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Кременчуцького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Полтавської області (вул. Велика Набережна, 9, м. Кременчук, Полтавська область, 39630, код ЄДРПОУ 40367050) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 768 (сімсот шістдесят вісім) грн 40 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Другого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня підписання судового рішення з урахуванням положень п.п. 15.5 п. 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Є.Б. Супрун

Дата ухвалення рішення13.06.2019
Оприлюднено16.06.2019
Номер документу82403199
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —534/333/19

Ухвала від 11.02.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Постанова від 11.02.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 12.12.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 12.12.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 21.10.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 05.08.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Рішення від 13.06.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Є.Б. Супрун

Ухвала від 02.05.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Є.Б. Супрун

Ухвала від 11.03.2019

Адміністративне

Комсомольський міський суд Полтавської області

Крикливий В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні