Рішення
від 10.06.2019 по справі 440/950/19
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 червня 2019 року м. ПолтаваСправа № 440/950/19

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Костенко Г.В.,

за участю:

секретаря судового засідання - Ніценко А.О.,

позивача - ОСОБА_1 ,

представника відповідача - Лисанця А.Ф.,

розглянув у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Полтавської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

18.03.2019 ОСОБА_1 (надалі - ОСОБА_1 , позивач) звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Полтавської міської ради (надалі також - відповідач), в якій просить:

- визнати протиправною бездіяльність Полтавської міської ради по утриманню проїзної частини вулиці Пушкарівської в м.Полтаві;

- зобов`язати Полтавську міську раду відновити безпечні умови руху транспортних засобів і пішоходів в житловій зоні вулиці Пушкарівська в м.Полтаві.

В обґрунтування позовних вимог ОСОБА_1 зазначив, що підчас руху на автомобілі по вулиці Пушкарівській в місті Полтаві було виявлено порушення в утриманні вулично-шляхової мережі міста. Вважає, що відповідачем було допущено протиправну бездіяльність по утриманню проїжджої частини вулиці Пушкарівської в місті Полтаві.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 20 березня 2019 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №440/950/19.

12.04.2019 відповідач надав до суду відзив (а.с.16-22), в якому просив відмовити в задоволенні позову посилаючись на те, що доводи позивача викладені в позовній заяві є помилковими. Обов`язок щодо належного утримання об`єктів міського благоустрою покладено на Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської ради. 30.10.2018 між Управлінням житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської ради та ТОВ "Будівельник 2016" укладено договір підряду №29 на капітальний ремонт вулиці Пушкарівська (від вул. О.Гончара до будинку №14 по вул. Пушкарівська) у місті Полтава. За вказаним договором ТОВ "Будівельник 2016" частково виконано роботи з капітального ремонту вулиці Пушкарівська.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 13.05.2019 закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 10.06.2019.

У судовому засіданні позивач вимоги позовної заяви підтримав у повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечував, просив відмовити у його задоволенні, посилаючись на обставини викладені у відзиві на позовну заяву.

Суд, заслухавши пояснення позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив такі факти та відповідні до них правовідносини.

З позовної заяви ОСОБА_1 слідує, що 18.03.2019 рухаючись автомобілем по вулиці Пушкарівська зі сторони вулиці О.Гончара в напрямку вулиці О.Вишні в місті Полтаві ним було встановлені значні пошкодження проїжджої частини вулиці Пушкарівська, а саме: вибоїни, відсутні бордюри, відсутня вертикальна дорожня розмітка, дорожні знаки 5.31 "Житлова зона" встановлений на одній опорі з дорожнім знаком 4.1 "Рух прямо", який не відповідає вимогам ДСТУ 4100-2014 "Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування".

Вищевказане слугувало підставою для звернення до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, які виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною третьою статті 140 Конституції України визначено, що місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Статтею 4 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що місцеве самоврядування в Україні здійснюється на принципах: народовладдя; законності; гласності; колегіальності; поєднання місцевих і державних інтересів; виборності; правової, організаційної та матеріально-фінансової самостійності в межах повноважень, визначених цим та іншими законами; підзвітності та відповідальності перед територіальними громадами їх органів та посадових осіб; державної підтримки та гарантії місцевого самоврядування; судового захисту прав місцевого самоврядування.

Згідно частини першої статті 5 вказаного Закону система місцевого самоврядування включає: територіальну громаду; сільську, селищну, міську раду ; сільського, селищного, міського голову; виконавчі органи сільської, селищної, міської ради ; старосту; районні та обласні ради, що представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст; органи самоорганізації населення.

Згідно частини першої статті 71 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" територіальні громади, органи та посадові особи місцевого самоврядування самостійно реалізують надані їм повноваження.

Закон України "Про дорожній рух" визначає правові та соціальні основи дорожнього руху з метою захисту життя та здоров`я громадян, створення безпечних і комфортних умов для учасників руху та охорони навколишнього природного середовища.

Статтею 6 Закону України "Про дорожній рух" визначено, що до компетенції міських рад та їх виконавчих органів , районних рад та районних державних адміністрацій у сфері дорожнього руху належить :

виконання вимог законодавства та рішень органів виконавчої влади про дорожній рух і його безпеку;

розробка, затвердження та реалізація міських і районних програм розвитку дорожнього руху та його безпеки;

формування міських і районних фондів, у тому числі позабюджетних, для фінансування програм і окремих заходів, спрямованих на розвиток дорожнього руху та його безпеки;

контроль за організацією навчання різних соціально-вікових груп населення Правил дорожнього руху, планування заходів, пов`язаних із профілактикою його безпеки, та контроль за їх виконанням;

контроль за підготовкою і підвищенням кваліфікації водіїв, технічним обслуговуванням і ремонтом транспортних засобів, забезпеченням розвитку сфери цих послуг;

організація дорожнього руху на території міста і району згідно з відповідними генеральними планами, проектами детального планування та забудови населених пунктів, автоматизованих систем керування дорожнім рухом, комплексних транспортних схем і схем організації дорожнього руху та з екологічно безпечними умовами;

здійснення та фінансування заходів, пов`язаних із профілактикою дитячого дорожньо-транспортного травматизму;

проведення роботи по пропаганді безпеки дорожнього руху;

організація будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів;

встановлення порядку і здійснення заходів щодо забезпечення охорони транспортних засобів на платних стоянках та в колективних гаражах;

прийняття рішень про розміщення, обладнання та функціонування майданчиків для паркування транспортних засобів та стоянок таксі на вулицях і дорогах населених пунктів, здійснення контролю за дотриманням визначених правилами паркування транспортних засобів вимог щодо розміщення, обладнання та функціонування майданчиків для паркування;

керівництво та контроль за діяльністю підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності та господарювання за виконанням вимог законодавства, рішень органів державної виконавчої влади про дорожній рух і його безпеку;

контроль за виявленням дорожньо-транспортних пригод та впровадженням заходів у місцях їх концентрації, на аварійно-небезпечних ділянках вулиць, доріг та залізничних переїздах;

організація системи заходів щодо медичного забезпечення безпеки дорожнього руху та контроль за їх реалізацією;

накладання у межах своєї компетенції адміністративних стягнень за порушення законодавства у сфері дорожнього руху та його безпеки;

керівництво роботою по справлянню податків, зборів та інших обов`язкових платежів у сфері дорожнього руху.

Крім того, до компетенції міських рад та їх виконавчих органів у сфері дорожнього руху також належить:

затвердження вимог до облаштування майданчиків для паркування транспортних засобів з урахуванням норм, нормативів, стандартів у сфері благоустрою населених пунктів, державних будівельних норм, технічних умов, Правил дорожнього руху та інших нормативних документів;

впровадження в межах відповідного населеного пункту автоматизованої системи контролю оплати вартості послуг з паркування, затвердження технічних вимог та завдання до цієї системи;

уповноваження інспекторів з паркування здійснювати у випадках, визначених законом, розгляд справ про адміністративні правопорушення та проводити тимчасове затримання транспортних засобів;

визначення шляхів стимулювання користування електромобілями та іншими екологічними видами транспорту.

Відповідно до підпункту "а" частини першої статті 31 Закону України "Про місцеве самоврядування" до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать : а) власні (самоврядні) повноваження: 1) організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту об`єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, шляхів місцевого значення, а також капітального та поточного ремонту вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг , які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах).

З вищевикладеного слід дійти висновку, що обов`язок щодо капітального та поточного ремонту вилиць і доріг населених пунктів належить до повноважень відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, які вказаний виконавчий орган здійснює самостійно на принципах правової, організаційної та матеріально-фінансової самостійності.

Виконавчими органами сільських, селищних, міських , районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи /частина перша статті 11 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"/.

Пунктом 1.1 Положення про Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської ради визначено, що Управління є виконавчим органом Полтавської міської ради. Управління є юридичною особою, має самостійний баланс, печатку і наділяється Конституцією та законами України власними повноваженнями, в межах яких діє самостійно і несе відповідно до закону відповідальність за свою діяльність.

Пунктом 2.2.3 Положення про Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської ради визначено, що Управління забезпечує виконання завдань по утриманню , експлуатації, поточному ремонту, капітальному ремонту, будівництву та реконструкції об`єктів міського благоустрою , житлового фонду та інших об`єктів.

Управління приймає участь у вирішенні питань стосовно організації дорожнього руху на території міста Полтава в межах чинного законодавства /пункт 2.3.54 Положення про Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської ради/.

Частиною першою статті 13 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" визначено, що до об`єктів благоустрою населених пунктів належать:

1) території загального користування:

а) парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки - пам`ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики;

б) пам`ятки культурної та історичної спадщини;

в) майдани, площі, бульвари, проспекти;

г) вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки;

ґ) пляжі;

д) кладовища;

е) інші території загального користування;

2) прибудинкові території;

3) території будівель та споруд інженерного захисту територій;

4) території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору.

Таким чином, обов`язок щодо капітального та поточного ремонту вулиць і доріг міста Полтава належить до виключних повноважень Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської ради.

Згідно із пунктом 1 Єдиних правил ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правила користування ними та охорони, затверджених постановою КМУ від 30.03.1994 №198 із змінами та доповненнями (далі - Правила №198), Єдині правила ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правила користування ними та охорони (далі - Правила) поширюються на автомобільні (позаміські) дороги, міські вулиці і дороги загального користування, залізничні переїзди (далі - дорожні об`єкти) в межах смуги їх відчуження та червоних ліній і є обов`язковими для їх власників або уповноважених ними органів, організацій, що здійснюють ремонт і утримання дорожніх об`єктів (далі - дорожньо-експлуатаційні організації) і користувачів.

Ремонт і утримання дорожніх об`єктів (крім залізничних переїздів), що перебувають у загальнодержавній власності, здійснюється дорожньо-експлуатаційними організаціями, які належать до сфери управління Укравтодору, а тих, що перебувають у комунальній власності, - відповідними комунальними дорожньо-експлуатаційними організаціями /пункт 2 Правил №198/.

Матеріали справи свідчать, що відповідно до норм Закону України "Про публічні закупівлі" та змісту відомостей авторизованого електронного майданчику dozoroo.org розміщених у глобальній мережі Інтернет за адресою https://dozorro.org/tender/UA-2018-09-28-001647-c#tender виконавчим органом Полтавської міської ради - Управлінням житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської ради було здійснено закупівлю робіт - капітальний ремонт вулиці Пушкарівська (від вул. О.Гончара до будинку АДРЕСА_1 (45000000-7) підрядником якої за результатом аукціону було визначено Товариство з обмеженою відповідальністю "Будівельник 2016" (код ЄДРПОУ 40578417) (а.с.37-42).

В подальшому, 30.10.2018 між Управлінням житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської ради (замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Будівельник 2016" (підрядник) укладено договір підряду №29 на капітальний ремонт вулиці Пушкарівська (від вул. О.Гончара до будинку №14 АДРЕСА_2 . Пушкарівська АДРЕСА_3 Полтава (а.с.58-67).

Отже викладене свідчить, що виконавчим органом Полтавської міської ради - Управлінням житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської ради було здійснено закупівлю робіт - капітальний ремонт вулиці Пушкарівська, від вул. О.Гончара до будинку №14 по вул. Пушкарівська, у АДРЕСА_4 Полтава, а відтак твердження ОСОБА_1 щодо протиправної бездіяльність Полтавської міської ради по утриманню проїжджої частини вулиці Пушкарівської в м.Полтаві не відповідає фактичним обставинам справи.

Суд зазначає, що дії Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської ради щодо укладання з Товариством з обмеженою відповідальністю "Будівельник 2016" договору підряду №29 від 30.10.2018 спростовуються твердження позивача про протиправну бездіяльність відповідача.

Підсумовуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги ОСОБА_1 про визнання протиправною бездіяльність Полтавської міської ради по утриманню проїзної частини вулиці Пушкарівської в місті Полтава та зобов`язати відновити безпечні умови руху транспортних засобів і пішоходів в житловій зоні вулиці Пушкарівська в місті Полтава задоволенню не підлягають.

Так само не підлягають задоволенню похідні позовні вимоги про зобов`язання Полтавську міську раду відновити безпечні умови руху транспортних засобів і пішоходів в житловій зоні вулиці Пушкарівська в місті Полтава.

Таким чином, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Підстави для розподілу судових витрат у відповідності до вимог статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України відсутні.

Керуючись статтями 241-245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Відмовити в задоволенні позову ОСОБА_1 до Полтавської міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії повністю.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду з урахуванням особливостей подання апеляційних скарг, встановлених пунктом 15.5 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 03.10.2017 року.

Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня його проголошення .

Повне рішення складено 18 червня 2019 року.

Головуючий суддя Г.В. Костенко

Дата ухвалення рішення10.06.2019
Оприлюднено19.06.2019
Номер документу82443012
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —440/950/19

Постанова від 23.09.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Рішення від 15.08.2019

Цивільне

Буський районний суд Львівської області

Мельник С. Р.

Ухвала від 06.08.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 16.07.2019

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Рішення від 10.06.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

Рішення від 10.06.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

Ухвала від 11.06.2019

Цивільне

Буський районний суд Львівської області

Мельник С. Р.

Ухвала від 13.05.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

Ухвала від 20.03.2019

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні