Рішення
від 14.06.2019 по справі 620/1398/19
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 червня 2019 року Чернігів Справа № 620/1398/19

Чернігівський окружний адміністративний суд під головуванням судді Житняк Л.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Бахмацького об`єднаного управління Пенсійного фонду України про визнання протиправною відмову та зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом до Бахмацького об`єднаного управління Пенсійного фонду України, в якому просить:

- визнати протиправною відмову відповідача щодо переведення позивача з пенсії по інвалідності на пенсію за вислугу років відповідно Закону України "Про прокуратуру";

- зобов`язати відповідача перевести ОСОБА_1 з 13.11.2018 з пенсії по інвалідності на пенсію за вислугою років відповідно до ч.1-2, 11, ст.86 Закону України "Про прокуратуру";

- зобов`язати Бахмацьке об`єднане управління Пенсійного фонду України призначити, здійснити нарахування та виплату з 13.11.2018 позивачу пенсію за вислугу років відповідно до ч.1-2, 11, ст.86 Закону України "Про прокуратуру" у розмірі 60% від заробітку, зазначеного у довідці від 12.11.2018 №63 і сплатити заборгованість, що виникне внаслідок такого призначення.

В обґрунтування свої позовних вимог позивач посилається на те, що пенсія за вислугою років є постійною та її виплата не може припинятися за будь-яких обставин. Тому, відмова Бахмацького об`єднаного управління ПФУ у переведенні на пенсію за вислугою років за наявності відповідного стажу, передбаченого ст. 86 Закону України "Про прокуратуру", грубо порушує законні очікування на отримання відповідної довічної державної виплати.

Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 27.05.2019 відкрито провадження у справі та призначено її розгляд за правилами спрощеного письмового провадження без виклику сторін і встановлено відповідачу 15-денний строк з дня вручення ухвали для подання відзиву на позов.

Представником відповідача, в межах встановленого судом строку, подано відзив на позов, в якому останній просить відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог, посилаючись на їх необґрунтованість та наголошує, що призначення та переведення на пенсію не є тотожними поняттями, а оскільки позивачу вже було призначено пенсію, призначити її ще раз неможливою.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає про таке.

ОСОБА_1 з 15.10.2015 перебуває на обліку у Бахмацькому об`єднаному управлінні Пенсійного фонду України (далі - Бахмацьке ОУ ПФУ) та отримує пенсію по 2-й групі інвалідності згідно із ч.9 ст.86 Закону України "Про прокуратуру".

13.11.2018 позивач звернувся до Бахмацького ОУ ПФУ із заявою про переведення на інший вид пенсії, а саме на пенсію за вислугою років відповідно до Закону України "Про прокуратуру".

Бахмацьке ОУ ПФУ листом від 26.03.2019 №1094/04 позивачу відмовлено у задоволенні заяви про переведення на пенсію за вислугою років, у зв`язку з тим, що йому раніше вже була призначена пенсія по інвалідності (а.с.9).

Вважаючи такі дії протиправними, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку вказаним обставинам, суд зважає на таке.

Частиною 2 ст.19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.46 Конституції України громадяни мають право на соціальних захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Згідно з вимогами ст.64 Конституції України конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України.

Питання призначення пенсії працівникам органів прокуратури за вислугою років відповідно до ст.86 Закону України "Про прокуратуру" неодноразово перебувало на розгляді Верховного Суду.

Так, постановою Верховного Суду від 26.06.2018 по справі №212/6157/16-а вказано, що питання пенсійного забезпечення працівників прокуратури України регулюється ст.86 Закону України "Про прокуратуру" в редакції від 14.10.2014 і вказана норма є діючою. Отже до правовідносин щодо призначення та виплати пенсії працівникам органів прокуратури підлягають застосуванню норми Закону України від 14.10.2014 №1697 "Про прокуратуру". Таким чином, працівники прокуратури за наявності на день звернення до органів Пенсійного фонду відповідної вислуги років та відповідного стажу роботи на посадах прокурорів мають право на пенсійне забезпечення у відповідності до чинної ст.86 Закону України від 14.10.2014 №1697 "Про прокуратуру".

Аналогічну позицію викладено у постановах Верховного Суду від 17.10.2018 у справі №318/2830/15-а та від 23.07.2018 у справі №607/7403/16-а.

Згідно ч.1 ст.86 Закону України "Про прокуратуру" прокурори мають право на пенсійне забезпечення за вислугу років незалежно від віку за наявності на день звернення вислуги років не менше: з 01.10.2018 по 30.09.2019 - 24 роки, у тому числі стажу роботи на посадах прокурорів не менше 14 років.

Пенсія призначається в розмірі 60 відсотків від суми їхньої місячної (чинної) заробітної плати, до якої включаються всі види оплати праці, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 01.01.2011 - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, одержуваної перед місяцем звернення за призначенням пенсії (ч.2 ст.86 Закону України "Про прокуратуру").

Судом встановлено, що на час звернення до Бахмацького ОУ ПФУ із заявою про переведення на пенсію за вислугою років загальний стаж, з урахуванням навчання та служби в органах прокуратури, був достатнім для призначення пенсії за вислугою років згідно ст.86 Закону України "Про прокуратуру" та загалом складав більше ніж 24 років, у т.ч. більше 14 років на посадах в органах прокуратури, що відповідачем не заперечується.

При цьому, ч.9 ст.86 Закону України "Про прокуратуру" визначено, що прокурорам, визнаним особами з інвалідністю I або II групи, призначається пенсія по інвалідності в розмірах, передбачених частиною другою цієї статті, за наявності стажу роботи в органах прокуратури не менше 10 років.

Прокурорам, які мають одночасно право на різні державні пенсії, призначається одна пенсія за їхнім вибором (ч.11 ст.86 Закону).

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем обрано вид пенсії по інвалідності у відповідності до норм ст.86 Закону України "Про прокуратуру".

Втім, питання права прокурора на переведення з одного виду пенсії на іншу Законом України "Про прокуратуру" не врегульовано. А отже, підлягають застосуванню загальні правові норми у відносинах пенсійного забезпечення.

Преамбулою Закону України від 09.07.2003 №1058 "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" визначено, що цей Закон, розроблений відповідно до Конституції України та Основ законодавства України про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, передбаченим цим Законом.

Згідно ч.1 ст.10 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" - особі, яка має одночасно право на різні види пенсії (за віком, по інвалідності, у зв`язку з втратою годувальника), призначається один із цих видів пенсії за її вибором.

Відповідно до ч.3 ст.45 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" переведення з одного виду пенсій на інший здійснюється з дня подачі заяви на підставі документів про страховий стаж, заробітну плату (дохід) та інших документів, що знаходяться на час переведення з одного виду пенсій на інший в пенсійній справі, а також додаткових документів, одержаних органами Пенсійного фонду.

Суд зазначає, що орган Пенсійного фонду України, як державний орган, що реалізує право громадян на пенсійне забезпечення, їх посадові та службові особи, зобов`язані неухильно дотримуватись чинного законодавства при призначенні і виплаті пенсій, вживати заходи щодо попередження порушення прав громадян, надавати допомогу громадянам у витребуванні та оформленні необхідних для призначення пенсії документів.

Враховуючи наведене суд вважає, що законні очікування на отримання відповідної довічної державної виплати позивачу мають бути захищені, а тому позивач має право на перехід з одного виду пенсії призначеної відповідно до Закону України "Про прокуратуру" на інший, оскільки набув права на 2 види пенсії. Дії відповідача щодо відмови у переведенні істотно знижують рівень соціального забезпечення та фактично є відмовою держави від її зобов`язань, передбачених ст.46 Конституції України, а отже є незаконними, порушують принципи справедливості та рівності громадян перед Законом.

Таким чином, позовна вимога про визнання протиправною відмову відповідача щодо переведення позивача з пенсії по інвалідності на пенсію за вислугу років відповідно Закону України "Про прокуратуру" має бути задоволена.

Відповідно позовну вимогу про зобов`язання відповідача перевести ОСОБА_1 з 13.11.2018 з пенсії по інвалідності на пенсію за вислугою років відповідно до ч.1-2, 11, ст.86 Закону України "Про прокуратуру" також належить задовольнити.

Щодо позовних вимог про зобов`язання Бахмацького ОУ ПФУ призначити, здійснити нарахування та виплату з 13.11.2018 позивачу пенсію за вислугу років відповідно до ч.1-2, 11, ст.86 Закону України "Про прокуратуру" у розмірі 60% від заробітку, зазначеного у довідці від 12.11.2018 №63 і сплатити заборгованість, що виникне внаслідок такого призначення, суд зазначає, що вони є передчасними, задоволенню не підлягають, оскільки станом на момент вирішення спору у суді право позивача в цій частині не порушено, а його захист в контексті спірних правовідносин підлягатиме судовому захисту лише після виконання рішення суду у даній справі у разі його невиконання.

Враховуючи наведене, суд приходить до висновку, що позов ОСОБА_1 до Бахмацького об`єднаного управління Пенсійного фонду України про визнання протиправною відмову та зобов`язання вчинити певні дії слід задовольнити частково.

Керуючись ст.ст. 241-246, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов ОСОБА_1 до Бахмацького об`єднаного управління Пенсійного фонду України про визнання протиправною відмову та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Визнати протиправною відмову Бахмацького об`єднаного управління Пенсійного фонду України щодо переведення ОСОБА_1 з пенсії по інвалідності на пенсію за вислугу років відповідно Закону України "Про прокуратуру";

Зобов`язати Бахмацьке об`єднане управління Пенсійного фонду України перевести ОСОБА_1 з 13.11.2018 з пенсії по інвалідності на пенсію за вислугою років відповідно до ч.1-2, 11, ст.86 Закону України "Про прокуратуру";.

В решті позову - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення згідно пп.15.5 п.15 ч.1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Позивач - ОСОБА_1 (провулок Перемоги АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , код НОМЕР_1 );

Відповідач - Бахмацьке об`єднане управління Пенсійного фонду України (вул.Чернігівська, 2а, м.Бахмач, Чернігівська область, 16500, код ЄДРПОУ 40378227).

Повне рішення суду складено 14.06.2019.

Суддя Л.О. Житняк

Дата ухвалення рішення14.06.2019
Оприлюднено16.06.2019
Номер документу82403953
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/1398/19

Ухвала від 19.03.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Житняк Л.О.

Ухвала від 23.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желєзний І.В.

Постанова від 14.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Постанова від 14.11.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 18.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 18.09.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 29.07.2019

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Рішення від 14.06.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Житняк Л.О.

Ухвала від 27.05.2019

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Житняк Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні