ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
місто Київ
27 травня 2019 року справа №826/7144/17
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Кузьменка В.А., за участю секретаря Калужського Д.О. та представників:
позивача: Свиридоського О.А. ;
відповідача 1: Ходорича О. М.;
відповідача 2: не з`явились;
третьої особи 1: не з`явились;
третьої особи 2: не з`явились
розглянувши у судовому засідання адміністративну справу
за позовомПідприємства у формі товариства з обмеженою відповідальністю "Казус" (далі по тексту - позивач, ТОВ "Казус") до 1. Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі по тексту - відповідач 1, Департамент міського благоустрою) 2. Комунального підприємства "Київблагоустрій" (далі по тексту - відповідач 2, КП "Київблагоустрій") треті особи 1. Товариство з обмеженою відповідальністю "Дрімкард" (далі по тексту - третя особа 1, ТОВ "Дрімкард") 2. Подільська районна в місті Києві державна адміністрація (далі по тексту - третя особа 2, Подільська РДА) провизнання протиправним та скасування доручення відповідача 1 від 30 травня 2017 року №064-5570, що стосується демонтажу літнього майданчика при кафе, барі чи ресторані (всесезонний), що розташовані біля приміщення, яке знаходиться в оренді ТОВ "Дрімкард", для влаштування ресторану на підставі договору суборенди з позивачем, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Петра Сагайдачного, 27-Б На підставі частини третьої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 27 травня 2019 року проголошено вступну та резолютивну частини рішення (скорочене рішення).
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва, оскільки вважає протиправним оскаржуване доручення відповідача 1, обґрунтовуючи позовні вимоги наступним: тимчасову споруду встановлено на підставі дозвільної документації, зокрема паспорта прив`язки тимчасової споруди від 25 жовтня 2016 року №ПД 11480.04992-16; підставою для демонтажу є, зокрема факт ухилення власника від добровільного демонтажу у терміни, визначені у приписі, однак жодних приписів, де б вимагалось добровільно демонтувати споруду та встановлювались для цього терміни, від Департаменту міського благоустрою не надходило; протокол Комісії з питань розміщення тимчасових споруд торгівельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобів пересувної дрібнороздрібної торгівельної мережі, майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 27 квітня 2017 року №59, яким зокрема доручено Департаменту містобудування та архітектури КМДА анулювати паспорт прив`язки сезонного майданчика від 25 жовтня 2016 року №ПД 11480.04992-16, прийнято без належних підстав, не у межах повноважень та не у спосіб, передбачений чинним законодавством; ухвалою Господарського суду Харківської області від 19 травня 2017 року у справі №922/1583/17 заборонено будь-яким особам вчиняти будь-які дії щодо зміни конструкції, ремонтних робіт, продажу чи відчуження будь-яким іншим способом, а також щодо демонтажу, розбору, знесення, переміщення тимчасової споруди - сезонного майданчика та металевих конструкцій, що розташовані біля приміщення, яке знаходиться в оренді ТОВ "Дрімкард", для влаштування ресторану на підставі договору суборенди з позивачем, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Петра Сагайдачного, 27-Б.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 06 червня 2017 року відкрито провадження в адміністративній справі №826/7144/17; залучено до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача ТОВ "Дрімкард" та Подільську РДА; закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду.
Відповідач 1 у письмовому відзиві на позов зазначив, що діяв у межах повноважень та у спосіб, визначений чинним законодавством, а саме провів перевірку відкритого літнього майданчика для харчування біля закладу ресторанного господарства, за адресою: м. Київ, вул. Петра Сагайдачного, 27-Б, за результатами якої винесено припис від 28 квітня 2014 року №1711254, у зв`язку з невиконанням вимог якого вказаний об`єкт внесено до доручення від 30 травня 2017 року №064-5570; позивачем не надано доказів на право власності чи користування майном, відносно якого прийнято оскаржуване рішення, а також доказів правомірності встановлення об`єктів благоустрою за адресою: м. Київ, вул. Петра Сагайдачного, 27-Б.
Відповідачем 2 подано до суду письмовий відзив на адміністративний позов, у якому зазначено, що з метою з`ясування правомірності розміщення тимчасової споруди, винесено припис, з одноденним строком виконання, який позивачем не виконано, а тому доручення про демонтаж вказаного елементу благоустрою є правомірним.
Третіми особами відзиву на адміністративний позов чи письмових пояснень до суду не надано.
В судовому засіданні 27 травня 2019 року представник позивача позовні вимоги підтримав, представник відповідача 1 проти позову заперечив.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 травня 2019 року адміністративний позов ТОВ "Казус" в частині позовних вимог про визнання протиправними дій КП "Київблагоустрій", що вчинялись ним у період часу з 01 червня 2017 року по 11 червня 2017 року по демонтажу літнього майданчика при кафе, барі чи ресторані (всесезонний), що розташовані біля приміщення, яке знаходиться в оренді ТОВ "Дрімкард", для влаштування ресторану на підставі договору суборенди з позивачем, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Петра Сагайдачного, 27-Б, залишено без розгляду.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши представників сторін та третьої особи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, звертає увагу на наступне.
Судом встановлено, що згідно доручення Департаменту міського благоустрою від 30 травня 2017 року №064-5570, адресованого КП "Київблагоустрій", доручено вжити заходів шляхом демонтажу встановлених з порушенням тимчасових споруд та елементів благоустрою, а саме: літній майданчик при кафе, барі чи ресторані (всесезонний), що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Петра Сагайдачного, 27-Б; поінформувати Департамент у встановленому законодавством порядку.
Правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів і спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини визначає Закон України "Про благоустрій населених пунктів".
Стаття 1 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" визначає благоустрій населених пунктів як комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращання мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.
Пунктом 9 частини першої статті 21 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" передбачено, що елементами (частинами) об`єктів благоустрою є малі архітектурні форми.
Частинами другою-третьою статті 21 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" зокрема встановлено, що мала архітектурна форма - це елемент декоративного чи іншого оснащення об`єкта благоустрою.
Розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до цього Закону за рішенням власника об`єкта благоустрою з дотриманням вимог законодавства, державних стандартів, норм і правил.
Згідно пункту 2 частини першої статті 10 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить затвердження правил благоустрою територій населених пунктів.
Відповідно до частин першої та другої статті 34 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" правила благоустрою території населеного пункту (далі - Правила) - нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту.
Правила розробляються на підставі Типових правил благоустрою території населеного пункту (далі - Типові правила) для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування.
Правила включають: 1) порядок здійснення благоустрою та утримання територій об`єктів благоустрою; 2) вимоги до впорядкування територій підприємств, установ, організацій; 3) вимоги до утримання зелених насаджень на об`єктах благоустрою - територіях загального користування; 4) вимоги до утримання будівель і споруд інженерного захисту території; 5) вимоги до санітарного очищення території; 6) розміри меж прилеглої до підприємств, установ та організацій території у числовому значенні; 7) порядок розміщення малих архітектурних форм; 8) порядок здійснення самоврядного контролю у сфері благоустрою населених пунктів; 9) інші вимоги, передбачені цим та іншими законами.
Згідно з пунктом 2.3 розділу ІІ Правил благоустрою міста Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25 грудня 2008 року №1051/1051 (далі по тексту - Правила благоустрою, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) елементами благоустрою зокрема є малі архітектурні форми, інші елементи благоустрою, визначені відповідними нормативно-правовими актами.
У розділі І Правил благоустрою встановлено, що тимчасова споруда - це споруда функціонального (в тому числі для здійснення підприємницької діяльності), декоративно-технологічного призначення, в тому числі мала архітектурна форма, яка виготовляється з полегшених збірних конструкцій та встановлюється без улаштування заглибленого фундаменту тощо.
Згідно підпункту 2.1.1 пункту 2.1 Правил благоустрою комплексним благоустроєм міста вважається проведення на визначеній території міста (мікрорайон, квартал, парк, бульвар, вулиця, провулок, узвіз тощо) робіт з улаштування (відновлення) твердого покриття доріг і тротуарів, обладнання пристроями безпеки руху, озеленення, забезпечення зовнішнього освітлення та зовнішньої реклами, розміщення тимчасових споруд та малих архітектурних форм, садово-паркових меблів, здійснення інших заходів, спрямованих на поліпшення технічного і санітарного стану території, покращення комфортності мешкання жителів та гостей міста Києва.
Відповідно до положень пункту 13.1 розділу ХІІІ Правил благоустрою розміщення малих архітектурних форм та тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності проводиться відповідно до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", Закону України "Про благоустрій населених пунктів", Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правил користування ними та охорони, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 1994 року №198, наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21 жовтня 2011 року №244 "Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності", інших нормативно-правових актів, а також рішень Київської міської ради та розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Пунктом 13.2.1 Правил благоустрою передбачено, що розміщення малих архітектурних форм та тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності під час проведення ярмаркових, загальноміських або державних заходів здійснюється відповідно до розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), в яких, у разі необхідності, передбачаються заходи щодо запобігання пошкодженню об`єктів благоустрою, укладання угод на вивезення відходів, забезпечення контролю за організацією постійного прибирання закріплених і прилеглих територій, своєчасного вивезення вмісту контейнерів та урн для сміття, встановлення та (або) належного утримання туалетів і біотуалетів. Розміщення об`єктів сезонної торгівлі здійснюється відповідно до схеми розміщення та порядку розміщення засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, затверджених розпорядженням виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) за поданням Департаменту промисловості та розвитку підприємництва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та погодженням Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
У відповідності до пунктів 3.2.3, 3.2.4 Правил благоустрою самовільно встановлені (розміщені) малі архітектурні форми та тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив`язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, підлягають демонтажу власником об`єкта (особою, яка здійснила встановлення (розміщення) об`єкта) за власні кошти у строки, визначені в приписі Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
У разі якщо власник малої архітектурної форми або тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (особа, яка здійснила встановлення (розміщення) об`єкта) не провів демонтажу відповідно до абзацу першого цього пункту, демонтаж об`єкта здійснюється в порядку, встановленому пунктом 13.3 цих Правил.
Всі малі архітектурні форми та тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності розміщуються з дотриманням вимог будівельних, санітарно-гігієнічних норм, а також містобудівних обмежень, вимог щодо охорони навколишнього природного середовища та раціонального використання територій, охорони історико-культурної спадщини, земельно-господарського устрою, комплексної схеми тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, рішень Київської міської ради, розпоряджень виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).
Згідно пункту 20.2.1 якщо під час перевірки виявлені причини та умови, які можуть спричинити порушення благоустрою, посадова особа контролюючого органу зобов`язана скласти та видати офіційний документ - припис, який є обов`язковим для виконання в термін до трьох діб особами, які є відповідальними за утримання об`єктів благоустрою.
Порядок демонтажу (переміщення) самовільно розміщених (встановлених) малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, об`єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі визначений пунктом 13.3 розділу ХІІІ Правил благоустрою.
Зокрема, підпунктом 13.3.1 пункту 13.3 розділу ХІІІ Правил благоустрою передбачено, що у разі виявлення самовільно розміщених (встановлених) малих архітектурних форм, тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, в т. ч. тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, паспорти прив`язки яких анульовані або строк дії яких закінчився, самовільно розміщених (встановлених) засобів пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі (автомагазини, автокафе, автокав`ярні, авторозвозки, автоцистерни, лавки-автопричепи, візки, спеціальне технологічне обладнання (низькотемпературні лотки-прилавки) тощо) (далі - засоби пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі), об`єктів сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі (на розміщення яких відсутні оформлені в установленому порядку документи) уповноважені особи Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), структурних підрозділів з питань контролю за благоустроєм районних в місті Києві державних адміністрацій, комунального підприємства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "Київблагоустрій" (далі - КП "Київблагоустрій") вносять припис його власнику (користувачу або особі, яка здійснила розміщення (встановлення)) з вимогою усунення порушень шляхом проведення демонтажу малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, демонтажу (переміщення) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі із зазначенням строку демонтажу (переміщення) відповідно до абзаців другого і третього цього підпункту.
Малі архітектурні форми, тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності мають бути демонтовані протягом трьох днів з моменту отримання припису, крім тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, відсутніх в матеріалах єдиної цифрової топографічної основи території міста Києва, демонтаж яких має бути здійснений протягом одного дня з моменту отримання припису.
Протягом зазначеного у приписі строку власник (користувач або особа, яка здійснила розміщення (встановлення) зобов`язаний за власний рахунок здійснити демонтаж самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, демонтаж (переміщення) засобу пересувної дрібнороздрібної торговельної мережі та провести відновлення порушеного благоустрою на місці їх розміщення (встановлення).
Пунктом 13.3.2 зокрема встановлено, що у разі якщо власники (користувачі або особи, які здійснили розміщення (встановлення)) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі не здійснили демонтаж в строки, зазначені в приписі, Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районні в місті Києві державні адміністрації вживають заходів щодо демонтажу самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі, а Департамент промисловості та розвитку підприємництва - щодо демонтажу об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі на підставі рішень, зазначених у підпункті 13.3.3 пункту 13.3 цих Правил, за кошти міського бюджету або з інших джерел, не заборонених законодавством, з наступним відшкодуванням усіх витрат згідно з абзацом 3 цього підпункту.
Положеннями пункту 13.3.3 зокрема передбачено, що рішення про демонтаж самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі приймається Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), районними в місті Києві державними адміністраціями, Департаментом промисловості та розвитку підприємництва (щодо об`єкта сезонної дрібнороздрібної торговельної мережі).
З наведених норм Правил благоустрою вбачається, що у разі невиконання припису, у встановлений термін, Департаментом міського благоустрою вживаються заходи щодо демонтажу самовільно розміщеної (встановленої) малої архітектурної форми, тимчасової споруди.
Матеріали справи підтверджують, що на підставі Правил благоустрою, інспектором КП "Київблагоустрій" складено припис від 28 квітня 2017 року №1711254, яким встановлено порушення ТОВ "Казус" вимог пункту 13.3.1 Правил благоустрою та запропоновано усунути порушення шляхом надання проектно-дозвільної документації на розміщення літнього майданчика в одноденний термін; у разі відсутності проектно-дозвільної документації, власними силами відносити благоустрій; у разі невиконання вимог припису, будуть вжиті заходи згідно чинного законодавства.
У відповідь на вказаний припис, ТОВ "Казус" листом від 03 травня 2017 року №064/8048 повідомлено Департамент міського благоустрою про те, що проектно-дозвільну документацію на встановлення тимчасової споруди, за адресою: м. Київ, вул. Петра Сагайдачного, 27-Б, надано через канцелярію, разом із повідомленням про встановлення тимчасової споруди, до якого додано: копію паспорта прив`язки тимчасової споруди, оформленого Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації); копію договору щодо пайової участі в утриманні об`єкту благоустрою №04992-16 та копію інформаційного талону СМ в„–04992-16 .
Разом з тим, суд звертає увагу на те, що матеріали справи не містять доказів на підтвердження виконання вимог припису, та надання проектно-дозвільної документації до Департаменту міського благоустрою у встановлений термін.
Так, зі змісту наявної в матеріалах справи фотокопії паспорта прив`язки тимчасової споруди від 25 жовтня 2016 року №ПД.11480.04992-16 вбачається, що строк дії паспорта прив`язки становить 15 місяців, за умови сплати суб`єктом господарювання за договором щодо пайової участі в утриманні об`єкта благоустрою №004992-16, та міститься відмітка про те, що пайову участь сплачено за період з 25 жовтня 2016 року по 25 квітня 2017 року.
З наведеного вбачається, що станом на момент винесення припису строк дії паспорта прив`язки тимчасової споруди від 25 жовтня 2016 року №ПД.11480.04992-16, закінчився.
Враховуючи, що докази наявності у ТОВ "Казус" проектно-дозвільної документації на встановлення тимчасової споруди, за адресою: м. Київ, вул. Петра Сагайдачного, 27-Б, у тому числі паспорта прив`язки тимчасової споруди, договору щодо пайової участі в утриманні об`єкту благоустрою та інформаційного талону в матеріалах справи відсутні, суд приходить до висновку про правомірність прийняття оскаржуваного розпорядження.
Суд також не приймає до уваги посилання позивача на ухвалу Господарського суду Харківської області від 19 травня 2017 року у справі №922/1583/17, якою вжито заходи забезпечення позову та заборонено будь-яким особам вчиняти будь-які дії щодо зміни конструкції, ремонтних робіт, продажу чи відчуження будь-яким іншим способом, а також щодо демонтажу, розбору, знесення, переміщення тимчасової споруди - сезонного майданчика та металевих конструкцій, що розташовані біля приміщення, яке знаходиться в оренді ТОВ "Дрімкард", для влаштування ресторану на підставі договору суборенди з позивачем, що знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Петра Сагайдачного, 27-Б, оскільки позов у даній справі залишено без розгляду ухвалою Господарського суду Харківської області від 31 липня 2017 року.
Доводи позивача про неправомірність прийняття Комісією з питань розміщення тимчасових споруд торгівельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, засобів пересувної дрібнороздрібної торгівельної мережі, майданчиків для харчування біля стаціонарних закладів ресторанного господарства виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) протоколу від 27 квітня 2017 року №59, оскільки він не є предметом розгляду даної справи.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги нормативно та документально не підтверджуються та задоволенню не підлягають.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, відповідачем доведено правомірність свого рішення з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов ТОВ "Казус" задоволенню не підлягає.
Оскільки у задоволенні позову відмовлено, судові витрати відшкодуванню не підлягають.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
В задоволенні адміністративного позову Підприємству у формі товариства з обмеженою відповідальністю "Казус" відмовити повністю.
Згідно з частиною першою статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Відповідно до частини другої статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України у разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Частина перша статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює, що апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, а на ухвалу суду - протягом п`ятнадцяти днів з дня його (її) проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Підприємство у формі товариства з обмеженою відповідальністю "Казус" (04070, м. Київ, вул. Петра Сагайдачного, 27-б; ідентифікаційний код 22883715);
Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (03680, м. Київ, вул. Дегтярівська, 31, корпус 2; ідентифікаційний код 34926981);
Комунальне підприємство "Київблагоустрій" (03680, м. Київ, вул. Дегтярівська, 31, корпус 2; ідентифікаційний код 26199708);
Товариство з обмеженою відповідальністю "Дрімкард" (61072, Харківська обл., м. Харків, вул. 23 серпня, буд. 12-А; ідентифікаційний код 37368060)
Подільська районна в місті Києві державна адміністрація (04070, м. Київ, Контрактова площа, 2; ідентифікаційний код 37333608)
Дата складення повного тексту рішення суду - 12 червня 2019 року.
Суддя В.А. Кузьменко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.05.2019 |
Оприлюднено | 16.06.2019 |
Номер документу | 82403922 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кузьменко В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні