Ухвала
від 13.06.2019 по справі 907/25/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД Закарпатської області

88000, м. Ужгород, вул. Коцюбинського, 2а , тел.: (0312) 617451

e-mail: inbox@zk.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://zk.arbitr.gov.ua

УХвала

"13" червня 2019 р. м. Ужгород Справа № 907/25/16

Суддя Господарського суду Закарпатської області Ремецькі О.Ф.

за участі секретаря судового засідання Петрова Ю.А.

розглянувши матеріали за заявою Головного управління ДФС у Закарпатській області, м. Ужгород б/н від 08.05.2019 до Всеукраїнської Універсальної Багатогалузевої Товарної Біржі, м.Вінниця про визнання недійсним результатів аукціону, -

у справі №907/25/16

За заявою ліквідаційної комісії Державного підприємства «Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств» , м. Ужгород

ДО Державного підприємства «Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств» , м. Ужгород (код ЄДРПОУ 32434750)

ПРО банкрутство

За участю представників:

ліквідатор - Чорній М.В., арбітражний керуючий

від кредитора - Ігнатенко О.В. (дов. № 87/07-16-10-05-04 від 20.05.19)

учасник судового засідання Головне управління юстиції у Закарпатській області -

Макаі А.Й., довіреність № 06-13/19 від 10.01.19

ВСТАНОВИВ:

Державне підприємство «Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств» , м. Ужгород (код ЄДРПОУ 32434750) звернулося до суду з заявою про порушення справи про своє банкрутство у зв`язку з виявленням в ході ліквідаційної процедури кредиторської заборгованості, активи для погашення якої відсутні.

Ухвалою Господарського суду Закарпатської області від 29.01.2016р. №907/25/16 заяву ліквідаційної комісії Державного підприємства «Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств» , м. Ужгород (код ЄДРПОУ 32434750) було прийнято до розгляду, підготовче засідання призначено на 17.02.2016р.

Ухвалою Господарського суду Закарпатської області від 17.02.2016р. порушено провадження у справі №907/25/16 про банкрутство боржника, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Постановою господарського суду Закарпатської області від 02.06.16 визнано боржника банкрутом та призначено ліквідатором боржника Плиску-Галатибу М.Д.

Ухвалою господарського суду Закарпатської області від 17.01.2017 року достроково припинено повноваження ліквідатора Державного підприємства «Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств» , м. Ужгород (код ЄДРПОУ 32434750) Плиска-Галатиба Марія Дмитрівна (паспорт серії НОМЕР_1 виданий Міжгірським РВ УМВС України в Закарпатській області 05.07.2012р., місце реєстрації: АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_2 ) та призначено ліквідатором Державного підприємства «Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств» , м. Ужгород (код ЄДРПОУ 32434750) арбітражного керуючого Чорній Мар`ян Володимирович (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора) № 509 від 15.03.2013, адреса: 79067, м. Львів, вул. Тракт Глинянський, буд. 161-б).

Головне управління ДФС у Закарпатській області звернулось до Господарського суду Закарпатської області з заявою б/н від 18.03.2019 року до Державного підприємства «Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств» , м. Ужгород про визнання недійсним результатів аукціону з продажу майна боржника у справі про банкрутство.

Ухвалою Господарського суду Закарпатської області 25.03.2019 року у справі №907/25/16 заяву Головного управління ДФС у Закарпатській області, м. Ужгород б/н від 18.03.2019 про визнання недійсним результатів аукціону залишено без руху.

Ухвалою Господарського суду Закарпатської області від 23.04.2019 року заяву Головного управління ДФС у Закарпатській області, м. Ужгород б/н від 18.03.2019 про визнання недійсним результатів аукціону у справі №907/25/16 про банкрутство та заяву про зміну підстав від 25.03.2019 року б/н , - повернуто без розгляду.

Згідно із ч. 8 ст. 174 Господарського процесуального кодексу України повернення позовної заяви не перешкоджає повторному зверненню з нею до господарського суду в загальному порядку після усунення недоліків.

15.05.2019 до Господарського суду Закарпатської області надійшла заява Головного управління ДФС у Закарпатській області до Всеукраїнської Універсальної Багатогалузевої ОСОБА_1 Біржі, м.Вінниця про визнання недійсним результатів аукціону з продажу майна боржника у справі про банкрутство №907/25/16.

Ухвалою Господарського суду Закарпатської області від 21.05.2019 року, вказану заяву прийнято до розгляду у межах справи про банкрутство та призначено її розгляд у судовому засіданні з викликом у судове засідання представників заявника, ліквідатора, кредиторів та боржника.

10.06.2019 року від боржника надійшли заперечення №02-01/2384 від 05.06.2019 року на заяву про визнання недійсними результатів аукціону б/н від 08.05.2019 року, в якому зазначену заяву вважають безпідставною та необґрунтованою з підстав, наведених у запереченнях.

Всеукраїнська Універсальна Багатогалузева Товарна Біржа, м.Вінниця у надісланих 12.06.2019 року електронною поштою поясненнях №25 від 11.06.2019 року щодо заяви Головного управління ДФС у Закарпатській області заперечує повністю, вказуючи, що організатором аукціону в повній мірі дотримано умов та порядку проведення аукціонів з реалізації майна банкрута, у відповідності до вимог законодавства

У судовому засіданні ліквідатор заперечив щодо заяви кредитора та просив відмовити в її задоволенні з підстав, наведених у запереченнях.

Розглянувши заяву Головного управління ДФС у Закарпатській області, м. Ужгород б/н від 08.05.2019 до Всеукраїнської Універсальної Багатогалузевої Товарної Біржі, м.Вінниця про визнання недійсним результатів аукціону суд не вбачає підстав для її задоволення з огляду на таке.

Заявник у поданій заяві вказує, що майно Державного підприємства Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств було реалізовано з грубим порушенням вимог розділу IV Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом та ухвали суду від 22.10.2018. В обґрунтування вимог зазначає, що аукціон 18.01.2019 року проведений з порушенням встановленого ст.52 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом двох місячного строку з дня укладення договору про проведення аукціону, посилаючись на те, що на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України за критерієм пошуку ЄДРПОУ / ІПН боржника: 32434750 та дата оприлюднення: 17.12.2018 та 18.12.2018 оголошення про проведення аукціону було відсутнє.

Також, мотивує заяву тим, що всупереч ст. 59 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом жодне оголошення не містить повної характеристики ліквідаційної маси. Звертає увагу суду на те, що ціна запропонована ліцитатором знижувалася не на встановлений крок аукціону у розмірі 358515,71, а в деяких випадках на 1792578,54 грн. (№з/п 7-8, с. 15 Протоколу), що в свою чергу перевищує визначений крок аукціону в 5 разів та е грубим порушенням порядку проведення аукціону.

Крім того, посилаючись на ч. 2 ст. 60 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом вказує, що 30.03.2018 року державним підприємством Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств , в особі арбітражного керуючого, ліквідатора Чорнія Мар`яна Володимировича та Всеукраїнською універсальною багатогалузевою товарною біржою, в особі директора Слободяна ОСОБА_2 укладено договір про організацію та проведення аукціону №Об-О3/ 18, який в той же час є учасником другого повторного аукціону під №22.

З огляду на викладене, керуючись ст. 4 ГПК України, ст. 55 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , заявник просить суд визнати недійсними результати аукціону з продажу майна Державного підприємства Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових підприємств .

Розглянувши у судовому засіданні заяву кредитора, аналізуючи мотиви заявника, фактичні обставини справи та позицію представників учасників справи про банкрутство боржника, суд констатує наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, з метою визначення організатора аукціону з продажу майна ДП Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств , ліквідатором 15.01.2018р. затверджено Положення про умови та порядок проведення конкурсу з визначення організатора аукціону з продажу майна банкрута. На виконання п. 4 цього положення ліквідатором в рекламно-інформаційному тижневику Афіша Закарпаття від 26.01.2018р. за №2 розміщено оголошення про проведення конкурсу з визначення організатора аукціону. Для участі у конкурсі щодо реалізації майна підприємства-банкрута надійшли наступні заяви: Всеукраїнської універсальної багатогалузевої товарної біржі від 01.02.2018р. за №11 (заява надійшла на електронну та поштову адресу) та ТБ Аукціонний центр плюс від 31.01.2017р. за №77/25 (заява надійшла на електронну та поштову адресу) про участь у конкурсі.

Враховуючи одну з найменших серед заявлених учасників конкурсного відбору торгуючих організацій для реалізації майна банкрута - ДП Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств (ідентифікаційний код 32434750, юридична адреса: 88011, Закарпатська область, м. Ужгород, вул. Гагаріна, буд. 42/1) сум винагороди, відповідність усім вимогам затвердженого ліквідатором положення, достатній досвід роботи, технічну можливість, під час проведення аукціону, відсутність інформації щодо випадків порушення договірних зобов`язань, відповідність всім вимогам для проведення такої роботи, відсутність підтвердження негативної ділової репутації, переможцем конкурсу визначено Всеукраїнську універсальну багатогалузеву товарну біржу (м. Вінниця, вул. Магістратська, буд. 156, кв. 5; поштовий індекс 21020; ідентифікаційний код 38030230).

30 березня 2018 року між ДП Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств в особі ліквідатора Чорній М.В. та Всеукраїнською універсальною багатогалузевою товарною біржою в особі директора Слободяна В.М. укладено Договір про організацію та проведення аукціону від 30.03.2018р. за №06-03/18.

На виконання вимог ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (надалі - Закон), ліквідатором проведено інвентаризацію майнових активів банкрута та сформовано ліквідаційну масу.

Відповідно до ч. 12 ст. 96 Закону переліки ліквідаційних мас та зміни і доповнення до них у справах про банкрутство державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків, підлягають погодженню з органом, уповноваженим управляти державним майном. У разі відсутності такого погодження включене до переліку ліквідаційної маси майно банкрута не може бути реалізованим.

Згідно положень ч. 1 ст. 49 Закону продаж майна боржника в провадженні у справі про банкрутство здійснюється в порядку, встановленому цим Законом, шляхом проведення торгів у формі аукціону, за винятком майна, продаж якого відповідно до законодавства України здійснюється шляхом проведення закритих торгів.

Частиною 3 вказаної статті Закону також передбачено, що порядок організації та проведення аукціонів у справах про банкрутство та вимоги до їх організаторів стосовно манна державних підприємств та підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує п`ятдесят відсотків, установлюються органом, уповноваженим управляти державним майном.

Відповідно до положень ст. 98 Закону арбітражний керуючий має право запитувати і отримувати документи або їх копії від юридичних осіб, органів державної влади і органів місцевого самоврядування та від фізичних осіб - за їх згодою.

Відповідно до п. п. 2 п. 5.5. Статуту ДП Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств , відчужувати майнові об`єкти, що належать до основних фондів, Підприємство має право лише за попередньою згодою Уповноваженого органу управління на конкурентних засадах, якщо інше не встановлено законом.

Крім того відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 6 Закону України Про управління об`єктами державної власності Державне агентство лісових ресурсів делегує функції з управління об`єктами державної власності господарським структурам та здійснює контроль за діяльністю господарських структур в даному випадку - ДП Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств .

Враховуючи, що у статутному капіталі ДП Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств частка держави складає більше 50 відсотків, з метою дотримання вимог Закону під час реалізації майнових активів Банкрута, ліквідатором направлені наступні звернення на адресу органу, уповноваженого управляти державним майном.

Зокрема, 15 січня 2018 року ліквідатором на адресу Державного агентства лісових ресурсів України направлено лист за №02-01/1148 щодо погодження переліку ліквідаційної маси підприємства банкрута та надання права ліквідатору ДП Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств реалізувати інвентаризоване майно підприємства банкрута та його філій згідно інвентаризаційних описів №1-9 за початковою вартістю визначеної шляхом проведення незалежної оцінки відповідно до Закону України Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні . Відповідь не отримано.

Крім того, 10 вересня 2018 року ліквідатором на адресу Державного агентства лісових ресурсів повторно направлено лист від 10.09.2018р. за №02-01/1712 про погодження переліку ліквідаційної маси Державного підприємства Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств станом на 10 вересня 2018 року та надання дозволу реалізувати майно підприємства банкрута в порядку та у відповідності до вимог розділу IV Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом в строк до 30 вересня 2018 року. Відповідь не отримано.

Зважаючи на викладені обставини, з метою забезпечення здійснення заходів з проведення ліквідаційної процедури, ліквідатором суду направлено клопотання від 10.10.2018 за вих. № 02-01/1772 про погодження переліку ліквідаційної маси та надання згоди на її реалізацію.

Ухвалою Господарського суду Закарпатської області від 22.10.2018 року вищевказане клопотання задоволено та погоджено перелік ліквідаційної маси Державного підприємства Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств станом на 10 вересня 2018 року та дозволити реалізувати майно підприємства банкрута в порядку та у відповідності до вимог розділу IV Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .

На виконання Договору про організацію та проведення аукціону, керуючись Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом та Інформаційним листом ВГСУ від 28.03.2013 за № 01-06/606/2013 зі змінами внесеними згідно з Листами Вищого господарського суду, Організатором - ВУБТБ , проводилась організація та проведення аукціонів з продажу майна в процедурі банкрутства ДП Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств .

Наказом МЮУ від 10.07.2014 № 1104/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 липня 2014 р. за № 802/25579, Про затвердження Порядку оприлюднення відомостей, які підлягають розміщенню на веб-сайті державного органу з питань банкрутства, із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції, розробленого відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон) та встановлено механізм офіційного оприлюднення відомостей у справі про банкрутство на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України в мережі Інтернет (далі - офіційне оприлюднення).

Офіційному оприлюдненню підлягають: оголошення про проведення аукціону з продажу майна боржника (далі -оголошення про проведення аукціону) та повідомлення про результати аукціону з продажу майна боржника (далі - повідомлення про результати аукціону).

Пунктом 6 розділу 1 вищезазначеного Порядку, встановлено строки подання Організатором аукціону оголошення (повідомлення).

Відповідно до п. 2 Розділу 2 вищезазначеного Порядку, адміністратор забезпечує оприлюднення оголошень (повідомлень) протягом строку, встановленого Законом, за результатами опрацювання відомостей, внесених до електронної картки оголошення (повідомлення), в тому числі дотримання строків подання оголошення (повідомлення), встановлених пунктами 6, 7 розділу І цього Порядку.

У разі виявлення невідповідності у відомостях, внесених до електронної картки оголошення (повідомлення), відповідно до п. 3 Розділу 2 цього Порядку, адміністратор забезпечує автоматичне надіслання у строк, встановлений Законом для оприлюднення оголошень (повідомлень), на електронну адресу організатора аукціону повідомлення про відмову в оприлюдненні оголошення (повідомлення) із зазначенням підстав для відмови.

Судом встановлено, що повідомлень про відмову в оприлюдненні оголошення про проведення аукціонів ДП Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств до організатора аукціону не надходило.

Згідно п. п. 3.1.4 п. 3.1 ч. 3 Договору про проведення аукціону, організатор аукціону зобов`язаний провести аукціон протягом 2 х місяців з дня одержання від Замовника заявки на проведення аукціону. На виконання умов договору про організацію та проведення аукціону, 19 листопада 2018 року ліквідатором на адресу Всеукраїнської універсальної багатогалузевої товарної біржі направлено заявку від 19.11.2018р. за №02-01/1857 на проведення аукціону з продажу майна ДП Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств .

Відповідно до вимог ч.1 ст. 58 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом та на виконання Наказу Міністерства юстиції України №1104/5 від 10.07.2014 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.07.2014 р. за № 802/25579 Про затвердження Порядку оприлюднення відомостей, які підлягають розміщенню на веб-сайті державного органу з питань банкрутства на офіційних веб-сайтах державного органу з питань банкрутства - Міністерства юстиції України (за адресою http://www.minjust.gov.ua/46406/?d=33195&v=f613df2832&t=8 ) та Вищого господарського суду України (за адресою http://vgsu.arbitr.gov.ua/pages/158/?d=33196&v=dfac1752da&t=7 ) в мережі Інтернет,

30 листопада 2018р. було оприлюднено інформаційне повідомлення № 55979 (оголошення) про проведення аукціону з продажу цілісного майнового комплексу ДП Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств без можливості пониження початкової вартості.

При цьому, заяв на участь у призначеному аукціоні не надходило, у звязку з чим 10.12.2018 року організатором аукціону, відповідно до ст. 55 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , прийнято рішення про визнання аукціону з продажу ЛОТУ № 13 - Цілісного майнового комплексу підприємства - банкрута ДП Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств , який був призначений на 02.01.2019 року об 11:00 годині, таким, що не відбувся , у зв`язку з відсутністю заяв на участь у аукціоні.

Повідомлення про результати проведення аукціону з продажу ЦМК ДП Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств , призначеного на 02.01.2019 року о 11:00 год., з номером публікації № 56199 оприлюднено на сайтах ВГСУ та МЮУ.

На підставі Договору про організацію на проведення аукціону з продажу майна ДП Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств , організатором та призначено повторний аукціон з продажу майна боржника на 11.01.2019 року о 11:00 год., а саме аукціон з можливістю зниження початкової вартості, але не нижче граничної вартості, яка становить 50% початкової вартості. Початкова вартість, є вартість знижена на 20% від початкової вартості на попередньому аукціоні. Оголошення про вказаний аукціон 10.12.2018 року оприлюднено з номером публікації 56202 в мережі Інтернет на офіційних веб-сайтах ВГСУ (оголошення розміщено за посиланням: http://vgsu.arbitr.gov.ua/pages/158/?d=33643&v=75077247ce&t=7 ) та МЮУ (оголошення розміщено за посиланням: http://www.minjust.gov.ua/46406/?d=33643&v=75077247ce&t=7).

Заяв на участь у повторному аукціоні не надходило, тому 17.12.2018 року. Організатором аукціону, відповідно до ст. 55 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , прийнято рішення про визнання аукціону з продажу ЛОТУ № 13 - Цілісного майнового комплексу підприємства - банкрута ДП Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств , який був призначений на 11.01.2019 року об 11:00 годині, таким, що не відбувся , у зв`язку з відсутністю заяв на участь у аукціоні.

Повідомлення про результати проведення аукціону з продажу ЦМК ДП Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств , призначеного на 11.01.2019 року о 11:00 год., з номером публікації № 56391 оприлюднено на сайтах ВГСУ та МЮУ.

Інформаційним листом ВГСУ від 28.03.2013 за № 01-06/606/2013, п. 31 та п. 33 роз`яснено порядок продажу майна у процедурі банкрутства та питання стосовно можливості зниження початкової вартості майна, що продається на аукціоні, а саме:

П. 31 Інформаційного листа: Порядок продажу майна банкрута врегульовано статтею 44 Закону. При цьому продаж майна частинами здійснюється лише у випадку, коли не вдалося реалізувати майно боржника у вигляді цілісного майнового комплексу.

П. 33 Інформаційного листа: Положеннями статей 65, 66 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом врегульовано питання стосовно можливості зниження початкової вартості майна, що продається на аукціоні.

Вперше аукціон проводиться без можливості зниження початкової вартості, якщо інше не встановлено договором про проведення аукціону.

У разі закінчення аукціону без визначення переможця проводиться повторний аукціон зі зниженням початкової вартості на 20 відсотків та з можливістю подальшого зниження початкової вартості на самому аукціоні, але не нижче, ніж до граничної вартості, - 50 відсотків початкової вартості (наприклад, майно має початкову вартість 100 грн.; відповідно на першому повторному аукціоні вартість майна становить 80 грн., але може бути знижена до 40 грн.). При цьому про наведене зазначається у відповідному оголошенні.

Другий повторний аукціон проводиться зі зниженням початкової вартості на 20 відсотків від вартості першого повторного аукціону та за відсутності бажаючих укласти договір початкова вартість знижується на крок аукціону доти, доки не виявиться бажаючий укласти договір (відповідно на другому повторному аукціоні вартість майна становить 60 грн., але може бути знижена до 1 грн.).

Можливості проведення третього повторного аукціону Законом України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом не передбачено.

У зв`язку з чим,, організатором аукціону організовано та призначено на 18.01.2019 року о 11:00 год. повторний аукціон з продажу ЛОТУ № 13 - Цілісного майнового комплексу підприємства - банкрута ДП Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств , аукціон з можливістю зниження ціни за відсутності бажаючих укласти договір початкова вартість знижується на крок аукціону доти, доки не виявиться бажаючий укласти договір, згідно оголошення (номер публікації 56396), опублікованого 18.12.2018 р. на офіційних веб-сайтах ВГСУ та МЮУ в мережі Інтернет, з реалізації ЛОТУ № 13 - Цілісного майнового комплексу підприємства - банкрута ДП Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств .

На підставі оголошення про продаж майна ДП Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств (номер публікації 56396) опублікованого 18.12.2018 р. на сайті ВГСУ та МЮУ, на адресу організатора торгів надійшли наступні заяви про участь в аукціоні, який призначено на 18.01.2019 р. : заява б/н від 27.12.2018 року від ОСОБА_3 ( реєстраційний № 21) та заява б/н від 28.12.2018 року від ОСОБА_4 ( реєстраційний № 22)

Організатором аукціону встановлено, що заяви та додані до неї документи відповідають вимогам Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом та вимогам вказаним в повідомлені про проведення аукціону, підстави для відмови в допуску до участі в аукціоні з продажу майна ДП Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств призначеного на 18.01.2019 р. відсутні

Інших заяв про участь в аукціоні з продажу цілісного майнового комплексу ДП Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств , який призначено на 18.01.2019 р., не надходило.

За результатами розгляду заяв на участь у аукціоні з продажу майна ДП Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств призначеного на 18.01.2019 р., Організатором аукціону 29.12.2018 р. прийнято рішення (Протокол № 42/18 від 29.12.2018 року) про визнання учасниками та допуск до участі в аукціоні з продажу майна ДП Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств призначеного на 18.01.2019 р. наступних осіб: ОСОБА_3 та ОСОБА_4 .

Відповідно до п. 4 ст. 61 ЗУ Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом , Організатором аукціону - ВУБТБ, протягом п`яти днів з дня підписання протоколу про визначення учасників аукціонів повідомлено всіх заявників про результати розгляду представлених заяв на участь в аукціоні шляхом відправлення заявникам електронній формі копій цього протоколу.

18 січня 2019 року о 11:00 годині Всеукраїнською Універсальною Багатогалузевою Товарною Біржою за адресою: м. Ужгород, вул. Собранецька, буд. 156, проведений аукціон, згідно оголошення про проведення аукціону з продажу майна ДП Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств , юридична адреса: 88017, Закарпатська обл., місто Ужгород, вул. Гагаріна, будинок 42/1, код ЄДРПОУ 32434750) оприлюдненого з номером публікації 56396 в мережі Інтернет на офіційних веб-сайтах: - Вищого господарського суду України (дата оприлюднення: 17.12.2018 р. Оголошення розміщено за посиланням: http://vgsu.arbitr.gov.ua/pages/158/?d=56396&v=ae5a813c3f&t=7 ), Міністерства юстиції України (дата оприлюднення: 18.12.2018 р.; Оголошення розміщено за посиланням: https://minjust.gov.ua/m/ogoloshennya-ta-povidomlennya-scho-podani-z-22072014-2/?d=56396&v=ae5a813c3f&t=7 )

За результатами аукціону право на придбання об`єкту продажу (лот № 13) отримав учасник № 21 - Чайка Т. І., за вартістю (ціна продажу) 358515,71 грн. без ПДВ. Враховуючи наведене, доводи заявника про участь у аукціоні учасника під реєстраційним №22 як зацікавленої особи жодним чином не впливає на результат визначення переможця, оскільки аукціон проводився на конкурентних засадах з визначенням переможця. Який запропонував найвищу ціну.

Повідомлення про результати проведення було розміщено 24.01.2019р. з номером публікації № 57001 на сайтах: Вищого господарського суду України та Міністерства Юстиції України.

Відповідно до ст. 62 ЗУ Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом Організатором аукціону - ВУБТБ, здійснювалась фіксація (відеозапис) проведення 18.01.2019 року аукціону з продажу ЦМК ДП Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств технічними засобами. У поданих поясненнях організатором аукціону вказано, що носій із записом аукціону зберігається у архіві ВУБТБ.

18.01.2018 року на виконання ч.4 ст.71 Закону про банкрутство між ДП Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств та ОСОБА_3 було укладено та підписано договір купівлі продажу цілісного майнового комплексу підприємства банкрута.

На виконання ч.4 ст.71 Закону про банкрутство ОСОБА_3 21.01.2018 року перерахувало кошти за придбане майно на зазначений у протоколі номер банківського рахунка в розмірі 358515,71 грн.

21.01.2018 року вказані грошові кошти надійшли на рахунок ДП Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств .

На виконання ч.1, ч.2 ст.75 Закону про банкрутство між ДП Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств та переможцем аукціону (учасником №22) було укладено та підписано акт приймання передачі цілісного майнового комплексу до договору купівлі-продажу цілісного майнового комплексу №20/19.

Згідно до ч.3 ст.75 Закону про банкрутство Акт про передання права власності на куплене нерухоме майно разом із протоколом про проведення аукціону та іншими документами передано приватному нотаріусу.

Зі змісту положень Розділу IV Закону вбачається, що правова природа процедури реалізації майна на торгах у формі аукціону в межах провадження у справі про банкрутство полягає в продажу майна, тобто у забезпеченні переходу права власності на майно боржника до покупця - переможця торгів (аукціону), невід`ємною і завершальною стадією якої є оформлення результатів такого продажу договором купівлі-продажу, що укладається власником майна чи замовником аукціону з переможцем торгів.

Згідно вимог ч.3 ст.55 Закону про банкрутство результати аукціону, проведеного з порушенням вимог закону, можуть бути визнані в судовому порядку недійсними.

Визнання результатів аукціону недійсним тягне за собою визнання недійсним укладеного з переможцем договору купівлі-продажу.

Підставою для визнання результатів аукціону недійсними є порушення встановлених законодавством правил проведення аукціону, визначених Законом про банкрутство, а саме правил, які визначають процедуру підготовки, проведення аукціону; правил, які регулюють сам порядок проведення аукціону; правил, які стосуються оформлення кінцевих результатів аукціону.

До предмету дослідження з питань розгляду недійсності результатів аукціону входять:

- встановлення обставин підготовки до проведення аукціону (інвентаризація та оцінка майна банкрута, порядок отримання згоди заставного кредитора на продаж майна банкрута, що є предметом забезпечення (стаття 42 Закону);

- дотримання ліквідатором вимог щодо визначення організатора аукціону за результатами проведеного конкурсу;

- дотримання організатором аукціону вимог, які ставляться Законом про банкрутство до його проведення, зокрема, щодо порядку оприлюднення оголошення про проведення аукціону певного змісту, письмового повідомлення про проведення аукціону власника майна, замовника та інших осіб, визначених замовником (статті 58, 59 Закону); допуску до участі в аукціоні (стаття 61 Закону); допуску до місця проведення аукціону (стаття 63 Закону); порядку проведення аукціону (статті 64-68 Закону).

Виходячи з вищенаведеного процедура проведення аукціону у справі про банкрутства складається з чотирьох етапів її організації: 1) перед підготовка проведення аукціону (призначення ліквідатора, отримання згоди заставного кредитора на реалізацію заставного майна, вибір організатора аукціону, оформлення проекту договору на проведення аукціону); 2) підготовка до проведення аукціону (укладення договору з організатором аукціону, публікація оголошення, прийняття заяв на участь в аукціоні, внесення гарантійних внесків учасників аукціону); 3) проведення аукціону та 4) оформлення його результатів.

Порушення порядку організації будь-якого з вказаних етапів є підставою для визнання результатів аукціону недійсними в цілому. Отже, вирішуючи спір щодо визнання недійними результатів аукціону з продажу майна банкрута, суд має встановити факт дотримання порядку його проведення на кожному з етапів. Такі висновки щодо застосування норм права викладені в постановах Верховного Суду у складі Касаційного господарського суду від 08.05.2018р. у справі №22/63б, від 29.05.2018р. у справі №904/720/14, від 10.10.18р. у справі №6/129-10.

Доводи Головного управління ДФС у Закарпатській області щодо неповноти розміщення на сайті ВГСУ відомостей щодо об`єктів, які підлягають реалізації на аукціону, зокрема фотографічного зображення речей що продаються, є безпідставними, оскільки зміст статті 59 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом не передбачає обов`язковості розміщення на сайті Вищого господарського суду фотографічного зображення об`єкту продажу саме з розміщеними на ньому оголошеннями щодо продажу майна банкрута (твердження колегії суддів Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду викладені у постанові від 15.05.2019р. у справі № 14/44/08).

Крім того, щодо тверджень відсутності/неможливості перегляду оголошення про проведення другого повторного аукціону з продажу майна банкрута на веб-сайті ВГСУ та Мін`юсту, суд зазначає, що а арбітражний керуючий, ліквідатор Чорній М.В., як і організатор аукціону не є відповідальними особами за відображенням інформації, розміщеної на сайті. При цьому, суд зазначає, що оголошення (повідомлення), які офіційно оприлюднено відповідно до вищезазначеного Порядку, зберігаються на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України. На офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України цілодобово забезпечується вільний безкоштовний доступ до офіційно оприлюднених оголошень (повідомлень).

Щодо реалізації майна за значно заниженою ціною, що перевищує встановлений крок аукціону, слід зауважити, що відповідно до позиції Верховного Суду від 17.05.2018р. у справі №905/3594/15, де зазначається, що під найвищою ціною розуміється більша з ціни запропонованих учасниками аукціону, відтак доводи ГУ ДФС у Закарпатській області про продаж майна банкрута не за найвищою ціною вважаю такими, що не підтверджені доказами, оскільки майно банкрута продавалося у конкурентний спосіб шляхом проведення публічних торгів (аукціону) саме з метою забезпечення його відчуження за найвищою ціною. При цьому, положеннями Закону не передбачено погодження та/або обов`язкового затвердження обраного ліквідатором організатора торгів судом чи кредиторами. Якщо виконано всі вимоги Закону, зокрема щодо оприлюднення інформації про аукціон та щодо строків його проведення, то покупці на аукціоні самі у конкурентній боротьбі визначають справедливу ціну (Постанова ВС від 04.09.2018р. у справі №904/10897/16). Крім того, Верховний Суд зауважив, що метою аукціону як способу реалізації є, передусім, відчуження майна банкрута за максимальною ціною, яку визначає ринок за умови прозорості та вільної конкуренції, тому початкову чи оціночну вартість майна можна розглядати лише як стартову ціну, яка із першим кроком аукціону втрачає своє значення. При цьому, початкова вартість майна на аукціоні ніяк не впливає на кінцеву ціну реалізації майна, оскільки під час торгів вона може бути як зменшена, так і збільшена. Тобто, ціна майна банкрута формується виходячи зі стану майна, попиту та пропозиції, на які ліквідатор банкрута не має жодного впливу. Саме інформування широкого кола потенційних покупців, залучення їх до участі в аукціоні е запорукою того, що майно не буде продане за заниженою ціною. Повторний та другий повторний аукціон передбачені у Законі для того, щоб запобігти ситуаціям, коли майно неможливо продати через його завищену початкову вартість. Слід мати на увазі, що оцінка майна, зокрема як ЦМК, це всього лише прогноз щодо ціни, яку, можливо, можна виручити за майно, який може й не здійснитися. (Постанова ВС від 25.09.2018р. у справі № 5010/1 127/2012-Б-25/25).

Відповідно до ч.1 ст. 73, ч.1 ст.74 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

За приписами ч. 1 ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Враховуючи вищенаведене та те, що метою аукціону як способу реалізації, передусім, є відчуження майна банкрута за максимальною ціною, яку визначає ринок за умови прозорості та вільної конкуренції., дослідивши матеріали справи в їх сукупності судом не встановлено підставності заявлених вимог ГУ ДФС у Закарпатській області про визнання недійсним проведеного аукціону, оскільки в ході розгляду заяви жодних порушення ліквідатором Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .

Таким чином, заява ГУ ДФС у Закарпатській області про визнання недійсними та скасування результатів аукціону, є безпідставною та не обґрунтованою, у відповідності з вимогами ст.ст.73-74, 76-77 ГПК України, оскільки судом в ході розгляду заяви не встановлено обставин порушення організатором умов та порядку проведення аукціонів з реалізації майна банкрута ДП Закарпатське обласне управління лісогосподарських агропромислових господарств , а аукціон від 18.01.2019 року проведено у відповідності до вимог Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом .

У зв`язку з наведеним, у задоволенні заяви Головного управління ДФС у Закарпатській області б/н від 08.05.2019 до Всеукраїнської Універсальної Багатогалузевої Товарної Біржі, м.Вінниця про визнання недійсним результатів аукціону з продажу майна боржника у справі про банкрутство №907/25/16 належить відмовити.

Керуючись ст.2, 8, 42, 43, 44, 49 - 75 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст.ст. 120, 121, 232, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви Головного управління ДФС у Закарпатській області б/н від 08.05.2019 до Всеукраїнської Універсальної Багатогалузевої Товарної Біржі, м.Вінниця про визнання недійсним результатів аукціону з продажу майна боржника у справі про банкрутство №907/25/16 відмовити.

Ухвалу направити учасникам справи про банкрутство.

Учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб адресою: https://court.gov.ua/fair/sud5008/

Ухвала набирає законної сили після її оголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом чи Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції в порядку та строки, встановлені статтями 254-257 Господарського процесуального кодексу України.

Ухвала підписана 19.06.2019 .

Суддя О.Ф. Ремецькі

СудГосподарський суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення13.06.2019
Оприлюднено19.06.2019
Номер документу82459851
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —907/25/16

Постанова від 08.09.2021

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Желік Максим Борисович

Ухвала від 09.08.2021

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Желік Максим Борисович

Судовий наказ від 15.07.2021

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Судовий наказ від 15.07.2021

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Судовий наказ від 15.07.2021

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Судовий наказ від 15.07.2021

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Судовий наказ від 15.07.2021

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Ухвала від 13.07.2021

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Ухвала від 08.07.2021

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

Ухвала від 08.07.2021

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Ремецькі О.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні