Рішення
від 19.06.2019 по справі 1540/4232/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1540/4232/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 червня 2019 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого по справі судді Бжассо Н.В.,

за участі секретаря судового засідання: Музики І.О.,

за участі представника позивача Кириленка А.В. (за довіреністю),

за участі представника відповідача Оксюти В.В. (за ордером),

розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Одеса за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Орлан ЗТ» до Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровської міської ради VІІ скликання від 07.08.2017 року № 204 Про погодження проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Сергіївка Білгород-Дністровського району Одеської області

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Орлан ЗТ» до Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровської міської ради, за результатом розгляду якого позивач просить суд: визнати протиправним та скасувати рішення Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровської міської ради VII скликання від 07.08.2017 року № 204 Про погодження проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Сергіївка Білгород-Дністровського району Одеської області .

В обґрунтування адміністративного позову представник позивача зазначає, що ТОВ Орлан ЗТ на праві постійного користування належать наступні земельні ділянки:

Кадастровий номер: 5110300000:03:002:0019; цільове призначення: 01.01 Для ведення сільськогосподарського виробництва, площа: 72,1047 га;

Кадастровий номер: 5110300000:03:005:0060; цільове призначення: 01.01 Для ведення сільськогосподарського виробництва, площа: 16,432 га;

Кадастровий номер: 5110300000:03:005:0058; цільове призначення: 01.01 Для ведення сільськогосподарського виробництва, площа: 4,5989 га;

Кадастровий номер: 5110300000:03:004:0041; цільове призначення: 01.01 Для ведення сільськогосподарського виробництва, площа: 33,6501 га;

Кадастровий номер: 5110300000:03:004:0042; цільове призначення: 01.01 Для ведення сільськогосподарського виробництва, площа: 11,2682 га;

Кадастровий номер: 5110300000:03:005:0059; цільове призначення: 01.01 Для ведення сільськогосподарського виробництва, площа: 24,3397 га;

Кадастровий номер: 5110300000:03:005:0057; цільове призначення: 01.01 Для ведення сільськогосподарського виробництва, площа: 11,8787 га.

Відповідно до інформації, наведеній у Публічній кадастровій карті України, наведені вище земельні ділянки знаходяться у межах населеного пункту смт. Сергіївка Білгород-Дністровського району Одеської області. 07.08.2017 року Сергіївською селищною радою Білгород-Дністровської міської ради VІІ скликання було прийнято рішення № 204 Про погоджу неня проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Сергіївка Білгород-Дністровського району Одеської області . Позивач не погоджується з вказаним рішення, оскільки рішення порушує його права як законного землекористувача та було допущено процедуру прийняття оскаржуваного рішення. Представник позивача зазначає, що прийняття рішення про встановлення (зміни) меж селища Сергіївка надало можливість відповідачу розпоряджатись земельними ділянками, якими на праві постійного користування користується ТОВ Орлан ЗТ , що полягає у їх відведенні у власність жителям смт. Сергіївка для будівництва житлових будинків, господарських будівель та споруд. Як підстава для відведення земельних ділянок, зокрема, зазначено рішення виконкому Сергіївської селищної ради Про присвоєння назв новоутвореним вулицям на території смт. Сергіївка № 288 від 01.11.2017 року. Вищенаведені вулиці утворені за рахунок земельних ділянок, якими користується ТОВ Орлан ЗТ . Представник позивача зазначає, що розширення меж селища Сергіївка відбулось за рахунок земельних ділянок, якими користується позивач, як прийняття оскаржуваного рішення, так і розробка його проекту, відбувалась без участі представника ТОВ Орлан ЗТ , про розробку вказаного проекту позивача повідомлено не було. Жодного оголошення про заходи з проведення землеустрою у засобах масової інформації не було. Крім цього, ТОВ Орлан ЗТ звертає увагу, що Сергіївська селищна рада не зверталася до Шабівської сільської ради, Білгород-Дністровської міської та районної рад, Білгород-Дністровської РДА та Одеської обласної ради з приводу погодження проекту землеустрою.

Ухвалою суду від 22.08.2018 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 19.09.2018 року.

19.09.2018 року суд приєднав до матеріалів справи відзив Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровської міської ради Одеської області на адміністративний позов. З огляду на зміст вказаного відзиву, представник відповідача зазначає, що рішенням Сергіївської селищної ради № 75 було затверджено Генеральний план, поєднаний з детальним планом території смт. Сергіївка Одеської області. Рішенням Сергіївської селищної ради № 92 від 01.07.2016 року надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населеного пункту смт. Сергіївка. Рішення було опубліковано на офіційному веб-сайті Сергіївської селищної ради.

07.08.2017 року відповідачем прийнято оскаржуване рішення № 204, яке, також, було опубліковано на офіційному веб-сайті Сергіївської селищної ради. Представник відповідача зазначає, що рішення Сергіївської селищної ради № 75 від 17.06.2016 року є чинним. Позивач безпідставно та помилково вважає, що рішення про встановлення (зміни) меж селища Сергіївка надало можливість відповідачу розпоряджатися земельними ділянками, якими на праві постійного користування користується ТОВ Орлан ЗТ , що полягає у відведенні земельних ділянок у власність жителям смт. Сергіївка, оскільки рішення № 204 не є рішення про встановлення (зміну) меж селища Сергіївка, а є рішенням про погодження проекту землеустрою та на підставі вказаного рішення Сергіївська селищна рада не розпоряджалася і не могла розпоряджатися будь-якими земельними ділянками. Представник відповідача зазначає, що листом Сергіївської селищної ради від 16.08.2018 року № 01-16/643 у справі № 815/1884/18 на вимогу суду були надані документи та проінформовано, що жодних рішень про присвоєння назв новоутвореним вулицям на території смт. Сергіївка на підставі та у розвиток рішення Сергіївської селищної ради № 75 від 17.06.2016 року не приймалося, як і не приймалося жодних рішень про надання дозволів фізичним особам на розробку проектів землеустрою для надання мешканцям селища садибних ділянок. Оскаржуване рішення жодним чином не порушує і не може порушувати індивідуальні права позивача, так як спірним рішенням тільки погоджено проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Сергіївка. Представник відповідача зазначає, що посилання позивача на неврахування інтересів землекористувачів є безпідставним, оскільки законодавством не визначено особливого порядку, яким чином ці інтереси повинні враховуватися, а також, не визначає критеріїв врахування чи неврахування інтересів землекористувачів та не встановлює наслідку недотримання такого критерію у вигляді недійсності відповідного рішення.

Крім того, рішення № 92 від 01.07.2016 року та № 204 від 07.08.2017 року були опубліковані на офіційному веб-сайті Сергіївської селищної ради.

25.09.2018 року від представника позивача надійшла відповідь на відзив на адміністративний позов, яка ґрунтується на доводах позову.

Ухвалою суду від 10.10.2018 року, яка занесена до протоколу підготовчого засідання, суд закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду по суті на 24.10.2018 року.

Ухвалою суду від 16.11.2018 року зупинено провадження у справі № 1540/4232/18 до набрання законної сили судовим рішенням по адміністративній справі № 815/1884/18.

Ухвалою суду від 10.06.2019 року, яка занесена до протоколу судового засідання, суд поновив провадження у справі у зв`язку із набранням рішення суду у справі № 815/1884/18 законної сили.

Під час судового розгляду справи представник позивача позовні вимоги підтримав та просив задовольнити з підстав, викладених в адміністративному позові та у відповіді на відзив.

Представник відповідача заперечував щодо задоволення позовних вимог ТОВ Орлан ЗТ з підстав, викладених у відзиві на адміністративний позов та у письмових поясненнях, що приєднані до матеріалів справи 10.06.2019 року.

Суд вислухав доводи представників сторін, розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінив надані учасниками справи докази в їх сукупності та робить наступні висновки.

Відповідно до рішення Білгород-Дністровської районної ради народних депутатів №183-XXII від 24.06.1995 року виробничому акціонерному товариству Орлан надано у постійне користування для сільськогосподарського використання 183,00 гектарів землі в межах згідно планом землекористування, що підтверджується державним актом на право постійного користування серії ОД-05-04 від 01.09.1995 року, зареєстрованим в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за № 4.

З огляду на відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Товариство з обмеженою відповідальністю Орлан ЗТ є правонаступником Виробничого акціонерного товариства Орлан закритого типу.

Згідно з інформацією з Державного земельного кадастру, земельні ділянки з кадастровими номерами: 5110300000:03:002:0019 у розмірі 72,1047 га, 5110300000:03:005:0060 у розмірі 16,432 га, 5110300000:03:005:0058 у розмірі 4,5989 га, 5110300000:03:004:0041 у розмірі 33,6501 га, 5110300000:03:004:0042 у розмірі 24,3397 га, 5110300000:03:005:0059 у розмірі 11,2682 га, 5110300000:03:005:0057 у розмірі 11, 8787 га, що розташовані: Одеська область, м. Білгород-Дністровський, Сергіївська селищна рада (в межах населеного пункту) належать на праві постійного користування ТОВ Орлан ЗТ для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Відповідно до рішення Сергіївської селищної ради VII скликання №75 від 17.06.2016 року затверджено Генеральний план, поєднаний з детальним планом території смт. Сергіївка Одеської області.

Вказане рішення є чинним. Правомірність його прийняття Сергіївською селищною радою VII скликання підтверджена рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 31.10.218 року у справі № 815/1884/18, яке залишене без змін відповідно до постанови П`ятого апеляційного адміністративного суду від 12.03.2019 року.

Згідно з рішенням Сергіївської селищної ради VII скликання № 92 від 01.07.2016 року, відповідно ст. 25 п. 34 ч. 1 ст. 26 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні , Земельного кодексу України статті 173,174, 175, ЗУ Про землеустрій статті 17,46, враховуючи рішення Сергіївської селищної ради Щодо затвердження генерального плану поєднаного з детальним планом території смт. Сергіївка Білгород-Дністровського району , надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо встановлення (меж) населеного пункту смт. Сергіївка Сергіївської селищної ради.

Суд зазначає, що вказане рішення, як і відеозапис 12 сесії Сергіївської селищної ради опубліковано на офіційному веб-порталі Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровської міської ради Одеської області.

07.08.2017 року Сергіївською селищною радою VII скликання прийнято рішення № 204 Про погодження проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Сергіївка м. Білгород-Дністровського Одеської області , яким у відповідності до ст. 26 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні , ст. ст. 12, 173, 174, ч. 2 ст. 186 Земельного кодексу України, ст. 46 Закону України Про землеустрій , розглянувши проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Сергіївка на території м. Білгород-Дністровського Одеської області, розроблений фізичною особою-підприємцем Петруняком Дмитром Юрійовичем (ліцензія Серія АД № 076202 Державного агентства земельних ресурсів України Кваліфікаційний сертифікат інженер-землевпорядника № 000286) з урахуванням затвердженої містобудівної документації, погоджено проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Сергіївка м. Білгород-Дністровського Одеської області загальною площею по проекту 1518,383 га згідно з експлікацією земель (додаток № 1), переліком земельних ділянок державної власності, які переходять у комунальну власність Сергіївської територіальної громади (додаток № 2) та описом меж (додаток № 3).

Пунктом 2 вказаного рішення передбачено звернутись до Білгород-Дністровської міської, Шабівської сільської, Білгород-Дністровської районної радам та Білгород-Дністровської районної державної адміністрації з пропозицією про розгляд та погодження проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Сергіївка м. Білгород-Дністровського Одеської області для подальшого подання до Одеської обласної ради для прийняття рішення про встановлення (зміну) меж селища Сергіївка м. Білгород-Дністровського Одеської області.

Згідно з додатком № 1 до вказаного рішення експлікацією земель, площа земель селища Сергіївка за проектом має бути розширена, у тому числі, на 174,2723 га за рахунок земель, які на праві постійного користування належать ТОВ Орлан ЗТ .

Згідно з пояснювальною запискою до проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Сергіївка на території м. Білгород-Дністровського Одеської області, розроблений фізичною особою-підприємцем Петруняком Дмитром Юрійовичем (ліцензія Серія АД № 076202 Державного агентства земельних ресурсів України Кваліфікаційний сертифікат інженер-землевпорядника № 000286), зазначений проект розроблений на основі проекту генерального плану суміщеного з детальним планом території селища Сергіївка Білгород-Дністровського району, затвердженого рішенням 11-ої позачергової сесії Сергіївської селищної ради VII скликання № 75 від 17.06.2016 року.

Згідно з приписами ч. 1 ст. 12 Земельного Кодексу України (в редакції, чинній станом на час прийняття оскаржуваного рішення), до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: а) розпорядження землями територіальних громад; б) передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; г) вилучення земельних ділянок із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; ґ) викуп земельних ділянок для суспільних потреб відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст; д) організація землеустрою; е) координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів; є) здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства; ж) обмеження, тимчасова заборона (зупинення) використання земель громадянами і юридичними особами у разі порушення ними вимог земельного законодавства; з) підготовка висновків щодо вилучення (викупу) та надання земельних ділянок відповідно до цього Кодексу; и) встановлення та зміна меж районів у містах з районним поділом; і) інформування населення щодо вилучення (викупу), надання земельних ділянок; ї) внесення пропозицій до районної ради щодо встановлення і зміни меж сіл, селищ, міст; й) вирішення земельних спорів; к) вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Відповідно до ч. ч. 2, 3, 4 ст. 173 ЗК України (в редакції чинній станом на час виникнення спірних правовідносин), межі району, села, селища, міста, району у місті встановлюються і змінюються за проектами землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць.

Проекти землеустрою щодо зміни меж населених пунктів розробляються з урахуванням генеральних планів населених пунктів.

Включення земельних ділянок у межі району, села, селища, міста, району у місті не тягне за собою припинення права власності і права користування цими ділянками, крім земельних ділянок, визначених частиною четвертою цієї статті.

Землі та земельні ділянки державної власності, включені в межі населеного пункту (крім земель, які не можуть передаватися у комунальну власність), переходять у власність територіальної громади. Рішення про встановлення меж населеного пункту та витяги з Державного земельного кадастру про межу відповідної адміністративно-територіальної одиниці та про відповідні земельні ділянки, право власності на які переходить до територіальної громади, є підставою для державної реєстрації права комунальної власності на такі земельні ділянки.

Суд зазначає, що додаток № 2 до рішення Сергіївської селищної ради VII скликання № 204 від 07.08.2017 року містить перелік земельних ділянок державної власності, які переходять у комунальну власність, що відповідає вимогам ч. 3, ч. 4 ст. 173 ЗК України.

З огляду на положення ч. 3 ст. 173 Земельного Кодексу України, суд робить висновок про помилковість доводів представника позивача з приводу того, що Сергіївська селищна рада фактично позбавляє оскаржуваним рішенням позивача права законного користування земельними ділянками, оскільки приписами чинного законодавства чітко встановлено, що включення земельних ділянок у межі селища не тягне за собою припинення права користування цими ділянками.

Суд зазначає, що надані позивачем у якості додатків до позову, рішення Сергіївської селищної ради VII скликання № 541 від 26.01.2018 року, № 581 від 08.06.2018 року, № 562 від 23.03.2018 року, № 580 від 08.06.2018 року про надання дозволів мешканцям селища на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність жодним чином не підтверджують факт передачі , належних на праві постійного користування земельних ділянок ТОВ Орлан ЗТ зазначеним мешканцям, оскільки не містять будь-яких ознак та відомостей, які б свідчили про те, що громадянам надано дозволи на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, належних ТОВ Орлан ЗТ .

Крім того, суд враховує наданий представником відповідача у якості додатку до відзиву лист Сергіївської селищної ради від 16.08.2018 року № 01-16/643, в якому вказано, що відповідачем жодних рішень про присвоєння назв новоутвореним вулицям на території смт. Сергіївка на підставі рішення №75 від 17 червня 2016 року Про затвердження Генерального плану, поєднаного з детальним планом смт.Сергіївка Білгород-Дністровського району Одеської області не приймалось. Також не приймалось і жодних рішень про надання фізичним особам дозволу на розробку проектів землеустрою для ведення індивідуального садівництва на земельних ділянках, якими користується ТОВ "Орлан ЗТ".

При цьому, суд наголошує, що саме затверджений рішенням №75 від 17 червня 2016 року проект генерального плану суміщеного з детальним планом території селища Сергіївка Білгород-Дністровського району став основою проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Сергіївка.

Приписами п. а ч. 1 ст. 22 ЗУ Про землеустрій (в редакції чинній станом на час виникнення спірних правовідносин), землеустрій здійснюється на підставі: рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо проведення робіт із землеустрою.

Згідно з ч. 1 п. б ч. 2 ст. 25 ЗУ Про землеустрій (в редакції чинній станом на час виникнення спірних правовідносин), документація із землеустрою розробляється у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації.

Види документації із землеустрою: б) проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць.

Відповідно до ст. 26 ЗУ Про землеустрій (в редакції чинній станом на час виникнення спірних правовідносин), замовниками документації із землеустрою можуть бути органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі.

Розробниками документації із землеустрою є: юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою; фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою.

Взаємовідносини замовників і розробників документації із землеустрою регулюються законодавством України і договором.

Подання документації із землеустрою до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, для внесення відомостей до Державного земельного кадастру від імені замовника документації здійснюється її розробником, якщо інше не встановлено договором.

Згідно з ч. ч. 1, 2, 3, 6, 8 ст. 46 ЗУ Про землеустрій (в редакції чинній станом на час виникнення спірних правовідносин), для встановлення або зміни меж адміністративно-територіальних утворень розробляються проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж відповідних адміністративно-територіальних утворень.

Проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних утворень розробляються для створення повноцінного життєвого середовища та створення сприятливих умов їх територіального розвитку, забезпечення ефективного використання потенціалу територій із збереженням їх природних ландшафтів та історико-культурної цінності, з урахуванням інтересів власників земельних ділянок, землекористувачів, у тому числі орендарів, і затвердженої містобудівної документації.

Проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць включає: а) пояснювальну записку; б) завдання на виконання робіт; в) рішення про розроблення проекту землеустрою щодо встановлення або зміни меж адміністративно-територіальних одиниць; г) посвідчені в установленому порядку копії генерального плану населеного пункту, рішень про його затвердження (у разі зміни меж населеного пункту); ґ) викопіювання із схеми землеустрою і техніко-економічного обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальної одиниці (утворення), а у разі її відсутності - викопіювання із проекту формування територій сільських, селищних рад; д) викопіювання із кадастрових карт (планів) з відображенням існуючих (за їх наявності) та проектних меж адміністративно-територіальної одиниці; е) експлікація земель в існуючих (за їх наявності) та проектних межах адміністративно-територіальної одиниці;є) опис меж адміністративно-територіальних одиниць; ж) матеріали погодження проекту; з) матеріали виносу меж адміністративно-територіальних одиниць в натуру (на місцевість) з каталогом координат їх поворотних точок.

Проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж сіл, селищ, міст розробляються за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради.

Проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальної одиниці підлягає погодженню сільськими, селищними, міськими, районними радами, районними державними адміністраціями, за рахунок території яких планується здійснити розширення її меж. У разі розширення меж населеного пункту за рахунок території, яка не входить до складу відповідного району, або якщо районна рада не утворена, проект погоджується з Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласною державною адміністрацією.

Суд зазначає, що проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Сергіївка м. Білгород-Дністровського Одеської області розроблений у відповідності д вимог ст. 26, ст. 48 ЗУ Про землеустрій . Так, зазначений проект розроблений фізичною особою - підприємцем, яка володіє необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованим інженером-землевпорядником. Проект розроблений на підставі листа-замовлення Сергіївської селищної ради. В основу проекту покладено генеральний план суміщений з детальним планом території селища Сергіївка. Також, проект землеустрою включає в себе всі складові, передбачені ч. 3 ст. 46 ЗУ Про землеустрій .

Відповідно до вимог ст. 48 ЗУ Про землеустрій (в редакції чинній станом на час виникнення спірних правовідносин), з метою врахування громадських інтересів при здійсненні землеустрою органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень: а) інформують у разі необхідності населення через засоби масової інформації про заходи, передбачені землеустроєм; б) залучають представників громадських організацій та об`єднань громадян до участі в обговоренні загальнодержавних і регіональних програм використання та охорони земель, схем землеустрою адміністративно-територіальних одиниць; в) готують пропозиції щодо врахування інтересів територіальних громад при здійсненні землеустрою.

Суд зазначає, що не приймає до уваги посилання представника позивача на факт порушення відповідачем під час прийняття оскаржуваного рішення вимог ч. 2 ст. 46, ст. 48 ЗУ Про землеустрій в частині неврахування інтересів ТОВ Орлан ЗТ під час розробки проекту землеустрою та не повідомлення позивача про заходи із землеустрою, оскільки наведеними нормами не передбачено обов`язку органу місцевого самоврядування особисто повідомляти землекористувачів про заходи із землеустрою. Як вказав вище суд, Сергіївська селищна рада опублікувала на офіційному веб-сайті рішення про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Сергіївка м. білгород-Дністровського Одеської області, відеозапис 12-сесії Сергіївської селищної ради VII скликання, на якій вказане рішення було прийняте. Також, в подальшому було опубліковано оскаржуване рішення на офіційному веб-сайті відповідача.

Таким чином, на думку суду, відповідач проінформував громадськість про здійснення заходів землеустрою, а обов`язку повідомити особисто позивача про такі заходи у Сергіївської селищної ради не має.

Крім цього, суд наголошує, що ч. 3 ст. 46 ЗУ Про землеустрій визначає перелік складових проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць, серед якого відсутні пропозиції або погодження землекористувачів.

Відповідно до ч. 2 ст. 174 ЗК України (в редакції чинній станом на час виникнення спірних правовідносин), рішення про встановлення і зміну меж сіл, селищ, які входять до складу відповідного району, приймаються районною радою за поданням відповідних сільських, селищних рад.

Рішення про встановлення і зміну меж сіл, селищ, які не входять до складу відповідного району, або у разі, якщо районна рада не утворена, приймаються Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими радами за поданням відповідних сільських, селищних рад.

Згідно з приписами ч. 2 ст. 186 ЗК України (в редакції чинній станом на час виникнення спірних правовідносин), проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць погоджуються сільськими, селищними, міськими, районними радами, районними державними адміністраціями, за рахунок території яких планується здійснити розширення таких меж. У разі розширення меж адміністративно-територіальної одиниці за рахунок території, що не входить до складу відповідного району, або якщо районна рада не утворена, проект погоджується Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласною державною адміністрацією.

Суд зазначає, що посилання ТОВ Орлан ЗТ на факт непогодження відповідачем проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Сергіївка м. Білгород-Дністровського Одеської області із Білгород-Дністровською міською, Шабівською сільською, Білгород-Дністровською районною радами та Білгород-Дністровською районною державною адміністрацією та відсутність звернення до Одеської обласної ради для прийняття рішення про встановлення (зміну) меж селища Сергіївка, на підтвердження чого суду надано відповіді вказаних органів на запити представника позивача, як на підставу для скасування рішення № 204 від 07.08.2017 року є помилковим.

Суд наголошує, що оскаржуване рішення № 204 від 07.08.2017 року є рішенням, яким затверджено безпосередньо Сергіївською селищною радою VII скликання проекту землеустрою, який виготовлений на її замовлення, а не рішенням про встановлення (зміну) меж селища.

Саме, оскаржуваним рішенням передбачено подальше звернення до Білгород-Дністровської міської, Шабівської сільської, Білгород-Дністровської районної радам та Білгород-Дністровської районної державної адміністрації з пропозицією про розгляд та погодження проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Сергіївка м. Білгород-Дністровського Одеської області для подальшого подання до Одеської обласної ради для прийняття рішення про встановлення (зміну) меж селища Сергіївка м. Білгород-Дністровського Одеської області.

Предметом даного спору є правомірність прийняття відповідачем рішення № 204 від 17.08.2017 року. Дії, які в подальшому повинен був вчинити відповідач на виконання оскаржуваного рішення, не стосуються даного спору та не можуть оцінюватися судом в рамках розгляду даної справи.

Посилання позивача як на підставу для скасування оскаржуваного рішення на відсутність в акті прийомки-передачі межових знаків на зберігання підписів голови Шабівської сільської ради та суміжних землекористувачів гр. ОСОБА_1 , гр. ОСОБА_2 , гр. Бурзаковської ОСОБА_3 , дати його складання, суд не приймає до уваги, оскільки недоліки вказаного акту жодним чином не впливають на права та інтереси ТОВ Орлан ЗТ , тоді як саме ТОВ Орлан ЗТ , як землекористувач, звернувся до суду із вказаним позовом за захистом порушених власних прав, як землекористувача.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з ч. 1 ст. 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

З урахуванням встановлених вище судом обставин, суд вважає, що оскаржуване рішення № 204 від 07.08.2017 року не впливає на правові підстави користування позивачем земельними ділянками, а отже, і вимога про скасування вказаного рішення з підстав, наведених у позові, не належить до задоволення.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З огляду на вищевикладене, суд робить висновок, що адміністративний позов не належить до задоволення.

Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 11, 73, 74, 75, 76, 77, 94, 173-183, 192-228, 243, 245, 246, 250, 262, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Відмовити у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Орлан ЗТ» до Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення Сергіївської селищної ради Білгород-Дністровської міської ради VІІ скликання від 07.08.2017 року № 204 Про погодження проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж селища Сергіївка Білгород-Дністровського району Одеської області .

Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.

Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Орлан ЗТ» (код ЄДРПОУ: 14365515, адреса: вулиця Чорноморська, будинок 4, селище міського типу Сергіївка, місто Білгород-Дністровський, Одеська область, 67780).

Відповідач - Сергіївська селищна рада Білгород-Дністровської міської ради (код ЄДРПОУ: 05383649, адреса: вулиця Гагаріна, будинок 3, селище міського типу Сергіївка, місто Білгород-Дністровський, Одеська область, 67780).

Повний текст рішення складений та підписаний судом 19.06.2019 року.

Суддя Н.В. Бжассо

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.06.2019
Оприлюднено19.06.2019
Номер документу82462568
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1540/4232/18

Постанова від 15.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 14.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 23.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Ухвала від 12.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єзеров А.А.

Постанова від 23.10.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 30.09.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 01.08.2019

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Рішення від 19.06.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 21.11.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 21.11.2018

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні